دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۴ - Aug 2, 2004
ساماندهي تردد خودروهاي سنگين در منطقه ۲۲ تهران
008112.jpg
تردد انواع خودروهاي سنگين در معابر عمومي منطقه ۲۲ تهران كنترل و با متخلفين برخورد قانوني مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲۲، پيرو توافق به عمل آمده في مابين مديريت شهرداري و اداره راهنمايي و رانندگي از تردد كاميونها در غير از ساعت اعلام شده در سطح معابر عمومي جلوگيري مي شود.
براساس اين گزارش، با توجه به انجام فعاليت هاي ساخت و ساز در نقاط مختلف منطقه ۲۲ تهران، مديريت شهرداري بر آن شد به منظور ارتقاء سطح ايمني تردد شهروندان و كاهش ضريب تصادفات احتمالي، مقررات رانندگي به ويژه تردد خودروهاي سنگين را بيش از گذشته اعمال كند.
در همين راستا و در پي هماهنگي هاي به عمل آمده، نيروهاي سخت كوش راهنمايي و رانندگي موظف هستند از تردد كاميونها در غير ساعات اعلام شده ممانعت كنند.در ادامه گزارش آمده است: براساس مقررات، كاميونها مي توانند بين ساعات ۲۲
شب تا ۶ صبح روز بعد در معابر عمومي تردد كنند و به همين دليل، تابلوهاي راهنما در نقاط مختلف منطقه نصب شده اند.

ديدار شهردار با شهروندان منطقه ۱۸
شهردار تهران، روز پنج شنبه ضمن حضور در منطقه ۱۸ شهرداري، از نزديك با شهروندان اين منطقه ديدار مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان منطقه ۱۸ تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با شهردار تهران روزهاي دوشنبه و سه شنبه به روابط عمومي شهرداري اين منطقه واقع در ابتداي جاده ساوه
-سه راه ولي عصر- ساختمان شهرداري منطقه ۱۸ مراجعه و نسبت به دريافت و تكميل فرم ثبت نام اقدام كنند.

مديركل خدمات شهري شهرداري تهران:
اشغال پياده روها توسط دست اندركاران ساخت و ساز ممنوع است
مديركل خدمات شهري شهرداري تهران گفت: دارندگان پروانه ساخت و ساز از سوي شهرداري مجاز به اشغال پياده روها و معابر عمومي نيستند.
مهندس حسن كاظم پور دهكردي در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همه نواحي ۱۲۴ گانه شهر تهران نسبت به رعايت حقوق شهروندان آگاه و آشنا بوده و اين موضوع جزو وظايف شهرداري بوده كه مي بايست رعايت شود.
وي با اشاره به بالا بودن آمار ساخت و ساز در سطح شهر تهران گفت: ساليانه حدود ۲۰ هزار پروانه ساخت وساز صادر مي شود كه اين رقم جداي از ساخت و سازهايي است كه از گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.
دهكردي افزود: اگر قرار بود با اين حجم ساخت و ساز شهرداري نسبت به انجام وظايف خود عدول كرده باشد مطمئن باشيد وضعيت به اين شكل كه مشاهده مي كنيد، نبود.
وي گفت: ما همواره به هنگام بازرسي و سركشي در سطح شهر كمتر با اين مقوله مواجه شده ايم كه معابر عمومي و پياده روها از سوي مالكين اشغال شده باشد.

شهردار منطقه ۸ تهران:
فاز اول بزرگراه امام علي(ع) تا پايان امسال آماده مي شود
008106.jpg
گروه شهري: عمليات تملك املاك معارض واقع در فاز اول بزرگراه امام علي (ع) از رسالت تا تقاطع شهيد مدني باهزينه اي حدود ۷ ميليارد تومان امسال به پايان مي رسد.
مهندس مجتبي قاسمي شهردار منطقه ۸ به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر عمليات اجرايي و خاكبرداري در دو جبهه  غربي و شرقي از رسالت، خيابان جانبازان واقع در تقاطع شهيد مدني شروع شده است.
وي گفت: با توجه به عبور كانال مسيل ابراهيم آباد از وسط بزرگراه امام علي (ع) و فرا رسيدن فصل گرما و كم آبي، پيمانكاران همه توان خود را براي عمليات عمراني و خاكبرداري اين مسير به صورت سه شيفته به كار گرفته اند تا كار در سال جاري به پايان برسد.
قاسمي كار تملك املاك واقع در فاز دو بزرگراه امام علي از ابتداي مسيل باختر تا سبلان را به جهت وجود معارضين تجاري هزينه بر و نيازمند وقت بيشتري براي انجام توافقات لازم با صاحبان اينگونه املاك دانست.
وي خبر داد: در صورت تأييد مراجع ذي صلاح، كميسيون ماده ۵ شوراي عالي شهرسازي و معماري قصد جابجايي فاز دوم بزرگراه امام علي (ع) از پل آغاز (تقاطع مسيل باختر) تا سبلان را با يك شيب به سمت بافت هاي فرسوده منطقه ۸ داريم كه در اين صورت بسياري از واحدهاي كم متراژ ۶۰-۵۰ متري فرسوده، به دليل واقع شدن در حريم بزرگراه امام علي با توافق صاحبان اينگونه املاك تملك و در طرح قرار خواهد گرفت.
به اعتقاد قاسمي در اين صورت هم منطقه ۸ از وجود تعداد زيادي پلاك فرسوده پاكسازي مي شود و هم براي صاحبان اينگونه املاك امكان دستيابي به مسكن مناسب، اصولي، متناسب با ضوابط شهرسازي و ايمن ميسر خواهد شد.
وي در ادامه از عمليات تعريض و نصب سيستم روشنايي در خيابان دماوند سخن گفت و افزود: طرح تعريض اين خيابان به دليل مشكلات گوناگون ترافيكي و سيماي نامناسب شهري آن مدت هاست در دستور كار سه منطقه ۷ ، ۸ و ۱۳ قرار دارد.
وي ۳ كيلومتر از مسير خيابان دماوند از تقاطع رسالت تا خيابان سبلان را واقع در محدوده منطقه ۸ دانست و گفت: كار خريد ۸۵ درصد از معارضان ملكي در جبهه شمالي آن به پايان رسيده و وارد مرحله عقب نشيني و زيرسازي شده است؛ به طوري كه تا پايان امسال عمليات تعريض جبهه شمال خيابان دماوند به پايان خواهد رسيد.
اين در حالي است كه به گفته قاسمي، گر چه كار خريد املاك معارض اين طرح در محدوده منطقه ۱۳ و ۷ با كندي مواجه بوده است، ولي به دنبال دستور اخير شهردار تهران با سرعت در حال دنبال شدن است.
وي همچنين خبرداد: تا پايان تابستان امسال عمليات نورپردازي و نصب سيستم روشنايي سراسر خيابان دماوند تكميل مي شود. وي افزود: طرح تجميع، بخشودگي عوارض، اعطاي يك طبقه تراكم اضافه تشويقي، معوض و تهاتر از جمله تمهيداتي است كه شهرداري منطقه ۸ براي نوسازي بافت هاي فرسوده به كار خواهد گرفت. اين در حالي است كه طرح انتقال صنايع و كارخانجات مزاحم واقع در اين محدوده ها نيز در دست اقدام مي باشد.

جريمه عابران پياده
008103.jpg
معاون راهنمايي ورانندگي ناجا از جريمه عابران پياده در آينده نزديك خبرداد و گفت: بر اساس هماهنگي ها و مذاكرات صورت گرفته با سازمان ثبت احوال كشور به محض صدور كارت شناسايي ملي براي تمام شهروندان و فراهم شدن ساز و كار اجرايي مناسب، عابران پياده متخلف نيز در صورت عدم رعايت قوانين و مقررات مربوط به خود توسط ماموران راهنمايي و رانندگي جريمه خواهند شد. وي افزود: در بسياري از ساعات روز عليرغم اينكه معابر باز و خيابانها خلوت است اما عبور نامناسب عابران پياده از ميان خودروها راه را مسدود كرده وموجب بروز ساعتهاي طولاني ترافيك مي شود كه به همين دليل بحث ساماندهي عبور عابران پياده در ميادين و معابر اصلي شهر تهران مطرح و در حال اجرا مي باشد.

مقاومت پل ها در برابر زلزله
008115.jpg
اقدامات اجرايي مقاوم سازي پل هاي سواره رو تهران امسال آغاز مي شود.
بستان، مدير پروژه مقاوم سازي پل هاي سواره رو تهران، گفت: در سال ۸۱ مطالعات مربوط به مقاوم سازي حدود ۱۱۰ پل سواره رو موجود در تهران آغاز شد كه اين مطالعات بزودي به پايان مي رسد و در پي آن اقدامات اجرايي ايمن سازي پل هاي سواره رو آغاز خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر، نزديك به ۱۳۰ پل سواره رو در تهران وجود دارد كه از نظر طراحي و اجرا با يكديگر متفاوت هستند. ولي از نظر سازه اي به گونه اي طراحي و اجرا شده اند كه در صورت وقوع زلزله عرشه هيچ پلي فرو نخواهد ريخت و خطر جدي آن ها را تهديد نمي كند، با اين همه برخي از پل ها نياز به تقويت دارند.

حكم تعطيلي نمايشگاه بين المللي
008109.jpg
معاون  خدمات  شهري  شهرداري  تهران  از آغاز رايزني  شهرداري  و شوراي  اسلامي  شهر با شوراي  حل  اختلاف  در خصوص  تعطيلي  نمايشگاه  بين المللي  تهران  خبر داد.
چندي  پيش ، فرمانداري  تهران  با استفاده  از حق  اظهار نظر خود درباره مصوبات  شوراي  شهر، به  تصميم  اين  شورا در خصوص  تعطيلي  نمايشگاه  بين المللي  تهران  اعتراض  كرد و خواستار رسيدگي  موضوع  در شوراي  حل  اختلاف  شد. محمدي زاده   افزود: شهرداري  و شوراي  شهر رايزني هايي  با شوراي  حل  اختلاف  داشته اند تا در رأي صادره  شوراي  مذكور، نظر شوراي  شهر مبني  بر تعطيلي  نمايشگاه  لحاظ شود.

اجراي ۱۲ طرح عمران شهري در جنوب شرقي تهران
008118.jpg
گروه شهري: ۱۲ طرح فني، عمراني، ورزشي و فرهنگي با تخصيص اعتباري بالغ بر ۱۵ ميليارد و ۷۲۲ ميليون ريال در جنوب شرقي تهران اجرا مي شود.
مهندس محمود نصري - شهردار منطقه ۱۵ تهران، ديروز با اعلام مطلب فوق گفت: به منظور ارتقاي سطح كمي و كيفي خدمات شهري شهرداري، درحال حاضر ۱۲ طرح عمراني، ورزشي و ترافيكي در نقاط مختلف محدوده منطقه ۱۵ دردست اجرا مي باشد.
به گفته وي بازسازي انهار به منظور دفع آبهاي سطحي و بازسازي مجتمع فرهنگي - ورزشي ارج در راستاي بهينه سازي فضاهاي ورزشي و ساخت پل تسمه نقاله در بزرگراه امام رضا به منظور بهبود عبور و مرور و نيز نصب سطل زباله در سطح منطقه با هدف ايجاد تاسيسات شهري و بهبود محيط شهري ازجمله اين طرح ها است.

رئيس شوراي شهر اعلام كرد:
شهرك سازي غيرمجاز در دارآباد متوقف شد
مهندس چمران: اگرچه دستور قضايي درباره نمايشگاه وجود دارد ولي ما مي خواهيم موضوع به صورت دوستانه حل شود
مي خواهيم نمايشگاه بين المللي در بهترين محل و با دسترسي راحت تر مردم برگزار شود
008124.jpg
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از اظهارات اخير برخي مسئولان اجرايي در ارتباط با مصوبه شوراي شهر مبني بر تعطيلي محل دائمي نمايشگاه ها گفت: قرار نيست نمايشگاه در كوير برگزار شود.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان هشتاد و چهارمين جلسه علني و بدون حضور مستمع شوراي شهر با بيان اينكه انتظار نداشتيم دوستان تغيير محل نمايشگاه را زير سئوال ببرند گفت: ما نمي خواهيم در كوير نمايشگاه برگزار شود بلكه مي خواهيم در بهترين جايي كه براي مردم دسترسي راحت تر و مشكل كمتر ايجاد مي شود برگزار شود.
رئيس شوراي شهر بار ديگر آمادگي شوراي شهر و شهرداري را براي كمك و همكاري جهت برگزاري هرگونه نمايشگاهي در خارج از شهر اعلام كرد و افزود: نمايشگاه فرش ۲۰ روز ديگر برپا مي شود و از هم اكنون محلي براي برپايي اين نمايشگاه به وزارت بازرگاني اعلام شده تا نسبت به بازديد از آن محل اقدام كنند.
چمران افزود: محل مورد نظر در جاده كرج واقع شده و ۲۵ هزار مترمربع سالن سرپوشيده و حدود ۴۰ هزار متر فضا اعم از پاركينگ و فضاي سبز دارد و شهرداري و شوراي شهر در مدت باقي مانده آماده هرگونه همكاري براي برپايي نمايشگاه فرش هستند.
چمران با اشاره به اينكه شهرداري حكم قضايي براي پلمب محلي مثل نمايشگاه بين المللي را دارد احتمال پلمب اين محل را در صورت اصرار بر برگزاري آن در محل فعلي نمايشگاه را منتفي ندانست، ولي در عين حال گفت: گرچه دستور قضايي وجود دارد ولي ما مي خواهيم موضوع به صورت دوستانه حل شود.
چمران با اشاره به برخي اظهارات كه تعطيلي محل دائمي نمايشگاه ها را عامل از بين رفتن صنعت فرش مي داند گفت: هنوز نمايشگاه صنعت فرش برگزار نشده مي گويند صنعت فرش از بين رفت در حالي كه صنعت فرش سالهاست وضعيت نابساماني دارد.
چمران افزود: ما براي آرامش مردم از يك سو و ارتقاي اقتصاد كشور از سوي ديگر تلاش خواهيم كرد.
وي افزود: حاضريم شوراي شهر را به مدت ۱۰ روز تعطيل كنيم تا به هر صورت ممكن محل نمايشگاه را مشخص كنيم تا نمايشگاه به صورتي آبرومند برگزار شود.
چمران خاطرنشان كرد: در جلسه امروز درخصوص جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در سطح شهر نيز بحث هايي صورت گرفت و شهردار تهران گزارشي را در اين رابطه ارائه داد كه خوشبختانه اميدبخش بود و اميدوارم با ادامه اين روند روزي به جايي برسيم كه ديگر ساخت و ساز غيرقانوني نداشته باشيم.
وي همچنين گفت: ساخت و سازهاي غيرمجاز نسبت به گذشته به شدت كاهش يافته است.
وي همچنين با اشاره به اينكه از ساخت و ساز غيرمجاز نيروي انتظامي در منطقه دارآباد جلوگيري شد گفت: در نشست هاي انجام شده مقرر گرديد از طريق قانوني به اين موضوع رسيدگي شود.
چمران همچنين با اشاره به بررسي اعتراض  فرمانداري به مصوبه طرح كالبدي منطقه ۱۸ گفت: در اين جلسه مقرر شد تا پاسخ اصلاحي در اين زمينه براي فرمانداري ارسال شود.
وي همچنين گفت: در جلسه امروز شورا طرح دوفوريتي معرفي اعضاي هيات مديره سازمان تاكسيراني تهران مطرح و مقرر شد تا اين افراد در جلسه آينده شورا، برنامه هاي خود را ارائه دهند و شورا در خصوص عضويت آنها تصميم گيري كند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |