يكشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۲۸ - Oct 17, 2004
ليگ برتر فوتبال
دشواريهاي استقلال و پرسپوليس قبل از دربي
پاس قهرمان دوره قبل با استقلال ديدار مي كند و شموشك ميزبان پرسپوليس است.محمد جبارپور - پيراهن سبز- آقاي گل ليگ نقطه قوت شموشك در خط حمله است.
003906.jpg
خبرنگار همشهري: در آغاز هفته پنجم ليگ برتر سايپا با پيروزي اي كه برابر صبا بدست آورد وضعيتي را به وجود آورد كه صدر جدول دچار تغييرات نشود. سايپا با ۱۲ امتياز در حاشيه امنيت است بدون آنكه فعلا تيمي اين تيم را تهديد كند.
بازي  هاي ليگ برتر امروز شاهد حضور تيم هاي پرسپوليس و استقلال است تا گرماي بيشتر به اين بازي ها بخشد.
ماجراي بازي هاي امروز بسيار جذاب است. استقلال براي اينكه پاس اصلي ترين رقيب خود را كه فصل پيش مانع كسب قهرماني اش شد به نوعي آزار دهد به فكر شكست دادن اين تيم است.
البته اين جريانات به نوشهر نيز وصل مي شود جايي كه ناصر ابراهيمي در كسوت مربيگري شموشك نوشهر بايد به ديدار پرسپوليس برود . تيمي كه شايد در آرزوي بازگشت به آن هر شب در رويا به سر مي برد استقلال بعد از پيروزي مقابل پگاه روند آماده سازي خود را متوقف نكرد و با اردوي تداركاتي در كيش به حفظ آمادگي بدني بازيكنان خود پرداخت.
استقلال در حال حاضر با ۸ امتياز و يك بازي كمتر در رده پنجم قرار دارد و در صورت پيروزي بر پاس مي تواند تا جايگاه دوم صعود كند.استقلال در اين ديدار اميرآبادي را به دليل اخراج در بازي پگاه در اختيار ندارد اما گيلاوردي با به پايان رسيدن آسيب ديدگي اش در تركيب اصلي قرار مي گيرد و اين بار به راست مي رود تا با فرزاد مجيدي زوج جديدي بسازد برخلاف استقلال تيم پاس هنوز نتوانسته به قالب فصل گذشته اش برسد. اين تيم بعد از ۴ هفته تنها يك پيروزي در كارنامه خود دارد.
البته به نظر مي رسد اگر پاس نتواند از سد استقلال عبور كند كار جلالي نيز در اين باشگاه به نقطه پاياني برسد. براي پاس مثلث خداداد، برهاني و نكونام هر نتيجه اي را مي توانند تغيير دهند.
پرسپوليس در فاصله ۵ روز به بازي با استقلال بايد در ميدان باتلاقي نوشهر بازي كند. بعد از حمايت همه جانبه هيئت مديره اين باشگاه از سوبل آرامش به اين تيم بازگشت و تمرينات آنها روند خوبي داشته است.
سوبل با ترميم خط دفاعي خود سعي دارد تا نقطه ضعف اصلي تيمش را پوشش دهد. پرسپوليس در حال حاضر تنها با ۴ امتياز در رده يازدهم ايستاده است.
در آن سوي ميدان شموشك درصدد كسب اولين پيروزي خود در ليگ برتر است. نوشهر با ابراهيمي بضاعت اين را دارد تا از منطقه صفر جدول جدا شود و به ميان جدول برسد. شموشك با «محمد جبارپور» آقاي گل فعلي ليگ مي تواند به پيروزي فكر كند.
در شيراز، برق ميزبان فولاد اهواز است. گمنامان برق تاكنون شگفتي ساز بودند اما اين بار حريف، فولاد خوزستان است تيمي كه جزو مدعيان قهرماني است.
ادامه برنامه هفته پنجم ليگ برتر
يكشنبه ۲۶/۷/۸۳
ساعت-/،۱۵ برق شيراز- فولاد خوزستان (حافظيه شيراز)
ساعت - /،۱۵ شموشك نوشهر- پرسپوليس تهران (شهداي نوشهر)
ساعت ۳۰/،۱۸ استقلال تهران- پاس تهران (آزادي)

تأكيد سازمان تربيت بدني بر استقلال كميته  ملي المپيك
گروه ورزشي: به رغم  اصرار مسئولان  سازمان  تربيت بدني مبني  بر استقلال  كميته  ملي  المپيك ، برخي  از مسئولان  اين  كميته  درابراز نظرهاي  خود به  بحث  انحرافي  زير مجموعه  قرار گرفتن  اين  كميته  توسط سازمان  تربيت  بدني  دامن  مي زنند.
متاسفانه  افرادي  كه  متن  نامه  رئيس  كميته  ملي  المپيك  را تهيه كرده اند و وي  نيز آن را امضا كرده است ، فرق  نقطه  چين  و خط ممتد را درساختار تشكيلاتي  سازمان  تربيت  بدني  نمي دانند.
گفته  مي شود مصطفي  هاشمي طبا رئيس  كميته  ملي  المپيك  درنامه اي  خطاب  به  محسن  مهرعليزاده  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس سازمان  تربيت  بدني  در خصوص  ابراز نظرهاي  مطرح  شده  از سوي  برخي  مسئولان سازمان  تربيت  بدني ، در خصوص  اين  كميته  هشدار داده  است .
براساس  اطلاعات  حاصله ، كميته  ملي  المپيك  در نامه  ارسالي  خود به  اين موضوع  اشاره  كرده  كه  سازمان  تربيت  بدني  همواره  عنوان  مي كند كه  كميته المپيك  زير نظر اين  سازمان  قرار دارد و معاونان  سازمان  نيز به  اين  موضوع تأكيد كردند كه  اين  امر سوءتفاهم هايي  را براي  مسئولان  كميته  بين المللي  المپيك  ايجاد خواهد كرد.
در اين  نامه  آمده  است : در صورت  تداوم  چنين  روندي  كميته  بين المللي  المپيك  به  اين  نتيجه  خواهد رسيد كه  مقامات  دولتي  در انتخابات  كميته  ملي المپيك  دخالت  مي كنند.
در زمان  رياست «حسن غفوري فرد و مصطفي هاشمي طبا» در سازمان  تربيت  بدني  طبق  توافقات  آنان  با مسئولان  سازمان برنامه  و بودجه  در ساختار تشكيلات  اين  سازمان ، خط نقطه  چين  مشخص كننده  آن است  كه  آن نهاد زير نظر سازمان  تربيت  بدني  قرار ندارد و خط ممتد براي مشخص  كردن  نهادهايي  كه  زير نظر سازمان  تربيت  بدني  اداره  مي شوند، ياد شده است .

حسين جلالي:
مشكل دو و ميداني كمبود باشگاه هاي قدرتمند است
003903.jpg
گروه ورزشي: بزرگترين مشكل دو و ميداني كمبود باشگاه هاي قدرتمند است. سيد حسين جلالي با اعلام اين مطلب گفت: حركت سريع دو و ميداني از سال گذشته آغاز شده بود و با توجه به برنامه هاي موجود، سال آينده براي دو و ميداني بسيار خوب خواهد بود. وي با اشاره به عملكرد دو و ميداني در ۶ ماه نخست سال ۱۳۸۳ خاطرنشان كرد: از ابتداي سال تاكنون شاهد شكسته شدن حدود ۲۰ ركورد ملي بوديم و در ادامه ۲ سهميه ورودي المپيك آتن را كسب كرديم. از طرفي ديگر شاهد بهترين ركوردها در پرتاب ديسك و نيمه استقامت بوديم و در بخش جوانان نيز احسان حدادي به نخستين مدال طلاي دو و ميداني ايران در سطح جهان دست يافت و پرتابگر وزنه ايران در اين مسابقات چهارم شد، به طور كلي براي نخستين بار در جدول رده بندي مسابقات جوانان جهان با قرارگرفتن در مكان چهاردهم، به ركوردي بي نظير دست پيدا كرديم. در اين مسابقات تيم ايران بالاتر از تيمهاي كشورهاي جامائيكا، لهستان، ژاپن، استراليا، برزيل و فرانسه قرار گرفت. بروز چنين حوادثي در سال جاري، سال ۸۳ را نيز به عنوان يك سال موفق براي دو و ميداني تبديل كرد.جلالي در مورد مربيان خارجي دو و ميداني در ايران تصريح كرد: اكنون هفت مربي خارجي در رشته هاي پرتاب ديسك، پرتاب چكش، پرش با نيزه، پرش با ارتفاع، پياده روي، پرش طول و پرش سه گام، در حال آموزش دو و ميداني كاران ايران هستند و بايد چند مربي ديگر نيز در اختيار داشته باشيم.

شكست سايپا در ليگ وزنه برداري
گروه ورزشي: تيم  سايپا تهران  قهرمان  فصل  گذشته  مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  باشگاه هاي  ايران  و آسيا و يكي  از دو نماينده  كشورمان  در پيكارهاي  وزنه برداري  باشگاه هاي  قاره  كهن ، در هفته  دوم  پيكارهاي  ليگ  مقابل  تيم  ذوب آهن  اصفهان  تن  به  شكست  داد.
سايپايي هايي  كه  در اين  فصل  نتوانسته اند از «حسين  رضازاده» و «كوروش  باقري» دو ملي پوش  خود، (اولي  به  دليل  نا آمادگي  و دومي به  دليل  مصدوميت )استفاده  كنند، در ديدار مقابل  تيم  ذوب  آهن  با امتياز ۵۷/ ۳۱ بر۳۱/ ۳۰ بازي  را واگذار كردند.
حذف «پرويز عليپور» در حركت  يك ضرب  دسته  ۱۰۵ كيلوگرم  ديگر عاملي  بود كه  مي تواند در قبول  شكست  از سوي  تيم  سايپا مؤثر باشد.
در اين  ديدار كه  در سالن  وزنه برداري  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  برگزارشد، دو تيم  هر كدام  در ۴ وزن  صاحب  پيروزي  و ۴ وزن  شكست  را پذيرا شدند.
جدال  رشيد شريفي  و روح الله  تاجيك  در وزن  به اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  مهيج ترين  رقابت  در اين  ديدار بود كه  شريفي  وزنه بردار ذوب آهني  كه  به  تازگي  در رقابت هاي  جوانان  آسيا به  مدال  نقره  دست  يافت ، با حد نصاب  مجموع  ۳۸۰ كيلوگرم  پيروز اين  رقابت  شد. تيم  پيام  ارتباطات  جدي ترين  مدعي  براي  كسب  عنوان  قهرماني  اين  رقابت ها در ديدار مقابل  تيم  راه آهن  تهران  با امتياز ۶۸/ ۳۳ بر ۴۶/ ۲۹ به  يك  پيروزي  با ارزش  دست  يافت . تيم  پيام  ارتباطات  كه  در اين  ديدار «شاهين  نصيري نيا» كاپيتان  ملي پوش  خود را نيز در اختيار داشت  در تمامي اوزان  به  جز وزن  ۱۰۵ كيلو گرم صاحب  پيروزي  شد. تيم  راه آهن  تهران  در اين  ديدار نتوانست  از «محمد حسين  برخواه» ملي پوش  دسته  ۷۷ كيلوگرم  خود بهره  گيرد. در آخرين  ديدار از هفته  دوم  اين  پيكارها دو تيم  دانشگاه  آزاد اسلامي  و نفت  اميديه  به  مصاف  هم  رفتند كه  اين  ديدار سخت  و فشرده  را تيم  دانشگاه  آزاد با امتياز ۸۸/ ۳۰ بر ۱۳/ ۲۹ به  سود خود خاتمه  داد.

ادامه درخشش كشتي گيران جوان ايران در تركيه
گروه ورزشي: كشتي گيران جوان ايران در روز دوم مسابقات جام جمهوريت تركيه نيز با ۱۰ پيروزي و فقط يك شكست روند موفقيت هاي خود را ادامه دادند.در دومين روز مسابقات بين المللي كشتي آزاد جام جمهوريت در استانبول «مصطفي آقاجاني» و «پاشا اميري» در وزن ۵۵ كيلوگرم حريف هاي خود از تركيه را با نتايج ۱۲ بر دو و ۱۲ بر يك شكست دادند.
دادگر در وزن ۶۰ كيلوگرم كشتي را با نتيجه چهار برصفر به حريف ترك خود واگذار كرد.«محسن جهانبخشيان» در وزن ۶۰ كيلوگرم درمصاف حريف ترك خود با نتيجه چهار بر سه، «توكلي» در وزن ۷۴ كيلوگرم حريف ازبكي خود را با نتيجه ده بر صفر، «ابوذر اسلامي» حريف ترك خود را با نتيجه ده بر صفر، «سعيد اميري» در وزن ۹۶ كيلوگرم حريف ازبكي خود را با نتيجه ده بر صفر شكست دادند و «عسكر حاجي نيا» نيز در وزن ۱۲۰ كيلوگرم حريف ترك خود را ضربه فني كرد.«مصطفي آقاجاني» و «پاشا اميري» در وزن ۵۵ كيلوگرم بعد از ظهر ديروز مجدداً به روي تشك رفتند و حريفان بلغاري خود را به ترتيب با نتايج ده بر صفر و چهار بر دو شكست دادند.دادگر در وزن ۶۰ كيلوگرم نيز در دومين ديدار ديروز خود به مصاف حريف گرجي رفت و اين بار با نتيجه پنج بر صفر به پيروزي رسيد.
كشتي باشگاههاي آسيا در كرمانشاه
دومين دوره مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني باشگاه هاي آسيا تحت عنوان جام «برادران محبي» در روزهاي ۷ و ۸ آبان ماه آينده در شهر كرمانشاه برگزار خواهد شد.اين مسابقه ها پس از مراسم افطار و با حضور تيم هاي زير به صورت تيم به تيم برگزار مي شود.كشتي آزاد: ايران، پاس تهران، مغولستان، كره جنوبي و قزاقستان.كشتي فرنگي: ايران، آلومينيوم سازي اراك، كره جنوبي، قزاقستان و ازبكستان.احمد آئيك قهرمان اسبق كشتي آزاد جهان و بازي هاي المپيك و عضو هيأت رئيسه فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) از تركيه و ژان پيرو گامبياتي از ايتاليا نمايندگان فيلا در اين مسابقه ها هستند.

بعد از شنا ، نوبت دو و ميداني است
حراج كانونهاي قهرماني ورزشهاي پايه
خبرنگار همشهري: بعد از اينكه استخر اختصاصي فدراسيون شنا تنها كانون قهرماني شنا در ايران _ از اين فدراسيون گرفته شد و شركت تجهيز و توسعه در يك مزايده آنرا در اختيار بخش خصوصي قرار داد معلوم بود كه ورزش ايران مشكلات جديدي را تجربه خواهد كرد و امروز باخبر شديم كه سالن اختصاصي دو و ميداني نيز قرار است از اختيار فدراسيون دو و ميداني _ متولي اصلي اين رشته _ خارج شود تا قهرمانان دو و ميداني كه در يكسال اخير به دليل وجود همين پايگاه قهرماني رشد خوبي داشتند و براي اولين بار در طول تاريخ كشورمان صاحب مدال طلاي جهاني شدند سرگردان شوند. واقعا هدف از تاسيس شركت تجهيز و توسعه در دل سازمان تربيت بدني چيست؟ بايد براي سازمان تربيت بدني دوباره خصوصي سازي را معني كرد. وقتي تنها استخر فدراسيون شنا در اختيار بوفه دار يكي از شهربازيهاي تهران قرار مي گيرد تا منبع درآمدي باشد براي غيرورزشيها چگونه انتظار رشد ورزش را داريم. رئيس سازمان تربيت بدني بعد از المپيك آتن وعده داد تا در المپيك پكن دو و ميداني، شنا و ژيمناستيك صاحب مدال خواهند شد، جدا از بحث عدم آگاهي رئيس ورزش از توانايي اين ورزش ها در سطح بين المللي، آيا با اينگونه تصميم گيريها و حراج سخت افزارهاي ورزش مي توان شاهد رشد ورزشهاي پايه مانند شنا و دو و ميداني باشيم.

ورزش را بايد به خانه هاي جانبازان برد
گروه ورزشي: مدير تربيت بدني سازمان امور جانبازان گفت: با توجه به اهميت و نقش ورزش براي جانبازان، بايد ورزش را به خانه هاي آنان ببريم.مهدي رياحي كيا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه تربيت  بدني جانبازان با تربيت بدني بنياد شهيد و امور ايثارگران در حال ادغام شدن است، گفت: اين ادغام وظيفه اين تربيت بدني را كه فعالترين نهاد در ميان اين نهادهاست، سنگين تر خواهد كرد.وي با اشاره به فعاليت ۱۲ ساله براي ورزش جانبازان گفت: با توجه به اينكه جانبازان به سمت افزايش سن و بازنشستگي حركت مي كنند، عمده برنامه ريزي ها بايد به سمت ورزش همگاني سوق داده شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |