يكشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۱ - Aug 29, 2004
دومين سرقت از بانك در 10 روز گذشته
سرقت مسلحانه، اين بار حسينيه ارشاد
010392.jpg
با فريادهاي مشتري بانك، 8-7 نفر به دنبال سارق به بيرون از بانك رفتند. سارق به كوچه كنار بانك فرار كرد
در كمتر از دو هفته، دومين سرقت مسلحانه به وقوع پيوست، اما اين سارق مسلح كه اين بار سلاح سرد- قمه- همراه داشت، توانست 7 ميليون تومان بدزدد.
بح ديروز يك جوان سارق پس از اينكه مدتي در بانك تجارت به پرسه زني پرداخت، متوجه شد يك زوج جوان قصد نقد كردن چكي با مبلغ بالا را دارند. مرد مشتري براي دريافت وجه نقد 11ميليون توماني اش به دم باجه بانك رفت. در لحظه اي كه پول به صورت چك مسافرتي به مشتري تحويل داده مي شد، سارق كه جواني كوتاه قد بود دسته چك مسافرتي را ربود.
با فريادهاي مشتري بانك، 8-7 نفر به دنبال سارق به بيرون از بانك رفتند. سارق به كوچه كنار بانك فرار كرد. آنجا سه موتورسوار در انتظار او بودند. با رسيدن مردم به صحنه، سارق قمه خود را درآورده و پس از تهديد، آنها فرار كردند.
در درگيري سارق با مردم، مقداري از چك ها به زمين ريخت و مردم توانستند 4 ميليون تومان از پول ها را بازگردانند. رئيس بانك تجارت شعبه حسينيه ارشاد گفت: پس از سرقت، موضوع به سرعت به 110 اطلاع داده شد. تا آنها بيايند سارق مدت ها بود كه رفته بود.
محمد حاجيهاي اصفهاني مي گويد: سربازان وظيفه درموقع مرخصي شان بر در بانك هاي شهر به نگهباني مي پردازند و اين باعث شده كه در زماني كه مرخصي ندارند يا كلانتري ها نيرو ندارند، بانك ها خالي از نگهبان بمانند. امروز هم از همان روزهايي بود كه براي ما سرباز نفرستادند.
او در پاسخ به اين سوال كه آيا شماره اين 11ميليون تومان چك مسافرتي ثبت شده بود، مي گويد: مشخص بودن اين شماره ها دردي را دوا نمي كند. سارق مي تواند اين پول را در سرتاسر ايران نقد كند. اين در حالي است كه يك چك مسافرتي شايد 10 بار رد و بدل شود تا نفر يازدهم آن را نقد كند.



زنبورها 6 نفر را كشتند
010395.jpg
هرچند در خبرها آمده بود كه زنبورهاي عصباني به مردم تهران حمله كرده اند، اما تنها 6 مورد مرگ ناشي از گزيدگي در 3 ماهه اول امسال به سازمان پزشكي قانوني اعلام شده است.
سازمان پزشكي قانوني آمار ناشي از گزيدگي مراجعات شده به اين سازمان در بهار امسال را تنها 6 مورد اعلام كرد كه يك مورد از اين فوت شدگان زن بوده است.
همچنين آمار مراجعان سازمان پزشكي قانوني در كل كشور در سال 82 بيانگر 13 مورد گزيدگي و مرگ افراد است كه از اين تعداد 10 مورد در مردان و 3 مورد در زنان بوده است.
براساس اعلام سازمان پزشكي قانوني اين آمار تنها مربوط به مراجعات بخش معاينه است و سالانه شمار بيشتري در موقعيت هاي مختلف جغرافيايي ايران كه از تنوع مارهاي سمي وجانوارن گزنده برخوردار است. در اثر گزش اين جانوران جان مي بازند.
اين مركز براي پيشگيري از مرگ افراد گزيده شده اقدامات اوليه اي مانند آرام كردن فرد مصدوم و بستن چند سانتي متر بالاتر از محل گزش به وسيله پارچه اي كه موجب كند شدن گردش خون شود را پيشنهاد داد.
قرار وثيقه به روز مي شود
بازداشت املاك در قبال قراردادهاي وثيقه به روز انجام مي شود و كسي به خاطر توديع وثيقه زنداني نمي شود.
با همكاري دادسراي عمومي و انقلاب تهران و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و به منظور تسهيل در امور ارباب رجوع به مراجع انتظامي و نيز جلوگيري از عدم تضييع حقوق متهمان، از اين پس بازداشت املاك در قبال قراردهاي وثيقه به روز انجام مي شود.
براساس اين طرح نمايندگان ادارات ثبت در تمامي نواحي دادسرا هاي تهران مستقر شده و پس از صدور وثيقه توسط مراجع قضائي در صورت حضور وثيقه گذار و تقاضاي وي مبني بر صدور قرار قبولي وثيقه، طي يكسري مراحل اداري و قانوني مورد بازداشت ملك به رويت مقام قضائي مي رسد وبه اين ترتيب كار بازداشت املاك در همان روز انجام مي شود. تا پيش از اجراي اين طرح، وثيقه گذار بايستي شخصا به واحد ثبتي در اطراف و اكناف تهران مراجعه مي كرد و اين امر موجب مي  شد كه متهم حتي با داشتن وثيقه، دو يا سه روز در زندان باقي بماند.
اين طرح در مرحله اول در تهران به اجرا درآمده و درآينده نزديك به ساير استان ها و نيز دادياران ناظر زندان كه مبادرت به صدور قرار وثيقه براي اعطاي مرخصي به زندانيان مي كند، تسري و تعميم داده خواهد شد.



هشدار انتظامي: مراقب باشيد بيكار نشويد!
تمام كساني كه به كشورهاي خارجي سفر كرده اند و براي پرو لباسشان سري به اتاق هاي پرو فروشگاه هاي بزرگ و حتي كوچك زده اند، روي آينه حتما علامت <فيلمبرداري مي شود> را ديده اند. اما اين فيلمبرداري تنها براي كنترل اجناس فروشگاه و جلوگيري از سرقت صورت مي گيرد. اين در حالي است كه يك مسوول انتظامي در كشور درخصوص سوءاستفاده برخي از اتاق هاي پرو با دوربين هاي فيلمبرداري در بسياري از فروشگاه هاي تهران هشدار داد.
مديركل نظارت اماكن عمومي ناجا با اشاره به اينكه تخلفاتي چون نصب دوربين هاي فيلمبرداري و عكسبرداري و استفاده از آينه هاي غيرمعمول در اتاق هاي پرو بوتيك ها تاكنون بارها مشاهده شده است، تصريح كرد: برخي از آينه هاي اتاق هاي پرولباس، از بيرون قابل رويت بوده و در محيط ناامني قرار دارند.
وي اينگونه خلاف ها را از مصاديق جرم و سوءاستفاده از حريم امن مردم دانست و تاكيد كرد: در صورت مشاهده و گزارش چنين مواردي، با مجرم برخورد و پرونده  وي به مراجع قضائي ارجاع داده مي شود.
به گفته سردار نجفي، بسياري از اين خلاف ها را مردم از طريق تماس با 110 مطرح و ماموران ناجا نيز به صورت گسترده با متخلفان برخورد كرده اند.
وي با اشاره به اينكه ماموران ناجا به طور مداوم از مراكز توزيعي به ويژه پوشاك بازديد مي كنند، گفت: در صورتي كه اين مراكز بدون مجوز بوده و تخلف انجام داده باشند با آنان برخورد شده و بوتيك فرد پلمپ مي شود، اما چنانچه داراي مجوز باشند به اتحاديه مربوطه معرفي و پس از اثبات عدم صلاحيت، پروانه كسب فرد متخلف خود به خود باطل مي شود. همچنين فرد خاطي پس از مجازات وارد مشاغل غيرحساس شده و ديگر مجوز و تاييد صلاحيت براي ادامه كار قبلي را نمي گيرد.
همچنين نيروي انتظامي هشدارهاي لازم را در خصوص فعاليت هاي ممنوعه در اماكن عمومي داد. فروشندگان البسه زير زنانه بايد از در معرض ديد قرار دادن اين گونه لباس ها به نحوي كه از بيرون مغازه و خيابان قابل رويت باشد، جلوگيري كنند و فروش البسه زير زنانه توسط آقايان ممنوع است.
براساس هشدارهاي پليس كه تحت عنوان دانستني هاي انتظامي اجتماعي منتشر شده، استفاده از مانكن زن كه برجستگي هاي بدن و سر و صورت بدون حجاب آن مشخص باشد در هر صورت ممنوع است و موجب لغو پروانه فعاليت مي شود.
بر اساس اين گزارش ، تهيه، توزيع، فروش و مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي به هر شكلي و مقداري خلاف قانون است و جرم محسوب مي شود.
ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم و تسهيل يا فراهم كردن زمينه عمل منافي عفت نيز فعاليت ممنوعه به حساب مي آيد.
صنوف مختلف نبايد قبل از اخذ پروانه فعاليت يا كسب شروع به فعاليت كنند و نيروي انتظامي موظف است با هر گونه مراسم و برنامه  هنري و نمايشي كه مجوز ندارند، برخورد لازم را داشته باشد.
عكاسخانه ها نبايد عكس مردان يا زنان را به نحوي كه مغاير با عفت عمومي و شان جامعه اسلامي باشد در معرض ديد قرار دهند.
آموزش رانندگي به بانوان توسط مربيان مرد نيز حتما بايد با حضور يكي از محارم صورت پذيرد.
بر اساس قوانين انتظامي، توليد، توزيع و فروش هر گونه البسه، فرش، آرم و تابلو فرش منقوش به تصاوير مبتذل و مستهجن و نصب هر گونه پوستر مبتذل، موجب ابطال پروانه فعاليت مي شود.
به كار بردن الفاظ ركيك و پخش هرگونه موسيقي غيرمجاز يا ايجاد آلودگي صوتي با صداهاي ناهنجار ممنوع است. شرط بندي و برد و باخت و قمار نيز جرم محسوب مي شود.
در واحدهاي صنفي و مراكز تجاري و پذيرايي، نگهداري سگ، خوك و ميمون ممنوع است و نيروي انتظامي موظف است از خريد و فروش و نگهداري حيوانات در اين اماكن جلوگيري كند.
برپايه قوانين انتظامي تشكيل جلسات مختلف براي مقاصد سوء و خلاف قانون نيز در اماكن عمومي از فعاليت هاي ممنوعه به حساب مي آيد.



قتل در شيروان، قاتل در تهران
اوايل تيرماه سال جاري يك پرونده نيابتي از شهرستان شيروان به دايره 10 اداره آگاهي مركز ارسال شد مبني بر اينكه شخصي به نام <رحيم> مدتي قبل فردي به نام ايوب را به قتل رسانده و تحقيقات پليسي انجام گرفته در آن شهرستان، نشانگر اين مطلب است كه وي به تهران گريخته است.
در گزارش آمده بود كه رحيم با ضربات داس مقتول را در داخل يك باغ به قتل رسانده است.
رحيم طبق اعلام پليس، سركارگر يك كارگاه كابينت سازي در آن شهرستان بود و از مدت ها قبل بر سر يك مشكل مالي ايجادشده بين او و ايوب، با هم درگيري شديدي داشتند. گذشت زمان و حل نشدن مشكل مذكور باعث شد رحيم دست به انتقامگيري زده و در روز حادثه بعد از يك دعواي لفظي به ايوب حمله كرده و او را به قتل برساند.
ماموران دايره 10 اداره آگاهي بعد از بررسي پرونده مذكور، عمليات پليسي خود را براي دستگيري عامل جنايت آغاز كردند.
بعد از گذشت چند روز سرنخ هاي مناسبي به دست آمد تا اينكه درنهايت از راه رديابي تماس تلفني رحيم با فردي كه بعد از عزيمت به تهران چند وسيله را پيش وي به امانت گذاشته بود، محل اختفاي وي را يافته و درست زماني كه رحيم در حال گفت وگو ازطريق يك تلفن عمومي با فرد امانت دار بود، ماموران وي را در خيابان رودكي غافلگير كرده و بدين ترتيب رحيم بازداشت شد.
وي در جريان بازجويي اوليه منكر ارتكاب هرگونه جنايتي شد و خود را نصرالله رضايي اهل قوچان معرفي كرد. ولي در تحقيقات پليسي بعدي چاره اي جز بيان حقيقت نداشت و به ارتكاب قتل عمدي ايوب اعتراف كرد. وي نيز انگيزه اين جنايت را اختلافات قديمي مالي با مقتول عنوان كرده است.



زني كه با خود عهدچاقي بست
هر روز در تبليغات تلويزيوني و روزنامه ها شاهد محصولات مختلفي براي لاغر شدن و حفظ تناسب اندام هستيم. در جهان هزاران نفر در دانشگاه ها تحصيل مي كنند تا متخصص تغذيه شوند. اينها همه نشانه اهميت اين موضوع براي انسان است، اما ظاهرا نيكي مك رابرتز چنين نمي انديشيد!
اين زن آمريكايي كه چندي قبل تنها 64 كيلوگرم وزن داشت با خود عهد بست تا آنقدر غذا بخورد تا به 270 كيلوگرم وزن برسد. او كه هر روز از رژيم غذايي 140 هزار كالري در روز (چيزي حدود 10 برابر رژيم هاي معمولي متداول ) استفاده مي كند تاكنون به 160 كيلوگرم رسيده است و همچنان مصمم است به پرخوري ادامه دهد. البته چاق شدن پيامدهايي هم دارد از جمله تنگ شدن لباس ها. 3هزار پوند مبلغي است كه نيكي تا به حال براي خريد لباس هاي گشاد هزينه كرده است كه مسلما تا چند وقت ديگر بيشتر از اينها هم مي شود. پناه بر خدا!


دايناسورها زنده اند
رانندگي طولاني مدت در صحرا گاهي منجر به خطاي ديد رانندگان مي شود. در اين حالت رانندگان اشباح و حيوانات عجيب و غريب مي بينند اما اينكه به مدت دو هفته بسياري از رانندگاني كه در جاده كويري ايكويك - آريكا در شيلي موجوداتي شگفت انگيز ببينند و همگي از يك حيوان عظيم الجثه سخن بگويند اتفاق نادري است. تمام اين افراد موجودي بلندتر از دو متر را ديده اند كه همچون كانگرو روي دوپا راه مي  رود و در اطراف جاده به نظاره ماشين ها مي نشيند. برخي از اين رانندگان در توضيحات خود به دايناسورها!! اشاره كردند. هنوز دولت شيلي گزارش مبني بر وجود چنين حيواني منتشر نكرده است و اين در حالي است كه هر روز بر تعداد افرادي كه اين موجودات را مي بينند افزوده مي شود.



كشف جسد يك زن ديگر در چاه
اهالي خانه، تازه به منزل جديد خود نقل مكان كرده بودند و بوي رنگ كه ناشي از بازسازي خانه ويلايي بود هنوز به مشام مي رسيد.
چند روزي از اقامت آنها در آن خانه واقع در خيابان جلفا نگذشته بود كه خانه دچار مشكل فاضلاب شده، لوله هاي آب از كار افتاد، مالكان تازه وارد مجبور شدند دست به دامان لوله بازكن شوند. وقتي لوله بازكن به خانه آنها آمد براي جويا شدن از علت مشكل ايجاد شده به سمت زيرزمين خانه رفت، در چاه فاضلاب كه باز شد، لوله بازكش و مالك خانه بهت زده شدند. چيزي را كه مي ديدند باور نداشتند، يك جسد بود. يك جسد متعفن .
وقتي ماموران كلانتري 103 گاندي به محل رسيدند تمام اهالي خانه از ماجرا با خبر شده بودند و در چهره همه اضطراب و پريشاني مشاهده مي شد.
جسد از داخل چاه بيرون كشيده شد. مقتوله عريان بود و چهره اش بيش از 20 سال را نشان نمي داد. در كنار جسد كشف شده يك لنگه كفش مشكي زنانه نوك تيز كشف شد. آثار ضرب و جرح بر بدن مقتوله مشاهده نمي شد.
ساعت۳۰:23 روز جمعه خبر از طريق ماموران كلانتري 103 به اطلاع بازپرس حسيني رسيد.
جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت تا تحقيقات لازم براي روشن شدن علت مرگ مقتوله مشخص شود.
چندي پيش مردي افغان به نام <نظير ازبك> به اتهام قتل يك زن كه بعد از تجاوز با فشار يك روسري خفته و جسد وي در داخل چاه يك منزل در حال بازسازي كشف شده بود، بازداشت شد. وي در جريان تحقيقات پليس به پنج فقره قتل ديگر زنان به همين روش اعتراف كرد. نام برده تمام اجساد را بعد از تجاوز به مقتولان و كشتن آنها به روش خفه كردن در داخل چاه مي انداخت.
روز گذشته بازپرس هنرمند كه مسووليت بررسي براي پرونده نظير ازبك را به عهده دارد به خبرنگار ما گفت: همچنان تحقيقات روي متهم مذكور ادامه دارد وبعد از كشف جسد كه در خيابان جلفا آن هم در يك چاه كشف شده بود دستور بررسي بيشتر از نظير ازبك را به ماموران دايره 10 دادم تا شايد بدين ترتيب راز جنايت فوق نيز كشف شود. در تحقيقات اوليه زمان تقريبي وقوع جنايت حدود يك ماه قبل تعيين شده است كه اين تاريخ قبل از دستگيري نظير ازبك است.
بازپرس حسيني كه كشف جسد خانه ويلايي خيابان جلفا به وي اطلاع داده شده بود معتقداست مقتوله قبل از مرگ توسط عامل يا عاملان جنايت مورد تجاوز قرار گرفته است. به دليل نبود آثار جراحت بر بدن مقتوله احتمال اينكه وي نيز با روش خفگي به قتل رسيده باشد وجود دارد.
بررسي بيشتر در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران و دايره 10 اداره آگاهي مركز ادامه دارد.



حادثه
010389.jpg

اتومبيل مزدا در برخورد با موتور سيكلت به اين شكل درآمده.





010383.jpg

خونريزي موتور سوار آسيب ديده، آسفالت را گلگون كرده.




010386.jpg

موتورسيكلت له شده كنار خيابان اسفنديار در بلوار آفريقا.

اثر آشغالي مدرن!
خلق آثار هنري از آغاز پيدايش انسان قسمتي از زندگي بشر بوده است. بسياري از آثار به قدري زيبا و دلنشين هستند كه روح انسان را طراوت مي بخشند اما برخي از آثار هم وجود دارد كه تشخيص هنري بودن آن، كار مشكلي است. بسياري از كارهاي مدرن، نمونه هايي از آثار اينچنيني هستند. گوستاو متزگراند هنرمند آلماني اثري را با استفاده از كاغذ و مقداري خرت و پرت درست كرد و بر روي زمين گالري تيت لندن به نمايش عموم گذاشت.
اما نظافتچي گالري هنگامي كه مشغول تميزكردن نمايشگاه بود با اين اثر برخورد كرد و چون نمي توانست تشخيص دهد كه يك اثر هنري است آن را به دور انداخت.
اين اولين نمايش عمومي اثر هنري خود نابودگرا بود كه در گالري تيت لندن به نمايش درآمد.



مردي كه اعصاب نداشت
پارس كردن مداوم سگ همسايه، همچون سوهاني اعصاب و روان انسان را مي سايد و زندگي را به كام انسان تلخ مي كند. مردي در تمپلين آلمان گرفتار چنين بلايي شد. سگ همسايه مدت ها وق وق مي كرد و اين مرد هم كه اعصاب درست و حسابي نداشت تصميم گرفت از شر او خلاص شود. به همين خاطر سگ را همراه خود به مركز جمع آوري سگ هاي محلي برد و به مسوولان آنجا گفت كه سگ را در كنار اتوبان پيدا كرده است.
وقتي صاحب سگ به خانه بازگشت و حيوان خود را نيافت بسيار مضطرب شد. او به هر خانه اي سر مي كشيد به اميد اينكه سگ خود را پيدا كند. بالاخره پس از كلي جست وجو، مرد همسايه به مركز جمع آوري سگ ها هم سري زد و حيوان خود را پيدا كرد. او پس از اطلاع از داستان عليه همسايه خود شكايتي تنظيم كرد. هنوز مشخص نيست كه اين مرد گناهكار شناخته مي شود يا نه.



حوادث
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |