سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۹ - Sep 28, 2004
معاون شهردار تهران:
طرح پيش سند از بسياري تخلفات ساختماني پيشگيري مي كند
معاون  شهرسازي  و معماري  شهرداري  تهران  گفت : صدور پيش  سند ساختمان  در تهران  اجباري  نيست .
غلامحسين  پردلي  در گفتگو با ايرنا افزود: اين  درحالي  است  كه  معاملات  بدون  پيش  سند ساختمان  در پيش  فروش واحدهاي  مسكوني  ممنوع  است  و شهروندان  براي  انجام  معاملات  قانوني ، بايد پيش سند داشته  باشند.
وي  گفت : از آغاز اجراي  طرح  صدور پيش  سند ساختمان ، مردم  تهران  استقبال خوبي  از طرح  داشته اند و در بسياري  از معاملات  صورت  گرفته  در يك  ماه  اخير صدور پيش  سند از سوي  مردم  مطالبه  شده  است .
معاون  شهردار تهران  اظهارداشت : صدور پيش  سند، نياز به  يكسري  ملزومات اوليه  دارد كه  براي  تامين  آنها، دستگاههاي  مسئول  بايد تعامل  بيشتري  داشته باشند.
پردلي  با اشاره  به  تعامل  مطلوب  بنگاه هاي  املاك  و شهرداري ، گفت : هم اكنون  صدور پيش  سند در پيش  فروش  آپارتمان ها و مجتمع هاي  مسكوني  در حال  احداث تهران  رعايت  مي شود.
وي  تصريح كرد: شهرداري تهران  هماهنگي هاي  لازم  با دادستاني  تهران ، سازمان ثبت  اسناد و املاك ، اتحاديه  و كانون  سردفترداران  و مشاوران  املاك  براي  اجراي اين  طرح  انجام  داده  تا مشكلات  مردم  در پيش  خريد واحدهاي  ساختماني  برطرف  شود.
به  گفته  وي ، با اجراي  طرح  پيش  سند از بسياري  تخلفات  ساختماني  و ساخت  و سازهاي  غيرمجاز در تهران  جلوگيري  خواهد شد.
وي از مردم  خواست  از انجام  معاملات پيش  فروش  واحدهاي  مسكوني  در تهران  بدون  ارائه  پيش  سند از سوي  پيمانكاران خودداري  كنند.

چمران: توليد داخلي تكافوي نياز شركت واحد را نمي كند
اتوبوس هاي خارجي به ناوگان شركت واحد مي پيوندند
002160.jpg
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص ورود چند دستگاه اتوبوس گازوئيل سوز به ناوگان اتوبوسراني شركت واحد گفت: با آغاز سال تحصيلي تقاضا براي سفرهاي درون شهري افزايش مي يابد و ما نمي توانيم شاهد سرگرداني شهروندان در خيابانها باشيم.
مهندس مهدي چمران در گفتگو با خبرگزاري «مهر» با اشاره به كمبود اتوبوس در شبكه حمل و نقل عمومي شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر تعدادي اتوبوس گازوئيلي وجود دارد كه شهرداري مجبور است براي تامين نياز خود از آنها استفاده كند.
رئيس شوراي شهر تهران همچنين با اشاره به كمبود جايگاههاي تامين سوخت گاز براي اتوبوس ها گفت: سازمان بهينه سازي مصرف سوخت هنوز نتوانسته به اندازه كافي ايستگاه گاز احداث كند.
چمران به مجوز هيات دولت براي شماره گذاري ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازوئيلي در گذشته اشاره كرد و افزود: ما مجبوريم براي اينكه مردم در ايستگاهها وقت خود را تلف نكنند و زودتر به مقصد برسند از اين اتوبوسها استفاده كنيم.
وي در ارتباط با اظهارات مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران مبني بر واردات اتوبوس هاي خارجي، گفت: در حال رايزني هستيم كه در صورت تامين ارز مورد نياز توسط دولت بتوانيم از خارج اتوبوس وارد كنيم.
رئيس شوراي شهر تهران دليل اين امر را نياز فراوان تهران به اتوبوس عنوان كرد و افزود: تهران فراتر از توليدات داخلي به اتوبوس نياز دارد، بنابراين لازم است كه از طريق واردات اتوبوس هاي خارجي نسبت به رفع اين معضل اقدام كنيم.
چمران با تاكيد بر اين موضوع كه اتوبوسهاي ديزلي وارد شده به ناوگان اتوبوسراني تهران منطبق با استانداردهاي جهاني است، اظهار داشت: آلودگي اين اتوبوس ها به مراتب كمتر از موتورسيكلت هايي است كه در سطح شهر تردد مي كنند.

۷۵ طرح عمران شهري آماده بهره برداري در شمال تهران
002157.jpg
گروه شهري: شهردار منطقه يك تهران ديروز اعلام كرد: با حضور مديران ارشد شهر، ۷۵ طرح عمراني، فضاي سبز، ترافيكي و فرهنگي همزمان با بزرگداشت نيمه شعبان در شمال تهران مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
دكتر بمانيان در گفت و گو با همشهري گفت: در سومين مرحله از بهره برداري پروژه هاي شهرداري، ۷۵ طرح عمران شهري با صرف اعتباري بالغ بر ۶۲ ميليارد ريال به منظور ارتقاء سطح خدمات كمي و كيفي شهرداري يكشنبه هفته آينده گشايش و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي با بيان اين مطلب كه در هفت ماه نخست سال جاري ۱۰۱ طرح با صرف اعتباري بالغ بر ۱۲۰ ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار مي گيرد، افزود: بر اساس برنامه تنظيمي تا قبل از پايان سال حدود ۱۰۰ طرح عمراني، خدماتي، فرهنگي و ورزشي ديگر به بهره برداري خواهد رسيد و بدين نحو بطور متوسط در هر ۳ روز، ۲ طرح در شمال تهران طي سال جاري به بهره برداري مي رسد.
به گفته وي بهسازي و ساماندهي معابر عمومي طرح تعريض ۶ خيابان اصلي از جمله خيابانهاي نارنجستان يكم، شهيد تختي، دكتر حسابي، بلوار صبا، شهيد برادران موحد دانش، بديعي و توتونچي اجرا شد.
همچنين به منظور روان سازي ترافيك عمليات اصلاح هندسي ۶ تقاطع از جمله تقاطع سباري - شهيد برادران موحد دانش از جمله اين طرحها مي باشد.

شهردار تهران در ديدار با جوانان و نخبگان جوان:
بستر لازم براي حضور جوانان در عرصه هاي مديريتي كشور بايد فراهم شود
002169.jpg
گروه شهري: ديروز، شهردار تهران به مناسبت سالروز ميلاد حضرت علي اكبر و روز جوان مسلمان طي مراسمي در فرهنگسراي جوان با نخبگان جوان و جوانان ديدار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين مراسم دكتر احمدي نژاد طي سخناني كوتاه ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع نخبگان جوان و جوانان گفت: اگر بستر و شرايط مناسب فراهم شود تك تك جوانان اين كشور افتخار خواهند آفريد.
وي ضمن استقبال از پيشنهاد يكي از مشاوران جوان مبني بر تاسيس صندوق نخبگان جوان، از گروه مشاوران جوان خواست، در اولين فرصت اساسنامه مربوط به اين صندوق را با كمك صاحبنظران و اهل فن با درنظرگرفتن ديدگاه جوانان تهيه و در اختيار شهرداري قرار دهند تا براي تصويب به شوراي شهر ارسال شود.
شهردار تهران با اشاره به هفته دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: بزرگترين حادثه اي كه طي دهه هاي اخير و بعد از حادثه انقلاب اسلامي، در كشور رخ داد، دفاع مقدس بود. سوالي كه اينك مطرح است اين كه چرا همه دشمنان ما اين همه با ما دشمني عميق و خبيثانه دارند. و چرا ملت پس از آن كه بعد از دهها سال استيلاي ديكتاتوري خواست طعم آزادي را بچشد دنيا عليه ما بسيج شد و چگونه شد كه به رغم همه نابرابري امكانات، ملت ما در دفاع مقدس پيروز و سربلند شد. به باور من براي پاسخ دادن به اين پرسش بايد ببينيم ما در دوران دفاع مقدس چه ويژگي هايي داشتيم كه باعث پيروزي ما در دفاع مقدس شد. ضروري است نخست اين ويژگي ها را بشناسيم. ويژگي اول آرمان خواهي بود.
شهردار تهران وجود آرمان و عدالت خواهي، روحيه و ايمان را از عوامل مهم پيروزي مردم در انقلاب، دفاع مقدس و پايداري براي تداوم نظام جمهوري اسلامي برشمرد و افزود: اين ويژگي ها در طول ۲۵ سال اخير هميشه مورد هجوم دشمن بوده و دست  هايي در كارند تا اين آرمانخواهي را به فردخواهي تبديل كنند. نگاهي به عرصه هاي عمومي كشور نشان مي دهد كه قلم هاي فراواني مي نويسند، بلندگوهاي فراواني وجود دارند و دست هايي در كارند كه اين ويژگي ها را از ملت بگيرند.
دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد، ما هر روز بايد يادآوري كنيم كه داراي يك سابقه علمي و فرهنگي بسيار مترقي و درخشان هستيم، اما دنياي استكباري تلاش دارد، همه علوم و دستاوردهاي بشري را به پاي خودش بنويسد .
شهردار تهران افزود: وقتي مديريت ها طولاني مي شود يك روحيه محافظه كاري هم حاكم مي شود كه بدترين آن مقابله با تحول و نوآوري است و اتفاقاً جوانان كانون نوآوري و تحول اند. امروز نبايد از قراردادن عرصه ها در اختيار جوانان واهمه داشت. درحال حاضر بسياري از جوانان را در بدنه مديريت شهرداري به كار گرفته ايم كه روحيه اي بانشاط در شهرداري ايجاد كرده اند.از مسئولان كشور تقاضا دارم، بستر بيشتري براي حضور جوانان در عرصه هاي مديريتي فراهم سازند.در پايان اين مراسم، برگزيدگان آزمون سراسري، نفر اول شاهد، دارندگان جهاني المپيادهاي كشور و برخي نخبگان ديگر هدايا و لوح تقديري از شهردار تهران دريافت كردند.

روكش پل ها تعويض مي شود
002172.jpg
معاون  فني  و عمراني  شهرداري  تهران  گفت : روكش  پل هاي  شهر تهران  بااستفاده  از توان  علمي دانشجويان  و نخبگان  داخلي ، تعويض  مي شود.
محمد علي آبادي  در گفت  و گو با ايرنا افزود: مديريت  شهري  تهران  در ترميم  روكش  پل هاي  تهران  و نيز احداث پل هاي  جديد، از توان  علمي و نيز بدنه  كارشناسي  دانشگاه هاي  كشور استفاده خواهد كرد.
به  گفته  وي ، هم  اكنون  شهرداري  تهران  در حال  مذاكره  و عقد قرارداد بابرخي  از دانشگاه هاي  برتر كشور براي  استفاده  از توان  بالاي  علمي نخبگان ايراني  در بهبود وضعيت  كيفي  پل هاي  شهر تهران  است .

۱۲۴۰ دستگاه اتوبوس گازسوز در تهران
002166.jpg
از ابتداي مهرماه سال جاري، يك چهارم اتوبوس هاي شركت واحد تهران گازسوز شدند.
به گزارش قلم سبز ايران، از اول مهرماه امسال ۱۲۴۰ دستگاه اتوبوس گازسوز در تهران به حركت درآمد كه اين تعداد اتوبوس يك چهارم كل اتوبوس هاي درحال تردد متعلق به شركت واحد را شامل مي شود.براساس اين گزارش به منظور كاهش آلودگي هوا، اتوبوس هاي ديزلي نيز گازوييل كم گوگرد كه ۵۰۰PPM گوگرد دارند را به مصرف مي رسانند. اين موضوع سبب مي شود حجم آلاينده هاي ناشي از تردد اين اتوبوس ها كاهش يابد.

نقش چراغ هاي هوشمند در كاهش آلودگي هوا
002163.jpg
نصب هر چراغ راهنمايي هوشمند در تقاطع خيابان ها، سالانه از انتشار ۱۵۴ هزار و ۵۶۵ تن آلاينده جلوگيري مي كند.
به گزارش آسمان آبي ايران، طبق برآوردهاي انجام شده با اجراي برنامه نصب چراغ راهنمايي هوشمند، به ازاي هر چراغ سالانه از انتشار ۱۳۹ هزار تن منواكسيدكربن و ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن تركيبات آلي فرار در هوا جلوگيري مي شود.چراغ هاي هوشمند به برخي از رانندگان اين مجال را مي دهد كه با توجه به زمان توقف،خودرو خود را خاموش كنند و همين عمل به كاهش گازهاي آلاينده شهري كمك مي كند.

در هشتمين نشست كميته اجتماعي و فرهنگي كلان شهرهاي كشور گفته شد:
كلان شهرها بايد به گستره هاي ملي و بين المللي توجه كنند
گروه شهري: در هشتمين نشست كميته اجتماعي و فرهنگي كلان شهرها، معاونان امور اجتماعي و فرهنگي ۸ شهر بزرگ كشور به بحث و تبادل نظر پرداختند. در آغاز همايون حميدي مديركل اداره هماهنگي امور اجتماعي و فرهنگي نظامنامه كميته و اهداف اين نشست را تشريح كرد و يادآور شد كه تبادل تجربه ها، تبيين جايگاه معاونت اجتماعي و فرهنگي و كاركردهاي نوين مديريت شهري و دستيابي به سياست هاي مشترك در مديريت شهري و... از جمله اين اهداف است. سپس عامري معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار اهواز گفت: در ۴ سال گذشته به دليل نامشخص بودن حوزه فعاليت و نبود مرزبندي دقيق همه فعاليت هاي شهرداري در حوزه فرهنگي به شكل آزمون و خطاب بوده است.
اسفنديار رحيم مشايي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران و دبير كميته اجتماعي و فرهنگي كلان شهرهاي كشور با اشاره به تجارب شوراي شهر اهواز گفت: در تهران برخلاف اهواز تعداد ۲۳ فرهنگسرا به ۲۵ افزايش يافته است و رقم يك ميليون استفاده كننده نيز به چهار ميليون رسيده كه نشانه پيشرفت در اين زمينه است.
رحيم مشائي همچنين درباره حوزه فعاليت كلان شهرها گفت: بايد مشخص شود كه منظور ما از گستره ملي در اهداف معاونت هاي اجتماعي و فرهنگي كلان شهرها چيست چون حوزه ما فقط كلان شهرهاست، اگرچه حوزه فعاليت ها، جغرافيا نمي شناسد و بنابراين بهتر است ما به گستره محلي، ملي و بين المللي توجه داشته باشيم.
در اين جلسه همچنين خانم خير، عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در سخناني گفت: امروزه در كلان شهرها، آسيب هاي اجتماعي به حدي است كه هيچ فعاليتي خودش را نشان نمي دهد. چنانچه حتي وقتي از ۴۰۰ گره ترافيكي، ۳۰۰ گره باز شد، اين موضوع در ترافيك شهر خودش را نشان نداد.

گزارش تاكسيراني براي شوراي شهر
مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران، گفت: درحال تهيه گزارشهايي براي ارايه در شوراي شهر درخصوص وضعيت تاكسيراني شهر تهران هستيم.
سيدجمال هاشمي عرب، مديرعامل سازمان تاكسيراني، در گفت وگو با ايلنا، با اشاره به اينكه زمان ارايه اين گزارش به شورا هنوز به طور دقيق مشخص نشده، گفت: مطابق قانون بايد شورا از ما براي ارايه گزارش دعوت كند.

فروش قبض پارك خودرو مكانيزه مي شود
گروه شهري: با اجراي طرح مكانيزه صدور قبض پارك خودرو تا پايان سال جاري، متقاضيان مي توانند، از طريق دستگاه هاي مكانيزه قبض مورد احتياج خود را تأمين كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مهندس كامران حاج نصر اللهي گفت: در حال حاضر قبض پارك خودرو توسط پاركبان  ها به رانندگان فروخته مي شود كه با استقرار دستگاه هاي مكانيزه، اين دستگاه  ها انواع اسكناس و پول خرد را از مردم دريافت كرده و مطابق وجه دريافتي به تعداد نياز قبض به متقاضي تحويل خواهند داد و به اين ترتيب ديگر نيازي به وجود فروشنده براي فروش  قبض هاي طرح پاركبان وجود ندارد.
مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران گفت ۷۵ درصد مردم از اجراي طرح پاركبان راضي هستند.

شهري
اجتماعي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |