سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۹ - Feb 15, 2005
حسين عبده تبريزي از شرايط بازار در روزهاي آينده مي گويد
برنامه هاي بورس براي تعديل هيجان بازار
000576.jpg
گروه بورس- سروش خسروي: سازمان بورس اوراق بهادار تهران طبق قانون مصوب سال ۱۳۴۵ وظيفه نظارت و اجرا را در بازار سرمايه ايران، توأم برعهده دارد.
براين اساس اين سازمان طبق قانوني كه كم كم دارد پا به چهل سالگي مي گذارد، هم وظيفه سنگين تهيه و تدارك لازم براي بازي را برعهده دارد و هم خود داور بازي است، از يكسو اين سازمان به عنوان نهادي كه كارگزاران بورس آن را تشكيل داده اند، موظف به رعايت حقوق و منافع كارگزاران است و از سوي ديگر بايد به عنوان داور بازي سهام بر عادلانه بودن اين رقابت نظارت داشته باشد.
شايد همين تناقض ها بود كه در سال هاي نه چندان دور حرفه اي هاي بازار دبيران كل بورس را به شوخي «دبير كل شاخص» مي ناميدند زيرا اين تداخل وظايف موجب شده بود، سوت زدن ها و آوانتاژها و همچنين پرچم زدن هاي دبيركل هاي بورس تهران و معاون او فقط در جهت تغيير جهت شاخص كل عملكرد بازار در جهت دلخواه تعبير و تفسير شود.
به عبارت ديگر طبق قانوني نانوشته همه مديران بورس موظف بودند از ابتدا تا انتهاي معاملات سهام آستين ها را بالا بزنند و كاري كنند كه شاخص عملكرد بازار در پايان نموداري صعودي را ترسيم كند. اما آيا چنين روندي مي توانست ادامه يابد؟
بازار سهام به عنوان يك موجود زنده و پويا در قالب اقتصاد ايران در دوره هايي بر اثر عارضه هاي مختلف به «جراحي» نياز دارد. هر چند كه اين جراحي ها بعضاً توأم با درد و خونريزي نيز هست.
شاخص كل بورس اوراق بهادار تهران در زمستان امسال با كاهش پي درپي مواجه بوده، اين شرايط را مي توان به تعبيري جراحي بازار تعبير كرد، بايد پذيرفت كه قيمت سهام در ۲۲ ماه گذشته و به ويژه در طول سال ۸۲ بيش از معيارهاي منطقي افزايش يافته، در اين شرايط، ارزش سهام بسياري از شركت هاي فعال در بازار تا حدي «متورم» شدند. پس افت ارزش سهام در يك مقطع زماني خاص مي تواند، قابل توجيه باشد.
حسين عبده تبريزي دبير كل بورس تهران كه از ابتداي دوره تصدي گري خود كمترين ميزان مداخله را در روند شاخص ها داشته و به نوعي سنت بورس تهران را در اين زمينه تغيير داده، در اين باره مي گويد: بازار سرمايه، همچون ساير بازارها، بي شك دچار گسست و شكست هم مي شود. اما به رغم شكست و گسست، بازار رقابت با همه مشكلات آن به گمان اين جانب باز هم بهتر از هر ناظر عادلي مي تواند منابع اقتصادي را تخصيص دهد.
وي تأكيد مي كند: از اين رو لازم است، مجموعه تلاش هاي بورس اوراق بهادار به سمت معاملات عادلانه اي سوق داده شود تا از طريق برقراري نيروهاي بازار، عنصر رقابت عملكرد خود را داشته باشد.
وي ادامه مي دهد: بنابراين تلاش هاي سازمان بورس طي روزهاي آينده معطوف به انجام معاملات شفاف و عادلانه با آزادسازي تدريجي محدوديت هاي معاملاتي است، رويه جاري آن است كه قيمت ها در دامنه اي ۱۰ درصدي نوسان مي كند، به علاوه آن جا كه صف خريد يا فروش تشكيل مي شود سقف و كف ياد شده برداشته مي شود.
دكتر عبده مي گويد: بدين ترتيب بخشي از رانت هايي كه با تشكيل صف به وجود مي آمد و معدودي كارگزاران اين امكان را مي يافتند كه براي پاره اي از مشتريان خود نسبت به سايرين اولويت قائل شوند از بين مي رود.
دبير كل بورس مي افزايد: آزادسازي بازار و اعمال روش هايي براي انجام عادلانه معاملات از طريق برقراري نيروهاي بازار رقابت به معناي آن نيست كه در دوره هايي كه بازار دستخوش هيجان شده در بازار دخالت نشود، اما اين دخالت، نظام قيمت ها را تغيير نخواهد داد.
دكتر عبده مي گويد: وجود اطلاعات كافي در بازار و انعكاس به موقع و سريع اطلاعات بر قيمت اوراق بهادار، به معناي كارايي بازار است و اهداف اقتصادي مورد انتظار از بازار سرمايه، عمدتاًً در شرايط كارايي بازار محقق مي شود در بازار كارا، اطلاعاتي كه در بازار پخش مي شود، به سرعت در قيمت تأثيرمي گذارد. در چنين بازاري، قيمت اوراق بهادار به ارزش ذاتي آن نزديك مي شود. به عبارت ديگر، ويژگي مهم بازار كارا اين است كه قيمت تعيين شده در بازار، شاخص مناسبي براي ارزش واقعي اوراق بهادار باشد. در چنين بازاري، قيمت اوراق بهادار از قبيل قيمت سهام عادي، منعكس كننده تمام اطلاعات موجود در بازار است.
وي مي افزايد: تلاش اين برنامه براي ايجاد حداكثر شفافيت، به انتشار حداكثر اطلاعات موجود، محدود نخواهد بود. هدف برنامه در عين حال بسترسازي و ايجاد شرايط مناسب براي رشد كساني است كه اطلاعات را تحليل مي كنند. مي بايد زمينه براي رشد و نهادسازي افرادي فراهم شود كه پختگي لازم را دارند كه تأثير اطلاعات را بر قيمت اوراق بهادار بسنجند، اين توانايي را داشته باشند كه آثار اطلاعات خاص و جهت تأثير آنها بر قيمت ها را درك كنند و اثر زنجيره يا مجموعه اي از تغييرات و اخبار را بر قيمت اوراق بهادار حدس بزنند.
وي ادامه مي دهد: بازار سرمايه كشور مي بايد از تحليل گراني برخوردار باشد كه بتوانند اثر اعطاي سهام جايزه را بر قيمت سهام محاسبه كنند، آثار تغيير مديريت بر عملكرد و قيمت اوراق بهادار را ارزيابي كنند و در تعيين قيمت ها دچار هيجان بازار نشوند و خود قيمت هاي سقف و كف را تعيين كرده باشند. بازاري كه به سمت آن حركت خواهيم كرد، بازاري خواهد بود كه در معرض جريان دو طرف اطلاعات خواهد بود. به عبارت ديگر، بازاري خواهد بود كه در هر مقطعي از زمان، عده اي در آن خريدارند و عده اي در آن فروشنده اند. چنين نخواهد بود كه بازار يكطرفه باشد: در مقطعي از زمان همه صف ببندند كه بفروشند و اصطلاحاً سهام روي ميز بماند. در بازاري كه بايد امكانات شفافيت، نقدينگي و عمق قابل ملاحظه در آن را فراهم آوريم، معاملات با تقليد صورت نخواهد گرفت: اينكه فرد كارشناس يا غيركارشناسي حركت اول را انجام دهد و بقيه به دنبالش بروند.
دبير كل بورس تهران تأكيد مي كند: سازمان بورس به دنبال استقرار عوامل بازار است. اصلاح شبكه معاملاتي از قبيل اصلاح شاخص كه در سال ۱۳۸۲ انجام شد و از طريق آن به مفهوم «سهام شناور آزاد» توجه شد و نحوه محاسبه قيمت پاياني تغيير كرد، اقدامي در اين راستا بود. افزايش درصد نوسان (پنج درصد) براي از بين بردن صف خريد و صف فروش تعيين و نيز قيمت پاياني به شكل ميانگين موزون قيمت هاي معاملاتي روزانه بر همين اساس انجام شد. در سال ۱۳۸۲ براي اجتناب از تخصيص نامناسب، معاملات عمده از سرمايه گذاري سرمايه گذاران عادي جدا شد. اقداماتي از اين دست در سال ۱۳۸۳ ادامه يافت و تلاش خواهد شد كه ارزش دارايي هاي كاغذي از ارزش دارايي هاي واقعي فاصله نگيرد و دخالت در نظام قيمت به حداقل ممكن برسد.

شاخص ها دوباره روي سراشيبي قرار گرفتند
000573.jpg
گروه بورس: روند حركت شاخص هاي بورس تهران كه بعد از مدت ها افت مداوم، يكشنبه هفته جاري رو به رشد گذاشته بود، ديروز بار ديگر كاهشي شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص كل قيمت سهام ۴۷ واحد افت كرد و به رقم ۱۲ هزار و ۷۳۹ واحد بازگشت.
در اين روز كاري شاخص كل تالار اصلي به ۴۹ واحد كاهش و تالار فرعي با ۳۴ واحد كاهش به ترتيب روي ارقام ۱۲ هزار و ۷۹۶ واحد و ۱۱ هزار ۱۶۴ واحد ثابت شدند.
بنابر اين گزارش ديروز شاخص صنعت كه بيشترين رشد را طي روزهاي گذشته نسبت به شاخص هاي ديگر تجربه كرده بود، ۳۷ واحد پايين آمد و در سطح ۹ هزار و ۵۸۲ واحد ثابت شد.
در اين گزارش به عملكرد نامطلوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس تهران اشاره شده و آمده است: عملكرد نامناسب اين شركت ها ديروز كاهش ۱۰۵ واحدي شاخص مالي را در پي داشت.
بر اساس اين گزارش روز گذشته شاخص سهام نفت و پتروشيمي با ۷ واحد كاهش و وسايل نقليه با ۱۴ كاهش روبه رو شدند و شاخص گروه ساختمان بدون تغيير در رقم ۳ هزار و ۷۷۴ واحد ثابت ماند.

نبض بازار
«كيوان» مقام نخست را از آن خود كرد
گروه بورس: ديروز «كيوان» جايگاه نخست جدول تقاضاي بورس تهران را به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۳۴ فعال بازار با مراجعه به شركت هاي كارگزاري تقاضاي خريد ۳۴۰ هزار سهم اين شركت را به ارزش كل ۶/۹۱۴ ميليون ريال داشتند.
بنا بر اين گزارش، روز گذشته آونگان دومين شركت پرطرفدار بورس لقب گرفت؛ به طوري كه ۲۲ نفر براي خريد ۱۹۰ هزار و ۶۴۶ سهم اين شركت به ارزش كل ۷۷۰ ميليون ريال به شركت هاي كارگزاري مراجعه كردند. در اين روز كاري مقام سوم جدول تقاضا از آن هلدينگ سرمايه گذاري كارآفرين شد. حجم تقاضا براي خريد سهام اين شركت به نحو بي سابقه اي افزايش نشان مي داد به طوري كه ۵۴ نفر براي خريد ۳۸۰ هزار و ۱۳۶ سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۳/۵۱۴ ميليون ريال برگه دستور خريد پر كردند.
اين گزارش نشان مي دهد، افزايش ۵ درصدي قيمت سهام سيمان داراب و كابل باختر روز گذشته توجه تعداد زيادي از فعالان بازار را به خود جلب كرد و باعث شد براي خريد سهام اين دو شركت روانه  كارگزاري ها شوند.
براساس اين گزارش ديروز علاوه بر شركت هاي يادشده، الكتريك خودرو شرق، بين المللي توسعه ساختمان و تهران دارو نيز از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه بودند.
از سوي ديگر روز گذشته در كفه عرضه بانك پارسيان در رديف اول قرار داشت. در اين روز ۸۳۹ سهامدار اين شركت ۱۰ ميليون و ۸۰۹ هزار و ۴۵ سهم در اختيار خود از اين شركت را در بازار عرضه كردند.
ارزش سهام يادشده ديروز در مجموع ۶۷ ميليارد ريال برآورد شد.
در جريان دادوستدهاي روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران تايدواتر در رده دوم جدول عرضه جاي گرفت و چادرملو و خدمات انفورماتيك به ترتيب به مقام سوم و چهارم اين جدول دست يافتند.
اين گزارش حاكي است: نام بانك اقتصاد نوين، حمل و نقل توكا، فولاد كاويان و تراكتورسازي ايران نيز روز گذشته در جدول عرضه بورس تهران به چشم مي  خورد.

دليلي براي نگراني سهامداران بورس وجود ندارد
فارس: مديرعامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي گفت: دليلي براي نگراني سهامداران وجود ندارد و يقيناً اين شرايط گذرا ست. شركت هاي سرمايه گذاري وابسته به بانك ها با خريد عمده سهام موجود در بازار، در تلاش براي نجات بورس از ركود هستند.
حسين خزلي خرازي اظهار داشت: از نيمه دوم امسال ركود بر بازار سهام كشور سايه افكنده كه در خصوص تغيير اين شرايط و مثبت شدن شاخص ها، نظرها و تحليل هاي مختلفي وجود دارد.
وي به سه دسته نظر مختلف در اين خصوص اشاره كرد و افزود: دسته اول معتقدند بورس تا پايان امسال از شرايط عادي برخوردار خواهد شد و اين اتفاق در اثر نزديكي به ايام عيد نوروز و نهايي شدن مسأله آژانس هسته اي به وقوع خواهد پيوست.
مديرعامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي گفت: دسته دوم معتقدند با اعلام كانديداتوري و انتخاب يكي از كانديداها به عنوان فردي كه خواستار دولت و اقتصاد بازار است و به بهبود و گسترش روابط بين المللي مي انديشد ، وضعيت شاخص ها مثبت خواهد شد.
وي افزود: دسته سوم نيز اعتقاد دارند كه تا شهريور ۸۴ ركود بر بورس حكمفرما خواهد بود تا اين كه دولت جديد معين شده و تصميمات و ديدگاه هاي آن نسبت به بازار سهام مشخص شود.
خرازي از تشكيل جلسه نقد بازار در تاريخ ۲۷ بهمن ماه سال جاري در محل تالار وصال كارگزاري بانك كشاورزي خبر داد و افزود: اين جلسه با حضور طهماسب مظاهري وزير سابق امور اقتصادي و دارايي، حسين عبده تبريزي دبيركل بورس اوراق بهادار، عسگري ماراني تحليلگر بورس و جمعي از كارشناسان و سهامداران بورس و همچنين خبرنگاران حوزه بازار سرمايه، سه شنبه همين هفته تشكيل خواهد شد.
مديرعامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي افزود: سهامداران به دليل عدم امنيت ترجيح مي دهند كه سهام خويش را ولو به قيمت نازل بفروشند و پول خود را نقد كنند كه البته دليل يك رفتار عجولانه و غير حرفه اي است.

فروش سرمايه گذاري ها سود توكافولاد را افزايش داد
گروه بورس: سرمايه گذاري توكا فولاد پيش بيني سود هر سهم خود را از يك هزار و ۲۰ ريال به يك هزار و ۳۴۶ ريال تغيير داد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت دلايل تعديل ياد شده را افزايش سود حاصل از سرمايه گذاري ها به دليل افزايش سود شركت هاي تابعه وافزايش سود حاصل از فروش سرمايه گذاري ها و افزايش درآمد حاصل از ارائه خدمات اعلام كرده است.
بنابراين گزارش اين شركت طي ۶ ماه منتهي به پايان آذر ماه سال جاري از محل فروش سرمايه گذاري ها ۴/۳ ميليارد ريال سود كسب كرد. در اين مدت ميزان سود عملياتي و سود خالص شركت به ترتيب ۴/۳۰ ميليارد ريال و ۳/۲۳ ميليارد ريال بود و شركت به ازاي هر سهم ۴۶۶ ريال سود خالص كنار گذاشته كه بر اين اساس ۳۵ درصد بودجه محقق شده است.
اين گزارش نشان مي دهد توكا فولاد در سال گذشته از محل سرمايه گذاري ۱۶ ميليارد ريال و از محل فروش سرمايه گذاري ۳/۲ ميليارد ريال سود كسب كرده و ميزان سود عملياتي و سود خالص شركت نيز به ترتيب ۴۸ ميليارد ريال و ۳۹ ميليارد ريال بوده است.در اين سال شركت به ازاي هر سهم خود ۷۸۲ ريال سود خالص كنار گذاشت.
براساس اين گزارش توكا فولاد قصد دارد ۵۰ درصد سود خالص سال ۸۳ را بين سهامداران خود تقسيم كند.

استقبال سازمان گسترش از كاهش حجم مبنا براي سهام سايپا و ايران خودرو
گروه بورس: حذف حجم مبنا براي سهم هاي ايران خودرو و سايپا با توجه به جو عمومي ، تأثير چنداني بر رشد قيمت اين سهم ها نمي گذارد البته اين تصميم در درازمدت بي تأثير نيست و مي تواند موجب رونق اين دو سهم شود.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي، مهدي اميني مدير سهام ايدرو ضمن بيان اين مطلب گفت: در شرايط فعلي اين تصميم نيز موجب رشد زياد سهام نمي شود و نمي توان انتظار داشت سهام ايران خودرو و سايپا چند برابر شود.
وي ضمن اعلام اينكه هنوز صحبتي ميان مديران ايدرو و بورس براي حذف حجم مبناي اين دو سهم مطرح نشده گفت: اگر معتقد به اقتصاد آزاد هستيم نبايد در تصميمات بورس دخالت كنيم. در صورت تصميم دبير كل براي حذف حجم مبنا نيازي به صحبت كردن با ما نيست. ضمن اينكه برخي مديران، از قبل پيشنهاد حذف حجم مبنا براي اين دو سهم را داده بودند.

قند بيستون و پشمبافي توس به مجمع مي روند
گروه بورس: در روزهاي پاياني هفته جاري دو شركت پشمبافي توس و قند بيستون به مجمع مي روند.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس مجمع عادي به طور فوق العاده شركت پشمبافي توس در روز بيست و هشتم بهمن ماه جاري و در محل شركت برگزار مي شود. همچنين تاريخ مجامع فوق العاده و عادي به طور فوق العاده قند بيستون در روز بيست و نهم بهمن ماه جاري در محل اين دفتر است وهمچنين تاريخ برگزاري مجامع فوق العاده و عادي به طور فوق العاده قند بيستون ، روز بيست و نهم بهمن ماه جاري است كه در محل اين دفتر تشكيل مي شود.

شكر براي عرضه در بورس كشاورزي مشكلي ندارد
ايسنا: براي عرضه محصول شكر به بورس كالاهاي كشاورزي مشكلي وجود ندارد.
احمد كبيري، دبيركل بورس كالاهاي كشاورزي، گفت: براي آن  كه شكر بتواند در بورس عرضه شود بايد حداقل دو سال به  توليدكنندگان اين محصول مهلت دهيم تا بتوانند خود را با بازار وفق دهند و در اين مدت حمايت دولت ضروري است.
وي افزود: در اين مدت لازم است دولت براي كمك به توليد كنندگان، سيستم حمايتي خود را حفظ كند و مابه التفاوت قيمت توليد و بازار را بپردازد.
كبيري تصريح كرد: براي ورود شكر به بورس كشاورزي نبايد حمايت دولت به يكباره قطع شود، اما شكل حمايت دولت مي تواند تغيير كند؛ حمايت دولت از صنعت شكر بايد در بلندمدت كاهش يابد. وي در پايان خاطرنشان كرد: تنها راه رشد و توسعه صنعت شكر، رقابتي كردن بازار و ايجاد بازار آزاد است كه بهترين نوع بازار آزاد، بورس است.

اقتصاد نوين به سهامداران خود ۴۰ تومان سود نقدي مي دهد
گروه بورس: بانك اقتصاد نوين امسال قصد دارد، به ازاي هر سهم ۴۰۰ ريال سود خالص بين سهامداران خود تقسيم كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت به تازگي پيش بيني سود هر سهم خود را با سرمايه  ۵۰۰ ميليارد ريال از ۳۹۹ ريال به ۴۷۱ ريال تغيير داد.
بنابر اين گزارش بانك اقتصاد نوين دليل تعديل ياد شده را افزايش ميزان تسهيلات به خصوص تسهيلات كلان قابل پرداخت و افزايش ميزان منابع قابل صرف در قالب سرمايه گذاري در سهام شركت هاي پذيرفته شده در بورس و اوراق مشاركت به دليل افزايش ميزان منابع در دسترس و پايه سرمايه بانك اعلام كرده است.
افزايش درآمدهاي ارزي بانك به دليل افزايش فعاليت هاي ارزي و بين المللي و اعتبارات اسنادي نيز از ديگر دلايل تغيير پيش بيني سود بانك اقتصاد نوين اعلام شده است.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰
۰
۲,۰۳۶
آبفر
۴.۹۵-
۷۲-
۱,۳۸۴
آزمايش
۰.۴۳-
۳۷-
۸,۴۷۵
آلومتك
۱.۹۲-
۱۰۴-
۵,۳۰۰
الكتريك خودرو شرق
۴.۳-
۱۷۰-
۳,۷۸۰
ايتالران
۰.۶۶-
۱۰-
۱,۵۰۰
ايران تاير
۲.۳-
۹۲-
۳,۹۰۰
ايران خودرو
۰
۰
۳,۴۹۲
ايران خودروديزل
۰.۱
۳
۳,۰۶۵
ايران مرينوس
۵-
۴۰۴-
۷,۶۸۳
باما
۴.۹۹-
۴۳۴-
۸,۲۶۵
بانك اقتصادنوين
۴.۹۹-
۳۲۵-
۶,۱۹۴
بانك پارسيان
۰.۶۷
۱۴
۲,۰۸۹
بيسكويت گرجي
۱.۴۷
۱۰۸
۷,۴۴۰
بين المللي توسعه ساختمان
۰
۰
۱,۰۰۰
پارس الكتريك
۴.۹۸-
۲۳۹-
۴,۵۵۶
پارس خزر
۴.۹۹-
۱۱۰-
۲,۰۹۶
پارس خودرو
۰.۶۷-
۵۵-
۸,۱۰۰
پارس دارو
۳.۶۲
۱۴۴
۴,۱۲۶
پارس سرام
۰
۰
۳,۵۲۰
پارس سويچ
۴.۹۹-
۵۲-
۹۹۰
پارسيلون
۵-
۷۰۷-
۱۳,۴۴۴
پتروشيمي آبادان
۵-
۶۹۹-
۱۳,۲۹۱
پتروشيمي اراك
۵-
۹۲۴-
۱۷,۵۶۴
پتروشيمي اصفهان
۵-
۶۹۳-
۱۳,۱۷۰
پتروشيمي خارك
۱۴.۳۲-
۸۳۵-
۴,۹۹۵
پشم شيشه ايران
۳.۱۱-
۶۰-
۱,۸۷۰
پلي اكريل
۲.۶۷-
۴۵-
۱,۶۴۰
پمپ پارس
۴.۹۹-
۱۹۹-
۳,۷۸۷
پمپ سازي ايران
۴.۹۹-
۲۲۷-
۴,۳۲۱
تراكتورسازي ايران
۵-
۱۶۰-
۳,۰۴۰
تكنوتار
۴.۹۹-
۲۳۸-
۴,۵۲۹
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ)
۴.۹۹-
۲۵۸-
۴,۹۰۸
توسعه معادن روي ايران
۴.۹۶-
۲۵۴-
۴,۸۶۲
توليد سموم علف كش
۳.۵۲-
۸۶-
۲,۳۵۹
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۱۹.۰۷
۲۳۵
۱,۴۶۷
جنرال
۴.۹۹-
۱۴۸-
۲,۸۱۸
چيني ايران
۰
۰
۶,۵۲۰
خاك چيني ايران
۵-
۱۰۴۷-
۱۹,۹۰۸
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۴.۹۸
۲۰۱
۴,۲۳۸
خوراك دام پارس
۰
۰
۶,۸۵۹
داروسازي اسوه
۰.۳۱-
۴۲-
۱۳,۵۰۰
داروسازي اكسير
۰.۳۳-
۳۳-
۹,۹۰۰
داروسازي جابرابن حيان
۵-
۵۴۳-
۱۰,۳۱۷
داروسازي فارابي
۵-
۲۴۶-
۴,۶۷۸
داروسازي كوثر
۴.۹۹-
۲۱۶-
۴,۱۱۲
دارويي امين
۲.۹۷-
۱۴۱-
۴,۶۱۲
دارويي لقمان
۱.۵
۳۱
۲,۱۰۰
رينگ سازي مشهد
۱.۵۴-
۱۲۴-
۷,۹۰۴
زامياد
۰.۱۹
۱۸
۹,۶۰۰
سازه پويش
۴.۹۸-
۲۶۶-
۵,۰۷۳
سايپا
۵-
۴۲۲-
۸,۰۲۱
سايپاديزل
۴.۱۸-
۱۰۱-
۲,۳۱۸
سايپاشيشه
۴.۹۸-
۱۶۹-
۳,۲۲۷
سپنتا
۴.۹۹-
۲۴۰-
۴,۵۷۲
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴.۹۷-
۱۰۷-
۲,۰۴۴
سرما آفرين
۲.۶۴-
۳۸-
۱,۴۰۰
سرمايه گذاري بهمن
۵-
۱۵۸-
۳,۰۰۵
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۴.۹۸-
۱۸۹-
۳,۶۰۷
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ)
۰.۲۳-
۱۲-
۵,۱۲۹
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۴.۹۹-
۱۵۳-
۲,۹۱۴
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ)
۲۳.۶۶-
۳۴۰۹-
۱۱,۰۰۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۹۹-
۱۶۷-
۳,۱۷۹
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۳.۹۴-
۸۰-
۱,۹۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۶۳-
۲۴-
۳,۷۷۱
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۴.۹۸-
۲۳۸-
۴,۵۴۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۲.۷۵
۱۰۴
۳,۸۸۹
سرمايه گذاري مسكن
۴.۹۷-
۱۵۵-
۲,۹۶۱
سرمايه گذاري نيرو
۵-
۱۱۰۷-
۲۱,۰۳۶
سيمان اصفهان
۰.۰۳
۳
۹,۸۹۷
سيمان ايلام
۵-
۹۴۱-
۱۷,۸۸۶
سيمان تهران
۰.۰۳
۹
۲۸,۷۱۷
سيمان خزر
۵
۲۶۶
۵,۵۹۱
سيمان داراب
۰.۸۴
۱۶۲
۱۹,۴۹۹
سيمان سپاهان
۰.۷۵-
۲۲۶-
۳۰,۰۰۰
سيمان شاهرود
۱.۰۷-
۱۴۲-
۱۳,۰۹۴
سيمان فارس و خوزستان
۴.۹۹-
۴۱۹-
۷,۹۷۳
سيمان كارون
۰.۴۷
۱۰۰
۲۱,۳۴۹
سيمان كرمان
۰.۷۴
۱۷۷
۲۴,۰۰۰
سيمان مازندران
۴.۹۹-
۵۲۴-
۹,۹۶۷
سيمان هگمتان
۵-
۱۶۵-
۳,۱۳۷
شهد ايران
۰
۰
۷,۰۰۰
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۴.۹۹-
۲۷۱-
۵,۱۵۶
شيشه همدان
۴.۹۵-
۸۶-
۱,۶۵۰
صنايع آذرآب
۵-
۳۸۹-
۷,۳۹۳
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۶
۱
۱,۵۹۶
صنايع فلزي ايران
۴.۹۹-
۷۵-
۱,۴۲۸
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۱۱-
۳۵۱-
۸,۱۹۴
صنايع لاستيكي سهند
۴.۳۵-
۱۸۲-
۴,۰۰۰
صنايع مس شهيد باهنر
۴.۱۵-
۲۲۶-
۵,۲۲۴
صنعتي بهشهر
۰.۰۸-
۶-
۷,۴۲۷
عمران وتوسعه فارس
۰.۳۶-
۱۰-
۲,۷۴۵
فرآورده هاي نسوزآذر
۰.۲۲-
۱۲-
۵,۴۶۲
فيروزا
۵
۱۲۷
۲,۶۶۷
كابل باختر
۵-
۳۹۲-
۷,۴۵۳
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۵-
۳۵۹-
۶,۸۲۸
كارتن ايران
۴.۹۸-
۱۰۷-
۲,۰۴۲
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۹۹-
۲۳-
۲,۳۰۰
كارخانه فارسيت درود
۱.۷-
۵۸-
۳,۳۵۰
كاشي الوند
۵-
۱۳۸-
۲,۶۲۳
كاشي پارس
۳.۴۹-
۱۵۳-
۴,۲۲۷
كربن ايران
۰.۰۲
۱
۵,۵۲۵
كشاورزي ودامپروري مگسال
۱.۷۱-
۴۶-
۲,۶۴۰
كف
۲.۲۸-
۸۴-
۳,۶۰۰
كمباين سازي ايران
۰
۰
۷,۰۴۱
كيميدارو
۴.۱۸-
۷۴۲-
۱۷,۰۰۰
گازلوله
۱.۲۷-
۵۷-
۴,۴۲۳
گروه بهمن
۴.۹۹-
۵۱۷-
۹,۸۳۸
گروه صنعتي سديد(هلدينگ)
۴.۹۹-
۳۴-
۶۴۸
گروه صنعتي ملي (هلدينگ)
۵-
۱۱۸-
۲,۲۴۳
گلتاش
۴.۹۹-
۲۲۰-
۴,۱۹۳
لاستيك دنا
۰.۸۴-
۴۵-
۵,۲۹۵
لبنيات كالبر
۱.۰۳-
۳۵-
۳,۳۵۴
لوله وماشين سازي ايران
۴.۹۹-
۱۸۹-
۳,۵۹۵
ليزينگ ايران
۴.۹۸-
۱۴۶-
۲,۷۸۸
ليفت تراك سازي سهند
۲.۸۲-
۹۹-
۳,۴۱۲
مارگارين
۴.۹۵-
۶۸-
۱,۳۰۵
ماشين سازي اراك
۳.۵۷
۱۱۷
۳,۳۹۴
ماشين سازي نيرومحركه
۳.۸۹
۱۰۱
۲,۷۰۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۴۵-
۱۵-
۳,۲۹۷
محورسازان ايران خودرو
۵-
۲۹۶-
۵,۶۲۹
معادن منگنزايران
۵-
۲۰۷-
۳,۹۳۴
معدني دماوند
۴.۹۸-
۲۴۱-
۴,۵۹۵
ملي سرب وروي ايران
۰.۱۹-
۵-
۲,۶۴۷
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۴.۹۸
۱۵۱
۳,۱۸۴
موتوژن
۲.۱۸-
۶۲۴-
۲۸,۰۰۰
نفت بهران
۵-
۱۱۲۴-
۲۱,۳۵۶
نفت پارس
۴.۹۸-
۲۴۷-
۴,۷۱۴
نوسازي وساختمان تهران
۰.۰۹-
۳-
۳,۴۰۰
نوش مازندران
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |