پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۰ - Feb 3, 2005
تبديل سلولهاي بنيادين انسان به سلول هاي عصبي نخاع
گروه دانش: پژوهشگران از سلولهاي بنيادين انساني، سلول هاي عصبي حركتي نخاع توليد كرده اند كه مي توان از آن براي ترميم سيستم عصبي آسيب ديده استفاده كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، نتايج حاصل از تحقيقات دانشمندان نشان مي دهد كه مي توان سلولهاي بنيادي را طوري رشد و نمو داد كه به سلولهاي خاص مورد نياز انسان تبديل شوند و از آنها براي درمان بيماريهاي عصبي و در موارد خاص بهره برد.
دانشمندان موفق شده اند تركيبي ازپروتئين ها را در سلولهاي بنيادي براي تبديل اين ياخته ها به سلولهاي خاص، هدايت كنند.
به گزارش آسوشيتدپرس، محققان دانشگاه ويسكونزين - مديسيون اميدوارند كه اين فناوري روزي منجر به كشف روش هاي درماني جديد براي ترميم آسيب ها و بيماريهاي نخاعي شود.
اين مطالعات به محققان آموزش مي دهد كه چطور سلول هاي عصبي حركتي كه از جمله سلولهاي كليدي در سيستم اعصاب محسوب مي شوند، در محل اوليه خود رشد مي كنند.
به گفته اين محققان، گام بعد انجام عمليات پيوند نورون هاي توليد شده جديد به يك حيوان زنده است. آنها همچنين معتقدند كه تا پيش از انجام اين پيوند بر روي نمونه هاي انساني سال ها مطالعه و آزمايش لازم است.
به گفته محققان، مطالعات نشان مي دهد كه سلولهاي بنيادي انساني الزاما مانند سلولهاي بنيادي حيوانات، عمل نمي كنند.
پزشكان اميدوارند اين فن آوري بتواند گروه وسيعي از بيماريهاي عصبي را درمان كند.
نورون هاي حركتي نخاع پيام هايي را كه از مغز مخابره مي شوند به ساير قسمت هاي بدن مي فرستد و از اين رو عضو حياتي در سيستم عصبي بدن به شمار مي رود.

محصولات جديد مايكروسافت به بازار آمد
نبرد هم زمان در پنج جبهه
001482.jpg
گروه انفورماتيك: شركت مايكروسافت در حالي محصولات جديد خود را معرفي مي كند كه بيش از هرزمان ديگري درگير نبرد با رقباي خود در چهار جبهه مختلف شده است.
اين شركت سرانجام موتور جست وجوي خود را ۱۵ ماه پس از زمان ارايه نسخه آزمايشي، عرضه كرد تا بدين ترتيب سهم بيشتري از بازار جست وجوي تجاري پنج ميليارد دلاري را از آن خود سازد و رقبايي همچون گوگل و ياهو را چند گام به عقب براند.
از سوي ديگر، رقابت با سازندگان كنسول هاي بازي نظير سوني و نينتندو مايكروسافت را بر آن واداشت تا دومين سري كنسول محبوب اكس باكس را در آينده نزديك روانه بازاركند.
فشارهاي شديد اتحاديه اروپا از ديگر چالش هاي جدي مايكروسافت در ما  ه هاي آخر سال گذشته ميلادي و ماه هاي ابتدايي سال ۲۰۰۵ بوده است تا جايي كه سخنگوي اين شركت اعلام كرد مايكروسافت ويندوز را بدون مدياپلير و اوپن عرضه مي كند.
همچنين تعداد بالاي نسخه هاي تقلبي ويندوز در سراسر جهان از مشكلاتي است كه اين شركت با آن دست و پنجه نرم مي كند؛ مايكروسافت به دارندگان اين ويندوزها هشدار داده است كه آن ها را از تمامي امكانات خود از جمله قابليت آپديت كردن و استفاده از وصله ها محروم خواهدكرد.
مايكروسافت در اين روزها در جبهه ديگري نيز در حال جنگ است: امنيت و سيستم هاي امنيتي محصولات.
جستجوگر
امكانات بهبود يافته فناوري جست وجو به مايكروسافت كمك مي كند تا مشتريان بيشتري را به سوي شبكه MSN خود جذب كند. موتور جست وجوي جديد MSN جايگزين تكنولوژي فعلي ياهوكه توسط شبكه MSN مورد استفاده قرار مي گيرد، خواهد شد.
به گزارشSystem Group ، تكنولوژي جست وجوي MSN شامل تعدادي ويژگي ها و قابليت هاي جديد نظير جست وجو بر اساس دايره المعارف Microsoft Encarta، ويژگي جست وجوي MSN Music و جست وجوهاي محلي (تنها در آمريكا) است.
مايكروسافت قصد دارد تكنولوژي MSN Search را مانند گوگل همگاني، رايج و مورد توجه سازد.
يوسف مهدي، نايب رييس خدمات اطلاعات MSN مايكروسافت و بخش Merchant Platform گفته است: «ما موظف به ادامه ايجاد بهبود و پيشرفت و آسان كردن استفاده از ابزارهاي جست وجوي خود هستيم.»
نتايج مالي اخير مايكروسافت نشانگر افزايش اهميت MSN به عنوان منبعي از درآمدهاي جديد براي شركت است. آمريكا آنلاين، ياهو و گوگل نيز برنامه هاي اوليه تكنولوژي جست وجوي خود را طي هفته هاي اخير ارايه داده اند.
اكس باكس۲
نسل بعدي كنسول بازي هاي ويديويي موسوم به «اكس باكس» ، متعلق به شركت مايكروسافت، تا چند ماه ديگر معرفي خواهد شد.
به گزارش رويترز گمان مي رود كه اين دستگاه در ماه مه در نمايشگاه سرگرمي هاي الكترونيكي موسوم به «اي ۳» در لس آنجلس به نمايش گذاشته شود.انتظار مي رفت طرفداران اين بازي ها بتوانند ابتدا در ماه مارس در كنفرانس «سازندگان بازي هاي ويديويي» (جي دي سي) از جزئيات نسل بعدي «اكس باكس» آگاه شوند.اما يك سخنگوي مايكروسافت تاييد كرد كه جزئيات مربوط به اكس باكس جديد كه «اگزنون» نام گذاري شده است در اين كنفرانس ارائه نخواهد شد.
بي بي سي نيز در اين باره مي نويسد:  انتظار مي رود شركت هاي سوني، مايكروسافت و نينتندو جملگي دستگاه هاي قوي تر خود را ظرف ۱۸ ماه آينده روانه بازار كنند.تصور مي شود كنسول بعدي «اكس باكس» در پايان سال جاري به فروش گذاشته شود، اما جزئيات بسيار كمي درباره آن منتشر شده است.بيل گيتس، رئيس مايكروسافت، پنج سال قبل در كنفرانس «جي دي سي» ابتدا از اكس باكس پرده برداري كرد.
از آن زمان تاكنون ۹/۱۹ ميليون عدد از آن در سراسر جهان فروخته شده است.
سوني با كنسول «پلي استيشن ۲» در گذشته بر بازار كنسول هاي ويديويي غالب بوده است اما رقابت ميان اين سه شركت عمده اخير تشديد شده است.نسل بعدي بازي هاي ويديويي از قدرت پردازش و تصاوير گرافيكي خيلي بهتري برخوردار خواهند بود.
هرچند جزئيات سه كنسول پلي استيشن ۳ از سوني، اگزنون از مايكروسافت و روولوشن از نينتندو هنوز فاش نشده است، اما بازي سازان از هم اكنون سرگرم توليد بازي هاي تازه براي آنها هستند.

Simple A1
001485.jpg
Simple A1 يك آمپلي فاير ساده اما قدرتمند است كه به پشت دستگاه هاي
ipodمعمولي وصل مي شود. اين عكس يك نوع از اين دستگاه را نشان مي دهد
كه در سانفرانسيسكو آمريكا به نمايش درآمده است.
اين وسيله جديد، كارايي بالايي دارد، براي مثال باتري آن خيلي بيشتر از آن چيزي كه تصور مي كنيد، شارژ نگه مي دارد.

نرم افزار
جاوا و لينوكس در تلفن هاي همراه
گروه انفورماتيك:تلاش براي نگارش نسخه هاي ويژه سيستم عامل لينوكس كه در تلفن هاي همراه قابل استفاده باشند رو به افزايش است.
به گزارش پي سي ورلد،شركت اسمارتك كه نسخه ويژه اي از نرم افزار جاوا را براي استفاده در تلفن هاي همراه طراحي كرده با همكاري شركت مونتاويستا كه نسخه خاصي از لينوكس سازگار با گوشي هاي همراه را روانه بازار كرده قصد دارند تا با تركيب اين دو محصول از آنها در تلفن هاي همراه استفاده كنند.
اين دو شركت با صدور بيانيه مشتركي اعلام كردند كه نرم افزار تركيبي جديد با هدف افزايش قابليت هاي چندرسانه اي تلفن هاي همراه طراحي شده است. مقامات اين دو موسسه معتقدند اين محصول امكان استفاده از تراشه ها و نيمه هادي هاي جديد را در تلفن هاي همراه فراهم خواهد كرد.
تلاش براي نگارش نسخه هاي ويژه سيستم عامل لينوكس كه در تلفن هاي همراه قابل استفاده باشند رو به افزايش است و شركت پالم سورس نيز در حال طراحي نسخه اي خاص از لينوكس با همين هدف است.

امنيت
فريب هكرها را نخوريم
گروه انفورماتيك: هنگام چت در مسنجر ممكن است از افراد مختلف فايلي را دريافت كنيد كه گاهي اوقات اين فايل ها براي نفوذ به كامپيوتر شما و يا دزديدن پس ورد شما ارسال شده اند.
P30Net در اين باره مي نويسد: در اين زمينه روشي وجود دارد كه با استفاده از آن هنگام دريافت فايل، تا حد زيادي از امنيت آن اطمينان حاصل كنيد:
وقتي شخصي فايلي را براي شما ارسال مي كند، در پيغامي كه براي شما مبني بر تاييد آن مي آيد، نام شخص فرستنده، نام فايل، حجم آن و همچنين فرمت و از اين قبيل اطلاعات در آن قيد شده است. شما بايد توجه داشته باشيد كه آيا فايلي كه براي شما ارسال شده است ، از لحاظ نوع و فرمت، همان فايلي است كه قرار بوده ارسال شود، يا خير؟
در حقيقت، مثلاً اگر مي خواهيد عكسي را دريافت نماييد، بايد فايل مربوطه پسوند JPG يا يكي از پسوند هاي فايل هاي گرافيك را داشته باشد، نه اينكه فايلي با پسوند Exe و يا Bat يا Com براي شما ارسال شود و فرستنده هم مدعي باشد كه اين يك فايل تصويري است؛ در واقع فايل هايي كه با نرم افزارها Magic-ps ساخته شده اند، داراي پسوند هايي نظير SCR يا Exe و ... و يا مثل (mypic.jpg.exe) هستند كه نشان دهنده آن است كه فايل فرستاده شده، يكي از انواع فايل هاي ساخته شده توسط برنامه Magic-ps يا برنامه هاي مشابه است كه براي به دست آوردن پس ورد شما ارسال شده اند.
براي اطمينان و امنيت بيشتر حتماً يك نرم افزار ضد ويروس معروف و به روز شده بر روي كامپيوتر خود داشته باشيد و همواره فايل هاي دريافتي از اينترنت را اسكن كنيد تا امنيت و اطمينان شما درصد بالاتري داشته باشد و درصد تخريب اطلاعات كامپيوتر توسط ويروس ها بسيار كم شود.

رايت تصاوير بر سطح CD
رايترهايي به بازار خواهد آمد كه قادرند تصاوير را بر روي سطح CD رايت كنند.
به گزارش شبكه فناوري اطلاعات ايران، كاربران مي توانند با اين سيستم گرافيك مخصوص كامپيوتر خود را طراحي كرده و بر روي CD مورد نظرشان رايت كنند. اين سيستم جديد لايت اسكرايب ناميده مي شود.
در اين حالت سطح CD با نوعي رنگ حساس به نور پوشيده شده است. اولين CDها بايد با تصاوير سياه بر روي يك زمينه طلايي كار شوند.

اروپا الكترونيكي مي شود
كميسيون اروپا طي آخرين بيانيه خود اعضاي اتحاديه اروپا را مجبور كرد كه هر چه سريع تر كشورهاي عضو اين سازمان را ملزم به استفاده از خطوط پهن باند كند.به گزارش سلام، اين در خواست كه طبق آن اعضاي اتحاديه اروپا در نظر دارند ضرب الاجلي را براي كشورهاي عضو مشخص كنند، به منظور گسترش هر چه بيشتر جامعه اطلاعاتي در بين مردم صورت خواهد گرفت.اگراعضاي اتحاديه اروپا طي زمان مشخص شده قسمت هاي مختلف كشور خود را به خطوط پهن باند مجهز نكنند، متحمل پرداخت جريمه هاي سنگيني مي شوند.

تراشه هاي بدون ترانزيستور
گروه انفورماتيك: محققان شركت كامپيوتري هيولت پاكارد به فناوري جديدي دست پيدا كردند كه توسط آن مي توان تراشه هاي بدون نياز به ترانزيستور به بازار عرضه كرد.
به گزارش تك تري، فناوري سيليكوني كه در ترانزيستورها استفاده مي شود- و ساختار اصلي كامپيوترها را طي چند دهه اخير تشكيل مي دهد _ اكنون به علت پيشرفت وسائل الكترونيكي در حال تحول است. محققان شركت HP ادعا مي كنند كه اين تحول در آينده نه چندان دوري جايگزين سيليكون هاي موجود در كامپيوترها خواهد شد، در واقع به گفته اين افراد تجهيزات الكترونيكي جديد قدرت كامپيوترها را هزار برابر كامپيوترهاي امروزي خواهند كرد.اين وسيله جديد كه در مقياس نانو ارائه مي شود، قادر است تمام فعل و انفعالات معمول يك كامپيوتر را پوشش دهد. رئيس گروه تحقيقي (QSR) به نام فيل كيوكس، با اعلام نتايج اين تحقيق اضافه مي كند كه با وجود تمام مزايايي كه اين بررسي ها ممكن است داشته باشند اما اكنون تمام تلاش گروه و همكاران مهندسان كامپيوتري يافتن موقعيت مناسبي براي اين وسيله كوچك در ساختار كامپيوتراست.گروه تحقيقي مؤسسه HP تصميم دارد به محض تكميل شدن ادامه تحقيقات خود شروع به ساختن و به بازار دادن اين تراشه هاي جديد دارد.

مشخصات مجازي سازي براي سيستم هاي عامل چندگانه
گروه انفورماتيك: اينتل مشخصات اوليه مجازي سازي Vanderpool خود را معرفي كرده است تا در استفاده از سيستم هاي عامل چندگانه بر روي سخت افزار سرور يكسان به كاربران كمك كند.
به گزارش system group كاربران داراي اين امكان هستند كه ديسك هاي سخت را براي به كارگيري بر روي بيش از يك سيستم عامل و چندين برنامه كاربردي تقسيم بندي كنند، اما توليد و اداره چنين سيستم هايي ممكن است براي آن ها امري بسيار پيچيده باشد. Venderpool به منظور آسان تر كردن اين كار طراحي شده است.

رصد خانه
كارن، زاده يك برخورد عظيم آسماني است
گروه دانش: تحقيقات جديد نشان مي دهد قمر «كارن» (از اقمار سياره پلوتو) در پي برخورد يك جسم آسماني با اين سياره در اوايل شكل گيري منظومه شمسي از بدنه «پلوتو» كنده شده است.
به گزارش نيوساينتيست، دانشمندان موسسه تحقيقاتي «ساوث ايست» در آمريكا اعلام كردند كه قمر «كارن» احتمالا در پي برخورد جسمي با قطري بين هزار و۶۰۰ تا ۲ هزار كيلومتر با سياره «پلوتو» به وجود آمده است.
اين جسم عظيم با سرعتي در حدود يك كيلومتر در ثانيه با سياره «پلوتو» برخورد كرده و محققان زمان اين برخورد را بين ۴/۴ تا ۵/۴ ميليارد سال قبل تخمين مي زنند.
به گفته ستاره شناسان، جسم مذكور كه با سياره «پلوتو» برخورد كرده احتمالا به اجرام آسماني موجود در بيروني ترين منطقه منظومه شمسي به نام كمربند «كوييپر» ، تعلق داشته است.
به گزارش ايرنا،  در حدود ۵/۴ ميليارد سال قبل، اجرام آسماني موجود در كمربند كوييپر با سرعتي بسيار كمتر از سرعت فعلي خود به دور ستاره خورشيد مي چرخيده اند و چنانچه «پلوتو» هم اكنون با چنين جرمي برخورد كند، به دليل زيادتر بودن سرعت فعلي اين اجرام احتمالا سياره پلوتو به كلي نابود خواهد شد.
محققان عقيده دارند كه قمر «ماه» كره زمين نيز در پي برخورد مشابهي ميان زمين و يك جسم آسماني عظيم به وجود آمده است.
بررسي ها نشان مي دهند كره زمين تا پيش از جدا شدن ماه از آن بسيار سريعتر از حركت وضعي فعلي، به دور خود مي چرخيده و هر شبانه روز به جاي ۲۴ ساعت تنها ۴ تا۵ ساعت طول مي كشيده است.

تلفن
فينگر تاچ
موج: يكي از شركت هاي سازنده تلفن همراه چين ، اولين تلفن همراهي را كه با لمس انگشتان دست بر روي صفحه آن كار مي كند معرفي كرد.
اين شركت در ليست ده شركت برتر سازنده تلفن همراه جهان در سال ۲۰۰۴ قرار گرفته است.
تكنولوژي اين شركت از تيم تحقيقاتي آكادمي علوم چين (CAS) خريداري شده است.
داي رووي،عضو آكادمي CAS گفت: «سيستم شناسايي انگشتان دست، امن ترين و راحت ترين تكنولوژي در تشخيص بيولوژيكي است؛ با اين تكنولوژي كاربر مي تواند با تماس انگشتان خود با صفحه نمايش تلفن همراه، منوي اصلي تلفن همراه را فعال سازد.»
به گفته وي اين نوع تلفن هاي همراه به طور گسترده مي تواند براي خدمات بانكي و تجاري و ديگر فرم هاي جديد نقل و انتقالات اينترنتي مورد استفاده قرار گيرد.
ني گوآنگ نان،عضو تيم مهندسي آكادمي CAE در اين خصوص اعلام كرد،اين نوع تلفن هاي همراه قابل رقابت با ديگر محصولات پيشرفته جهاني است.
به گفته مدير شركت سازنده اين گوشي، تكنولوژي جديد تنها ۶ دلار هزينه دارد و اين شركت در نظر دارد بسياري از محصولات خود را در سال جاري به اين تكنولوژي مجهز كند.

ويروس
۱۰ ويروس مهم سال ۲۰۰۵
گروه انفورماتيك: شركت سوفوس فهرست  يي ويروس مهم در ژانويه   ۲۰۰۵ را منتشر كرد.
به گزارش سي نت، كرم zafi-D /w32در رأس اين ليست قرار دارد چرا كه نيمي از كل آلودگي هاي ويروسي را در ماه ژانويه به خود اختصاص داده است.
در فهرست كامل منتشر شده از ويروس هاي مهم سال  ۲۰۰۵ ، Zafi-D / W32، Netsky-p/ W32 و zafi-b/W32 به ترتيب در مقام هاي اول تا سوم قرار داشته و ويروس هاي Sober - I / W32 ، netsky-D /W32 ، Netsky -z/ W32، Bagle - AA /W32 ، Netsky - B / W32 ، MyDOOM -O / W32، Netsky - C / W32 به ترتيب در مقام ها ي چهارم تا دهم قرار گرفتند.

آن لاين
خانه بازي هاي رايانه اي آغاز به  كار مي كند
گروه انفورماتيك: شهرداري تهران خانه بازي هاي رايانه اي را با هدف توسعه مراكز فرهنگي تكنولوژي اطلاعات، در منطقه ۳ در ايام دهه فجر افتتاح مي كند.
به گزارش فناوري اطلاعات ايران، با توجه به فراگيري بازي هاي رايانه اي در ميان قشر كودك و نوجوان و لزوم پيشگيري از آثار و تبعات برخي از اين بازي ها، خانه بازي هاي رايانه اي سعي دارد تا از طريق تحقيق و پژوهش، برگزاري نشست هاي علمي آموزشي، برگزاري مسابقات و جشنواره هاي بازي هاي رايانه اي، اقدامات لازم در خصوص فرهنگ سازي و پيشگيري از تبعات جانبي را به عمل آورد.
خانه بازي هاي رايانه اي با همكاري معاونت امور اجتماعي شهرداري منطقه ۳ و مركز آ ي تي سازمان فرهنگي، هنري شهرداري تهران افتتاح مي شود و در خيابان ميرداماد قرار دارد.
همچنين بر اساس اين گزارش «خانه ملل» نيز به زودي به مجموعه مراكز فرهنگي فناوري اطلاعات اضافه مي شود. هدف از راه اندازي مجموعه هاي فرهنگي فناوري اطلاعات، ارايه خدمات فرهنگي، هنري با محوريت فناوري اطلاعات، گسترش فرهنگ صحيح كاربرد فناوري اطلاعات، برگزاري مسابقات، جشنواره ها و اجراي طرح هاي فرهنگي در فضاي مجازي، آموزش فراگير كاربران و استفاده هدفمند از رايانه و اينترنت عنوان شده است.
كاهش تعرفه اينترنت پرسرعت تا پايان سال
گروه انفورماتيك: تعرفه اينترنت پرسرعت كشور تا پايان سال ۵۰ درصد كاهش مي يابد.
روابط عمومي مخابرات ايران ضمن اعلام اين خبر، ميزان كاهش تعرفه ارتباط با شبكه انتقال داده  ها را نيز اعلام كرد. تعرفه ارتباط نقطه به نقطه شهري داده  ها به ازاي سرعت  هاي دسترسي ۶۴ ، ۱۲۸ ، ۲۵۶ ، ۵۱۲ ، ۱۰۲۴ و ۲۰۴۸ كيلوبيت بر ثانيه، به ترتيب ۳/۱۴ ، ۳/۱۱ ، ۳/۷ ، ۵/۶ و ۸/۵ درصد كاهش داشته است.
نمايشگاه نرم افزارهاي چندرسانه اي آغاز به كار كرد
گروه انفورماتيك: دومين جشنواره نرم افزارهاي چندرسانه اي و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي ديروز در محل نمايشگاه هاي دائمي تهران آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، نمايشگاه ۵ روزه رسانه هاي ديجيتالي در برگيرنده كليه محصولات نرم افزاري و سخت افزاري در شاخه نرم افزارهاي چندرسانه اي و رسانه هاي ديجيتالي است و بسياري از مؤسسات و شركت هاي نرم افزاري، سخت افزاري، اينترنتي و خدماتي با ارائه نرم افزار و يا سخت افزار در بخش نمايشگاه شركت كرده اند.
ارتقاء، جهت دهي، ارزيابي و تشويق توليد كنندگان نرم افزارهاي چند رسانه اي و ارائه دهندگان اينترنتي، شناسايي توانمندي ها و جلب مشاركت بخش خصوصي و سرمايه گذاران جهت توسعه دامنه توليد نرم افزار و خدمات مهندسي و اينترنتي، بسترسازي مناسب جهت فعاليت هاي اقتصادي سودآور در زمينه تكنولوژي اطلاعات و حوزه فرهنگ و هنر، ايجاد محيطي براي تبادل اطلاعات و ترويج استانداردها،  ترغيب جوانان به آشنايي و توليد محصولات مولتي مديا و حمايت از حركت هاي آماتوري و ارتقاء كيفيت خدمات مهندسي اينترنتي و حامل هاي ديجيتالي از اهداف برگزاري جشنواره نرم افزارهاي چندرسانه اي و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي عنوان شده است.
تهيه بانك اطلاعاتي از بهترين توليدات نرم افزارهاي مالتي مديا، شركت هاي فعال در حوزه اينترنت، مؤسسات و شركت هاي فعال در فضاي رسانه هاي ديجيتالي، شناسايي نيروهاي خبره و شركت هاي برتر، جلب نظر سرمايه گذاران و شركت هاي خارجي علاقمند به سرمايه گذاري در صنعت IT نرم افزاري - سخت افزاري  مطرح كردن جايگاه ايران در عرصه هاي نوين و بازيابي جايگاه علمي، صنعتي، صادراتي، در شاخه انفورماتيك و توليدات فرهنگي با استفاده از امكانات ديجيتالي،  زمينه سازي برگزاري جشنواره به صورت بين المللي و ايجاد رونق در بازار ايران را مي توان از ديگر محورهاي اصلي برگزاري اين رويداد مهم صنعت نرم افزاري برشمرد.
در مراسم افتتاحيه دومين جشنواره نرم افزارهاي چند رسانه اي و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي جهانگرد، نماينده ويژه رئيس جمهور، سپهري راد، دبير شوراي عالي انفورماتيك، عبادي، رئيس سازمان ملي جوانان و احمد مسجد جامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور داشتند.

آغاز كلاسهاي آموزش مجازي دانشگاه علم و صنعت
ايسنا: دانشجويان پذيرفته شده در آموزش الكترونيكي دانشگاه علم و صنعت ايران از صبح شنبه هفدهم بهمن ماه مي توانند در كلاس درس حاضر شوند.
ناصر مزيني، معاون فناوري مركز آموزش الكترونيكي (علم و صنعت ايران) ضمن بيان مطلب فوق افزود: دانشجويان پس از مراجعه به سايت مركز و آيكون ورود به كلاس الكترونيكي، مي توانند آموزش دروس خود را آغاز كنند.
دانشجويان اين دانشگاه در مقطع كارشناسي و در سه رشته مهندسي كامپيوتر  - نرم افزار، مهندسي فناوري اطلاعات و علوم كامپيوتر به صورت الكترونيكي آموزش مي بينند.

آف لاين
اعلام قيمت سهام با كفش هاي لرزنده
گروه دانش: محققان مركز ملي ICT استراليا كفشي اختراع كرده اند كه براي نشان دادن تغييرات قيمت سهام از سيستم لرزاننده استفاده مي كند.
به گزارش شبكه فناوري اطلاعات ايران، پروفسور پيتر ادز، سرپرست اين تيم تحقيقاتي در اين زمينه مي گويد: ما از اين كفش ها براي سرگرمي استفاده مي كنيم اما مي خواستيم نشان دهيم كه كاربران مي توانند اطلاعات خروجي از كامپيوتر  را به روش هاي ديگري به جز از روي صفحه نمايش دريافت كنند.
هر لنگه از اين كفش ها ۴ ابزار لرزنده دارد كه به لرزنده تلفن همراه متصل مي شود.
جلوگيري از خستگي چشم هنگام كار با كامپيوتر
ايسنا: ممكن است خستگي چشم ناشي از كار با كامپيوتر تأثير دايمي به روي بينايي نداشته باشد اما بدون شك مخرب و كاملاً نامطلوب و ناخوشايند است.
محققان مؤسسه مايوكلينيك چند راهكار را براي تسكين و كاهش اين خستگي و فشار بر روي چشم ها پيشنهاد كرده اند:
۱- به چشم هايتان استراحت بدهيد؛ در طول روز با تمركز بر روي هر چيز ديگري به جز صفحه كامپيوتر چشم ها را در حالت استراحت و آرامش قرار دهيد.
۲- محل خود را تغيير دهيد؛ سعي كنيد هر ۲ ساعت يك بار از جاي خود برخاسته و كمي راه برويد. چنانچه امكان دارد براي چند لحظه به پشت دراز كشيده و چشم هايتان را ببنديد.
۳- پلك بزنيد؛ بسياري از كاربران كامپيوتر حتي به اندازه كافي پلك نمي زنند. اين امر منجر به خشك شدن چشم و مشكلات ديگري مي شود.
براي اينكه به دفعات بيشتر پلك بزنيد بايد يك تلاش هوشيارانه داشته باشيد. چنانچه اين امر مؤثر نبود، مي توانيد از قطره هاي چشم كه نيازي به تجويز پزشكي ندارد، استفاده كنيد.
۴- از عينك مناسب استفاده كنيد؛ اگر از عينك يا لنز استفاده مي كنيد بايد مطمئن شويد كه عدسي آن براي كار با كامپيوتر مناسب است.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |