يكشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۹ - Apr 10, 2005
جزئيات حادثه گروگانگيري مدرسه راهنمايي رازي
گروگانگير اختلال رواني نداشت
003492.jpg
003489.jpg
003486.jpg
003483.jpg
گروه حوادث: نخستين گروگانگيري سال ۸۴ كه توسط يكي از پرسنل پيماني نيروي انتظامي در مدرسه راهنمايي پسرانه رازي به وقوع پيوست، با عمليات به موقع پليس تهران با موفقيت خاتمه يافت.
علي رغم اينكه در زمان گروگانگيري اعلام شده بود فرد گروگانگير دچار اختلال رواني است ديروز مركز اطلاع رساني ناجا به خبرنگار همشهري اعلام كرد وي در سلامت كامل رواني به سر مي برد.
اعلام گزارش گروگانگيري
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۴۵/۸ صبح روز پنج شنبه ۱۸ فروردين ماه مردي كه خود را مدير مدرسه پسرانه رازي معرفي كرد و بسيار وحشتزده بود با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفت و از وقوع يك گروگانگيري در مدرسه اش خبر داد.
اين مرد در نخستين اظهاراتش مدعي شد كه مرد جواني كه مسلح به چهار اسلحه كلاشينكف است دقايقي قبل وارد مدرسه شده و حدود ۳۰ دانش آموز را گروگان گرفته است.
با اعلام گزارش بلافاصله موضوع به مراتب عالي رتبه انتظامي اطلاع داده شد و تيمي از افسران زبده گشت انتظامي تهران بزرگ در محل حادثه كه بالاتر از ساختمان اسكان در خيابان وليعصر بود حاضر شدند. پس از صحت وقوع حادثه در كمتر از ۱۰ دقيقه گارد ويژه و تيم هاي عملياتي ويژه به سرپرستي سردار باطني
_ معاونت انتظامي تهران بزرگ _ در محل حادثه حضور يافتند.
در بررسي هاي مقدماتي مشخص شد كه مرد جوان با ورود به حياط مدرسه اقدام به شليك سه تير هوايي كرده و با تهديد دانش آموزان به سالن مدرسه رفته و با ادغام دو كلاس اول راهنمايي حدود ۳۰ دانش آموز پسر را وارد كلاس ۴/۱ كرده و آنان را گروگان گرفته است.
همچنين مدير مدرسه در نخستين بازجويي ها نزد سردار باطني عنوان كرده كه اين مرد با لباس نظامي و مسلح به چهار اسلحه است. گروگانگير پس از ورود به مدرسه عنوان كرد كه با يكي از فرماندهانش مشكل پيدا كرده و خواهان اين است كه يكي از مسئولان انتظامي از جمله جانشين فرماندهي و يا سردار طلايي به اين مكان بيايند و به حرف هاي وي گوش دهند. با انجام تحقيقات مقدماتي، بلافاصله مدرسه از كليه دانش آموزان تخليه شد و تك تيراندازها در مكان هاي مناسب قرار گرفتند.
آغاز عمليات
دقايقي از حضور مأموران پليس در محل حادثه نگذشته بود كه عده زيادي از مادران و پدران در مقابل در ورودي مدرسه حضور يافتند و با اضطراب فراوان در انتظار ديدن فرزندانشان بودند. نيروهاي پليس تمام محوطه اطراف مدرسه را محاصره كرده بودند.
چند تن از خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات در محل حضور يافتند و با اصرار فراوان وارد مدرسه شدند.
از داخل حياط به راحتي مي شد فرد گروگانگير را كه در داخل كلاس قدم مي زد مشاهده كرد. او كاپشن مشكي به تن داشت و اسلحه اي را در دست به صورت مسلح گرفته بود. دائماً قدم مي زد و گاهي اوقات براي بچه ها حرف مي زد.
همه چيز در سكوت محض پيش مي رفت. مأموران انتظامي دائماً از خبرنگاران رسانه ها تقاضا مي كردند تا مانع عمليات نيروهاي ويژه نشوند. ساعت ۲۰/۹ دقيقه را نشان مي داد. همه نيروها در جاهاي خود مستقر بودند. صداي بيسيم مأموران كه عمليات را چك مي كردند، شنيده مي شد.
ناگهان صداي فريادهاي مادري در آن طرف نرده ها، توجه همه را به خود جلب كرد. او مي خواست هر طوري كه شده فرزندش را ببيند. تيم روانكاوي وارد عمليات شد. قرار بود با صحبت هايي كه با مرد جوان مي شود، او را راضي كنند تا كاري با بچه ها نداشته باشد، اما همين كه كار توسط تيم روانكاوي پليس آغاز شد، ناگهان صداي كف زدن و سوت زدن از داخل كلاس شنيده شد.
همه در تعجب بودند. مسئولان مدرسه در حالي كه خونسردي خود را حفظ مي كردند، سعي كردند تا محيط را آرام كنند. ظاهراً دانش آموزان از فرد گروگانگير وحشتي نداشتند و با او همكلام شده بودند. دقايقي پليس نمي دانست چكار بايد بكند. همه سردرگم بودند و فكر مي كردند اگر فرد گروگانگير قصد گول زدن بچه ها را داشته باشد و يا خطري آنان را تهديد كند چكار بايد بكنند.
دستور آماده باش صادر شد. همان موقع بود كه تيم ويژه وارد راهرو مدرسه شدند. مرد جوان درخواست يك ليوان آب كرد. در حالي كه ساعت ۳۰/۱۰ را نشان مي داد، مرد جوان بدون هيچ مقاومتي خود را تسليم پليس كرد و در حالي كه بي رمق راه مي رفت توسط مأموران با يك خودرو موسو مشكي رنگ به بيمارستان انتقال يافت و بدين ترتيب عمليات گروگانگيري پس از يك ساعت و ۳۵ دقيقه در حالي خاتمه يافت كه ۳۰ دانش آموز كلاس
۴/۱مدرسه راهنمايي رازي جان سالم به در بردند.
گفته هاي دو تن از دانش آموزان
بر پايه گزارش، پس از انتقال مرد گروگانگير كه گفته مي شد مهدي نام دارد به بيمارستان، دانش آموزان كلاس ۴/۱ رهايي يافتند. يكي از آنها كه احسان نام داشت و از وقوع اين حادثه بسيار هيجان زده بود در گفتگويي به خبرنگار ما گفت: حدود ساعت ۵/۸ بود كه صداي شليك چند تير را در حياط مدرسه شنيديم در ابتدا فكر كرديم بچه ها توي حياط در حال ترقه بازي هستند اما ناگهان دقايقي بعد، مرد جواني كه بسيار مضطرب به نظر مي رسيد وارد كلاسمان شد و با تهديد اسلحه از تمامي ما خواست تا هيچ حركتي نكنيم. معلم مان كه از اين حركت شوكه شده بود مرد جوان را دعوت به آرامش كرد. در ابتدا همگي بچه ها ترسيده بودند.
سپس مرد جوان كه يك گوني همراه داشت با تهديد وارد كلاس ديگر شد و بچه هاي آن كلاس را نيز وارد كلاس ما كرد. در آن لحظه مدير و ناظم مدرسه را ديديم كه از دور نظاره گر كار مرد مسلح بودند.
مرد گروگانگير در كلاس را بست و بعد ما را به آرامش دعوت كرد. او به ما گفت، من با هيچ يك از شما كاري ندارم. بعد سه اسلحه اي را كه در گوني بود بيرون آورد و با نشان دادن آن به ما گفت كه تمامي آنها خالي از باروت و فشنگ است و به هيچ وجه جاي نگراني نيست. او از زندگيش برايمان حرف زد و در حالي كه از دست فرمانده اش بسيار ناراحت بود گفت: قرار است از كارش اخراج شود، در حالي كه چند روز ديگر عروسي اوست.
احسان در ادامه افزود: زماني كه او گفت قصد دارد بدين طريق فرمانده اش را راضي كند تا به حرف هايش گوش دهد، ما برايش كف مرتبي زديم. او خودش را مهدي معرفي كرد و گفت ۲۴ سال دارد. مهدي بسيار اضطراب داشت طوري كه گاهي اوقات در هنگام حرف زدن زبانش مي گرفت. دائماً عرق مي كرد. ديگر همه بچه ها مي دانستند كه پليس در محل مستقر شده است. او مي گفت خود در نيروي انتظامي كار مي كند و هميشه براي پليس احترام خاصي قايل است. پس از نزديك به يك ساعت معلوم بود گلويش كاملاً خشك شده است. درخواست يك ليوان آب كرد. وقتي به او آب دادند،  ديگر نتوانست وضعيت را تحمل كند و بدون اينكه جرعه اي از آب بخورد، ناگهان پشت ميز معلم بي حال شد و غش كرد. اين بود كه پليس وارد عمل شد و او را دستگير كردند.
يكي ديگر از دانش آموزان به نام مهدي در خصوص اين حادثه گفت: ما زنگ اول ورزش داشتيم و در حياط در حال بازي كردن بوديم كه مرد جواني كه يك گوني به همراه داشت و اسلحه اي در دست، وارد حياط مدرسه شد. او كه كاپشن مشكي به تن داشت به اطراف نگاه مي كرد و ظاهراً نگران بود. همين كه ديد بچه ها با تعجب به او نگاه مي كنند ناگهان به طرفمان آمد و با تهديد اسلحه ما را از خود دور كرد.
سپس اقدام به شليك چند تير هوايي كرد و به طرف راهرو مدرسه حركت كرد. او در همان هنگام فرياد كشيد هر كس داخل سالن بيايد او را سوراخ سوراخ مي كنم.
در آن لحظه بود كه همگي هيجان زده شروع به داد و فرياد كرديم. در آن لحظه بود كه ناظم مدرسه دوان دوان به خانه معلم كه در كنار مدرسه است رفت و موضوع را به پليس اطلاع داد كمتر از ۱۰ دقيقه بود كه مأموران پليس در محل حاضر شدند.
اظهارات سردار باطني
اين گزارش حاكي است. پس از آرامش در محيط مدرسه و انتقال دانش آموزان گروگان  گرفته شده به خانه هايشان سردار باطني _ معاون انتظامي تهران بزرگ _ در جمع خبرنگاران حضور يافت و با موفقيت ارزيابي كردن عمليات گروگانگيري در مدرسه راهنمايي رازي گفت: فرد گروگانگير مهدي نام دارد و ۲۴ ساله است. اين مرد از پرسنل پيماني نيروي انتظامي است و در نخستين بازجويي ها عنوان كرده كه به خاطر مشكل ازدواج و ظاهراً اختلافي كه با فرمانده اش داشته است دست به چنين كاري زده است. اين مرد در پي اختلافاتي كه داشته است و بيشتر براي ابراز وجود، اقدام به سرقت اسلحه از محل كارش كرده و پس از آمدن به تهران وارد مدرسه راهنمايي رازي شده و دست به گروگانگيري زده است. تعداد افراد گروگان گرفته شده ۳۰ نفر بوده و خوشبختانه هيچ يك از آنها دچار صدمات جاني نشده اند. اين مرد بيشتر به خاطر تخليه رواني دست به اين عمل زده است.
سردار باطني در ادامه افزود: پس از اعلام گزارش مأموران در محل حاضر شدند و در كمتر از دو ساعت با انجام كارهاي روانكاوي اين عمليات به صورت موفقيت آميز خاتمه يافت. متهم هم اكنون براي انجام آزمايشات مقدماتي به بيمارستان انتقال يافته و سپس با تشكيل پرونده در دادسراي نظامي، تحت بازجويي تكميلي قرار خواهد گرفت.
مدير مدرسه چه مي  گويد
ساعت ۱۲ محوطه مدرسه ديگر خالي شده بود. نيروهاي پليس مدرسه را ترك كرده بودند تنها مدير مدرسه براي پاره اي از كارها در محوطه اين طرف و آن طرف مي رفت.
مردي ميانسال با كت و شلوار طوسي رنگ و خوشحال از اينكه دانش آموزانش در سلامت كامل به آغوش خانواده بازگشته اند.
حامديان _ مدير مدرسه _ وسط حياط ايستاد. تابش آفتاب مقداري اذيتش مي كرد. او درباره حادثه چنين گفت: پشت ميز در دفتر كارم نشسته بودم. صداي شليك تير را كه شنيدم از جايم بلند شدم. ناظم مدرسه قصد رفتن به حياط را داشت كه ناگهان متوجه شدم عقب عقب مي آيد. همين كه نگاهي كردم ديدم مرد جواني مسلح وارد دفتر مدرسه شد. من و همكارانم در جايمان خشكمان زد. او به رغم ظاهر آرامش، به شدت مضطرب بود. خودم را معرفي كردم و از او خواستم تا هر كاري دارد زودتر بگويد. مرد جوان با گوني كه به زمين مي كشيد به طرفمم آمد.
نگاه نگرانش را به چشمانم دوخت و گفت: من هيچ مشكلي با شما ندارم. با بچه هاي مدرسه  نيز هيچ كاري ندارم. تنها مي خواهم يكي از مسئولان انتظامي مثل جانشين فرماندهي يا سردار طلايي به اينجا بيايد و به حرف هايم گوش كند.
او در حالي كه پشت به ما كرد از دفتر خارج شد و دانش آموزان دو كلاس را با هم يكي كرد و در كلاس را بست. در همان هنگام ناظم مدرسه موضوع را به پليس اطلاع داد.
حامديان ادامه داد: من فكر مي كنم اين مرد به خاطر پاسخ به برخي عقده هاي رواني و عاطفي اش دست به چنين اقدامي زده است. اميدوارم علاوه بر برخورد قاطع مسئولان قضايي با افراد خاطي كه باعث برهم خوردن امنيت شهروندان مي شوند از بروز چنين حوادثي جلوگيري شود.
برپايه آخرين اخبار رسيده، فرد گروگانگير عصر روز جمعه توسط بازپرس دادسراي نظامي تهران تحت بازجويي قرار گرفته و تحويل اداره اطلاعات ناجا شده است. همچنين وضعيت جسمي و روحي وي كاملاً مساعد است.

نگهبان بانك، سارقان مسلح اهواز را به دام انداخت
پليس: با تلاش و هوشياري نگهبان بانك سپه شهرستان اهواز صبح ديروز سه سارق مسلح دستگير شدند.
ساعت ۸ صبح ديروز مأموران انتظامي شهرستان اهواز از يك فقره سرقت بانك در اين شهرستان باخبر شده و بي درنگ خود را به محل وقوع حادثه رساندند.
رئيس بانك سپه در اين باره به پليس گفت: «ساعت ۴۵/۷ دقيقه صبح مشغول كار بوديم كه ناگهان سه مرد مسلح در حالي كه چهره خود را كاملاً با نقاب پوشانده بودند وارد بانك شدند. آنها با تهديد از ما خواستند تا فقط سكوت كنيم. ما كه غافلگير شده بوديم نتوانستيم هيچ عكس العملي از خود نشان بدهيم در نتيجه آنان با برداشتن مبلغ ۸۷۰ هزار ريال وجه نقد از صندوق بانك پا به فرار گذاشتند.
او ادامه داد: البته يكي از سارقان قبل از فرار با شليك گلوله اي از سوي نگهبان بانك مجروح شد و دو سارق ديگر نيز بلافاصله با موتور سيكلت از محل متواري شدند كه سرانجام هردو آنان توسط نگهبان بانك دستگير شدند. اين سرباز وظيفه شناس به نام «احمد مسلحي» تمام مبلغ ربوده شده را به بانك بازگرداند.
سارقان براي تحقيقات بيشتر تحويل مراجع مسئول شدند.

پرونده قتل هاي اسماعيل تيغ زن در دادگاه عمومي و انقلاب
گروه حوادث: پرونده پنج  فقره قتل اسماعيل تيغ زن با دستور ويژه به دادگاه عمومي و انقلاب تهران انتقال يافت تا تحت رسيدگي ويژه قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار ما، اسماعيل تيغ زن كه به اتهام قتل عمدي، كلاهبرداري، جاسوسي و... در سال ۷۹ شناسايي و دستگير شد هم اكنون داراي ۵ شاكي است كه از وي به اتهام قتل عمدي شكايت كرده اند. پرونده اتهامي اين مرد سال ها در يكي از شعب دادگاه عمومي شهيد بهشتي در دست رسيدگي بود تا اين كه پس از اتمام برخي اتهامات وارده از جمله كلاهبرداري، ايجاد رعب و وحشت، حكم در خصوص پرونده صادر شد و اسماعيل تيغ زن به جريمه  نقدي و سالها زندان محكوم شد.
برپايه اين گزارش، اسماعيل تيغ زن همچنين به پنج فقره قتل عمدي و جاسوسي متهم بود كه پرونده وي چندي قبل با دستور ويژه رئيس دادگستري به دادسراي عمومي و انقلاب انتقال يافته است.
يكي از موارد اتهامي قتل اسماعيل تيغ زن، مرگ يك پيرزن در سال ۶۸ است كه متهم است دراثر تصادف وي را كشته است. ظاهراً چون اولياي دم اين پيرزن مشخص نشده بود، ديه وي به حساب ايتام ريخته شد. اما پس از دستگيري اسماعيل تيغ زن وي به قتل اين پيرزن اعتراف كرد. پرونده ديگر وي مرگ بچه فردي به نام منطقي است كه پرونده وي در اين زمينه در دادسراي شهيد بهشتي مفتوح شد و به دادسراي انقلاب ارجاع شده است.
همچنين اسماعيل تيغ زن متهم به قتل مردي به نام عباس است كه صاحب يك چلوكبابي در جنوب تهران بود كه با فشار وارده از كنتور برق به طرز فجيعي جان باخته است. چندي قبل اسماعيل تيغ زن به قرار بازداشت خود اعتراض كرد اما پرونده بعد از انتقال به دادگاه تجديدنظر، قرار بازداشت وي را تأييد كرد.
قرار است اسماعيل تيغ زن به صورت ويژه به اتهام پنج فقره قتل عمدي و جاسوسي در دادسراي عمومي و انقلاب محاكمه شود.

حكم اعدام براي عامل جنايت پارك گلبرگ
گروه حوادث:متهم به قتل جوان ۲۷ ساله اي به نام «شهرام» كه قتل وي اواخر اسفندماه سال ۸۱ در يك نزاع دسته جمعي ۷ جوان در پارك گلبرگ تهران رخ داد، به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، با شكايت خانواده مقتول، پرونده اين قتل از سوي مأموران اداره دهم پليس آگاهي ويژه قتل مورد تحقيق و بررسي قرار مي گيرد.
متهمان در بازجويي هاي خود اعتراف مي كنند كه در اين نزاع حضور داشتند و عده اي از آنها با كرايه يك دستگاه سواري به محل آمده و با شهرام درگير مي شوند.
يكي از متهمان به نام «صديق» در اين باره به ماموران آگاهي اظهار كرده بود كه به خاطر فحاشي و بد و بيراه شنيدن از سوي شهرام با وي درگير شده است. در نهايت مقتول با وارد آوردن ضربات چاقو به ناحيه سينه و كتف از پاي در آمد.
سازمان پزشكي قانوني، علت مرگ جوان ۲۷ ساله را خونريزي داخلي و متعاقب آن بريدگي احشاي داخلي قفسه سينه بر اثر اصابت جسم برنده نوك تيز عنوان كرد.
طي اين مدت يكي از متهمان به نام «فردين» متواري و متهم ديگري نيز با صدور قرار وثيقه آزاد شد؛ اما ديگر متهمان پرونده نزاع خونين يعني «صديق» ، «حميد» و «عثمان» كه هر يك داراي سوابق كيفري بودند به همراه محمدرضا ديگر متهم اين پرونده كه فاقد سوابق كيفري بوده است، توسط قاضي اسماعيلي محاكمه و حكم هر يك از آنها پس از سه سال در دادگاه شعبه عمومي دادسراي جنايي تهران اعلام شد.
ساير متهمان نيز در اظهارات اوليه در كلانتري ۱۴۷ گلبرگ به مشاركت در نزاع منتهي به قتل اعتراف كرده بودند.
بر اساس اين حكم، متهم رديف دوم، «حميد» ۲۴ ساله و متهم رديف سوم «عثمان» به همراه متهم رديف چهارم محمدرضا ۳۲ ساله هر يك به تحمل دو سال حبس محكوم شدند.
از طرفي با اثبات اتهام حميد، راننده سواري دربست در خصوص مشاركت در نزاع، به دو سال حبس و به دليل معاونت در قتل و رساندن چاقو به قاتل به ۷ سال حبس محكوم شد.
«صديق» متهم رديف اول در آخرين دفاعش عنوان كرد كه توسط ساير متهمان اغفال شده و در اظهارات اوليه جرم را به گردن گرفته و قاتل واقعي، «فردين» است كه در حال حاضر فراري است اما در نهايت دادگاه بر اساس مستندات، «صديق» را در خصوص ارتكاب به قتل عمد «شهرام» به قصاص محكوم كرد.
دادگاه همچنين در خصوص زني به نام «معصومه» كه اين نزاع خونين بر سر وي رخ داده است، به لحاظ فقدان ادله اثباتي حكم برائت صادر كرد.
پرونده درباره  ساير متهمان و اقدامات آنان داير بر مشاركت در نزاع دسته جمعي و سرقت مفتوح است.

پسر جوان مادرش را كشت
گروه حوادث: پسر جواني كه مرتكب قتل مادرش شده بود چند ساعت بعد از ارتكاب جنايت بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز شنبه گذشته محمد ۲۳ ساله وارد منزل مادرش واقع در خيابان لشگر شد. مريم ۴۴ ساله در آشپزخانه مشغول كار بود كه با چهره عصبي پسرش مواجه شد. درگيري بين اين مادر و پسر از مدتي پيش آغاز شده بود و گويي محمد خيال آرام شدن نداشت. مادرش مدتي پيش از پدر وي جدا شده و از آن پس محمد دائم بر سر مسائل خصوصي مادر با وي درگير مي شد تا اينكه روز شنبه دعواي آنها بيشتر از هميشه طول كشيد. محمد به شدت عصباني بود و براي اينكه مرتكب عمل اشتباهي نشود خانه مادرش را ترك كرد. پسر جوان مدتي را در خيابان قدم زد ولي خشم از وجود وي بيرون نمي رفت. ديگر هوا تاريك شده بود ساعت به نيمه شب مي رسيد كه محمد به خانه مادرش بازگشت، نقشه اي در ذهن داشت وي پنداشت بدين ترتيب ناراحتي وجودش براي هميشه از بين خواهد رفت. مريم به قصد خوابيدن از جاي خود بلند شد كه محمد به سويش حمله ور شد و با يك ميله آهني محكم بر سرش كوبيد. زن در اثر شدت ضربه جان سپرد. وقتي جسد مادر بر روي زمين افتاد محمد تازه به عملي كه مرتكب شده بود فكر كرد. خيلي ناراحت بود و محل جنايت را ترك كرد.
فرداي روز حادثه خواهر محمد به قصد ديدن مادرش به خانه وي رفت. هر چقدر زنگ در را به صدا درآورد كسي پاسخ نگفت دلهره گرفته بود، خودش در را گشود و وارد شد.
دختر به محض ورود به خانه با جسد مادرش مواجه شد. صداي جيغ و فرياد دختر همسايه ها را نيز از وقوع جنايت مطلع كرد.
بازپرس شاه محمدي و مأموران دايره ۱۰ آگاهي مركز بعد از اطلاع از ماجرا خود را به محل واقعه رساندند.
وقتي مأموران در حال بررسي صحنه قتل بودند محمد نيز به خانه مادرش آمد. مأموران در حال تحقيق به رفتارها و حرفهاي پسر جوان مظنون شده و او را به عنوان ارتكاب قتل بازداشت كردند. پسر جوان بعد از چند مرحله بازجويي پليس به قتل مادرش اعتراف كرد. روز پنجشنبه محمد در شعبه بازپرس شاه محمدي مورد بازجويي قضايي قرار گرفت. تحقيقات در اين خصوص ادامه خواهد يافت.

حادثه در جهان
دستگيري مردي به اتهام ارتكاب دو قتل
يك راننده استراليايي به اتهام شليك به سوي دو سيدنيايي در اواخر سال ۲۰۰۳ ديشب در «ملبورن» دستگير شد.
به گزارش روزنامه «هرالدسان» ، يك مرد ۲۷ ساله استراليايي ساعت هفت و ۳۰ دقيقه ديشب به اتهام شليك به سوي دو سيدنيايي در نواحي جنوب غربي اين شهر در ملبورن دستگير و روانه بازداشتگاه شد.
براساس اين گزارش، «زياد رازاك» ۲۴ ساله و «مليسا نيمرا» ۲۲ ساله در ماه اكتبر سال ۲۰۰۳ به ضرب گلوله در خانه اي واقع در منطقه جنوب غربي سيدني كشته شدند.پليس ملبورن در اين رابطه گفت: قاتل اين دو نفر به محض ارتكاب جرم از محل حادثه گريخته بود و اكنون پس از يك سال و نيم طبق شواهد و مداركي كه در دست ما بود موفق شديم اين فرد را در حال رانندگي در يكي از خيابان هاي ملبورن دستگير كنيم.
گفتني است، هنوز اتهامات اين فرد ثابت نشده و تحقيقات پليس با اعزام كارآگاهان خصوصي به ملبورن آغاز خواهد شد.

سرقت رايانه اطلاعات فارغ التحصيلان دانشگاهي
يك رايانه كيفي حاوي اطلاعات فارغ التحصيلان دانشگاهي در آمريكا به سرقت رفت.
به گزارش روزنامه «نيويورك تايمز» ، يك رايانه كيفي، حاوي اطلاعات دست كم صد هزار فارغ التحصيل دانشگاه «بركلي» كاليفرنيا روز گذشته به سرقت رفت.
بنابراين گزارش، اين رايانه كه حاوي مجموعه كامل اطلاعات ۹۸ هزار و ۳۶۹ فارغ التحصيل بود از دانشگاه ناپديد شد.
رئيس دانشگاه دراين زمينه اظهار داشت: با توجه به اين كه شماري از اين اطلاعات مربوط به افرادي است كه مدارك خود را ۳۰ سال پيش دريافت كردند دستيابي مجدد به اين اطلاعات تا اندازه زيادي غير ممكن است.
به گفته پليس، احتمال مي رود هدف سارق تنها سرقت رايانه كيفي بوده و از اطلاعات و اسناد داخل آن خبر نداشته است.پليس در حال پيگيري ماجراست.

مرگ يك استراليايي به خاطر همنشيني با مارهاي سمي
يك مرد استراليايي توسط يكي از مهلك ترين مارهاي سمي جهان به نام «مامبا» در منزلش جان باخت.
به گزارش سايت «لوكان ۱۰» ، يك مرد ملبورني در منزلش واقع در فلوريدا توسط مار سياه «مامبا» دچار مار گزيدگي شده و فوت كرد.
بنابراين گزارش، كارشناسان حيات وحش فلوريدا با اشاره به اينكه وجود چنين ماري در يك منزل مسكوني بعيد به نظر مي رسد از پليس خواستند محل حادثه را مورد بازرسي قرار دهد.براساس اين گزارش، پس از بازرسي محل مشخص شد هم اتاقي قرباني تعداد زيادي مار سمي را با مجوز در منزل نگهداري مي كند.پليس در حال پيگيري ماجراست.
گفتني است، مار سياه «مامبا» از مارهاي سريع با سمي مهلك، بومي آفريقاست و طول آن ممكن است به بيش از ۴۰ متر برسد.

دستگيري زن استراليايي به اتهام زنداني كردن كودكانش
يك زن استراليايي ديروز به اتهام زنداني كردن دو كودك خردسالش در اتومبيل، دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري «استراليا» ، يك زن ۳۷ ساله استراليايي ساكن منطقه «پرت» ديروز پس از آن كه دو كودك دو و ۱۶ ماهه اش را ساعت ها در اتومبيلي كه درب هاي آن قفل و دماي هوا در آن بسيار بالا و نامطلوب بود، قرار داد توسط پليس دستگير شد.
اين مادر سنگدل بدون توجه به دماي زياد هوا و شدت نور آفتاب در اتومبيل، دو كودك بي گناهش را در نزديكي يك محل خريد رها كرد و پس از آنكه درب هاي آن را قفل و شيشه هاي خودرو را بالا كشيد، خود از محل دور شد.
ساعت ها بعد با صداي گريه اين كودكان، چند رهگذر متوجه موضوع شده و پس از مطلع كردن پليس بلافاصله آنها را به بيمارستان انتقال دادند.اين در حالي است كه در حال حاضر هر دو طفل بر اثر حرارت بالاي دما و نور شديد آفتاب مقدار زيادي از آب بدن شان را از دست داده اند و اكنون تحت مداوا قرار دارند.
گفتني است، اين زن سه شنبه آينده به دادگاه احضار و در صورت گناهكار شناخته شدن به پنج سال حبس محكوم مي شود. تحقيقات پليس براي رسيدگي به اين پرونده و چگونگي وقوع اين حادثه ادامه دارد.

سماجت پيرزن آلماني
آنانووا: يك پيرزن ۷۷ ساله آلماني ديروز با سماجت خود عابر پياده ۲۵ ساله متخلف را بسزاي عملش رساند.
به گزارش خبرگزاري «آنانووا» ، يك پيرزن ۷۷ ساله آلماني، ديروز پس از مشاهده تخلف يك عابر پياده ۲۵ ساله حين عبور از چراغ قرمز در خياباني واقع در «درسدن» با سماجت خود او را دستگير و تحويل ماموران راهنمايي و رانندگي داد.
براساس اين گزارش، جوان متخلف كه با وجود مشاهده چراغ قرمز مخصوص عابران پياده، سعي داشت همچنان عرض خيابان را طي كند، بي توجه به داد و فرياد هاي پيرزن به پياده روي خود ادامه داد تا آن كه در وسط خيابان زير مشت و لگد او تسليم شد ! اين گزارش حاكي است، پيرزن منضبط كه چاره اي جز كشيدن موهاي جوان و ضرب و شتم او نداشت، آنقدر او را زد تا اينكه پس از بي حال شدن وي بر سينه اش نشست تا ماموران به محل حاضر شدند.به گفته پيرزن سمج از آنجا كه جوان چندين بار با ضربه كوله پشتي اش به او زد و او را به قدر كافي عصباني كرد، وي تصميم گرفت جوان را بر زمين زده و بر سينه اش بنشيند.
گفتني است، با رسيدن ماموران، جوان متخلف بازداشت و مجبور به پرداخت مقدار قابل توجهي خسارت شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |