دوشنبه ۱۴ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۱ - Jan 3, 2005
هاشمي رفسنجاني:
تاخير در انتخابات موجب گسترش استيلاي
اشغالگران بر مردم عراق است
010488.jpg
عبدالحميد، رئيس حزب اسلامي  عراق روز گذشته با  هاشمي رفسنجاني ديدار و گفت وگو كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار با ارايه تحليلي از اوضاع متاثر كننده عراق گفت: تاخير در انتخابات موجبات گسترش چتر استيلاي اشغالگران بر سرنوشت مردم و منابع اين كشور مي شود.
وي افزود: آمريكايي ها با وجود تحمل هزينه هاي سنگين به دليل مطامع استثماري خود تمايلي به خروج از عراق ندارند.
هاشمي رفسنجاني با بيان اين مطلب كه هيچ امري همانند برگزاري انتخابات و حاكم شدن مردم بر سرنوشت خود براي نجات عراق مهم تر نيست، تأكيد كرد: خلأ حضور مردم در صحنه هاي سياسي اين كشور تبعات و آفات جبران ناپذيري را به دنبال دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از انتخابات آزاد، فراگير و حاكم شدن مردم عراق اعم از شيعه و سني كه داراي دين و كتاب مشترك آسماني اند، بر سرنوشت شان حمايت مي كند.
عبدالحميد نيز در اين ديدار ضمن تشريح آخرين تحولات عراق گفت: آمريكايي ها عملا در عراق نشان دادند كه دشمن درجه يك جهان اسلام هستند.
وي افزود: آمريكا به دليل حمايت از رژيم صهيونيستي غاصب و به طمع تسلط بر نفت منطقه، عراق را اشغال كرد.
رئيس حزب اسلامي عراق گفت: انقلاب اسلامي  ايران اين باور مسلمانان را كه اسلام دين زندگي است، برآورده كرده است.
وي افزود: در عراق شيعه و سني به يك اندازه مورد ظلم و تعدي متجاوزان قرار دارند و ما مصمم هستيم كه وحدت خود را با برادران شيعه حفظ كنيم.
رئيس حزب اسلامي عراق تصريح كرد: در آستانه انتخابات دشمنان با ايجاد خوف و وحشت درصدد القاي ناامني و مساعد نبودن اوضاع براي برگزاري انتخابات در اين كشور هستند.

كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل متحد
بازسازي ويرانه هاي تسونامي ۱۰ سال طول مي كشد
هيات هاي عاليرتبه اي از سازمان ملل متحد به منظور همكاري و هماهنگي در ارسال و توزيع كمك هاي بشردوستانه براي آسيب ديدگان تسونامي سواحل اقيانوس هند عازم منطقه مي شوند.
به گزارش سايت فارسي بي بي سي، كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل متحد در راس هياتي روز پنج شنبه اين هفته عازم منطقه خواهد شد. وي در اجلاس رهبران و مقامات ارشد چندين كشور شركت مي كند كه نحوه ارسال كمك هاي بيشتر را مورد بررسي قرار خواهد داد.
سازمان ملل متحد گفته است كه تاكنون چهل كشور جهان حدود دو ميليارد دلار كمك براي كشورهاي آسيب ديده تعهد كرده اند كه از جمع ديگر كمكهاي بشردوستانه جهاني در سال ۲۰۰۴ بيشتر است.
از اين مبلغ، ژاپن با تعهد پانصد ميليون دلار سهم اصلي را بر عهده دارد و ايالت متحده نيز تاكنون ارسال كمك هايي به مبلغ ۳۵۰ ميليون دلار را تعهد كرده است.
ژاپن داراي سرمايه گذاري هاي قابل توجهي در كشورهاي منطقه است و اين كشورها از جمله بازارهاي عمده صادراتي آن كشور محسوب مي شوند.سازمان ملل متحد اعلام كرده است كه احتمالا آمار تلفات تسونامي در كشورهاي حاشيه اقيانوس هند از يكصد و پنجاه هزار نفر خواهد گذشت و هنوز نمي توان دامنه خسارات را به طور كامل تعيين كرد.
ده سال براي بازسازي
همچنين، بيش از پنج ميليون تن از ساكنان كشورهاي آسيب ديده بي خانمان شده اند و به كمك هاي فوري احتياج دارند.در همان حال، دبيركل سازمان ملل متحد گفته است كه براي بازسازي كامل مناطق آسيب ديده دست كم به ده سال تلاش نياز است.در همين حال، توني بلر، نخست وزير انگليس، خواستار تلاش جهاني براي اجراي يك برنامه بلند مدت بازسازي در مناطق آسيب ديده شده است.
تاكنون ارسال آب آشاميدني، غذا و وسايل بهداشتي اوليه به منطقه آغاز شده و واحدهاي نظامي كشورهاي آمريكا، استراليا و سنگاپور براي كمك به اهالي استان آچه در اندونزي، كه بيشترين خسارات و تلفات به آن وارده شده، به فعاليت پرداخته اند. با اين همه، كمبود و از ميان رفتن زيرساخت هاي ارتباطي هنوز مانع دسترسي به بسياري از ساكنان مناطق دور افتاده اين استان شده است كه برخي از آنها متحمل بيشترين ميزان خسارت و تلفات شده اند.در سريلانكا، كه پس از اندونزي شاهد بيشترين تلفات بوده، وضع نامساعد هوا و ريزش شديد باران تلاش براي كمك به آسيب ديدگان در مناطق دورافتاده تر را با دشواري مواجه كرده است.
از نحوه كمك رساني به آسيب ديدگان انتقادهايي نيز به عمل آمده و به خصوص دولت هند، كه مسئوليت امدادرساني را بدون حضور خارجيان بر عهده گرفته، هدف چنين انتقادهايي بوده است.مقامات ارتش هند، كه ماموريت كمك رساني را بر عهده دارد، تاييد كرده اند كه توزيع كمك به ساكنان جزاير آندمان و نيكوبار با دشواري مواجه بوده است.
دولت هند آمار تاييد شده تلفات را شش هزار كشته و مفقود اعلام داشته اما گفته است كه هنوز از سرنوشت حدود ده هزار نفر ديگر اطلاعي در دست نيست.در همان حال، در مورد نحوه عجيب نجات برخي از بازماندگان گزارش هايي رسيده است.
از جمله، در جزيره آچه يك مرد از زير ويرانه هاي يك خانه كاملا ويران شده نجات يافته و در هند، زني كه از سيلاب جان سالم به در برده بود، در داخل يكي از جنگل هاي منطقه نوزاد پسري را به دنيا آورده و نام او را تسونامي نهاده است.
پرچمهاي آمريكا به حالت نيمه افراشته درمي آيد
جورج دبليو بوش، رئيس جمهوري آمريكا، دستور داده است تا به نشانه احترام و همدردي با قربانيان حادثه تسونامي در اقيانوس هند، پرچمهاي آمريكا از روز دوشنبه (۳ ژانويه) تا جمعه (۷ ژانويه) در ساختمانهاي دولتي به حالت نيمه  افراشته درآيد.
ديروز يكشنبه (۲ ژانويه) كالين پاول، وزير خارجه آمريكا، و جب بوش، برادر رئيس جمهور و فرماندار ايالت فلوريدا در راس هياتي از برخي از كشورهاي حادثه ديده ديدار كرد.

اخبار سياسي
نماينده مردم تهران: موضوع سرنوشت ۴ ديپلمات ايراني را
در كنار مبارزه با تروريسم مطرح كنيم

مهر: پرويز سروري با تاكيد بر اين مسئله كه متاسفانه سرنوشت ۴ ديپلمات ربوده شده ايراني مورد غفلت واقع شده است، گفت: قطعا ايران بايد فعاليت هاي اطلاعاتي بيشتري در اين زمينه انجام دهد و از ابزارهاي اطلاعاتي خود براي روشن شدن هر چه سريعتر سرنوشت اين ۴ نفر استفاده كند. پرويز سروري نماينده تهران و عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اين مسئله كه ۲۲ سال از ربوده شدن ۴ ديپلمات ايراني در لبنان مي گذرد نشان دهنده آن است كه ما در روند پيگيري هاي خود مشكلاتي داشتيم كه هنوز اين موضوع به نتيجه مشخصي نرسيده است. پرويز سروري گفت: ما هنوز يك روند مشخصي را براي پيگيري اين جريان پيش بيني نكرده ايم و به نظر مي رسد با توجه به مطرح بودن مسئله تروريسم و مبارزه با آن، سرنوشت ۴ ديپلمات ايراني در بند رژيم صهيونيستي را به عنوان كساني كه علي رغم اين شعارهاي زيبا، ۲۲ سال است كه در بند رژيم صهيونيستي اسيرند و خبر موثقي از سرنوشت آنان دردست نيست، مطرح كرد. وي افزود: حزب ا... لبنان نيز اين مسئله را پيگيري مي كند و قطعا ايران نيز بايد فعاليت هاي اطلاعاتي بيشتري در اين زمينه انجام دهد.عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: مسائلي در مورد پيگيري سرنوشت ۴ ديپلمات در ابعاد فرهنگي و تبليغاتي از سوي بعضي از اعضاي كميسيون فرهنگي در حال پيگيري است كه نتايج آن در آينده به اطلاع عموم خواهد رسيد.
آمريكا پروژه بركناري البرادعي دبيركل آژانس انرژي هسته اي را دنبال مي كند
مهر: روزنامه ها و رسانه هاي غربي همگي متفق القول هستند كه آمريكا با برگزيده شدن دوباره البرادعي به عنوان مدير كل آژانس مخالف است و همه اين رسانه ها نرمش در برابر ايران را دليل اصلي اين مخالفت اعلام كردند.
برخي منابع از آمريكا و بعضي كشورهاي ديگر در جلسات خصوصي ادعا كرده اند كه البرادعي نه فقط در برابر ايران و عراق بيش از اندازه نرم بوده است، بلكه برخي اطلاعات را از شوراي حكام آژانس پنهان كرده است كه اگر البرادعي اين اخبار را در اختيار شوراي حكام قرار مي داد، به آمريكا براي ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل و اعمال تحريم هاي اقتصادي كمك مي كرد. رويترز آورده است: البته زماني كه در ماه گذشته موضوع جاسوسي آمريكا از دفتر البرادعي فاش شد، تلاش هاي كاخ سفيد براي كنار زدن البرادعي طرفداران خود را از دست داد.

مدرسه هاي تهران، امروز داير است
گروه علمي فرهنگي: روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران اعلام كرد مدرسه هاي تهران در هر سه دوره تحصيلي، امروز دوشنبه ۱۴ دي ماه داير است.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از  آموزش و پرورش شهر تهران، با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي كشور مبني بر تغيير وضعيت پايداري هواي تهران و از بين رفتن وضعيت اضطراري، همه مدارس تهران، امروز داير است و دانش آموزان بايد در كلاس هاي درس خود حاضر شوند.

قاليباف: كشت خشخاش ناامني را گسترش مي دهد
خبرگزاري فارس:  فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: با توجه به اين كه مواد مخدر در گسترش ناامني اجتماعي تأثير داشته است، بر اين اعتقاديم كه كشت خشخاش در كشور به گسترش اين ناامني دامن مي زند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سردار محمد باقر قاليباف در حاشيه همايش مبارزه با قاچاق كالا افزود: ما با اين تلقي كه با كشت شقايق الي فرا به رفع نيازهاي دارويي خود كمك مي كنيم، مخالفيم چون اعتقاد داريم بخشي از اين نياز را مي توان با خريد مواد دارويي از بين برد.
وي خاطرنشان كرد: ما چون در كشور خود قدرت كنترل چنين بحثي را نداريم، اين امكان وجود دارد كه با كشت خشخاش هم، كنترل آن از دستمان خارج شود.
قاليباف افزود: افرادي كه مي گويند ما مي خواهيم اين محصول را در جغرافياي مشخص و از طريق افراد خاص توليد كنيم فراموش كرده اند كه بحث مواد مخدر، موضوع پردرآمدي است و هر آن احتمال رانت خواري و گسترش تبعات بعدي در آن وجود دارد. وي خاطر نشان كرد: از ديد ما اين تصميم، تصميم درستي نيست، چون در امنيت ما تأثير منفي به جاي مي گذارد، بنابراين ما خواستار تجديد نظر در چنين بحثي هستيم.

مرضيه دباغ:
گورباچف هنگام شنيدن برخي فرازهاي نامه امام(ره)
به شدت برافروخته مي شد
ايسنا: مرضيه دباغ يكي از اعضاي هيات اعزامي به شوروي در دي ماه سال ۱۳۶۷ به مناسبت فرارسيدن سالروز ابلاغ نامه تاريخي امام (ره) به گورباچف گفت: «پيام امام (ره) خصوصا در آن برهه تاريخي به گونه اي بود كه تا قبل از ابلاغ هيچ كس نمي توانست محتويات آن را حدس بزند.»
وي با اشاره به فضاي سياسي اجتماعي حاكم بر كشور در زمان ابلاغ پيام، گفت:« نامه زماني ابلاغ  شد كه ايران با پذيرش قطعنامه به جنگ خاتمه داده بود. به همين لحاظ امام(ره) هنگامي كه نامه را به ما دادند، اشاره كردند كه ممكن است نگذارند هواپيما به شوروي برسد يا آمريكا آن را منهدم مي كند و يا مي ربايد و يا ممكن است پس از ابلاغ نيروهاي شوروي شما را دستگير كنند.»
وي در ادامه به روح نامه امام(ره) اشاره كرد و افزود: «اين نامه در عين حال كه مبين دورنگري و دورانديشي امام(ره) بود، تسلط امام(ره) را نسبت به مسايل زمان نيز مي رساند؛ چرا كه در آن برهه تاريخي در هيچ جاي جهان فروپاشي شوروي به ذهن هيچ كس خطور نمي كرد.»
دباغ در ادامه به نحوه ابلاغ پيام اشاره كرد و گفت: «امام(ره) دستور داده بودند كه ابلاغ پيام به صورت سمعي بصري باشد؛ به اين صورت كه آيت الله جوادي آملي نامه را مي خواندند. نامه به انگليسي ترجمه مي شد و همزمان مترجم گورباچف اين مطالب را به روسي ترجمه مي كرد.»
وي با اشاره به حالات گورباچف در جريان ابلاغ تصريح كرد: «برخي جاها او به شدت برافروخته مي شد. »
همچنين گورباچف خطاب به يكي از نزديكان ما كه پس از ۱۰-۱۲ سال، ۲ سال پيش به ملاقات گورباچف رفته بود، گفت:« افسوس مي خورم و اي كاش آن روز از نامه امام (ره) درك بهتري داشتم تا شوروي به اين روز نمي افتاد.»

انتخاب نهم
علي اكبر ولايتي: حضور زنان در عرصه اجتماعي گام مهمي
در جهاني شدن اعتقاد اسلامي است
ايسنا: حضور زنان در عرصه اجتماعي كه طليعه آن را با ورود دو معاون رئيس جمهور در دولت خاتمي به صورت گسترده تري شاهد بوديم گام مهمي براي جهاني شدن اعتقاد اسلامي است؛ خصوصا اين كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگوي دولت اسلامي بايد عملا نشان دهد كه معيار انتخابش بر جنسيت افراد نيست.
دكتر علي اكبر ولايتي طي سخناني در ديدار ۱۰ تشكل زنان افزود: قطعا در عرصه هايي كه منع شرعي براي حضور زنان با توجه به ديد اجتهادي تشيع به مسايل جامعه وجود ندارد ما بايد مكانيسمي را تعريف كنيم كه در آن به دنيا نشان دهيم حقوق زنان با اعتقاد اسلامي بهتر از مكاتب ديگر برآورده مي شود.
وي افزود: مهم ترين معيار براي حضور افراد در پست مديريتي شايستگي است كه چه بسا در بعضي از امور مديريت خانم ها بهتر از آقايان است.
مشاور مقام معظم رهبري، راه برون رفت از مشكلاتي از جمله بيكاري و تورم را كه منشا فقر و فساد هم مي باشد، رونق اقتصادي و عدالت اجتماعي عنوان كرد و افزود: اگر ما با اين دو بال حركت نكنيم باز هم دچار مشكل مي شويم.
ولايتي در پاسخ به سئوالي درباره حل مشكل بيش از ۲ ميليون زن سرپرست خانواده گفت: كميته امداد امام (ره) هم معترف است كه اين مستمري ها ناچيز است و اين كميته هم بر اساس بودجه اش اقدام مي كند. در اين خصوص بايد دو كار انجام شود يك اقدام كوتاه  مدت و يك اقدام بلندمدت كه رسيدن اين خانواده ها به خودكفايي است.
ولايتي بر استفاده از تجربيات ارزنده بسيجيان، رزمندگان و ايثارگران تأكيد كرد و افزود: بايد از اين نيروهاي فداكار و دلسوز كه پشتوانه مورد اعتماد نظام هستند، در حوزه هاي گوناگون استفاده كرد.
علاءالدين بروجردي:
از انتصاب خود به رياست ستاد انتخاباتي ولايتي بي اطلاعم
مهر: علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس فعاليت هر ستاد انتخاباتي از جريان اصولگرايان را منوط به انتخاب نهايي اصولگرايان براي كانديداتوري رياست جمهوري دانست و از انتصاب خود به رياست ستاد انتخاباتي ولايتي اظهار بي اطلاعي كرد. بروجردي تأكيد كرد: بايد منتظر بمانيم تا شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي و كميته ۵ نفره از ميان نامزدهاي مطرح كانديداي واحد اصولگرايان را انتخاب نمايند و سپس در خصوص امور عملياتي و اجرايي ستاد انتخاباتي اين كانديدا سخن بگوييم.
حمايت جمعيت مستقل ايران اسلامي از نامزدي كروبي
ايرنا: جمعيت مستقل ايران اسلامي ضمن اعتراض به برخوردهايي كه با هاشمي رفسنجاني صورت مي گيرد، اعلام كرد:  در صورت نامزدي «مهدي كروبي» در انتخابات رياست جمهوري، جمعيت مستقل ايران اسلامي از وي حمايت خواهد كرد.
محسن رضايي: اگر تصميم اصولگرايان عادلانه باشد
آن را مي پذيرم
فارس: محسن رضايي در جمع اعضاي شوراهاي مركزي تشكل هاي دانشجويي استان كرمان تاكيد كرد: اگر تصميم اصول گرايان عادلانه باشد و دوستان مسايل عاطفي را در تصميم گيري خود دخالت ندهند من هم تصميم را مي پذيرم.محسن رضايي كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: تصميم عادلانه يعني اينكه كميته اي كارشناسي، برنامه هاي كانديداها را قضاوت كند و در عين حال سعي كند مسايل عاطفي را در تصميم گيري دخالت ندهد. وي افزود: مسير فعلي را منطقي ارزيابي مي كنم و بعيد مي دانم با اصولگرايان به توافق نرسم. رضايي همچنين در پاسخ به سئوالي مبني بر حضورهاشمي رفسنجاني در انتخابات و رقابت با وي گفت: صحنه انتخابات تنها رقابت فكري نيست بلكه مقدم بر آن رقابت در اداره قوه مجريه است.
شانس كروبي از معين بيشتر است
فارس: عضو شاخص فراكسيون اقليت مجلس گفت: مطمئناً مهدي كروبي دبيركل مجمع روحانيون مبارز براي حضور در انتخابات رياست جمهوري مقبوليت و شانس بيشتري در جبهه اصلاح طلبان دارد.محمد قمي اظهار داشت: اميدوارم كه گروههاي درون جبهه دوم خرداد براي انتخابات رياست جمهوري به يك كانديداي مشترك دست يابند كه اجماع همه گروهها بر روي وي باشد. وي افزود: شانس موفقيت كروبي نسبت به معين براي حضور در انتخابات رياست جمهوري و يا معرفي به عنوان كانديداي واحد جبهه اصلاحات بيشتر است كه اميدوارم اين اتفاق هم بيفتد.
مجمع اسلامي بانوان از نامزدي كروبي حمايت مي كند
فارس: مجمع اسلامي بانوان براي حمايت از كانديداتوري مهدي كروبي در انتخابات رياست جمهوري با وي ديدار مي كند.
اعضاي شوراي مركزي مجمع اسلامي بانوان فردا با مهدي كروبي ديدار و رايزني خواهند كرد. مجمع اسلامي بانوان در اين ديدار از مهدي كروبي دبير كل مجمع روحانيون مبارز به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري حمايت خواهد كرد.
خانه كارگر همچنان از هاشمي رفسنجاني حمايت مي كند
فارس: دبير اجرايي خانه كارگر استان تهران گفت كه اين تشكل همچنان حمايت از هاشمي رفسنجاني را در دستور كار دارد.
اسماعيل حق پرست با اشاره به جلسه ديروز هيات اجرايي خانه كارگر بيان داشت: در اين جلسه همچنين اخبار و تحليل هاي مربوط به حضور يا عدم حضور آقاي هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
برگزاري ۷۰۰ نشست و گردهمايي سياسي انتخاباتي در همدان
ايسنا: مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه منطقه مقاومت بسيج سپاه همدان، گفت: با برگزاري ۷۰۰ نشست و گردهمايي سياسي مطابق ديدگاه هاي امام خميني (ره)، آرمان هاي انقلاب اسلامي و فرمايشات مقام معظم رهبري، معيارهاي انتخاب رئيس جمهور و اهميت حضور مردم در پاي صندوق هاي راي با هدف تشويق و ترغيب مردم براي شركت در انتخابات تبيين خواهد شد.
تا پايان دي ماه گزينه خود را انتخاب مي كنيم
آخرين اقدام انتخاباتي جبهه پيروان خط امام و رهبري در خصوص انتخابات رياست جمهوري، در هفته گذشته مذاكره با دكتر ولايتي بوده است.
ابوالقاسم رئوفيان عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري، با بيان اين كه اين جبهه پيش از اين با لاريجاني و احمد توكلي مذاكره داشته است، افزود: جبهه پيروان خط امام و رهبري اين مذاكرات را با ديگر چهره هاي مطرح ادامه خواهد داد و درصدد است تا پايان دي ماه گزينه خود را از ميان داوطلبان انتخاب كند.
فعلاً فقط به كروبي فكر مي كنيم
ايسنا: سخنگوي مجمع نيروهاي خط امام (ره) گفت: تا پس از مشخص شدن حضور يا عدم حضور مهدي كروبي در عرصه انتخابات به غير از وي به كانديداي ديگري فكر نمي كنيم.حميد قزويني با بيان اين كه در اين مقطع فعاليتهاي مقدماتي درون حزبي و درون گروهي خود را حول انتخابات آتي رياست جمهوري دنبال مي كنيم، افزود: مجمع نيروهاي خط امام (ره) همچنان بر حضور كروبي در عرصه انتخابات تأكيد دارد كه با توجه به اين امر، اعضاي شوراي مركزي مجمع، به صورت جدي فعاليتهاي خود را پيش مي برند.
شوراي هماهنگي انقلاب به هر كانديدايي برسد حمايت مي كنيم
كريمي  دبيركل جامعه اصناف و بازار، تمكين جامعه اصناف و بازار به نظر و انتخاب نهايي شوراي هماهنگي انقلاب اسلامي براي معرفي يك كانديداي واحد را يادآور شد و افزود: شوراي هماهنگي انقلاب اسلامي به هر كانديدايي برسد ما نيز از آن شخص حمايت مي كنيم.
نشست سراسري ستادهاي انتخاباتي
گروه هاي حامي دكتر معين برگزار مي شود
ايسنا: شنبه  شب اعضاي دفتر سياسي جبهه مشاركت ايران اسلامي، با حضور چند تن از استادان برجسته دانشگاه ها به بررسي فضاي سياسي كشور، چشم اندازها و شرايط پيش رو تا انتخابات رياست جمهوري آتي پرداخت.
سعيد شريعتي رئيس كميته اطلاع رساني مشاركت گفت: اين اعضا طي سفرهاي خود رايزني هاي لازم براي نشست سراسري ستادهاي انتخاباتي گروه هاي حامي دكتر معين كه طي هفته جاري برگزار مي شود، را با مراكز استان ها هماهنگ كرده اند.
سه شنبه نشست كروبي با اصحاب مطبوعات
نشست حجت الاسلام والمسلمين كروبي با اصحاب مطبوعات روز سه شنبه برگزار مي شود. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست، حجت الاسلام والمسلمين كروبي مواضع خود را در قبال انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري اعلام خواهد كرد. يادآور مي شود، پيشتر در خبري زمان اين نشست چهارشنبه اعلام شده بود.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |