دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۲ - Jan 24, 2005
تحليل لوموند درباره طرح آمريكا براي ايران
روزنامه فرانسوي لوموند در گزارشي تحليلي، رفتار كنوني دولت آمريكا با ايران را با رفتار آمريكا با عراق در دهه ۱۹۹۰ مقايسه كرد و نتيجه گرفت كه آمريكا درصدد فضاسازي سياسي و تبليغي عليه ايران به قصد تغيير نظام است.
از آنجا كه روزنامه لوموند به علت گرايش هاي چپگرايانه و همچنين از منظر منافع ملي فرانسويان از منتقدان هميشگي آمريكاست، ممكن است اين نگرش بر تحليل نويسنده آن اثر گذاشته و وي را به سوي نگاه بسيار بدبينانه اي سوق داده باشد. اما واقعيت اين است كه «تغيير رژيم در ايران» از آرزوهاي هميشگي دولت آمريكا بوده است هرچند كه اين كشور توانايي و اراده انجام اين كار را نداشته باشد. چكيده تحليل لوموند كه نشان دهنده نگاه طيف گسترده اي از اروپايي ها به روابط ايران و آمريكاست به شرح زير ارائه مي گردد.
«دانيل برنر» مفسر روزنامه لوموند چاپ پاريس در آخرين شماره اين روزنامه در مطلبي با عنوان «ايران هدف نومحافظه كاران» اين سئوال را مطرح مي كند كه آيا پس از عراق، ايران مورد حمله قرار خواهد گرفت.
به گزارش راديو فردا، وي در پاسخ به اين سئوال مي نويسد، مقدمه جنگ آمريكا عليه عراق از سال ۱۹۹۰ ميلادي با برنامه ريزي گسترده نظري، سياسي و تبليغاتي نومحافظه كاران آماده شده بود.
برنر افزود: هواخواهان استفاده از زور عليه رژيم صدام حسين پس از آن كه در سال ۱۹۹۱ ميلادي از تصميم جرج بوش پدر در خودداري از سرنگوني اين رژيم در جنگ اول خليج فارس نااميد شدند، گروه فشار همه جانبه اي را به صورت محافل كارشناسي در مطبوعات، كنگره و دولت آمريكا تشكيل دادند.
لوموند در ادامه نوشت، اين گروه در سال ۱۹۹۸ ميلادي در زمان زمامداري بيل كلينتون رئيس جمهوري اسبق آمريكا به نخستين موفقيت خود دست يافت و طرح «سرنگوني رژيم صدام حسين با حمايت سياسي و مالي آمريكا» را تهيه كرد.
به نوشته مفسر روزنامه لوموند، همين گروه اين بار ايران را هدف قرار داده و به عقيده نومحافظه كاران آمريكا، نبرد عليه تروريسم مبارزه اي درازمدت خواهد بود كه حمله به عراق و سرنگوني رژيم صدام حسين نخستين مرحله آن است.
اين مقاله مي افزايد، مراحل بعدي اين مبارزه سرنگوني حكومتهاي سوريه و ايران خواهد بود. به عقيده محافل كارشناسي، نومحافظه كاران آمريكا معتقدند براي رسيدن به اين هدف استفاده از زور الزام آور نيست، زيرا به گفته اين محافل هر دو حكومت در مقابل حملات سياسي آسيب پذير هستند.دانيل برنر در ادامه مي نويسد: همه در واشنگتن بر اين موضوع اتفاق نظر دارند كه ايران داراي تسليحات هسته اي غيرقابل پذيرش است.
اروپاييان نيز با اين عقيده فاصله چنداني ندارند، اما سئوال اصلي اين است كه تا فرصت باقي است چگونه مي توان ايران را از دست يافتن به سلاح هسته اي بازداشت.
به نوشته روزنامه لوموند، كميته آمريكايي «خطرهاي فوري» براي ۱۰۰ سال آينده كه در زمان جنگ سرد عليه اتحاد جماهير شوروي فعاليت مي كرد، بار ديگر آغاز به كار كرده، اما اين بار براي ارائه سياست تازه اي در قبال ايران.

زرقاوي اهل تسنن عراق را به جنگ با
شيعيان و آمريكايي ها فرا خواند
عبدالعزيز حكيم: شيعيان نمي جنگند
000762.jpg
گروه سياسي خارجي: عليرغم اينكه دولت عراق از مدتي پيش از برگزاري انتخابات اين كشور تدابير شديد امنيتي براي جلوگيري از خشونت ها اتخاذ كرده است اما طي چند روز گذشته در شرايطي كه كمتر از يك هفته به انتخابات سراسري اين كشور مانده است، موج خشونت ها همچنان ادامه دارد.
ديروز افراد مسلح مركز پليس شهر هيث را منفجر كردند و در موصل نيز يك سرباز آمريكايي در درگيري با شبه نظاميان به قتل رسيد. ۶ عراقي نيز بر اثر چند حمله پراكنده در شهر سامرا به قتل رسيدند كه سه تن از آنها دانشجوي دانشكده نفت بودند. در بغداد نيز طي سه حمله جداگانه يك راننده كاميون و چهار سرباز عراقي كشته شدند. در شهر حله نيز با يورش افراد مسلح يك مركز اخذ راي به وسيله بمب دست ساز منهدم شد.
همچنين به گزارش شبكه الجزيره بر اثر آتش سوزي در بيمارستاني در شهر ناصريه ۱۴ عراقي كشته و ۷۵ تن ديگر مجروح شدند.
در همين حال ابومصعب زرقاوي طي يك نوار ويدئويي از جنگ با اشغالگران در هنگام انتخابات در عراق خبر داد.
به گزارش خبرگزاري رويتر وي در اين پيام ويدئويي همچنين از اهل تسنن عراق خواست بر ضد برگزاري انتخاباتي كه به تعبير وي با همدستي آمريكا و شيعيان برگزار خواهد شد به مبارزه برخيزند.
از سوي ديگر سايت اينترنتي په يامنير (خبرنگار) به نقل از يك مقام ارشد امنيتي عراق از طرحهاي ويژه تروريستي در زمان برگزاري انتخابات مجمع ملي عراق خبر داد.
به گزارش ايرنا از سنندج اين منبع از قول منبع خبري خود كه نامش را ذكر نكرده، نوشت: گروه هاي تروريستي قصد دارند در روز انتخابات ۱۵۰ خودرو بمب گذاري شده را در عراق منفجر كنند.
شيعيان، جنگ نمي كنند
عبدالعزيز حكيم رهبر مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق اظهار داشت: اكثريت شيعه عراق عليرغم حملات خونبار صورت گرفته عليه آن، درگير جنگ هاي داخلي نخواهد شد.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن ديروز با اعلام اين مطلب افزود: حكيم، ابومصعب زرقاوي، هم پيمان سازمان القاعده در عراق را به تلاش براي ايجاد اختلاف ميان شيعه و اهل تسنن متهم كرد.
براساس اين گزارش حكيم گفت: زرقاوي در اين تلاش خود، موفق نخواهد شد.
ساير تحولات
* معاون نخست وزير عراق گفت: علي شيميايي در حلبچه عراق محاكمه خواهد شد.
به گزارش شبكه الجزيره بر هم صالح در جمع خانواده هاي قربانيان كرد كشتار حلبچه كه در سال ۱۹۸۸ روي داد اعلام كرد: علي حسن المجيد معروف به علي شيميايي در برابر خانواده هاي قربانيان اين كشتار محاكمه خواهد شد.
* مشاوران حقوقي وزارت دفاع انگليس در ادامه پيگيريهاي قضايي خود، ۹ پرونده جديد از شكنجه و بدرفتاريهاي نظاميان اين كشور با زندانيان عراقي را گشوده اند.
اين پرونده ها براي رسيدگي تحويل مقامات قضايي وزارت دفاع انگليس داده شده است.
* ارتش آمريكا اعلام كرد دو سرباز آمريكايي به اتهام شركت در قتل يك مترجم غير نظامي زن در ماه نوامبر در عراق، به چند سال زندان، تنزل درجه و انفصال از خدمت محكوم شدند.
* به گزارش شبكه ماهواره اي كرالسات، جلال طالباني رهبر اتحاديه ميهني كردستان عراق شنبه گذشته با پيتر تامپسون، سفير آمريكا در عراق در منطقه قلعه چولان سليمانيه ديدار و گفت وگو كرد.
* وزير كشور عراق اعلام كرد: به دليل مسائل امنيتي در زمان برگزاري انتخابات، فرودگاه بغداد در روزهاي ۱۰ و ۱۱ بهمن بسته خواهد بود.
* وزارت دفاع بريتانيا گفت: ۴۰۰ تفنگدار ويژه كماندويي ارتش سلطنتي اين كشور وارد عراق شدند.

ويكتور يوشچنكو به عنوان رييس جمهوري
جديد اوكراين سوگند ياد كرد
000768.jpg
ايرنا: ويكتور يوشچنكو به  عنوان  جوانترين  و سومين  رئيس  جمهوري  اوكراين  پس از فروپاشي  شوروي ، ديروز طي  مراسمي در پارلمان  اين  كشور سوگند ياد كرد.
در اين مراسم روساي جمهور هفت كشور لهستان، روماني، مجارستان، اسلواكي، استوني و ليتواني حضور داشتند.
در اين  مراسم  كه  تصاوير آن به  طور مستقيم  از شبكه  تلويزيوني  بي بي سي  پخش شد، يوشچنكو با دست  نهادن  بر انجيل و كتاب  قانون  اساسي  كشورش ، سوگند ياد كرد ازهيچ  تلاشي  براي  ساختن  فردايي  بهتر و روشن تر براي  اوكراين  دريغ  نكند.
همزمان  با برگزاري  مراسم  تحليف  رئيس  جمهوري  جديد اوكراين ، صدها هزارنفر از طرفداران  او در مقابل  ساختمان  پارلمان  حضور داشتند.
يوشچنكو در اولين  گام  از تلاش هاي  خود براي  ايجاد روابط دوستانه  با ديگر كشورها، امروز (دوشنبه ) عازم  مسكو خواهد شد تا ضمن  انجام  مذاكراتي  باولاديمير پوتين  همتاي  روسي  خود، براي  تحكيم  روابط ميان  دو كشور تلاش  كند.
اگرچه  پوتين  از طرفداران  ويكتور يانوكوويچ  تنها رقيب  اصلي  يوشچنكو درانتخابات  جنجالي  اوكراين  بود و حتي  گفته  شد كه  برخي  عوامل  روسي  در مسموم كردن  يوشچنكو در آستانه  برگزاري  انتخابات  دست  داشته اند، اما رئيس  جمهوري جديد اوكراين  خوب  مي داند كه  نمي توان  اهميت  حياتي  نقش  روابط با روسيه  رابه  عنوان  مهمترين  كشور همسايه  دست  كم  گيرد.
يوشچنكو همچنين قبل از مراسم سوگند از طرفداران خود خواست با حفظ آرامش و كنارگذاردن مناقشات و جنجال هاي ايجادشده از زمان انتخابات، او را در راه پيشرفت اوكراين ياري كنند.
همچنين پيش از مراسم تحليف، يوشچنكو با كالين پاول، وزير امورخارجه دوره اول رياست جمهوري بوش كه يكي از ميهمانان مراسم تحليف بود، ديدار و گفت وگو كرد.

پخش تصاوير تازه اي از ماجراي گروگانگيري
در مدرسه بسلان روسيه
واحد مركزي خبر: تصاوير پخش  نشده اي  از ماجراي  گروگانگيري  در مدرسه  بسلان  روسيه كه  شب  يكشنبه در آمريكا پخش  شد نشان  داد گروگانگيران  پيش  از تبديل  اين بحران  به  تراژدي  با مقامات  محلي  مذاكره  كردند و برخي  مادران  با كودكان  خردسال  خود از مدرسه  خارج  شدند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از نيويورك  برنامه  «۴۸ ساعت» شبكه  تلويزيوني  سي .بي.اس  آمريكا اين  تصاوير چند دقيقه اي  را كه  گروگانگيران  در سپتامبر سال  ۲۰۰۴ ميلادي  گرفته  بودند و چند روز پس  از قتل  عام  شاگردان  در ويرانه هاي  اين  مدرسه  در جنوب روسيه  پيدا شد پخش  كرد.
در اين  نوار ويدئويي، روسلان  اوشف  رئيس  پيشين  جمهوري  اينگوش  با روسلان  كوچبارف  رئيس  گروگانگيران  مذاكره  كرد.
ليديا تساليوا مدير مدرسه  ابتدايي  بسلان  نيز با كوچپارف  صحبت  كرد و از وي  خواست  كه  به  خاطر عيسي  مسيح  به  تنها فرزندش  صدمه  نزد.
در تصاوير بعدي  نيز ۱۱مادر با ۱۴كودك  خردسال ، اين  مدرسه را ترك  كردند كه  اين  مسئله  ظاهرا نتيجه  مذاكرات  اوشف  و كوچبارف  بوده  است .

بوش به تاثير پذيري از افكار يك نويسنده
افراطي اسراييلي اعتراف كرد
فارس: رئيس جمهوري آمريكا در مصاحبه با شبكه سي. ان. ان اعتراف كرد تحت تأثير افكار مطرح شده در كتابي سياسي متعلق به ناتان شرانسكي نويسنده تندروي اسرائيلي قرار دارد كه به مواضعي افراطي تر از موضع نخست وزير اسرائيل معروف است.
روزنامه اماراتي البيان در شماره ديروز خود نوشت: نويسنده اين كتاب كه برهان براي دمكراسي نام دارد و در آن بر ضرورت نابودي سركشان و گسترش دمكراسي تأكيد شده معتقد است، آريل شارون براي مقابله با فلسطيني ها از سياستي آرام و مسالمت آميز پيروي مي كند.
البيان افزود: رئيس جمهوري آمريكا در اظهارات خود درباره آزادي و دمكراسي جملات و عباراتي را تكرار مي كند كه عينا در اين كتاب آمده است.
بوش در مصاحبه با سي.ان.ان گفت: اين كتاب را شرانسكي كه پيش از اين در زندان اتحاد جماهير شوروي سابق بوده، نوشته است. او شخصيتي قهرمان است و من با او موافق هستم. اين روزنامه نوشت: علي رغم اين كه شرانسكي مقام رسمي ندارد با اين حال در كاخ سفيد با بوش و كاندوليزا رايس ديدار و درباره افكار خود درباره دمكراسي و آزادي گفت وگو كرده و بوش نيز با وي موافق بوده است.

كوتاه از سياست جهان
ايجاد واحد جديد جاسوسي در پنتاگون
ايسنا: روزنامه واشنگتن پست نوشت: وزارت دفاع آمريكا يك بازوي جاسوسي جديد ايجاد كرده است و در حال ارائه تفسيري جديد از قانون اساسي آمريكا است تا به دونالد رامسفلد در انجام عمليات هاي جاسوسي خارج از كشور اختيارات بيشتري بدهد.
به گزارش خبرگزاري رويتر، واشنگتن پست ضمن اشاره به اسناد و مصاحبه هاي به دست آمده نوشت: دونالد رامسفلد، وزير دفاع آمريكا اقدام به ايجاد سازمان جديدي با نام «شاخه حمايت استراتژيك» كرده است تا به وابستگي بيش از حد اين وزارتخانه به سازمان اطلاعات و مركزي آمريكا (سيا) در خصوص اطلاعات شخصي افراد پايان دهد.
انفجار بمب در راه آهن كلكته
ايسنا: بمب گذاري بر روي خطوط راه آهن، موجب جدايي ريل ها در شهر كلكته پاكستان شد.
به گزارش روزنامه داون، هر چند انفجار خطوط راه آهن خدمات قطار را با مشكل روبرو كرد؛ اما هيچ تلفاتي به همراه نداشت.
اين بمب روي ريل ها در ناحيه اي نزديك دانشگاه شهر كويته كار گذاشته شده بود و حدود نيم ساعت قبل از رسيدن قطار به كويته منفجر شد.
مقامات پاكستان اين اقدام را نوعي حركت تروريستي در جهت ايجاد آشوب مي دانند.
در پي اين انفجار، خدمات راه آهن پاكستان براي مدت سه ساعت به حالت تعليق در آمد؛ اما تعمير خطوط سريعا آغاز و انجام شده است.
قتل ديپلمات قزاق در پاكستان
ايسنا: ديپلمات قزاق در پاكستان با شليك گلوله به ناحيه  سرش درگذشت.
به گزارش روزنامه  نيشن -چاپ پاكستان- اين ديپلمات قزاق در منزل خود در اسلام آباد غرق در خون پيدا شد و به علت جراحات وارده در اثر شليك به ناحيه سر روز جمعه در بيمارستان ارتش در اسلام آباد درگذشت.
هنوز پليس پاكستان به انگيزه  اين عمل و يا هويت افراد حمله كنند دست نيافته است و سرنخ خاصي نيز در دست ندارد.
آنها فقط چهار سري غذاي دست خورده را در نزديكي جسد قلي ابوكارف پيدا كرده اند.
كاهش محبوبيت پوتين در روسيه
واحد مركزي خبر: رئيس جمهور روسيه كه از محبوبيت بالايي در افكار عمومي اين كشور برخوردار بود با اصلاح نظام بازنشستگي بخش بزرگي از محبوبيت خود را از دست داد.
به گزارش شبكه تلويزيوني فرانسه، از هنگامي كه پوتين در سال ۲۰۰۰ به قدرت رسيد تاكنون با موج شديد اعتراض هاي خياباني به اندازه روزهاي اخير مواجه نشده بود.
هزاران بازنشسته روسي روز شنبه در سراسر كشور به خيابانها آمدند و خواستار استعفاي نخست وزير شدند.
انفجار بمب در افغانستان
بي.بي.سي: انفجار بمب در ولايت اروزگان در مركز افغانستان به كشته شدن چهار نفر از جمله يكي از رؤساي محلي پليس منجر شده است. والي ولايت اروزگان گفت، اين بمب روز شنبه منفجر شد و كاميوني را كه حامل وزير محمد، رئيس پليس منطقه چارچنو بود، منهدم كرد.
علاوه بر خود او، پدر و برادرش و يك افسر ديگر پليس در اثر اين انفجار كشته شدند.والي ولايت اروزگان، طالبان را عامل اين انفجار خواند.
چهار انگليسي باقي مانده در گوانتانامو فردا آزاد مي شوند
واحد مركزي خبر: روزنامه ساندي تايمز چاپ لندن ديروز نوشت چهار زنداني باقي مانده انگليسي در پايگاه آمريكايي گوانتانامو فردا (سه شنبه) به انگليس بازخواهند گشت.
به گزارش خبرگزاري رويتر از لندن، آمريكا پيشتر اعلام كرده بود اين چهار زنداني انگليسي گوانتانامو را آزاد خواهد كرد اما تاريخ دقيقي براي آزادي آنها مشخص نكرده بود.اين چهار نفر سه سال است كه بدون وارد كردن هيچ اتهامي به آنها در پايگاه گوانتانامو نگهداري مي شوند.آنها در جريان حمله آمريكا به افغانستان دستگير شدند.پنج انگليسي ديگر نيز در گوانتانامو زنداني بودند كه آنها پيشتر آزاد شدند و به انگليس بازگشتند.
دولت انگليس پس از بازگشت اين پنج انگليسي آنها را مورد بازجويي قرار داد و بدون اينكه به آنها اتهامي وارد كند همگي را آزاد كرد.
اعتراض اردوغان به فعاليت ميسيونرهاي مسيحي
در مناطق زلزله زده آسيا
«رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه گفت: «ميسيونرهاي مسيحي با سوء استفاده از وضعيت زلزله زدگان آسيا درصدد تغيير دين مسلمانان زلزله زده برآمده اند.»
روزنامه اسلامگراي واكيت روز يكشنبه نوشت: «اردوغان با محكوم كردن تلاش ميسيونرهاي مسيحي براي جذب مسلمانان زلزله زده در جنوب شرق آسيا گفت كه ميسيونرهاي مسيحي با هدف جذب مسلمانان زلزله زده به مسيحيت، وارد ميدان شده اند.»وي اضافه كرد: «اين گونه اقدامهاي زشت، مغاير با احساسات بشردوستانه است و ارائه كمك با هدف تغيير دين يك زلزله زده، چندش آور است.»
نخست وزير تركيه با دعوت از مردم تركيه براي ارائه كمكهاي بيشتر به زلزله زدگان جنوب شرق آسيا گفت: «در آينده نزديك از مناطق زلزله زده بازديد خواهم كرد.»

مخالفت ۱۵ كشور عضو شوراي حكام با
طرح آمريكا براي جلوگيري از انتخاب مجدد البرادعي
مخالفت ۱۵ كشور عضو شوراي حكام با طرح آمريكا براي جلوگيري از انتخاب مجدد البرادعي
نيويورك - ايرنا: تلاش دولت بوش براي جلوگيري از انتخاب مجدد محمد البرادعي به مدير كلي آژانس بين المللي انرژي هسته اي، پس از آن كه حداقل ۱۵ كشور عضو شوراي حكام و از متحدان ايالات متحده اعلام كردند كه از آن حمايت نخواهند كرد به ناكامي نزديكتر شده است.
روزنامه واشنگتن پست روز شنبه به نقل از برخي مقامات آمريكايي نوشت: ۱۵ كشوري كه ديپلمات هاي آمريكايي با آنها مذاكره داشته اند از جمله انگليس، كانادا و استراليا از حمايت طرح واشنگتن براي جايگزين كردن محمد البرادعي خودداري كرده اند.
واشنگتن اميدوار بود كه حداقل سه كشور انگليسي زبان و متحد آمريكا با جلوگيري از انتخاب مجدد البرادعي به سمت مدير كلي آژانس هسته اي براي سومين بار متوالي موافقت كنند،اما در حالي كه ايالات متحده نامزد ديگري را براي كسب آن سمت معرفي نكرده است، هيچ كشوري مايل نبود با البرادعي كه به خاطر تمايل وي به چالش در برابر ادعاهاي دولت بوش در مورد ايران و عراق از سوي آژانس مورد ستايش قرار دارد، مخالفت كند.
مقامات آمريكايي به شرط فاش نشدن هويت نامشان به واشنگتن پست گفتند كه خودداري البرادعي براي قبول آنها و تاييد ادعاهاي دولت بوش در مورد برنامه هسته اي عراق و سپس ايران، موجب شد تا واشنگتن براي كنار گذاشتن وي تلاش كند.
يكي از سياست گذاران آمريكايي درگير با فعاليت براي جلب حمايت عليه البرادعي به واشنگتن پست گفت: «همه حتي انگليسي ها با درخواست ما مخالفت كردند.» يك مقام انگليسي نيز با تاييد اين گفته به واشنگتن پست گفته است: «بدون شك مي توانيم البرادعي را براي يك دوره (۵ ساله) ديگر تحمل كنيم.»
به نوشته واشنگتن پست، آمريكا چند نفر از جمله «الكساندر دوانر» ، وزير خارجه استراليا را براي قبول سمت مدير كلي آژانس تشويق كرد، اما هيچ يك از آنان براي رقابت با البرادعي تمايلي از خود نشان ندادند.
برخي از مقامات آمريكايي هنوز اميدوارند كه كارشناس هسته اي آرژانتيني با درخواست آنان موافقت كند. مهلت اعلام نامزدي براي تصدي پست مدير كلي آژانس تا تاريخ ۱۱ دي ماه گذشته بود اما يك مقام ديگر آمريكايي به واشنگتن پست گفته است كه اين اميد وجود دارد كه ظهور يك نامزد جديد موجب تشويق اعضا به مخالفت با البرادعي شود.

آزار جنسي زنان در نيروي هوايي انگليس
واحد مركزي خبر: تقريبا نيمي از زنان  كارمند و افسران  نيروي  هوايي  انگليس  مورد اذيت  و آزار جنسي  قرار گرفته  و قرباني  رفتار غيراخلاقي  افسران  مرد شده اند.
به  گزارش  روزنامه  اينديپندنت  گزارش  جديد در اين زمين  تنظيم  شده  كه  براساس  تحقيقاتي  رسمي است  كه  سال  ميلادي  گذشته  صورت  گرفت .
نتايج  اين  تحقيقات  نشان  مي دهد سال  گذشته دستكم  ۱۰۰۰ نفر از زنان  شاغل  در نيروي  هوايي  انگليس  قرباني  آزارهاي  جنسي شدند ولي  تنها نيمي  از اين  عده  كه  اكثرا افسران  ارشدتر از آنان ، آنها را مورد آزار قرار داده  بودند حاضر شدند شكايتي  رسمي  عليه  خاطيان  طرح  كنند.
نتيجه  ملموس  و نگران  كننده  ديگر اين  تحقيقات  آن بوده  كه  موارد مزاحمت ها و آزارهاي  جنسي  افسران  زن  در نيروي  هوايي  انگليس  از سه  سال  پيش  به  اين  سو افزايش  پيدا كرده  است .
در اين  گزارش  نتيجه گيري  شده است  كه افسران  زن  قرباني  سوء رفتار افسران  مرد در نيروي  هوايي  به  علت  آن كه  مي ترسيدند به  شكايات  آنان  درباره  سوء رفتارها ترتيب  اثري  داده  نشود و يا طرح  شكايتي  رسمي به  دوران  كاري  آنها لطمه  بزند از طرح  چنين  شكايتي  خودداري  كردند و از آن صرف  نظر نمودند.
همين  تحقيقات  نشان  مي دهد زورگويي  عليه  زنان  نيز در نيروي  هوايي  انگليس گسترده  بوده  و مكرر اتفاق  افتاده  است .

نيروهاي مقاومت فلسطين: آتش بس بي حاصل
با اسراييل را نمي پذيريم
000765.jpg
گروه سياسي خارجي: گروه هاي مبارز فلسطيني با رد ادعاي رژيم صهيونيستي مبني بر موافقت اين گروه ها با آتش بس، اعلام كردند كه اگر تل آويو حملات خود را متوقف كند ممكن است آنها دوره اي از آتش بس موقت را بپذيرند.
درهمين حال به گزارش شبكه خبري الجزيره سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) گفت: اين جنبش در صورتي كه رژيم صهيونيستي حق مردم فلسطين را به رسميت بشناسد و تجاوزات خود را متوقف كند، مساله آتش بس را بررسي خواهد كرد.خالد البطش يكي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز ديروز گفت: اين جنبش بدون كسب موافقت تل آويو با آزادي زندانيان فلسطيني و پايان عمليات نظامي اين رژيم با هيچگونه آتش بس موافقت نخواهد كرد. طي روزهاي گذشته سخنگويان و نمايندگان گروه هاي مقاومت فلسطيني بارها اعلام كرده اند كه با آتش بس رايگان و يك جانبه موافقت نخواهند كرد.
اما از سوي ديگر وزير خارجه تشكيلات خودگردان فلسطين بر لزوم برقراري آتش بس بين فلسطيني ها و اسرائيلي ها تاكيد كرد.به گزارش الجزيره، نبيل شعث در گفت وگوي تلفني با اين شبكه گفت: رييس تشكيلات خودگردان فلسطين اكنون براي متقاعدكردن همه گروه هاي فلسطيني به آتش بس تلاش مي كند.
شعث افزود: محمود عباس پس از متقاعدكردن فلسطينيان به آتش بس براي متقاعدكردن اسرائيلي ها به برقراري آتش بس نيز تلاش خواهد ورزيد، زيرا آتش بس يكجانبه هيچگونه سودي نخواهد داشت.
سخنگوي آريل شارون، نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز شنبه شب گفت: اگر محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين به استقرار نيروي پليس در مقابله با تروريسم ادامه بدهد، مذاكرات براي تشكيل نشست بين رهبران دو طرف از سرگرفته خواهد شد.به گزارش روزنامه جروزالم پست، رعنان گيسين، با استقبال از تلاش هاي مثبت محمود عباس گفت: اگر استقرار اين نيروها تداوم داشته باشد البته ما امكان ازسرگيري اين مذاكرات را بررسي خواهيم كرد.
وي افزود: اسرائيل همچنين امكان بازگشايي گذرگاه كارني و ديگر گذرگاه ها و نيز از ميان برداشتن بعضي از موانع را بررسي خواهد كرد.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |