سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۲ - Aug 31, 2004
داماد 16 ساله عروس 14ساله اش را شكنجه كرد
آيت الله سيستاني حكم شرعي خود را نيز در اين خصوص اعلام كرده است: چون همسرآزاري حرام است، حاكم شرع مي تواند زوج را به مقداري كه صلاح بداند، تعزير كند
010506.jpg
ام البنين كه مرد، صداي اعتراض هيچ كس بلند نشد. سال 1376 هجري شمسي، ام البنين به دليل عفونت ناشي از شكنجه هاي شوهرش جان باخت. تنها دو سال از ازدواجش مي گذشت و شوهر شكاكش، او را در زيرزمين خانه پدري خود زنداني كرده بود. زير زمين كه نه، بيمارستان صحرايي مجهزي كه در آن هر روز غروب ام البنين پس از شكنجه توسط سيخ جگر داغ شده، ميله فولادي داغ شده و سيگار روشن، در آن مداوا مي شد، مبادا كه بميرد. اما ام البنين مرد و صداي اعتراض هيچ كس بلند نشد.
عكس هايي كه در سازمان پزشكي قانوني از بدن شرحه شرحه ام البنين تهيه شده بود، در هيچ نشريه اي چاپ نشد . نه اينكه كسي جلوي چاپ عكس ها را بگيرد، نه، عكس ها آنقدر فجيع بود كه حتما احساسات عمومي را تحريك مي كرد.  ام البنين دفن شد و احساسات هيچ كس تحريك نشده و هيچ كس اعتراض نكرد.
و حالا، در هشتمين سالگرد مرگ ام البنين، خبر مي دهند شريفه، عروس 14 ساله، پس از 9 ماه شكنجه توسط شوهر و پدرشوهرش به مركز بهزيستي انتقال يافته است. ام البنين، 22 ساله بود، شريفه 14 ساله، ام البنين عروس تهران بود و شريفه عروس سنندج. ام البنين را شوهرش شكنجه مي داد و شريفه را پدر و پسر،ام البنين را در زيرزمين شكنجه مي دادند و شريفه را در دستشويي خانه. چه كسي صداي فريادهاي شريفه و ام البنين را شنيد؟ خبرداده اند كه ماموران انتظامي بدن نيمه جان شريفه را پس از دريافت اطلاعات مردمي از منزل شوهرش نجات داده اند، جايي كه شريفه را با لباس سفيد برده اند كه با لباس سفيد تحويل دهند.
همسايه ها صداي ضجه اين دختر جوان را شنيده بودند. همان ها كه 9 ماه قبل با هلهله و شادماني كل كشيدند و شريفه را تا خانه بخت بدرقه كردند، خانه بخت پسر بچه۱۶ ساله اي كه حالا ديگر مرد خانه لقب يافته بود.
اما، نه اطلاعات مردمي، نه بازجويي هاي فني نيروهاي انتظامي باعث نشد كه داماد جوان و پدرش اعتراف كنند كه آنها شريفه راشكنجه داده اند. تازه داماد، حتي اجباري بودن ازدواج خود و شريفه را نيز رد كرده و مدعي شده كه آنها با علاقه و رضايت با همديگر ازدواج كرده اند، تازه دامادي كه هنوز اجازه داشتن گواهينامه رانندگي ندارد. اما مسووليت جان، مال و ناموس دختري 13 ساله را پذيرفته بود. ماده 1041 قانون مدني صراحت دارد نكاح قبل از بلوغ ممنوع است. اما هيچ كس نمي داند كه آيا تازه داماد 15 ساله، به بلوغ عقلي وذهني هم رسيده است يا خير.
شريفه در بيمارستان بستري است. مي گويند حال عمومي اش بهتراست. مي گويند تحت روان درماني قرار دارد. شايد شريفه حالش خوب شود شايد شريفه از بيمارستان مرخص شود. اما آيا در روستاي كوچك دهگلا ن سنندج، بار ديگر شريفه را به خانه بختش مي فرستند؟
شريفه آخرين قرباني خانه بخت خود نيست، همانطور كه اولين قرباني نبود. كار به آنجارسيده كه علماي برجسته فقه در مورد همسرآزاري و مباني شرعي آن سخن مي گويند.
آيت الله العظمي سيستاني موارد همسرآزاري را اينگونه تبيين مي كند:
از موارد همسر آزاري ندادن نفقه به زوجه دايمه و كتك زدن يا روزگويي بدون وجه شرعي و عدالت نكردن بين زوجات و ترك معاشرت با زوجه و رها كردن كه نه طلاق بدهد و نه با او معاشرت كند و منع زوجه از به جا آوردن اعمال واجب چون نماز يوميه و حج واجب.
و موارد ديه و قصاص درهمسر آزاري را شرح مي دهد: در صورت ورود نقص عضو يا حاسه يا تلف نفس يا مجروح كردن، اگر زوج متعهد باشد قصاص ثبات مي شود و اگر بدون قصد باشد يامورد طوري باشد كه قصاص ممكن نباشد مثل شكستن استخوان، ديه بر زوج ثابت مي شود و حتي اگر او را بزند و بدن يا صورت سرخ يا سياه شود ديه دارد.
آيت الله سيستاني حكم شرعي خود را نيز در اين خصوص اعلام كرده است: چون همسرآزاري حرام است، حاكم شرع مي تواند زوج را به مقداري كه صلاح بداند، تعزير كند.
مجيد متين راسخ، معاون دادسراي امور جنايي تهران درمورد مجازات اين قبيل جرايم مي گويد: حد مجازات موارد ذكر شده در اين خبر مجرم به پرداخت ديه محكوم مي شود، مگر آنكه همسرآزاري موجب برهم زدن نظم عمومي شود. اما اگر موارد وقوع جرم تنها در محيط خانه رخ دهد، تنها مجازات مجرم، پرداخت ديه است.
اما قاضي همتيار با اشاره به مواد قانوني كه حكم قصاص را درموارد ضرب و جرح صادر كرده است، مي گويد: در اين موارد قصاص داراي شرايط خاص است. عمده ترين نكته در قصاص، تساوي درمورد واقع شده است. يعني اگر دراثر ضرب و جرح، زوجه حدي از بينايي خود را از دست داده باشد و اين اطمينان وجود نداشته باشد كه در قصاص به مثل، تنها همان حد از بينايي آسيب مي بيند، قصاص به ديه تبديل مي شود.
راسخ، همچنين درمورد ضرب و جرح منجر به شكستگي، مجازات را محدود به ماده 614 مي داند. در اين ماده آمده است: هركس عمدا به ديگري جرح يا ضربي وارد آورد كه موجب نقصان يا شكستن يا از كار افتادن عضوي از اعضا يا منتهي به مرض دايمي يا فقدان يا نقص يكي از حواس يا منافع يا زوال عقل مجني  عليه شود، در مواردي كه قصاص امكان نداشته باشد، چنانچه اقدام وي موجب اخلال در نظم و صيانت و امنيت جامعه يا بيم تجري مرتكب يا ديگران شود به دو تا پنج سال حبس محكوم خواهد شد و درصورت درخواست مجني عليه مرتكب، به پرداخت ديه نيز محكوم مي شود.
آيت الله سيستاني همچنين اعلام كرده است حاكم شرع مي تواند در صورت اثبات وقوع (همسرآزاري) زوجه، در حرج شديد از سوي معاشرت زوج او را طلاق بدهد يا اينكه زوجه از معاشرت و تمكين خودداري كند و مع ذلك زوج بايد نفقه او را بدهد و اگر نداد حاكم شرع طلاق مي دهد و ايشان توصيه كرده اند كه زوجين حقوق شرعي يكديگر را مراعات كنند.



عمليات پليسي در آق قلا
قاتل و افسر پليس مجروح شدند
010503.jpg

چند ماه قبل لقمان 29 ساله به قصد تعمير ضبط خودرواش كه دچار مشكل شده بود، خانه خود را كه در يكي از محلات شهرستان جاجرود واقع شده بود ترك كرد. در اين راستا با مرد جواني به نام صياد كه داراي مغازه نبود و تعميرات در اين خصوص را در منطقه بومهن انجام مي داد آشنا شد. لقمان، صياد را به خانه اش برد تا تعمير ضبط را در آنجا انجام دهد و بدين ترتيب او نيز بتواند كمي استراحت كند.
در مدتي كه صياد مشغول كار بود، لقمان رفتار او را زيرنظر داشت. حسي عجيب او را آزار مي داد. مرد جوان تصور كرده بود كه صياد به همسرش كه در آشپزخانه بي تفاوت از مسايلي كه در اطرافش مي گذرد درحال آشپزي است، نگاه مي كند و اين حس لقمان را اذيت مي كرد. آن روز گذشت و لقمان با اين فكر كه دچار اشتباه شده است خوشحال از تعمير ضبط خود يك دوستي را نيز با صياد آغاز كرد.
درپي اين دوستي، صياد چندبار به خانه لقمان دعوت شد ولي هربار كه صياد مي آمد و مي رفت شك لقمان بيشتر مي شد تا اينكه درنهايت در فكر خود به اين نتيجه رسيد كه نگاه هاي صياد به همسرش بدون نيت نيست.
خشم در وجود لقمان رخنه كرد. روز 12 تيرماه سال جاري، صياد 32 ساله را به بهانه اينكه چند ساعتي تفريح كنند به حوالي سد لتيان برد. مدتي از زمان رسيدن آنها به مقصد نگذشته بود كه فرصت مناسب براي اجراي نقشه لقمان رسيد. مرد 29 ساله با چاقويي كه در دست داشت به سوي صياد حمله ور شد و بعد از فروكردن 6 ضربه به بدن مرد 32 ساله و اطمينان از مرگ وي جسدش را در سد لتيان رها كرد.
لقمان بعد از ارتكاب قتل به سرعت به خانه اش بازگشت و ماجرا را براي همسرش تعريف كرد. زوج مذكور بدون درنگ وسايل لازم براي يك سفر طولاني را جمع آوري كردند و لقمان نيز با كارگاه جوشكاري كه در حوالي كرج بود و او در آنجا كار مي كرد تماس گرفت و اطلاع داد كه چند وقتي به دلايل خانوادگي به محل كارش نمي رود. لقمان و همسرش شبانه خانه را ترك كرده و به آق قلا از شهرستان هاي حوالي استان گرگان رفتند.
جسد صياد چند روز بعد از وقوع جنايت، كشف شد و بدين ترتيب ماموران دايره 10 اداره آگاهي مركز، جست وجوي خود براي يافتن عامل جنايت را آغاز كردند. بعد از مدتي تحقيق، كارآگاهان دايره 10 به ارتباط مقتول و لقمان پي بردند.
غيبت لقمان درست بعد از تاريخ وقوع جنايت در محل كارش و آغاز سفري طولاني آنهم شب وقوع حادثه سوءظن ماموران آگاهي را هر روز بيشتر به لقمان نزديك مي كرد. محل اختفاي لقمان و همسرش در منطقه آق قلا شناسايي شد. ماموران دايره 10 با اخذ نيابت قضائي از سوي بازپرس حسيني روانه سفر عملياتي شدند.
مخفيگاه لقمان تحت محاصره درآمد، ماموران قصد دستگيري وي را داشتند كه متهم از حضور ماموران دايره 10 در محل بااطلاع شد و قصد فرار داشت كه ماموران براي متوقف كردن وي مجبور به تيراندازي شدند. دو تير به بدن لقمان اصابت كرد كه از ادامه فرار وي جلوگيري كرده و وي بازداشت شد.
در جريان دستگيري متهم، يكي از افسران دايره 10 نيز براثركمانه كردن گلوله مجروح شد كه بعد از پايان عمليات و دستگيري متهم يك عمل جراحي روي محل جراحت وي صورت گرفت كه بدين ترتيب افسر مذكور بهبود نسبي را به دست آورد.
متهم به تهران انتقال يافت و در جريان بازجويي ها به ارتكاب قتل عمدي صياد آنهم با انگيزه تصور به بدنيت بودن مقتول نسبت به همسرش اعتراف كرد.
تحقيقات بيشتر در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران در دايره 10 آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.




دو زورگير خيابان آزادي بازداشت شدند
اواخر مرداد ماه سال جاري يك مرد ميانسال به تصور اينكه سوار يك خودرو مسافركش شده است سوار خودرو پيكان يك پسر جوان 25 ساله شد. بعد از طي مسافتي، راننده وارد يك خيابان فرعي شد. در آن لحظه پسر جوان مسافر اتومبيل، همراه راننده بر سر مرد ميانسال ريخته و آنقدر وي را زدند تا بيهوش شد.
دو پسر جوان بعد از ربودن يك تراول چك يك ميليون ريالي داخل كيف دستي مرد ميانسال، او را گوشه خيابان رها كردند و متواري شدند.
مالباخته بعد از چند ساعت چشمان خود را باز كرد و خود را روي تخت بيمارستان ديد. او نمي داند چه كسي او را به بيمارستان رسانده است، ولي درهر حال از مرگ نجات يافت.
مالباخته بعد از بهبودي به كلانتري 135 مراجعه كرد و اعلام شكايت كرد. پرونده تشكيل و تحقيقات پليس آغاز شد.
جست وجو براي يافتن دو زورگير مذكور ادامه داشت تا اينكه ماموران گشت انتظامي به خودرويي كه دو پسر جوان سرنشين آن بودند در حوالي خيابان آزادي مشكوك شدند. بعد از متوقف كردن خودرو بازجويي از سرنشينان آن سوء ظن ماموارن بيشتر شده و آنان را به مركز انتظامي انتقال دادند. در تحقيقات بعدي دو پسر بازداشت شده به چندين فقره زورگيري كه از جمله آنان زورگيري از مالباخته مذكور بود اعتراف كردند.



توسعه همكاري قضائي بين ايران و آفريقاي جنوبي
در ديداري كه روز يكشنبه وزيران دادگستري جمهوري اسلامي ايران و آفريقاي جنوبي با يكديگر داشتند به توسعه همكاري هاي قضائي دو كشور تاكيد شد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين <اسماعيل شوشتري> در اين ديدار گفت: امروز جوامع ما در مباحث مختلف حقوقي مورد هجمه هستند و لازم است كه در اين زمينه كشورها با هم مبادلات فكري و تجربي داشته باشند. وي به ضرورت همكاري دو كشور در زمينه هاي مختلف حقوقي از جمله پديده تروريسم كه دنيا با آن روبه رو است، تاكيد كرد و باتشريح ساختار دستگاه قضائي ايران گفت: براساس قانون اساسي جمهوري اسلامي، قوه قضائيه در رسيدگي به دعاوي و صدور احكام مستقل است و قواي ديگر در اين خصوص، حق دخالت ندارند.
همچنين وزير دادگستري آفريقاي جنوبي با اشاره به سفر مقام هاي اين كشور گفت: اين آغاز راه است و پس ازا مضا و اجراي توافقنامه، دو كشور بيشتر مي توانند تعامل داشته باشند. خانم <بريجيت مباندلا> با اشاره به انحرافي كه دولت آپارتايد در گذشته در قانون اساسي اين كشور ايجاد كرده است، خاطرنشان كرد: ما هم اكنون در حال رفع اين انحرافات هستيم تا نظام قانون اساسي كشور به حالت اوليه بازگردد.



سيگار، مدخل ورود به دنياي اعتياد
010509.jpg
مرگ و مير زنان جوان بر اثر تزريق مواد مخدر در كشور به طور چشمگيري افزايش يافته است. تا چند سال گذشته آمار مرگ زنان در اثر استفاده تزريقي از مواد مخدر نادر بود اما بر اساس آمار سازمان هاي درگير با مساله، ارقام مربوط به مرگ زنان جوان بر اثر تزريق مواد مخدر به طور چشمگيري افزايش يافته است.
حسن عشايري استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفت وگويي ضمن اشاره به اين مساله بيان كرد: در حال حاضر گرايش به مواد مخدر در زنان جوان بيشتر از ساير سنين است. با افزايش سن، شخصيت  استحكام پيدا كرده و فرد توانايي بيشتري براي مقابله با فشارهاي روحي مي  يابد و در نتيجه در مقابل فشارهاي زندگي كمتر به اعتياد روي مي  آورد.
اين جامعه شناس معتقد است: اعتياد جرياني پيش رونده است كه در نهايت به سمت جرم پيش مي  رود و در زندان هاي زنان مشاهده مي  شود كه غالب زنان معتاد در خريد و فروش مواد مخدر هم همكاري داشته  اند.
در پيشينه تمام زنان معتاد به جز كساني كه به دليل بيماري از مواد مخدر استفاده مي  كنند ديده مي  شود كه معمولا تمام اين افراد دچار استرس بوده اند و براي ارضاي حس ابراز وجود در خود مصرف مواد را با سيگار آغاز كرده اند.
به گفته اين كارشناس، در واقع مدخل ورود به مواد مخدر در اغلب زنان معتاد، سيگار بوده است و فقر اقتصادي، ترس و فقر فرهنگي در اين رفتارهاي ناهنجار نقش اساسي داشته اند.
وي ارايه آماري از تعداد معتادان زن كشور را كار مشكلي دانست و افزود: بايد آمار كساني كه تفريحي به مواد روي مي  آورند ولي سوء مصرف دارند را در نظر گرفت ولي با اين وجود تعدادي كه ارايه مي  شود با واقعيت همخواني ندارد.
وي در ارتباط با اثرات اعتياد زنان در خانواده گفت: شخصيت معتاد وابسته است و جنبه زندگي اش به تهيه مواد محدود مي  شود و نمي  تواند احساس تعهد، مسووليت پذيري، هيجانات مثبت، عشق ورزيدن و پاسخ به محرك هاي مثبت را تحليل كرده و پاسخ منطقي دهد.
به گفته وي در واقع براي فرد معتاد خانواده در سايه قرار مي  گيرد و اصل مساله اعتياد مي شود و فرزندان به طور جدي آسيب ديده و دير يا زود موجب تعارض در خانواده مي  شود.
عشايري اظهار داشت: در خانواده اي كه مساله اعتياد آغاز مي  شود قباحت قضيه از بين مي  رود و فرزندان در شرايطي قرار مي  گيرند كه اگر هم معتاد نشوند واكنش هاي شديدي را از خود نشان مي  دهند و يا به موارد ديگري همچون موسيقي و مد روي مي  آورند.
وي ادامه داد: در واقع فرزندان چنين خانواده هايي واقعيت  گريز شده  و براي ارتباطات سالم ارزش قايل نمي  شوند و در منجلاب آسيب هاي اجتماعي مي  افتند.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه اختصاص مراكز ويژه ترك اعتياد زنان ضرورتي انكار ناپذيراست، افزود: بايد از سه ديد درمان، توانبخشي و حفظ سلامت به فردمعتاد نگاه شود و اعتياد زنان را از ديدگاه تخصصي نگاه كرد.
به گفته اين استاد دانشگاه، درمان در زنان معتاد جوان با روان درمان ها و توانبخشي هاي موثر عموما جواب هاي موثرتري از درمان در مردان معتاد مي  دهد.
عشايري در ارتباط با ترك اعتياد در زنان عنوان كرد: فقط سم زدايي مطرح نيست و بايد علت اعتياد بررسي شود و نبايستي فراموش كرد كه زنان در شرايط محيطي و فرهنگي نياز به ابراز وجود دارند و شادي از نيازهاي ضروري آنها است.
وي فرهنگ مردسالارانه ما را مانعي جدي براي حل مساله اعتياد زنان دانست و افزود: با تعديل فرهنگ مردسالارانه در كشور، بايد ارتباطات ميان فردي و كلام فردي براي زنان گسترش يابد به طوري كه زنان بتوانند هيجانات دوران بلوغ را ابراز كنند. نبايد فراموش كرد كه خنده جرم نيست و بايد دختران هم شادي داشته باشند.



اينجا
قتل در پارك آزادگان
هوا رو به تاريكي مي رفت كه زنگ تلفن كلانتري محدوده پارك آزادگان به صدا درآمد. فردي به ماموران اطلاع داد كه جسد يك مرد حدود 35 ساله در گوشه اي از آن پارك رها شده است.
بلافاصله يك اكيپ پليس براي بررسي ماجرا به محل اعزام شدند.
در بررسي هاي اوليه اي كه از جسد به عمل آمد معلوم شد، عامل يا عاملان جنايت با چندين ضربه چاقو مرتكب قتل شده اند. در بررسي هاي بعدي كه براي شناسايي هويت مقتول صورت گرفت، معلوم شد وي كارمند يك شركت خودروسازبوده است. مراتب به اطلاع بازپرس حسيني رسيد، ولي به دليل اينكه محل كشف جسد در محدوده شهرستان شهر ري بود، پرونده براي بررسي هاي تكميلي به دادسراي آن منطقه ارجاع داده شد. جسد نيز به پزشكي قانون انتقال يافت تا آزمايشات لازم روي آن صورت گيرد.
قاچاق مواد مخدر به جاي صادرات ميوه
يك شبكه قاچاق كه در پوشش صادرات ميوه اقدام به قاچاق مواد مخدر به كشورهاي سوئد، آلمان، فرانسه و انگليس مي كردند متلاشي شد. سردار نودازي - جانشين مركز مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام اين خبر افزود: در هفته گذشته دو باند تهيه و توزيع مواد مخدر پس از 4 ماه كار عملياتي و اطلاعاتي كشف شد و ضمن دستگيري 10 نفر از اعضاي اين شبكه حدود۳۸۰ كيلوگرم ترياك از آنها به دست آمد. به گفته وي در يكي از اين عمليات  63 كيلوگرم ترياك كه در داخل ميوه ها و كانتينر جاسازي شده بود كشف و درهمين راستا 5 نفر از اعضاي اصلي باند به همراه يك دستگاه تريلي، سه دستگاه سواري و۹ دستگاه تلفن همراه دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند. جانشين مركز مبارزه با مواد مخدر ناجا تعيين مجازات سنگين براي اين افراد رااز مهمترين عوامل در كاهش چنين جرايمي دانست و گفت: اگر قانون به طور دقيق اجرا شود هيچ فردي جرات قاچاق مواد مخدر و توزيع آن را پيدا نمي كند. زيرادر قانون آمده است كه حمل حتي 5 كيلوگرم ترياك مجازات اعدام به همراه خواهد داشت.
وضعيت نوزاد دوسر مطلوب است
010500.jpg

نوزاد دوسري كه هفته گذشته در مشهد متولد شده بود، از وضعيت جسمي مطلوبي برخوردار است.
دكتر خاكشور - رزيدنت اطفال بيمارستان قائم - درخصوص وضعيت فعلي اين نوزاد دوسر مدعي شد در حال حاضر نوزاد فقط يك مقدار استرس تنفسي دارد و وضعيت عمومي او رضايتبخش است. خاكشور، در عين حال احتمال زنده ماندن كودك را بعيد ارزيابي و اظهار كرد: در آينده ممكن است، طفل به نارسايي قلبي دچار شود و اين براي سلامتي او مرگبار خواهد بود. وي از وجود چهار كليه در بدن نوزاد خبر داد و اذعان كرد: <طي بررسي هاي انجام شده، مشخص شد كه طفل علاوه بر دو قلب، داراي دو كبد، چهار كليه و دو معده مجزا نيز هست درحاليكه در هر طرف بدن طفل دو كليه به هم چسبيده مشاهده شده است.> وي افزود: <اين نوزاد هنوز با سرم تغذيه و از تنفس مصنوعي با اكسيژن استفاده مي كند.> اين طفل دو نوزاد پسر به هم چسبيده است كه سه شنبه هفته گذشته در مشهد متولد شد.
سقوط افسر نيروي انتظامي از پل روگذر
سهل انگاري مجريان و كارفرمايان يك طرح عمراني باعث مرگ افسر كلانتري 11 اراك شد. به گزارش ايسنا، ستوان دوم اين كلانتري در حادثه اي از يكي از قطعات پل روگذر در حال ساخت مركز شهر اراك سقوط كرد و جان خود را از دست داد.
علي درزي، مدير كل سياسي انتظامي استان مركزي درباره علت اين حادثه گفت: با توجه به قرار داشتن اين پروژه در نقطه پر جمعيت شهر اراك، سهل انگاري مجريان و كارفرمايان آن درعدم رعايت سيستم مهار، به هيچ وجه قابل بخشش نيست.
وي گفت: مراحل تشكيل پرونده قضائي و بررسي جزئيات اين حادثه در دست اقدام و بررسي است.


مردي براي كشتن پشه ها خانه را آتش زد
اگر از مضرات سيگار آگاهي داريد ولي همچنان اصرار داريد به كشيدن آن ادامه دهيد، اين خبر را بخوانيد. آقاي تاتسو اونيشي مردي ژاپني اهل ماتسوياماست. يك روز تاتسو از كار به خانه برگشت و بيرون منزلش مشغول استراحت شد. ساعتي نگذشته بود كه وزوز پشه ها اعصابش را خرد كرد. او هم مانند همه ما يك افشانه حشره كش برداشت و تمام آن را براي مبارزه با پشه ها استفاده كرد. در پايان اين جنگ شيميايي همچون فاتحي سرمست، سيگاري به گوشه لب گذاشت و آن را روشن كرد. شعله ور شدن سيگار همان و انفجار خانه همان! براثر اين حادثه خانه و خانواده اونيشي كاملا سوخت و خود تاتسو هم دچار سوختگي خفيف شد. به رغم تمام اين تلفات، پشه ها هم در آتش سوختند. پس اگر سيگاري هستيد، يا همين الان از اين عادت زشت دست برداريد يا لااقل بعد از استفاده از افشانه ها آن هم به مقدار زياد، سيگار روشن نكنيد.



كابوس طلاق
تابه حال درباره افرادي كه در سنين پايين ازدواج مي كنند و چند سال بعد هم جدا مي شوند اخبار زيادي شنيده ايد، ولي مطمئنا با اين مدل برخورد نداشته ايد. فردوس محبوب دختركي هفت ساله بود كه به نامزدي شاهزاد عالم 24 ساله درآمد. پس از گذشت هفت سال آن دو به عقد يكديگر درآمدند و با هم ازدواج كردند. پس از عروسي، فردوس در خانه پدري ماند تا شاهزاد به زندگي خود سروسامان بدهد و او را به خانه خود ببرد. اما يكروز كه فردوس در خواب بود، شاهزاد به خانه پدرزن رفت و بر بالين فردوس نشست و سه بار صيغه طلاق را جاري كرد و از منزل خارج شد. خانواده عروس كه كاملا بهت زده شده بودند نتوانستند هيچ عكس العملي از خود نشان دهند. اين كار شاهزاد باعث شد كه تمام خانواده او توسط اهالي روستاي پوراناكاسب در هند بايكوت شوند. خانواده دختر به قاضي محلي شكايت كرده و پرونده تحت پيگرد قرار گرفته است.



حوادث
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |