دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۱ - Aug 9, 2004
قهرماني نوجوانان كشتي ايران در آسيا
گروه ورزشي: تيم كشتي آزاد نوجوانان ايران با دريافت ۶ مدال طلا ظهر ديروز در پايان مسابقه هاي قهرماني نوجوانان آسيا در مجتمع ورزشي بيشكك پايتخت قرقيزستان به عنوان قهرماني اين مسابقه ها دست يافت.
در اين مسابقه ها «عباس دباغي» (۴۶ كيلوگرم)، «مهدي صفوي» (۵۴ كيلوگرم)، «مهدي رحيمي (۵۸ كيلوگرم)، «صادق گودرزي» (۶۹ كيلوگرم)، «داود عسكرپور» (۷۶ كيلوگرم) و «سيد رضايي» (۱۰۰ كيلوگرم) مدالهاي طلا را براي ايران به ارمغان آوردند.

انتخاب هيات رئيسه فدراسيون ژيمناستيك
با تاييد معاون رييس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني و پيشنهاد رئيس فدراسيون ژيمناستيك، اعضاي هيات رئيسه اين فدراسيون انتخاب شدند.
به گزارش فدراسيون ژيمناستيك، اعضاي هيات رئيسه اين فدراسيون متشكل از ۴ نفر به شرح زير است:
حسن رمضانيانپور رئيس اسبق فدراسيون ژيمناستيك و نماينده مجلس ششم، دكتر محمد خوش چهره نماينده مجلس هفتم و نايب رئيس كميته اقتصاد بازرگاني مجلس شوراي اسلامي، دكتر نصرالله ضرغام رييس دفتر معاون اول رئيس جمهوري و رجبعلي خسروآبادي مديركل امور اجتماعي سازمان مديريت و برنامه ريزي.

رئيس فدراسيون هندبال:
دو مربي خارجي جديد به ايران مي آيند
008538.jpg
خبرنگار همشهري:رئيس فدراسيون هندبال اعلام كرد: با هدف توسعه ورزش هندبال دو مربي خارجي جديد براي فعاليت در باشگاه ها جذب ميشوند. «عليرضا رحيمي» افزود: موافقت معاون ورزشي و امور فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني نيز در اين زمينه گرفته شده كه طي روزهاي آتي اين مربيان جذب خواهند شد. وي يادآور شد: هم اكنون نيز دو مربي خارجي در تيم هاي هندبال جوانان ايران و فولاد مباركه اصفهان فعاليت دارند. رحيمي به اعزام تيم هندبال جوانان ايران به رقابتهاي قهرماني آسيا اشاره كرد و گفت: اين تيم شهريورماه امسال به هندوستان اعزام خواهد شد. به گفته وي، وضعيت اين تيم كه هم اكنون در اردوي اصفهان بسر مي برد، بسيار خوب است. تيم هندبال جوانان ايران با تيم هاي كره جنوبي و چين دريك گروه قراردارد. وي ميزباني رقابت هاي هندبال باشگاه هاي آسيا در مهرماه سال جاري توسط ايران و برگزاري انتخابات فدراسيون جهاني و قاره ها در مصر را كه آذر ماه برگزار مي شود، از ديگر برنامه هاي مهم اين فدراسيون برشمرد.

۵ مدال طلا، ۷ نقره و ۵ برنزبراي دانشگاه آزاد در توكيو
گروه ورزشي:تيم كاراته مردان باشگاه فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان نايب قهرماني هفتمين دوره مسابقات جهاني ۲۰۰۴ ژاپن را از آن خود كرد.
در اين پيكارها كه از سطح كمي و كيفي بسيار بالايي برخوردار بود دانشگاه آزاد اسلامي ايران موفق شد با كسب ۵ مدال طلا ، ۷ نشان نقره و ۵ مدال برنز و در مجموع كسب ۱۰۰ امتياز به عنوان نايب قهرماني دست يابند. تيم ژاپن ميزبان رقابت ها نيز با كسب ۴ نشان طلا ، ۸ مدال نقره و ۷ برنز و مجموع ۱۰۱ امتياز قهرمان و تيم قدرتمند تركيه با ۷ طلا ، ۴ نقره و ۲ برنز و مجموع ۹۶ امتياز سوم شدند. همچنين تيم هاي كوزوو (بوسني و هرزگوين) ، ايرلند ، مجارستان و جمهوري آذربايجان در رده هاي بعدي ايستادند.
همچنين هادي خدابخش در كميته جوانان پس از پيروزي پي در پي برابر نمايندگان كشورهاي ايرلند، آفريقاي جنوبي و ژاپن به فينال اين رقابت ها راه يافت كه در ديدار پاياني برابر ال لاهاوا كاتا كار رژيم اشغالگر قدس مبارزه نكرد و به گردن آويز نقره رسيد.

نشان مديريت و شجاعت براي يزداني خرم و دايي
008547.jpg
008541.jpg


گروه ورزشي: محمدرضا يزداني خرم  رئيس  فدراسيون  واليبال  و علي  دايي  بازيكن و كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  ايران  نشان  مديريت  و شجاعت  دريافت  مي كنند.
به  گزارش  ديروز پايگاه  اطلاع  رساني  سازمان  تربيت  بدني ، با تصويب  هيات  دولت  محمدرضا يزداني خرم  با توجه  به  مديريت  و ايجاد تحول  در رشته  والــيبال  در سال هاي  اخير و كسب  عناوين  قهرماني  آسيا و جهان  و همچــــنين علي  دايي  بازيكن  تيم  ملي  فوتبال  به  ترتيب  نشان هاي  درجه  ۳ مديريت  و شجاعت  دريافت  خواهند كرد. نشان  مديريت  و شجاعت  را همه  ساله  رئيس  جمهوري  در مراسمي  ويژه  بــــه  افراد برگزيده  اعطا مي كند.

ملي پوش بوكس از المپيك بازماند
گروه ورزشي: «سلمان كريمي» ملي پوش وزن ۶۶ كيلوگرم تيم ملي بوكس ايران اعزامي به بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ به دليل آسيب ديدگي از ناحيه دست از حضور در اين بازي ها بازماند.كريمي به هنگام تمرين و دويدن در مجموعه ورزشي آزادي تهران،  تعادل خود را از دست داد و به زمين افتاد و از ناحيه دست دچار شكستگي شد.
بدين ترتيب كريمي از حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن بازماند.با حذف كريمي، «محمد عاشري» تنها بوكسور كشورمان خواهد بود كه به بازيهاي المپيك اعزام مي شود.
نخستين گروه دوچرخه سواران امروز عازم آتن شدند
فدراسيون دوچرخه سواري اعلام كرد: نخستين گروه از دوچرخه سواران تيم ملي ايران ساعت ۳۰/۴ دقيقه بامداد امروز به منظور شركت در بازي هاي المپيك آتن تهران را به مقصد آتن ترك كردند.گروه اعزامي را اصغر خالقي دبير فدراسيون دوچرخه سواري به عنوان سرپرست، اتو آلتوك سرمربي، امير زرگري و عباس سعيدي تنها دو تن از دوچرخه سواران تشكيل مي دهند.
حسين عسگري و مهدي سهرابي دو تن ديگر از دوچرخه سواران ملي پوش كشورمان هستند كه در بازي هاي المپيك آتن حضور خواهند داشت و روز بيست و پنجم مردادماه جاري تهران را به مقصد آتن ترك خواهند كرد.در رقابت هاي دوچرخه سواري بازي هاي المپيك آتن تيم دوچرخه سواري ايران با ۴ نماينده در رقابت هاي استقامت، ۴ كيلومتر انفرادي و دور امتيازي به رقابت با حريفان خواهند پرداخت.

ايران تنها تيمي كه مي توانست قهرمان شود
ژاپن، شخصيت قهرماني را داشت؟
008544.jpg
آن سوي شاديها و غمها، اين راز بزرگ فوتبال است كه جمعيت نمي شناسد و به تاريخ مجادلات و جنگ هاي سياسي اهميت نمي دهد و در ميداني برابر، آنكه تواناتر است پيروز مي شود. شاديهاي ژاپني ها در ميدان پكن و گريه و اندوه فراوان چيني ها كه آرزوي شكست ژاپن را داشتند تا شايد مرهمي باشد براي ضايعات و تلفات فراواني كه در ۱۹۳۷تحمل كردند. اما رسم زمانه اين گونه نبود. ژاپن برتر در ميدان فوتبال با احراز تمام فاكتورهاي حرفه اي اين رشته به راحتي بر مسند قهرماني تكيه زد. شايد تنها تيمي كه مي توانست اين ژاپن قدرتمند را از پاي درآورد، ايران بود و بس.
خبرنگار همشهري - سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا هم به پايان رسيد. ژاپن يكي از بزرگترين سرمايه گذاران اين رشته براي سومين بار با شكست چين به مقام قهرماني رسيد. ارزيابي كلي اين مسابقات چنين فرايندي را ترسيم مي كند كه بايد اين كشور با مجموعه فاكتورهاي مثبتي كه داشت جلوتر از چين قرار مي گرفت. چين نيز تمام عوامل را براي رسيدن به اين مقام داشت، اما آنچه ژاپن را در اين ميدان پيروز گردانيد، شخصيت ورزشي اين كشور در رشته فوتبال بود. قدمت، تجربه ، سابقه، حضور با تداوم، ميزبان جام جهاني، داشتن تيمهاي حرفه اي، پذيرش بازيكنان متعدد خارجي و... از ژاپن تيمي ساخته برتر از چين. شايد در سالهاي آينده چين بتواند به اين نقطه برسد، اما در مقطع فعلي ژاپن به مراتب تيم تر و برتر از چين بود. شايد حضور يك بازيكن برزيلي در تيم ملي ژاپن از نگاه ناسيوناليستي امري ناخوشايند باشد،  اما همين تبادل افكار و نفرات در فوتبال مي تواند در روند شكل گيري يك تيم قهرمان مؤثر واقع شود. فراموش نكنيم در ۲۰ سال اخير ژاپن چه سرمايه گذاري كلاني در زمينه فوتبال انجام داده است. كسب سه مقام قهرماني در جام ملت هاي آسيا در فاصله ۱۲ سال خود دليلي است بر اين ادعا. هر چند ديدار چين و ژاپن آنهم در پكن يادآور تجاوزات سخت ژاپن در ۶۷ سال پيش بود و مردم چين دوست مي داشتند كه با پيروزي در مقابل ژاپن به نوعي حقارت هاي جنگ را فراموش و احساس برتري كنند. اما واقعيت فوتبال و ورزش در عوامل ديگري نهفته است كه جنگ، نژاد و قدرت سياسي نمي شناسد و در ميداني برابر و با مقرراتي يكسان بايد مبارزه كرد و به پيروزي رسيد.
ژاپن بابهره گرفتن از اين عوامل به ميدان رفت و چين بر پايه احساس و عواطف ناسيوناليستي خود و در نهايت آنكه به ابزارهاي اين پديده نزديكتر بود به پيروزي رسيد و قهرمان شد. شاديهاي بسته ژاپني ها در مقابل غم گسترده چيني ها چندان به چشم نيامد، اما در تاريخ مكتوب فوتبال جهان نوشتند، ژاپن قهرمان جام ملت هاي آسيا در سال ۲۰۰۴.
در اين ميان حسرت بيشتري براي فوتبال ملي ما باقي ماند. ژاپن از گروه ايران صعود كرد و اتفاقا برخلاف چيني ها، تيم ايران هم قدمت و سابقه درخشاني داشت هم شخصيت قهرمان شدن. اما چرا اين چنين نشد؟ آنچه هميشه ژاپني ها را در زمينه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و حتي سياسي موفق نموده است،  نظم و انضباط خاص آنهاست و حركت براساس تيم تعيين و تائيد شد، و اتفاقا تيم ما تنها اين يكي را نداشت و از كمبود آن ضربه خورد. بحث دوباره روانشناسي تيمي باز خواهد شد و درسهاي تئوري براي بازيكنان و توجيه قوانين و مقررات براي جوانان كه تازه به تيم ملي قدم گذاشته اند  و گرنه با اين همه بازيكن سرشناس، با تجربه چون دايي، كريمي، مهدوي كيا،  رضايي،  گل محمدي،  نكونام و... تيم ما بايد به راحتي بر تيم هاي ژاپن و چين پيروز مي شد. يكبار ديگر در حسرت قهرماني مانديم اما با اين پتانسيل قادر به تكرار سه مقام قهرماني گذشته بوديم كه چند اشتباه فردي و غيرفني ما را از رسيدن به آن بازداشت. براي قهرماني در فوتبال فرصت بسيار است و ميدان زيادتر. درايت،  مديريت و برنامه ريزي هم بايد داشته باشيم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |