پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۴۶
نياز ديگران در رگ هاي ما
اين روزه را با خون افطار مي كنم 
022230.jpg
مسعود مير
خون. وقتي اسم خون را مي شنويد يا مي خوانيد، ياد چه چيزي مي افتيد؟ يك دعواي پر از خونريزي يا يك تصادف يا قطره هاي خوني كه جان يك نفر را نجات مي دهد. داستان خون همانند اسمش عشق و تنفر را برمي انگيزد. عده اي با عشق آن را همانند يك هديه دل انگيز اهدا مي كنند و عده اي با تنفر از مشكلاتي كه راه حلش همين خون قرمز رنگ است، نيازش را همراه خود حمل مي كنند. نياز سخت است چه رسد به نياز به خون...
يكي از مواقعي كه نقش حياتي اين مايع بدون آرامش بدن آشكارتر مي شود، در شرايط بحراني است. ياد زلزله بم و صف هايي كه براي اهداي خون جلوي مراكز انتقال خون دقيقه به دقيقه طولاني تر مي شد از خاطره ها پاك نمي شود، اما اين روزها يك بحران ديگر به سرخي خون، شهر را مبتلا كرده است. ماه رمضان باعث شده كه دوباره خون بشود دردسر براي آنهايي كه به آن محتاجند. نه صحبت از جنگ و خونريزي است و نه صحبت از زلزله.
عده اي از آدم هايي كه شايد خيلي آرام از كنار شما رد مي شوند، در اتوبوس، مترو و تاكسي پهلوي شما مي نشينند يا مثل شما خيابان ها را به هم مي دوزند، بدون بروز هيچ حادثه يا اتفاق خاصي به خون نيازمند هستند. شايد حادثه براي آنها از بدو تولد رخ داده است؛ هنگامي كه يك پزشك متخصص به پدر و مادر نوزادي مي   گويد: فرزند شما مبتلا به بيماري خوني است و حالا همان نوزاد كه شايد بزرگ شده است بحران را لمس مي  كند. او به خون نياز دارد. هفته اي، ماهي، دو ماهي و شايد گاهي، اما در هر صورت او نمي  تواند خون را از زندگيش فاكتور بگيرد.
جنگ، زلزله و رمضان هم فرقي برايش ندارد. او يك بيمار تالاسمي، هموفيلي، سرطاني يا ... است و خون شده يكي از مهمترين دلايل زنده بودنش. عده اي هم هميشه به اين سوغات رگ ها نياز ندارند، ولي ممكن است به صورت اتفاقي به آن محتاج شوند. اورژانس بيمارستان ها بهترين دليل است بر اين مدعا، تعداد زياد آمار بيماران تصادفي، جراحي شده و ... كاملا مشخص مي كند كه خون لازم است؛ در هر زمان و هر مناسبتي.
همين جا است كه بحران لبخند مي زند. خبر روزنامه ها و اطلاعيه هاي صادر شده را بخوانيد. به دليل روزه دار بودن شهروندان تعداد مراجعه كنندگان جهت اهداي خون كاهش يافته و به تبع آن ميزان خوني هم كه در پايگاه هاي انتقال خون وجود دارد با افت شديد مواجه شده است.
دكتر ذاكري از مسوولان سازمان انتقال خون كه مديريت يكي از مراكز درماني بيماران تالاسمي در خيابان ظفر را نيز برعهده دارد راجع به مشكل خون در اين روزها مي گويد: بيماران خاص بايد به صورت مداوم و هميشگي تزريق خون را ادامه دهند و بروز كوچكترين مشكلي در فرآيند درماني آنها عواقب خطرناك و جبران ناپذيري دارد. به همين دليل تمام تلاش مسوولان انتقال خون اين است كه بحران خون گريبان مراكز درماني خاص ويژه بيماران خاص را نگيرد.
اين روزها هم با توجه به كم شدن تعداد اهداكنندگان خون در ايام ماه مبارك رمضان، تمام تلاش ها براي جبران اين كمبود به كار بسته شده است. وي از اطلاعيه هاي متعدد سازمان انتقال خون و دعوت از شهروندان براي اهداي خون به عنوان بخشي از اين تلاش ها ياد مي كند. اما رويكرد عموم به اهداي خون به ويژه در ماه رمضان كمي متفاوت است. اين باور در بين خيلي ها هنوز رواج دارد كه اهداي خون باعث ضعيف شدن بدن مي شود و طبيعتا اهداي خون در ايام ماه رمضان كه برنامه تغذيه كمي دگرگون مي شود، اين باور را تقويت مي كند. خيلي ها مي خواهند در ماه مبارك رمضان با سلامت كامل و كوچكترين مشكل احتمالي مراسم عبادي خود را به جاي آورند و همين موضوع اولين سد را براي بي انگيزگي اهداي خون ايجاد مي كند.
مسوول پايگاه انتقال خون ميدان وليعصر با تاييد حرف هاي فوق مي گويد: اهداي خون ممكن است باعث افت موقت فشار در بين روزه داران شود و همين امر باعث مي شود كه تعداد متقاضيان اهدا در اين روزها به كمتر از نصف كاهش يابد.
معمولا مردم ترجيح مي دهند كه يا قبل از شروع ماه رمضان يا بعد از پايان آن اقدام به اهداي خون كنند. هرچند كه اهداي خون با زبان روزه باعث باطل شدن آن نمي شود، در روزهاي ماه رمضان در اين مركز روزانه حدود 30 نفر مراجعه كننده داريم و اين در حالي است كه در ايام غير از رمضان به طور ميانگين 80 نفر در اين مركز به اهداي خون مبادرت مي ورزند.
ساعت كار اين مراكز در قبل از روزهاي ماه مبارك رمضان 8 صبح تا 7 بعدازظهر و در اين ايام از 9 صبح تا 8 شب است. شايد با تمام اين حرف ها شما انگيزه لازم براي اهداي چند سي سي از خونتان را به نيازمندان نداشته باشيد، اما به اين فكر كنيد كه زندگي عده اي از همشهري ها به همين اقدام شما وابسته است. شايد زماني كه كار اداري پايگاه هاي انتقال خون پايان يافته و بسياري از مردم بعد از افطار پاي تلويزيون هاي خود آرامش را مزمزه مي كنند يك نفر در يكي از بيمارستان هاي پايتخت دنبال يك واحد خون تازه با گروه خوني همسان بگردد. ماه، ماه كمك به همنوع است و خون دادن هم نوعي عبادت. اين روزه را با خون افطار كنيد، ديگران منتظر هستند.

با كوچه گردان عاشق
022233.jpg
خيلي از ما راجع به ثواب كار خير چيزهايي شنيده ايم. تصور بسياري از ما هم بر اين است كه اگر كسي بتواند از محتاجي دستگيري كند، يتيمي را سرپرستي كند يا روزه داري را افطار دهد نزد خداوند جايگاه ويژه اي دارد. اما اين حرف ها را زديم تا برسيم به اينكه عده اي از همشهري هاي ما با تشكيل يك گروه به نام جمعيت امام علي ع كه از پنج سال پيش فعاليتش را آغاز كرده است براي انجام كارهاي خير مدتها است دست به كار شده اند. اعضاي اين گروه را عده اي از دانشجويان دانشگاه هاي تهران، استادان و خيريني تشكيل مي  دهند كه رقمي حدود 600 نفر را شامل مي شوند.
اعضاي اين گروه با اجراي طرحي به نامكوچه گردان عاشق اقدام به شناسايي خانواده هاي محروم و تهيه كمك  هاي مالي كرده و اين كمك ها در شب هاي قدر در اختيار خانواده ها قرار مي گيرد.
اولين جرقه هاي تشكيل اين گروه و اجراي چنين طرحي براي اولين بار توسط دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف زده شد كه در اين ايام با استقبال بي نظيري مواجه شده است.
آقاي فيروز منش يكي از اعضاي اين گروه در مورد طرح كوچه گردان عاشق مي گويد: اعضاي جمعيت امام عليع براي هرچه بهتر برگزار شدن اين طرح اقدام به تشكيل تيم هاي شناسايي كرده كه اين افراد خانواده هاي نيازمندي را كه توسط مساجد، مدارس، معتمدين محل و خود دانشجويان معرفي مي شوند را شناسايي و پس از اطمينان از وضعيت نامناسب زندگيشان آنها را در ليست افراد مددجو قرار مي دهند. در اين طرح دانشجويان و ساير اعضاي گروه با تهيه مايحتاج اين خانواده ها براي يك ماه اعم از برنج ، روغن و... اين اقلام را در شب هاي قدر به دست خانواده ها مي رسانند. در ساير ايام سال نيز اعضاي گروه، برنامه هاي خود شامل بازديد از خانواده هاي محروم و كمك به آنها را ادامه مي دهند. براساس آمارهايي كه از اجراي طرح كوچه گردان عاشق توسط اين جمعيت در سال گذشته به دست  آمده يكهزارو 500 خانواده از كمك هاي اين افراد در رمضان سال گذشته بهره مند شده اند.بزرگترين هدف افراد برگزار كننده اين طرح ترويج سيره عملي امام علي ع در رسيدگي به محرومان و آشنا شدن دانشجويان با بعضي واقعيت هاي اجتماعي جامعه ذكر شده است. در هر حال براي افرادي كه در چنين شرايطي هنوز هم همنوعان خود را فراموش نكرده اند و براي ياري رساندن به آنها پيشدستي مي كنند آرزوي توفيق تنها كاري نيست كه مي شود انجام داد. اگر علاقه مند به شركت در اين طرح هستيد هرچه سريعتر شماره تلفن 6165807 را بگيريد، هنوز دير نشده است.

ورود
تو، من، اين شب مقدس 
امشب را تو مي شناسي، دوست عزيز. صدايي از ضبط ماشين ما را مي خواند، منتظر بوديم؛ منتظر ورود به مكاني مقدس براي ما.
از آن امشب تا امشب زود گذشت؛ در مقياس زمان، انگار يك سالي از آن شب گذشته.
و حالا امشب. صدا را بخوان، تو امشب را مي شناسي. امشب زمان موعود است، آسمان امشب خيس مي شود وقتي نگاهش كني.امشب دوباره به فكر وروديم؛ چه آسمان ببارد و چه نبارد. براي شب مقدس ما نيازي به فرياد در ستون ورود نيست، ما امشب وارد مي شويم... و تو امشب را مي شناسي.

جعبه
شب هاي قدر در سيما
اين شب ها و روزها مصادف است با سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت علي ع و همچنين شب هاي مبارك قدر. به همين مناسبت برنامه هاي سيماي جمهوري اسلامي ايران نيز روال عادي برنامه هاي خود را قطع و ويژه  برنامه هايي به همين منظور پخش مي  كند. عروج نام سريالي است كه اين شب ها بعد از افطار و به جاي سريال خانه بدوش از شبكه سوم پخش مي  شود. سريال عروج ماه رمضان سال 81 نيز از شبكه سوم پخش مي  شد. جشن رمضان در اين شب ها تغيير نام داده و با نام رمضان در سوگ در همان ساعت پخش برنامه  جشن رمضان به طور زنده از ورزشگاه كشوري و البته از شبكه تهران پخش مي  شود. در اين ويژه برنامه از گروه هاي مختلف تواشيح و مداحان اهل بيتع، دعوت به عمل آمده است. همچنين تعدادي از هنرمنداني كه در سريال هاي مذهبي ايفاي نقش كرده اند در اين برنامه حضور خواهند داشت.
برنامه محراب، ويژه شب هاي قدر، امشب هم از شبكه 4 سيما پخش مي  شود. در اين برنامه كه ساعت 22 روي آنتن مي  رود، اهميت والاي اين شب ها عزيز بررسي مي  شود. اما برنامه هاي ويژه شب هاي قدر از شبكه 4 با محراب به پايان نمي  رسند. برنامه پرتوولايت امشب ساعت 21، به شكل زنده از همين شبكه پخش مي  شود. برنامه  پرتوولايت با حضور مجري و كارشناس، شهريار ضياآذري و محمد حسين رجبي، دكتر انوار و فاضل لنكراني به موضوع شب هاي قدر اختصاص دارد.

ستون شما
حال طرح جديد جايگزيني خودروها ...
اگر كمي خاطرتان باشد حدود سال۷۶ تا۷۸ بود كه حال وهواي خاصي روي شهر حاكم شده بود از لحاظ اينكه بايد تمامي پلاك خودروها تعويض شود و راهنمايي و رانندگي اقدام به اين امر كرد و در آن برهه و با ضرب العجل تعيين شده چه جريمه هايي و چه اقداماتي كه نيروي انتظامي در شب عيد و در ايام تعطيل نوروز كرد كه حتي خيلي از شهروندها از ترس امكان دزديدن شيشه جلوي اتومبيل خود به خاطر نصب آرم ها تعويض پلاك، خودروهاي خود را در پاركينگ منزل حبس كرده بودند ولي دريغا كه وعده اي بيش نبود. حال پس از حدود 5 سال شاهديم كه حدود 8 مدل مختلف پلاك خودرو در شهري همانند تهران تردد مي كنند.
جالب تر اينكه شاهديم حتي اين پلاك ها خود داراي نواقصي عمده و عظيم است چرا كه در هنگام نقل و انتقال يا كسي كه 4 خودرو دارد بايد چه كند؟
به راستي چرا برنامه اي بدون فكر ريخته و طراحي و اجرا مي شود؟ آيا نبايد مسوولي دراين رابطه پاسخگو باشد، پس آن همه هزينه تعويض پلاك كه مبلغي حدودا 27 هزار ريال بود چه شد؟
حال پس از اين هم دغدغه و پستي و بلندي طرح تعويض پلاك نوبت به جايگزيني خودروهاي جديد و ليزينگي به جاي خودروهاي فرسوده رسيده و اين طرح هم همانند ...
يوسف سركاري
درد دل 
تعدادي از بازنشستگان كه با افراد موثر در مديريت هاي شركت هاي تابع وزارت نفت رابطه دارند به عنوان كارشناس يا مشاور به صورت قراردادي ساعتي 90 هزار ريال به بالا مشغول وقت گذراني در مديريت مربوطه هستند.ديگر بازنشستگان با همان شرايط به علت نداشتن رابطه با افراد موثر در مديريت هاي ذي ربط بايد با حقوق بازنشستگي زندگي را سپري كنند. حال چگونه خون اين افراد دعوت به كار بازنشسته رابطه دار رنگين تر از خون ديگر بازنشستگان بيكار است و چگونه مدير مسوول حق استفاده از بيت المال را كسب كرده و اين طور به بازنشسته دعوت به كار از بيت المال بذل و بخشش مي كند، خدا مي داند! در حالي كه در اين مقطع از زمان جوانان تحصيلكرده و متخصص اين مرز و بوم در روياي كار و در عشق تشكيل خانواده هستند.
گروهي از بازنشستگان صنعت نفت 

فرهنگ۱
سوره قدر با خط خوش
حتما مي دانيد كه خواندن سوره قدر آن هم در شب هاي قدر ثواب زيادي دارد. به همين دليل هم فرهنگسراي علوم به مناسبت فرا رسيدن شب هاي قدر، مسابقه خوشنويسي با موضوع سوره قدر برگزار كرده است. اگر به خوشنويسي علاقه داريد مي توانيد در اين مسابقه شركت كنيد و در حال نوشتن اين سوره حتما آن را هم بخوانيد. براي شركت در اين مسابقه فقط تا 20 آبان ماه فرصت داريد تا آثارتان را به نشاني: ميدان بريانك، خيابان شهيد دعوتي ، خيابان شهيد امير قلي نيكو، بعد از تقاطع خوش جنوبي بفرستيد و اميدوار باشيد كه شما يكي از برنده هاي اين مسابقه باشيد. همچنين كانون هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي دانشگاه الزهرا طرح اولين مهرواره دست هاي سبز را برگزار مي كند. در اين طرح تمام دانشجويان دانشگاه هاي تهران با اهداي بن هاي غذايشان با هر تعداد كه مي توانند، در اين طرح شركت مي كنند. بعد از جمع آوري بن ها در ازاي آنها مواد غذايي خشك را از دانشگاه خود مي گيرند و طي مراسمي آن را در محله هاي فقيرنشين و بي بضاعت تهران تقسيم مي كنند. درپايان ماه رمضان هم جشن بزرگي براي اين خانواده هاي بي بضاعت به عنوان اختتاميه اين طرح برگزار مي شود.

فرهنگ۲
خدمات بهداشتي و دوره هاي همخواني
اگر از اهالي شرق تهران هستيد به شما خبر مي دهيم كه قرار است مجموعه فرهنگي خواجوي كرماني در اقدامي مشترك با دانشگاه علوم پزشكي و بهداشتي شهيدبهشتي، خدمات بهداشتي مانند: تنظيم خانواده، واكسيناسيون، مراقبت مادران باردار، بهداشت قبل از زايمان، مراقبت از كودكان زير 6 سال و آموزش مادران آنها را ارايه كند. در اين مركز پزشكان و دندانپزشكان در روزهاي زوج به صورت رايگان به مدارس و مراجعان اين محدوده رسيدگي مي كنند. ضمنا در اين مركز هر دو هفته يكبار در روزهاي چهارشنبه مشاوره بهداشت روان با حضور يك روانشناس برگزار مي شود. براي استفاده از اين خدمات مي توانيد هر روز از ساعت۸ صبح تا 30:12 بعدازظهر به اين مركز برويد يا براي اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 3736638 فرهنگسراي جوان تماس بگيريد. همچنين كانون موسيقي خانه فرهنگ حافظيه براي رشد هنر جمعي همخواني از علاقه مندان به اين رشته ثبت نام مي كند. در اين كلاس هاي آموزشي بعداز گذراندن مرحله مقدماتي مي توانيد در دوره هاي پيشرفته هم شركت كنيد. براي شركت و ثبت نام در اين دوره ها مي توانيد به نشاني: خيابان 30 متري نيروي هوايي، ايستگاه سنگكي، خيابان حافظيه، شماره 33/9 مراجعه كنيد يا با شماره تلفن 7475820 تماس بگيريد.

سايت
مسابقه اينترنتي قرآن و انتظار
يك مسابقه اينترنتي به مناسبت ماه رمضان قرار است برگزار شود. اين مسابقه را دبيرخانه جشنواره مسابقات اينترنتي ماه مبارك رمضان براي ترويج و اشاعه فرهنگ قرآن و انتظار در عرصه فن آوري اطلاعات و در قالب طراحي مسابقات متنوع اينترنتي، برگزار كرده است. اين جشنواره كه همزمان با برپايي دوازدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم از 30 مهر ماه تا 24 آبان ماه برگزار شده است، شامل بخش هاي مختلفي مانند: مسابقات وبلاگ نويسي، طراحي پويانمايي انيميشن، داستان نويسي و فيلمنامه نويسي كوتاه، تصويرشناسي و معاني و مفاهيم قرآني است. البته آثار ارسالي بايد در زمينه موضوعات قرآن و فلسفه انتظار، تريبون آزاد انتظار و امام مهدي عج و موضوعات آزاد در زمينه توليد آثار ارزشمند قرآني باشد. اگر به مباحث قرآني و مهدويت و شركت در اين مسابقه علاقه داريد، براي كسب اطلاعات بيشتر و شركت در اين جشنواره مي توانيد به پايگاه هاي اينترنتي به نشاني: www.Mota fegh.com و www. uran Festival.com مراجعه كنيد.

كتابخانه
كتابي پر از نيايش
اين روزها، روزهايي پر از دعا و نيايش است، به همين دليل هم امروزتصميم داريم خبر ترجمه اي جديد از كتاب صحيفه سجاديه را كه در حقيقت شامل دعاها و نيايش هاي امام زين العابدين است، به شما بدهيم. اين ترجمه جديد را سيد علي موسوي گرمارودي با نگارش و سبكي نوين انجام داده است. او كه به تازگي ترجمه اي جديد از قرآن را توسط انتشارات قدياني ارايه كرده، قصد دارد اين بار هم ترجمه اي به همان سبك و سياق را از صحيفه سجاديه ارايه كند.همچنين قرار است ماني صالحي علامه مترجم متون اساطيري، ترجمه متون مقدس بنيادين از سراسر جهان را كه نوشته ميرچا الياده است، به زودي تمام كند. اين كتاب كه در واقع گزيده و گردآوري از متون مقدس دنيا است شامل موضوعاتي مانند: توصيف خدايان اساطير، آفرينش و پيدايش جهان، زندگي بعد ازمرگ، ارتباط انسان با عالم مقدسات و ماوراء، آئين ها و مناسك ديني و ادعيه و سروده هاي مقدس است. جالب است كه بدانيد منابع مورد استفاده الياده درباره اسلام، قرآن و تاريخ طبري بوده است.

هوا
دلخوشي هوايي
در روزگاري كه پيدا كردن چيزي براي دلخوش بودن مشكل مي نمايد، هوا شده است دلخوشي ما. به اميد روزي كه هوايش دلخوشمان كند. روزهاي ديگر را به هم سنجاق مي كنيم و در تاريخ ذهن به بايگاني مي سپاريم. در روزهاي گرم تابستان براي تجربه كردن يك روز خنك لحظه شماري مي كرديم و حالا در ميانه پاييز آرزوي باران هاي پياپي كه هواي نسبتا سرد را ياري مي كند، بهانه گذراندن روزهايمان شده است. باران را تجربه كرديم و اگر هوا بي انصافي اش را امروز رو نكند، باد خنك امروز ميهمان صورت هايمان مي شود. امروز در ساعات گرم، دماي 23 درجه و در ساعات سرد هوايي با دماي۱۲ درجه را تجربه مي كنيم. دماهايي كه نه گرمش گرم است و نه سردش دردسرساز، شايد بهانه دلخوشي مان مهيا باشد به شرطي كه خيسي باران قديمي شده هنوز خشك نشده باشد و يك باد آرام يا چند لكه ابر كوچك در آسمان خاطرات را تداعي كند. دامنه خواسته هاي ما بسيار گسترده است. مطمئن باشيد اگر تمام اين شرايط هم فراهم شود باز هم چيزهاي ديگري هست كه درآرزوي آنها بمانيم . هواي خوبي است بي بهانه لطفا...

صحنه
پدر خاك در تماشاخانه
به مناسبت ماه رمضان نمايش ايلياي كبير به نويسندگي و كارگرداني بهزاد لاهوتي و مهدي مسجدي در فرهنگسراي دانشجو به نمايش درآمده است. اين نمايش درباره فردي مسيحي است كه طي اتفاقاتي كه براي او پيش مي آيد با جواني برخورد مي كند كه از ياران حضرت علي  اكبر است. سخنان آن جوان تاثير زيادي روي فرد مسيحي مي گذارد و... اين نمايش تا 17 آبان ماه درسالن آمفي تئاتر فرهنگسراي دانشجو هر روز از ساعت 7 بعدازظهر و صبح ها ويژه مدارس از ساعت 10 تا۱۲ روي صحنه مي رود. براي ديدن اين نمايش بايد به نشاني: خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي، خيابان،۲۱ پارك شفق، فرهنگسراي دانشجو برويد. همچنين نمايشپدرخاك هم نوشته و كار سيد جواد هاشمي در تماشاخانه مهر حوزه هنري روي صحنه رفته است. مضمون اين نمايش درباره شهادت حضرت علي است و در آن علي سليماني، عباس غزالي، رضا برهمن،رحيم بهبودي، رضا داوودي و سيد عليرضا موسوي بازي مي كنند. اين نمايش كه به سفارش مركز امور نمايشي حوزه هنري و توسط كانون فرهنگي تربيتي حر اجرا مي شود، تا پايان ماه رمضان روي صحنه خواهد رفت.

پرده
چهار كشور جديد در جشنواره فيلم كوتاه 
خبر اول ستون پرده امروز درباره آثار و گروه هاي سينمايي است كه فيلم هاي سينمايي ويژه عيد فطر را نمايش مي دهند. اين فيلم ها شامل:دوئل به كارگرداني احمدرضادرويش، خوابگاه دختران ساخته محمد حسين لطيفي، جايي ديگر به كارگرداني مهدي كرم پور و بله برون به كارگرداني داوود موثقي هستند. اگر هم دوست داريدكه بدانيد اين فيلم ها در كدام سالن ها به نمايش در مي آيند، برايتان مي نويسيم كه به ترتيب فيلم اول در سينما آفريقا، فيلم بعدي در سينما عصر جديد، فيلم سوم در سينما استقلال و بالاخره فيلم آخر هم درسينما قدس اكران مي شود. خبر بعدي هم مربوط به جشنواره فيلم كوتاه تهران است كه از 27 آبان ماه شروع مي شود و تا 2 آذرماه هم ادامه دارد. گويا در نهمين دوره برپايي اين جشنواره چهار كشور جديد قرار است به بخش بين الملل اضافه شود. درواقع كشورهاي ارمنستان، مصر، كويت و بوركينا فاسو براي اولين بار دراين جشنواره شركت مي كنند. در سال قبل 50 كشور در اين جشنواره شركت كرده بودند، اما امسال با حضور اين چهار كشور تعداد آنها به 54 رسيده است.

امشب
دسته هاي شب قدر
022236.jpg
هميشه شب هاي قدر با ايام شهادت حضرت عليع همراه هستند. به همين دليل هم هست كه در اين دوران تمام شهر و مردم آن در تكاپوي برگزاري مراسم خاص شب هاي قدر و عزاداري امام عليع هستند.
گويا امسال هم قرار است هيات  هاي مذهبي استان تهران به صورت دسته هاي عزاداري در روز جمعه 21 ماه رمضان، همزمان با شهادت حضرت علي در مصلي هاي نماز جمعه سراسر استان جمع شوند. اين هيات ها كه اغلب تحت پوشش سازمان تبليغات اسلامي هستند، با سينه زني و زنجيرزني به صف هاي نماز جمعه شهر يا شهرستانشان ملحق مي شوند.
در اين مراسم كه با دعوت وسيع واحد تشكل هاي ديني تبليغات اسلامي و با مديريت شوراي هماهنگي هيات هاي مذهبي استان تهران برگزار مي شود، در حدود۳ هزار پرچم مخمل نفيس با عنوان من كنت مولاه فهذا علي مولا به هيات هاي عزاداري شركت كننده داده مي شود. اگر علاقه منديد دراين برنامه شركت كنيد، بايد از حالا براي روز جمعه هيچ برنامه اي نگذاريد.

خروج
اين شب ها
اگر امشب را از دست دادي، به فكر فرداشب باش. اين شب ها تمام مي شوند، فرصت ها از دست مي روند و ما...
امشب را از دست دادي، به فكر فرداشب باش؛ وقتي كه وقت رفتن است!
... اين شب ها تمام مي شوند.

ذهن زيبا
در دولت ما هيچ عزيزي از عدل و داد عزيرتر نيست.
حضرت علي ع
در آنچه مي شنويد بنگريد و چندان نگران گوينده نباشيد، چه بسيار گفته ها كه در پيشگاه خرد نادرست افتد. زيرا مردم گفته ها را بگذارند و به گويندگان بپردازند.
حضرت علي ع

تهرانشهر
آرمانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
سفر و طبيعت
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  سفر و طبيعت  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |