سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۵۵
يك جوان ۳۳ ساله خجالتي ، كمرو و قاتل
او جسد سه زن را قطعه قطعه كرد
طي ۱۶ ماه گذشته از گوشه و كنار شهر قطعات اجساد زناني كشف مي شد كه در كيسه هاي مشكي رنگ درون سطل هاي زباله رهاشده بودند
در صورت جفري ميل هات ۳۳ ساله كه دستبند بر دستانش بود و لباس آبي زندان را بر تن كرده بود، هيچ احساسي ديده نمي شد
012480.jpg
سوم آوريل سال ۲۰۰۳، ادري هرليس، جفري ميل هات را در خياباني در شهر وون ساكت ملاقات كرد و با اراده خودش، جفري را تا آپارتمانش در خيابان ۲۲۱ همراهي كرد. ولي از آن زمان به بعد ديگر هيچ كس ادري را نديد. اين آغاز جنايت هاي وحشيانه ميل هات بود.
او جنازه ها را قطعه قطعه مي كرد و در كيسه هاي زباله مي ريخت. لوك گالانت سخنگوي پليس اضافه مي كند: «او سپس اين كيسه ها را تكه تكه مي كرد و اين تكه ها را در كل شهر مي ريخت.» او پس از قتل هرليس ۳۳ ساله، اين كار را با قتل كريستين دامونت ۴۲ ساله و استيسي گولت ۲۵ ساله درست به همان روش ادامه داد. همه اين زن ها با اراده خودشان ميل هات را تا آپارتمانش همراهي مي كردند و پس از لحظات كوتاهي كشته مي شدند. جفري پس از ورود به آپارتمان به آنها فرصت چنداني نمي داد و به قول سخنگوي پليس «در زمان خيلي خيلي كوتاه» آنها را مي كشت و سپس قطعه قطعه مي كرد. پليس اطلاعات درباره اين جنايت وحشتناك را در كنفرانس خبري كه چند ساعت بعد از احضار ميل هات به دادگاه برگزار شد، در اختيار خبرنگاران قرار داد. احضار به خاطر قتل اين سه زن.
در صورت جفري ميل هات ۳۳ ساله كه دستبند بر دستانش بود و لباس آبي زندان را بر تن كرده بود، هيچ احساسي ديده نمي شد و او را به سرعت به طرف دادگاه مي بردند. عده زيادي از پليس هاي محلي و وكلا هم او را احاطه كرده بودند. عبور ميل هات از جلوي خبرنگاران كمتر از يك دقيقه طول كشيد و او هيچ حرفي به زبان نياورد.
او بايد تا ۱۹ آگوست در زندان بماند و تا اين تاريخ هيچ وثيقه اي از وي پذيرفته نخواهد شد. ولي در آن تاريخ او مي تواند تقاضاي وثيقه براي آزادي بكند. رابرت مان هم وكيلي است كه از طرف دادگاه براي او تعيين شده است. هياتي اين مورد را بررسي خواهند كرد تا تعيين كنند چه هزينه اي براي وثيقه تعيين شود.
پليس خانه ميل هات را بازرسي كرده و زمين مقابل خانه او را هم مورد كندوكاو قرار داده اند. دو وسيله نقليه جفري ميل هات را هم بازرسي كردند تا شايد نشاني از اين زن ها پيدا كنند.
جفري ميل هات تاكنون هيچ سوء سابقه اي نداشته و حتي براي رانندگي هم جريمه نشده بود.
او در كارخانه كاغذسازي محلي كار مي كرد. اما سرنخ پليس از اينجا پيدا شد كه دو زن از وي به جرم اقدام به خفه كردن آنها شكايت كردند پليس هم توانست به اين بهانه وي را مورد بازجويي قرار دهد. «ويليام شي» رئيس پليس شهر اين جنايات را وحشتناك ترين حوادث در طول دوران خدمت ۲۵ ساله اش دانست. طي ۱۶ ماه گذشته از گوشه و كنار شهر قطعات اجساد زناني كشف مي شد كه در كيسه هاي مشكي رنگ درون سطل هاي زباله رها شده بودند.
وي قرباني ها را با موتور  هارلي ديويدسون به منزل خود كه در طبقه اول آپارتماني در منطقه تفريحي شهر است مي  برد و پس از كشتن، اجساد آنها را قطعه قطعه كرده و در بخش هاي مختلف شهر پراكنده مي كرد. به عقيده اطرافيان جفري مردي كم حرف و بدون مزاحمت بود و هيچكس تصورش را هم نمي كرد كه بتواند مرتكب چنين جنايات هولناكي شود.
باتريك لينچ دادستان كل اميدوار است كه محاكمه اين قاتل مرهمي بر زخم هاي خانواده هاي داغ ديده قربانيان باشد. جفري كه هفته پيش دستگير شد به اتهام اقدام به خفه كردن دو زن كه در آنها مجرم شناخته شده بود به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار محكوم شد و تحقيق در مورد قتل ۳ زن همچنان ادامه دارد.
سيلويا بارتلمي همسايه جفري مي گويد: «من حتي فكرش را هم نمي كردم.» جفري راش در سال ۱۹۸۹ از دبيرستان وون ساكت فارغ التحصيل شد و به همراه مادر و ناپدري و خواهرش از سال ۱۹۸۶ در خيابان گراندويو ساكن شدند و بعد از مرگ صاحبخانه آن منزل را خريدند. «آنها هيچ روابط دوستانه اي با همسايه ها نداشتند.» بارتلمي در مورد نوجواني جفري مي گويد: «او وقتي از مدرسه به خانه برمي گشت يك راست به داخل خانه مي  رفت و ديگر خارج نمي شد و هيچ فعاليت ديگري نمي كرد. بعضي مي  گفتند اويك خوره كتاب است.» مادر او در سال ۱۹۸۸ سرطان مي گيرد و مي ميرد. جفري در مدرسه هم آدم كمرويي بود و حتي از عكس گرفتن خجالت مي كشيد.
پاول گراول يكي از همكلاسي هاي جفري در مورد او مي گويد: «ميل هات هم باهوش بود و هم به بقيه كمك مي كرد. او بچه خيلي خوبي بود. البته نيمه تاريكي در وجود او بود. به نظر مي رسيد اتفاقي براي او درگذشته افتاده. او ساكت بود، خيلي ساكت.»
گراول مي  گويد: «اين قضيه واقعا شوك آور است، يك دفعه ببيني كسي را كه سال هاست مي  شناسي، اين كار را انجام داده»
ماموران پليس دارند روي ۴ زن گم شده در اوايل دهه ۹۰ هم تحقيق مي  كنند كه شايد كار جفري ميل هات باشد.
يك پسر جوان كمرو و خجالتي كه كم حرف مي زند و همه از خوبي اش مي  گويند، ناگهان معلوم مي شود قتل هاي وحشتناكي را انجام داده است. قطعه قطعه كردن بدن هاي قربانيان كاري نيست كه از هركسي بربيايد. همه شواهد هم بر محكوميت بي چون و چراي جفري در دادگاه حكايت مي كند. بايد منتظر ماند و ديد چه عاقبتي در انتظار اين جوان ۳۳ ساله است. يك قاتل زنجيره اي كه اگر دو زني كه اقدام به خفه كردن آنها كرده بود، از او شكايت نمي كردند شايد تبديل به يكي از قاتلان زنجيره اي ركورددار دنيا مي شد.

حادثه off-line
آسانسور مرگ: گير افتادن يك جوان بين كابين آسانسور و چاهك ساختمان باعث مرگ وي شد. قرار بود آخر هفته اين جوان ازدواج كند.
كشف الكل: در چند عمليات جداگانه در شمال كشور بيش از ۲۷۰۰ قوطي و ۱۲۰ ليتر مشروبات الكلي كشف و توقيف شد.
تقليد از بازي: يك پسر ۱۷ ساله انگليسي به تقليد از بازي ويديويي «من هانت» دوست ۱۴ ساله خود را با ضربات پشت سر هم يك تبر كشت.
باز هم تصادفات: حوادث رانندگي در خراسان، سمنان و اصفهان جان ۸ نفر راگرفت و ۸ نفر را نيز روانه بيمارستان ها كرد.
ترياك اتوبوسي: ۱۸ كيلوگرم ترياك در محموله يك اتوبوس كشف و ضبط شد. كشف مواد مخدر در سه ماه اول امسال، ۷۷ درصد افزايش داشته است.
آتش در جنگل هاي غرب: ۲۰۰ هكتار از مراتع، جنگل ها و منابع طبيعي استان هاي كرمانشاه، ايلام و كردستان در آتش سوختند.
آخر هفته پرحادثه: روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته پيش، ۱۰۶ آتش سوزي و ۴۸ حادثه ديگر رخ داد و ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۸ نفر هم مجروح شدند.
بازار زيان ديده: آتش سوزي هفته گذشته در بازار حدود ۶۵۰ ميليون تومان خسارت به بار آورد.
زاينده رود: دو جوان در زاينده رود اصفهان غرق شدند.

بازتاب
احتراما« در ارتباط با خبر درج شده با عنوان جاعل سابقه دار و سارق مسلح به دام افتاد در همشهري مورخ ۹ تير ماه در صفحه ۲۳ » نكات ذيل را به اطلاع مي  رساند:
اولا، اسلحه ۵۳۱۹۵۶ اينجانب كه جهت محافظت شخصي در اختيارم بوده در مردادماه سال ۱۳۸۲ توسط محمد پروانه كه فردي معتاد و كارتن خواب مي  باشد از منزل مسكوني ام به سرقت رفته است و همان روز نيز نامبرده توسط اداره آگاهي تهران دايره يكم توقيف شده است. البته بدون خشاب كه در منزل مانده بود.
ثانيا، اينجانب سهراب عطا رزاده داراي ۲۵ سال سابقه خدمت بوده و اخراجي نيستم و فاقد هر گونه سابقه مخدوش و عديده نيز هستم، فيش حقوقي خردادماه ۸۳ به پيوست ارايه مي گردد.
ثالثا، فاكتورهاي بيمارستان و تحويل اسلحه توسط بنده به آقاي پروانه و اخراجي ناجا و سوابق مخدوش و عديده همگي بي  ريشه و بي  اساس بوده و مغاير با ماده ۹۹۷ قانون مجازات اسلامي است.

نگاه يك
كاهش آمار غرق شدگي
در سه ماه اول سال جاري ۳۴۳ نفر به علت غرق شدگي جان خود را از دست داده اند كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷/۱۷ درصد كاهش نشان مي  دهد.
به گزارش روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني كشور در بهار پارسال، ۴۱۷ نفر به علت غرق شدگي فوت كرده اند كه اين رقم در سال جاري به ۳۴۳ مورد كاهش يافته است كه از اين تعداد بيش از چهارپنجم كساني كه غرق شده اند ۲/۸۲ درصد مرد و ۸/۱۷ درصد زن بوده اند و بيشترين مرگ هاي ناشي از غرق شدگي به استان هاي خوزستان (۶۹ نفر) و مازندران (۳۲ نفر) اختصاص داشته است. در مقايسه ميزان غرق شدگي هاي منجر به مرگ نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، در استان مازندران ۷۸ درصد رشد و در استان گيلان ۸/۵۳ درصد كاهش ديده مي  شود.
در سال ۱۳۸۲ با ۲۶ درصد افزايش نسبت به سال ۱۳۸۱ در مجموع يك هزار و ۵۱۵ نفر در سراسر كشور به علت غرق شدگي فوت كرده اند كه بيشترين تعداد با ۲۹۲ مورد مربوط به مرداد ماه بوده است.

شهرفرنگ
فقط براي ۳۷ پنس 
دادگاهي در تركيه سه نوجوان را به علت سرقت كمتر از ۴۰ پنس از دو همكلاسي خود به ۲۲ سال زندان محكوم كرد. اين نوجوانان كه سه سال پيش يعني هنگام وقوع جرم تنها بين ۱۱ تا ۱۵ سال سن داشتند به اتهام دزدي و رفتار خشونت آميز مجرم شناخته شدند. آنها پس از تهديد دوستان خود از آنها يك ميليون ليره تركيه (حدود ۳۷ پنس) به سرقت بردند. به نظر قاضي دادگاه آنها در آن زمان به قدري به بلوغ فكري رسيده بودند كه بتوانند تشخيص دهند كه دارند چه كار مي كنند.
ملخ ها در فرودگاه 
فرودگاهي در فرانسه مورد هجوم تعداد زيادي ملخ قرار گرفت. به عقيده متخصصان امور هوايي در فرودگاه نيس اين ملخ ها كه از گونه ايتاليايي هستند هيچگونه تهديدي براي پروازها به حساب نمي آيند. اما اتاق بازرگاني نيس كه فرودگاه را اداره مي كند بلافاصله براي كنترل اين آفت اقدامات پيشگيرانه از توليد مثل اين حشره را انجام داد. دانستن اين نكته جالب است كه اين اولين بار نيست كه كار اين فرودگاه به خاطر وجود جانوران دچار مشكل شده است بلكه چهار سال پيش نيز در اكتبر سال ۲۰۰۰ هواپيماها در فرود مشكل داشتند زيرا به مدت پنج ساعت لشگري از حلزون ها روي باند رژه مي رفتند و سطح باند را لغزنده مي كردند. شايد بهتر باشد اين فرودگاه به موزه جانورشناسي تبديل شود!

حوادث
ايرانشهر
محيط زيست
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
زيبـاشـهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  محيط زيست  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |