شنبه ۱۹ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۶ - Jan 8, 2005
مقام معظم رهبري:
ايمان به جايگاه علم و دانشگاه
زمينه ساز توسعه حقيقي است
010959.jpg
مهر: رهبرمعظم انقلاب، در ديدار روساي دانشگاه ها و مراكز علمي تحقيقاتي، ايمان عميق به جايگاه علم و دانشگاه را، زمينه ساز پيشرفت و توسعه حقيقي خواندند و تاكيد كردند بايد علم را در كشور احيا كنيم.
حضرت آيت ا... خامنه اي، اهتمام به علم را، باعث عزت و اعتماد به نفس فردي و ملي برشمردند و با اشاره به آثار منفي تسلط جريان هاي استعماري وقدرت هاي غربي درتاريخ دوقرن اخيرايران، افزودند: بي اعتنايي وغفلت از علم و نااميدي از پيشرفت علمي، از نتايج حضور و تاثيرگذاري قدرت هاي غربي در تاريخ معاصر ايران بوده است، اما امروز بايد درهمه رشته هاي علمي، عزت و اعتماد به نفس، احساس توانايي توليد علم و باور به فتوحات علمي را درملت خوش استعداد ايران ايجاد كنيم كه دانشگاه ها يكي از مهمترين اركان تحقق اين اهداف بشمار مي روند.
ايشان، اهميت دادن به علم وتكريم دانشگاه و استاد را نيازمند برنامه ريزي، اهتمام و اقدام خواندند و با ابراز خرسندي از پيشرفتهاي علمي بوجود آمده، خاطرنشان كردند: اين توفيقات قابل تحسين، درقياس با اهداف علمي كشور، تنها درحد يك خيزش است كه اين خيزش بايد مقدمه حركتي جدي وگسترده قرار گيرد.
رهبرمعظم انقلاب تعداد فراوان استادان مبرز و توانا دردانشگاهها را، از جلوه هاي استعداد ويژه مردم ايران بر شمردند و افزودند: به موازات استفاده كامل ازاين استادان، بايد به استادان جوان هم ميدان داد و استعدادهاي بيرون از دانشگاه را نيز جذب كرد.
حضرت آيت ا... خامنه اي، با ابرازخرسندي از استقبال جامعه علمي كشور از مقوله جنبش نرم افزاري و توليد علم، افزودند: عده اي با يأس پراكني در محيطهاي علمي، توانايي عظيم اين ملت را زير سئوال مي برند اما تاريخ وتمدن اين سرزمين و پيشرفتهاي ۲۵سال اخير ثابت مي كند كه ملت بزرگ ايران، قادراست در توليد ونوآوري علمي نيز به مرزهاي تازه اي دست يابد.
رهبرمعظم انقلاب عشق به اسلام وانقلاب، برخورداري كامل از غرور ملي و غيرت ديني، داشتن روحيه خدمت وتلاش، دفاع از خلاقيت و نو آوري، آگاهي از مسائل و واقعيتهاي عرصه جهاني و پرهيز از سياست زدگي را از جمله ويژگي هاي ضروري يك استاد دانشگاه برشمردند وخاطرنشان كردند: بايد با تامين نيازهاي معيشتي استادان دانشگاهها، فرصت كافي را براي آموزش صحيح و تقويت علمي دانشجويان، در اختيار استادان قرار داد.
ايشان بعد فرهنگي دانشگاهها را بسيار مهم دانستند و با اشاره به نقش بي بديل فرهنگ در سرافرازي، شجاعت و استقلال يك ملت يا سرافكندگي و ذلت آن افزودند: فرهنگ گياه خودرو نيست و نيازمند هدايت و پرورش است و در زمينه مسائل فرهنگي دانشگاهها، علاوه بر فعاليتهاي خوبي كه نهاد نمايندگي ولي فقيه انجام مي دهد روساي دانشگاهها ومسئولان وزارت علوم نيز بايد مسئوليت هاي سنگين خود را انجام دهند.
رهبرمعظم انقلاب اسلامي با حمايت از فعاليتهاي سياسي دردانشگاهها خاطرنشان كردند: دانشجو به مقتضاي طبيعت جواني، به اين مسئله تمايل دارد و بايد گرايش هاي حقيقي موجود درجوانان دانشجو را كه مهمترين آنها عدالت خواهي است، تقويت كرد.
ايشان، حمايت از ملت مظلوم فلسطين و مقابله با زورگويي آمريكا را از جلوه هاي عدالت طلبي دانشجويان دانستند و افزودند: حضور پرطراوت و بسيار گسترده دانشجويان درمراسم ديني و انقلابي، نشان دهنده طبيعت با صفا و نوراني جوانان عزيز ماست.
حضرت آيت ا... خامنه اي با اشاره به استحكام كارشناسانه سند چشم انداز۲۰ساله ايران به دانشگاهها و مراكز آموزش عالي توصيه كردند: براي ارزيابي روند تحقق اهداف اين سند بسيارمهم، پروژه هاي تحقيقاتي تعريف و اجرا كنند.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري هم در اين ديدار با اشاره به توجه ويژه به توسعه علمي در برنامه چهارم و سند چشم انداز بيست ساله كشور، هفت برابرشدن جمعيت دانشجويي كشوردرسالهاي پس ازانقلاب، توجه به نياز بازار در توسعه دوره هاي آموزشي، تنوع بخشيدن به سيستمهاي آموزشي، بازنگري در محتواي آموزشي و توجه به توسعه تحصيلات تكميلي پژوهش محور را از جمله شاخص هاي حركت آموزش عالي برشمرد و گفت: رشد سالانه ۴۰ درصدي مقالات علمي درمجلات معتبر خارجي، تاسيس قطب هاي علمي و ايجاد ده پارك فن آوري از نشانه هاي پيشرفت علمي كشور در سالهاي اخير است.

دو جناح ، دو همايش انتخاباتي
ولايتي: توليد ثروت و عدالت اجتماعي از وظايف اقتصادي دولت است
معين: معاون اول و همكاران دولت احتمالي خود را به زودي معرفي مي كنم
لاريجاني: ايران به هواي تازه احتياج دارد
گروه سياسي: روز گذشته همايش انتخاباتي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي استان تهران در مدرسه شهيد مطهري با سخنان ناطق نوري رئيس شوراي هماهنگي برگزار شد.
ناطق نوري با اشاره به اينكه در طول اين سال ها بصورت مداوم گروهها جاي خود را در قواي مختلف اجرايي و مقننه با يكديگر عوض كرده اند، افزود: به عنوان فردي كه همواره در ميدان سياست شاهد اين تحولات بوده ام تاكيد مي كنم همانطوري كه در صورت پيروزي در هر كدام اين انتخابات نبايد مغرور شد در صورت شكست نيز نبايد دچار يأس و نااميدي شويم و با مطالعه روي علل عدم موفقيت بايد درصدد جبران آن بود و مانع تكرار اينگونه شكست ها شد.
ناطق نوري افزود: در انتخابات دوم خرداد سال ۷۶ بسياري از گروههاي انقلاب اسلامي گرفتار غرور شدند كه نتيجه آن را نيز همه ديدند؛ حال نيز كه ما در انتخابات شوراها و نيز مجلس موفق شديم نبايد رقباي خود را تحقير كرده و با بزرگ قلمداد كردن خود آنها را از صحنه انتخابات دور كنيم.
وي تصريح كرد: بايد اخلاق اسلامي را نسبت به تمامي رقباي خود با هر گرايشي اجرا كنيم و با خضوع و فروتني تمامي گروهها را به حضور حداكثري و پررنگ در انتخابات تشويق كنيم تا با شركت بيش از پيش مردم در اين انتخابات، منافع و مصالح كشور محقق شود و با اين حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي نمايش ديگري از اقتدار و پايبندي مردم به نظام به منصه ظهور گذاشته شود.وي با تاكيد بر اينكه ديگر كانديداهاي مورد حمايت شوراي هماهنگي نيز براي حضور در جلسه ديروز دعوت شده بودند گفت با توجه به مشغله فراوان اين نامزدها تنها دكتر ولايتي توانست حضور يابد. ناطق نوري با اعلام اين خبر كه مسئوليت كميته بررسي كانديداتوري ۵ نامزد انتخابات رياست جمهوري بر عهده وي مي باشد، افزود: ما صرفاً بر اساس برنامه پيش بيني شده پيش مي رويم و تاكنون نه كار خود را به تاخير انداخته و نه تعجيلي غير منطقي به عمل آورده ايم.
دكتر ولايتي:توليد ثروت و عدالت اجتماعي از وظايف اقتصادي
دولت است
علي اكبر ولايتي گفت: آنچه كه امروز تحت عنوان جهاني سازي با سردمداري آمريكا در دنيا مطرح مي شود، مختص حوزه اقتصادي نيست، بلكه همه حوزه هاي فرهنگي، بين المللي، سياسي، فناوري و علمي را دربرمي گيرد.
ولايتي افزود: اگر ما بخواهيم حقوق بشر آمريكايي را بپذيريم بايد مسلمات اسلام را كنار بگذاريم. مشاور مقام معظم رهبري تصريح كرد: ما نبايد در حوزه فرهنگي فقط دفاع كنيم و منفعل باشيم بلكه در كنار دفاع، بايد تهاجمي هم عمل كنيم. در حوزه رسانه ها المنار كه توسط حزب ا... لبنان تاسيس شد، نمونه خوبي است كه فرانسه فعاليت هاي آن را ممنوع و آمريكا هم از آن استقبال كرد.
ولايتي گفت: نبايد كاري كنيم كه خصوصي سازي از چارچوب چشم انداز ۲۰ ساله خارج شود، خصوصي سازي به نظارت جدي نياز دارد و نبايد بگذاريم اقتصاد رها باشد. وي، وظيفه دولت را مديريت و هدايت اقتصادي خواند و افزود: توليد ثروت و عدالت اجتماعي توام با كنترل و هدايت و نه با شتابزدگي و نه با عقب ماندگي از وظايف اقتصادي دولت است.
به گزارش ايسنا، ولايتي حمايت از صادرات را مهم خواند و گفت: از صادرات هم بايد حمايت كرد و هم بر آن نظارت داشت، تا بازار از هر جنسي كه اشباع شد، مازادش به خارج صادر شود. البته قيمت مناسب با كيفيت و استاندارد خوب از ضرورت هاي اوليه صادرات است. متاسفانه ما در استاندارد به معناي واقعي به حد مطلوب نرسيده ايم.
اين استاد دانشگاه، ضرورت ايجاد بيمه صادرات در حمايت از صادركننده را ضروري دانست و گفت: اگر بيمه صادرات در كنار قيمت مناسب و كيفيت مطلوب براي توليدكننده و صادركننده فراهم شود، قطعا موفقيت بيشتري به دست مي آوريم.
ولايتي با اشاره به اين كه آمريكا در حوزه فناوري نمي خواهد ما به جايي برسيم، گفت: در حوزه دفاعي و فناوري، علي رغم كارشكني هاي فراوان آمريكا و غرب ما توانسته ايم به پيشرفت هاي بالايي دست يابيم و در منطقه حرف اول را بزنيم؛ اين نشان مي دهد ظرفيت لازم را داريم، از جمله فناوري صلح آميز هسته اي كه هيچ گاه از آن نخواهيم گذشت.
همچنين حبيب ا... عسگراولادي نايب رئيس شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي به عنوان ديگر سخنران همايش انتخاباتي اين شورا در استان تهران گفت: با انتخابات مجلس هفتم تنه و شاخه هاي درخت اصولگرايي رشد كرد، انتخابات رياست جمهوري نيز گل اين درخت و دولت كارآمد آينده اصولگرايان نيز ميوه اين درخت خواهد بود.
نايب رئيس شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي در ادامه تاكيد كرد: ۵۰ شخصيت در درون اصولگرايان داريم كه توان بالقوه براي رياست جمهوري دارند.
ديروز همچنين حاميان دكتر معين نامزد سازمان مجاهدين انقلاب و جبهه مشاركت همايشي در سالن اجتماعات وزارت كاربرگزار كردند كه گزارش آن در همين صفحه درج شده است.

آيت الله جنتي:
اگر حرمت ها را شكستيد، انتظار نداشته باشيد
خدا حرمتي براي شما قائل باشد
ايسنا: امام جمعه موقت تهران، زلزله اخير در جنوب شرق آسيا را غم انگيز و غيرقابل باور دانست و با تأكيد بر امدادرساني به مردم كشورهاي آسيب ديده خاطرنشان كرد: بايد از اين حادثه عبرت بگيريم؛ به هر حال مرگ در انتظار همه ماست و بايد براي رويارويي با آن آماده شد. دبير شوراي نگهبان به فجايع آمريكايي ها در عراق اشاره كرد و گفت: آمريكا پيش از اين هم با مردم ايران به همين شكل عمل مي كرد و اگر نبود انقلاب و قدرت اسلام در اين كشور و اگر نبود فداكاري ها، امروز ما هم تحت سلطه همين ها بوديم.بي رحمي و قساوت اينها حد و حساب ندارد. هيچ نويسند اي جرات ندارد كلمه اي بگويد كه به اسرائيل و آمريكا بربخورد.
جنتي ادامه داد: ببينيد در اين مملكت ۲۵ سال است شعار ضدآمريكايي داده مي شود. اين قدرت، قدرت اسلام، روحانيت و مرجعيت است. اين قدرت را پاس بداريد تا خدا حرمت شما را پاس بدارد. اگر اين حرمتها را شكستيد، ديگر انتظار نداشته باشيد كه خدا حرمتي براي شما قائل باشد.
خطيب جمعه تهران با تأكيد بر لزوم رعايت اين ارزشها از سوي مقامات، مسئولان، دانشگاهيان،  انديشه سازان و دستگاههاي تبليغاتي گفت: اينها سرمايه هاي بسيار ارزشمندي هستند كه براي ما از نفت و طلا و الماس قيمتش بيشتر است.
آيت الله جنتي همچنين درخطبه اول نمازجمعه تهران، با اشاره به حديثي مبني براين كه بهترين اعمال در پيشگاه خدا ايجاد شادي در دل مسلمان است، گفت: ما گرسنگاني داريم كه به نان نياز دارند.چقدر زشت است دريك جامعه اسلامي انقلابي گرسنه اي وجود داشته و معطل نان باشد. وي با بيان اين كه ايجاد شادي در دل مسلمان راههاي متعددي دارد، گفت: اين كار، گاه با خرج  كمي انجام مي شود، مثلا يك صاحب مقام با يك تلفن مي تواند اين كار را بكند.

البرادعي:
بازرسي ها در ايران ادامه خواهد يافت
ايسنا: آسوشيتدپرس به نقل از البرادعي گزارش داد كه وي گزارش جديدي از فعاليت هاي هسته اي ايران را در نشست بعدي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي ارايه نخواهد داد.
اين خبرگزاري آمريكايي به نقل از محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارش داد كه وي همچنان اطلاعات جديد از برنامه هسته اي ايران را به شوراي حكام ارايه خواهد داد اما امكان دارد كه در نشست ماه مارس شورا گزارش جديدي از فعاليت هاي هسته اي اين كشور ارايه ندهد.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه ظرف شش ماه آينده وضعيت پرونده هسته اي ايران به ارايه گزارشهايي معمولي از برنامه هسته اي اين كشور برسد.
خبرگزاري رويتر نيز به نقل از البرادعي خاطر نشان كرد: ما تاكنون به هيچ گونه فعاليت هاي تسليحاتي (در ايران) برخورد نكرده ايم با اين حال تلاش مي كنيم از سايت هاي مختلف از جمله سايت هاي نظامي ديدن كنيم.
وي افزود: ما در گذشته چندين سايت را بازرسي كرده ايم و قصد داريم ظرف روزها يا هفته هاي آينده از پارچين ديدن كنيم. وي همچنين گفت: در حال مذاكره با ايران در خصوص جزييات ديدار از اين سايت است.
اين گزارش به نقل از رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: مسئله مهم فرايند تسليحات نيست، بلكه توليد اورانيوم بسيار غني شده يا پلوتونيوم است.
البرادعي افزود: از نظر ما مسئله مهم مواد هسته اي است، اگر شما اورانيوم بسيار غني شده يا پلوتونيوم نداشته باشيد سلاح هسته اي نداريد. ممكن است مطالعات كامپيوتري يا شبيه سازي انجام دهيد اما بدون (به كارگيري) مواد هسته اي، سلاحي توليد نخواهد شد.
براساس اين گزارش، وي ضمن ابراز تمايل براي حل پرونده هسته اي ايران تا پايان سال ۲۰۰۵ ميلادي گفت: قطعا ما به انجام بازرسي ها براي حصول اطمينان از عدم وجود فعاليت هاي اعلام شده ادامه خواهيم داد، اما من تمايل دارم شاهد اين باشم كه تا پايان سال جاري تمامي مسايل مربوط به برنامه گذشته برطرف شود.

توفيقي: ترم دوم دانشگاه ها بدون تأخير آغاز مي شود
ايسنا: وزير علوم، تحقيقات و فناوري درباره معرفي جايگزين دكتر خانيكي، گفت : فعلا تصميم به معرفي جايگزيني براي معاونت فرهنگي نداريم. دكتر جعفر توفيقي افزود: پس از بازنگري ساختار وزارت علوم كه طي دو يا سه ماه آينده صورت مي گيرد، در مورد معاونت فرهنگي تصميم گيري مي شود. وي با رد تاخير در آغاز ترم جديد دانشگاه ها به علت بحران كسري بودجه، گفت: در سه ماهه آخر هر سال دولت و مجلس كسري بودجه را بررسي كرده و سعي مي شود از طريق ايجاد منابع جديد كسري ها را جبران كنند. وي با بيان اين كه امسال نيز مانند سالهاي گذشته بحث كسري بودجه در دولت مطرح است، افزود: اين كسري هيچ ارتباطي به فعاليت هاي علمي دانشگاه ندارد.دكتر توفيقي با تأكيد بر پيشرفت كيفي در دانشگاه  تهران، گفت: در سالهاي گذشته اين دانشگاه از نظر گسترش تجهيزات آزمايشگاهي و فضاي آموزشي پيشرفت خوبي داشته است. دكتر توفيقي با بيان اين كه نهضت علمي خوبي در كشور آغاز شده است، گفت: بسياري از دانشگاه هاي ايران در تحرك، پويايي و نشاط خوبي از نظر علمي به سر مي برند. وزير علوم در خاتمه تعداد اعضاي هيات علمي كه در برنامه سوم توسعه به وزارت علوم پيوسته اند را حدود شش هزار نفر عنوان كرد و گفت: دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري چهره جديد پژوهشي به دانشگاه ها داده اند كه اولين علائم آن افزايش مقالات ايران در دنياست.

لاريجاني: ايران به هواي تازه احتياج دارد
دكتر لاريجاني نامزد احتمالي اصولگرايان در انتخابات آينده رياست جمهوري با تاكيد بر اينكه «جمهوري اسلامي در شرايط فعلي به هواي تازه احتياج دارد» گفت: اين امر با نوانديشي در عرصه هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي محقق خواهد شد.
دكتر لاريجاني كه صبح ديروز در جمع اعضاي گروههاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي در استان فارس سخن مي گفت با اشاره به خدمات و قدرت نيروهاي انقلابي در پيشرفت و توسعه كشور اظهار داشت: بايد يك تحول جديدي در كشور ايجاد كرد و نيروهاي اصولگرا مي بايست به «صداقت» ، «خدمت به مردم» و «شفافيت» به عنوان سه ضلع مثلث «موفقيت» ، توجه ويژه داشته باشند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به نامزدهاي احتمالي اصولگرايان در انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: دوستان مطرح افرادي انقلابي، زحمتكش، تلاشگر و خوش فكر هستند و اگر شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي در مورد هر كدام از آنها به تصميم برسند بنده نيز از او حمايت خواهم كرد.
كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري آينده مشكل اصلي كشور را معيشت مردم و معضلات اقتصادي ذكر كرد و گفت:  رئيس جمهور آينده بايد حل مشكل معيشتي مردم را در صدر برنامه هاي خود قرار دهد و تا زماني كه مشكلات اقتصادي حل نشود چالشهاي ديگر نيز قابل حل نيست.
لاريجاني در پاسخ به سئوالي با انتقاد از عدم توجه جدي به مبارزه با مفاسد اقتصادي، بزرگ شدن دولت، مقررات غيرضروري، عدم برخورد جدي با مفسدين و عدم شفافيت امور را از جمله ريشه هاي فساد اقتصادي در جامعه دانست و گفت: براي مبارزه با فساد بايد ريشه هاي آنرا خشكاند.
دكتر لاريجاني اضافه كرد: در دوران خدمت خود در صدا و سيما به مديران خود تأكيد مي كردم كه از ورود به فعاليت هاي تجاري بايد پرهيز كنند چرا كه ممكن است كل مديران نظام زير سئوال بروند.

اخبار كوتاه
رئيس جمهور : قانونمندي فعاليت تشكل هاي غيردولتي ضروري است
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي طي سخناني در جمع رئيس و معاونان سازمان ملي جوانان با اشاره به اين كه جوان واقعيتي است كه نمي توان آن را انكار كرد و يا از كنارش بي تفاوت گذشت اظهار داشت: بايد با شناخت شيوه هاي صحيح تربيت ديني و علمي اقتضائات زمان و نيز بهره گيري از تجارب ساير جوامع در جهت تأمين منزلت اجتماعي جوانان فعاليت كرد.
وي سپس با نفي ديدگاهي كه در پي سوءاستفاده از احساسات، شور و نشاط جوانان در جهت خاص مراكز قدرت و صاحبان منافع است، گفت: متاسفانه ديدگاه ديگري وجود دارد كه خواهان مهار و كنترل نيروي فراوان اين قشر پوياي اين جامعه، به هر قيمتي است. رئيس جمهور در عين حال هدايت جامعه، انسان و جوان را از ويژگي هاي مكتب اسلام دانست و گفت: هدايت بايد منجر به بروز استعدادها و ظرفيت هاي فطري جوانان شود و به هيچ وجه به معناي اجبار و وادار كردن انسان به قبول يك سليقه و يك فكر نيست. وي با بيان اين كه جوان تأثير بسياري از نحوه رفتار حكومت مي گيرد و در عين حال متاثر از عواملي نظير كمبودهاست، تصريح كرد: بهترين تبليغ براي نظام اسلامي پاسخگويي به نيازهاي جوانان و حرمت  بخشيدن به آنهاست. رئيس جمهور همچنين لزوم هوشياري و قانونمندي بر فعاليت تشكل هاي غيردولتي را خاطر نشان كرد و با تأكيد بر ضرورت انعكاس مطلوب فعاليت هاي سازمان ملي جوانان، از خدمات رئيس و دست اندركاران اين سازمان قدرداني كرد.
دريادار محتاج:با هرگونه شرارت در خليج فارس برخورد مي كنيم
مهر: امير دريادار عباس محتاج فرمانده نيروي دريايي ارتش در حاشيه بازديد از معاونت وظيفه عمومي ناجا، پيرامون استقرار زيردريايي هاي رژيم صهيونيستي موسوم به دلفين در خليج فارس و طرح هدف قراردادن نيروگاه اتمي بوشهر بوسيله موشكهاي هارپون، اين موضوع را بخشي از عمليات رواني رسانه هاي صهيونيستي دانست و اظهار داشت: ممكن است اين طرح به صورت يك فكر اوليه مطرح شده باشد، اما در مرحله اجرا قابليت عملياتي و اجرايي نخواهد داشت. امير محتاج ادامه داد: امروز نيروي دريايي بر هر شناور سطحي و زير سطحي كه وارد خليج فارس مي شود تسلط كامل دارد و هر كس بخواهددر اين زمينه در خليج فارس شرارت كند پاسخ محكمي دريافت خواهد كرد. وي همچنين در خصوص جنجال هاي بوجود آمده اخير پيرامون توطئه تغييرنام خليج فارس از سوي موسسه نشنال جئوگرافيك و عكس العمل مناسب جمهوري اسلامي در اين زمينه گفت: طرح بحث تغيير نام خليج فارس نيز براساس يك عمليات رواني سازماندهي شده از طرف آمريكا و در راستاي ايجاد تفرقه ميان كشورهاي حاشيه خليج فارس بوده چرا كه در صورت اتحاد كشورهاي منطقه جلوي تركتازي هاي آمريكاييها در خليج فارس گرفته مي شود.
دري نجف آبادي:با قاچاقچيان اسلحه از طريق مرز عراق به شدت برخورد مي كنيم
فارس:  دادستان كل كشور بر ضرورت حمايت از ارتش جمهوري اسلامي و ديگر نيروهاي نظامي مستقر در مرزها تأكيد كرد و گفت: با قاچاقچيان اسلحه از طريق مرز عراق به خوزستان به شدت برخورد مي كنيم. دري نجف آبادي در ديدار از شهر شهداي هويزه اهداف سفر خود به استان را اداي احترام به شهداي دانشجو از جمله شهيد علم الهدي و همراهانش و ديدار با علما، مردم و كاركنان قضايي و ضابطين برشمرد. دري نجف آبادي در ادامه سخنان خود با اشاره به مفاسد اقتصادي تصريح كرد: اگر لازم باشد شعبه اي خاص براي برخورد با مفاسد اقتصادي از جمله زمين خواري در استان خوزستان راه اندازي مي شود.
موافقت رئيس جمهور با تأسيس يك شهر در استان كهكيلويه و بويراحمد
فارس: سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري با تاسيس يك شهر و چند بخش جديد در استان كهكيلويه و بويراحمد موافقت كرد.
در پي پيشنهاد وزراي عضو كميسيون سياسي - دفاعي هيات دولت مبني بر تاسيس شهرستان بهمئي  به مركزيت شهر ليكك، دهستانهاي الغچين، كفش كنان، عالي طيب و بخشهاي سرفارياب و بهمئي گرمسيري به رئيس جمهوري در تاريخ اول آذرماه سال جاري، خاتمي  نهم دي ماه با اين پيشنهاد موافقت نمود.
خاتمي در پي اين موافقت به عبدالواحد موسوي لاري وزير كشور دستور اجراي اين مصوبه را صادر كرده است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |