سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۵۵
رسوايي پشت رسوايي
خاندان سلطنتي انگليس از زنده شدن خاطرات مهيب جنگ جهاني دوم مي ترسند؛ خاطره دوشس جاسوس!
030891.jpg
پيوند پرنس چارلز وليعهد انگلستان با كاميلا پاركر، محبوب ديرينش اگرچه دعاي خير اسقف كانتر بوري را همراه خواهد داشت، اما كليساي انگليس هنوز خيلي راضي نشده است. البته ناراحتي كليسا از اين است كه مردم همه مي دانند پرنس و شاه آينده گناه كرده اند و در واقع مچ خاندان سلطنتي و كليساي انگليس در اين مورد باز شده است. با وجود اين هم كليسا و هم ملكه اليزابت راضي خواهند شد اگر بالاخره طوري سروته اين رسوايي هم بيايد.
آنچه مردم انگليس را طي سالها از رابطه چارلز و كاميلا ناراحت كرده بود، درست برعكس دلمشغولي هاي كليساي انگليس و ملكه بود. مردم از اين عصباني بودند كه كاخ باكينگهام يك تابلوي ظاهري داشت كه حتي يك خط و يك نقطه روي آن نابجا نبود. در اين تابلو پرنس چارلز و پرنسس ديانا، نقش شاه و ملكه آينده را در قالب تمام رسوم مقدس و خدشه ناپذير، چه الهي و آسماني و چه ملوكانه و زميني، به كمال بازي مي كردند، اما در پشت صحنه چنانكه ديانا در سالهاي آخر عمر خود افشا كرد و مغضوب شد، يكي از زشت ترين اشكال خيانت، رسوايي و تحقير يك زن جريان داشت و تمام قدرت دستگاه سلطنتي هم به كار گرفته مي شد تا ديانا به اين تحقير تن در دهد.
اينكه چرا چارلز كه از قبل عاشق كاميلا بود، با ديانا ازدواج كرد؟ چرا وقتي عاشق و معشوق متوجه شدند نمي توانند از اين عشق چشم بپوشند، به جاي به بار آوردن رسوايي، تلاش نكردند ازدواج فسخ شود تا با هم ازدواج كنند؟ چرا همين حالا كلي حرف در مورد قانوني يا غير قانوني بودن ازدواج چارلز و كاميلا به ميان آمده؟ چرا مي گويند لقب دوشس ويندزور را به كاميلا نمي دهند و فلان لقب را مي دهند كه در واقع لقب ملكه بودن را از او مي گيرد؟ چرا پاي اسقف هم در رضايت يا عدم رضايت از اين ازدواج مطرح است و ده ها چراي ديگر همه و همه مربوط است به چيزي كه در يك كلام مي توان آن را سنگيني بار سنت مرده بر دوش ملتي زنده خواند. در واقع تبعيت از همين سنت بود كه كاميلا را كه به لحاظ تبار و تربيت خانوادگي زني است بسيار نزديك به مادرشوهر آينده اش (ملكه اليزابت) وادار مي كرد با رضايت، به رابطه اي مخفيانه با شوهر دوستش تن در دهد و تحقير شديد حاصل از اين سنت بود كه ديانا را (كه آمادگي و اشتياق كامل داشت كه نقش ملكه سنتي را ايفا كند) وادار كرد عليه اين سنت قيام كرده و مثل يك زن معمولي جامعه امروز واكنش نشان داده و به رغم همه فشارها، شوهرش و خاندان سلطنتي را افشا كند و لقب ملكه مردم را كسب كند.
خاندان سلطنتي انگليس، سلطنت  سلطنت هاي باقيمانده در اروپا خوانده مي شود و ساير خاندان هاي سلطنتي اروپا در مقابل آن دست و پاي خود را جمع مي كنند و سر تكريم فرود مي آورند و حاميان اشرافي خاندان سلطنتي انگليس، برخي ديگر از سلطنت هاي اروپا مثل سلطنت هاي اسكانديناوي را به تحقير سلطنت دوچرخه  سوار مي خوانند. شايد به همين جهت اين خاندان بهتر از ديگر خاندان هاي سلطنتي اروپا درون تاريك اين تابوت را به نمايش مي گذارد.
خبر ازدواج چارلز اتفاقا بلافاصله خاطره عموي ملكه، ادوارد هشتم، پادشاه سابق انگلستان را در رسانه ها زنده كرد. اين پادشاه در 1936 از سلطنت كناره گيري كرد. چنانكه رسم سنت هاي ملوكانه است، علت حقيقي كناره گيري يا بركناري او را رسما به مردم اعلام نكردند. نه فقط در آن هنگام بلكه هنوز هم رسما مي گويند عشق او به مادام سيمپسون كه براي ملكه شدن مناسب نبود، علت اين بركناري بود. داستان هاي رمانتيك فراواني در رسانه ها در مورد اين عشق آسماني كه ادوارد سلطنت را در پاي آن قرباني كرد، سرهم شد كه تا سالهاي سال پاورقي روزنامه ها و رسانه هاي جهان سومي بود. حتي خود خانم سيمپسون نيز كتاب خاطراتي نوشت تحت عنوان عشق دلايل خود را دارد كه در تاييد اين فداكاري و ايثار بزرگ در پاي عشق بود. در اين مورد سلطنت انگليس و دستگاه حكومتي چرچيل حتي ناپرهيزي هم كردند و در مورد روابط گسترده ادوارد با زنان ديگر و عياشي هاي او هم خبرهاي زيادي در رسانه ها پخش شد تا جاي هيچ ترديدي باقي نماند كه بالاخره عشق و عاشقي يا در جهت مثبت يا در جهت منفي، علت كناره گيري يا بركناري او بوده است.
اما حقيقت اين بود كه ادوارد و مادام سيمپسون رابطه بسيار نزديكي با هيتلر و نازي ها داشتند. روزنامه گاردين در سال 2002 پرده از اين خبر برداشت.
آنچه گاردين افشا كرد اين بود كه ادوارد و دوشس سيمپسون نه تنها رابطه نزديكي با هيتلر داشتند، بلكه دوك و دوشس براي دستگاه نازي جاسوسي مي كردند و در واقع مقدمات فتح انگليس و تمام اروپا توسط هيتلر را فراهم مي آوردند و حتي گويا هيتلر قرار بود در صورت فتح انگليس ادوارد را به شاه دست نشانده خود در انگليس تبديل كند.
جدي بودن مساله همكاري و جاسوسي آنها به حدي بود كه وقتي آنها تعطيلاتشان را در آمريكا مي گذراندند، پرزيدنت روزولت دستور تحقيق در مورد آنها و تحت نظر گرفتنشان را به اف بي آي داد. مطالب گاردين نيز متكي بر همين اسناد اف بي آي بود كه اين روزنامه نوشت 227 صفحه حجم داشت. بر اساس اين اسناد، دوشس هنگامي كه در 1936 در بريتانيا بود، با وزير خارجه هيتلر يواخيم فن ريبن تروپ رابطه داشت و ريبن تروپ هنگام حمله آلمان به فرانسه در 1940 از دوشس اطلاعات مي گرفت.
شباهت هاي بين اين دو ازدواج، اجتناب ناپذير است و مردم بريتانيا را به شدت به ياد خاطرات ادوارد هشتم مي اندازد. از اين رو با وجود تلاش فراواني كه دربار جهت بازسازي افكار عمومي به كار گرفت، انگليسي ها عمدتا نمي توانند از صميم قلب و بدون كوچكترين ترديدي اين ازدواج را بپذيرند.

فرشتگان و ديوها
030894.jpg
سيد حسين غضنفري كتابفروشان فرانسوي براي كسب امتياز فروش كتاب ديگري از نويسنده داستان كد داوينچي در رقابت هستند. كتاب فرشتگان و ديوها ، اثر دان براون نويسنده آمريكايي اخيرا به فرانسوي ترجمه شده است. داستان كدداوينچي كه لوكيشن آن در پاريس و موزه لوور مي  گذرد، در فرانسه با استقبال گسترده اي روبه رو شده است؛ طوري كه نزديك به يك ميليون از اين كتاب در فرانسه به فروش رفته است. شخصيت  اصلي داستان كدداوينچي، رابرت لانگدان در فرشتگان و ديوها نيز حضور دارد. اين كتاب پيش از كد داوينچي نوشته شده است. هم اكنون فيلمسازان آمريكايي مشغول به فيلم درآوردن كدداوينچي هستند. نقش اول اين فيلم از آن تام هنكس است. داستان فرشتگان و ديوها در شهر رم اتفاق مي  افتد.
رابر لانگدان در اين داستان به عنوان يك محقق درصدد خنثي كردن توطئه ايلوميناتي براي انفجار واتيكان است. اين رمان به مسايلي چون تضاد بين دين و علم مي        پردازد و همچنين پيرامون پاپ مسايلي را بيان مي       كند. براون در وب سايت شخصي خود نوشت: دليل استقبال مردم از اين داستان، روشن كردن نقاط تاريك واتيكان است؛ نكاتي كه مردم از آن بي   خبرند.

۷ سال براي خواندن يك كتاب
يك فرقه از يهوديان ارتدوكس در سراسر جهان به پايان رساندن قرائت يكي از مقدس  ترين كتاب هاي خود را جشن گرفتند. هزاران نفر از يهوديان ارتدوكس 7 سال پس از خواندن اولين صفحه از كتاب 2711 صفحه اي تالمود ، بالاخره آن را به پايان رساندند و دوباره از نو شروع به خواندن آن مي  كنند. آنان هر روز يك صفحه از اين كتاب را مي  خوانند به طوري كه 7 سال و 5 ماه براي خواندن كل كتاب لازم است. اين كتاب شامل دستورات و سنت هاي يهوديان است.

حس مادرانه اسپيرز
بريتني اسپيرز مي گويد فقط زماني كه از صنعت موسيقي بتواند كناره گيري كند، به فكر تشكيل خانواده خواهد افتاد، چون مايل است تمام وقت در اختيار كودكانش باشد. او همچنين به طرفدارانش گفت به محض اينكه احساس كند باردار است از خواندن دست خواهد كشيد. او مي گويد: تمام لحظات را مي خواهم با بچه هايم باشم نه اينكه آنها را دست پرستاران بسپارم. البته پيش از وي جوليا رابرتز هم چنين افاضاتي كرده و گفته بود تا 5 سال با دوقلوهايش خواهد ماند و در هيچ فيلمي بازي نخواهد كرد، اما درست چند ماه بعد تصميمش را براي بازي در يك فيلم جديد گرفت!

رابطه طول انگشت و خشونت
اندازه انگشتان دستان شما ارتباط مستقيمي با خشونت طلبي دارد. پرفسور پيتر هورد از دانشگاه آلبرتا انگشتان 300 نفر را مورد بررسي قرار داد و به نتايج جالبي رسيد. وي بر اين باور است كساني كه انگشت اشاره دستشان به ميزان قابل توجهي از انگشت انگشتري آنها كوتاه تر باشد، نسبت به ديگران خشونت هاي فيزيكي بيشتري از خود نشان مي دهند. وي قصد دارد در تحقيق بعدي خود اندازه انگشتان بازيكنان هاكي را كه دائما جريمه مي شوند، بررسي كند. خوب است وي در تحقيقاتش انگشتان سياستمداران را نيز در نظر بگيرد.

دكه
030882.jpg
بنزين گران مي  شود
قيمت بنزين در آمريكا به گالني 16/2 دلار خواهد رسيد. يو.اس. اي تودي با اشاره به قيمت روبه رشد نفت در جهان نوشت: قيمت بنزين در آمريكا بالا خواهد رفت. اين روزنامه همچنين عكس مارنااستوارت از شخصيت هاي سينماي آمريكا را چاپ كرده است كه بعد از 5 ماه از زندان آزاد شد. در پايين صفحه هم خبر فرود موفقيت آميز هواپيماي استيوفاست را مي  خوانيم.
030879.jpg
۲۹ ميليارد دلار بودجه نظامي 
شانگهاي ديلي، روزنامه چاپ چين تيتر بزرگ خود را به تصميم اين كشور جهت تقويت كردن قدرت نظامي اين كشور اختصاص داده است. اين روزنامه با اشاره به بودجه 422 ميليارد دلاري نيروي نظامي آمريكا نوشته است: بودجه 8/29 ميليارد دلاري چين آنچنان زياد نخواهد بود.
030876.jpg
نه عكس، نه فيلم، نه هيچي!
روزنامه ديلي ميرور مهمترين عنوان صفحه اول خود را به عصبانيت و واكنش پرنس چارلز، پسر ملكه بريتانيا، به جريانات اخير اختصاص داده است. پرنس چارلز ورود هرگونه دوربين و تلفن و هر چيز ديگري را به مراسم ازدواجش ممنوع كرده است. افكار عمومي بريتانيا با اين ازدواج مخالفند.
030873.jpg
هر چيزي طبيعي اش 
آرنولد شوارتزنگر خبر اول سانفرانسيسكو كرونيكل را به خود اختصاص داده است. آرنولد مي     گويد: حجيم بودن بهترين اتفاق براي يك ورزشكار بدنساز است اما از مواد استروئيدي نبايد استفاده كرد. البته خود وي چنين كاري كرده و به آن اعتراف كرده است.
030888.jpg
تصويري كه ملاحظه مي  كنيد نه يك بادكنك است و نه يك شلغم، بلكه نوع جديد و مدرن تخم مرغ است. آن شيئي هم كه در امتداد آن وجود دارد، دم 3 سانتي متري اين تخم مرغ است. البته اندازه آن برابر با تخم مرغ هاي معمولي ديگر است ولي چگونگي پيدايش چنين تخم مرغي براي محققان تبديل به معمايي شده است. صاحب  رستوران چيني كه تخم مرغ در آن پيدا شده قصد دارد اندكي تحمل كند تا ببيند چه چيزي از آن بيرون خواهد آمد. يك جوجه يا نسل جديدي از دايناسورها با ابعادي بسيار كوچكتر؟!

سرقلم
ماراتن طبل زني 
030885.jpg
حسام گلبري فيلم بايسيكل ران تراژدي دردناكي بود كه در آن مردي به خاطر تهيه مخارج بيماري همسرش مجبور شد يك هفته با دوچرخه دور يك ميدان را ركاب بزند. هدف او ركوردزني نبود و آن زمان كه با چوب كبريت چشم هاي خود را باز نگه مي  داشت تا خوابش نبرد، تنها به بهبودي همسرش فكر مي  كرد. هر چند كه او نتوانست اين ركورد را بزند تا نامش در كتاب ركوردهاي جهان به ثبت برسد، اما به خاطر عشق مخلصانه اي كه داشت نامش در دل ها ثبت شد.
خيلي هاي ديگر هم هستند كه خواه از سر تفريح و تفنن و خواه براي اثبات بعضي چيزها دست به ركوردزني مي  زنند و اين بار نوبت ركورد ماراتن طبل زني بود كه 9 مرد آفريقايي قصد ثبت آن را داشتند.
اين مردان كنيايي ادعا مي  كنند موفق به شكست ركورد طبل زني بدون توقف شده اند.
اين گروه 9 نفره، متشكل از 8 كنيايي و يك نيجريه اي بودند كه توانستند 100 ساعت (۴ روز و 4 ساعت) بدون هيچ استراحتي به نواختن طبل بپردازند. ركورد قبلي طبل زني  گروهي، 16 ساعت بود كه در سال گذشته به ثبت رسيد.ماراتن طبل زني ساعت 15 به وقت محلي (۱۲ به وقت مبدا)به پايان رسيد.هجوم سيل علاقه مندان به مركز كنفرانس بين المللي كنيا (محل نمايش) باعث شده بود تا عده كثيري در پشت درهاي سالن به اين آواي نه چندان دل انگيز موسيقي گوش فرادهند.
طبل زنان پس از اجراي نمايش حيرت انگيزشان آن را بسيار طاقت فرسا اما لذتبخش توصيف كردند. يكي از آنها در مصاحبه با بي  .بي .  سي گفت: شور و حال عرفاني خاصي در زمان طبل زني ما را دربرگرفته بود و چيزي به نام خستگي معنايي نداشت.
ساراكاسياتراست، ترتيب دهنده اين برنامه هدف خود را از برگزاري نمايش طبل زني، تبليغ هنر و فرهنگ كنيا بيان كرد. وي گفت: ما قصد داريم خودمان را در سطح جهان به عنوان ملت طبل زن و جامعه اي كه موسيقي در آن قدمت ديرينه اي دارد، مطرح كنيم. ركورد طولاني ترين اجراي طبل زني انفرادي مربوط به يك مرد استراليايي است كه سال گذشته 84 ساعت طبل خود را نواخت.

كوتاه تر از گزارش
دنيرو حامي فيلم هاي كوتاه 
رابرت دنيرو، از سازندگان فيلم هاي كوتاه دعوت كرده در مسابقه اينترنتي فيلم هاي كوتاه شركت كنند. به نفر اول 50 هزار دلار جايزه داده خواهد شد تا بودجه ساخت فيلم هاي بعدي آنان تامين شده باشد. سايت آمازون به نقل از يكي از دست اندركاران برگزاري مسابقه خبر داد. تاريخ نهايي ارسال فيلم ها 13 آوريل است. مدت زمان فيلم هاي كوتاه بايد حداقل 2 دقيقه و حداكثر 7 دقيقه باشد و از آنجايي كه بينندگان آنها همان كاربران اينترنتي خواهند بود، بايد از نظر محتوا براي پخش  عمومي مناسب باشد. فيلم هاي كوتاه طبق نظر بينندگان با امتيازهاي يك تا 5 درجه بندي مي شوند.
گواهينامه داري؟
پليس نظامي نروژ تحقيقاتي را درباره حادثه اي كه در آن يك تانك 40 تني اين نيرو اتومبيل مرسدس بنزي را له كرد، آغاز كرده است. طي اين حادثه يك اتومبيل بنز كه 2 سرنشين داشت، توسط اين تانك له شد، اما خوشبختانه 2 سرنشين آن جان سالم به در بردند. اين حادثه در حالي رخ داد كه 14 هزار نيرو از 15 كشور جهان در مانور مشتركي كه در نروژ برگزار مي شد، شركت داشتند.
درخواست طلاق از هپلي 
ديلي اكسپرس يك زن ايراني به نام مينا قصد دارد همسر خود را به خاطر اينكه به مدت يك سال حمام نكرده است، طلاق دهد. مينا در جلسه دادگاه گفت: او حتي از شستن دست و صورتش هم خودداري مي كند. اين زن مدعي است وقتي كه آنها 8 سال پيش با هم ازدواج كردند، شوهرش روزي 3 بار استحمام مي كرد و هرچند دقيقه يك بار دست و صورت خود را مي شست: نمي دانم چرا او به يكباره تغيير كرد، نه من و نه بچه هايم ديگر طاقت تحمل او را نداريم. البته زن بايد بتواند ادعاي خود را در دادگاه ثابت كند تا اينكه حكم طلاق صادر شود.
فايده جديد لاغري 
اگر بتوانيد خود را لاغر كنيد، چندين حسن دارد؛ هزينه خورد و خوراكتان كم مي شود، براي اتوبوس سواري مشكل كمتري خواهيد داشت و مهمتر از همه اينكه مي توانيد از زندان هم فرار كنيد! اين مورد آخري، اخيرا و پس از آنكه 2 پسربچه 15 ساله آرژانتيني با عبور از ميان ميله هاي محبس از زندان فرار كردند، به فوايد لاغري اضافه شده است.
ماموران زندان مي گويند 2 پسر زنداني به قدري لاغر بوده اند كه توانسته اند از لاي ميله ها پا به فرار بگذارند. ما تاكنون به چنين موردي برنخورده بوديم، اما سازندگان زندان هم مقصر هستند كه فاصله ميله ها را براي تمامي ابعاد جسمي در نظر نگرفته اند! اين 2 نوجوان چندي پيش به جرم ايجاد مزاحمت براي شهروندان دستگير شده بودند.
ركورد بيداري روي تختخواب 
يك زوج اهل نيكاراگوئه، موفق شدند با 51 ساعت بيداري ركورد بيداري روي تختخواب را بزنند و برنده ماراتن بي خوابي شوند. اين رقابت را يكي از فروشگاه هاي عرضه محصولات خانگي براي تبليغ محصولات خود ترتيب داد كه جايزه آن هم يك دستگاه خودرو مدل بالا بوده است. در اين رقابت 6 زوج شركت داشتند كه در وسط فروشگاه روي تختخواب بيدار دراز كشيده بودند.
مردي با 4 كليه 
از اين پس به تركيباتي نظير وقت اضافي، وزن اضافي، پول اضافي و بليت اضافي مي توانيد واژه كليه اضافي را هم اضافه كنيد، چون يك مرد چيني به نام هي ژانز مدعي است 2 كليه اضافي دارد. پزشكان از روي آزمايش چكاپي كه اين روستايي 53 ساله حدود 10 سال پيش انجام داده بود، فهميدند كه وي داراي 4 كليه است. در حال حاضر او قصد دارد به 2 نفر از كساني كه مشكل كليوي دارند، كمك كند، ولي خانواده وي بااين برنامه خيرخواهانه موافقت نمي كنند. البته اين كليه هاي اضافي مي تواند تعداد دفعات استفاده از سرويس بهداشتي را افزايش دهد.

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
محيط زيست
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  محيط زيست  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |