سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۳۹
قيمت گوشت در تهران و آديس  آبابا
029829.jpg
وزير جهاد كشاورزي در چهارمين كميسيون مشترك اقتصادي براي همكاري هاي بيشتر در بخش كشاورزي و توسعه روستايي با كشور اتيوپي، تاسيس كشتارگاه هاي صنعتي دام و چندين برنامه اجرايي همكاري هاي كشاورزي را در دستور كار كميته كاري كشاورزي قرار داد.
محمود حجتي در ديدار با ايجيگو وزير مشاور كشاورزي و هيات اقتصادي همراه اعلام كرد: كشور اتيوپي از امكانات و استعدادهاي فراوان برخوردار است و به خصوص از نظر شرايط طبيعي در بخش كشاورزي آن ظرفيت بسيار زيادي براي همكاري وجود دارد.
وي اشاره كرد: بخشي از موارد همكاري بين دو كشور در دست پيگيري است كه از جمله همكاري دو كشور براي ساختن كشتارگاه صنعتي دام در آديس آبابا به نتيجه خوبي رسيده و تصميم نهايي براي آن گرفته شده است.
وي افزود: با توجه به وسعت منابع دامي كشور اتيوپي اين همكار ي  مي تواند توسعه يابد و زمينه اي براي صادرات محصولات و فرآورده هاي دامي اتيوپي به ساير كشورها فراهم شود.
حجتي اين مطالب را در حالي اظهار مي دارد كه كمبود كشتارگاه هاي صنعتي و سردخانه هاي صنعتي يكي از دلايل افزايش بهاي گوشت در تهران است. ظاهرا كاهش قيمت گوشت در اتيوپي براي آقاي وزير مهمتر از بروز چنين اتفاقي در تهران است.

سيب زميني درشت كيلويي 1500 تومان
029823.jpg
به رغم گذشت بيش از يك هفته از آغاز شرايط بحراني در رشت، هنوز اقدام موثري براي حل مشكلات گسترده مردم اين شهر، انجام نشده است.
بارش سنگين برف در رشت كه از اوايل هفته گذشته آغاز شده بود، موجب شده است تا نقدينگي و كالاهاي ضروري مردم در آستانه اتمام قرار گيرد و همچنين مشكلات رفت و آمد در سطح شهر نيز بحراني تر شدن شرايط را تشديد كرده است.
يكي از شهروندان رشت در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: آيا وجود 800 هزار نفر كه براي تامين شرايط اوليه زندگي، با بحران رو به رو هستند، ارزش توجه ويژه مسوولان و در پيش گرفتن تدابير جدي براي نجات مردم يك شهر را ندارد؟ وي افزود: متاسفانه رسانه هاي گروهي نيز همگام با مسوولان در توجه به وضعيت اسفبار مردم رشت، كم لطفي كردند. هم اكنون شهر با كمبود گسترده نان مواجه است، خوراك مردم تامين نمي شود و قيمت سيب زميني تا حدود 1500 تومان براي هر كيلو افزايش يافته است. همچنين قطع گسترده تلفن و قطع منطقه اي گاز و برق، سلامت ساكنان شهر را به شدت تهديد مي كند. گراني شديد ارزاق عمومي در رشت در حالي رخ مي دهد كه وزارت بازرگاني كمترين اعتنايي به اين مشكل ندارد. اين وزارتخانه  در عين حال در شرايط غير بحراني با اخذ ماليات هاي متعدد از صنايع و تجارت، مدعي حمايت از حقوق مصرف كنندگان است. از سوي ديگر مردم رشت به دليل تعطيلي بانك ها، در تامين نقدينگي لازم براي خريد مواد غذايي نيز دچار مشكل شده و به ناچار در برخي موارد از جواهرات به جاي پول استفاده مي كنند.

اخلال در پروازهاي تركيش ايرلاين
029826.jpg
هفته گذشته تعداد زيادي از ايرانيان ساعت ها و گاه چند روز در فرودگاه استامبول به دليل آنچه شرايط بد جوي ناميده شد، در وضعيت نامناسبي در خاك تركيه معطل شدند. گزارش خبرنگار ما حاكي از آن است كه اعضاي تيم ملي تكواندوي ايران نيز كه قرار بود با پرواز 1276 ساعت 11 روز 8 فوريه از اين فرودگاه به مهرآباد پرواز كنند، به همراه 70 نفر ديگري كه كارت پرواز هاي انجام نيافته را در دست داشتند، تا ساعت 13 روز بعد در فرودگاه استامبول معطل ماندند.
اين افراد در حالي در سالن فرودگاه منتظر بودند كه 120 نفر نيز با در دست داشتن كارت پروازهاي قبلي مدعي بودند 3 روز در فرودگاه معطل مانده اند. مسوولان هواپيمايي تركيش ايرلاين فقط براي تعدادي از اين مسافران در ساعت هاي 9 شب تا 8 صبح هتل گرفته و مابقي را در سالن هاي فرودگاه نگه داشتند.
در تمام اين مدت، مسافراني كه داروهاي خود را در چمدان ها به قسمت بار تحويل داده بودند، از دسترسي به خدمات پزشكي محروم ماندند. تعدادي از اين مسافران در گفت وگو با خبرنگار ما از رفتار ناشايست كاركنان فرودگاه و شركت هواپيمايي ياد شده انتقاد كردند.
مسوولان تركيش ايرلاين در حالي پروازهاي خود را به بهانه عدم آمادگي فرودگاه مهرآباد به  تاخير انداختند كه در همان روز، 8 فوريه، پرواز هواپيمايي ملي ايران از استامبول راهي تهران شد.
صبح روز 9 فوريه، اعتراض ايرانياني كه به زبان تركي آشنايي داشتند، در كنار تنها مسافر اتريشي اين پرواز باعث ورود پليس به سالن فرودگاه و در نتيجه افزايش اعتراض ها و اختصاص پرواز ويژه براي اين مسافران شد.
قابل ذكر است كه هنگام اعتراض مسافران ايراني كه تعدادي از استادان دانشگاه نيز در ميان آنها حضور داشتند، يكي از كاركنان فرودگاه استامبول به اين مسافران فحاشي مي كرد. سرانجام هواپيماي حامل مسافران پروازهاي به تاخير افتاده تركيش ايرلاين، در حالي در مهرآباد به زمين نشست كه اين فرودگاه، آمادگي لازم را داشت و حتي يك دقيقه فرود هواپيما را به تاخير نينداخت. مسوولان اين فرودگاه نيز ادعاي نامناسب بودن مهرآباد براي ورود هواپيما در روز قبل را تكذيب كردند.
اين حوادث در حالي رخ مي دهد كه وزير اسبق راه و ترابري كه از سوي مجلس استيضاح شد، مدعي بود بدون مشاركت شركت هاي تركيه اي نمي توان شرايط مطلوب براي بهره برداري از فرودگاه جديدالتاسيس امام خميني ره را فراهم آورد.
تركيه يكي از رقباي اصلي صنعت حمل و نقل هوايي ايران است كه به رغم ارايه خدمات متوسط و نه عالي، صرفا به دليل ضعف سرويس هاي هواپيمايي ايران، نقش پررنگي در بازار خاورميانه يافته است.

گوسفند به جاي حقوق!
داد و ستد پاياپاي كالا دست كم حدود 50سال است كه ديگر اتفاق نمي افتد، اما شايد شهرنشين هاي خوش نشين تنها كساني هستند كه تجارت پاياپاي را منقرض شده مي دانند، چرا كه در گوشه اي از ايران، يك شركت به جاي حقوق به كارگران خود گوسفند مي دهد، درست مثل زمان هاي قديم كه در برابر يك روز كار مقداري گوشت و تخم مرغ ، شير و... مي پرداختند.
اما مسوولان اين شركت مغاني چندان هم راضي از اينگونه برخورد با كارگران نيستند، ولي ناگزير از مشكلات عديده مالي چوب حراج بر سرمايه ها و دارايي هاي مجتمع زده اند به طوري كه در ازاي مطالبات معوقه و حقوق كاركنان، به آنان گوسفند و همچنين به كارگر و كارمندي كه باز خريد مي شود زمين مزروعي مي دهند!

خاويار كمياب مي شود
به دليل افت شديد شمار ماهيان اوزون برون، زندگي ماهيان خاوياري با خطر انقراض رو به رو شده است. از صيد بي رويه ماهي اوزون برون از سوي كشورهاي حاشيه درياي خزر، به عنوان دليل اصلي كاهش موجودي ماهيان خاوياري ياد مي شود. تا زماني كه كشورهاي درياي خزر، نفت را طلاي سياه مي دانند، شرايط براي حفظ ماهي اوزون برون از خطر انقراض، بهتر نمي شود.
اگرچه بيشتر اين ماهيان خاوياري در آب هاي ايران از تخم بيرون مي آيند، اما سهم ايران در نهايت از نظر موفقيت اندك بوده است و به همين دليل در ماه هاي آينده شاهد كاهش عرضه خاويار و افزايش شديد بهاي آن خواهيم بود.

پرايد و آر.دي از رده خارج مي شوند
توليد آر.دي سال آينده وپرايد 2 سال ديگر متوقف مي شود. رئيس سازمان گسترش گفت: نبايد از خودروهاي از رده خارجي مانند پيكان، آر.دي و پرايد به اندازه خودروهاي جديد انتظار داشت. ويسه در ارتباط با حضور خودروهايي نظير فيات و جيلي در بازار داخلي گفت: ما از حضور رقبا استقبال مي كنيم و آن را به نفع مصرف كننده مي دانيم، ولي در عين حال در خصوص سنگ اندازي هاي مخفيانه اي كه در خصوص بالا نگه داشتن عوارض گمركي ورود خودروست، هيچ توضيحي نداد.وي در ارتباط با صدور خط پيكان نيز گفت: درصدد هستيم خط پيكان را به كشوري كه با اين خودرو سازگاري دارد صادر كنيم. از كشورهاي عقب افتاده آفريقايي به عنوان گزينه هاي احتمالي راه اندازي خط توليد پيكان ياد مي شود. وي در مورد كيفيت نامناسب خودروهاي گازسوزي كه در كشور توليد مي شود،توضيح قانع كننده اي نداد.

فروشگاه
قيمت فروش انواع خودروي صفر در بازار تهران
قيمت خودروهاي اعلام شده در ليست زير خودروهاي صفر كيلومتر سالم و داراي ضمانت گارانتي را شامل مي شود.
اين خودروها پس از ترخيص از كارخانه هاي خودروسازي بر اساس قيمت هاي خريده شده، توسط مالكان خودروها روانه بازار شده است.
بهاي فروش خودروها با توجه به نوع رنگ متفاوت است و قيمت هاي ياد شده ميانگين حداقل و حداكثر قيمت خودروها است. ممكن است اين قيمت ها حداكثر تا 150 هزار تومان با قيمت عرضه خودرو توسط كارخانه تفاوت داشته باشد. اين قيمت ها شامل هزينه هاي جانبي مانند بيمه نيست.
029811.jpg
029814.jpg

درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
استفاده از ماشين حساب
فوق ليسانس فني مهندسي هستم. سازمان سنجش هنوز يك ماه به كنكور نمانده اعلام كرده استفاده از ماشين حساب در جلسات امتحاني ممنوع است. قبلا چنين نبود، در ضمن چرا نزديك امتحان چنين تصميمي گرفته مي شود؟

كلاهبرداري در تاكسي
در ايرانشهر مورخ 17/11/83 مطلبي تحت عنوان تاكسي سبز و نوع جديد كلاهبرداري نوشته بوديد كه همين اتفاق براي من هم افتاد.
باز هم اينگونه مطالب را بنويسيد تا مردم متوجه انواع كلاهبرداري شوند و هشيار باشند.
خسرو عظيمي

جريمه به خاطر نديدن تابلو
در خيابان انقلاب رو به روي ايرانشهر، مقابل مغازه بنده راهنمايي و رانندگي تابلوي توقف ممنوع گذاشته كه به خاطر وجود تابلوهاي تبليغاتي ديگر ديده نمي شود و به همين جهت رانندگان به خاطر توقف، ندانسته جريمه مي شوند. خوب است در اين مورد فكري شود.

قطع درختان
خيابان وليعصر  (ع ) بالاتر از چهارراه پارك وي، نرسيده به زعفرانيه، خيابان توتونچي، كوچه كربلايي، جنب دبيرستان امام موسي صدر در انتها باغ بزرگ و سرسبزي است كه مشغول قطع درختان آن گويا براي برج سازي هستند. بنويسيد شايد دلسوزي پيدا شود.

آگهي تخليه چاه
از اميرآباد شمالي خيابان دهم زنگ مي زنيم. دوباره چسباندن آگهي هاي تخليه چاه و آژانس تاكسي و لوله بازكني بر در و ديوار مردم شروع شده. خوب است شهرداري در اين مورد شدت عمل نشان دهد.

آسفالت اتوبان تهران - قزوين
چرا مسوولان به وضع جاده ها رسيدگي نمي كنند و فقط عوارض مي گيرند. در اتوبان تهران - قزوين و قزوين- زنجان آسفالت ها كنده شده، چاله زياد دارد و خط كشي ها از بين رفته. ماشين ها در اين جاده سالم نمي مانند.

وضعيت اسفبار باغ وحش 
در باغ وحش تهران وضعيت حيوانات بسيار تاسف بار است به خصوص حيوانات گوشتخوار همه لاغر و افسرده هستند. از گرسنگي پفك مي خورند! فضاي قفس شيرها بسيار كوچك است. چرا مسوولان رسيدگي نمي كنند.
وصالي

فرم پيوند آسماني
۲ ماه است براي گرفتن فرم پيوندهاي آسماني جهت وام ازدواج به پست مراجعه مي كنيم، مي گويند نيامده در صورتي كه فرم ها در بازار آزاد 20 هزار تومان فروخته مي شود. شماره تماس هاي پيوندهاي آسماني هم جواب نمي دهد؟
اسماعيل پور

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
طهرانشهر
محيط زيست
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  طهرانشهر  |  محيط زيست  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |