يكشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۷۴
پشمالوي پوست كلفت
آرزوي پسر پر موي چيني، خواننده راك
013812.jpg
سيدحسين غضنفري-در حال حاضر شهرت «يوژن هاون» پوشيده بودن تمام بدنش از مو است. به جرات مي  توان گفت كه پشمالوتر از «يو» در كل چين وجود ندارد؛ ۹۶ درصد بدن «يو» از مو پوشيده شده. شايد برادران مكزيكي را كه ركورددار پشمالو بودن هستند و اسمشان در كتاب  ركوردهاي گينس به ثبت رسيده بتوان تنها افرادي به شمار آورد كه از «يو» پرموتر باشند، البته با اختلافي اندك. ۹۸ درصد سطح بدن آنها پوشيده از مو است.
«يو» ۲۶ ساله از اين وضعيت كه او را از بچگي در چين به شهرت در آورده به هيچ وجه ناراحت و شرمنده نيست. هر سانتي متر از هيكل لق لقوي «يو» پوشيده از موهاي وزوزي است و تنها استثناها كف دست ها و پايش هايش محسوب مي  شوند.
البته «يو» از اين وضعيت خاصي كه دارد عكس هايي گرفته كه در سايت شخصي اش www.maohai.com) و يا Com. پسر پشمالو) آنها را به نمايش گذاشته است تا شايد شركت هاي نشر موسيقي با او قرارداد ببندند و به آرزويش كه خوانندگي به سبك راك است، برسد. ولي «يو» روزهايي را به ياد مي  آورد كه علاقه اي براي ورود به صنعت موسيقي نداشت.
«يو» كه در «شينيانگ»، در استان سردسير «لياوينگ» واقع در شمال شرقي چين به دنيا آمده است، بچگي سختي را پشت سر گذاشت بيشتر به اين خاطر كه انگشت نماي شهرشان شده بود.
«يو» تعريف مي  كند:«مردم به من مي  خنديد و من را «غارنشين» خطاب مي  كردند من هم به آنها سنگ پرتاب كرده و دعوا مي  كردم، اما حالا بزرگ شده ام و مي  دانم چگونه اين وضعيت را تحمل كنم.» او اين را در حالي بيان مي  كرد كه دوران نقاهت جراحي را كه روي گوشش انجام شده بود به تازگي سپري مي  كرد. اين عمل را اخيرا در شانگهاي روي او انجام دادند تا موهاي اضافي كه شنوايي او را ضعيف كرده بود، بردارند.
«يو» مي  گويد: «اميدوارم بتوانم ثابت كنم نظري كه خودم و مردم راجع به آوازخواندن من دارند، غلط است. اگر بتوانم به استوديو بروم و كارم عرضه شود، در ابتدا خواهند گفت كه او فقط يك پشمالو است كه خواننده شده، اما من مي  خواهم كه توانايي هايم را در خوانندگي به اثبات برسانم.»
«يو» اولين كار هنري اش را در سن ۶ سالگي در فيلم «ماجراهاي يك بچه پشمالو» آغاز كرد. زندگي براي «يو» خيلي سخت بوده است.
هنوز پنج عمل جراحي ديگر بايد روي «يو» انجام شود تا موهاي زايد را از بيني و قسمت هاي ديگر بدنش بردارند.
در هر سانتيمتر مربع بدن «يو» تقريبا ۴۱ عدد مو جا شده است؛ وضعيتي را كه دكترها آن را پرمويي مفرط مي  نامند.
شايد به همين دليل است كه نام «پسر پشمالو» را براي اي ميل شخصي اش برگزيده است. مژه هاي «يو» آنقدر بلند است كه چشم هايش به سختي ديده مي  شوند. او مي  گويد: «من مشكلات جسمي و روحي زيادي را به خاطر پرمو بودن بدنم از بچگي تحمل كردم. اين بهايي است كه من مجبورم پرداخت كنم، من تمام حرف هاي مردم را به دل مي  گرفتم و از صحبت هايي كه راجع به من مي  كردند بسيار ناراحت بودم.»
علاقه «يو» به موسيقي را از آلبوم هاي فراواني كه دارد (از استينگ تا نت كينگ كول) مي  توان شناخت و به آن پي برد.
يو ادامه مي  دهد: «بيرون نمي  رفتم، نمي  خواستم كسي مرا ببيند يا با من صحبت كند، اما بعدا متوجه شدم كه من بايد خيلي بيشتر از اين حرف ها پوست كلفت باشم.»
او اميدوار است ديگراني كه از مشكلات جسماني مشابه او رنج مي برند، ازعلاقه او براي كسب شهرت استفاده كنند و از حرف هاي مردم ناراحت نشوند و به قول خودش پوست كلفت شوند.
يو تا قبل از عملي كه روي گوشش انجام شود به سختي صداهايي تا زير ۴۰ دسي بل را مي  شنيد، اما اكنون تمام صداهاي بالاتر از ۲۰ دسي بل را به راحتي مي  شنود (يك مكالمه معمولي، در حدود ۳۰ دسي بل است). عملي كه روي گوش «يو» انجام شد، ۴ ساعت به طول انجاميد و در نوع خودش در كشور چين بي  نظير است.
«گوش داخلي يو عفونت كرده بود و اگر زودتر كاري در اين باره نمي  كرد، اين عفونت  به مغزش هم نفوذ مي  كرد.» اين سخن را مدير گروه جراحي پلاستيك نهمين بيمارستان مردم شانگهاي مي  گويد.
«يو» مي  گويد: «وقتي مردم مرا مسخره يا اذيت مي  كنند،بهترين دفاعم اين است كه از قابليت هاي خودم براي اثبات ارزشم در جامعه استفاده كنم.»
«يو» نواختن گيتار را بلد است و در حال حاضر مشغول ياد گرفتن ساكسيفون است. «يو» مي  گويد: من نه تنها يك خواننده ام بلكه بايد ترانه هاي آهنگ هايم را نيز خود بسرايم.
يو از طريق آوازخواندن در كنسرت ها و رستوران هاي محلي درآمد كسب مي  كند.
«يو» بيشتر مقلد خوانندگان غربي است و يك خواننده پاپ تايواني به نام «هارلم پو» را نيز الگوي خود قرار داده است.
يو به رغم علاقه فراوانش به صنعت موسيقي، هنوز آلبومي بيرون نداده است، اما ابراز اميدواري مي  كند تا پايان نيمه دوم امسال (سال ميلادي ) آلبوم خود را به بازار عرضه كند.
«يو» مي  گويد: اگر حق انتخاب داشتم، تمام موهايم را نگه مي  داشتم. در حال حاضر اين موها مايه افتخار من است، نه مايه شرمندگي. «يو» همچنين آرزو مي  كند تا اي كاش در زمان هاي كهن به دنيا مي  آمد ، به اين خاطر كه در آن زمان داشتن موي فراوان نشانه مردانگي بوده است.

بن لادن، رئيس جمهور جديد آمريكا را انتخاب مي  كند!
013818.jpg

اخبار حملات به نجف، بازي هاي المپيك و بررسي هاي بن لادن و سازمان القاعده كه به طور اختصاصي براي انتخابات پيش روي رياست جمهوري آمريكا تهيه شده است جزو مهم ترين تيترهاي دو روز قبل روزنامه هاي جهان بود. جديدترين اخبار درباره درگيري هاي حرم مقدس امام علي(ع) را مي  توانيد از صفحه هاي خبري روزنامه  پيگيري كنيد و همچنين است درباره اخبار المپيك. پس برويم سراغ تبعات توفان چارلي كه ۱۵ كشته داده و عده زيادي را بي  خانمان كرده است و الان، به دليل گرانفروشي بازارياني كه وسايل لازم براي كمك هاي ثانويه را به عهده دارند داد مردم درآمده است. چرا كه در خانه هاي عادي بسياري از مردم آمريكا كمك هاي اوليه وجود دارد، اما اسباب ولوازمي را كه براي بازسازي خانه ها و خرابي ها لازم است همه ندارند و گرانفروشي پديده اي جهاني به وقت اضطرار است. ضمنا آخرين خبر مهم را نبايد از ياد ببريم كه احتمالا بازتاب آن را مي  توان كار ستاد تبليغاتي جورج بوش دانست؛ آزمايش برنامه ضد جنگ بوش با موفقيت انجام شد.
013821.jpg
013824.jpg
013827.jpg


۲۰ هزار سربازي كه در غربت جان باختند
بقايايي از ناوگان جنگي داريوش در يونان كشف شد
گروهي از باستان شناسان يوناني، كانادايي و آمريكايي دومين دور كاوش خود را براي به دست آوردن اشياي موجود در ۳۰۰ كشتي ناوگان جنگي داريوش دوم به اتمام رسانده  اند.
اين ناوگان دريايي كه توسط داريوش، پادشاه هخامنشي، براي حمله به يونان گسيل شده بود، پيش از رسيدن به خاك يونان در سال ۴۹۲ يا ۴۹۳ پيش از ميلاد در اثر توفاني در شبه جزيره آتوس در شمال يونان غرق شده اند. هرودوت مورخ يوناني در نوشته هاي خود به ماجراي غرق شدن ناوگان دريايي ايران اشاره كرده است.
نخستين نشانه هاي وجود اين كشتي ها در عمق آب هاي خليج، دو كلاهخود برنزي بود كه در سال ۱۹۹۹ توسط ماهيگير ان منطقه به دست آمد. باستان شناسان نيز در دو سفر گذشته خود در ماه هاي اكتبر و ژوئن شواهدي مبني بر وجود ۷ كشتي يافته اند.
تاكنون باستان شناسان با استفاده ازيك روبات كنترل از راه دور تا عمق ۶۰۰ متري پايين رفته و مساحتي معادل ۱۵۰ كيلومتر از بستر دريا را بررسي كرده اند. از جمله يافته هاي آنها مي  توان به چندين كوزه با دو دسته اشاره كرد كه براي حمل شراب از آنها استفاده مي  شده و پيكان برنزي يك نيزه كه در يكي از كوزه ها حفظ شده است.
پرفسور جان هيل از دانشگاه لوييزويل كنتاكي مي  گويد: «اگر چيزي به نظرمان جالب و باارزش برسد،با زيردريايي هاي دو نفره براي چك كردن آن به زير آب مي  رويم.»
كشتي جنگي كلاسيك ايراني ها كه پس از نبرد سالاميس در سال ۴۸۰ پيش از ميلاد باعث تفوق آنها بر كشورهاي ديگر شد، علاوه بر بادبان در هر طرف داراي سه رديف پارو بوده، ۳۷ متر طول داشته و كناره هاي آن با برنز پوشانده شده بود. با احتساب شش رديف پارو هر كشتي ايراني ۱۷۰ پاروزن داشته كه باعث مي  شده است كشتي بتواند با سرعت ۱۰ گره دريايي خود را به ناوهاي چوبي دشمن بكوبد.
013815.jpg

ناوگان داريوش دوم تحت كنترل ايراني ها بوده است اما ايراني ها خود در دريانوردي سررشته اي نداشتند و به طور معمول كشتي هاي خود را از شهرهاي يوناني تحت كنترل خود در تركيه تهيه مي  كردند.
اين گروه باستان شناسي در سال آينده به عمقي پايين تر خواهد رفت و در سال هاي آتي در جنوب اين محوطه به چهار محوطه ديگر سرخواهد زد كه آخرين آنها در جزيره سالاميس، محل شكست ناوگان ايران، از يونان در سال ۴۸۰ پيش از ميلاد، قرار دارد.
دكتر هيل مي  گويد: «اين نقطه از دريا در چندين هزاره متوالي براي كشتي ها بسيار خطرناك بوده و صدها كشتي در آن غرق شده اند.»
دكتر شلي وكسمن، مسوول اين كاوش ها، مي گويد: در اين كاوش ميزان خطر بالاست، اما اگر بقاياي كشتي هاي يوناني ها نيز در اين محوطه باستاني يافت شود، مي   توان گفت كه ارزشش را داشته است.
در جريان غرق ناوگان دريايي داريوش، حدود ۲۰ هزار سرباز ايراني جان باختند. داريوش اميدوار بود تا با اين حمله بزرگ، كل خاك يونان را تصرف كند.

مولن روژ
فرهاد فرجاد
013833.jpg

آهنگساز ۱۰ فرمان درگذشت 
المر برنستين آهنگسازي كه در طول هفت دهه فعاليت هنري, نامزد دريافت ۱۴ جايزه اسكار شد و از اين تعداد يك اسكار به خاطر فيلم Thoroughly Modern Millie گرفت, در سن ۸۲ سالگي درگذشت.
از آثار موفق او در سينما مي توان به موسيقي ۱۰ فرمان, سانتيني بزرگ, پرنده باز آلكاتراز, برادران بلوز, پاي چپ من و فرار بزرگ اشاره كرد, هرچند بسياري  از كارگردانان  بزرگ سينما مانند اسكورسيزي معتقدند دريافت تنها يك اسكار و يك امي در سال ۱۹۹۴, سهم واقعي او از هنرش نبود.
برنستين موسيقي ۲۰۰ فيلم و ۸۰ نمايش تلويزيوني را خلق كرد و به مراتب سهمي بيش از يك اسكار داشت.
013836.jpg

پروژه جديد گري فلدر
گري فلدر، كارگردان فيلم موفق هيات منصفه فراري براي ساخت فيلمي با عنوانSkeleton Coast (خليج اسكلتي) قرارداد امضا كرد. داستان در آفريقاي جنوبي مي گذرد و ماجراي يك جواهردزد را روايت مي كند كه قصد دارد بزرگترين الماس جهان را بربايد.
كريستين گودگاست و پل اسكورينگ به طور مشترك فيلمنامه را نوشته اند. هنوز تصميم قطعي درباره بازيگران پروژه اعلام نشده، اما شب پيش نام وين ديزل به گوش رسيد.
013839.jpg

جيم جارموش ستاره ها را جمع كرد
پروژه جديد جيم جارموش - كه هنوز عنواني نيافته است - چند ستاره را دورهم جمع كرده است. شرون استون، جسيكا لانج، تيلدا سوينتون و بيل موري در اين فيلم كه از ماه آينده در نيويورك و با بودجه اي معادل ۹ ميليون دلار كليد مي خورد بازي خواهند كرد.
جارموش اصرار دارد تا زمان آغاز پروژه از چند و چون آن به مطبوعات چيزي گفته نشود، اما پاپاراتزي هاي سمج به نحوي دريافته اند كه فيلم، كمدي است. منابع غيررسمي هم گفته اند كه در داستان فيلم، قرار است بيل موري خيال كند مرده و به بهشت رفته است. بايد ديد اثر بعدي جارموش، خالق آثار متفاوتي چون «مرد مرده» و «قهوه ها و سيگارها» چه از آب درخواهد آمد.
013842.jpg

گردهمايي گانگسترها و هنرپيشه ها
بازيگران و عوامل توليد فيلم Good Fellas (همراه) دوشنبه شب گذشته به مناسبت انتشار نسخه جديدي از DVD اين فيلم گردهم آمدند و شام خوردند. اما در اين ضيافت نكته جالب ديگري هم به چشم مي خورد. هنري هيل، گانگستر معروفي كه فيلم براساس داستان زندگي او ساخته شده بود نيز به جمع هنرپيشه ها پيوست تا شبي به يادماندني را در رستوران ايتاليايي ماتئو در محله وست وود نيويورك بگذراند.
هيل كه به تازگي زندگينامه خود را به رشته تحرير درآورده، معتقد است كه نسخه جديد به لطف برخورداري از بعضي صحنه هاي حذف شده در نسخه اصلي، جذابيت بيشتري دارد.
فيلم توسط مارتين اسكورسيزي در سال ۱۹۹۰ و با حضور رابرت دنيرو، ري ليوتا، جو پسكي، پل سروينو و لورين براكو ساخته شد.

يك شهر باستاني از دل جنگل هاي آمازون بيرون زد
باستان شناسان، سه شنبه گذشته شهري متروكه و قديمي را كه حدود ۱۳۰۰ سال پيش به دست اينكاها فتح شده بود، در اعماق جنگل هاي آمازون پرو كشف كردند.
گروه آمريكايي- پرويي باستان شناسان، پس از باران هاي شديد ماه گذشته در جنگل هاي شمالي پرو، تحقيقات چند ساله خود را براي جست وجوي متروپوليس گمشده در اين ناحيه از سر گرفتند و توانستند اين شهر را كه برآورد مي  شود ۱۰ هزار نفر سكنه داشته، پيدا كنند.
رئيس گروه باستان شناسي- شون ساوي- به رويترز گفت: اين شهر سنگي مشتمل بر پنج ارگ در ارتفاع ۲۸۰۰ متري از سطح دريا است و با مساحتي بالغ بر ۱۰۰ كيلومتر مربع، ديوارهايي منقش به سياه قلم هايي از صورت و اندام انسان و همچنين پيكرتراشي هاي مختلف دارد.
013830.jpg

چند درياچه و آبشار در ميانه شهر واقع شده اند، موميايي هاي به نسبت سالمي نيز از گوشه و كنار آن به دست آمده اند كه در مطالعات باستان شناسان به يقين موثر خواهد بود. با وجود تراس هاي سنگي و كانال هاي آب زراعي به نظر مي  رسد كه شهر، فرهنگي از اقوام «كاكاپويا»ها را در خود جاي مي  داده است. بر اساس بقاياي تاريخي به جاي مانده از اسپانيايي هاي فاتح پرو كه در سال ۱۵۰۰ ميلادي پا به اين سرزمين گذاشتند، «كاكاپويا» ها اقوامي جنگجو، تنومند و بسيار قدبلند بوده اند. امروزه آنها را با قبرهاي بزرگ مكشوفه در جنگل هاي شمالي پرو مي  شناسند. در عين حال، بقايايي كه از تمدن اينكاها در شهر كشف شده، اين فرضيه را محتمل مي  سازد كه كاكاپوياها مورد تهاجم اينكاها واقع شده و از بين رفته اند.
شهر جديد، سومين يافته باستاني ساوي در پرو از سال ۱۹۶۴ تاكنون است.

خبرسازان
ايرانشهر
محيط زيست
تهرانشهر
حوادث
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  محيط زيست  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  
|  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |