دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۲ - Jan 24, 2005
بيجه بهمن ماه اعدام مي شود
000783.jpg
000780.jpg
گروه حوادث: پرونده متهمان حادثه غم انگيز پاكدشت پس از تأييد حكم از سوي قضات ديوانعالي كشور صبح ديروز به اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران انتقال يافته و حكم اعدام محمد بيجه عامل اصلي جنايات پاكدشت، بهمن ماه جاري در محل وقوع جرم و در ملاء عام اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، محمد بيجه و علي باغي دو متهم اين پرونده كه با پيگيري هاي مأموران اداره آگاهي پاكدشت به دام افتادند، ۲۰ كودك بي پناه را به خاطر به دست آوردن اميال شيطاني خود، به طرز فجيعي به قتل رسانده و پيكرهاي بي جان آنها را سوزانده بودند.
متهمان اين پرونده پس از برگزاري جلسه فوق العاده در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شدند و محمد (متهم رديف اول) به عنوان مفسد في  الارض شناخته شد و به قصاص، ديه و همچنين علي (متهم رديف دوم) نيز به ۱۵ سال زندان محكوم شدند. اين در حالي بود كه به خاطر حساسيت موضوع، رسيدگي به اتهام مفسد في الارض بودن متهم رديف دوم پرونده توسط بازپرس اصغرزاده تحت بررسي قرار گرفت. اما ديوان عالي كشور اين اتهام را تأييد نكرد و بقيه احكام صادره از سوي قاضي شعبه ۷۴ و چهار مستشارش را مورد تأييد قرار داد.
بر پايه اين گزارش، پس از تأييد حكم، صبح ديروز، پرونده متهمان پاكدشت براي تعيين وقت به اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران انتقال يافت. به اين ترتيب به محض تكميل پرونده، حكم اعدام متهم رديف اول در ملأ عام به اجرا درخواهد آمد.
وكيل تسخيري متهم رديف اول جنايات پاكدشت با بيان اينكه به دليل تاييد حكم افساد في الارض موكلش در دادگاه انقلاب، به اين حكم اعتراضي نمي كند و موجبي هم براي اعتراض نمي بيند، اظهار داشت: حكم براي اجرا شدن بايد به موكلم ابلاغ شده و موجبات اجرا و زمينه هاي لازم براي آن فراهم شود.
وي ادامه داد: تشكيلات قضايي اصرار دارد در اولين فرصت اين حكم اجرا شود، دادگاه نيز حكم را به بيجه ابلاغ كرده و تصميم بر اين است كه به زودي و در اولين فرصت حكم اجرا شود.
دبير دريابيگي با اشاره به اطاله  رسيدگي به اين پرونده در ديوان عالي كشور تصريح كرد:دايره اجراي احكام اصرار فراوان براي اجراي هرچه سريع تر اين حكم دارد.
دريابيگي در پايان تاكيد كرد كه بيجه قطعا در بهمن ماه اعدام خواهد شد.
در همين حال ناصر سراج رييس دادگاههاي كيفري استان تهران با بيان اينكه «هفته  گذشته  پرونده  قتلهاي پاكدشت از ديوان عالي كشور به دادگاه كيفري استان ارجاع شد» به خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: ما طبق قانون، حكم را به محكومان و وكلاي آنها ابلاغ كرديم و آنها نيز به صورت كتبي اعلام كردند كه اعتراضي ندارند لذا با توجه به عدم اعتراض، پرونده به اجراي احكام دادسراي تهران ارجاع داده شد و آنها بايد درباره  زمان اجراي حكم تصميم بگيرند.
سراج از زمان دقيق اجراي حكم اظهار بي اطلاعي كرد و افزود: با توجه به اينكه طبق حكم، بيجه به قصاص، ديه و اعدام محكوم شده است بايد با توافق اولياي دم مقتولان، نسبت به اجراي حكم اقدام شود.
در همين حال وكيل مدافع خانواده  يكي از قربانيان جنايات پاكدشت گفت: نقض حكم افساد في الارض متهم رديف دوم پرونده  مايه  تاسف و خشم خانواده هاي قربانيان است.
فريده غيرت اظهار داشت: بنده به اتفاق وكيل ديگري وكالت خانواده  احسان زارع را برعهده گرفته ايم، البته پدر اين مقتول تنها كسي بود كه حاضر شد وكيل انتخاب كند و ما تبرئاًوكالت اين خانواده را قبول كرديم.
وي ادامه داد: بعد از صدور راي نسبت به مجازات تعيين شده براي متهم رديف دوم پرونده، اعتراض و در اين راستا لايحه اي را تقديم دادگاه كرديم.
اين حقوقدان در پايان تصريح كرد: در اين لايحه تاكيد كرديم كه نبايد تنها به اقارير ضد و نقيض اين متهمان توجه شود، بلكه ادله  ديگر در پرونده وجود دارد كه نمايانگر آن است متهم رديف دوم پرونده با بيجه در تمام قتل ها، تجاوز ها و لواط ها مشاركت مستمر داشته است، اما متاسفانه ديوان عالي كشور مفسد في الارض بودن علي باغي را نقض كرده است، كه اين مايه  تاسف است، در حالي كه ما درخواست كرده بوديم كه مسئولان دستگاه قضايي به اين مساله توجه كنند، اين كار خانواده هاي قربانيان را خشمگين مي كند.

بازپرسي از باند سرلك ها در دادسراي امور جنايي تهران
000786.jpg
گروه حوادث: اعضاي يك باند كه متهم به تعرض و سرقت هستند روز گذشته در دادسراي امور جنايي تهران مورد دادرسي قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز گذشته پرونده چهار مرد جوان كه متهم به تعرض به دختران و پسران و همچنين كيف قاپي از مقابل بانك هاي تهران و گردنبند قاپي هستند در شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس اصغرزاده مورد دادرسي قرار گرفتند.
اين متهمان تابستان جاري در پي شكايت يك پسر ۱۶ ساله تحت تعقيب پليس آگاهي قرار گرفتند. شاكي در شكايت خود عنوان كرده بود چهار متهم كه از دوستان وي هستند يك روز جمعه تابستان به مقابل در منزل وي  آمده و پيشنهاد رفتن به منطقه دماوند را براي گردش و تفريح به او دادند. پسر جوان پيشنهاد آنان را قبول كرده و راهي سفر يك روزه شدند.
وقتي به مقصد رسيدند هنگام ظهر بود، همگي وارد منزل پدر يكي از متهمان شده و ساعتي را به تفريح گذراندند. پسر جوان در ادامه به مأموران آگاهي گفت: «ناگهان چهار مرد به من حمله ور شدند و مرا مورد تعرض قرار دادند.» مأموران دايره ۱۱ آگاهي بعد از انجام تحقيقات مقدماتي عمليات دستگيري متهمان را آغاز كردند. بعد از گذشت چند روز همگي متهمان بازداشت شدند.
در جريان تحقيقات بر روي پرونده اين متهمان ۳۶ شاكي وارد پرونده شدند.روز گذشته شاكيان اين پرونده هر يك به طرح شكايت خود پرداختند. متهمان از هر يك از مالباختگان مبالغي بين۲۰ هزار تومان تا۸۰۰ هزار تومان سرقت كرده بودند.
اين چهار كيف قاپ در اداره آگاهي بيان داشته اند كه طعمه هاي خود را در داخل بانك ها شناسايي كرده و پس از خروج آنها از ساختمان بانك در يك فرصت مناسب كيف دستي آنان را ربوده و متواري مي شدند.
روز گذشته متهمان تمامي اعترافات خود را در اداره آگاهي منكر شده و تنها به تعرض به دو دختر جوان و پسر شاكي مذكور اعتراف صريح كردند. در خصوص سرقت هاي خويش نيز تنها يك فقره گردنبند قاپي را قبول داشتند.
دختر جواني كه مورد تعرض اعضاي اين باند قرار گرفته بود بعد از ربوده شدن از شهر تهران به منطقه دماوند برده شده و در همان خانه اي كه شاكي اوليه مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود، مدت سه روز نگه داشته شده بود و متهمان وي را در اين مدت چندين بار مورد تعرض قرار داده و سپس رهايش كرده بودند.
در اين پرونده چهار متهم اصلي و دو متهم ديگر نيز حضور دارند كه متهمان غيراصلي اين پرونده ديروز اعلام كردند با اين كه مورد شناسايي چند نفر از شكات قرار گرفته اند ولي زمان ارتكاب اين جرايم سال ۸۲ و ۸۳ بوده است؛ اين در حالي است كه در آن زمان هر دوي آنان در زندان به سر مي بردند.
بررسي بيشتر در خصوص اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس اصغرزاده ادامه خواهد يافت.

عامل قتل خيابان نارمك در انتظار محاكمه
000789.jpg
گروه حوادث: مردي كه فهميد همسر صيغه اي او با مرد ديگري رابطه دارد، در يك درگيري او را با ضربات چاقو كشت،اين مرد به زودي محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي اعلام وقوع يك قتل در چهارراه تسليحات واقع در منطقه نارمك در دستور كار ويژه پليس جنايي تهران قرار گرفت.
مأموران به همراه بازپرس ويژه قتل در محل حادثه حضور يافتند و بعد از بررسي مقدماتي متوجه شدند كه پيكر بي جان متعلق به ابراهيم. ح است كه توسط مرد ۳۹ ساله اي به نام حسين با ضربات چاقو مقابل در خانه اش به قتل رسيده است.
كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود متوجه شدند كه مقتول با زن ۲۱ ساله اي   رابطه داشته و وي را همسر صيغه اي او معرفي كرده است.
به اين ترتيب شناسايي عامل جنايت و زن جوان در دستور كار ويژه قرار گرفت و كارآگاهان با شگردهاي خاص زن ۲۱ ساله را دستگير كردند. وي در نخستين اظهاراتش بيان كرد: مدتي بود كه به صيغه ابراهيم درآمده بودم كه با حسين آشنا شدم. به همين خاطر از آن جايي كه احتمال مي دادم، وي از اين جريان كه همزمان در صيغه مرد ديگري هستم اطلاع پيدا كند، به حسين گفتم كه قبلاً ازدواج كرده و مطلقه هستم.
وي در ادامه افزود: بعد از گذشت مدت زماني از آن جايي كه با ابراهيم كار داشتم از حسين خواستم تا ظاهراً به در خانه همسر سابقم برويم اما وقتي به نارمك رسيديم دو همسرم جريان را فهميدند و با يكديگر درگير شدند در پي اين نزاع بود كه ابراهيم كشته شد. در ادامه رديابي هاي ويژه پليس ابراهيم نيز دستگير شد و به قتل اعتراف كرد.
برپايه اين گزارش، پس از تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست پرونده به دادگاه كيفري استان ارجاع شد مرد جوان به زودي محاكمه خواهد شد.

درگيري در خاك سفيد منجر به قتل شد
گروه حوادث: درگيري دو همسايه در خاك سفيد منجر به مرگ يكي از آنها شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۴۵/۱۰صبح ديروز از طريق ماموران كلانتري ۱۴۴ تهرانپارس به بازپرس ويژه قتل- شاه محمدي- اطلاع داده شد كه در منطقه خاك سفيد قتلي به وقوع پيوسته است. بلافاصله بازپرس به همراه كارآگاهان جنايي در محل حضور يافتند . پس از بررسي از محل حادثه دريافتند كه دو برادر در پي برخي اختلافات با همسايه دست راستي شان كه مرد ۴۵ ساله اي بود درگير شده و مرد همسايه با چاقويي كه در اختيار داشته است، دو برادر را به شدت مضروب كرده طوري كه يكي از آنها در دم جان باخته و ديگري كه حال وخيمي داشت توسط اهالي محل به بيمارستان تهرانپارس انتقال يافته است. از طرفي بازپرس شاه محمدي بعد از تحقيقات مقدماتي متوجه شد كه بلافاصله پس از اعلام گزارش و اعزام يك مامور تجسس كلانتري به محل حادثه، وي با هوشياري تمام از آن جايي كه متهم از محل فرار كرده بود، توانسته محل اختفاي وي را كه در خانه يكي از بستگانش بوده، شناسايي و وي را دستگير كند.
برپايه اين گزارش،جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت و مرد همسايه براي تكميل تحقيقات به دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران انتقال يافت.

حادثه در جهان
چشمان مردي۲۰ سال به خواب نرفت
ايسنا: يك مرد اوكرايني۶۰ ساله از سن ۴۰ سالگي تاكنون نخوابيده است.
«فيودور نيسترچوك» ساكن شهر «كامين كاشيرسكي» از سن ۴۰ سالگي و پس از سپري كردن يك روز بي خوابي ديگر هرگز به خواب نرفته است.
اين فرد در اولين تجربه بي خوابي خود ابتدا خواندن كتاب و مجله هاي علمي و شمردن گوسفندان را تجربه كرد، اما پس از سپري شدن دو سال از بي خوابي، مطالعات علمي خود را دنبال كرد. وي كه بي نيازي به خواب را رفته رفته احساس كرده است، گفت: «نمي دانم كه اين مسأله چگونه اتفاق افتاد.»
«فيودور نيسترچوك» كه در ابتدا تصور مي كرد اين بي خوابي پديده موقتي است، پس از مراجعه به چندين پزشك و عدم مشاهده هرگونه بيماري در برابر آن تسليم شد.
پزشكان براي به خواب رفتن اين شخص قرص هاي خواب آور بسياري تجويز كردند، اما هيچ يك نتيجه اي نداشت.
يكي از پزشكان «فيودور» مي گويد: «ما علت اين بي خوابي را درنيافتيم. تنها چيزي كه مي توانيم بگوييم اين است كه وي در سلامت كامل به سر مي برد.»
در حال حاضر اين۶۰ ساله اوكرايني در يك شركت بيمه مشغول به كار است و روند طبيعي زندگي خود را سپري مي كند.
وي در نظر دارد در آينده اي نزديك خود را بازنشسته كند.

صدور قرار بازداشت براي دو تبعه  نيجريه
ايسنا: دو نفر از اتباع كشور نيجريه كه از سوي دادسراي كاركنان دولت برايشان قرار وثيقه صادر شده بود به دليل عجز از پرداخت آن بازداشت شدند.
شعبه ششم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت و رسانه ها درباره دو نفر از اتباع نيجريه به اتهام شروع به كلاهبرداري قرار وثيقه صادر كرد.
اين افراد به دليل عجز از توديع وثيقه بازداشت شدند.
براساس اين گزارش، اين دو تبعه  كشور نيجريه از طريق ارائه دلارهاي سياه و تشويق افراد به شركت در سرمايه گذاري قصد كلاهبرداري از آنها را داشتند كه توسط نيروي انتظامي دستگير و به مقامات قضايي تحويل داده شدند.

پرونده مرگ جوان رباط كريمي در دادگاه كيفري استان
گروه حوادث: پرونده مرد جواني كه در يك درگيري خياباني به قتل رسيده بود، به دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز اول ارديبهشت ماه امسال زماني كه «سعيد.م» در يكي از خيابان هاي رباط كريم در حال تردد بود ناگهان متوجه شد كه مرد جواني به نام محمد.م به همراه چند تن از دوستانش، وي را مورد تمسخر قرار داده اند. سعيد براي اين كه با آنان درگير نشود به طرف ديگر خيابان رفت اما محمد و دوستانش وي را تحت تعقيب قرار دادند و او را به خاطر داشتن مدل خاصي از ريش و ظاهر متفاوت مورد تمسخر قرار مي دادند. اين اتفاق ادامه پيدا كرد تا اين كه سعيد از اين موضوع بسيار عصباني شد و به همراه چند تن ديگر از دوستانش با محمد و طرفدارانش درگير شد.
در اين درگيري خياباني محمد با ضربات چاقو، سعيد را به شدت مجروح كرد، به گونه اي كه وي در محل حادثه در دم جان باخت.
برپايه اين گزارش، محمد بلافاصله بعد از دستگيري به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد و پرونده مرگ مرد جوان براي تعيين وقت محاكمه به دادگاه كيفري استان ارجاع شد.

نجات معجزه آساي يك نوجوان از چاه
ايسنا: عدم نصب حفاظ ايمني دهانه چاه منجر به سقوط يك نوجوان ۱۲ ساله به داخل چاه فاضلاب شد.
اين نوجوان كه «مهدي» نام دارد، عصر ديروز به همراه خانواده خود براي استفاده از فضاي ورزشگاه «سوخته سرايي» واقع در كوي ۱۳ آبان رفته بود كه ناگهان پايش لغزيد و به عمق چاه فاضلاب سقوط كرد.
«قهرماني» فرمانده گروه امداد و نجات ۶ سازمان آتش نشاني در اين باره گفت: در انتهاي پاركينگ اين ورزشگاه چاه فاضلابي كه پساب هاي استخر ورزشگاه در آن سرازير مي شد، بدون حفاظ و حصار ايمني رها شده بود كه اين شخص هنگام عبور از كنارش به داخل آن سقوط كرد. وي افزود: خوشبختانه با تلاش امدادگران آتش نشاني و كمك مردم اين نوجوان ۱۲ ساله سالم از عمق چاق بيرون كشيده شد.
«مهدي» نوجواني كه در داخل چاه سقوط كرده بود نيز در اين باره گفت: در داخل پاركينگ ورزشگاه به اتفاق خانواده در پي يافتن جاي مناسبي براي توقف خودرو بوديم كه متوجه شدم قطعه چوبي بر روي كف پاركينگ افتاده است. خواستم چوب را بردارم كه ناگهان با كنار زدن آن پايم لغزيد و به داخل چاه سقوط كردم.

برخورد در دانشگاه آزاد گناباد؟!
ايسنا: يك دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد گناباد با در دست داشتن مداركي ادعا كرد كه از سوي رييس دانشگاه و تني چند از كارمندان دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
دانشجوي ترم آخر رشته دامپزشكي كه چندي پيش خبر حادثه درگيري اش با مراقب، حين برگزاري امتحان از سوي ايسنا منتشر شد، درباره ماجرا گفت: ۲۴ دي ماه امسال براي شركت در اولين امتحان پايان  ترم در جلسه حاضر شدم. مراقب جلسه (...) بلافاصله پس از توزيع برگه ها با حضور در بالاي سر من، مدام به بيان  اخطارهايي در خصوص تقلب و تخلف پرداخت كه اين امر استرس رواني بسياري برايم ايجاد  كرد و مانع تمركز فكر و در نهايت اعتراض من شد. با اين حال امتحان خود را به پايان بردم، ولي پس از امتحان متوجه شدم كه برگه امتحاني مرا به استاد مربوطه درس «بهداشت و بازرسي گوشت» نداده اند. وي افزود: پس از اين اتفاق، طي نامه اي مبني بر تقلب در امتحان اين درس و اعتراض و اهانت به مراقب جلسه، مرا تا زمان رسيدگي به مساله از دانشگاه اخراج كردند و اجازه شركت در ساير امتحانات را نيز ندادند.
به گفته اين دانشجو، اين محروميت تحصيلي و اخراج موقت در حالي اعلام شد كه تمام دانشجويان حاضر در جلسه شاهد عدم تقلب من و رفتار نامناسب مراقب امتحاني بودند.
اين در حالي است كه رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گناباد در گفت وگو با ايسنا هرگونه ضرب و شتم اين دانشجو توسط وي يا ساير كاركنان دانشگاه را تكذيب كرد.
دكتر حسن هجرتي، با بيان اينكه رئيس دانشگاه مسئول اداره دانشگاه مي باشد، در خصوص ادعاي دانشجويي مبني بر ضرب و شتم وي، اظهار كرد: اين ادعايي است كه بايد ثابت شود، شايد اين دانشجو توسط دوستانش مجروح شده و يا خودزني كرده است.
وي با بيان اينكه اين دانشجو ياغي بوده و اجازه ورود به دانشگاه را ندارد، گفت: دانشجوي ياغي يعني دانشجويي كه مقررات دانشگاه را رعايت نكند، تقلب كند، با مراقب امتحان برخورد كند، مدارك تخلف خود را ارايه نكند، درگيري ايجاد كند و مسئولين دانشگاه را تهديد كند.
دكتر هجرتي با تكذيب ادعاي اين دانشجو مبني بر ضرب و شتم اين دانشجو توسط وي و ساير مسئولين و كاركنان دانشگاه، گفت: نه تنها ضرب و شتم اين دانشجو در داخل دانشگاه صورت نگرفته است بلكه خود اين دانشجو مراقب جلسه امتحان را زده است.
با اين حال اگر پزشكي قانوني ضرب و شتم وي در داخل دانشگاه را ثابت كند، دانشگاه طبق قوانين و مقررات موجود، خسارت وارده را پرداخت مي كند.
وي با بيان اينكه در تاريخ ۲۴ دي ماه سال جاري در سر جلسه امتحان، مراقب امتحان با وجود اطمينان از تقلب اين دانشجو، وي را از ادامه امتحان محروم نكرده است، گفت:  با اين حال طبق مصوبه دانشگاه مراقب مي تواند درصورت اطمينان از صورت گرفتن تخلف و با تاييد مسئول جلسه و استاد مربوطه، تقلب دانشجو را صورت جلسه كند كه در خصوص اين امتحان نيز همين اتفاق افتاد و مراقب بدون محروم كردن دانشجو از شركت در امتحان، تقلب وي را صورت جلسه كرده است. ولي پس از امتحان دانشجو با كسب آگاهي از اثبات تقلبش، با مراقب مربوطه درگير شده كه اين موضوع توسط يكي از اساتيد كه شاهد قضيه بوده است تاييد شده است.
رئيس دانشگاه آزاد گناباد در خاتمه با بيان اينكه ما موظف به اجراي مقررات هستيم و طبق مقررات با دانشجوي متخلف برخورد مي كنيم، اظهار كرد: اين دانشجو نيز در گذشته به دليل تكرار تقلب در آزمون و برخي مشكلات اخلاقي از تسهيلات رفاهي دانشگاه محروم شده بود و در حال حاضر نيز اخراج شده است.
مدير روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي در اين باره گفت: من بعيد مي دانم چنين اتفاقي رخ داده باشد ولي در عين حال پيگيري مي كنم و نتايج را تا چند روز آينده اعلام مي كنيم.

خودرو پژو در پاركينگ منزل سوزانده شد
گروه حوادث: ماموران دايره ۱ آگاهي مركز، تحقيقات خود براي شناسايي عامل سوزاندن خودرو پژو در پاركينگ يك آپارتمان مسكوني واقع در حوالي ميدان آزادي را آغاز كرده اند.
به گزارش خبرنگار ما، چند روز پيش زني به دايره ۱ آگاهي مركز مراجعه كرد و اظهار داشت خودرو پژو وي توسط فرد يا اشخاص ناشناسي به آتش كشيده شده است.
اين زن در شكايت خود عنوان كرده بود خودرو وي در پاركينگ منزلش واقع در يك آپارتمان مسكوني قرار داشت، صبح به قصد عزيمت به محل كار به پاركينگ رفته و با خودرو آتش گرفته خود مواجه شده بود.
شاكي در ادامه شكايت خود به افسر رسيدگي به پرونده اش گفت: به يكي از همسايه هاي آن آپارتمان شك دارم، زيرا وي از چند ماه قبل به عناوين مختلف همسايه ها را درگير پرونده هاي جزايي، كيفري كرده است. گويي اين همسايه قصد فراري دادن تمام همسايه هاي آپارتمان را از محل زندگيشان دارد من گمان مي كنم در پي وقوع اين مسايل مرتكب سوزاندن خودري من نيز شده است.
تحقيقات بيشتر در خصوص علت آتش سوزي خودرو مذكور و ادعاي شاكي پرونده در مورد همسايه اش در دايره ۱ آگاهي ادامه خواهد يافت.

دو سارق خود رو بازداشت شدند
گروه حوادث: دو پسر جوان كه مرتكب سرقت يك خودرو در مسير تهران- كرج با روش زورگيري شده بودند توسط مأموران دايره ۱ آگاهي مركز بازداشت شدند.به گزارش خبرنگار ما، بيست و ششم آذرماه دو پسر جوان به نامهاي علي و علي رضا در ميدان آزادي يك خودرو پيكان مسافركش را به طور دربست به مقصد شهرستان كرج كرايه كردند. نامبردگان پس از گذشتن از پمپ بنزين اتوبان تهران- كرج در يك منطقه خلوت ناگهان يك زنجير فلزي را دورگردن راننده انداخته و با فشار آن راننده را مجبور به توقف خودرو كردند.
علي و علي رضا سپس با تهديد چاقو راننده را از خودرو يش بيرون انداخته و سوار برخودرو پيكان متواري شدند.راننده پس از مراجعه به اولين مركز انتظامي ماجرا را براي مأموران تعريف كرد. پرونده اي در اين خصوص تشكيل شده و به دايره يك آگاهي مركز ارسال شد. مأموران آگاهي جست وجو گسترده خود براي دستگيري سارقان را آغاز كردند. پانزده روز پيش يكي از سارقان در حالي كه پشت فرمان خودرو مسروقه قرار داشت مورد شناسايي مأموران دايره يك آگاهي قرار گرفت و بازداشت شد. متهم در جريان بازجويي هاي پليسي به سرقت خودرو مذكور با همدستي علي رضا اعتراف كرد. عصر روز سه شنبه مأموران دايره يك آگاهي مخفيگاه علي رضا واقع در شهرستان ورامين را شناسايي كرده و متهم دستگير شد.
تحقيقات پليسي از متهمان در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

خودزني پس از رد خواستگاري
ايسنا: يك جوان نورآبادي پس از شنيدن جواب رد به خواستگاري از دختر مورد علاقه اش، اقدام به خودزني كرد. مأمورين كلانتري ۱۱ نورآباد از يك فقره خودزني با سلاح در محله برمك مطلع و عازم محل حادثه شدند.
تحقيقات مأموران نشان داد اين جوان پس از آن كه با جواب رد در خواستگاري از دختري مواجه شد، با يك قبضه سلاح كمري از ناحيه گلو اقدام به خودزني كرده است.
جوان ۲۵ ساله نورآبادي پس از خودزني به بيمارستان منتقل شد.
اين حادثه در حالي رخ داد كه ماموران كلانتري ۱۱ شهداي شهرستان فسا نيز از طريق ۱۱۰ از يك فقره تيراندازي به مغازه خدمات كامپيوتري و ۵ تير به مغازه خياطي مطلع شدند.
متهم۲۰ ساله اين حادثه پس از دستگيري در تحقيقات ماموران ادعا كرد كه دختر مورد علاقه اش با مالك مغازه رابطه غيراخلاقي داشته و وي با امانت گرفتن يك دستگاه موتورسيكلت از دوستش به همراهي يكي از دوستانش كه مسلح به سلاح كلاش بوده، وارد پاساژ شده و به طرف مغازه تير اندازي كرده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |