سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۹ - Sep 28, 2004
رئيس دادگستري استان تهران
فردا گزارش پاكدشت را به رئيس قوه قضائيه تقديم مي كنيم 
002118.jpg
گزارش هيات دادگستري در خصوص جنايت پاكدشت روز چهارشنبه به رئيس قوه قضائيه ارايه خواهد شد. عباسعلي عليزاده رئيس كل دادگستري استان تهران با اعلام اين مطلب گفت: اگر در روند رسيدگي به پرونده موارد جديدي كشف نشود، بنابر قول قبلي، گزارش را به آقاي شاهرودي تقديم خواهيم كرد.
وي با اشاره بر اينكه تحقيقاتي كه ما در پرونده پاكدشت انجام داديم، هيچ كس انجام نداده است گفت: در هيات تشكيل شده در دادگستري نمايندگاني از شوراي تامين استان،  فرمانداري، دادستاني، وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و دادگستري حضور داشتند.
عليزاده افزود: رئيس قوه قضائيه دادگستري را مكلف كرده است تا طرحي را براي جلوگيري از وقوع چنين جرايمي ارايه دهد. پس از ارايه گزارش به رئيس قوه قضائيه به دنبال آن خواهيم بود. همچنين پس از مشخص شدن مقصر يا مقصران برخورد قضائي صورت خواهد گرفت.
عباسعلي عليزاده در بخش ديگري از سخنانش در مورد مدارك غير قانوني دانشگاه ها هاوايي گفت: كساني كه در اين دانشگاه ها درس خوانده اند، مشكل قانوني ندارند. آنها فقط بدانند مجوز و مدركشان فاقد اعتبار است. البته بسياري از كساني كه از اين دانشگاه ها مدرك دريافت كرده اند، داراي مدارك حوزوي بالا در سطح دكترا از حوزه هاي علميه سطح كشور هستند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه دانشگاه  هاوايي در زمان زلزله بم اعلام آمادگي براي كمك كرده بود گفت: چرا در آن زمان وزارت علوم نسبت به غير قانوني بودن اين دانشگاه اعلام نظر نكرد. همين الان هم اگر وزارت علوم اعلام كند كدام موسسات غيرقانوني و بدون مجوز هستند، دادگستري برخورد خواهد كرد.
رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: كساني كه با ارايه اين مدارك پست و حقوقي در دستگاه قضائي دريافت كرده اند، حقوق دريافتي شان بازپس گرفته خواهد شد.
ميركوهي قائم مقام رئيس دادگستري استان تهران در خصوص گزارش هيات اعزامي به پاكدشت گفت: امكان دارد در ادامه روند رسيدگي، افراد ديگري نيز در اين پرونده شناسايي شوند. هنوز كيفر خواستي توسط بازپرس پرونده صادر نشده است، بنابراين نمي توانيم اطلاعاتي از جزئيات پرونده ارايه دهيم.
وي تاكيد كرد: يكي از اهداف تشكيل هيات ويژه در اين پرونده، مشخص شدن قصور هر كدام از دستگاه هاي امنيتي و قضائي است. با توجه به اينكه بخشي از گزارش هيات در مورد اين حادثه تكميل شده، تقصيرات و قصورات تا اندازه اي مشخص شده است.
ملاقات هاي مردمي
پيرزن و پيرمرد هر دو گريه مي كردند. كنار رئيس كل دادگستري شهر تهران نشسته اند و مي گريند: هفت سال پيش پسرم كه جانباز 70 درصد است با زني كه او را اصلا نمي شناختيم، ازدواج كرد. پس از مدت كوتاهي آن زن از پسرمان كه تحت تكفل من و شوهرم است، كلاهبرداري كرد و خانه پسرم را به نام خودش كرد. تلاش هاي ما براي اين كه نگذاريم پسرمان اين كار را بكند به جايي نرسيد. خانه را كه بالا كشيد ادعا كرد زمان عقد، پسرمان جنون داشته و عقد باطل است. حالا مهريه و نفقه اش را به اجرا گذاشته است.
پيرزن گريه كنان ادامه داد: من و شوهر پيرم از كجا بياوريم تا مهريه او را بدهيم. آن زن مدركي را به دادگاه ارايه كرده كه بر اساس نظر پزشكي قانوني دچار جنون ادواري است و در زمان عقد عاقل بوده است. حال ما نمي دانيم چه كنيم.
عباسعلي عليزاده، پس از شنيدن حرف هايشان دستور توقف اجراي حكم را صادر كرد.
رئيس دادگستري استان تهران به 50 درخواست مردمي براي بازنگري پرونده هاي قضائي رسيدگي كرد. در اين جلسه ميركوهي، مرتضوي و طباطبايي حضور داشتند.

سردار قاليباف:
اسامي مقصران حادثه پاكدشت را اعلام مي كنيم
ما ضابطان قوه قضائيه هستيم. در خصوص پيشگيري از اينگونه حوادث فرد تصميم گيرنده قاضي است 
002115.jpg
اسامي تمام كساني كه در حادثه پاكدشت به عنوان مقصر شناسايي شده اند يا تحت تعقيب قرار دارند از پرسنل انتظامي يا قضائي پس از دستگيري و حصول نتيجه به اطلاع عموم خواهد رسيد.
سردار محمد باقر قاليباف صبح ديروز در يك مصاحبه مطبوعاتي با اعلام اين مطلب ضمن تشكر از انعكاس حادثه پاكدشت گفت: نيروي انتظامي هميشه بر آگاه سازي تاكيد دارد و اين موضوع مي تواند بهترين حركت براي رفع اشكالات و نارسايي ها باشد.
اگر آگاه سازي درست و عميق صورت گيرد و تمامي ارگان ها به نوبه خود پاسخگوي مردم باشند، مطمئنا ما شاهد چنين آثار سويي در جوامع نخواهيم بود.
وي در ادامه گفت: اگر به بحث نظم و انضباط عمومي به درستي نگاه كنيم مي توانيم آن را از منظر دانش، اجتماع و بخش اجرايي مورد بررسي قرار دهيم.
وظيفه و مهمترين كار هر دولتي برقراري امنيت عمومي است تمام جوامع به عدالت، امنيت و فراواني در رفاه نيازمند هستند. بايد ببينيم در جامعه ما تا چه حد به عدالت و معيشت توجه شده است در آن صورت است كه بحث پذيرش امنيت در جامعه از اهميت زيادي برخوردار خواهد شد.
پس از انقلاب اقدامات مهمي در زمينه دستگاه هاي امنيتي صورت گرفته، اما واقعيت اين است كه به هيچ وجه تحولات جمعيتي و زيستگاهي پا به پاي دستگاه هايي مثل نيروي انتظامي كه بايد پاسخگوي امنيت مردم باشند، پيش نرفته است. از سوي ديگر نيروي انتظامي با توجه به نوع جرايم از نگاه تنبيهي به موضوع امنيت نگاه نكرده است. بنابراين ما بايد در جامعه توليد امنيت را دروني سازي كنيم و در مرحله بعد رفتارها را در جامعه منطبق با شاخص ها بسازيم تا بتوانيم استقرار نظم و امنيت را ايجاد و در بسط و گسترش آن تلاش كنيم.
ما در حادثه پاكدشت اگر نتوانيم درحوزه نيروي انتظامي توضيحات و خواسته هايي را كه مردم از ما در خصوص رسالت امنيتي كه بر عهده داريم، پاسخگو باشيم يا در فرآيند ايجاد امنيت كوتاهي كرده باشيم، فقط كلاه برسر خودمان گذاشته ايم. در حادثه پاكدشت همگي بايد پاسخگو باشيم ولي اين بدان معنا نيست كه با اينگونه مسايل ريشه اي برخورد نكنيم. امروز در كشور ما هيچ يك از استانداردها در پديده امنيت رعايت نمي شود.
به عنوان مثال فرآيند پليس به جمعيت، قاضي به جمعيت وكيل به جمعيت پليس راه به خودرو،  مرزباني به مزرها ، افسر به پرونده  جنايي، تحرك به پهنه جغرافيايي.
وي در ادامه افزود: در مجلس علني هفتم كه حضور يافتيم به اولين نكته اي كه در زمينه كاستي هاي نيروي انتظامي اشاره كردم بحث كمبود نيروي انتظامي بود. شهري مثل پاكدشت كه بيش از 300هزار نفر جمعيت دارد و تنها 100 هزار نفر آن افغان بوده است چطور ما با 100 نفر نيروي مستقر در اين محدوده مي توانيم توقع داشته باشيم امنيت را در اين منطقه حفظ كنيم. اگر ما بتوانيم حوزه هايي را كه در توليد امنيت نقش دارند فعال كنيم مي توانيم ارتباط منطقي بين وقوع جرم و محدوده جغرافيايي به دست آوريم.
سردار قاليباف در ادامه بيان داشت،  متاسفانه در كشور ما احساس ناامني بيشتر از خود ناامني است. حوادثي كه اتفاق مي افتد از جهت آماري بسيار قابل توجه است، چرا كه جرايم ما در سال 81 ،حدود۷‎/۹ درصد بوده است. اين در حالي است كه در سال 82، 3/4 درصد اعلام شده است. ما در اواخر سال گذشته توانسته ايم به طور كاملا جدي آمار تصادفات جاده اي را كاهش دهيم، به طوريكه با توجه به نظر سنجي كه صورت گرفت 80 درصد مردم از انضباط اجتماعي در راهنمايي و رانندگي راضي بوده اند.
فرمانده انتظامي كشور در آماري كه ارايه داد بيان داشت: در 6 ماهه او ل سا ل۸۱ ميزان تصادفات نسبت به سال 82، ۱۳ درصد افزايش داشته است، درحاليكه اين نسبت در سال 82، 25 درصد كاهش داشته است. همچنين اين حوادث با توجه به اعلام نظريه پزشكي قانوني نرخ كشته شدگان حادثه رانندگي در سال 17 درصد افزايش داشته است، اما در خردادماه امسال نسبت به سال گذشته فقط 5 درصد افزايش در تيرماه 3 درصد و در مرداد ماه به صفر و 4- درصد رسيده است. يعني تعداد كشته شدگان در سال جاري در مرداد ماه حدود 2572 نفر بوده درحاليكه در سال 82 تعداد، 2671 نفر بوده است.
ما در بحث مربوط به مواد مخدر در 6 ماهه اول امسال 70 درصد افزايش در كشفيات داشته ايم.
در ادامه جلسه، سردار قاليباف در پاسخ به خبرنگاران در خصوص حادثه پاكدشت و اينكه چه اقداماتي در خصوص اين حادثه صورت گرفته، گفت: اين حادثه قلب همه را جريحه دار كرد و تلخي اين حادثه همچنان باقي است. به محض اينكه پرونده به نتيجه قابل قبولي برسد و هر فرد ديگري كه در خصوص وقوع اين حادثه مقصر شناخته شود بازداشت و تحت بازجويي و تحقيق قرار خواهد گرفت، چه مربوط به نيروي انتظامي باشد چه مربوط به قوه قضائيه.
وي در ادامه تصريح كرد: اما نكته قابل توجه اين است كه وقتي در جامعه فردي آسيب ديده مي شود كسي نيست كه فرد خاطي را درست كالبد شكافي كند. در اين حادثه خود قاتل يك فرد آسيب ديده بود كه در سن نوجواني مورد تعرض قرار گرفته و همين عامل باعث ايجاد عقده رواني در فرد شده و در سن 24 سالگي به اوج خود رسيده است. بنابراين با تصميم به انتقامجويي از جامعه زندگي  مي كند.
وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه نيروهاي انتظامي كه در خصوص راهنمايي و رانندگي يا برخورد با بدحجابي در حال فعاليت هستند مي توانند در امنيت واقعي جامعه نقش بيشتري را ايفا كنند گفت: من هرگز نمي توانم از نيرويي كه در زمينه خاص تخصص يافته است بخواهم تا در زمينه پليس جنايي فعاليت كند. من در سال 81 مسير مكاتباتي را در اين خصوص با مسوولان داشته ام و از فردي كه در سازمان برنامه و بودجه مقصر اصلي در تضعيف فعاليت هاي نيروي انتظامي و برقراري امنيت عمومي بود شكايت كرده ام.
در يك پرونده جنايي در حوزه قتل، فقط 336 ساعت به طور متوسط بايد كار شود در صورتيكه رابطه بين پرونده هاي جنايي با افسر پرونده 66 به يك است. بنابراين در حادثه اي مثل پاكدشت بررسي تمام ابعاد روانشناختي و كالبد شكافي متهمان از اهميت ويژه اي برخوردار باشد.
وي همچنين در خصوص جرايم اقتصادي و كشفيات مربوط به آن و حادثه اي مثل گلدكوئست بيان داشت: ما به عنوان پليس با جرايم مشهود سروكار داريم. بلافاصله كه به نتيجه اي رسيديم تحت نظر قاضي پرونده، آن را پيگيري مي كنيم. ما ضابطان قوه قضائيه هستيم. در خصوص پيشگيري از اينگونه حوادث فرد تصميم گيرنده قاضي است. در خصوص جرايم اقتصادي كه بسيار سازمان دهي شده است اگر گزارشي از اينتر پل به دست ما برسد ما مسوول شناسايي و دستگيري هستيم. ما در جرايمي مثل جرايم سازمان يافته مسلط تر عمل مي كنيم تا حادثه اي مثل پاكدشت.
وي در خصوص يكي از پرسنل نيروي انتظامي كه يكسال قبل ضمانت محمد بيجه را كرده بود در توضيحي گفت: اين فرد از كارمندان انتظامي راهنمايي و رانندگي است و تنها از حق شهروندي خود استفاده كرده و به عنوان كفيل به قاضي مربوطه مراجعه كرده و هيچ ربطي به مسووليتش در نيروي انتظامي ندارد.
وي همچنين در خصوص حادثه يكشنبه شب در خيابان انقلاب اشاره كرد و گفت: هر چند وقت نيروي هاي ضد انقلاب و تلويزيون هاي خارجي اقدام به فراخواني در شبكه هاي بين المللي مي كنند كه يكي از آن حركت ها ديشب صورت گرفت. در اين تجمع اعتراض آميز كه در چند نقطه از شهر از جمله پارك لاله، دانشگاه تهران و پارك ملت صورت گرفت، تعداد اندكي بازداشت شد ه اند، اما نيروها با تذكر پليس متفرق شده اند.
همچنين وي در خصوص برخورد با بدحجابي، استخرها و اتاق هاي پرو گفت: ما نمي توانيم به راحتي با اين افراد برخورد كنيم، زماني كه به راحتي به مغازه داران پروانه كسب داده مي شود.
هر كسي در مغازه اش اتاق پرو مي زند ما چطور مي توانيم با نيروي انساني كمي كه داريم با متخلفان در اين امر مبارزه كنيم.
از سويي افرادي كه به صورت مانكن در مكان هاي عمومي حضور داشتند نيز گفت: حدود 197 نفر از اين افراد بازداشت شدند و پس از گفت وگوهايي كه از آنان صورت گرفت مشخص شد 47درصد آنان بچه هاي طلاق بوده ند، در حاليكه 30 درصد ديگر آنان يا از خانواده هاي بسيار مرفه يا فقيربوده و 3 درصد آنان نيز كلا فاسد و داراي پرونده هاي قضائي هستند. سردار قاليباف در پايان در خصوص برخورد با حضور خودروهاي فرسوده گفت: از اول آذرماه امسال با خودروهاي فرسوده اي كه در شهر تردد داشته باشند برخورد قانوني خواهد شد.اين طرح مصوبه هيات دولت است كه مي بايستي از اول سال 83 به اجرا درمي آمد، اما ما در خرداد ماه با امتيازي كه داشتيم به مردم اعلام كرديم و فرصت را تا اول آذر ماه تمديد كرده ايم، اما مردم بدانند كه از اول آذر ماه با دارندگان خودروهاي فرسوده كه در سطح شهر تردد داشته باشند، برخورد خواهد شد.

انهدام شبكه فساد در شهريار
اعضاي يك شبكه فساد كه با شناسايي دختران جوان آنان را در پارك ها و آرايشگاه ها شناسايي مي كردند، با تلاش ماموران اداره آگاهي كرج متلاشي شدند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي ناپديد شدن دختر جواني در شهريار در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. اوايل مردادماه امسال پدر دختري به نام مريم با مراجعه به اداره آگاهي كرج مدعي شد كه دختر 19 ساله اش دو هفته است كه به طرز مشكوكي ناپديد شده و هيچ كس از سرنوشت وي اطلاعي ندارد. وي در طرح شكايت خود گفت: دخترم روز حادثه به بهانه رفتن به پارك از خانه بيرون رفت، اما ديگر بازنگشت. در ابتدا به تصور اينكه وي به خانه يكي از دوستانش رفته است موضوع را پيگيري نكرديم اما از زماني كه در ورودش به خانه تاخير داشت به دوستانش تلفن زديم ولي هيچكس از وي خبري نداشت تا اينكه پس از دو هفته زماني كه به هيچ نتيجه اي نرسيديم تصميم به طرح شكايت گرفتيم.
آغاز تحقيقات 
اين گزارش مي افزايد: با طرح شكايت خانواده مريم به خاطر حساسيت موضوع، رسيدگي به پرونده در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت و از آنجايي كه از اوايل تابستان تعداد شكايات مشابه در خصوص گم شدن دختران جوان افزايش يافته بود، تيم ويژه اي از كارآگاهان اداره آگاهي شهريار مامور تحقيق در خصوص پرونده شدند.
كارآگاهان در بررسي هاي مقدماتي براي شناسايي مريم 19 ساله بودند كه يك روز وي در حالي كه بسيار ناراحت و مضطرب بود، طي تماس تلفني با خانواده اش عنوان كرد كه گرفتار يك شبكه فساد شده است. كارآگاهان پس از نخستين تماس تلفني، توانستند رد دختر جوان را در اطراف شهرستان كرج شناسايي و در يك عمليات ضربتي محل اختفاي وي را كه يك خانه فساد در شهريار بود شناسايي و ساكنان خانه را دستگير كنند.

راننده آمبولانس جان يك موتور سوار راگرفت
002121.jpg
برخورد يك خودرو امداد پزشكي با يك موتورسيكلت با دو سرنشين موجب مرگ يكي از سرنشينان موتور شد.
حادثه ساعت 30:11 دقيقه روز گذشته در چهارراه ولي عصر تهران به وقوع پيوست. طبق گفته شاهدان خودرو امداد پزشكي كه با سرعت بالا  در آن خيابان درحال حركت بود بي توجه به اطراف خود ناگهان يك موتور سيكلت با دو سرنشين را مقابل خود مشاهده كرد. سرعت خودرو امداد پزشكي آنقدر بالا بود كه نتوانست جلو وقوع حادثه را بگيرد و به موتور سيكلت برخورد كرد و سپس با شدت به جدول كنار خيابان خورد.
سرنشينان موتور سيكلت به شدت دچار جراحت شدند و يكي از آنان در اثر ضربه وارد ناشي از اين تصادف جان سپرد.
يكي ديگر از شاهدان گفت: جسد موتورسوار را در كمترين مدت از محل دور كردند ولي مو تور سوار مجروح كه با شدت از ناحيه سر و گوش دچار جراحت و خونريزي بود يك ساعت تمام بر سنگفرش خيابان باقي بود.
راننده خودرو امداد پزشكي در توضيح علت وقوع اين حادثه گفت: در حال انتقال يك سرباز مجروح كه آهن روي بدنش افتاده بود و به شدت درد مي كشيد از محل حادثه به بيمارستان بردم، به همين دليل با سرعت بالا رانندگي مي كرد.
بررسي بيشتر در اين خصوص ادامه خواهد داشت.

تاييد حكم اعدام قاتلان خيابان هويزه
حكم اعدام عاملان جنايت خيابان هويزه كه در آن يك مادر و دختر به قتل رسيده بودند روز گذشته از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد.
حادثه در اواسط سال گذشته به وقوع پيوسته بود. راحله مستخدم مقتولان از مدتي قبل در خانه آنها مشغول به كار شد و بعد از مدت چند ماه صاحبخانه، كه زن ميانسالي بود متوجه سرقت طلاهاي خود شد او به راحله مظنون شد. راحله كه ماجرا سرقت را فاش شده ديده بود، واقعيت را براي صاحبخانه تعريف كرد.
صاحبخانه او را بخشيد و او باز در آن خانه كار مي كرد. تا اينكه روز حادثه با هماهنگي كه از قبل با همسرش كرده بود در زمان استراحت مادر و دختر كه تنها ساكنان آن خانه بودند، درخانه را روي همسرش باز كرد و با ورود او اولين قدم براي ارتكاب جنايت و سرقت صورت گرفت. ساعتي بعد جسد مادر و دختر در اتاق هاي مجزا خود افتاده بود ندو اموال با ارزش خانه به سرقت رفت. ماموران آگاهي به محض اطلاع از وقوع به همراه بازپرس راسخ در محل حاضر شدند. چند ساعتي از شروع تحقيقات پليسي نگذشته بود كه عاملان جنايت شناسايي و در منزل مسكوني شان بازداشت شدند.
جلسات تحقيق از متهمان در دادسراي امور جنايي تهران صورت گرفت و در نهايت هر دو به اتمام مشاركت در قتل آن مادر و دختر به اعدام محكوم شدند.
روز گذشته حكم مذكور از سوي ديوان عالي كشور تاييد و براي اجرا به اجرايي احكام ارسال شد.

اينجا
دستگيري 3 آدم ربا و آزادي 38 گروگان
طي هفته گذشته 321 نفر از متجاوزان مرزي در مرزهاي ماكو و چالدران دستگير شده اند. از اين تعداد 163 نفر تبعه پاكستاني، 17 نفر افغان، 135 نفر بنگلادشي و 6 نفر تبعه عراقي هستند كه اكثر آنها در حال خروج بوده اند و همچنين 80 نفر از افراد فوق از كشور تركيه طرد شده بودند كه مجددا توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير شدند. يك باند آدم ربايي اتباع خارجي نيزدر شهرستان ماكو متلاشي شد. بر اين اساس درهفته گذشته 3 آدم ربا بازداشت شدند و 38 نفر از اتباع پاكستاني و بنگلادشي در بند آنها نجات يافتند. بر اساس اين گزارش اعضاي اين باند بعد از ربودن اتباع پاكستاني و بنگلادشي قصد اخاذي از خانواده هاي آنها را داشتند كه قبل از هرگونه اقدام بازداشت شدند. شهنام رضايي رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان آذربايجان غربي در اين خصوص گفت: طي اين مدت 4 قبضه اسلحه كلاشينكف 35 قبضه اسلحه شكاري و همچنين 32 قبضه اسلحه كمري توسط مرزبان در نوار مرزي كشف و ضبط شده است.

مرگ 5 نفر در اثر ريزش ساختمان
بامداد روز گذشته ساختمان 5طبقه اي واقع درخيابان فرهنگ نبش كوچه كامران فرو ريخت كه در پي اين حادثه 5 مرد كشته شدند.
ساعت يك بامداد خبر وقوع اين حادثه به اطلاع بازپرس اصغرزاده رسيد. ماموران كلانتري منطقه در محل حاضر شده و تحقيقات خود را آغاز كردند. جسد 5 مرد تبعه افغان كه زير آوار مانده بودند بيرون كشيده شد و به پزشكي قانوني انتقال يافتند. علت ريزش ساختمان تاكنون گودبرداري نادرست ساختمان كناري ساختمان فرو ريخته شده اعلام شده است.
تحقيقات بيشتر در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت تا عامل يا عاملان اين حادثه مشخص و در مراجع قانوني پاسخگو باشند.

دستگيري اشرار مسلح منطقه خفر جهرم
ايسنا- بر اساس گزارش هاي مردمي و با تلاش ماموران انتظامي شهرستان جهرم، يك باند سارق و اشرار مسلح در منطقه خفر جهرم متلاشي شد و 7 سارق مسلح به سركردگي بهرام دستگير و به مراجع قضائي تحويل داده شدند. سروان ارجائي رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي فارس گفت: دستگير شدگان همگي اهل و ساكن يكي از روستاهاي تابعه بخش خفر با ميانگين سني۲۱ سال هستند. سروان ارجائي اضافه كرد: تيراندازي به سوي اهالي، سرقت از باغ و منزل، زورگيري از مردم محل و خودروهاي عبوري از جاده هاي شيراز -جهرم، تيراندازي در مراسم عروسي، سرقت احشام وتهديد و باج گيري از جمله اقدامات اين باند سارقان مسلح بوده است. وي اضافه كرد: يك قبضه اسلحه كلاش با خشاب نيز از اين باند كشف شده است. رئيس مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي فارس همچنين با بيان اينكه برخي مالباختگان تاكنون به مراجع قضائي شكايت نكرده اند، از تمامي افرادي كه با تهديد اين باند اموال خود را از دست داده اند، خواست شكايت هاي خود را به مراج قضائي منطقه تقديم كنند.

اعلام نتيجه نهايي پرونده بيمارستان ايرانمهر
مهر - پس از ارسال و بازپس گيري مكرر پرونده بيمارستان ايرانمهر به پزشكي قانوني و قوه قضائيه، يك منبع آگاه گفت: اين پرونده هم اكنون در اختيار قاضي پرونده است و نتايج نهايي آن تا پايان اين هفته اعلام مي شود.
اين منبع آگاه افزود:  از زمان ارسال اين پرونده ها به قوه قضائيه بسياري از بررسي ها روي اين پرونده انجام شده است و نتايج نهايي تا پايان اين هفته يعني تا سه روز ديگر به اطلاع رسانه ها خواهد رسيد.
وي اظهار داشت:  پس از ارسال اين پرونده ها به قوه قضائيه تاكنون مشكل يا ابهامي در اين پرونده ها مشاهده نشده است، بنابراين ديگر به پزشكي قانوني ارجاع نخواهد شد و نتايج روز پنج شنبه 9 مهر ماه از سوي قوه قضائيه اعلام خواهد شد.

شهريار غول دستگير شد
يكي از اعضاي باند سرقت مسلحانه كه در استراليا هموطنان ايراني را مورد اذيت و آزار قرار مي داد، دستگير شد.
اين فرد معروف به شهريار غول بسيار تنومند و قوي هيكل است.
وي سابقه ارتكاب جرايمي مانند سرقت انبارهاي فرش ايراني و اخاذي در كشور استراليا را دارد. هنگامي كه وي براي گذر از كشور وارد مرزهاي جمهوري اسلامي ايران شد، قبل از خروج با اقدام پليس دستگير شد.

آنجا
بهترين راننده تصادف كرد
رانندگاني كه تصادف مي كنند علت را بدشانسي مي دانند و كارشناسان هم بي توجهي را دليل اصلي اين موضوع مي دانند. حال اگر شما آدم بدشانسي هستيد يا بي توجه، بد نيست اين خبر را هم بخوانيد. استيوكولز مردي 37 ساله است كه به عنوان راننده در يك شركت توزيع بسته كار مي كند. او 12 سال بود كه در شهر ايلينگ كار مي كرد و هرگز با كسي تصادف نكرده بود. به همين دليل دوشنبه همين هفته، رئيس او تصميم گرفت او را به خاطر پرونده درخشانش تشويق كند.
او به عنوان محتاط ترين راننده شركت، 100 پوند جايزه گرفت، اما دو ساعت بعد در حاليكه مشغول توزيع بسته ها بود تصادف كرد. البته جايزه اين مرد از او پس گرفته نشد، اما استيو از اين حادثه به شدت ناراحت است.
به دنبال بزرگترين خلافكار
سه افسر پليس آمريكا، پرونده اي قديمي را بازنگري مي كنند. اين پرونده مربوط به خلافكاري است به نام ويليام بوني كه به بيلي دكيد Billy the kid شهرت داشت. تام ساليوان افسر منطقه لينكلن گروهبان ميراستيوسدروال و گري گريوز، افسر پليس ناحيه دبكا با هم تلاش مي كنند تا راز مرگ سال 1881 را مشخص كنند. بيلي دكيد، يكي از معروفترين قانون شكنان غرب وحشي بود كه در ظاهر توسط افسر پليس، پت گرت كشته شد. در قرن بيستم دو نفر خود را بيلي دكيد معرفي كردند. به نظر مي رسد كه پت گرت، فردي بيگناه را كشته است و او را به جاي بيلي دكيد جا زده است. كارشناسان با استفاده از آزمايش دي ان اي  روي آثار به جا مانده تحقيق مي كنند، ولي هنوز نتيجه قطعي اعلام نشده است.

سرقت بانك 1931
بالاخره پس از 73 سال راز دزدي بانك شهر گرين بي توسط يك افسر اداره پليس كشف شد. دو سال پيش مايك نتزگر به بايگاني اسناد اداره اش سر  زد و به مطالعه پرونده هاي قديمي پرداخت. يك مورد براي مايك بسيار جالب بود و آن اينكه سه گانگستر با سلاح از بانكي سرقت كرده و هنگام خروج با پليس درگير شده بود. افسر پليس بر اثر اين حادثه مجروح شده بودند.
خلاصه مايك دو سال در پرونده هاي پزشكي و جرايم جست وجو كرد و متن بازجويي متهمان زيادي را خواند تا متوجه شد مجرم چه كسي بوده است. او تمام ماجرا را در يك كتاب نوشته است و آن را آخر امسال در بازار منتشر مي كند. بايد منتظر ماند تا با اين پوآروي جديد آشنا شد.

حوادث
اجتماعي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |