شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۸۶
درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۶۷۴۱ و ۲۰۴۷۳۳۶
015060.jpg
فقط بلدند تمديد كنند!
«كوپن پنير اعلام شده و تا الان دو بار هم آن را تمديد كرده اند ولي هيچ مغازه اي آن پنير را ندارد و مي  گويند توزيع نشده و از اين حرف ها. آخر اين كوپن  به چه دردي مي  خورد؟ بعد در خبرها هم مي خوانيم كه ۸ تن پنير در انبار فاسد شده. فقط بلدند تمديد كنند.»
برق ۱۹۵ ولت!
«منزل ما در شميران، منطقه مقدس اردبيلي است. مشكل برق داشتيم و بعد از مراجعه به اداره برق منطقه فهميديم برق ما به جاي ۲۲۰ ولت، ۱۹۵ ولت است. در تاريخ ۱۵ تير ماه در دبيرخانه منطقه برق شميران پرونده اي به شماره ۳۷۷۳ تشكيل داديم ولي تا الان اين مشكل حل نشده و هيچ كاري نكرده اند. كولرهايمان درست كار نمي  كند و در اين تابستان و گرما، حسابي داريم اذيت مي  شويم. تمام همسايه هاي ما هم چنين مشكلي دارند.»
باز هم يك ماشين نوي ديگر!
يك ماه پيش يك خودرو نو خريدم.فقط ۲ هزار تا كار كرده بود كه موتورش سر سيلندر سوزاند. بردمش تعميرگاه و بعد از ۲۰ روز ماندن در تعميرگاه، موتور را كامل عوض كردند. بعد رفتم تحويل بگيرم گفتند باز هم مشكل دارد و دوباره بايد موتورش عوض شود. ۲۵ روز است كه ماشين در تعميرگاه است. هيچ كس جواب ما را نمي  دهد.»
حقوق بازنشستگان 
حقوق صد هزار توماني كه به بازنشستگان پرداخت مي  شود، صرفا براي پرداخت قبض آب و برق و گاز و تلفن كفايت مي  كند. اجاره خانه و زندگي را معلوم نيست اين عده قرار است از كجا تامين كنند. به ويژه بازنشستگان استخدام كشوري كه نه از بن بهره مندند و نه مزاياي ديگر.
محمدي 
شكايت از ماشين هاي نو
«خودرو صفر گرفتيم كه از همان اول ماشين خرابي بود ودر جاده قم دچار مشكل شد. بارها آن را به نمايندگي مركز در جاده دماوند برده ايم ولي ترتيب اثر نداده اند و ماشين همچنان خراب است.»
آقاي فروزان 
«خانم مسني عنوان مي  كند سه روزه يك خودرو به شماره ۴۷۰۰۴۱۸ را خريده ام ولي خراب است و كلي مشكل دارد. به نمايندگي مراجعه مي  كنيم مي  گويند خب نگراني ندارد، گارانتي دارد ديگر. آخر ماشين نو بايد اينقدر مشكل داشته باشد؟ آخر درست است با اين سن و سال بيست بار برويم به نمايندگي و كلي معطل شويم؟»
گلكار
كارت اعتباري؟
«كارت اعتباري بانك ... را دارم ولي حتي آدرس هايي كه در كتاب راهنماي اين بانك بوده، از پذيرفتن اين كارت خودداري مي  كنند و مشكل زيادي براي من به وجود آورده اند.»
درد دل يك سرايدار
«به خاطر بيكاري شوهرم آمديم تهران تا شايد كار پيدا كنيم. شوهرم تحصيلات هم دارد ولي مجبور شديم سرايدار يك خانه شش طبقه بشويم. من سرايداري مي  كنم و شوهرم هم كارگري مي  كند، كارهاي ساختماني. به من هم فقط ماهي۲۰ هزار تومان مي  دهند. حرف از بيمه هم كه اصلا نمي  شود زد. ما بيمه نيستيم و چند بار هم مريض شديم ولي به علت بي  پولي نتوانستيم برويم دكتر. خود من چشمم درد مي  كند ولي نمي  توانم دكتر بروم. بگوييم بيمه هم بكنند كه سريع مي  گويند اخراج. مي  گويند هزار نفر ديگر هستند كه دوست دارند جاي شما باشند. چرا هيچ كس به فكر بي  پول ها نيست؟ در خارج اگر كسي را بيمه نكنند حسابش را مي   رسند ولي اينجا هيچ كس به فكر ما نيست.»
اقدام خيلي دير
« اخبار گفت مجلس تصويب كرده كمك مالي به مدرسه اجباري نباشد. ولي الان چه موقع اعلام كردن اين حرف است. بيشتر مدرسه ها تا آخر مرداد ثبت نام كرده اند. همين دبيرستان پسرم تا ۱۵ مرداد فقط به ما مهلت دادند و از ما زوركي ۳ تا چك ۵۵ هزار توماني گرفتند كه اولين آنها را هم بايد ۲۰ شهريور بدهيم. آن هم با كلي قسط و حقوق كارمندي. دبيرستان... مدرسه دولتي هم هست و اين پول را دارند مي گيرند. بااين پول هايي كه براي اين چك و قسط ها كنار گذاشتيم، برايمان فقط ۱۵ هزار تومان خرجي ماند. حالا كه زوركي از ما پول گرفته اند، شنيدن اين حرف واقعا برايمان مشكل است. چرا اينقدر دير اين را اعلام كردند؟ براي مدرسه دخترم هم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان كه پول بيمه گرفتند هيچ، گفتند ۱۶ هزار تومان هم بايد بالاجبار براي كلاس هاي فوق برنامه بدهيد. از ما تعهد هم گرفتند كه اين مبلغ را بدهيد. حالا بايد چه كار كنيم؟»
نام اين مدرسه در دفتر روزنامه موجود است

بازار
دفتر هم گران مي شود!
015054.jpg
دوباره شهريور شد و هزار بهانه و كم كاري براي گراني.
عدم ورود كاغذهاي وعده داده شده از سوي دولت و ندادن سفارش كاغذ از سوي وزارت ارشاد موجب كمياب شدن و افزايش شديد قيمت كاغذ در آستانه بازگشايي مدارس شده است.منصور حاجي آخونديان رئيس اتحاديه كاغذ و مقواي تهران گفت: حدود دو ماه پيش از سوي دولت اعلام شد كه قرار است ۲۰ هزار تن كاغذ وارد كشور شود، اما تاكنون هيچ اقدامي از سوي دولت براي ورود اين ميزان كاغذ صورت نگرفته است.
وي با اشاره به اينكه نزديك شدن به آغاز سال تحصيلي مي      تواند تاثير زيادي بر وضعيت ملتهب و بي      ثبات بازار كاغذ داشته باشد، افزود: عدم سفارش ۳۰ هزار تن كاغذ از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز موجب شده تا وضعيت كاغذ در بازار روز به روز وخيم تر شود. آخونديان گفت: قيمت جهاني كاغذ به صورت قابل توجهي افزايش يافته است و اين امر موجب شده تا علاوه بر افزايش قيمت كاغذ خارجي ،قيمت كاغذ ايراني در بازار تهران از بندي ۸ هزار تومان به بندي ۱۷ هزار تومان افزايش يابد. رئيس اتحاديه كاغذ و مقواي تهران، در خصوص كاغذ تحرير گفت: در آستانه گشايش مدارس، كاغذ تحرير نيز ۲۰ تا ۳۰ درصد گران شده است.
از بازار خيابان ظهير الاسلام خبر مي     رسد كه كاغذ تحرير ايران ۷۰ گرمي۷۰ ۰۰۱x و۹۰ ۰۶x به ترتيب ۱۵۷ هزار ريال و ۱۲۸ هزار ريال قيمت دارد. كاغذ تحرير آلماني ۷۰ گرمي با ابعاد۷۰ ۰۰۱x هر بند ۲۲۵ هزار ريال و كاغذ تحرير اندونزي ۷۰ گرمي۹۰ ۰۶x هر بند ۱۷۰ هزار ريال، كاغذ فتوكپي اصل برزيل در اندازه۴ A هر بسته ۳۴ هزار ريال و كاغذ فتوكپي ايراني در همين اندازه هر بسته ۲۵ هزار ريال به فروش مي رسد.

انرژي
راحتي در منزل
015063.jpg
كاوه كوهك - اگر در خانه تشنه هستيد و مجبوريد كار سختي مثل غلبه به نيروي جاذبه زمين، نيروي اينرسي سكون و نيروهاي ديگر را انجام دهيد و انرژي زيادي از دست بدهيد، بايد فكر صرفه جويي در مراحل ديگر رفع عطش را فراموش نكنيد. ابتدا بهترين راه ممكن براي غلبه به نيروي جاذبه را انتخاب كنيد، سپس به سوي آشپزخانه از كوتاه ترين مسير ممكن به راه بيفتيد، هنگامي كه به آشپزخانه نزديك شديد با مكثي كه باعث غلبه اينرسي سكون به حركت شما نشود قدم هايتان را شل كنيد. فاصله خودتان با يخچال و اولين ظرف آب ممكن را در نظر بگيريد. به ظرف آب نگاه كنيد. هنگامي كه مطمئن شديد به اندازه رفع عطش شما آب دارد به جدار بيروني آن دقت كنيد. آيا جدار بيروني پارچ در حال تعرق است؟ اگر در حال تعرق است، قطره هاي آب آن چقدر است؟ حالت تعريق نشان از درجه خنكي آب دارد. هرچه دانه ها ريزتر باشد، آب خنك تر است و مي توانيد براي نوشيدن آب يخ اقدام كنيد. اگر ظرف، آب نداشت يا درحالت تعريق نبود براي به دست آوردن آب خنك به سوي يخچال برويد، همزمان با بازكردن در يخچال، جاهايي كه امكان وجود نوشيدني خنك براي رفع عطش هست را نگاه كنيد. اگر نوشيدني خنكي يافتيد مشكلتان حل مي شود، در غير اين صورت بايد به سراغ يخدان برويد. در همان كناريخچال مقداري يخ را به هر صورت ممكن جداكرده و باقي را سر جايش بگذاريد. اينجاي كار مقاومت لازم است، البته خطر مرگ و يخ زدگي ندارد. يادتان نرود تكه يخ جدا كرده را كف دستتان نگه داريد و براي رسيدن به اولين نقطه اي كه بتوانيد آن را با آب مخلوط كنيد از كوتاه ترين مسير ممكن حركت كنيد. آب گوارا نوش جان.
نكته:۱ )ركورد اين حركت براي تهيه يك ليوان آب يخ با آرامش خاطر از لحظه ورود به آشپزخانه ۴۷ ثانيه بوده است.۲ )اين مطلب را زياد جدي نگيريد.يك شوخي بود با ستون انرژي خودمان.

نيازمندي ها
چيدمان، اسباب انگيزه
015057.jpg
يكي از اسباب و اثاثيه مورد نياز زندگي امروز، مبلمان است. طراحي دكور منزل شما در ايجاد انگيزه و روحيه تان براي زندگي شاداب تر بسيار مهم و درخور اعتناست. معماري و هنرچيدمان در هر مكاني بيانگر سليقه و ذائقه صاحب آنجاست. ميز و صندلي، بوفه، ميز تلويزيون و ...
نيازي كه هيچ وقت به اندازه ارزشش بروز نمي كند، تنوع پذيري و تفاوتهاست. اگر هر بار كه از مسافرت باز مي  گرديد، با دكوري متفاوت روبه رو مي شويد و اشيا و وسايل مورد نيازتان را جاي ديگري يافتيد، اصلا ناراحت و متعجب نشويد. اين جست و جو براي روحيه شما خوب است، سبب مي شود به محيط پيرامونتان دقت بيشتري نشان بدهيد.اگر حال و حوصله سالي چند بار تغيير وسايل را نداريد، مي توانيد از طراحان زبده كمك بگيريد. آنها كه معمولا اهل هنر و زيبايي شناسي هستند با توجه به سليقه شما تنها با تغييرچيدمان روحيه تان را تازه مي كنند.قيمتي كه حضرات هنرمند به شما مي گويند، صرفا يك قرارداد ضمني است و هيچ معياري جز رضايت شما در آن لحاظ نمي شود. پس مي توانيد با خيالي آسوده كناري بايستيد و تغييرات را بنگريد. بايد خيلي به مباني و اصول كار دقت كنيد تا براي بار بعد خودتان اين كار را انجام دهيد. البته اين نكته كه هركس بايد كار خودش را بكند، بهتر است فراموش نشود.
مي  توانيد، حتي از طراح خوشفكر بخواهيد اسباب منزلتان را با توجه به معماري داخلي خانه كنار و روبه روي هم مرتب كند. مي شود طراحي را ابتدا روي مانيتور رايانه تماشا كرد و سپس مبل و صندلي سنگين را جابه جا كرد. هرتغييري كه مدنظرتان است، روي صفحه كامپيوتر انجام دهيد. از هر نوع چيدماني كه آرامش بيشتري به محيط القا مي  كند، براي آسودگي خيالتان دريغ نكنيد.

فروشگاه
015069.jpg

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |