يكشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۴ - Apr 3, 2005
فرصت نو
اولين روز شلوغ سال، دوباره ازدحام در خيابان هاي پر رفت و آمد، تكاپو در گستره هاي بيكران تلاش براي هر چيز؛ از معاش تا معاد. سالي نو آغاز شده است و فرصتي ديگر در اختيار ما حاضران عرصه هستي قرار گرفته كه يا باشيم آنچنان كه بوده ايم، يا بشويم آنچنان كه مي خواسته ايم. تعطيلات طولاني نوروز در ايران با وجود همه معايب و زيان هايش، اين حسن را دارد كه به آدمي فرصتي را مي دهد تا دست كم يك بار در سال مرور كند آنچه را كه از سر گذرانده و وا برسد آنچه را كه در پيش دارد. هم بدين خاطر مي توان به طليعه سالي كه نو شده است اميد بست و با نظاره در افق هاي دوردست آن هواي آرامش و اعتماد را تجربه كرد: پنجاه هفته در پيش رو، كه مي توانند عرصه فراخي باشند براي هر آنچه كه در سال گذشته به دست نيامده، يا از دست گريخته و يا دست نيافتني مي نموده است. بر اين هواي تازه اميد مي بنديم، توكل به قادر متعال مي كنيم و دل نگراني ها را وا مي گذاريم با دل دادن به اين فرمايش مولا كه... الخير في ماوقع....
***
مقام معظم رهبري در پيام نوروزي شان امسال را سال «همبستگي ملي و مشاركت عمومي» نام نهادند. شايد بزرگترين نمايه بروز همبستگي و مشاركت ملي در سال ۸۴ انتخابات بسيار مهم و تأثيرگذار بيست و هشتم خرداد باشد. انتخاباتي كه بي ترديد فصلي مهم و بنيادين در تاريخ انقلاب اسلامي مردم ايران را رقم خواهد زد. اميد داريم هر آنچه كه در اين انتخابات رخ خواهد داد در جهت خير و صلاح اسلام و انقلاب و مردم ايران بوده و فرصتي باشد براي نو شدن اهداف و آرمان هاي بزرگ شهداي گرانقدر اين سرزمين. از رسانه ها انتظار مي رود ضمن تلاش براي برپايي يك انتخابات شورانگيز و پر هيجان هرگز معيار اعتدال و انصاف را از كف ننهند و براي دستيابي به يك انتخاب اصلح مردم را ياري كنند. از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، به عنوان مدعيان مديريت امور اجرايي كشور نيز انتظار مي رود كه در جريان فعاليت ها و تبليغات انتخاباتي با توجه به اوضاع جهاني و شرايط منطقه، مصالح عمومي را قرباني مطامع زودگذر ننموده و فضايي را ايجاد كنند كه به دور از هيجانات كاذب و القائات غير واقع بينانه در نهايت مردم به رأي به «برنامه ها» روي بياورند، نه رأي به اشخاص و يا شعارها و وعده و وعيدهايي كه از ابتدا هم معلوم باشد مطرح نمودن آنها غير مسئولانه است. به هر رو انتظار مي رود كه انتخابات در پيش رو آنچنان برگزار شود كه زيبنده ملت بزرگ ايران و تاريخ باشكوه انقلاب اسلامي است.
***
روزنامه همشهري طي سال ،۸۳ سالي پر كار را پشت سر گذراند. در اين سال تلاش شد كه همشهري به ويژه در عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي، شهري و زيست محيطي به يك رسانه موثرتر با توان جريان سازي گسترده تبديل شده و نيز ضمن افزايش شمار مخاطبان خود به خصوص ارتباط صميمانه تري با خوانندگان جوان كه در شمار نسل اول مخاطبان اين روزنامه نبوده اند، ايجاد كند. خوشبختانه افزايش شمارگان روزنامه در اين سال گواه موفقيت فعاليت هايي است كه در اين راستا صورت گرفته است هر چند كه مي دانيم توقع خوانندگان از پر تيراژترين روزنامه كشور هنوز از آنچه كه عرضه مي شود بسيار بالاتر است و اميدواريم در سال ۸۴ فرصت و مجال كافي براي برآوردن تقاضاهاي خوانندگان گرانقدر خود و رفع نواقص و كاستي هاي موجود را داشته باشيم. در سال ۸۳ موسسه همشهري با توسعه بخش هاي تحريري و با هدف ايجاد عرصه هاي جديد براي بسط ارتباط با اقشار مختلف شهروندان دست به انتشار مطبوعه هاي تازه اي همچون همشهري ماه، همشهري جوان و همشهري محله ها زد. در سال ۸۴ نيز بسط فعاليت هاي تحريري همشهري تداوم خواهد داشت و به تدريج توليدات جديد اين موسسه در اختيار خوانندگان محترم قرار خواهد گرفت و همچنان تقويت توان تأثيرگذاري و حوزه نفوذ روزنامه به عنوان يك رسانه فرهنگي _ اجتماعي و زيست محيطي و همچنين افزايش شمار مخاطبان روزنامه از جمله اهداف اصلي ما در اين سال خواهد بود.
***
و سرانجام اينكه، اميدواريم در سال ۸۴ يزدان پاك هرگز، حتي لحظه اي ما را به خود وانگذارد و همه لحظاتمان آنچنان باشد كه او خشنود باشد و ما رستگار.

يادداشت
اقتصادي
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |