چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۴۴
گفت و گويي خواندني با مرد اول جنگ هاي نا منظم فلوجه 
من هم اسامه هستم
030168.jpg
محمد عبدالرزاق - الحيات
نامش ابواسامه است، اما خود را ژنرال جنگجويان فلوجه مي خواند. او عضو القاعده و سخنگوي ابومصعب زرقاوي است، اما هر گونه ارتباط با انفجار مراكز ديني شيعه را نفي مي كند. او تاكيد مي كند كه آمريكايي ها بيش از آنچه اعلام كردند در فلوجه خسارت ديده اند. 15 چرخبال ساقط شده و 90 دستگاه تجهيزات زرهي، حاصل عمليات جنگجويان اين شهر است. ابواسامه خود را مسلماني از جنس راه سلف صالح مي داند و مي گويد: اسم خود را به رسم تيمن و تبرك به اسم اسامه كه تداعي گر رهبرمان اسامه بن لادن - حفظه الله - است تغيير داده ام. و مي افزايد: سازمان القاعده يك سازمان معنوي است نه نظامي و اينكه هر مجاهد اگر با خداوند صادق باشد در واقع عضوي از القاعده است و انشاءالله خداوند به آنها جايگاه بلندمرتبه اي اعطا مي كند. او مي گويد: با آمريكايي ها مي جنگيم چون عراق را اشغال كرده اند و كفارند.
تو عضو القاعده هستي؟
من مسلماني از راه سلف صالحم و جهاد، انديشه خلل ناپذير من است.
سوال مرا جواب نداديد، آيا شما عضو القاعده ايد؟
القاعده سازماني معنوي است، نه نظامي و هر كس كه با خداي خود صادق باشد، عضوي از القاعده است و خداوند مقامش را والا گرداند. انشاءالله
چرا با آمريكايي ها مي جنگيد، به خاطر اشغال عراق يا به خاطر اينكه كافرند؟
هر دو و قبل از اينها به خاطر اعتلاي كلمه الله .
اما آنها از نظر فن آوري و نظامي بسيار پيشرفته اند و شما از سلاح هاي كلاسيك استفاده مي كنيد، بين شما و آنها اختلاف زيادي از اين حيث وجود دارد.
(تبسمي طولاني بر لب دارد و مرا به انباري در نزديكي محل ملاقاتمان مي برد كه پر از سلاح ها و تجهيزات به غنيمت گرفته شده از آمريكايي هاست) و با خنده مي گويد: اين تجهيزات همان ارتش قدرتمندي است كه از آن سخن گفتيد، اما مي بينيد كه قهرمانان ما با كفار چه كرده اند.
سلاح هايتان را از كجا تهيه مي كنيد؟
و يرزقكم الله من حيث لا تعلمون (آيه قرآن)
اما بالاخره بايد بدانيد كه از كجا و چه مقدار مي آيد؟
از همه جا، الي ماشاء الله سلاح براي مقابله با كفار وجود دارد.
شما شيعيان و صوفيه را مرتد مي دانيد، آيا آنها دشمنان شما هستند؟
هر كس اشغالگر را كمك كند دشمن است و آنكه حق را بر زبان نراند و ساكت بماند شيطان كرو لال است.
و شما هم به دنبال كشتار شياطين كرو لال؟!
اگر لازم شود.
تا كي؟
تا زماني كه براي اسلام و مسلمين خطرناكند.
اين زمان را چگونه مشخص مي كنيد؟
تا زماني كه با كفار از در مسالمت وارد مي شوند و آنها را در اشغال سرزمين هاي اسلامي ياري مي رسانند، دشمن محسوب مي شوند.
آيا تو نيز از ياران ابومصعب زرقاوي رهبر شاخه عراقي القاعده هستي؟
خدا مي داند!
بله! خدا از هر چيزي آگاه است، اما ما نمي دانيم و هر كسي هم كه بخواهد چيزي از شما كه يك عده را به دور خود جمع كرده ايد بداند، با يك رديف علامت سوال مواجه مي شود.
برخي از اين علامت  سوال ها را برايت برمي دارم و تا آنجا كه بشود جواب مي دهم.
خوبه! آيا زرقاوي حكيم را كشت و باعث انفجار عاشورا و ...شد؟
(داد مي كشد) مثل آمريكايي ها حرف مي زني.
نه ... ولي گفتي كه مي توانم سوالاتي بكنم و من هم جواب مي خواهم.
اينها اتهامات دروغيني است كه آمريكايي ها و صهيونيست ها ساخته اند تا چهره جهادگران را زشت نشان دهند. قسم به خداوند بلند مرتبه كه هر آنچه در عراق روي داده است از هدف قرار دادن شيعه و كرد و سني، همه توسط CIA و موساد صورت گرفته است.
اما شما شيعه ها را كافر مي دانيد و هر كس كه از شما نباشد را مستحق مرگ مي دانيد؟
ممكن است! اما ما اين عمليات ها را انجام نداديم و هيچ اطلاعي هم از آن نداشتيم اگر شما به حرف هاي مقتدي صدر در آخرين خطبه كه طي آن تعهد كرد تا آخرين نفس و در دفاع از مقدساتشان در برابر آمريكايي ها ايستادگي كند، دقت كنيد متوجه حقيقت خواهيد شد. من مي خواهم به وي بگويم كه تقدسات شما تقدسات ما و همه مسلمين نيز هست و ما نيز بدان احترام مي گذاريم و به هيچ وجه در داخل اماكن مقدسه و مقابر صالحان گذشته دست به عمل نظامي نمي زنيم.
اما شما در ابتدا گفتيد ممكن است، پس در آينده انجام اين كارها منتفي نيست.
هر حادثه اي شرح و ظرف مخصوص به خودش را دارد.
آيا شما از ياران زرقاوي هستيد؟
سوال ديگري نداريد.
گروگان هاي خارجي در اختيار شما هستند، آيا اطلاعي از وضعيت سرباز آمريكايي به گروگان گرفته شده داريد؟
آنها در دست سربازان خداوندند و ما با آنها بر اساس شريعت توام با تساهل اسلام رفتار مي كنيم.
چرا شما گروگانگيري مي كنيد، در اين عمليات ها طبق برنامه  عمل مي كنيد يا به شكل اتفاقي؟ اصولا توجيه شما براي گروگان گرفتن اتباع كشورهاي بي طرف چيست؟
گروگان گرفتن كفار شيوه اي است كه از قديم معمول بوده است تا از طريق آن به دشمن فشار بياوريم و او را به آزادي اسراي خودمان مجبور كنيم و بايد بگويم كه برخلاف شما من فكر مي كنم تمام بلاد كفر ظاهرا و باطنا هم پيمان آمريكا هستند.
اما شما تا به حال نتوانسته ايد با اين گروگانگيري ها، دوستانتان را آزاد كنيد.
به زودي آزاد مي شوند، انشاءالله ! زيرا هر دوره دستاورد مخصوص به خودش را دارد.
فكر مي كنيد پيروزي بر آمريكا زود صورت مي گيرد يا كمي طول مي كشد و فكر مي كنيد آمريكا تا چه حد از شما آسيب مي بيند؟
به اذن خداوند متعال، سربازان آمريكايي افراد بي هدف و سرگرداني هستند (مدتي سكوت مي كند و ادامه مي دهد) وقتي صداي تكبير ما بلند مي شود، با بلند گوهايشان موسيقي جاز پخش مي كنند تا از تكبير ما هراس به دلشان نيفتد. آمريكا در عراق و ديگر نقاط جهان در باتلاق  نظامي، سياسي وحشتناكي گرفتار شده است و از نظر ما آمريكا ديگر مرده است و اگر شما فكر مي كنيد كه آنها از ترس مردم فلوجه به شكل جدي وارد شهر نشدند و تن به مذاكره مي دهند اشتباه مي كنيد، آنها فهميده اند كه اين باتلاق جدي است و عجز آنها در اين عمليات با وجود تجهيزات مدرنشان آن هم در برابر يك شهر كوچك تبعات بدي دارد.
شما چند نفريد؟
سربازان زميني مان يا آنها كه در آسمانند؟ (با اعتماد به نفس عجيبي لبخند مي زند)
نه! منظورم سربازان زميني است، چون مي خواهم علمي حرف بزنيم در مورد آنهايي كه در آسمانند در يك فرصت ديگر صحبت خواهيم كرد!
تا حالا نشمرده ايم زيرا ديدگاه ما ديدگاه نفر به نفر نيست، بلكه ما در اينجا جنگ را به صورت جنگ عقيده با عقيده مي بينيم، در ديدگاه ما عقيده ما اسلام و عقيده آنها كفر است.

دكه
اسم دخترانه براي پسر بكام
030165.jpg
030171.jpg
ديويد بكام چپ مي رود، راست مي رود خبرساز مي  شود. به دنيا آمدن فرزند سوم اين ستاره 29 ساله فوتبال بار ديگر او را به تيتر اول روزنامه هاي بريتانيايي تبديل كرد. نكته جالب اينجاست كه او و همسرش براي پسر سومشان نامي دخترانه را برگزيده اند. كروز نامي است كه اسپانيايي ها در گذشته روي دخترهاي خود مي گذاشتند و اكنون از مد افتاده است و تنها براي نام خانوادگي مورد استفاده قرار مي گيرد. كروز 5 روز زودتر از موعد مقرر در يكي از بيمارستان هاي شهر مادريد به دنيا آمد. كروز در زبان اسپانيولي  به معناي دو رگه (كراس) است و كنايه اي است از زندگي دوگانه بكام در انگليس و اسپانيا. قرار بود اگر او دختر باشد لونا نام بگيرد. پسر اولي بروكلين 5 ساله و دومي رومئو 2 ساله است. لولا اوريا استاد زبان اسپانيولي در دانشگاه آكسفورد در اين باره مي گويد:  اين يك اسم احمقانه است. آنها در آينده به مشكل بر خواهند خورد و پسر در مدرسه مورد تمسخر قرار خواهد گرفت. تلفظ آن هم به انگليسي دشوار است.

كوتاه تر از گزارش
چوب هاكي در روده
پليس آمريكا جسد مرد 50 ساله اي را كشف كرد كه قاتلان در روده او چوب هاكي قرار داده بودند. انگيزه قتل اين مرد به گفته كارآگاهان سرقت بوده است، اما جانيان آنقدر وحشي و حيوان صفت بوده اند كه يك چوب هاكي را وارد روده او كردند. خوشبختانه 3قاتل اين مرد توسط پليس دستگير شده اند.
رپ؛ موسيقي متن جنگ 
سربازان آمريكايي در عراق براي بيان احساسات خود در صحنه هاي نبرد از موسيقي رپ استفاده مي كنند. موسيقي رپ كه در نوارهاي كاست، سي دي و دستگاه هاي جيبي الكترونيك مانند آي پاد در ماموريت هاي دراز در متن جنگ پخش مي شود به بخشي از فرهنگ روزهاي جنگ تبديل شده است؛ موسيقي متن جنگ عراق! اين موسيقي به گفته يكي از سربازان هم فرياد جنگ است و تقويت كننده حس مبارزه جويي و هم فرياد عصيان عليه نظامي است كه آنها را گاه به رغم ميل خود به كاري خطرناك، طاقت فرسا و مرگبار كشانده است. فيلم مستند قصر تفنگي Gunner Palace كه از اين هفته در سينماهاي آمريكا نمايش داده مي شود، درباره يك واحد 400 نفري از لشكر اول زرهي آمريكا مستقر در يكي از قصرهاي عدي حسين ، فرزند صدام است. موسيقي اين فيلم مستند ساخته سربازي به نام جك دراموند و همرزمان او در واحد تفنگداران سپاه دوم لشكر اول زرهي است. فيلم را مايكل تاكر سرباز پيشين ارتش آمريكا ساخته است. همان طور كه مي بينيد گاهي وقت ها جنگ تاثيرات متفاوتي هم دارد، از جمله اينكه بعضي ها را آهنگساز مي كند!
بحران اخلاق در آمريكا
يك مرد آمريكايي به خاطر مسايل اخلاقي و خانوادگي، همسر، 2 فرزند و آشناي همسر خود را به قتل رساند و سپس خودكشي كرد. آرتور لي اسميت ، مرد 36 ساله آمريكايي با ورود به خانه آشناي همسرش، ابتدا همسر و آشناي مذكر همسرش را به ضرب گلوله به قتل رساند و سپس 2 فرزند 4 و 5 ساله خود را بر اثر جنون آني كشت. پليس در حالي آرتور لي را در بيرون از محل حادثه شناسايي كرد كه وي در خيابان در جلوي ديد همگان خودكشي كرد.
بحران آب آشاميدني 
طبق آمار ارايه شده، همه ساله 76 ميليون نفر به جمعيت كنوني جهان اضافه مي شود. اين آمار از آنجايي نگران كننده است كه منابع محدود آب آشاميدني، دورنماي سياهي را براي دسترسي انسان ها به آب قابل شرب ترسيم مي كند. محققان موسسه آمريكايي سياست زمين واقع در واشنگتن اعلام كرده اند كمبود آب در آينده حتي از كمبود نفت هم نگران كننده تر است و مسوولان از هم اكنون بايد به فكر چاره باشند. استفاده بي رويه از منابع آبي براي توسعه صنعت كشاورزي يكي ديگر از مشكلات در حال حاضر است، به طوري كه آبياري محصولات كشاورزي نسبت به آبي كه ما به عنوان آب خوردن مصرف مي كنيم، 500 برابر بيشتر است و 70 درصد آب مصرفي انسان ها را تشكيل مي دهد.

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |