دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۵۵
پشت پرده انتخابات آمريكا
معامله پاياپاي 
023151.jpg
سامر ردستون رئيس دومين شركت بزرگ رسانه اي آمريكا و سومين در جهان قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفت: صلاح شركت من در آن است كه يك جمهوريخواه رئيس جمهور شود تا يك دموكرات!
اين چيزي نيست كه تنها سامر ردستون به آن فكر كند، بلكه مي توان گفت در شرايطي كه همه چيز براي دو رقيب مساوي بود و تنها با چند اما و اگر ممكن بود رقيب دموكرات بر رقيب جمهوريخواه پيشي بگيرد، هيچ يك از غول هاي رسانه اي حاضر نبودند تا آينده خود را فداي يك حمايت بيهوده كنند. پس جاي تعجب نبود ردستون كه از او به عنوان مرد شماره يك سرگرمي آمريكا و جهان ياد مي شود اينگونه بي پروا حمايت خود را از جورج دبليو بوش اعلام كند.
شايد اگر نام واياكام را به زبان بياوريد، خيلي از مردم، حتي خود آمريكايي ها نيز متوجه نشوند كه به چه چيز اشاره مي كنيد، اما اگر بگوييدMTV ، CBS پارامونت يا مجموعه تلويزيوني پيشتازان فضا، مردم ايالت متحده و خارج از آن بلافاصله اين اسم ها را خواهند شناخت. تمام اينها متعلق به واياكام، شركت عظيم سازنده آثار نمايشي سرگرم كننده است كه سامر ردستون رئيس و مدير اجرايي شركت، آن را در سال 1978 خريد.
ردستون امپراتوري بزرگ خود را بر مبناي اين نظريه بنا كرده كه اصل كار مضمون و محتوا است؛ همچنين بر مبناي علاقه اي كه به پر كردن ساعات فراغت مردم نه فقط در ايالت متحده، بلكه در سراسر جهان دارد. از طرف ديگر، تمام فعاليت هاي او متكي بر سه محور خاص است: مخاطبان، شعبه ها و محتوا.
در نتيجه چنين راهبردي، شعبه هاي شركت واياكام تقريبا در سراسر جهان در تمام خانه ها حضور دارند و شركت درآمد خود را روز به روز افزايش مي دهد به طوري كه تا پايان سال 2002 درآمد اين شركت به 6/24 ميليارد دلار افزايش يافته است.
بي ترديد ردستون با قدرت و هدايتي كه دارد قوي ترين مرد دنياي نمايش و سرگرمي محسوب مي شود. واياكام، مادر تلويزيون هاي پربيننده MTV، CBS ، شو تايم، حلقه ايستگاه هاي راديويي در شبكه اينفينيتي، استوديوي فيلمسازي پارامونت كه فيلم هاي سينمايي و برنامه هاي تلويزيوني توليد و توزيع مي كند، UPN ، فروشگاه هاي ويدئويي بلاك باستر، شركت انتشاراتي سايمون و شوستر، شركت تبليغاتي بيلبورد واياكام آوتدور و صدها سالن نمايش فيلم در سراسر جهان است. همچنين واياكام 50 درصد از سهام شبكه كامدي سنترال را هم در اختيار دارد. با اين توضيحات تنها جورج دبليو بوش و تيم او نخواهند بود كه مي دانند حمايت غولي چون ردستون در انتخابات رياست جمهوري يعني چه؟
اما با همه اين تفاسير آيا غول هاي رسانه اي بايد از حمايت علني نامزدهاي انتخاباتي آمريكا پرهيز كنند؟ به هر حال امپراتوري آنها اعم از رسانه هاي ديداري و شنيداري، مطبوعات و ساير دارايي هايشان خواسته و ناخواسته اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات را پوشش مي دهند.
اين سوالي است كه بلافاصله پس از اعلام حمايت ردستون از بوش در انتخابات آتي اذهان بسياري از روشنفكران و تحليلگران نيويورك و واشنگتن را متوجه خود كرد. رسانه هاي آمريكا بسيار گوناگون هستند و از هر نوعي در آنها مي توان يافت. در آمريكا آزادي رسانه اي بسيار گسترده است و بيشترين رسانه هاي خبري تحت پوشش و نام شركت ها عمل مي كنند و از همين رو، آنچه از آنها با نام خبر بيرون مي آيد بستگي تامي با سياست ها و منافع آن شركت ها دارد. همه اين را مي دانند وحتي همه مي دانند ديك پارسون، مديرعامل تايم وارنر، بزرگترين شركت رسانه اي جهان و شركت مادر سي.ان.ان نيز كه دايما از بي طرفي در انتخابات صحبت مي كند و معتقد است براي آنها يك دموكرات يا جمهوريخواه تفاوت چنداني ندارد هم بر اين حقيقت آگاه است كه مناسبات كلان او با كاخ سفيد گره خورده است و او نمي تواند آنچنان كه سخن مي گويد بي طرفي را حفظ كند.
با اين حال يك فرض هميشه وجود دارد و آن اينكه همه غول ها در پشت پرده با يكديگر نوشيدني صرف مي كنند، نه در برابر دوربين هاي تلويزيوني! و اين چيزي است كه همگان را به حيرت واداشته است، چرا كه اظهارنظر ردستون در هفته هاي گذشته دقيقا شبيه همان چيزي است كه قرار است به دور از دوربين هاي تلويزيوني انجام شود.
اما چه چيز سبب مي شود تا غول هاي رسانه اي با يكديگر اين همه تفاوت داشته باشند و يكي از آنها چون ردستون يا مردوك با صراحت تمام به اعلام نظر درباره كانديداي خود بپردازد و ديگري چون ديك پارسون مدير تايم وارنر يا مايكل ايسنر دايما از بي طرفي سخن بگويند؟
سامر ردستون خود در سخناني كه در اواخر ماه سپتامبر در برابر جمعي از مديران عامل دنياي رسانه در هنگ كنگ ايراد كرد، به اين سوال پاسخ داد و از نگاه واياكام پيروزي يك دولت جمهوريخواه معامله پرسودتري به حساب مي آمد تا يك دولت دموكرات و دليل آن؟ جمهوريخواهان قاطعانه براي برداشتن قوانين محدود كننده رسانه اي تلاش مي كنند و به آن اعتقاد دارند و خيلي چيزهاي ديگري كه هم ما و هم آنها به آن معتقدند سبب مي شود تا من به واياكام راي بدهم. يعني به چيزي راي بدهم كه براي واياكام بهتر است و اين يعني به بوش راي بدهيد.
براي آگاهي بيشتر از استراتژي صاحب شبكه تلويزيوني سي.بي .اس آمريكا بايد از جايي به نام FCC يا كميسيون ارتباطات فدرال نام برد. يك نهاد قدرتمند قانونگذاري براي رسانه ها كه مديريت آن برعهده مايكل پاول است به اين تغييرات، راي مثبت و دو نماينده دموكرات اين كميسيون به تغييرات راي منفي دادند. با تغييرات به وجود آمده در اين قوانين مالكان رسانه اي مي توانند 45 درصد از سهام شركت خود را به نام خود يا نزديكان خود ثبت كنند. سابق بر اين تنها 35 درصد از سهام هر يك از شركت ها قانونا مي توانست به يك شخص حقيقي يا حقوقي تعلق بگيرد. از جمله تغييرات ديگر اين بود كه سرمايه گذاران رسانه اي از اين پس مي توانند در يك شهر هم صاحب روزنامه و هم صاحب شبكه هاي راديويي و تلويزيوني آن شهر باشند، چيزي كه سابقا ممنوع و غيرقانوني بود.
فراموش نكنيد كه اين تغييرات تنها در زمان يك دولت جمهوريخواه افراطي چون دبليو بوش مي توانست به وجود آيد و باز فراموش نكنيد كه اين مالكان رسانه اي كساني نيستند جز همين آقاي سامر ردستون مالك، رئيس و مديرعامل شركت واياكام يا همتاي گرانسنگ وي روبرت مردوك كه او نيز تشابهات زيادي با ردستون دارد. نتيجه بسيار روشن است. چه كسي از اين تغييرات نفع مي برد؟ سرمايه گذاران بزرگي مثل ردستون، روبرت مردوك و... در اين بند از قانون، تبصره اي لحاظ شد و اينكه هر مالك رسانه اي مي تواند در هر شهر كوچك صاحب دو شبكه تلويزيوني باشد، منتهي به شرط آنكه در آن شهر همزمان 6 شبكه ديگر نيز وجود داشته باشد. اما در شهرهاي بزرگ مانند نيويورك و لس آنجلس كه بازار رسانه اي داغتر است، به شرط آنكه 8 شبكه ديگر در حال رقابت باشند، مالكان مي توانند همزمان صاحب 3 شبكه تلويزيوني باشند.
اين تغييرات به شدت دست سرمايه گذاران بزرگ را براي ادغام رسانه هاي كوچك در شركت هاي بزرگ باز كرده و كنترل عظيم شركتي را در تمامي رسانه هاي آمريكا اعمال مي كرد.
حالا درك اين عبارت: از نگاه واياكام، پيروزي يك دولت جمهوريخواه معامله سودمندتري به حساب مي آيد تا يك دولت دموكرات ساده تر است.
همين موضوع درباره روبرت مردوك نيز صدق مي كند. مالك شبكه هاي تلويزيوني فاكس نيوز آمريكا، اسكاي انگليس، استار هنگ كنگ و استوديوي فيلمسازي فاكس قرن بيستم هرگز در زمان رياست جمهوري بيل كلينتون نمي توانست به موفقيت هايي كه در دوره رياست جمهوري بوش به آنها دست يافت برسد. در سال 1996 زماني كه مردوك قصد داشت شبكه خبري كابلي خود، فاكس نيوز، را راه اندازي كند از شركت تايم وارنر تقاضا كرد تا در قبال دريافت مبلغ كلاني شبكه فاكس نيوز را از طريق سيستم هاي كابلي خود وارد شبكه پخش كند. اين پيشنهاد از طرف تايم وارنر رد شد، به اين دليل كه در آن زمان تايم وارنر خود برنامه هاي چندين شبكه كابلي را در مناطق گوناگون آمريكا مخصوصا منهتن كه محل مورد نظر مردوك بود پخش مي كرد و تعهد كرده بود كه رقباي اين شبكه ها را وارد ميدان نكند. از جمله مهمترين شبكه  هاي كابلي كه تايم وارنر به آنها تعهد داشت سي.ان. ان و تي . ان . ان بود كه به تد ترنر  تعلق داشت.
مخالفت تايم وارنر با خواسته مردوك سبب شد تا وي پاي سياستمداراني نظير جولياني، شهردار نيويورك و چند نماينده كنگره را وسط بكشد. در همين حين، تايم وارنر 20 درصد از سهام سي. ان . ان را خريد و ترنر تاكيد كرد كه تايم وارنر اجازه ندارد امكانات خود را براي پخش برنامه  هاي شبكه  هاي رقيب به ديگران واگذار كند. از طرف ديگر تايم وارنر كه اكنون خود سهامدار سي . ان . ان و ساير شبكه هاي كابلي ترنر بود، ديگر به هيچ وجه مايل نبود شبكه ديگري را در كنار اين شبكه بپذيرد.
به اين ترتيب، شبكه هاي كابلي ماهواره اي به سي. ان . ان و ساير همقطاران آن اختصاص يافت.
تلاش مردوك براي جلب رضايت روساي تايم وارنر بي فايده بود و از جهت سياسي نيز شهردار نيويورك و نمايندگان طرفدار او نتوانسته بودند او را در رسيدن به اهدافش ياري دهند. اين قضيه همچنان ادامه داشت تا در اواخر سال 1996، زماني كه تايم وارنر و سازمان پخش راديو - تلويزيوني ترنر اعلام كردند قصد ادغام با يكديگر را دارند، زمينه اي مناسب براي فعاليت هاي جديد مردوك پيدا شد.
مردوك به كميسيون تجارت فدرال كه عده اي از حاميان او و از جمله چند سناتور جمهوريخواه در آن نفوذ داشتند متوسل شد و اعلام كرد تنها به اين شرط با ادغام و گسترش اين دو غول رسانه اي موافقت مي كند كه شركت جديد سواي از تلويزيون هاي خود پخش يك شبكه 24 ساعته خبري كابلي و ماهواره اي را نيز كه در آن هيچگونه سهمي نداشته باشد، به عهده بگيرد.
با وضع چنين قانوني، تايم وارنر مجبور بود تقاضاي روبرت مردوك را براي پخش كابلي فاكس نيوز بپذيرد، اما تد ترنر كه با ادغام جديد، نايب رئيس تايم وارنر به حساب مي آمد و بيشترين سهام را در شركت جديد داشت، با اين كار مخالفت كرد و به جاي فاكس نيوز پخش كابلي ماهواره اي ام.اس.ان. بي.سي را بر عهده گرفت. با اين حال مردوك توانست با استفاده از كمك جمهوريخواهان شبكه خبري خود را به خانه هاي آمريكايي ها برساند و البته در اين فرصت يعني انتخابات رياست جمهوري سال 2000 به خوبي و قدرشناسانه از محبت هايي كه حزب جمهوريخواه در حق او روا داشته، ارتباطات فدرال قوانين رسانه اي اين كشور را به گونه اي كه در بالا وصف آن رفت تغيير داد و زمينه را براي اين معادله فراهم كرد.
سرانجام با ايجاد تغييرات در قوانين رسانه اي و صدور راي نهايي اعضاي كميسيون ارتباطات فدرال و چراغ سبز اعضاي جمهوريخواه كنگره آمريكا، مردوك به آرزوي ديرينه خود رسيد و شركت هيوز الكترونيك مالك ديرك تي وي، بزرگترين ارايه دهنده خدمات تلويزيون ماهواره اي در آمريكا، را كه صاحب 12 ميليون مشترك تلويزيوني است به قيمت 6/6 ميليارد دلار خريداري و به دارايي هاي خود اضافه كرد.
روزنامه نيويورك تايمز در آن زمان نوشت كه كنگره نهايتا تا شب اول ژانويه به دادن راي مثبت به اين معامله، هديه كريسمس خود را به مردوك خواهد داد و برخي منتقدان آمريكايي به طنز نوشتند كادوي كريسمسي كه متقابلا مردوك بايد به جمهوريخواهان بدهد در انتخابات 2004 باز خواهد شد؛ زماني كه او با در اختيار داشتن بيش از 60 درصد از رسانه هاي آمريكا خواهد توانست انبوهي از طرفداران را براي بوش به ارمغان بياورد.
از اين جهت جاي تعجب نيست كه مردوك در اوايل سال جاري در استراليا گفت: بوش در انتخابات نوامبر هيچ مشكلي پيش رو نخواهد داشت. و سپس به شدت حمايت خود را از او اعلام كرد. چنين نگرش و ديدگاهي در ميان عمده منتقدان رسانه اي آمريكا فراوان ديده مي شود. اگر فاصله زماني كوتاه اعلام حمايت رد ستون از جورج دبليو بوش و رسوايي شبكه تلويزيوني سي. بي. اس كه زير نظر او اداره مي شود را در نظر بگيريم در مي يابيم كه غول هاي رسانه اي در عين قدرتمندي ، خود را به شدت محتاج حمايت سياستمداران مي دانند.

چارچوب
بكام ستاره سينما مي شود
023145.jpg
ديويد بكام كه مدت هاي طولاني است آرزوي نقش بازي كردن در فيلم هاي سينمايي را دارد، قرار است به زودي به آرزويش دست يابد. بكام قرار است تا در فيلمي با نام گل بازي كند. علاوه بر بكام، زين الدين زيدان و رائول نيز در اين فيلم بازي خواهند كرد. اما ستاره فيلم گل ديگولونا خواهد بود كه در نقش يك فوتباليست مستعد لس آنجلسي بازي خواهد كرد كه با تيم نيوكاسل انگليس قرارداد مي بندد. فيفا اميدوار است تا با پخش اين فيلم كه گفته مي شود همزمان با جام جهاني فوتبال 2006 خواهد بود، آمريكاييان علاقه بيشتري به اين ورزش نشان دهند.

سرقلم
ساپاترو، لجاجت عليه بوش
لوئيس رودريگس ساپاترو اسپانيايي ها او را پس از ماجرا هاي انفجار مترو و سقوط ناگهاني خوسه ماريا اسنار نخست وزير وقت شناختند، زماني كه انتخابات ناگهان به نفع ساپاترو خاتمه يافت. ساپاترو كه بر خلاف اسنار و نخست وزيران قبلي علايق متفاوتي دارد و از جمله علاقه به تيم بارسلونا، مظهر كاتالان هام با سكوت خود خبرساز شده است. خبرگزاري رويتر، صبح پنج شنبه در حالي  كه رهبران كشورهاي مختلف جهان همچنان به ارسال پيام  هاي تبريك خود به جورج دبليو بوش به مناسبت پيروزي وي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا ادامه مي دهند، نخست وزير اسپانيا هنوز در عادي سازي روابط با آمريكا مشكل دارد. اسكات مك كله لان سخنگوي كاخ سفيد آمريكا در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: تصميم ساپاترو براي خروج نيروهاي اسپانيا از عراق در اوايل سال جاري ميلادي باعث عصبانيت بوش شد و ساپاترو نيز از آن زمان براي عادي سازي روابط خود با بوش تلاش كرده، اما تاكنون در اين زمينه موفقيتي به دست نياورده است. بوش كه از حاميان نزديك اسنار، سوگل لاتين خود است روز سه شنبه گذشته با وي در محل كاخ سفيد ديدار و گفت و گو كرد، اما هنوز پيام تبريك ساپاترو را دريافت نكرده است. آيا آينده اسپانيا در تيرگي روابط با آمريكا رقم خواهد خورد؟

كوتاه تر از گزارش
سيد حسين غضنفري 
عرفات مسموم شده بود
023148.jpg
علي كزاك، ديپلمات فلسطيني در استراليا به روزنامه هرالدسان گفته به نظر او عرفات مسموم شده است. عرفات در سن 75 سالگي پس از انتقال به پاريس فوت كرد.
اشرف كردي، پزشك عرفات به تلويزيون الجزيره اعلام كرده كه به نظر وي نيز عرفات مسموم شده بود و وضعيت جسماني عرفات احتمال مسموم شدنش را قويتر كرده بود. در همين حين يكي از مقامات اسرائيلي احتمال مسموميت عرفات را مزخرف دانست.
اخراج مادر و پدرها از زمين فوتبال 
لندن - در جريان يك مسابقه فوتبال كه بين دانش آموزان زير 13 سال برگزار شد، داور مسابقه مادر و پدرها را به خاطر رفتار غيرورزشي از زمين بازي اخراج كرد. اين مادر و پدرها كه در دو طرف زمين بازي در پشت دروازه ها ايستاده بودند، بيش از حد بازي را جدي گرفته بودند و تشويق هايشان به گفته داور مسابقه، خشونت بار بوده است. به همين خاطر داور بازي پس از 20 دقيقه از شروع مسابقه بازي را متوقف كرد و پدر و مادرها را از پشت دروازه ها اخراج كرد. مالكوم، داور اين مسابقه در اين باره گفت كه در طول 28 سال دوران كاري به هيچ وجه چنين صحنه هايي را مشاهده نكرده است.
ميلياردرهاي خسيس 
نيويورك - بيل گيتس 50 ساله، ثروتمندترين مرد جهان و رئيس شركت مايكروسافت است كه شهرتش و ثروتش زبانزد خاص وعام است. اما وي و وارن بافت كه او نيز همچون گيتس پول پارو مي كند، بر سر بازي گلف تنها 2 دلار شرط بندي كردند. اين دو كه اكثرا با هم گلف بازي مي كنند، از خسيسان روزگار هنگام شرط بندي هستند.
شكايت پسر 11 ساله از مادرش 
هنگ كنگ- پسر 11 ساله اي به خاطر آنكه مادرش براي او كامپيوتر نخريد به دادگاه شكايت كرد. مادر اين پسر به وي قول داده بود كه اگر نمراتش در مدرسه خوب شود براي او يك كامپيوتر خواهد خريد. مادر اين پسر به وي گفته بود كه اگر معدل نمراتش بيشتر از 94 درصد شود براي وي يك كامپيوتر خواهد خريد. اين پسر درسخوان هم با تلاش بسيار معدل خود را به بيش از 97 درصد رساند، اما مادرش به او گفت كه برايش كامپيوتر نخواهد خريد. به گزارش روزنامه ديلي چاينا، نسخه هنگ كنگ، دادگاه اين مادر و پسر را دعوت به مشورت بيشتر كرد.
عاليجناب صدايم كنيد!
يك قاضي برزيلي موفق شد تا با حكم قاضي ديگري، حتي در بيرون از دادگاه عاليجناب خطاب شود. قاضي آنتونيوماريرو از اين به بعد حتي در بيرون دادگاه و در بين همسايگانش بايد توسط مردم عاليجناب خطاب شود، در غير اين صورت افراد را به دادگاه خواهد كشاند. رئيس جمهوري برزيل نيز در اين باره گفت: اين اقدام بسيار تاسف برانگيز است. مردم همه يكسان هستند و نبايد بين آنها فرق گذاشت. وي ادامه داد: آيا اين قاضي هيچ كار مثبت ديگري به ذهنش خطور نمي  كرد؟

زاويه روز
ازدواج با كودك 8 ساله 
پليس آمريكا، زن 29 ساله اي را دستگير كرد كه قصد دارد تا با دوست دخترش كه پسر 8 ساله اي است ازدواج كند. در پي شكايت مادر اين پسر از اين زن، وي در دادگاه اظهار داشت كه اين پسر نامزد وي است و قرار است در آينده با او ازدواج كند. اين زن در صورت مجرم شناخته شدن ممكن است به تحمل 20 سال حبس محكوم شود.
سنگين ترين كتاب دنيا
بزرگترين كتاب دنيا درباره زندگي رهبر يكي از كوچك ترين كشورهاي دنيا است. نويسنده كروات اين كتاب ادعا مي  كند كه اين كتاب ركورد جديدي را از خود به جا گذاشته است. اين كتاب بيوگرافي زندگي رئيس جمهور قبلي كرواسي است كه اين كشور را به استقلال رساند. اين كتاب كه 3654 صفحه دارد، بيش از 12 كيلوگرم وزن دارد و قرار است به زودي در يك حراجي به فروش برسد. نويسنده اين كتاب معتقد است كه اين كتاب در نوع خود بي  نظير است و چنين كتابي به هيچ وجه در مورد رهبران مشهور دنيا همچون وينستون چرچيل نوشته نشده است.
عامل سندرم جنگ خليج فارس 
پژوهشگران آمريكايي احتمال مي  دهند كه گاز عصبي سارين عامل سندرم جنگ خليج فارس است. عوامل اين بيماري كه تاكنون گمنام مانده تاكنون جان بسياري از سربازان آمريكايي را گرفته و زندگي سختي را براي آنان به بار آورده است و حتي اثرات منفي ژنتيك بركودكان اين سربازان داشته است.
قسمتي از نتايج اين تحقيقات در ژورنال دانشمند جديد به چاپ رسيده است. دولت انگليس بر اين باور است كه اصولا چنين سندرمي وجود ندارد.
پدرخوانده در رده اول 
در يك نظرسنجي، قسمت دوم فيلم پدرخوانده، رتبه اول را از نظر شركت كنندگان در يك نظرسنجي از آن خود كرد. در اين نظرسنجي قرار بود تا برترين قسمت دوم فيلم ها از نظر بينندگان تعيين شود.
در اين ليست فيلم هاي برتر از اين قرارند: پدرخوانده قسمت دوم، مردان X قسمت 2، ترميناتور 2، بازگشت بتمن، بازگشت به آينده قسمت 2، ارباب حلقه ها و قصه  اسباب بازي ها قسمت دوم.
بازگشت پيرزن و پيرمرد
يك زوج پير كه براي 24 ساعت ناپديد شده بودند، در سلامت كامل پيدا شدند. اين دو زماني ناپديد شده بودند كه حين رانندگي راه را اشتباهي رفته بودند.
وايولت 83 ساله مي  گويد كه شوهرش ويليام 81 ساله به هيچ وجه از كسي راه را نمي  پرسيد و به همين دليل 24 ساعت طول كشيد تا مجددا به خانه برگردند. اين خانم مي  گويد در طول اين مدت به شوهرش اصرار مي  كرد تا از كسي راه را سوال كند اما غرور شوهر مانع از اين كار مي شد. تنها توقفي كه شوهر اين زن انجام داد، براي پر كردن باك بنزين ماشين بوده است. اين خانم مي  گويد: از اين به بعد يك تلفن همراه خواهم خريد تا اگر دوباره گم شديم، راحت تر راه خود را پيدا كنيم. امان از بي  تجربگي!
نجات معجزه آساي كودك 
يك پسر دو ساله رومانيايي پس از يك سقوط مرگبار، به طور معجزه آسايي از مرگ نجات يافت. اين پسر 2 ساله كه از ارتفاع 80 فوتي يك ساختمان 9 طبقه به پايين افتاد، در كمال ناباوري زنده ماند و البته دليل آن سقوط وي به داخل قسمت نگهداري زباله هاي ساختمان بود. به نظر شما پدر و مادر اين پسر چقدر احساس مسووليت دارند؟

دكه
عرفات رفت
023154.jpg
اتحاد آمريكا پس از انتخابات
روزنامه هاي روز جمعه 12 نوامبر اكثرا تيترهاي اول خود را به فوت ياسر عرفات اختصاص داده اند. روزنامه  شرق الاوسط چاپ لندن مي  نويسد: عرفات رفت اما ماجرا همچنان باقي است. روزنامه  فرانسوي ليبراسيون مانند هميشه يك تيتر اول و البته يك عكس دارد. اين روزنامه هم خبر درگذشت عرفات و اوضاع رام الله و نوار غزه را بررسي كرده است. روزنامه  استراليايي، استرالين اينگونه مي  نويسد: مرگ شانسي نو براي صلح. در گوشه اي از اين روزنامه نيز اين تيتر به چشم مي  آيد: سمبولي قدرتمند و رهبري ضعيف. آخرين روزنامه اي هم كه براي امروز مد نظر قرار گرفته شده، روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز است. اين روزنامه با اشاره به جايگزيني محمود عباس مي  نويسد: او قرار است راه عرفات را دنبال كند. همچنين اين روزنامه به مراسم تشييع او كه در قاهره و پس از آن در رام الله برگزار خواهد شد اشاره كرده است.
023142.jpg
023139.jpg
023136.jpg
023133.jpg

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
طهرانشهر
محيط زيست
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  طهرانشهر  |  محيط زيست  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |