دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۶۵
افزايش 100 درصدي قيمت ميوه در سرتاسر ايران
اعتراض، به نماز جمعه هم كشيده شد
آيا قيمت گوجه فرنگي كه روزي غذاي ساده سفره بسياري از مردم بود و امروز به عددعجيب دو هزار تومان نزديك مي شود، باز هم بالا  مي رود؟ چه كسي باورمي كند كه براي تهيه يك سالا د ساده متشكل ازگوجه، خيار وكاهو چند هزارتومان بايد پرداخت كرد؟
031680.jpg
ميوه، ميداندار اصلي بازار نوروزي بود. قيمت ميوه در سرتاسر ايران افزايش وحشتناك داشت و حتي در برخي از شهرستان ها مردم با كمبود و حتي نبود ميوه روبه رو شدند.
قيمت خيار در شهركرد به 11هزار ريال رسيد! سيمين رضايي، كارمند دولت در اين شهرستان، مي گويد: تهيه كردن ميوه در ايام نوروز آن هم با اين قيمت ها فوق العاده دشوار است.
در شهركرد، قبل از عيد مردم به راحتي قادر به تهيه ميوه از ميادين ميوه و تره بار بودند اما به رغم تزريق 50 تن ميوه توسط تعاوني روستايي استان چهارمحال و بختياري باز هم صف هاي طويل براي خريد ميوه در اين شهر تشكيل شد. به گفته رئيس سازمان بازرگاني اين استان حضور واسطه ها در بازار خريد و فروش ميوه، باعث گران شدن آن مي شود.
در اصفهان اما ميوه تا دو برابر قيمت واقعي اش فروخته شد. شهرداري اصفهان قبل از عيد اقدام به ايجاد 12 مركز تهيه و عرضه مستقيم ميوه كرده بود اما اين تمهيدات نيز افاقه نكرد. كمال سلا مي، يك شهروند اصفهاني مي گويد: قيمت پرتقال تامسون درجه يك تا قبل از عيد بين 5 تا۶ هزار ريال بود اما اينك همين ميوه اما نه با كيفيت قبلي تا 15 هزار ريال هم به فروش مي رسد.
به گفته يكي از عاملا ن فروش ميوه در سبزه ميدان اصفهان، جايي كه ميوه در اين مركز به نازلترين قيمت به فروش مي رسد، دلا لا ن ميوه عامل گراني هستند و اين اقدام آنها به دنبال ايجاد مراكز تهيه و توزيع ميوه ارزان قيمت رخ داده است.
به گفته او ورود انبوه مسافران به اصفهان را نبايد در اين گراني بي سابقه ناديده گرفت كه پايتخت نشينان گراني را با خود از تهران به شهرستان ها آورده اند!
اين در حالي است كه عباس جمشيدي، مدير ساماندهي مشاغل و سازمان ميادين ميوه و تره بار اصفهان، مي گويد: نارنگي پاكستاني 150 تومان است، اما آن را به قيمت هزار تومان عرضه مي كنند. تنها عامل گراني دلا ل ها هستند.
اين مقام مسوول خبر مي دهد كه صادرات ميوه به كشورهاي عراق، افغانستان و آسياي ميانه پيش از عيد باعث بالا رفتن قيمت ها شده است.
تبريز اما دست كمي از اصفهان و شهركرد نداشت. در روزهايي كه گذشت، پرتقال به قيمت كيلويي 1500 تومان وخيار به قيمت كيلويي 1300 تومان در اين شهر عرضه شد. مجيد پوراظهر، يك شهروند تبريزي، مي گويد: با اين و ضعيت چگونه مي شود بارويي گشاده از ميهمانان پذيرايي كرد.
به گفته برخي از شهروندان تماس با شماره 124 كه توسط مسوولا ن براي پيگيري گراني اعلا م شده بود بي نتيجه مانده است.
براي خرم آبادي ها، سيب قرمز قيمت طلا  داشت! سيب از 600 تومان به قيمت 1200 تومان به فروش مي رسيد. پرتقال پيوندي از 600 تومان قبلي به هزار تومان افزايش يافته بود.
زهرا جودكي، يك شهروند خرم آبادي، مي گويد: هم اكنون برخي از اجناس خوراكي از سبد غذايي بسياري از خانواده ها خارج شده چرا كه مردم قدرت خريد اينگونه اقلا م را ندارند.
فريد رضا، سرپرست معاونت نظارت و بازرسي سازمان بازرگاني لرستان علت افزايش نرخ فروش ميوه را افزايش تقاضاي مردم اعلا م كرده و مي گويد به علت سود بالا ي فروشندگان جريمه متخلفان بي تاثير است.
هجوم زائران به مشهد هم، قدرت خريد ميوه در اين شهر زيارتي را كاهش داد. در روزهاي نوروز هر كيلو پرتقال تامسون كه اغلب آنها در اندازه هاي بسيار كوچك و پژمرده بودند 14 تا 16هزار ريال قيمت داشت. سيب 8 تا۹ هزار ريال، بدترين نوع خيار هفت هزار ريال، گوجه فرنگي هر كيلو 12هزار ريال و حتي پياز 5هزار ريال به فروش مي رسيد. حتي موز كه دو سه سالي مي شد قيمت آن هرگز از 10 هزار ريال فراتر نرفته بود اكنون به 16هزار ريال رسيده است. امسال ميوه در مشهد به طرز بي سابقه اي كمياب شد و اگر ميوه اي هم بود به چند برابر قيمت فروخته مي شد.
براساس پيش بيني ها شهر مشهد روزانه نيازمند 250 تن ميوه بود كه با شهرها و شهرك هاي اطراف اين ميزان به 350 تن مي رسيد، حال آنكه ذخيره ميوه انبارهاي شهر 10 هزار تن سيب و كمتر از 100 تن پرتقال بود.
احمدي، رئيس صنف بارفروشان مشهد مي گويد: ميوه فروشان بي انصاف، ميوه ها را تا 100 درصد گرانتر از ميادين عرضه كردند و هيچ كنترل جديدي هم روي آنها نشد.
در ايلا م اما گوجه فرنگي به قيمت كيلويي 11 هزار ريال فروخته شد. اخطار روابط عمومي بازرگاني ايلا م به گرانفروشان نيز چاره ساز نبود و سرانجام در سمنان امام جمعه اين شهرستان وارد عمل شد و از آنهايي كه باعث آشفتگي بازار ميوه شده بودند به عنوان محاربين اقتصادي نام برد و از دولت خواست تا با آنها برخورد كند.
ايام تعطيل، قيمت ميوه كام ها را تلخ كرده بود...

افزايش كرايه هاي حمل ونقل در سال جديد
آغاز چانه زني مسافر و راننده
031677.jpg
عكس : ساتيار
صنم بياناتي
سال گذشته زماني كه قرار شد پس از تعطيلا ت نوروز قيمت بنزين افزايش يابد، هنوز تعطيلا ت تمام نشده بود كه بسياري از تاكسيداران نرخ كرايه خود را بالا  بردند.
اما امسال با وجود جلوگيري از افزايش قيمت مهمترين مواد مصرفي تاكسي ها كه همان بنزين است، هرگونه افزايش نرخ كرايه تاكسي ها از طرف رانندگانشان از سوي تاكسيراني تخلف اعلا م شده است و مديريت جديد تاكسيراني برخوردي قاطع با متخلفان انجام مي دهد. با وجود اعلا م ثابت بودن نرخ كرايه تاكسي ها همانند سال گذشته، هستند رانندگاني كه اهميتي براي اين مساله قائل نيستند. مصداق بارز اين موارد را در گوشه و كنار تهران بزرگ به وضوح مي توان ديد. در مسير ميدان ونك به سمت پارك ساعي و پايين تر برخي از راننده تاكسي ها 50تومان به كرايه معمول اين مسير اضافه كرده اند. يكي از آنها زماني كه با اعتراض برخي مسافران مبني بر اينكه طي اعلا م تاكسيراني راننده ها حق اضافه كردن كرايه را ندارند مواجه شد پاسخ داد: من به تاكسيراني كاري ندارم. خيابان ها پر از چاله است، آسفالت ها وضعيت بدي دارد، اين ماشين هر 2 ماه يك بار نياز به سرويس دارد. لوازم يدكي هم گران است، هزينه اش را بايد از كجا تهيه كنيم؟
البته بايد گفت جاي اميدواري است، چرا كه هنوز كساني هستند كه از قانون پيروي مي كنند. درهمين مسير ونك  ساعي راننده اي ديگر نرخ تاكسي خود را افزايش نداده است. وي مي گويد: ما تابع قوانين تاكسيراني هستيم، گويا قرار است امسال افزايش قيمت كرايه نداشته باشيم ما هم تابعيم، البته اميدواريم اين عدم افزايش قيمت در ديگر موارد هم اجرا شود تا ما نيز دچار مشكل تامين هزينه نشويم.
در مسير محدوده فاطمي به كوي نصر كرايه همانند سال گذشته از مسافران دريافت مي شود. خانم جواني كه مسافر تاكسي است مي گويد: دراين محدوده نرخ ها مانند سال گذشته است. مشكل، بيشتر مواقعي است كه هوا برفي يا باراني است يا شب دير وقت است. نمي دانيم چرا كرايه تاكسي ها در چنين مواقعي افزايش مي يابد يا اصلا  اين مساله قانوني است؟
يكي از مسافران در همين مسير كه آقايي حدود۵۰ساله است مي گويد:   شب عيد به خاطر ترافيك شديد در همين مسير كرايه دو برابر داده ام راننده تنها دليل اين مساله را ترافيك و معطل شدن در مسير عنوان كرد. آيا واقعا رانندگان اين اجازه را دارند تا در چنين مواقعي قيمت ها را افزايش دهند؟
24028 دستگاه تاكسي گردشي با خط نارنجي، 3847 دستگاه تاكسي پلا ك قرمز با نوار فيروزه اي كه در 91 خط رسمي فعاليت دارند و 18500 تاكسي راهي با نوارشطرنجي در 379 خط غيررسمي به همراه 892 تاكسي تلفني با نوار مشكي در سطح تهران مشغول به كار هستند و درسال 84 با نرخ مشابه سال 83 كار خود را ادامه مي دهند. اين تاكسي ها در سطح شهر زير نظر تاكسيراني هستند و در صورت سرپيچي از قانون فوق و با تماس هاي مردم به شكايت آنها در اين خصوص رسيدگي شده و تاكسيراني از رانندگان متخلف به صورت شفاهي و كتبي تعهد مي گيرد و در صورت تكرار تخلف توسط اين افراد در مراحل بعدي، كارنامه (پروانه كار) ايشان باطل خواهد شد. تاكيد بر برخورد با متخلفان از سوي مدير روابط عمومي تاكسيراني اعلا م شده است. شيخ زين الدين، مدير روابط عمومي تاكسيراني در اين خصوص مي گويد: دو شماره تلفن براي شكايات مردم اعلا م شده است. همچنين ما شماره روابط عمومي تاكسيراني را نيز براي سهولت كار در اختيار مردم قرار داده ايم و در صورت شكايت، مردم مطمئن باشند كه ما با شخص خاطي برخورد خواهيم كرد. البته لا زم به ذكر است كه بيشتر گله مردم از مسافركش هاي شخصي است.
مسووليت اين رانندگان نيز با راهنمايي و رانندگي است و ما هيچ وظيفه اي در قبال تخلفات مسافركش هاي شخصي نداريم.
اما به نظر مي رسد تاكسي ها نيز به تبعيت از شخصي ها كرايه هاي خود را افزايش دهند.
ماشين هاي گشتي براي رسيدگي به تخلفات تاكسي هاي زير نظر تاكسيراني در سطح شهر فعال هستند. شيخ زين الدين در خصوص نرخ ها مي گويد:
نرخ مسير خط هاي مختلف روي شيشه آنها نصب شده است. خط هاي غيررسمي نيز تحت سازماندهي قرار گرفته اند و به زودي ساماندهي مي شوند و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.
شايد آنچه در اين بين بيش از همه به عنوان مشكل خودنمايي مي كند مساله كرايه تاكسي هاي گردشي است. تاكسي هاي گردشي در سطح شهر با كرايه 75 تومان مسافران را جا به جا مي كنند، البته اين كرايه تا مسير خاصي بدين گونه است و بيش از مسافت مشخص شده قاعدتا بايد با استفاده از تاكسيمتر بقيه كرايه مشخص شود كه متاسفانه عدم استفاده از تاكسيمتر در اكثريت قريب به اتفاق تاكسي ها مشكلا ت متعددي را در تعيين كرايه واقعي آنها به وجود آورده است. بايد ديد مديريت جديد تا چه اندازه در راه اندازي تاكسيمتر در بين تاكسي هاي گردشي موفق خواهد بود؟
سازمان تاكسيراني از ارايه تعرفه و نرخ كرايه هاي تاكسي در خطوط مختلف خودداري كرده و علت آنرا امكان تحريف در نرخ ها اعلا م كرده است. به گفته مسوول روابط عمومي سازمان تاكسيراني در صورت تحريف نرخ ها كنترل آنها و رسيدگي به تخلفات بسيار دشوار مي شود، اين در حالي است كه اعلا م نرخ كرايه ها به صورت رسمي مي تواند سبب آگاهي مردم و اعلا م تخلف به واحد نظارت و بازرسي سازمان تاكسيراني شود.

مدير عامل سازمان تاكسيراني: تخلفات را به ما اطلا ع دهيد
مدير عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران اعلا م كرد، نرخ كرايه تاكسي ها در سال جديد افزايش نخواهد يافت.
امير محمود دهلوي گفت: شهروندان مي توانند رانندگان تاكسي هاي متخلف خطي و گردشي را كه اقدام به افزايش خودسرانه نرخ كرايه ها درابتداي سال جديد كرده اند به واحد بازرسي سازمان تاكسيراني معرفي كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دهلوي با تاكيد بر اينكه هيچ دليلي براي افزايش نرخ كرايه تاكسي ها در سال 84 وجود ندارد، ادامه داد: با اعلا م ثابت ماندن قيمت بنزين در سال جديد ديگر دليلي براي افزايش نرخ كرايه ها نيز وجود نداشته و نرخ امسال ثابت خواهد ماند.
وي اصلا ح وضع موجود را نيازمند همكاري و مساعدت شهروندان تهراني در ابتداي سال جديد دانست و اطمينان داد با كمك گزارش هاي مردمي و واحد نظارت و بازرسي سازمان تاكسيراني با رانندگان متخلف تاكسي هاي خطي و گردشي برخورد خواهد شد.
دهلوي از شهروندان خواست، موارد تخلف را با يادداشت شماره پلا ك تاكسي متخلف با شماره تلفن هاي 3736666 و 3737777 به واحد نظارت و بازرسي سازمان نظارت تاكسيراني اطلا ع دهند.

نرخ رايج كرايه هاي تاكسي در مسيرهاي مهم
۲۵۰ تومان
وليعصر - سيد خندان
۳۲۵ تومان
وليعصر - رسالت
۲۵۰ تومان
وليعصر - ونك
۱۰۰ تومان
وليعصر - هفت تير
۳۵۰ تومان
رسالت - ونك
۱۵۰ تومان
رسالت - سيدخندان
۲۵۰ تومان
رسالت - آرژانتين
۱۵۰ تومان
آرژانتين - هفت تير
۱۵۰ تومان
ونك - آرژانتين
۲۵۰ تومان
آرژانتين - آفريقا
۲۰۰ تومان
ونك - آفريقا
۱۵۰ تومان
جهان كودك - آفريقا
۱۵۰ تومان
انقلا ب - وليعصر
۳۵۰ تومان
انقلا ب - سيد خندان
۱۵۰ تومان
فاطمي - وليعصر
۱۵۰ تومان
فلكه دوم تهرانپارس - رسالت
۳۵۰ تومان
وليعصر - صادقيه
۵۰۰ تومان
وليعصر  جنت آباد
۱۵۰ تومان
انقلا ب - ميدان قزوين
۱۵۰ تومان
آزادي - اكباتان
۵۰۰ تومان
آزادي - رسالت
۴۰۰ تومان
آزادي - سيد خندان
۳۵۰ تومان
آزادي - ونك
۳۵۰ تومان
آزادي - وليعصر
۲۰۰ تومان
آزادي - انقلا ب
۲۵۰ تومان
نوبنياد - رسالت
۲۵۰ تومان
صادقيه - انقلا ب
۲۵۰ تومان
راه آهن - وليعصر
۲۰۰ تومان
ميدان گلها - ونك
۲۰۰ تومان
شهرك غرب - پونك
۲۵۰ تومان
شهرك غرب - ونك
۲۰۰ تومان
ابتداي مطهري - سيد خندان
۳۰۰ تومان
ابتداي مطهري - هفت حوض (نبوت)
۲۵۰ تومان
آزادي - فردوسي
۴۰۰ تومان
آزادي - هفت تير
۱۰۰ تومان
آزادي - صادقيه
۳۰۰ تومان
هفت تير - خراسان
۳۰۰ تومان
افسريه - رسالت
۳۰۰ تومان
هفت تير - پيروزي
۲۵۰ تومان
فاطمي - گيشا
توضيح: در بسياري از مسيرها با آغاز سال نو بر نرخ كرايه ها تا 50 تومان اضافه شده است، هر چند سازمان تاكسيراني زير بار نمي رود و اعلا م كرده كه نرخ كرايه ها افزايشي نداشته است.
با توجه به اعلا م سازمان تاكسيراني نرخ هاي سال گذشته ذكر شده است.

كوتاه
مونوريل با همكاري آلمان
اعلا م خبر سرمايه گذاري 16 ميليارد دلا ري ايران براي توسعه سيستم قطار داخل شهري در 20 سال آينده ، مي تواند نقطه دور اما روشني براي احتمال راه اندازي مونوريل باشد.
اتحاديه بازرگاني خاور نزديك و ميانه در آلمان بااعلا م اين خبر در نشريه داخلي خود اضافه كرد: ايران قصد دارد 750 كيلومتر راه آهن در هفت شهر مركزي خود احداث كند و قرار است تا سال 2020 ميلا دي 50 درصد از تردد جاده اي و خياباني در شهرها را با قطار شهري جايگزين كند.
اتحاديه بازرگاني خاور نزديك و ميانه در آلمان براي ارتقاي مناسبات اقتصادي دوجانبه بين آلمان و منطقه خاورميانه تلا ش مي كند. اين اتحاديه با جمع آوري اطلا عات بازار منطقه خاورميانه و نزديك و بخش هاي اقتصادي فعال در اين منطقه، اين اطلا عات را در اختيار شركت هاي آلماني قرار مي دهد.
031683.jpg
تمهيد ويژه براي 28 صفر
ظرفيت جا به جايي مسافر در مسير مشهد - تهران در دهه آخر ماه صفر 13 هزار و 440 نفر افزايش پيدا مي كند كه اين امر با اضافه شدن 10 رام قطار مسافري به اين مسير مقدور مي شود.
علت اين امر نزديك شدن به ايام رحلت پيامبر(ص) در 28 صفر است كه مشهد شاهد حجم زيادي از عزاداران خواهد بود.
زلزله در دايملر كرايسلر
دايملر كرايسلر كنسرسيوم خودروسازي آلمان با فراخواني يك ميليون و 300 هزار دستگاه خودرو مرسدس بنز از بازار جهاني،  بزرگترين فراخواني را در تاريخ حيات اين كنسرسيوم انجام داد.
اين تعداد حتي بيشتر از كل خودروهايي است كه اين كنسرسيوم درسال گذشته توليد كرده است. به نوشته روزنامه تاگس اشپيگل اين فراخواني، كنسرسيوم دايملر كرايسلر را به لرزه در آورده است. اشكال اين خودروها در تاسيسات ترمز و نرم افزار تامين برق آن است. آيا اين خبر توجه خودروسازان ايراني را بر مي انگيزد؟
كمك هزينه تحصيلي براي جانبازان
اداره كل جانبازان خراسان رضوي براي جانبازان اين استان تسهيلا تي قايل شده كه از آن جمله مي توان به كمك هزينه تحصيلي براي آنها اشاره كرد.
به گزارش روابط عمومي اين اداره، جانبازان با ضايعه 25 درصد به بالا  و خانواده هاي آنان در سال جديد براي تحصيل در دانشگاه ها از كمك هزينه تحصيلي بهره مند مي شوند.
عمره گزاران به صف
امسال حدود 450 هزار عمره گزار ايراني در قالب حدود 4 هزار كاروان زيارتي به خانه خدا مي روند. نخستين گروه از عمره گزاران ايراني از استان تهران كه تعداد آنان به 400 نفر مي رسد،  ديروز عازم بندر جده شد. از ميان حدود 450 هزار زائر ايراني، 175 هزار نفر توسط شركت هواپيمايي اير سعودي، 100 هزار نفر با شركت هواپيمايي ماهان اير و بقيه به وسيله شركت هواپيمايي ايران اير رهسپار مدينه منوره و بندر جده مي شوند.
مسكن و محل اقامت مورد نياز زائران ايراني در مدينه و مكه از سوي سازمان حج و زيارت فراهم شده و اكثر منازل استيجاري براي عمره گزاران ايراني در اطراف مسجد النبي(ص) و مسجد الحرام قرار دارند. التماس دعا!
تعرفه 100 درصدي براي واردات خودرو
تعرفه واردات خودرو سال گذشته بر اساس حجم موتور از 130 تا 150 درصد در نوسان بود كه امسال بدون در نظر گرفتن حجم موتور از خودروهاي سواري وارداتي 100درصد و از اتوبوس و ميني بوس و كاميون 20درصد حقوق ورودي اخذ مي شود.
ناجي ايراني براي كارخانه انگليسي
يك شركت توليدكننده ابزارآلا ت تزئينات فلزي در انگليس اعلا م كرد: برخي سفارش ها از ايران موجب نجات اين كارخانه از فروپاشي شده است.
استيون مكداول ، مدير كل شركت كرابتري كه در شمال شرقي انگليس واقع شده است، در گفت وگو با يك نشريه محلي تصريح كرد: اين كارخانه موفق شده مقادير قابل توجهي سفارش از ايران دريافت كند و همين امر يكي از عوامل نجات آن از فروپاشي بوده است.
مكداول ابراز اميدواري كرد كه صدور محصولا ت كارخانه اش به ايران ادامه يافته و موفقيت هاي بيشتري نصيب شركت كرابتري شود. شركت مذكور در زمان تغيير مديريت 2 ميليون دلا ر بدهكار بوده است.

درد دل
با ما تماس بگيريد، شنبه تا چهارشنبه
۱۵( 2052627 تا )۱۶
جريمه احتمالي
من چندي قبل به دليل احتمال برخورد با موتور گشت راهنمايي، 7 هزارتومان جريمه شدم. آيا افراد به دليل احتمالا ت نيز جريمه مي شوند؟

صرفه جويي يا نقص فني؟
برق بعضي از مناطق تهران در طول يك روز حدود 2 يا۳ بار قطع مي شود و معمولا  هر بار به مدت يك ساعت. آيا هدف صرفه جويي است يا ايرادات فني؟

سنگ تمام راهنمايي و رانندگي
پليس راهنمايي و رانندگي در تعطيلا ت نوروز در جاده ها براي مسافرهاي نوروزي سنگ تمام گذاشت. جا دارد از عملكرد فوق العاده و نظم پليس راهنمايي در جاده ها تشكر كنيم.
يك شهروند

روشنايي براي گلستان
كوچه گلبرگ۴ غربي واقع در خيابان دادمان، خيابان گلستان در منطقه شهرك قدس روشنايي ندارد. لطفا در اين زمينه اقدام شود.

آسفالت ندارد
خيابان كوي نصر آسفالت نامناسبي دارد. نظر به اينكه خيابان اصلي اين منطقه نيز مي باشد، لطفا براي ترميم آسفالت اين منطقه اقدام نمايند.

هزينه بالا ي هتل
هزينه هتل ها و مسافرخانه ها در ايام نوروز خيلي بالا  بود. ما براي مسافرت به شيراز رفته بوديم و به سختي توانستيم يك اتاق از مسافرخانه نه چندان تميز را به قيمت شبي 20هزارتومان اجاره كنيم.

ساعت هاي قديم
در ميان اين همه مشكلا ت شايد اين نكته زياد به چشم نيايد، ولي ذكرش خالي از فايده نيست. در اولين روز فروردين ساعت رسمي كشور يك ساعت به جلو كشيده مي شود، اما ساعت هاي سطح شهر بيشترشان به همان ساعت قديم هستند و تنظيم نشده اند، معمولا  يكي دو ماهي طول مي كشد تا اين ساعت ها تنظيم شوند. از شهرداري مي خواهم به اين نكته هم توجه كند.

قيمت سرسام آور ميوه ها
از مسوولا ن عزيز به تازگي كسي براي خريد ميوه رفته است؟ اصلا  از قيمت ها مطلع هستند؟ مي دانند چه خبر است؟ واقعا چه كسي بايد رسيدگي كند و جلوي افزايش سرسام آور قيمت ميوه ها را بگيرد؟

گارانتي؟
از شركت... يك دستگاه گوشي همراه خريدم به هفته نكشيد، ايراد پيدا كرد. مراجعه كردم گفتند كه جزو موارد خدمات بعد از فروش نيست. اسم شركت را ننويسيد، ولي مي خواهم بگويم كه گارانتي در كشور ما اصلا  معني دارد؟

تخلف آشكار سفارت هلند؟
حدود 6 سال پيش سفارت هلند با اجاره كردن منزلي در جنب منزل من، سفارت خود را به اين مكان انتقال داد. از حدود 2 ماه پيش مشاهده كردم كه سفارت در حياط خود با حفاري و بتن ريزي و آرماتوربندي و قطع درختان مشغول ساخت و ساز است كه مراتب را فورا به مسوولا ن شهرداري منطقه 3 به صورت شفاهي و كتبي اطلا ع دادم و پيرو آن نمايندگاني از طرف معاونت شهرسازي و معماري و همچنين اداره فضاي سبز منطقه 3 بازديدهايي از محل به عمل آورده و تخلف در ساخت و ساز سفارت هلند مورد تاييد ايشان قرار گرفت.
ضمنا نماينده اي نيز از طرف اداره امور بين الملل شهرداري از محل بازديد به عمل آورده و ضمن تاييد تخلف سفارت هلند گزارش مربوطه را به وزارت امور خارجه ارسال كرد. ولي با وجود اين، سفارت هلند همچنان به كار خود ادامه مي دهد، بدون اينكه هيچ اقدام عملي براي جلوگيري از تخلف از طرف شهرداري يا وزارت امور خارجه انجام گرفته باشد.
خاطرنشان مي كنم كه سفارت هلند با اين ساخت و ساز غير مجاز در حياط خود صدمات و لطمات جبران ناپذيري را به ساختمان هاي اطراف وارد كرده است. آيا اگر كسي از سفارت هاي كشور ما در اروپا مرتكب چنين عمل خلا ف مقررات و ضوابط آن كشور شود، دولت يا مقامات قضائي آن كشور سكوت خواهند كرد؟ واقعا چه مرجعي در كشور ما مي  بايست به اينگونه اعمال خلا ف رسيدگي و از حقوق اتباع كشور خود حمايت كند؟ آيا واقعا كنوانسيون روابط ديپلماتيك تا اين حد به يك سفارت اجازه چنين اعمال خلا ف مقررات و ضوابطي را مي دهد؟
محمود يوسف زاده
مطلب فوق را يكي از خوانندگان محترم روزنامه به همراه نامه معاونت شهرسازي و معماري شهرداري منطقه 3 و اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري تهران براي ما ارسال كردند. قبل از چاپ آن تصميم داشتيم با مسوولا ن سفارت هلند هم صحبت كنيم تا يكطرفه به قاضي نرفته باشيم، اما تنها جواب آنها در پاسخ به درخواست ما اين بود كه با شهرداري وارد مذاكره شده ايم.

بازتاب
پيكان سبز رنگ نبود!
احتراما بازگشت به مطلب مندرج در روزنامه شماره 3642 مورخه 83/12/3 در خصوص پارك پيكان سبز به شماره 14853 تهران - م در پياده رو ابتداي خيابان قائم مقام مربوط به كنترل خط به اطلا ع مي رساند، با كنترل خط اول خيابان قائم مقام صحبت لا زم در اين مورد صورت گرفت و از مورخ 83/12/8 وسيله موصوف در محل ديده نمي شود.
روابط عمومي شركت واحد

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |