سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۱ - Mar 15, 2005
ناصري: زمان تعيين ضرب الاجل براي اروپا نزديك است
مهر: سيروس ناصري گفت: من اطمينان مي دهم كه ما يا با توافق اروپا و يا بدون توافق اروپا برغم هر كاري كه آنها بكنند، هم سوخت خودمان را ظرف ۱۰ تا ۲۰ سال آينده توليد خواهيم كرد و هم تامين كننده سوخت در صحنه بين المللي مي شويم؛ سوخت ارزانتر از اروپايي ها در اختيار بازار خواهيم گذاشت و رقيب آنان خواهيم شد؛ من در اين مورد اصلا شك ندارم.
سيروس ناصري رييس كميته فني و هسته اي ايران در مذاكرات با اروپايي  ها در گفت وگوي ويژه خبري سيماي جمهوري اسلامي ايران در خصوص روند مذاكرات گفت: مذاكرات خيلي جدي، دقيق، حساب شده و بر طبق برنامه ريزي و طرحي كه داشتيم قدم به قدم به پيش مي رود. وي درباره سابقه بحث توقف غني سازي در روند مذاكرات توضيح داد: اين موضوع در اولين سفر وزراي سه كشور اروپايي به تهران و در خلال مذاكرات سعد آباد توسط اروپايي ها مطرح و متن پيش نويسي كه براي آن توافق نامه توسط اروپايي ها تنظيم شد، شامل بندي در مورد توقف بود.
آنها مايل بودند با مذاكره در يك دوره مشخص روي توقف به نتيجه برسيم اما اين بند در همان مذاكرات سخت اوليه شكست و حذف شد. ناصري ياد آورشد: هرچند بعد از آن هم باز هم اين موضوع را به عنوان مواضع ذهني خود اعلام مي كردند. رييس گروه مذاكره كننده ايران در كارگروه فني و هسته اي تصريح كرد: اين سنگين ترين چيزي است كه بالاخره بايد اروپايي ها بپذيرند و اين كه ما توقع داشته باشيم به سرعت از موضع خود بطور رسمي كنار بكشند، كار ساده اي نيست. وي افزود: بر اساس قرائن و شواهد بسيار روشن و دقيق، براي من قطعي است كه بعد از تمام مذاكرات به خصوص اين ۴ دور گذشته، اروپايي ها آمادگي دارند كه راه حلي بر مبناي بجز توقف داشته باشيم و و بجايي برسيم كه توليد سوخت هسته اي خود را داشته باشيم و تضمين هاي كافي هم به آنان داده شود. وي با بيان اينكه تا وقتي اروپا نتواند به تفاهمي كامل و همه جانبه برسد به شدت نگران اين است كه بحث توقف را علني كند، گفت: موضع لفظي اروپا توقف است و آنچه كه در مذاكرات مي گذرد اين است كه بجز توقف چه راه حل ديگري مي توانيم، داشته باشيم. ناصري افزود: يكي از بحث هاي ما اين است كه چه كسي اول بايد پيشنهاد دهد و در اين رابطه اروپايي ها از روز اول از ما خواستند كه پيشنهاداتمان را در مورد تضمينها بدهيم اما اين روش معقولي براي ما نيست.
ناصري گفت: روي لبه تيغ جلو مي رويم و به هيچ وجه مطمئن نيستيم كه حتما به نتيجه مي رسيم. وي افزود: ما زمان را باز نگذاشته ايم و به زماني كه پيشنهادمان را روي ميز بگذاريم و به اروپا ضرب الاجل دهيم چندان فاصله نداريم. ناصري با بيان اينكه سال آينده سال تعيين كننده اي در مسير مذاكرات خواهد بود، گفت: ما درگيري نمي خواهيم ولي اگر آنها نتوانند پاسخگو باشند به آنچه كه از ديد ما يك ديدگاه و توافق منطقي است، هر مسيري مي خواهند بروند و ما نيز آمادگي داريم كه با تبعات آن دست و پنجه نرم كنيم چون آنها گرفتارتر خواهند شد.
وي احتمال اعلام ضرب الاجل براي اروپا را در كمتر از سه ماه آينده اعلام كرد و در عين حال گفت: من نمي خواهم زمان بگويم چون زمان يكي از اهرم هاي مذاكرات ماست و آنها اين را مي دانند. نماينده ايران در كميته كارشناسي دبير كل براي بررسي وضعيت چرخه سوخت MNA در خصوص مباحث شكل گرفته در اين گروه به رسميت شناختن ايران به عنوان كشوري كه تاسيسات توليد سوخت دارد را سومين موضوع قابل توجه در اين زمينه خواند و گفت: اين بدان معناست كه حتي اگر كميته اصلاح ساختار سازمان ملل را پيشنهاد دهد كه كشورهايي كه تاكنون تاسيسات غني سازي ندارند ديگر نداشته باشند، باز هم شامل حال ما نمي شود چون ما رسما جزو ۷ كشوري شناسايي شديم كه تاسيسات توليد سوخت داريم. ناصري با بيان اينكه با ارسال پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت اروپايي ها ضرر خواهند كرد، گفت: ما ترجيح مي دهيم كه با توافق بتوانيم كارمان را دنبال كنيم چون اين مي تواند روابط ما را نيز بهتر شكل دهد، اما اجباري نداريم.
رييس گروه ايراني در كارگروه هسته اي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: اروپايي ها اصرار مي كنند تا ما پيشنهاداتمان را براي تضمين هاي عيني بدهيم و اگر پيشنهادمان را روزي روي ميز بگذاريم اين پيشنهاد آخر خواهد بود و داريم به اين نقطه مي رسيم و چه بسا در مقطع سوم فروردين يا همان روزها، تكليفمان را با آنها روشن كنيم. وي افزود: كليد تعليق در دست ماست و هر گاه اراده كنيم آن را دوباره راه خواهيم انداخت.
ناصري در پاسخ به اين سئوال كه در صورت عدم پذيرش پيشنهادات ايران ازسوي اروپا، جمهوري اسلامي ايران چه خواهد كرد گفت: تمام تاسيسات دست ماست و با اراده اي همه چيز دوباره راه مي افتد، وسعت مي يابد و اگر اين جريان بخواهد به سمت بحران برود ما هم ساكت نمي نشينيم و خود آنها هم اين را مي دانند. ناصري گفت: آقاي روحاني در مذاكرات با اروپايي ها سه پيشنهاد كلي دادند، مبني بر اينكه به چه روشي كار كنيم كه به نتيجه برسيم، و همچنين براي دو پيشنهاد محتوايي اعلام آمادگي كردند كه يكي از آنها ارايه شد و پيشنهاد آخر باقي ماند كه ما فعلا آن را اعلام نمي كنيم و مي ماند كه شايد در پيشنهاد نهايي آن را ارائه دهيم. وي افزود: اگر ما پيشنهاد خود را سوم فروردين بدهيم، احتمالا ابعاد كلان آن را ارائه مي دهيم و اگر ديديم كه در يك فرصت كوتاه جايگاه يافت و افقي براي آينده پيدا كرد، آنوقت ممكن است مدتي طول بكشد تا ما جزييات آن را از نظر فني و حقوقي و غيره تبيين و تعريف كنيم. عضو گروه مذاكره كننده ايراني اعلام كرد: مردم مطمئن باشند كه پيشنهادات ما تعهدات سنگيني نخواهد داشت و معقول است.
نمي توانيم نخبگان را معطل كنيم
دكتر منوچهر متكي رييس كميته سياست خارجي كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس هم در اين گفت وگو با اشاره به طولاني شدن توقف غني سازي در ايران گفت: بيش از اين نمي توانيم نخبگان هسته اي مان را معطل نگه داريم.
متكي با اشاره به اينكه ضروري است استراتژي طرف مقابل را بدانيم افزود: آمريكايي ها در ۲ يا ۳ سطح، استراتژي خود را تدوين كردند؛ سطح اول اين كه بعد از پيروزي انقلاب مخالف ايجاد نيروگاه هسته اي بودند و اين را به صراحت مي گفتند و بعد از اينكه ايران موفق شد طرف هاي خارجي جديد خود را بعد از كنار رفتن آلماني ها از ادامه ساخت نيروگاه بوشهر پيدا كند، سطح دوم هدف گذاري آمريكا در بحث هسته اي جمهوري اسلامي ايران، در دور دوم انتخاب بوش به رياست جمهوري آمريكا آغاز شد تا ايران به خودكفايي چرخه سوخت دست نيابد.
رييس كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: اروپايي ها و آمريكايي ها در اين مورد هم موضع هستند و مجموعه حركت ها، مواضع، برخوردها و حتي موضع گيري هاي غربي ها، از بيانيه تهران به اين طرف شاهد اين مدعاست و حتي وقتي توافق نامه پاريس در سفر سه وزير خارجه به ايران مورد توافق قرار مي گيرد، هنوز دو هفته نگذشته بود كه در شوراي حكام متن پيش نويسي را ارائه دادند كه در آن، كلمات به گونه اي چيده شده بود كه نشان از يك نوع توقف خود خواسته نزديك به دائم داشت. وي افزود: نگراني ما اين است كه به هر دليلي طي روزها يا ماه هاي آينده شوراي امنيت مصوبه اي را بگذراند كه زمزمه هايي از آن نيز با اين مضمون مطرح شده كه كشورهايي كه تا بحال در گروه برخورداران از تكنولوژي غني سازي نيستند نبايد وارد بشوند كه اگر چنين حالتي پيش بيايد و مصوبه بين المللي را نيز به همراه خود داشته باشد، آيا دوستان ما در تيم مذاكره كننده مي توانند تضمين دهند كه اينگونه نشود؟اين نماينده مجلس تصريح كرد: نخبگان جوان ما حتي بدون رفتن به يك كارگاه، قطعات حساسي را ساختند كه در مراحل اوليه آزمايشي ۹۹ درصد آنها غيراستاندارد بود و اكنون آن را به مرحله اي رساندند كه بالاي ۹۰ درصد از قطعاتي كه مي سازند استاندارد است ولي متاسفانه چندين ماه است كه كار اين متخصصان جوان ما متوقف شده است. وي افزود: مواضع و استدلال ما روشن است و از آنجايي كه طرف مقابل ما هر جا كه لازم باشد با خواهش و تمنا و هر جا كه لازم باشد با حربه هاي سياسي مي خواهد كار خود را به پيش ببرد، ما بايد كارمان را تعريف كنيم .

آصفي: تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسي
ايراني بوده و ايراني خواهد ماند
ايرنا: سخنگوي  وزارت  امور خارجه  با غيرحقوقي  خواندن  مفاد بيانيه  پاياني  اجلاس وزراي  خارجه  شوراي  همكاري  خليج  فارس ، در ارتباط با جزاير سه  گانه  ايراني ، تأكيدكرد: جزاير تنب  بزرگ ، تنب  كوچك  و ابوموسي  ايراني  بوده  و ايراني خواهد ماند. وزيران  امور خارجه  كشورهاي  عضو شوراي  همكاري  خليج  فارس  يكشنبه  شب  و در پايان  نود و چهارمين  نشست  خود در رياض ، از ادعاي  امارات  در مورد جزاير سه گانه  ايراني  خليج  فارس  حمايت  كردند و حاكميت  جمهوري  اسلامي ايران  بر جزايرتنب  بزرگ  و كوچك  و ابوموسي  را اشغال  توصيف  كردند. حميدرضاآصفي  گفت : مفاد بيانيه  پاياني  اين  اجلاس  درارتباط باجزاير سه گانه  ايراني غير قابل  قبول  است  و مفاد اين  بند، از نظر جمهوري  اسلامي ايران  كاملا غيرحقوقي  و مردود است . آصفي  با اشاره  به  درج  عبارات  تكراري  و بي محتوا در بيانيه  پاياني اجلاس  وزراي  خارجه  شوراي  همكاري  خليج  فارس  افزود: اين  قبيل  بيانيه  ها به  رفع  سوء تفاهم  پيرامون  نحوه  اجراي  يادداشت  تفاهم  ۱۹۷۱ درخصوص  جزيره  ابوموسي  كمك  نمي كند.
سخنگوي  وزارت  امورخارجه  اظهار داشت : كليه  اقدامات  جمهوري  اسلامي ايران در جزيره  ابوموسي  در جهت  حفظ حقوق  مسلم  و منطبق  با حاكميت  ملي  و تماميت ارضي  كشور صورت  مي پذيرد كه  هيچگونه  تعارضي  با اجراي  يادداشت  تفاهم  ۱۹۷۱بين  ايران  و شارجه  پيرامون  جزيره  ابوموسي  ندارد. آصفي  همچنين  با تأكيد بر مواضع  جمهوري  اسلامي ايران  درخصوص  سه  جزيره ايراني  ابوموسي ، تنب  بزرگ  و تنب  كوچك ، تداوم  مذاكرات  مثبت  و سازنده جاري  با امارات  متحده  عربي  در فضايي  توأم  با دوستي  و حسن  نيت  را تنها راه حل  پايان  سوء تفاهم  جزئي  موجود ميان  دو كشور توصيف  كرد.

خودروهاي امدادي از فردا در
جاده هاي كشور مستقر مي شوند
گروه اجتماعي: امدادگران  خودرو از فردا تا ۲۰ فروردين  در همه  بزرگراه ها، آزادراه ها و جاده هاي  سراسر كشور آماده  خدمات  رساني  به  مسافران نوروزي  هستند.
به  گزارش  خبرنگار دفتر خبري  منطقه  جنوب  غرب  تهران  اين  امدادگران  در روزهاي  ياد شده  در محورهاي  ارتباطي  به  طور ۲۴ ساعته  مستقر و يا در حال  رفت  و آمد خواهند بود تا به  ياري  مسافراني  كه  خودروهاي  آنان دچار نقص  شده  است  بشتابند.
عليرضا صادقي  مسئول  مركز امدادگران  خودرو با بيان  اينكه  ۶۰ نمايندگي  اين  مركز نيز در شهرهاي  مختلف  كشور آماده خدمات  رساني  به  هموطنان  است ، گفت  همه  خدمات  خودرو داراي  تعرفه  است  و امدادگران  موظفند متناسب  با اين  تعرفه ها، هزينه  دريافت  كنند.
وي  اضافه  كرد امدادگران  در مرحله  نخست  تلاش  مي كنند تا خودروي دچار نقص  شده  را در همان  محل  تعمير كنند و در مرحله  دوم  خودرو را به تعميرگاه  يا مكان  مورد درخواست  راننده  منتقل  كنند.
وي  با بيان  اينكه  شماره  تلفن  ۶۷۰۹۱۴۵ بطور شبانه روزي  آماده  دريافت  شكايات ، انتقادها و پيشنهادهاي  شهروندان  در اين  زمينه  است، گفت  هموطناني  كه  خودروي  آنان  در هر نقطه  از كشور دچار نقص  شود، مي توانند با شماره  تلفن  هاي ۴-۶۷۱۰۷۱۰/۰۲۱ تماس  بگيرند تا از طريق  بي  سيم  به نزديكترين  خودروي  امدادي  اطلاع  داده  شود.
همچنين مركز اورژانس  تهران  اعلام  كرد، ۶۰ پايگاه  ثابت  و سيار اورژانس  آماده  ارائه  خدمات  امدادي  به  مسافران  نوروزي  هستند.
دكتر دهقان  پور معاون  پزشكي  اين  مركز در مصاحبه  اختصاصي  با خبرنگار واحد مركزي  خبر گفت ، ۴۸ پايگاه  ثابت  و ۱۲ پايگاه  سيار ارائه  خدمات  به  مردم  و مسافران  نوروزي  را بر عهده  خواهند داشت .
وي  افزود: پايگاههاي  سيار اورژانس  در تمام  مبادي  ورودي  استان  تهران  به  ويژه  در بزرگراههاي  تهران ، كرج  و تهران ، قم  مستقر مي  شوند.معاون  پزشكي  مركز اورژانس  تهران  اضافه  كرد: طرح  امداد نوروزي  اورژانس  تهران  از ۲۶ اسفند شروع  و تا ۱۴ فروردين  ادامه  دارد.
رئيس بازرسي نيروي انتظامي كشور نيز گفت هزار و ۳۶۰ گروه عملياتي و نظارتي پليس راه در طرح نوروزي، بر عبور و مرور مسافران در جاده هاي كشور نظارت مي كنند.

برنامه جامع ساماندهي امور جوانان
به تصويب هيات وزيران رسيد
گروه اجتماعي: برنامه  جامع  ساماندهي  امور جوانان  در آخرين  نشست  هيات  وزيران  با رياست محمدرضا عارف  معاون  اول  رئيس  جمهوري  تصويب  شد.
اين  برنامه  به  پيشنهاد سازمان  ملي  جوانان  و بنابر اصل  يكصد و سي  و هشتم قانون  اساسي  به تصويب  رسيده  است .براساس  اين  برنامه  دولت  ايران  با توجه  به  اهميت  جايگاه  جوانان  در توسعه و پيشرفت  كشور راهبردها و راهكارهايي  را در جهت  تحقق  اجراي  سياست  يكپارچه و هماهنگ  برنامه  جامع  ساماندهي  امور جوانان  كشور ارايه  كرده  است .
انجام  مطالعات  ملي  در حوزه  سياست هاو ساختارهاي  مرتبط باجوانان ، شناسايي نيازهاي  دختران  و پسران  جوان  با همكاري  تمامي دستگاه هاي  اجرايي  از طريق جمع آوري  مستمراطلاعات  و تدوين  شاخص هابا ملاحظات  جنسيتي  از جمله  راهكارهاي پيشنهادي  دراين  سند است .
همچنين  دراين  برنامه  به  منظور بهينه سازي  وظايف  دستگاه هاي  دولتي  مرتبط باامور جوانان  وافزايش  مشاركت  آنان  براي  بهبود وضعيت  جوانان  مقرر شد ساختار و ماموريت  دستگاه هاي  دولتي  در اين  حوزه  مورد بررسي  و مطالعه  قرارگيرد و با تقسيم  كار ملي  از امور موازي  در حوزه  جوانان  خودداري  شود.
بنا بر گزارش ديگري بيست و دومين جلسه شوراي عالي جوانان، امروز به رياست سيد محمد خاتمي، رييس جمهور، تشكيل جلسه مي  دهد.

افزايش جريمه معاينه فني خودرو از سال آينده
فارس: مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودرو اعلام كرد: براساس مصوبه هيات دولت ميزان جريمه عدم داشتن برچسب معاينه فني خودرو از تابستان سال ۸۴ از مبلغ ۷ هزار تومان فعلي به ۱۰ هزار تومان در شهرهاي بزرگ و جاده ها افزايش خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، محمدرضا اميري صفت افزود: اين مبلغ در ساير شهرها ۵ هزار تومان خواهد بود.وي تصريح كرد: در حال حاضر براساس قانون تمام خودروهاي سواري سالانه يك بار، خودروهاي عمومي مانند اتوبوس ها سالانه حداقل ۴ تا ۵ بار و خودروهاي سنگين مانند كاميونها در بنادر هر ۳ ماه يك بار ملزم به مراجعه به مراكز معاينه فني خودرو هستند. پس به نظر نمي رسد كه وضع قوانين جديدتر و فشار آوردن به رانندگان براي مراجعه به مراكز معاينه فني تأثيري در افزايش استقبال مردم داشته باشد بلكه ارائه آموزش هاي لازم و فرهنگسازي بيشتر به منظور ارتقاي سطح اطلاعات و آگاهي هاي مردم در خصوص وجود چنين مراكزي بهترين راهكار در اين زمينه است.

اختصاص يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال
براي آزادي زندانيان بدهكار
گروه علمي  فرهنگي: سازمان اوقاف و امور خيريه جهت پرداخت بدهي زندانيان ۲۴ استان كشور يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال مساعدت مالي مي كند.
به گزارش روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه، اين اقدام سازمان به منظور آزادي زندانيان بدهكار با هماهنگي ستاد ديه هر استان تا پايان سال جاري انجام مي شود تا زندانيان آزاد شده در حلول سال نو با حضور خود جمع خانواده را شاد كنند.

با پيام رياست مجلس شوراي اسلامي
جشنواره برترين هاي همشهري محله برگزار شد
گروه اجتماعي: جشن سالگرد و نخستين جشنواره برترين هاي همشهري محله با حضور سردار طلايي فرمانده انتظامي تهران بزرگ، شيخ عطار مديرعامل شركت همشهري و سردبير روزنامه و حجت الاسلام محمدرضا زائري سردبير كل همشهري محله در فرهنگسراي بهمن برگزار شد. در اين مراسم كه با پيام دكتر غلامعلي حداد عادل آغاز شد، رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر تقويت هويت همشهري گري و تعلق محله اي شهروندان تهراني، همشهري محله را يك هفته نامه صميمي ساده و دلچسب خواند كه از حرف هاي گنگ و كلي به دور است.
دكتر غلامعلي حداد عادل در پيام خود آورده است: «فضاي همشهري محله از حرف هاي نامفهوم و نظريه پردازي هاي گنگ و كلي به دور است و بسيار ملموس و با زبان مردم حرف مي زند و زبان تهراني دوست داشتني در اين نشريه شنيده مي شود. وي افزود: «در جامعه شناسي شهري متاسفانه احساس همبستگي دروني ميان افراد يك شهر يا يك محله روز به روز ضعيف تر مي شود. تهران بزرگتر از آن است كه يك روزنامه بتواند با آن حرف بزند. بنابراين همشهري محله بايد به محله هويت بخشد و اين احساس را تقويت كند. دكتر حداد عادل گفت: «همشهري محله باعث شده افرادي كه هيچ وقت خود را در روزنامه  نمي ديدند و فكر هم نمي كردند كه حرفي يا عكسي از آنها در روزنامه منتشر شود، امروز روزنامه اي مي شوند و اين باعث روزنامه خوان شدن مردم و بالاخره توسعه آگاهي هاي اجتماعي و سياسي مردم خواهد شد. وي در پايان پيام خود آورده است:همشهري محله كاري سترگ، بزرگ و مفيد در جامعه مطبوعاتي كشور است كه امروز شكل گرفته است. مهندس شيخ عطار، مديرعامل شركت همشهري نيز در سخناني با اشاره به چگونگي تصميم گيري و ايجاد نشريه همشهري محله و با اشاره به مشكلات مالي و تأمين نيروي انساني اين پروژه همشهري محله را تحولي در جامعه مطبوعاتي خواند و افزود: همشهري محله كاري است كه نه تنها در كشور ما سابقه نداشته بلكه تا جايي كه بررسي شده در هيچ نقطه اي از كشورهاي ديگر چنين نشريه اي با محدوده جغرافيايي تعريف شده و رويكرد كاملاً محلي و با هدف توسعه فرهنگ شهروندي در يك شهر بزرگ سابقه نداشته است.
شيخ عطار همشهري محله را كه توانسته حدود چهارصد نفر همكار جوان را به خود جذب نمايد زمينه  مناسبي براي كشف و پرورش استعدادهاي روزنامه نگاري كشور دانست و گفت: نشريه همشهري محله نه سياسي و نه حزبي است بلكه واقعيت هاي اجتماعي و مسائل محيطي شهر را منعكس مي كند. چرا كه امروز هيچ روزنامه و نشريه اي بدرستي به مسائل عمومي شهر و شهرنشيني نمي پردازد. همچنين سردار طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ نيز با حضور در جشن سالگرد همشهري محله بر ارتباط دوسويه پليس و اين رسانه محله  اي تاكيد كرد و گفت:« امروز ارتباط مردم و پليس بعد از انتشار همشهري محله عمق و وسعت يافته و ما اين نشريه را زمينه مناسبي براي بالابردن سطح آگاهي هاي عمومي مردم مي دانيم چرا كه معتقديم آموزش و  آگاهي مردم از مسائل مختلف اجتماعي، زمينه ساز گسترش امنيت اجتماعي خواهد بود. وي افزود:آنچه مورد نظر ماست، امنيت اجتماعي است نه يك جامعه امنيتي. لذا آموزش و آگاهي يكي از پايه هاي اين ضرورت است كه تنها با يك رسانه  محلي همچون همشهري محله محقق مي شود.حجت الاسلام محمدرضا زائري سردبير كل همشهري محله نيز در سخناني با اشاره به شكل گيري ۲۲ نشريه به طور همزمان گفت:همشهري محله زبان مردم است و طبيعتا آن هنگام كه به مرور زمان،  ارتباط و تعامل مردم نهادينه  شود، خيلي از مشكلات شهري كاهش خواهد يافت. وي افزود: فرآيند توليد براي يك مخاطب منطقه اي در نشريات همشهري محله هدف گيري و تعريف شده است و سوژه زندگي با جذابيت هاي خاصي كه دارد، طبيعتا با نگاه محلي و خرد، ضريب تاثيرگذاري بالايي خواهد داشت. همچنين در پايان مراسم از برترين هاي نخستين جشنواره همشهري محله در حوزه هاي خبر، گزارش، مصاحبه، يادداشت، سرمقاله، طنز، عكس و... تقدير به عمل آ مد.

انتخاب نهم
دكتر ولايتي: مبناي اصلي تصميم گيري نظر مردم است
ايسنا: دكتر ولايتي گفت: ترويج مهرباني و تحمل يكديگر مي تواند به ايجاد همگرايي در جامعه كمك كند و به رفع كدورتها و ابهامات بينجامد. وي در مورد اصول خود گفت: مبناي آزادي عقيده در يك جامعه اسلامي احترام به عقائد ديگران است.بايد بر حقوق شخصي افراد و وارد نشدن به حريم شخصي ديگران هم تكيه كنيم.وي تصريح كرد: مبناي اصلي تصميم گيري ارزيابي نظر مردم است و راه نجات شوراي هماهنگي هم تصميم گيري بر مبناي رأي مردم است. اما من احساس كردم شورا آنطور كه بايد در اين چارچوب حركت نكرده و من بدون هيچ تعريضي به شورا از آن خارج شدم ضمن آنكه دوستي ام با اعضاي شورا باقي است.وي خاطرنشان كرد: من مسير مستقل خود را خواهم رفت البته اگر شوراي هماهنگي من را برگزيد مغايرتي با استقلال بنده ندارد.ولايتي در مورد ميثاق نامه ۴ كانديداي رياست جمهوري هم گفت: اين ميثاق بين آنان رضايي، احمدي نژاد، قاليباف و توكلي تنظيم شده است. همدلي من و اين چهار نفر هم به اين معنا نيست كه ميثاق را حتما امضا كنم. وي خاطرنشان كرد پيش بيني نتيجه انتخابات آسان نيست و احتمال كشيده شدن انتخابات به دور دوم را بعيد نمي دانم.وي در نشست جمعيت ايثارگران هم گفت: بنده با مجموعه ايثارگران نزديكي زيادي دارم و وجه اشتراك ما پايبندي به ولايت فقيه است كه با استدلال محكم مي گويم كه اين محور موجب نجات كشور از بسياري از بحرانها شده و خواهد شد.وي ميثاق چهار نفره كانديداها را اقدامي دمكراتيك و در راستاي وحدت جريان اصولگرا دانست و گفت: من اين نگرش كه مبناي انتخاب كانديداي واحد اصولگرايان مقبوليت عمومي باشد را مي پسندم و فكر مي كنم اگر مكانيزم دقيق و درستي براي آن در نظر گرفته شود مي توان به نتيجه رسيد.اين كانديداي رياست جمهوري در اردبيل به خبرنگاران گفت: مقام معظم رهبري نه در انتخابات قبلي و نه در انتخابات حاضر قصد حمايت از هيچ كانديدايي را ندارند و كساني كه چنين شايعاتي درست مي كنند در اشتباهند. وي در تشريح برنامه اقتصادي خود به معضل بيكاري اشاره كرد و گفت: سازوكار دولت آينده بايد كاهش تصدي گري دولت و كوچك سازي آن باشد و بايد طبق برنامه ۵ ساله چهارم كه مصوب مجلس، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام است حركت كند و نمي تواند برنامه خاص اجرايي براي خود خارج از برنامه چهارم در نظر بگيرد.
برگزاري همايش انتخاباتي ائتلاف نهم استان تهران
فارس: دبير اجرايي خانه كارگر استان تهران از برگزاري همايش انتخاباتي ائتلاف نهم براي فرداي بهتر استان تهران در نيمه دوم فروردين ۸۴ خبر داد.اسماعيل حق پرست با اشاره به جلسه يك شنبه هيات اجرايي خانه كارگر استان تهران تصريح كرد: در اين همايش كه در نيمه دوم فروردين سال آينده برگزار خواهد شد، در خصوص مسائل انتخاباتي بحث خواهد شد.وي همچنين از احتمال حضور اكبر هاشمي رفسنجاني دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام كه مورد حمايت ائتلاف نهم براي فرداي بهتر بوده و اساس تشكيل اين ائتلاف نيز مي باشد، در اين همايش خبر داد.
آخرين تصميم فراكسيون اصولگرايان
ايسنا: يك عضو فراكسيون اصولگرايان در مجلس با اشاره به نشست روز يك شنبه برخي از اعضاي اين فراكسيون با محسن رضايي و احمد توكلي گفت: در اين جلسه بحث شد كه زمان اعلام كانديداي نهايي تا سه، چهار هفته مانده به انتخابات به تعويق بيفتد.«جواد جهانگيرزاده» اظهار داشت: در نشست ديروز قرار بود آقايان قاليباف، احمدي نژاد، رضايي و توكلي حضور داشته باشند، ولي آقايان قاليباف و احمدي نژاد نتوانستند حضور يابند.وي همچنين درباره تشكيل ستاد انتخاباتي اصول گرايان تصريح كرد: اين موضوع قطعي نيست؛ بحث اين است كه هماهنگي جدي ميان نيروهاي اصول گرا صورت گيرد و از توزيع و تفرق آرا جلوگيري شود.
آخرين اظهار نظر رئيس گروه مشاوران اصغرزاده
ايسنا: رئيس گروه مشاوران اصغرزاده، براي بررسي شرايط حضور دبير كل فعلي حزب همبستگي در صحنه انتخابات رياست جمهوري، گفت: مشاوران به اصغرزاده توصيه كرده اند كه در عرصه نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري حضور پيدا كند و وي حتما حضور پيدا خواهد كرد.بهروز گتميري، افزود: ما براي بررسي اوضاع سياست داخلي و خارجي، گروه مشاوراني را تشكيل داديم و قصد داشتيم كه كيفيت حضور اصغرزاده را در نهمين انتخابات رياست جمهوري بررسي كنيم. با توجه به شرايط جهاني و وضعيت اصلاحات احساس مي كنيم كه مناسب است نيروهايي مانند اصغرزاده با يك سابقه انقلابي وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري شوند.
هاشمي: مردم بخواهند مي آيم
ايسنا: هاشمي رفسنجاني طي سخناني در مراسم افتتاح اولين باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران درباره حضور در عرصه انتخابات رياست جمهوري، گفت: همانطور كه بارها گفته ام ترجيح مي دهم كه فردي با انرژي بيشتر وارد ميدان شود كه بهتر از ما بتواند از عهده اداره كشور برآيد. البته اگر مسئوليت متوجه من شد، احساس كردم كه شرايط ايجاب مي كند و مردم نيز بخواهند دريغ نخواهم كرد ولي دعا مي كنم در ايران آنقدر افراد مدير كم نداشته باشيم كه احتياج به حضور من باشد، بنده هر كجا كه باشم به جامعه خدمت مي كنم.وي ابراز اميدواري كرد كه كشور روزي را نبيند كه مدير توانمند، دانا و مورد قبول نداشته باشد .وي اظهار داشت كه هنوز زود است تصميم بگيرم، بايد صبر كرد و ديد كه برنامه هاي كانديداهاي ديگر مورد قبول مردم است يا نه و اگر اينچنين نباشد آنوقت نوبت من است.
كانديداي ما كروبي است
ايسنا: بيانيه پاياني همايش سراسري مجمع نيروهاي خط امام(ره)، صادر شد.
در اين بيانيه با اشاره به فرازي از فرمايشات حضرت امام(ره) مبني بر اينكه «مردم در انتخابات آزادند و احتياج به قيم ندارند» ، آمده است: امروز كمتر كسي را مي توان يافت كه ضرورت اصلاحات را منكر شود و آن را نپذيرد. آنچه كه بيشتر مشاهده مي شود، تفسيرهاي مختلف از اصلاحات و اولويت هاي آن است، اعضاي مجمع نيروهاي خط امام، اكنون و پس از حوادث مختلفي كه بر اصلاحات و اصلاح طلبان گذشته، با تقدير از زحمات جناب آقاي خاتمي، عرضه حرفي جديد و مقوم هاي تازه براي اصلاحات را ضرورت و مقدمه اين مهم را حضور يكپارچه در پاي صندوق هاي راي و انتخابات فردي كارآمد و معتقد به اصلاحات مي داند.صادركنندگان بيانيه افزوده اند: مجمع نيروهاي خط امام به عنوان اولين گروه سياسي حامي حجت الاسلام والمسلمين مهدي كروبي در همايش سراسري خود نيز با عنايت به شرايط حساس داخلي و بين المللي و پس از بحث و بررسي تفصيلي پيرامون نامزدهاي مطرح و اولويت هاي موجود بر حمايت خود از ايشان تاكيد مي ورزد.
خودمان را با شوراي هماهنگي منطبق مي كنيم
ايسنا: دبير كل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بيان اين كه سعي مي كنيم خود را با نظرات شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب منطبق كنيم، افزود: اگر كانديداي نهايي اين شورا علي لاريجاني باشد، ما نيز روي او توافق مي كنيم.علي يوسف پور افزود: هر زمان كه شوراي هماهنگي به تصميم نهايي و قطعي برسد، طبيعتا كانديداي مورد حمايتش را اعلام مي كند، اما به نظر مي رسد هنوز به تصميم گيري نهايي در اين باره نرسيده است.
نقد عملكرد انتخاباتي صدا و سيما
ايسنا: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در آخرين جلسه سال ۸۳ اين شورا با نقد عملكرد صداوسيما در حوزه انتخابات رياست جمهوري نهم، موضع گيري برخي از نهادهاي حكومتي درباره انتخابات را مورد بررسي قرار داد.رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات افزود: با وجود انتظار از صدا و سيما نسبت به تنظيم برنامه هاي متناسب با افكار و سلايق گوناگون، شاهديم كه اين سازمان هنوز اقدامي را در اين حوزه انجام نداده است.هادي خامنه اي با استناد به برنامه اي كه طي هفته گذشته از اين رسانه پخش و طي آن مجري خانم اين برنامه ديدگاههاي تمام كانديداهاي رياست جمهوري را به نوعي طنزگونه مورد بازبيني قرار داد، گفت: اين نوع برنامه ها نه تنها اثر مثبتي در جهت تشويق مردم نسبت به شركت در انتخابات نخواهد داشت،  بلكه عملي است كه حتي از حريم ادب و اخلاق فاصله دارد.
بنا نداريم لاريجاني را به اين زودي ها معرفي كنيم
ايسنا: يك عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، گفت: علي رغم اينكه طبق نظرسنجي هاي صورت گرفته فعلا علي لاريجاني از مقبوليت مردمي بيشتري برخوردار است اما بنا نيست وي را به عنوان كانديداي نهايي شوراي هماهنگي به اين زودي ها معرفي كنيم چرا كه معتقديم هنوز بايد صبر كرد. مريم بهروزي دبير كل جامعه زينب، با بيان اينكه تا اين مقطع لاريجاني در راس است، ادامه داد: بر اين باوريم كه برخلاف كشورهاي ديگر در كشور ما حرف آخر را مردم مي زنند.
خطر انتخاب كانديدا بدون توجه به مردم
ايرنا: رييس  و سخنگوي  ستاد انتخابات  احمد توكلي ، نامزد احتمالي  انتخابات  رياست  جمهوري ،گفت : اگر شوراي  هماهنگي  به  تابلوي  جناح  راست  شهرت  پيدا كند، زيان  خواهد ديد.الياس  نادران  روز دوشنبه  در گفت  و گو با خبرنگار سياسي  ايرنا، افزود: بايد از انتساب  شوراي  هماهنگي  نيروهاي  انقلاب  اسلامي  به  جناح  راست  يا هر جناح  ديگر پرهيز شود.همچنين نادران  تصريح  كرد:اگر به  آراي  مردم  احترام  بگذاريم  به  طور طبيعي  بايد اجازه  دهيم  كانديداها خود را به  مردم  عرضه  كنند و فرصتي  پيش  آيد كه  مردم  با ديدگاه ها، برنامه ها و مواضع  كانديداها آشنا و بعد از آن  فرد اصلح  را انتخاب  كنند.
برنامه هاي انتخاباتي شبكه تهران
ايسنا: ويژه برنامه نهمين دوره انتخاب رياست جمهوري با عنوان «انتخاب نهم» در شبكه تلويزيوني تهران آماده مي شود.«انتخاب نهم» عنوان ويژه برنامه اي از گروه سياسي شبكه تهران است كه در ۱۹ قسمت ۲۰ دقيقه اي و به صورت تركيبي از اواسط فروردين  ماه ۸۴ پخش خواهد شد.
همچنين «سبز را بخوان» عنوان مستندي تاريخي است كه گروه اجتماعي شبكه تهران آن را در ۹۰ دقيقه براي روز ۱۲ فروردين ۸۴ تهيه كرده است.اين برنامه كه شامل ۲ بخش آرشيوي و تصويربرداري است به وقايع انقلاب و اهم آن روز انقلاب اسلامي مي پردازد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |