چهارشنبه ۳۰ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۷ - Jan 19, 2005
پيام مقام معظم رهبري به كنگره عظيم حج:
آمريكا و غرب مي دانند كانون ايستادگي
در برابر سلطه آنان خاورميانه است
اكنون دو خطر بزرگ، انتخابات عراق را تهديد مي كند:
نخست، تقلب و جابه جا كردن آراي  مردم و
خطر دوم كودتاي نظامي و مسلط كردن يك ديكتاتور ديگر
000483.jpg
ايسنا: رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام مهمي كه به مناسبت كنگره عظيم حج صادر كردند، دوران كنوني را براي امت اسلامي، سال هايي سرنوشت ساز خواندند و ضمن تشريح روش ها و طر ح هاي خطرناك آمريكا و صهيونيسم براي «خاورميانه، شمال آفريقا و همه دنياي اسلام» به افشاي دو سناريو محتمل آمريكا براي منحرف كردن انتخابات عراق و نيز راههاي مقابله مردم، جوانان و نخبگان عراقي با اين توطئه ها پرداختند.بنا بر اين گزارش متن كامل پيام حضرت آيت ا... خامنه اي به اين شرح است:
بسم ا... الرحمن الرحيم
ياقومنا اجيبوا داعي ا... و آمنوا به، يغفرلكم من ذنوبكم و يجركم من عذاب اليم.
بار ديگر اجابت كنندگان دعوت الهي لبيك گويان و هروله كنان خود را به خانه ي دوست رسانده اند.
موسم حج فرا رسيده و عرصه ي شوق و نياز، به روي دلدادگان صفا و معنويت، گشوده شده است.
اينك خانه ي خدا و قبله ي دلها پيش روي شما است، عرفات و مشعر آراسته براي جوشش سرچشمه ي ذكر و معرفت است، مني و صفا آموزنده ي سعي و تلاش در قرب به خدا و رمي شيطان است، اينك فرصت خودسازي و بهره گيري از اين آبشار زلال توحيد و وحدت فرا رسيده است.
لبيكي را كه در آغاز احرام بر زبان رانده ايد، در دل خويش راسخ كنيد و دعوت خدا را كه با سفر به حريم دوست اجابت كرده ايد، با تامل در معنا و هدف حج، از سود و ذخيره ي هرچه افزون تر، برخوردار سازيد.
فريضه ي حج، آن گاه كه با معرفت و هوشيارانه به جاي آورده شود، به مسلمان حج گزار و به امت بزرگ اسلامي فيض مي بخشد، حاجي را به صفا و پاكي و معنويت سوق مي دهد، و امت را به اتحاد و عزت و اقتدار نزديك مي كند.
گام اول براي حاجيان، خودسازي است. احرام و طواف و نماز، مشعر و عرفات و مني، قرباني و رمي و حلق، همه و همه، مظاهر خشوع و فروتني انسان در برابر خداوند و جايگاه ذكر و تضرع و تقرب به او است.
اين مناسك پرمعني را نبايد از سر غفلت گذرانيد.
مسافر ديار حج، در همه ي اين مراسم بايد خود را در محضر حق متعال بداند، خود را در انبوه متراكم جمع، با محبوب تنها ببيند، با او راز و نياز كند، از او بخواهد و به او دل ببندد، شيطان و هوا را از دل خويش براند، و زنگار حرص و حسد و جبن و شهوت را از خويش بزدايد.
خدا را بر هدايت و نعمتش سپاس گويد، دل را بر مجاهدت در راه خدا، رام كند، مهرباني به مومنان و بيزاري از معاندان و حق ستيزان را در دل بپروراند، عزم خويش را بر اصلاح خود و اصلاح دنياي پيرامون خود استوار سازد و با خداي خود بر آبادي دنيا و آخرت، پيمان بندد.
حج در عين حال، يك حركت دستجمعي است.
دعوت الهي به حج براي آن است كه مومنان خود را در كنار يكديگر ببينند و نمادي از وحدت پيكره ي مسلمين را به چشم خود بنگرند.
حج براي تقرب دستجمعي به خدا و برائت دستجمعي از شياطين انس و جن است.
000480.jpg
تمرين اتحاد و پيوستگي امت اسلامي است و امت اسلامي هرگز مانند امروز به اين برادري با يكديگر و برائت علني از مشركين و مستكبرين، نياز نداشته است.
امروز جهان اسلام در محاصره ي علمي و اقتصادي و تبليغاتي و اينك نظامي است.
اشغال قدس و فلسطين به اشغال عراق و افغانستان انجاميد، و اختاپوس صهيونيزم و استكبار وقيح و نفرت انگيز آمريكا، اكنون براي همه ي خاورميانه و شمال آفريقا و همه ي دنياي اسلام، توطئه و نقشه در سر مي پرورانند و نهضت بيداري را كه امروز جان تازه اي در پيكر امت اسلامي دميده است، هدف كينه و انتقام خويش ساخته اند.
اكنون آمريكا و غرب مستكبر به اين جمع بندي رسيده اند كه كانون بيداري و ايستادگي در برابر نقشه ي حاكميت آنان بر همه ي جهان، كشورها و ملت هاي مسلمان و به ويژه درمنطقه ي خاورميانه است، و اگر با ابزار اقتصادي و سياسي و تبليغاتي و سرانجام، نظامي نتوانند در چند سال آينده، نهضت بيداري اسلامي را مهار و سركوب كنند، همه ي محاسبات آنان براي حاكميت مطلق بر جهان و سيطره بر مهم ترين منابع نفت و گاز كه تنها وسيله ي محركه ماشين صنعتي و برتري مادي آنان بر همه ي بشريت است، به هم خواهد ريخت، و كلان سرمايه داران غربي و صهيونيست كه بازيگر پشت صحنه ي همه ي دولت هاي مستكبرند، از اوج اقتدار تحميلي خود ساقط خواهند شد.
استكبار، همه ي ظرفيت توانايي هاي خود را به ميدان آورده است.
در يكجا با فشار سياسي، در يكجا با تهديد اقتصادي، در جايي با ترفند تبليغاتي و در جايي ديگر مانند عراق و افغانستان و پيش از آن در فلسطين و قدس با بمب و موشك و تانك و چكمه پوشان نظامي، به عرصه ي نبرد سرنوشت ساز وارد شده است.
مهم ترين ابزار اين ددمنشان آدميخوار، پرده ي نفاق و فريبي است كه بر چهره ي خود كشيده اند.
جوخه هاي تروريستي را تجهيز و به قصد جان بي گناهان روانه مي كنند و دم از مبارزه با تروريسم مي زنند.
از دولت تروريست و جلادي كه فلسطين را غصب كرده، علنا پشتيباني مي كنند و مدافعان جان به لب رسيده ي فلسطيني را تروريست مي نامند.
سلاح هاي كشتار جمعي اتمي و شيميايي و ميكروبي را توليد و توزيع و مصرف مي كنند و فجايعي مانند هيروشيما و حلبچه و خطوط دفاعي ايرانيان در جنگ تحميلي پديد مي آورند و در عين حال شعار كنترل سلاح كشتار جمعي سر مي دهند.
آنان خود در پشت سر مافياي كثيف مواد مخدرند و دم از مبارزه با مواد مخدر مي زنند.
آنان نمايش علم گرايي و جهاني سازي علم مي دهند و آنگاه با پيشرفت دانش و فناوري در جهان اسلام مقابله مي كنند و سر بر آوردن فناوري هسته اي صلح آميز در كشورهاي اسلامي را، گناهي بزرگ مي شمارند.
از آزادي و حقوق اقليت ها سخن مي گويند، و حق آموزش و تحصيل را از دختران مسلمان، به جرم پايبندي به حجاب اسلامي سلب مي كنند.
درباره ي آزادي بيان و عقيده داد سخن مي دهند، و ابراز عقيده درباره ي صهيونيزم را جرم مي شمرند و بسياري از آثار فكري و قلمي برجسته ي اسلامي را و حتي اسناد به دست آمده از لانه ي جاسوسي آمريكا در تهران را، در آمريكا اجازه ي نشر نمي دهند.
در باب حقوق بشر پرگويي مي كنند، اما ده ها اردوگاه شكنجه چون گوانتانامو و ابوغريب به پا مي كنند، يا در مقابل چنين فجايع كم نظيري سكوت رضايت آميز در پيش مي گيرند.
آنها از احترام به همه ي مذاهب سخن مي گويند، اما از مرتد مهدورالدمي چون سلمان رشدي حمايت مي كنند و در راديوي دولتي انگليس، سخن كفرآميز بر ضد مقدسات اسلامي مي پراكنند.
امروز بر اثر گستاخي و بي پروايي حماقت آميز زمامداران آمريكا و انگليس، نقاب خدعه و نفاق آنان شكاف برداشته و نفرت از اين مستكبران، به دست خودشان دل ملت ها و جوانان مسلمان را انباشته است.
امروز در هر كشور اسلامي، انتخابات آزاد صورت گيرد، ملت ها بر ضد خواسته ي آمريكا و انگليس راي خواهند داد.
اكنون انتخابات عراق پيش روي ما است.
هدف ملت عراق و رهبران راستين آنان از انتخابات، نقطه ي مقابل هدف اشغالگران از آن است.
ملت و رهبران عراق، انتخابات را براي تشكيل حكومتي مردمي و برخاسته از اراده ي مردم و براي عراقي مستقل و يكپارچه و آزاد مي خواهند.
انتخابات از نظر آنان بايد پايان اشغال نظامي و سلطه ي سياسي آمريكا و انگليس باشد.
بايد به حضور فتنه انگيز صهيونيست ها كه در زير سايه ي سلاح آمريكايي ها، خود را به كناره ي فرات رسانده و خواب آشفته ي «از نيل تا فرات» را تعبيري ناقص كرده اند، خاتمه دهد.
بايد كدورت هاي فرقه اي و قومي را كه غالبا برانگيخته ي خباثت دشمنان مشترك است، به اخوت و اتحاد تبديل كند.
اما انتخابات در خيال خام اشغالگران، هدف ديگري دارد.
آنان مي خواهند زير نام انتخاب مردمي، مزدوران خود را كه غالبا به خاطر سوابق وابستگي شان به حزب بعث، ذليل و رام دست اشغالگران اند، بر مردم حاكم كنند.
مي خواهند هزينه ي حضور نظامي را از دوش خود بردارند و به دست مزدوران خود هر چه را هم هزينه كرده اند، از جيب و نفت عراق جبران كنند.
مي خواهند استعمار را در شكل كاملا جديد آن در عراق مستقر سازند.
در اين استعمار فرانوين، مزدوران بيگانه مانند گذشته به طور مستقيم از سوي استعمارگران به كار گماشته نمي شوند، بلكه در انتخاباتي كه راي مردم با تقلب و خدعه هاي رايج ناديده گرفته شده، كساني به نام منتخب مردم بر سر كار مي آيند.
نام و ظاهر كار دموكراسي و باطن آن، حاكميت مطلق بيگانه بر ملت مظلوم است.
اكنون دو خطر بزرگ، انتخابات عراق را تهديد مي كند: نخست، تقلب و جابه جا كردن آراي مردم كه به خصوص آمريكايي ها در آن مهارت دارند.
اگر زبدگان عراقي و جوانان سياسي و تحصيل كرده، با همت و تلاش شبانه روزي، بتوانند از وقوع اين تقلب مانع شوند و حكومت مردمي و منتخب خود را بر سر كار بياورند، آن گاه خطر دوم، مطرح مي شود كه كودتاي نظامي و مسلط كردن يك ديكتاتور ديگر بر سرنوشت عراق است.
اين خطر نيز با هوشمندي و موقع شناسي و شجاعت مردم غيور و مومن عراق و رهبران حقيقي و بزرگوار آنان، قابل دفع است.
آنان در اين لحظه ي حساس تاريخي كه سرنوشت دهها سال آينده ي آنان را رقم مي زند، بايد از ايمان و شجاعت و همبستگي ملي خود، بيشترين استفاده را ببرند، انتخاباتي فراگير و سالم و پرشور برگزار نمايند و از نتايج آن، با همه ي توان پاسداري كنند.
اختلاف شيعه و سني يا عرب و كرد و تركمان و يا ديگر دسته بندي هاي تفرقه انگيز، تنها بوسيله ي دشمنان دامن زده مي شود.
همچنانكه ناامني كه همواره مقدمه ي بروز ديكتاتوري است، از سوي سرويس هاي اطلاعاتي دشمن، طراحي و تشويق مي شود.
كساني كه با ترورهاي جنايت بار، جان شهروندان عراقي و شخصيت هاي علمي و سياسي را هدف مي گيرند، هرگز در شمار مجاهداني كه در راه استقلال عزت اسلامي با اشغالگران ستمگر مبارزه مي كنند، قرار نمي گيرند.
برادران و خواهران حج گزار! ملت ها و دولت هاي مسلمان! امروز دنياي اسلام بيش از هميشه، به اتحاد و يكدلي و تمسك به قرآن نيازمند است.
از سويي، ظرفيت هاي جهان اسلامي براي توسعه و عزت و اقتدار، امروز بيش از گذشته آشكار شده و بازيابي مجد و عظمت امت اسلامي، امروز در سراسر جهان اسلام، انگيزه و خواست جوانان و فرزانگان شده است.
شعارهاي منافقانه ي مستكبران، رنگ باخته و نيات پليد آنان براي امت اسلامي، بتدريج، آشكار شده است و از سوي ديگر، جهانخواران كه سوداي حاكميت بر سراسر جهان را در سر مي پرورانند، از بيداري و وحدت امت اسلامي بيمناكند و آن را سدي در برابر سيل ويرانگر نقشه هاي خود مي شمرند و در تلاش براي پيشدستي و پيشگيري از آنند.
امروز، روز اخوت عملي در همه ي عرصه ها و در برابر همه ي فتنه ها است.
روز فراهم ساختن زمينه براي حكومت مهدي، عجل ا... فرجه الشريف است.
روز اجابت دعوت الهي در همه ي زمينه ها است.
روزي است كه بايد آيه ي «انما المومنون اخوه» و آيه «لا تقولوا لمن القي اليكم السلام لست مومنا» و آيه ي «اشداء علي الكفار رحماء بينهم» را بار ديگر بر دلهاي خود تلاوت كنيم، بايد چه درهنگام بمباران نجف و فلوجه و موصل، چه هنگام زلزله ي دريايي در اقيانوس هند كه دهها هزار خانواده را داغدار كرد، چه در هنگام اشغال عراق و افغانستان، و چه در حوادث خونبار هر روزه ي فلسطين، تكليف الهي را بر دوش خويش، احساس كنيم.
ما مسلمانان را دعوت به اتحاد مي كنيم، اين اتحاد، نه عليه مسيحيان يا ساير اديان و ملت ها، بلكه براي مقابله با متجاوزان و اشغالگران و جنگ افروزان، براي اجراي اخلاق و معنويت و احياء عقلانيت و عدالت اسلامي و پيشرفت علمي و اقتصادي و بازيابي عزت اسلامي است.
به ياد جهانيان مي آوريم كه وقتي قدس در دوران خلفاء راشدين در دست مسلمانان بود، مسيحيان و يهوديان درآرامش و امنيت كامل بودند، اما اينك كه قدس و مراكزي ديگر بر سلطه ي صهيونيست ها يا صليبي هاي صهيونيست است، چگونه خون مسلمانان را مباح مي شمرند؟! حج گزاران عزيز را به خشوع و ذكر و انابه و تلاوت قرآن با تدبر و حضور در نمازهاي جماعت و مهرباني با حاجيان كشورهاي ديگر و پرهيز از وقت گذرانيهاي بيهوده، فرا مي خوانم و از خداوند متعال موفقيت و عافيت و قبولي عبادات شما را مسئلت مي كنم و همه را به دعا براي حضرت بقيه ا... ارواحنا فداه و فرا رسيدن حكومت عدل جهاني آن ذخيره ي الهي دعوت مي كنم.
والسلام عليكم و رحمه ا... و بركاته
علي الحسيني الخامنه اي
هفتم ذي الحجه ۱۴۲۵
برابر با ۲۹ ديماه ۱۳۸۳

واكنش اروپا به تهديدات آمريكا عليه ايران
گروه سياسي: يك روز پس از انتشار گزارش مجله نيويوركر در مورد احتمال نفوذ نيروهاي نظامي آمريكا به ايران جهت شناسايي و انهدام مراكز فعاليت تسليحات هسته اي و شيميايي ايران پايگاه اينترنتي ان بي بي  به نقل از جورج بوش رئيس  جمهور آمريكا نوشت: اگر ايران گام بيشتري در جهت حل مسأله برنامه سلاحهاي هسته اي خود بر ندارد اقدام نظامي عليه تهران منتفي نيست. بوش البته ابراز اميدواري كرد مسايل مربوط به برنامه هسته اي ايران به روش ديپلماتيك رفع شود.
مارتين ماتيوس كارشناس شبكه «آ. آر. د» آلمان گفت: گزارش نيويوركر نشانه ادامه منازعات جناحهاي مختلف در دولت آمريكا در ارتباط با تنظيم نهايي سياست كاخ سفيد در برابر ايران است. وي افزود: در حالي كه بازها و نومحافظه كاران بر سياست برخورد تند با ايران پافشاري مي كنند، جناح ديگر سياست خارجي آمريكا مخالف اين سياست است.
گزارش نيويوركر
مجله آمريكايي نيويوركر در آخرين شماره خود گزارشي به قلم سيمون هرش روزنامه نگار افشاكننده رسوايي زندان ابوغريب منتشر كرده است كه از طرح آمريكا براي نفوذ به ايران خبر مي دهد. براساس اين گزارش كماندوهاي آمريكايي براي انجام كار شناسايي از ۲۶ سايت مشكوك هسته اي، شيميايي و موشكي ايران از تابستان گذشته عمليات هاي مختلفي در اين كشور انجام داده اند. هرش از يك منبع آگاه نزديك به پنتاگون نقل مي كند كه رامسفلد و معاونش پل ولفوويتز از نيروهاي آمريكايي خواسته اند تا به ايران بروند و بيشتر زيربناهاي نظامي را تخريب كنند. زيرا حكومت ايران نمي تواند در برابر يك ضربه نظامي سخت مقاومت كند و اين منجر به سقوط آن خواهد شد. هرش در گزارش خود با اشاره به همكاري پرويز مشرف رئيس جمهوري پاكستان با گروه ضربت كماندوهاي آمريكا آورده است: گروه ضربت از پاكستان اطلاعاتي دريافت كرده است تا با نفوذ از مناطق شرق ايران تأسيسات زير زميني هسته اي ايران را شناسايي كند. دولت مشرف در ازاي اين همكاري از پيگيري پرونده عبدالقديرخان و فروش اطلاعات هسته اي به ايران، ليبي و كره شمالي خلاص خواهد شد. بر پايه اين گزارش، هدف نفوذ گروه ضربت به ايران شناسايي اهداف حملات آينده است تا با برنامه ريزي دقيق در يورشهاي كوتاه مدت تخريب شوند.
واكنشها به گزارش هرش
سي ان ان به نقل از دن بارتلت مدير ارتباطات كاخ سفيد گزارش داد: مقاله نيويوركر مملو از اشتباه است و برخي از نتايجي كه هرش به دست آورده است به نظر واقعي نمي  آيد.
بارتلت با اشاره به همكاري آمريكا و اروپا جهت متقاعد كردن ايران به دنبال نكردن برنامه هسته اي تصريح كرد: هيچ رئيس جمهوري در تاريخ گزينه هاي نظامي را كنار نگذاشته است.
مسعود خان سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان نيز روز دوشنبه همكاري اين كشور با آمريكا عليه ايران را تكذيب كرد. وي افزود: ما اساساً اطلاعاتي درباره برنامه اتمي ايران نداريم. دولت هاي ايران و پاكستان در زمينه اتمي همكاري نداشته اند و آنچه رخ داده است تماس برخي افراد بوده است.
روز گذشته لاورنس ديرينا سخنگوي رئيس  پنتاگون در بيانيه اي با تكرار اتهام فعاليت هاي هسته اي ايران و حمايت جمهوري اسلامي از گروه هاي تروريستي مدعي شد اين مسائل چالش جهاني است كه سزاوار عملكردي بسيار جدي تر از چيزي است كه سيمون هرش در نيويوركر نوشته است. و البته تصريح كرد: اين گزارش مملو از اشتباهات بنيادي است كه اعتبار كامل آن را از بين مي برد. بري ونبعيل سخنگوي وزارت دفاع آمريكا در پاسخ به سؤالي در مورد اين مقاله گفت: ما درباره عمليات ها و اقدامات گروه هاي عملياتي ويژه صحبت نمي كنيم.شبكه بي بي سي در اين باره گفت: سخنگوي پنتاگون انجام عمليات هاي مخفي در ايران را به وضوح تكذيب نكرده است.
سي ان ان هم به نقل ويليام كوهن وزير دفاع سابق آمريكا نوشت گزارش هرش از سوي دولت بوش با قاطعيت تكذيب نشد و به نظر مي رسد نوعي تأييد درباره اينكه اقدامي نسبتاً جدي براي جمع آوري چنين اطلاعاتي به منظور عملياتهاي احتمالي نظامي انجام مي گيرد باشد.
وي تصريح كرد: اينكه آمريكا برنامه هاي احتمالي براي حمله به ايران داشته باشد غير معمول نيست.
واكنش اروپا
خبرگزاري شينهوا چين گزارش داد: گرهارد شرودر از ايران خواست مذاكراتي را كه به واسطه  كشورهاي اروپايي براي كنترل برنامه  هسته اي اين كشور انجام مي گيرد، متوقف نكند.
وي گفت: جهان در سال جاري اميدوار است كه توافقي جامع و پايدار (در اين مذاكرات) حاصل شود.
دفاع اروپا از راه حل ديپلماتيك
اتحاديه اروپايي ديروز اعلام كرد كه اين اتحاديه متعهد است تا آنجا كه ممكن است براي حل مسئله مربوط به برنامه هاي هسته اي ايران از راه حل ديپلماتيك دفاع كند.
به گزارش خبرگزاري مهر مقامات اين اتحاديه اعلام كردند كه با واشنگتن در خصوص محدود كردن برنامه هاي هسته اي تهران موافقند ليكن با شيوه اي كه آمريكا در پيش گرفته موافق نيستند.
اما اودوين سخنگوي بخش اجرايي اتحاديه اروپا گفت: هدف ما يك ايران غير هسته اي به لحاظ نظامي است.
روزنامه انگليسي تايمز مالي هم نوشت: ديپلماتهاي اروپا درگير مذاكرات هسته اي با ايران از اين گزارش حيرت زده شده و گفته اند مقامات آمريكا در مذاكرات خصوصي با اروپايي ها از اقدام اروپا قوياً حمايت كرده اند.

اعتراض رئيس قوه قضائيه به گزارش
سازمان هاي مدعي حقوق بشر از ايران
فارس:سيد محمود  هاشمي  شاهرودي صبح ديروز در ديدار با اعضاي ستاد دهه فجر، دهه فجر را مبناي يك تحول بسيار عظيم و تاريخي در كل جهان و منطقه عنوان كرد .وي در قسمت ديگري از سخنانش به دوگانه عمل كردن كشورهاي غربي در مورد حقوق بشر تأكيد كرد و استفاده از اختيار و قدرت براي جمع كردن امضاء در خصوص نقض حقوق بشر در ايران را بدترين ظلم و تجاوز به حقوق بشر عنوان كرد. هاشمي  شاهرودي اين گونه رفتارها را شرم آور خواند و گفت: آنها با اين رفتار وقيحانه خود خجالت نمي كشند كه اينگونه رأي مي دهند در حالي كه جنايات آنها عليه حقوق بشر بسيار روشن است.
رئيس قوه قضائيه با بيان اين كه سازمانهايي كه مدعي حقوق بشر هستند خود ناقضين حقوق بشر هستند، اظهار داشت: كار اينها به جايي رسيده كه مي خواهند با زورگويي و قدرت كشورهاي ديگر را از علم و دانش بشري در زمينه تكنولوژي هسته اي منع كنند و اين خود نمونه بارز بدترين شكل تجاوز به حقوق بشر براي مدعيان است.

معاون اول قوه قضائيه:
نتايج مبارزه با مفاسد اقتصادي را اعلام مي كنيم
ايسنا: معاون اول قوه قضائيه گفت: به زودي اقدامات دستگاه قضائي در بخش مبارزه با مفاسد اقتصادي به مردم ارائه خواهد شد.
سيدابراهيم رئيسي در مقابل اصرار خبرنگاران مبني بر اعلام نام چند نفر از مفسدان اقتصادي، گفت: براي اطلاع رساني در اين زمينه رئيس قوه قضائيه دستور داد ه اند عملكرد دادگستري هاي سراسر كشور و مجتمع قضائي ويژه امور اقتصادي جمع بندي شود و حتما بعد از اين كار بايد به اطلاع عموم برسد. وي ابراز اميدواري كرد كه بعد از جمع بندي عملكرد دادگستري هاي سراسر كشور و مجتمع قضائي ويژه امور اقتصادي، بتوان نسبت به آنچه كه تاكنون در بخش مبارزه با مفاسد اقتصادي در دستگاه قضائي انجام شده، اطلاعات خوبي را به مردم ارائه كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |