دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۱ - Aug 9, 2004
كوتاه از سياست جهان
اسرائيل نيروهاي آمريكايي را آموزش مي دهد
روزنامه واشنگتن پست فاش كرد: مقامات آمريكايي در زمينه مبارزه با تروريسم از تجربيات نظاميان اسرائيلي استفاده مي كنند.
به گزارش ايسنا اين روزنامه چاپ آمريكا نوشت، آغاز اين همكاري از زمان سفر رئيس پليس شهر واشنگتن به سرزمين هاي اشغالي آغاز شده است.
واشنگتن پست در ادامه به اقدام رژيم صهيونيستي در آموزش تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي آمريكا در مبارزه با تروريسم، به ويژه عمليات هاي انتحاري اشاره كرده و  مي نويسد: يك هيات بلندپايه از كارشناسان مواد منفجره از اسرائيل ماه گذشته در چارچوب برنامه آموزش نيروهاي پليس آمريكا عازم واشنگتن شده اند.
كشف يك گور دسته جمعي جديد در بوسني
با كشف تونلي بزرگ در حد فاصل بين دو شهر ميليوينا و فوچه واقع در بوسني و هرزگوين، تاكنون ۲۸ جسد از اين تونل كشف شده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري رسمي بوسني،(فنا) آمور ماشوويچ، نماينده كميته فدرال براي جستجوي مفقودين، هم چنين از كشف سه جسد ديگر كه هنوز شناسايي نشده اند، خبر داد.
اين كميته هم چنين ضمن اشاره به سختي كار در اين تونل به دليل رطوبت موجود و بارندگي هاي اخير و نيز متلاشي شدن اجساد، از ادامه تفحص و جستجو در اين تونل خبر داد.
موافقت بوش با نظارت اروپا بر انتخابات آمريكا
دولت بوش با نظارت ناظران بين المللي بر انتخابات آينده رياست جمهوري در آمريكا موافقت كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز، اين گروه ناظران بين المللي از طرف سازمان ملل نيستند، بلكه گروهي از ناظران از سازمان همكاري و امنيت اروپا هستند.برخي از دمكراتهاي عضو كنگره براي تكرارنشدن انتخابات سال ۲۰۰۰ خواستار يك گروه ناظر بر انتخابات شدند. سازمان همكاري و امنيت اروپا پنجاه و پنج عضو دارد كه از جمله اعضاي آن انگليس، فرانسه، آلمان و آمريكاست.
گروه وابسته به القاعده بار ديگر السالوادور را تهديد كرد
گروهي كه خود را وابسته به شبكه القاعده معرفي كرده است بار ديگر به السالوادور هشدار داد تا نيروهاي خود را از عراق خارج كند تا با حملات اين گروه مواجه نشود.به گزارش خبرگزاري رويتر از دبي در بيانيه اي كه ديروز از سوي گردان هاي «محمد عطا القاعده و جهاد» در يكي از پايگاه هاي اينترنتي انتشار يافت، آمده است: «اين آخرين هشدار ماست و آن چه كه در روزهاي آينده پيش خواهد آمد پاسخ ما به گزافه گويي هاي رئيس جمهوري شماست.»
يك بمب گذار در شهر وان تركيه كشته شد
يك بمب گذار بامداد ديروز به هنگام اقدام به بمب گذاري در يك نقطه كنترل پليس در شهر «وان» در شرق تركيه براثر انفجار بمب كشته شد.
به گزارش ايرنا از آنكارا «حكمت تان» استاندار «وان» در گفتگو با خبرگزاري آناتولي با اعلام اين مطلب گفت: يك مهاجم ديگر كه زخمي مي باشد و گفته مي شود كه داراي بمب است در محل حادثه بسر مي برد و تلاش براي تسليم وي ادامه دارد.از سوي ديگر ديروز اعلام شد در درگيري هاي مسلحانه نيروهاي شورشي كرد در شهر ماردين در جنوب شرقي تركيه با نيروهاي پليس اين كشور چهار مامور پليس زخمي شدند.
كاهش گروگانگيري در كلمبيا
موج گروگانگيري در كلمبيا ۵۳ درصد كاهش يافته است. به گزارش خبرگزاري ايلنا، طبق آمار منتشره از سوي وزارت دفاع كلمبيا، اين كشور در هفت ماهه اول سال ۲۰۰۴ شاهد كاهش ۵۳ درصدي عمليات هاي گروگانگيري بوده است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «خورخه آلبرتو اوربيه»، وزير دفاع كلمبيا، در مصاحبه اي مطبوعاتي تصريح كرد: كاهش موج گروگانگيري در كشور، نتيجه برنامه امنيتي- دموكراتيك ارائه شده از سوي رئيس جمهور كلمبياست.

شبكه تلويزيوني فاكس نيوز:
دستگيري بن لادن نزديك است
سه منطقه جديد شناسايي شده در مرز پاكستان كه احتمال مي رود بن لادن در آنجا مخفي شده باشد آمريكا را به دستگيري اسامه بن لادن نزديك كرده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز هم اكنون نيروهاي مسلح پاكستاني اين سه منطقه را كه به تازگي شناسايي شده اند تحت نظر دارند. به گفته يكي از مقامات پاكستاني دستگيري يكي از سران القاعده در انگليس موجب افزايش خوشبيني در دستگيري بن لادن شده است.در همين حال منابع اطلاعاتي پاكستاني ديروز اعلام كردند، يكي از اعضاي ارشد شبكه القاعده كه اسامه بن لادن را از نزديك مي شناسد و در ترورهاي نافرجام در پاكستان دست داشته است در دبي دستگير و به اسلام آباد تحويل داده شد.به گزارش خبرگزاري رويتر از اسلام آباد، مقامات امارات عربي متحده روز جمعه قاري سيف الله اختر از سران يك گروه بنياد گرا به نام حركت الجهاد الاسلامي را دستگير كردند. اين فرد در پي درخواست پاكستان دستگير و ديروز به اين كشور تحويل داده شد.يك منبع پاكستاني گفت:  دستگاه هاي اطلاعاتي پاكستان از اطلاعات به دست آمده از اعضاي بازداشت شده القاعده براي دستگيري وي استفاده كردند. وي اختر را يكي از سران عملياتي القاعده در پاكستان توصيف كرد.

مخالفت سودان با اعزام نيروهاي پاسدار صلح به دارفور
008529.jpg
دولت  سودان  اعلام  كرد، اجازه  نخواهد داد نيروهاي  بين المللي  پاسدار صلح در منطقه  آشوب زده  دارفور در غرب  اين  كشور مستقر شوند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از خارطوم ، عبدالرحيم  محمدحسن ، وزير كشور سودان  با بيان  اين  مطلب  افزود: فرقي  نمي كند نيروها از چه  كشور يا منطقه اي  به  سودان  فرستاده  شوند؛ چرا كه  سودان  با استقرار هر نيروي  بين المللي  خواه  از اروپا و يا حتي  از آفريقا در دارفور مخالف  است .
وزير كشور سودان  افزود: طبق  توافق نامه اي  كه  ميان  دولت  سودان  و اتحاديه  افريقا امضا شد اين  اتحاديه  متعهد شده  است  يك  هيأت  از ناظران  افريقايي  به  منطقه  جنگ  زده  دارفور اعزام  كند.
در همين حال، دولت سودان قرار است از كشورهاي عرب بخواهد براي جلوگيري از اجراي تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد برضد اين كشور از خارطوم حمايت سياسي كنند.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد با تعيين ضرب الاجلي يك ماهه دولت سودان را تهديد كرده است براي پايان  دادن به بحران منطقه آشوب زده دارفور در غرب اين كشور تدابيري موثر اتخاذ كند، در غير  اين صورت، با تحريم هاي بين المللي رو به  رو خواهد شد.
از سوي ديگر، عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب از دولت سودان خواست با كمك اتحاديه آفريقا بحران دارفور را حل و فصل كند.
عمرو موسي در مصاحبه با خبرنگاران گفت: كشورهاي عرب معتقدند سودان بايد به توافق هاي صورت گرفته ميان اين كشور و سازمان ملل متحد درباره بحران دارفور پايبند باشد.

لوموند ديپلماتيك: نظامي گري آمريكا در آفريقا رو به افزايش است
سايت  اينترنتي  لوموند ديپلماتيك  اعلام  كرد: آمريكا روز به روز دامنه  حضور نظامي خود را در آفريقا افزايش  مي دهد.
اين  سايت  اينترنتي  گزارش  داد: تحت  لواي  جنگ  بر ضد تروريسم ، ايالات  متحده  حضور خود را در آفريقا گسترش  داده  است. واشنگتن  با آگاهي  از وابستگي اش   به  مواد خام  استراتژيك ، تعداد توافق نامه هاي  اقتصادي  و نظامي خود را با بسياري  از كشورهاي  آفريقايي  افزايش  داده  تا بدين  ترتيب  امنيت  ذخائر خام  خود را افزايش  دهد. ارتش ، كمپاني هاي  نفتي  و شركت هاي  مشاوره  امنيتي  آمريكايي  بازار را تحت  سلطه  خود گرفته اند.
فرانسه  در مقابل  اين  سياست  فعال  كه  مناطق  تح ت نفوذ او را هدف  قرار داده ، هر روز بيشتر تن  به  سياست  بي عملي  مي دهد.
رؤساي  ستاد چند كشور آفريقايي  شامل چاد، مالي ، موريتاني ، مراكش ، نيجر، سنگال و تونس در روزهاي  ۲۲ و ۲۳ مارس  ۲۰۰۴، براي  نخستين بار و بي سر و صدا، در مقر فرماندهي  اروپايي  ارتش  آمريكا در اشتوتگارت  جلسه اي  تشكيل دادند كه  جزئيات  اين  ملاقات  كه  بي سابقه  توصيف  شد، پنهان  مانده  است.
موضوع  آن همكاري  نظامي در مبارزه  عمومي عليه  تروريسم  بود و به  كشورهاي ساحل  مربوط مي شد كه  منطقه اي  مياني  بين  مغرب  و آفريقاي  شمالي  و مناطق  نفتي  شمال  و خليج  گينه را تشكيل  مي دهد.

وكلاي ليندي انگلند خواستار حضور رامسفلد چني، ولفوويتز و سانچز در دادگاه شدند
دادگاه ارتش آمريكا به طور موقت بررسي اتهامات «ليندي انگلند» را متوقف كرد.
اين دادگاه براي تصميم گيري درباره مطرح شدن اتهامات انگلند در دادگاه تشكيل شده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري رويتر، وكلاي ليندي انگلند، سرباز آمريكايي كه در عكس هاي مربوط به رسوايي زندان ابوغريب حضور دارد، بار ديگر خواهان حضور دونالد رامسفلد، وزير دفاع و ديك چني، معاون رئيس جمهور آمريكا در دادگاه براي ارائه شهادت شدند.
وكلاي انگلند از رئيس اين جلسه خواستند تا ۵۰ شاهد ديگر در دادگاه حضور يابند.
طي پنج روز برگزاري دادگاه ۲۵ شاهد در دادگاه حضور يافتند.
سرهنگ دنيس آرن، رئيس دادگاه نظامي انگلند گفت كه شاهدان بيشتري به دادگاه احضار خواهند شد اما هيچ صحبتي درباره زمان ازسرگيري دادگاه به ميان نياورد.
وكلاي انگلند علاوه بر رامسفلد و چني خواهان حضور پل ولفوويتز، معاون وزير دفاع آمريكا و ريكاردو سانچز، فرمانده سابق آمريكا در عراق نيز شده اند.
در صورت تأييد تمامي موارد اتهامي عليه انگلند، وي به ۳۸ سال زندان محكوم خواهد شد.

نيويورك تايمز:
تلاش آمريكا براي توقف برنامه هسته اي ايران و كره شمالي ناكام مانده است
روزنامه نيويورك تايمز ديروز به نقل از مسئولان اطلاعاتي آمريكا و كارشناسان هسته اي خارجي نوشت: تلاش هاي ديپلماتيك دولت بوش به همكاري متحدان اروپايي و آسيايي در يك سال گذشته نتوانسته به كندشدن «برنامه هاي تسليحات هسته اي» در ايران و كره شمالي منجر شود و فعاليت هاي اين كشورها پيشرفت چشمگيري داشته است.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: مقامات بلندپايه دولتي و اطلاعاتي آمريكا در يك اعتراف تاكتيكي گفتند كه ابتكار عمل هاي ديپلماتيكشان با همكاري متحدان آسيايي و اروپايي در كنترل برنامه هاي تسليحاتي ناكام مانده است و آنها درپي راه هايي براي انجام اقدامات مخفيانه نامشخص با هدف اخلال يا به تاخير انداختن آنچه يك مسئول آمريكايي تلاش براي توليد سلاح هسته اي از سوي ايران خوانده است، هستند.با اين حال، كارشناسان ديگر ازجمله مقامات سابق دولت كلينتون هشدار مي دهند كه اقدامات مخفيانه در گذشته هم امتحان شده،  اما برنامه هاي ايران و كره شمالي به سمت خودكفايي بيشتر پيش مي روند. اين خودكفايي هم به دليل كمك هايي ايجادشده كه از ناحيه شبكه عبدالغديرخان كارشناس هسته اي پاكستان ارائه شده است.

حمايت شوراي سياسي شيعيان عراق از مقتدي صدر
008532.jpg
اياد علاوي نخست وزير عراق ديروز به همراه دو وزير خود وارد نجف شد و بلافاصله در يك كنفرانس مطبوعاتي تأكيد كرد، شبه نظاميان مقتدي صدر بايد فوراً شهر نجف را ترك كنند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، علاوي در اين كنفرانس خبري با ابراز اميدواري به اين كه اين ماجرا در كوتاه ترين زمان ممكن پايان يابد گفت: مردان مسلح بايد اماكن مقدس را ترك كنند، فوري سلاح هايشان را زمين بگذارند و نظم و قانون را به شهر بازگردانند.
به گفته شاهدان عيني در نجف، علاوي بلافاصله بعد از ورود به اين شهر به همراه وزراي دفاع و كشور دولت عراق در نشستي با استاندار نجف شركت كرد. تحليلگران، حضور علاوي در نجف را نوعي نمايش قدرت ارزيابي كردند. اين در حالي است كه بعضي منابع خبري از حملات خمپاره اي به محل استانداري نجف همزمان با حضور علاوي در آن خبر دادند.
علاوي شنبه شب در يك كنفرانس خبري ديگر با تأكيد بر اين كه جنگجويان در شهرنجف جنايتكاراني هستند كه پشت نام صدر خود را پنهان كرده اند، به وي پيشنهاد شركت در انتخابات را داد و گفت: من پيام هاي مثبتي از جانب صدر دريافت كرده ام، به همين دليل است كه فكر نمي كنم كساني كه در نجف و جاهاي ديگر شورش به راه انداخته اند افراد او باشند.
وي گفت: من از همين جا مقتدي صدر را به شركت در انتخابات سال آينده دعوت مي كنم.
علاوي در اين كنفرانس خبري اعلام كرد كه با امضاي قانوني هزاران تن از كساني كه در حاشيه گروه هاي شورشي قرار دارند مورد عفو قرار مي گيرند. پيش از اين نيز دولت عراق و شخص علاوي اعلام كرده بودند كه افرادي كه مرتكب جرائم سبك شده اند مورد عفو قرار مي گيرند.
شبكه الجزيره به نقل از «علي ياسري» از دستياران صدر خبر داد، اين گروه از دولت عراق مي خواهد كه بحران در اين شهر را از راه گفتگو حل كند.
درگيري ها در شهر نجف بعد از چند ساعت آرامش ظهر ديروز از سر گرفته شد. اين درگيري ها در شهرك صدر نيز ادامه داشت.
وزير بهداشت عراق ديروز گفت دست كم ۴۳ نفر در درگيري هاي نجف و بغداد كشته شده اند.
ابراز نگراني دبيركل سازمان ملل
كوفي عنان دبيركل سازمان ملل روز شنبه درباره گسترش جنگ در عراق به ويژه در نجف اشرف ابراز نگراني كرد.
فرد اكهارد سخنگوي دبيركل سازمان ملل روز شنبه طي بيانيه اي اعلام كرد، دبيركل سازمان ملل نسبت به گسترش جنگ در عراق در چند روز گذشته به ويژه در نجف اشرف فوق العاده نگران است. وي به ويژه نسبت به تلفات بالاي كشته ها و مجروحين از جمله غيرنظاميان نگران است.
درخواست شوراي سياسي شيعه
شوراي  سياسي  شيعه  متشكل از نمايندگان تمامي احزاب و سازمانها و مراجع شيعه عراق كه براي ايجاد انسجام در فعاليت هاي سياسي شيعيان تشكيل شده است، پس از نشست اضطراري خود با صدور بيانيه اي از درخواست مقتدي صدر براي ايجاد يك راه حل سياسي براي مشكل كنوني از طريق مذاكره حمايت كرد. اين شورا همچنين  از گروه ها و احزاب  سياسي  خواست  تا زمان  دستيابي  به  حل  مسالمت آميز اوضاع  در نجف و پايان سركوب مردم آن شهر، مشاركت  خود را در كنفرانس  ملي عراق  به  حال  تعليق  درآورند.
كنفرانس  ملي  عراق  قرار بود هفته  گذشته  برگزار شود اما سازمان  ملل  ازمسئولان  دولت  انتقالي  خواست  با تعويق  برپايي  اين  كنفرانس ، براي  مشاركت گروههايي  كه  از مشاركت  در آن خودداري  كرده  بودند، تلاش  كند. اين  كنفرانس  با حضور يكهزار و ۳۰۰ عضو، ماموريت  دارد اعضاي  مجمع  ملي موقت  عراق  را كه  وظيفه  پارلمان  را در اين  كشور برعهده  خواهد گرفت ، انتخاب كند.
اين  بيانيه ، توسل  به  زور در شهر مقدس  نجف  را محكوم  كرده  و خواستاراتخاذ شيوه هاي  مسالمت آميز براي  پيشگيري  از كشتار مردم  بي گناه  اين  شهر شده است .
مقتدي صدر مخفي شد
يك منبع عراقي در نجف، از پناهنده شدن مقتدي صدر به يك مخفيگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن يك منبع عراقي در شهر نجف اعلام كرد: مقتدي صدر، به خاطر وجود خطراتي كه زندگي وي را تهديد مي كند، به يك مكان سري پناه برده است. براساس اين گزارش، شبه نظاميان صدر نيز در نجف به حرم حضرت علي (ع) پناه برده اند.
شايعه درباره صدر
يكي از مقام هاي عراقي كه از وي به عنوان آگاه از مسائل حوزه علميه نجف نام برده شده، اظهار داشت: بيم آن داريم كه آيت الله سيستاني به عنوان گروگان در اختيار مقتدي صدر قرار بگيرد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الشرق الاوسط - چاپ لندن - اين مقام كه ظاهراً خواسته نامش فاش نشود، در گفت وگو با اين روزنامه تأكيد كرد: مراجع نجف احتمال به گروگان گرفتن آيت الله سيستاني از سوي مقتدي صدر و يا همچنين پناهنده شدن مقتدي صدر به خانه سيستاني را مورد بررسي قرار دادند. اين مقام هدف از اين اقدامات را تلاش براي خارج شدن مقتدي صدر از تنگنا عنوان كرده است. وي ادامه داد: صدر هرگز شانسي براي ديدار با آيت الله سيستاني ندارد و اخباري كه قبلاً درباره ديدار آنها منتشر شده، درست نبوده است.
ورود پليس عراق به دفاتر الجزيره
پليس عراق به دفاتر شبكه تلويزيوني الجزيره در بغداد حمله كرده است. به گزارش بي.بي.سي اين اقدام پليس عراق به منظور اجراي دستور بسته شدن يك ماه دفاتر اين شبكه خبري در عراق انجام شده است. به گفته شاهدان نيروهاي پليس عراق با كارمندان اين شبكه خبري قبل از ورود به دفاتر آن مشاجره كردند. فلاح نقيب، وزير كشور عراق گفته است دستور بسته شدن يك ماهه شبكه خبري الجزيره به مقامات اين شبكه اجازه خواهد داد تا سياست هاي اين شبكه را (در عراق) بازنگري كنند.
ساير تحولات
* بيش از ۶۰۰ نفر از ساكنان شهر مقدس كربلا و نمايندگان احزاب بزرگ شيعه با شركت در تظاهرات در اين شهر خواستار استعفاي وزير كشور عراق و استاندار نجف شدند.

توضيح نماينده آيت الله سيستاني درباره انتقال وي به لندن
راديو آمريكا به نقل از نماينده آيت الله  سيستاني در لندن اعلام كرد، وي به دليل وضعيت بد جسمي اش بايد هر چه سريعتر تحت عمل جراحي قرار گيرد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه النهار - چاپ بيروت- راديو سوا آمريكا به نقل از مرتضي كشميري، نماينده آيت الله سيستاني در لندن اخبار منتشره درباره تلاش دولت عراق براي خروج آيت الله سيستاني از اين كشور را رد كرد. از سوي ديگر دفتر آيت الله سيستاني در نجف با صدور بيانيه اي اعلام كرد به محض ورود آيت الله سيستاني به لندن، تيم پزشكي ايشان را تحت معاينه قرار داد و بنابر درخواست اين تيم آيت آلله سيستاني براي انجام آزمايشهاي ضروري و اقدامات لازم به يكي از بيمارستان هاي تخصصي انتقال يافت.
النهار نوشت: مقدمات انتقال آيت الله سيستاني از بغداد به لندن سه هفته قبل آغاز شده بود اما وي از سفر با هواپيماهاي آمريكايي امتناع ورزيد. يكي از مقامات آگاه در حوزه علميه نجف كه نخواست نامش فاش شود، در گفت وگو با اين روزنامه اظهار داشت، سفر آيت الله سيستاني به لندن احتمالا با هماهنگي قبلي انجام شده است، به گونه اي كه وزارت خارجه انگليس از دو هفته قبل از زمان اين سفر مطلع بوده است.

يك مأمور سيا:
جنگ عراق هديه اي بي نظير به بن لادن بود
يك  كارشناس  سازمان  جاسوسي  آمريكا (سيا) متخصص  در امور مبارزه  با تروريسم  معتقد است:  حمله  يكجانبه  آمريكا به  عراق  هديه اي  بي نظير به  اسامه  بن  لادن  سركرده  شبكه  تروريستي  القاعده و يك  شكست  سنگين  براي  مبارزه  با تروريسم  به  شمار مي رود.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از واشنگتن ، اين  افسر اطلاعاتي  آمريكا در مصاحبه  با خبرگزاري  فرانسه  تهاجم  نظامي آمريكا را به  عراق  نوعي فاجعه  خواند.
اين  مامور ۵۰ ساله  سازمان  جاسوسي  آمريكا كه  بيست  سال  تجربه  فعاليت در امور اطلاعاتي  را دارد از جمله  افرادي  است  كه  بيشترين  شناخت  را درباره  شبكه  تروريستي  القاعده  دارد؛ چرا كه  از سال  ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ماموريت  هدايت  يك  واحد ويژه  مسئول  پيگرد و بازداشت  بن  لادن  را بر عهده داشته است .
اين  مامور اطلاعاتي  آمريكا به  تازگي  كتابي  جنجال برانگيز با نام  گستاخي  امپرياليستي  منتشر كرده  و در آن به  علل  و ريشه هاي  شكست  غرب  در مبارزه  با تروريسم  پرداخته  است . اين  مامور سازمان  جاسوسي  آمريكا مي گويد من  در زمينه  اموري  كه  به  صدام حسين ، رئيس  جمهور مخلوع  عراق  و يا سلاح هاي  كشتار جمعي  در عراق  مربوط مي شود تخصصي  ندارم  اما يقين  دارم  كه  حمله  به  عراق  و اشغال  اين  كشوربه  دست  آمريكا و انگليس  به  منظور از بين  بردن  القاعده  و همدستان  اين شبكه ، تنها هديه اي  عالي  بود كه  به  بن  لادن  سركرده  اين  گروه  تروريستي  اعطا شد.

حمايت اسپانيا از مقاومت غيرمسلحانه فلسطيني ها
وزير امور خارجه اسپانيا اعلام كرد: ما از طرفداران مقاومت اسلامي در سرزمين هاي اشغالي هستيم و معتقديم مقاومت اسلامي براي بازستاندن حقوق مشروع مردم فلسطين يك امر مشروع است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از روزنامه  السفير - چاپ لبنان - آنخل موراتينوس، وزير امورخارجه اسپانيا، اظهار داشت: من خود را از ياوران مقاومت اسلامي در سرزمين هاي اشغالي محسوب مي كنم، زيرا حق مسلم مردم فلسطين است كه مقاومت اسلامي را به عنوان حربه اي براي كسب حقوق مشروع خود انتخاب كنند.
موراتينوس افزود: در عين آن كه ما از مقاومت اسلامي حمايت مي كنيم و آن را مشروع مي دانيم؛ اما با عمليات انتحاري مخالفيم، زيرا اين عمليات تنها منجر به تحكيم جايگاه آريل شارون، نخست وزير اسراييل مي شود.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |