پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۱۸
روزي كه به انتظارش نمي ارزد
فردا روز كودك نيست 
طبق معمول سال هاي گذشته چند مسابقه بي رمق دووميداني و قصه نويسي در پارك ها و خيابان ها برگزارمي شود. مسابقه هايي كه نه شركت كنندگان مشخصي دارند و نه برگزاركننده مشخص و معتبري 
018441.jpg
مسعود مير
از چند روز قبل بچه هاي مدرسه راجع به آن صحبت مي كنند. هر كدام در مورد كارهايي كه در اين روز قصد انجامشان را دارند، حرف مي زنند. معلم هم سر كلاس بعد از تصحيح ديكته ها مي گويد: خوش بگذرد. در اين روز با تمام وجود از زندگيتان لذت ببريد و بدانيد كه آنقدر مهم هستيد كه عده اي براي خوشحالي شما تلاش ويژه اي مي كنند.
صبح پنج شنبه مدير مدرسه در مراسم صبحگاهي راجع به اينكه دانش آموزان امروز مسوولان و پايه هاي كشور در آينده هستند، صحبت مي كند و مي گويد: وقتي در تقويم جلوي يك روز از روزهاي سال اسم شما را مي نويسند يعني اينكه شماها بايد متوجه باشيد كه اهميت زيادي براي ما داريد. صحبت هاي مدير كه تمام مي شود بچه ها دوباره صف ها را به هم مي ريزند و با عجله سر كلاس مي روند، شايد بتوانند معلم شان را راضي كنند كه براي فردا تكليف كمتري بهشان بدهد. معلم قبل از اينكه صداي بچه ها كلاس را به هم بريزد، مي گويد: من كه ديروز گفتم بايد بهتان خوش بگذرد. تكليف نداريد، ولي قول بدهيد كه شلوغ نكنيد. بچه ها خوشحال از اينكه در سنين يك رقمي عمرشان يك روز را كه متعلق به آنهاست، جشن مي گيرند صبح را به ظهر مي رسانند و شب تا صبح روز بعد به اين فكر مي كنند كه چه كنند. اما وقتي اتفاق جالبي دراين روز نمي افتد، يعني امروز هم با روزهاي ديگر تفاوتي ندارد. يك روز عادي كه سپري كردنش حداقل در اين شرايط بيشتر از 24 ساعت طول مي كشد و اين يعني... بگذريم. روز جهاني كودك مبارك باد!
در شهر
طبق معمول سال هاي گذشته چند مسابقه بي رمق دووميداني و قصه نويسي در پارك ها و خيابان ها برگزارمي شود. مسابقه هايي كه نه شركت كنندگان مشخصي دارند و نه برگزاركننده مشخص و معتبري. آخر اين مسابقات چند جعبه لواز م التحرير به عنوان هديه به افرادي كه قبلا برنده شده اند، داده مي شود كه كسي نگويد روز كودك مهم نبود.
در بعضي فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ موضوع كمي جدي تر است. مسابقات نقاشي و شعر و قصه نويسي و رقابت هاي ورزشي، با اين تفاوت كه اين بار برگزاركنندگان به صورت رسمي اين جريان را دنبال مي كنند و شركت كنندگان هم بايد حايز شرايط مشخصي باشند. محدوديت هاي سني و رده بندي تحصيلي بخشي از اين شرايط محسوب مي شود. در اين بين، فرهنگسراي كودك حداقل به خاطر همنامي با اين روز هم كه شده برنامه هاي متنوع تر و جالب تري را در دستور كار خود دارد. كانون پرورش فكري كه به جرات مي توان لقب بزرگترين مركز فرهنگي مخصوص اين گروه سني را به آن اطلاق كرد هم براي اين روز برنامه ريزي هاي فراواني كرده است. همزمان با روز كودك اختتاميه جشنواره ادبيات اروپايي كودكان در اين مركز برگزار مي شود، جشنواره اي كه باعث آشنايي كودكان و نوجوانان ايراني با ادبيات كشورهاي ديگر شد. طرح معاوضه كتاب هم به زودي در اين مركز راه اندازي خواهد شد و به اين صورت بسياري از كودكان مي توانند كتاب هايي را كه خوانده اند با كتاب هايي كه دوست دارند بخوانند تعويض كنند. اگر خواندن كتاب و مطالعه هاي غير درسي را بتوان جزو برنامه هاي ضروري براي هر كودك به شمار آورد، كانون پرورش فكري در اين راه گام هاي استواري برداشته است.
در خانه 
يكي از مهمترين تفريح هاي هر كودك در خانه، تماشاي تلويزيون است. برنامه هاي كودك و نوجوان جزو برنامه هاي پرمخاطب تلويزيون هاي دنيا هستند. شبكه هاي تلويزيوني ايران هم براي رسيدن به يك حد استاندارد تلاش هاي بسياري انجام داده اند و البته كمابيش نتيجه هم گرفته اند. فروش لوازم جانبي از قبيل نوار موزيك و عروسك يك برنامه تلويزيوني نشان از موفقيت آن برنامه دارد، اما نكاتي هم هميشه بايد براي كهنه نشدن در نظر گرفته شود. در روز كودك مثل گذشته، مجري هاي يكي دو برنامه محبوب كودكان در يك پارك مستقر مي شوند و داستان سوال پرسيدن از كودكان راجع به روز كودك و... دوباره تكرار مي شود. تلويزيون هم با پوشش تصويري اين برنامه هاي زنده سعي مي  كند كه به مناسبت اين روز برنامه هاي متفاوت ارايه كند. البته در ميان اين پخش زنده ها كارتون هاي تكراري هم تا دلتان بخواهد پخش مي شود.
روز كه به آخر برسد تمام برنامه هاي زنده تلويزيوني و مسابقه هاي تكراري و مراسم نه چندان جالب به پايان مي رسد، ولي باز هم كودكان نفر چندم اين ماجرا هستند؛ كودكاني كه با دلخوشي اين روز، يكسال را گذرانده اند و حالا هم اتفاقي نيفتاده كه واقعا خوشحالشان كند. خيلي ها مي خواهند براي اين روز كار خاصي انجام دهند، اما تمام انرژي ها به صورت جداگانه به هدر مي رود بدون اينكه هيچ هماهنگي بين آنها برقرار باشد. اگر مي شد تمام آنهايي كه براي روز كودك مسوول برگزاري يك رويدادند باز هم برنامه اي خاص را به اجرا مي گذاشتند، روز كودك رنگ شادي به خود مي گرفت. اگر مي شد...

ستون شما
اهالي استخر، تهرانپارس
با سلام و احترام
از آنجا كه ما اهالي منطقه۴ تهرانپارس واقع در محله استخر - خيابان صاحب الزمان فاقد فضاي سبز بوده و نيز همواره به علت روند روز افزون ساخت و ساز ساختمان ها با مشكلاتي از جمله سد معبر پياده روها و.... رو به روهستيم. باتوجه به اينكه تنها زيبايي خيابان صاحب الزمان از نظر فضاي سبز به درختان يك ملك واقع در همين خيابان روبه روي آتش نشاني اين منطقه كه از قدمت طولاني برخوردارند بستگي دارد، ولي متاسفانه صاحب ملك مذكور بدون در نظر گرفتن اين مطلب قصد قطع درختان كهن و احداث ساختمان را دارد، لذا خواهشمند است با انعكاس اين مطلب در بخش ستون شما در جهت رفع اين مشكل اين اهالي را ياري فرماييد.
با تشكر و احترام
اهالي محله استخر تهرانپارس 

بازتاب
به ترتيب اولويت 
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 3509 مورخ 7/7/83 صفحه 25 آن نشريه به اطلاع مي رساند: براساس گزارش اداره كل منطقه 5 تلفن شهري با توجه به بهره برداري از 10هزار شماره تلفن به صورت ريموت در مركز تلفن شهيد منتظري واگذاري تلفن به ترتيب اولويت وديعه و امكانات شبكه محلي آغاز گرديده است، لذا درصورت اعلام شماره وديعه به مركز تلفن مذكور نسبت به درخواست متقاضي محترم اقدام خواهد شد.
امكانات كابلي
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شمار 3494 مورخ 22/6/83 صفحه 22 آن نشريه به اطلاع مي رساند: بر اساس گزارش اداره كل منطقه 3 تلفن شهري، وديعه تلفن متقاضي محترم خانم يا آقاي ميرطاهري به علت عدم وجود امكانات كابلي داير نگرديده است، لذا با توجه به اينكه طرح تقويت كابل مركز تلفن هجرت در دست اقدام مي باشد به زودي نسبت به دايري ودايع متقاضيان اقدام خواهد شد.
تماس بگيريد
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 3509 مورخ 7/7/83 صفحه 25 آن نشريه به اطلاع مي رساند: بر اساس گزارش اداره كل منطقه 6 تلفن شهري، طرح جامع مشتركين با هدف رفت و سرعت بخشيدن به امور مشتركين و نيز طرح تكريم ارباب رجوع شامل زيباسازي محيط با نصب اطلاعيه و ارايه بروشور و همچنين برخورد مناسب با مراجعه كنندگان درتمامي مراكز تلفن منطقه۶ تلفن شهري در حال اجرا مي باشد . گفتني است مركز تلفن فرد اسدي در سال 82 اولين رتبه پاسخگويي به ارباب رجوع را در بين مراكز تلفن كسب نموده است.
لذا با توجه به اينكه شهروند گرامي مشكل خود را در خصوص مركزتلفن مذكور عنوان نكرده، چنانچه به دفتر معاون مالي و اداري منطقه 6 تلفن شهري مراجعه يا با شماره تلفن 6418888 تماس بگيرند مشكل ايشان بررسي و برطرف خواهد شد.
راننده تاكسي 
احتراما، در رابطه با مطلب چاپ شده در روزنامه همشهري مورخه 16/6/83 در ستون به ما زنگ بزنيد با عنوان درد دل يك راننده تاكسي به اطلاع مي رساند:
سازمان تاكسيراني جهت صدور كارت شناسايي تاكسي هيچگونه وجهي از رانندگان زحمتكش تاكسي دريافت نمي نمايد.

ذهن زيبا
در جهان بهترين چيزها را نيز ارجي نيست تا آنكه نخست كسي آنها را به نمايش گذارد. مردم اين نمايشگران را مردان بزرگ مي خوانند.
فريدريش ويلهام نيچه
كسي كه مدام خواهان ترقي است بايد منتظر باشد روزي به سرگيجه دچار شود.
ميلان كوندرا
وقتي كه حسي و رابطه اي معني خود را از دست مي دهد، از دست دادنش مايه تاسف نيست.
لئو تولستوي
انسان همين كه عادت كرد، روزگارش بي دردسر مي گذرد.
آلبركامو

هوا
كاهش دما
هوا خنك شده. احساس مي كنيد، كمي كه به خيابان برويد وقدمي همين حول وحوش منزلتان بزنيد اين خنكي هوا را احساس مي كنيد. البته اواسط هفته بود كه كارشناسان نيز اين افت دماي هوا را پيش بيني كرده بودند و الان كه پنج شنبه است پيش بيني كارشناسان درست از آب درآمده است.
توصيه كه نمي توان گفت، ولي بد نيست اگرقصد داريد صبح از منزل خارج شويد و اوايل شب برگرديد، لباس گرمي هم به همراه داشته باشيد، شايد اختلاف 10درجه اي هواي صبح و شب باعث شود كمي احساس سرما كنيد.
امروز دماي هواي تهران مي شود گفت كه كاملا خنك است و البته فردا هم همينطور. 25درجه سانتيگراد گرمترين دمايي است كه كارشناسان براي امروز پيش بيني كرده اند و 15 درجه را براي امشب. شايد چند لكه ابر هم امروز و فردا در آسمان ببينيد.

جعبه
ترافيك فيلم ها
روزها سپري شد و باز هم به آخر هفته رسيديم. برنامه هاي امروز و فردا را براي آگاهي شما مي  نويسيم تاوقتتان را تنظيم كنيد و برنامه ها را تماشا بفرماييد.ساعت 40:13 امروز مي  توانيد تكرار سريال خانه اي در تاريكي را ببينيد از شبكه 3. رسم شيدايي ساعت 15:14 از شبكه دوپخش مي  شود. تكرار سينما 4 را كه اختصاص به پخش فيلم روزي روزگاري در غرب دارد مي  توانيد ساعت 30:15 تماشا كنيد. فيلم سينمايي بهشت گمشده ساعت 15:20 از شبكه سه پخش مي  شود. باز هم فيلم و اين بار سينما يك و فيلم سينمايي سرزمين هيچكسكه فيلم بسيار زيبايي است و توصيه مي  كنيم اگر وقت داريد حتما تماشا كنيد. فردا ساعت 9 صبح مي  توانيد برنامه ورزشي ديدار در وقت اضافه از شبكه يك ببينيد. فيلم سينمايي شب قبل شبكه سه ساعت 30:11 پخش مي  شود. فردا بعد از ظهر و در ساعت 30:16 فيلم سينمايي رنگ خدا از ساخته هاي مجيد مجيدي را ببينيد. شهر دايناسورها ساعت 19از شبكه تهران پخش مي  شود. سينما 4، فردا شب فيلم سينمايي كلاه را پخش خواهد كرد در ساعت 30:20. طلسم  شدگان را مي  توانيد ساعت 30:21 نگاه كنيد.تكرار قهر و آشتي هم ساعت 23 از شبكه تهران پخش مي  شود. صندلي داغ را هم مي  توانيد۴۵:21 نگاه كنيد از شبكه دو. آخر هفته خوبي داشته باشيد.

نمايشگاه
چيدمان نورو نقاشي هاي آبرنگ
خبر اول ستون نمايشگاه امروز درباره نمايشگاهي از آثار يك هنرمند آلماني ايراني تبار است كه از ديروز يعني 15 مهر ماه در نگارخانه تهران افتتاح شده است. در اين نمايشگاه آثار از مسعود گراف هاشم پور كه با شيوه چيدمان نور، بازي ملايم سايه هاي رنگي و با استفاده از تحقيقاتي كه در علوم طبيعي انجام داده به تصوير كشيده به نمايش گذاشته مي شود. هاشم پور كه در سال 1335 در تهران به دنيا آمده و تحصيل كرده و ساكن آلمان است، علاوه بر برگزاري نمايشگا ه هاي انفرادي در اين كشور در زمينه آموزش مجسمه سازي هم فعاليت مي كند. براي بازديد از اين نمايشگاه كه با همكاري موسسه توسعه هنرهاي تجسمي و سفارت آلمان برگزار شده تا 25 مهرماه فرصت داريد تا هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر به نگارخانه تهران در خيابان قدس - ضلع شرقي دانشگاه تهران برويد يا با شماره 8951965 تماس بگيريد. خبر بعدي مربوط به نمايشگاهي از 40 نقاشي آبرنگ پيشكسوتان و هنرمندان برجسته كشورمان است كه در موزه بهزاد كاخ گلستان به نمايش گذاشته  شده است. اين آثار مربوط به هاكوپ وارطانيان، يراند نهاپيتان، نهاپت نهاپيتان، ميشا شهبازيان، سمپات دركيور غيان، علي اكبر صنعتي، عطاءالله ذينوري،  عنايت الله نظري نوري، سياوش مظلومي پور، محمد رضا نجف زاده و مهدي رضائيان است كه درباره جاذبه هاي گردشگري ايران هستند. ضمنا براي ديدن اين نمايشگاه فقط تا 24 مهرماه فرصت داريد.

پايتخت
سئول 
تدابير امنيتي در سئول پايتخت كره جنوبي در بالاترين سطوح قرار دارد.كره جنوبي بنادر و فرودگاه هاي خود را در بالاترين سطح هشدار امنيتي قرار داده و به مقامات مهاجرت اين كشور اجازه داده است هر محموله مشكوكي را متوقف و بازرسي كنند.اما علت اين تدابير شديد چيست؟ خدمتتان عرض مي  كنم. اين اقدام در پي درخواست معاون بن لادن، رئيس شبكه القاعده براي مقاومت در برابر كشورهايي كه به خاورميانه نيرو فرستاده اند، صورت گرفته است. مقامات كره اي مي  گويند تاكنون سطح هشدار امنيتي دراين كشور به حدي نرسيده بود كه دولت اجازه دهد هر مسافر مشكوكي چه از لحاظ رفتار و چه از لحاظ اوراق هويت، بازداشت و بازجويي شود.وزارت دادگستري كره اعلام كرده هر نشانه اي در اوراق هويت و مسافرتي افراد كه احتمال جعلي بودن آنها را مطرح كند، به طور خودكار با احتمال حمله تروريستي مرتبط است.
باكو
مجلس آذربايجان قانوني را تصويب كرد كه مجازات بر ضد معتادان مواد مخدر در اين كشور را تشديد مي  كند. نمايندگان مجلس اين تصميم را در خلال بررسي پيش نويس طرح قانوني مبارزه با قاچاق مواد مخدر، روانگردان و ديگر مواد اعتياد آور اتخاذ كردند.نمايندگان مجلس پيشنهاد دادند تا از تمامي افراد از خود آنها گرفته تا دانش آموزان مدارس تست اعتياد گرفته شود تا شايد تعداد دقيق معتادان در اين كشور مشخص شود. قرار است پيش نويس طرح قانوني مبارزه با قاچاق مواد مخدر، روانگردان و اعتياد براي رسيدگي نهايي و تصويب به مجلس ارجاع شود. در صورت تصويب نهايي، ماموران دولت هم بايد تست اعتياد بدهند. بر اساس آمار و ارقام رسمي، در حال حاضر تعداد معتادان درآذربايجان 17 هزار نفر است ولي سازمان ها و نهادهاي غير دولتي تعداد آن را به مراتب بيشتر مي  دانند.
پاريس
نمايشگاه صنايع دستي، امور هنري وتابلوهاي نقاشي هنرمندان ازبكستان به مدت يك هفته در شهر پاريس پايتخت فرانسه برگزار شد. چاري فوچاراف معاون روابط خارجي فرهنگستان هنر ازبكستان روز دوشنبه گفت:آثار سراميك، مينياتور، زردوزي و تابلوهاي نقاشي هنرمندان ازبكستان از سوي يك هيات 6 نفره اعزامي به سرپرستيصابر رحمت اف رئيس مركز هنرهاي معاصر تاشكند در معرض ديد علاقه مندان و نقادان هنري فرانسه قرار گرفت. وي افزود: اين نمايشگاه كه دوشنبه خاتمه يافت، با همكاري شهردار ناحيه دو شهر پاريس و رئيس يكي از چاپخانه هاي بزرگ اين شهر برگزار شد. به گفته نامبرده براساس برنامه ريزي انجام شده اين نمايشگاه قرار است به زودي در دو شهر ديگر فرانسه نيز برگزار شود.

امروز
تنها صداست كه...
018444.jpg
بعضي وقت ها ديدن تصاوير برنامه هاي تلويزيوني چندان خوشايند نيست. تمام شبكه هاي تلويزيون را چك مي  كني به اميد اينكه يك برنامه دلخواه پيدا كني تا زماني را با ديدن آن سپري كني.
وقتي هيچ خبري از برنامه درست و حسابي نباشد تلويزيون را خاموش مي كني ولي در اين فكر هستي كه چطور با يك كار مناسب از وضعيت اعصاب خرد كن خود رهايي يابي.
دور و بر اتاق را كه مي  بيني چشمت به يك راديوي ترانزيستوري كوچك مي  افتد كه آخرين باري كه باتري اش عوض شده خيلي وقت پيش بوده است. يك جفت باتري قلمي خرج راديوي كوچك مي   كني و حالا مي   تواني با خيال راحت بدون اينكه مجبور باشي زل بزني به يك صفحه، در يك دنياي جديد گذار داشته باشي.
حتي مي  تواني باخيال راحت چشم هايت را ببندي بدون اينكه چيزي را از دست بدهي. فقط گوش كردن و گوش كردن. بعضي برنامه هاي راديو آنقدر جذابند كه احساس مي  كني چرا تاكنون از آن غافل مانده اي. شنيدن صداي گرم يك مجري بدون اينكه مجبور باشي قيافه اش را تحمل كني وقتي راجع به يك موضوع مورد علاقه شما حرف بزند واقعا معجزه مي  كند. از گوش كردن به راديو غافل نشويد. تنها صداست كه مي  ماند.

كتابخانه
بررسي هفت داستان كوتاه 
اگر جزو آن دسته آدم هايي هستيد كه دوست دارند در محيط ساكت و آرامي مطالعه كنند، مسلما كتابخانه برايتان بهترين مكان است. به همين دليل هم به شما خبر مي دهيم كه كتابخانه دكتر شهيدي، عضو جديد مي  پذيرد. اين كتابخانه با مساحت 540 متر و 16 هزار و 400 جلد كتاب برنامه هاي جانبي هم مانند، مسابقات كتابخواني، مقاله نويسي و ... برگزار مي  كند. تالار مطالعه اين كتابخانه در روزهاي زوج ويژه خانم ها و در روزهاي فرد مخصوص آقايان است. ثبت نام در اين كتابخانه محدوديت سني ندارد و براي اين كار كافي است كه به نشاني: خيابان نارمك، چهارراه تلفخانه، ميدان 58 مراجعه كنيد يا با شماره تلفن 7913098 تماس بگيريد. همچنين انتشارات سوره، مهدكتاب از زمينه تا درونمايه را كه نوشته جمشيد خانيان و درباره بررسي عناصر هفت گانه آثار ادبي در هفت اثر داستاني كوتاه از نويسندگان ايراني است، را منتشر كرده. اين هفت داستان كوتاه را هفت دانشجوي ترم دوم كه كم و بيش فعاليتي در زمينه نقد بعضي از آثار ادبي مخصوصا درحوزه ادبيات داستاني داشتند، جمع آوري كرده اند. اين كتاب 369 صفحه اي در 2 هزار و 200 نسخه و با قيمت 2 هزار و 200 تومان چاپ شده است.

فرهنگ
هفته بچه ها
بچه ها، اين هفته، هفته شماست. به همين دليل هم اين خبر به شما و اين هفته اختصاص دارد. در اين هفته ماريا بلازيوفسكي تصويرگر معروف اتريشي در طول روزهاي برگزاري جشنواره اروپايي ادبيات كودك در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در خيابان حجاب، براي بچه ها قصه خواني مي  كند. بچه ها در اين كارگاه هاي آموزش تصويرسازي بايد يك قصه بداهه از خودشان تعريف كنند و بلازيوفسكي بعد از قصه خواني از آنها مي  خواهد كه تصاوير مجسم شده در ذهنشان را روي كاغذ بكشند. همچنين كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به مناسبت هفته كودك پايگاه بازي هاي رايانه اي داير كرده است. اين بازي ها براي افزايش خلاقيت، توسعه فكري و حذف خشونت از سرگرمي هاي كودكان طراحي شده اند. اين بازي ها مخصوص كودكان و نوجوانان طراحي شده و با به دست آوردن بيشترين امتياز به شركت كنندگان در اين بازي ها جايزه اي هم داده مي  شود، دانش آموزان و كودكان علاقه مند مي  توانند هر روز صبح و بعدازظهر به مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در خيابان حجاب از امكانات اين پايگاه به صورت رايگان استفاده كنند.در كنار اين پايگاه مي  توانيد از برنامه هايي مانند نمايش فيلم، تئاتر، موسيقي و ... هم استفاده كنيد.

صحنه
يك نمايش در سكوت محض
ديدن يك نمايش خاص كه بازيگران در آن صحبت نمي كنند با وجود اينكه شايد عجيب باشد، اما مسلما جالب و ديدني است. نمايش با دهان بند سكوت هم در دسته اين نمايش ها قرار مي گيرد، چون اين نمايش فضاي خاصي دارد و بدون كلام بازيگران و تنها با پخش صدا در دو فضاي بيروني و محفظه آب اجرا مي شود. نكته جالب ديگر در اين نمايش اين است كه در اجراي جشنواره آن، در كنار پانته آ بهرام يك گوسفند هم قرار داشت، اما در حال حاضر و با تصميم كارگردان آن يعني رضا حداد به جاي گوسفند از يك بازيگر بابك حميديان استفاده شده است. اين نمايش كه نوشته محمد چرمشير است و رزيتا فضايي هم در آن بازي مي  كند، در تالار نو به روي صحنه مي رود. همچنين گويا تعدادي از نمايش هاي يازدهمين جشنواره دفاع مقدس را كارشناسان جهاد دانشگاهي انتخاب كرده اند و قرار است تا با حمايت جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران و مركز هنرهاي نمايشي و بنياد حفظ و آثار و ارزش هاي دفاع مقدس، اين نمايش ها در تالار مولوي براي عموم به نمايش در بيايند.

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
عكاس خانه
محيط زيست
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  عكاس خانه  |  محيط زيست  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |