جشنواره وارش وگفت وگوي تمدن ها
مركز بين المللي گفت وگوي تمدن هاو بنياد سينمايي فارابي به همراه بيش ازده سازمان ومركزدولتي در برگزاري چهارمين جشنواره فيلم وارش در مازندران همكاري مي كنند.به گفته مدير اجرايي جشنواره وارش گستردگي و ابعاد برنامه هاي جشنواره چهارم وارش و برگزاري با شكوه و موثر آن كمك وياري سازمان هاي مختلف را طلب مي كند.وي افزود: تاكنون علاوه بر دو مركز ياد شده چندين نهاد ديگر اعلام آمادگي كرده اند كه بنياد آفرينش هاي فرهنگي وهنري نياوران يكي از اين مراكز است . اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران متولي اصلي برگزاري اين جشنواره است و استانداري ، سازمان ملي جوانان و سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري مازندران با آن همكاري مي كنند.در جشنواره بين المللي فيلم وارش تاكنون حضور ۸۶اثر در چهاربخش داستاني ، مستند، پويانمايي و تجربي قطعي شده است كه اين آثار ازميان ۸۱۳اثر رسيده به دبيرخانه جشنواره انتخاب شده اند. جشنواره چهارم وارش از نوزدهم تا بيست ودوم مهرماه در شهرهاي بابل ورامسر استان مازندران برگزار مي شود.
سينما ساحل اهواز افتتاح شد
پس از گذشت بيش از هفت سال، سينماي خانوادگي ممتاز ساحل اهواز فعاليت خود را مجددا آغاز كرد. سينما ساحل اهواز با حضور استاندار خوزستان، فرماندار اهواز و رئيس بنياد جانبازان و مستضعفان و معاونين اداره كل نظارت و ارزشيابي معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با نمايش فيلم «برگ برنده» ساخته سيروس الوند بازگشايي شد.در اين مراسم، گزارشي از چگونگي روند ساخت سينما ساحل ارائه شد. سينما ساحل در زميني به مساحت ۵۷۰ متر مربع با زيربناي ۱۳۰۰ متر مربع و هزينه اي بالغ بر ۹ ميليارد ريال راه اندازي شده است.
اين سينما داراي ۳۷۰ صندلي (در دو طبقه همكف و بالكن) بوده و متعلق به بنياد مستضعفان است. اين سينما داراي دو دستگاه آپارات ۳۵ ميليمتري و سيستم نمايش DVD و پروجكشن بوده و سيستم اطفاء حريق و بخش هاي برودتي آن مطابق با مدرن ترين تكنولوژي روز طراحي و تعبيه شده است.
سينما ساحل در سال ۱۳۱۸ با ظرفيت ۷۳۵ صندلي احداث شد و در سال ۱۳۴۱ مورد بازسازي قرار گرفت.
سينما ساحل در سال ۱۳۷۶ بر اساس تصميمات مالكان سينما به دليل خسارات ناشي از جنگ تحميلي، به طور كامل تخريب شد.
فيلم اينترنشنال منتشر شد
چهلمين شماره فصلنامه انگليسي زبان فيلم اينترنشنال منتشر شد. در اين شماره، اخبار مربوط به سينماي ايران و چهره هاي سرشناس آن، مطالبي درباره درگذشتگان و بخش هاي متنوع ديگري نيز در زمينه تحليل سينمايي، گفتگو، گزارش جشنواره و نقد تدارك ديده شده است: مطلبي درباره كارگاه فيلمنامه نويسي ژان كلود كري ير،فيلمنامه نويس معروف - در تهران، نوشته هايي از آيدين آغداشلو،گزارش هاي آخرين دوره جشنواره هاي كن، لوكارنو و استانبول از ديگر بخش هاي اين شماره است.