پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۴ - - ۳۶۹۰
معرفي خودروي لامبورگيني S و فراري F430 سال 2005
طراحي شخصي مدير
001206.jpg
بدون شك يكي از بهترين خودروهاي مفهومي دنيا در سال جاري، مدل مفهومي اس شركت لامبورگيني است كه در ساخت آن از تمام تجربيات پيشين اين شركت ايتاليايي استفاده شده است
لامبورگيني مفهومي اس 2005
بدون شك يكي از بهترين خودروهاي مفهومي دنيا در سال جاري، مدل مفهومي اس شركت لامبورگيني است كه در ساخت آن از تمام تجربيات پيشين اين شركت ايتاليايي استفاده شده است. همانند دو مدل قبلي يعني جي تي اس 350 و روداستر ميورا، لامبورگيني مفهومي اس، خودروي نادر و بي رقيبي است كه قبل از هرچيز يك لامبورگيني است؛ نماينده اي شايسته براي آن شركت و دقيقا همان چيزي كه از لامبورگيني انتظار مي رفت.
اين خودرو شخصا توسط لوك دانكرولكه، رئيس بخش طراحي لامبورگيني در مركز طراحي لامبورگيني در سنت آگاتا بولونيا طراحي شده است. اين مدل را مي توان بهترين نمونه از سري خودروهايي دانست كه تحت عنوان «خودروي آزاد» توليد مي شوند. پايه و اساس طراحي مدل اس، خودروي بسيار معروف ديگري از لامبورگيني با نام گالاردو است. گالاردو، در كنار مورسيلاگو از به يادماندني ترين خودروهاي لامبورگيني به شمار مي رود. علاوه بر استفاده از طراحي اوليه گالاردو، دانكرولكه چند مولفه طراحي ديگر را هم در مدل اس اعمال كرده است كه مهمترين آنها الگوبرداري از خودروهاي مسابقه اي قديمي لامبورگيني است؛ مدلهايي تك سرنشين كه در دهه هاي اوليه قرن بيستم افتخارات زيادي را نصيب لامبورگيني و ايتاليا كردند. مسلما نقطه قوت طراحي مدل اس هم همين مرحله از كار است، يعني تلفيق فن آوري هاي بسيار مدرن قرن بيست و يكمي با مدلهاي اوليه قرن بيستم.
مدلهاي تك سرنشين پيشين چيزي به نام شيشه جلو كه امروزه در تمام خودروهاي دنيا مرسوم است نداشت، اما به جاي آن قطعه اي به نام «Saute-vent» داشتند. Saute-vent در زبان فرانسه به معناي تغييرات ناگهاني در وزش باد است و كار آن در خودروهاي قديمي نسبتا همانند شيشه جلوهاي امروزي است، يعني هدايت جريان هوا به بالاي سر راننده. در مدل اس هم از اين قطعه دوباره استفاده شده است، البته تحت اعمال طراحي هاي نوين. اين قطعه ها كابين مدل اس را به دو قسمت تقسيم مي كنند و به آن جلوه اي فرامدرن مي دهند و علاوه بر آن كمك بسيار زيادي هم به كاركرد موتور مي كنند، بدين صورت كه در فضاي خالي بين دو Saute-vent دريچه اي تعبيه شده است كه جريان هوا را مستقيما به انتهاي خودرو يعني جايي كه موتور قرار دارد، هدايت مي كند تا دماي آن را پايين بياورد.
به علت وجود دو اسپويلر در عقب و جلوي خودرو، مدل اس از حالت ايروديناميك بسيار مناسبي برخوردار است.
همانند ديگر خودروهاي مفهومي اطلاعات چنداني در مورد آمار عددي اين خودرو نظير سرعت و شتاب آن در دست نيست، اما طبق اطلاعات عرضه شده توسط شركت، اين خودرو فعلا يك موتور 10 سيلندر v شكل دارد كه گنجايش آن 303 اينج مكعب (4961 سي سي) است و مي تواند 500 اسب بخار (373 كيلووات) نيرو توليد كند و به گشتاوري معادل 369 پوندفوت (500 نيوتون متر) دست يابد. قيمت، زمان عرضه و تعداد توليد آن هم همانند ديگر ماشين هاي مفهومي مشخص نيستند.
فراري اف 430
فراري اف 430، درواقع نسل جديد مدل 8 سيلندر v8 برلينتا است، البته نسلي با تمام تغييرات ممكن. هر اينچ خودرو توسط يكي از مراكز تحقيقاتي مربوط به مسابقات فرمول يك فراري بازنگري دقيقي شده است و نتيجه اين بازنگري هاي بسيار دقيق، خودرويي است كه تنها تفاوت آن با مدلهاي مسابقه اي فرمول يك، حضور آن در خيابان ها است. دراين خودرو براي اولين بار در جهان از ديفرانسيل الكتريكي (E-Diff) استفاده شده است؛ ديفرانسيلي كه انحصارا توسط فراري براي استفاده در خودروهاي تك سرنشين فرمول يكي ساخته شده است. اين ديفرانسيل حداكثر استفاده را از گشتاور مي برد و اجازه نمي دهد هيچگونه نيرويي در خودرو هرز رود. موتور اف۴۳۰ جديدترين مدلي است كه توسط فراري ساخته شده است. اين موتور 4308 سي سي گنجايش دارد (نام خودرو هم از همين موتور گرفته شده است) و داراي 8 سيلندر V شكل با زاويه 90 درجه است. اين مدل در مقايسه با مدل استفاده شده در «مودنا» داراي هيچ وجه مشتركي نيست و با توجه اعمال طراحي هاي مورد استفاده در فرمول يك، در آن حجم كمتر و كارايي بيشتري نسبت به مدلهاي قبلي وجود دارد. گنجايش اين موتور نسبت به مدل مودنا 20 درصد افزايش يافته است (از 3586 سي سي به 4308 سي سي) اما با اين حال وزن آن فقط 4 كيلوگرم افزايش يافته است. گشتاور آن به ميزان 25 درصد افزايش يافته و به 465 نيوتون متر (343 پوند فوت) رسيده است. حداكثر قدرت اين خودرو هم 23 درصد افزايش يافته و به 490 اسب بخار (360 كيلووات) رسيده است. اندازه هاي طولي اين موتور هم نسبت به مدل مودنا كاهش چشمگيري دارند.
طراحي خارجي اين خودرو هم همگام با ديگر تغييرات به عمل آمده داراي نوآوري هاي چشمگيري است. در قسمت جلوي  خودرو دو دريچه ورودي هوا تعبيه شده است كه هوا را مستقيما به رادياتورهاي خودرو مي رسانند تا دماي موتور پرقدرت خودرو را كنترل كند. در قسمت پايين اين دو دريچه هوا، اسپويلري قرار دارد كه جريان هوا را به زير سطح بدنه هدايت مي كند. در بالاي دريچه ها هم دو چراغ بسيار پيشرفته قرار دارند كه علاوه بر طراحي بسيار زياد از فن آوري بسيار پيشرفته Bi-Xenon بهره مي برند. در كنار چرخهاي جلو دو دريچه ديگر تعبيه شده است كه هوا را پس از گردش روي رادياتورها به بيرون منتقل مي كنند. در طراحي چرخها هم سعي شده است با استفاده از رينگ هاي بزرگ پنج پره، خاصيت كلاسيك فراري حفظ شده باشد. طراحي عقب خودرو را مي توان برداشت خلاقانه اي از طراحي قسمت عقب مدل «انزو» دانست. همانند انزو، در طراحي قسمت عقب اف 430 هم چراغ ها نقش كليدي و تاثيرگذاري دارند. سيستم انتقال نيرو و جعبه دنده اين خودرو متناسب با موتور بسيارپر قدرت آن از پيشرفته ترين سيستم هاي موجود در دنيا است. جعبه دنده اين خودرو 6 سرعته است و به دو صورت امكان تعبيه آن وجود دارد. اولي مدل 6 سرعته دستي است كه در نوع خود يكي از بهترين نمونه هاي دنيا است و ديگري مدلي است كه در مدلهاي فرمول يكي استفاده مي شود. اين جعبه دنده تماما توسط مهندسان بخش مسابقات فراري طراحي و ساخته شده است و استراتژي خاصي براي تعويض دنده دارد به گونه اي كه سرعت تعويض دنده در آن بسيار بالاست و در هر حالت بسيار نرم و روان عمل مي كند. سرعت تعويض دنده در اين خودرو كه گرفتن كلاج، تعويض دنده و رها كردن آن را شامل مي شود، دقيقا اندازه گيري شده و ميزان آن فقط 150 ميلي ثانيه عنوان شده است.
اما يكي از برجسته ترين نقاط طراحي هر خودروي اسپرتي كه خريداران و مشتريان آن، اهميت زيادي به آن مي دهند، طراحي داخلي خودرو است. طراحي داخلي نمود عيني كل معماري فني و ايروديناميك است كه علاوه بر آن بايد حس راحتي و لذت را هم به راننده و سرنشين خودرو القا كند. فراري هم كه يكي از پيشگامان اين عرصه است اين بار بيش از پيش براي ايجاد يك فضاي بسيار راحت و اسپرت در درون خودرو تلاش كرده است. مهمترين فاكتور طراحي داخلي اف ۴۳۰ را مي توان سهولت دستيابي راننده به سيستم هاي كنترل كننده و نشانگر خودرو دانست. در جلوي راننده نشانگر دور موتور قرار دارد كه به صورت انتخابي مي تواند داراي زمينه قرمز يا زرد باشد. اين نشانگر ديجيتال دقيقا همانند مدلهاي موجود در خودروهاي فرمول يك است. در كنار آن هم يك نمايشگر چندمنظوره وجود دارد. همانند بسياري از خودروهاي ديگر قسمتي از دكمه هاي كنترلي روي فرمان نصب شده اند، اما تفاوت عمده در اف۴۳۰ در خود فرمان است. براي اينكه ديد راننده بهتر شود، فرمان اين خودرو در موضعي پايين تر قرار دارد. در طراحي داخلي سعي شده است از بهترين مواد موجود استفاده شود كه از آنها مي توان به فيبر كربن و آلومينيوم اشاره كرد. فضاي كلي داخل خودرو بسيار بيشتر از آن چيزي است كه به نظر مي رسد و در پشت صندلي ها هم فضاي كافي و مناسبي وجود دارد.
از امكانات سفارشي خودرو مي توان به ترمزهاي ديسكي كربن – سراميك اشاره كرد كه قدرت بازدارنده بسيار بالايي دارند و تحت هر شرايطي خودرو را در كنترل راننده نگه مي دارند.
اين خودروي خارق العاده در عرض 4 ثانيه به سرعت 62 مايل بر ساعت مي رسد و مي تواند به پيشينه سرعتي بالاتر از 315 كيلومتر بر ساعت (196 مايل بر ساعت) دست يابد. طول، ارتفاع و پهناي اف۴۳۰ هم به ترتيب 6/176، 8/47 و 7/75 اينچ است.

درنمايشگاه اتومبيل شانگهاي ركوردها شكسته شد
001230.jpg
يازدهمين نمايشگاه بين المللي خودرو شانگهاي در هفته گذشته به كار خود پايان داد. امسال در اين نمايشگاه يكهزار شركت از 26كشور مختلف حضور داشتند كه محصولات خود را در زميني به مساحت۱۲۰هزار مترمربع به نمايش گذاشتند. در اين نمايشگاه كه بزرگترين نمايشگاه تاريخ خودرو چين به شمار مي رود 649خودرو «سدان»، 44دستگاه اتوبوس و چندين خودروي ديگر به نمايش درآمدند. در حدود 390هزارنفر از اين نمايشگاه ديدن كردند كه ركورد جديدي در اين زمينه به شمار مي رود. فقط در روز 24 آوريل 86هزار نفر از اين نمايشگاه ديدن كردند كه ركورد بسيار جالبي به شمار مي رود. 1012 شبكه خبري هم از سراسر دنيا، 5 هزار و 400 گزارش از مركز رسانه اي نمايشگاه ارسال كردند. اما از همه اينها مهمتر حضور شركت هاي متنوع اروپايي و آمريكايي بود، برخي كارشناسان معتقدند اين تنوع نه تنها با نمايشگاه هاي معتبر اروپا، آمريكا و ژاپن رقابت مي كرد كه حتي از آنها هم چشمگيرتر بود.اين تنوع باعث شده بود كه
همه گونه خودرو در اين نمايشگاه عرضه شود از فولكس  واگن، پاسات و پژو 307 گرفته تا خودروهاي بسيار مدرن و گرانقيمتي نظير بنتلي، فراري، مي باخ و حتي خودروهاي اسپرت آلماني اسپايكر.
مرسدس در اين نمايشگاه پيشرفته ترين مدل هاي سري كلاس «آر» و كلاس «بي»  را به نمايش گذاشته بود. همگام با آنها فورد هم كه مي خواهد در پايان سال مدل هاي جديد خود را در چين عرضه كند با عرضه مدل فوكوس خود از بازار چين سهم خواهي مي كرد. در غرفه اين شركت جالب ترين مدل، يك فوكوس دو در مفهومي بود. جي ام هم با شركت دادن خودروهاي بوئيك، شورلت، كاديلاك و اپل حضور فعالي در شانگهاي داشت. ستاره جي ام در اين نمايشگاه شورلت آوئو بود كه براي اولين در جهان در معرض ديد عموم قرار گرفت. امسال قرار است جي ام مارك شورلت را در چين به فروش برساند. كرايسلر كه چند سالي است بازار اس .يو.وي هاي چين را قبضه كرده است در نمايشگاه امسال انواع متفاوتي از مدل جيپ را به همراه مدل جديد خود كرايسلر 300 عرضه كرد. كرايسلر براي اينكه به حضور موفقيت آميز خود در چين ادامه دهد، مي خواهد صادرات گسترده خود به چين را در سال جاري آغاز كند.
اما در ميان تمام كشورهاي شركت كننده اين ژاپني ها بودند كه با در اختيار داشتن 30 درصد بازار اتومبيل چين تاثيرگذارترين صادركننده خودرو به چين به شمار مي روند. با وجود تنش هاي سياسي پيش آمده بين ژاپن و چين در ماه اخير، خودروهاي ژاپني  كه با هدايت تويوتا و هوندا در اين نمايشگاه شركت كرده بودند مورد استقبال شديد بازديدكنندگان قرار گرفت. نكته جالب در غرفه ژاپني ها وجود محافظان چيني بود كه وظيفه آنها جلوگيري از حمله احتمالي چيني ها به آنها بود؛ اتفاقي كه هرگز در طول نمايشگاه نيفتاد. در ميان شركت هاي ژاپني، نيسان تنها شركت كننده اي بود كه يك خودرو مفهومي عرضه كرده بود. آنها در شانگهاي نيسان تيدا را براي اولين بار عرضه كردند؛ خودرويي كه قرار است در آينده نزديك در كارخانه نيسان در دانگ فنگ چين به توليد انبوه برسد.
همسايه ديگر چين، يعني كره هم در اين نمايشگاه حضور فعالي داشت. شركت هيوندايي كه امسال در جذب بازار همتراز با فولكس واگن و جي ام عمل كرده است در اين نمايشگاه يكي از پرفروش ترين خودروهاي خود به نام الانتا را عرضه كرده بود. علاوه بر الانتا، وسكان و سوناتا ديگر محصولات هيوندايي در شانگهاي بودند. در كنار همه شركت هاي خارجي، شركت هاي چيني هم توانستند عملكرد قابل قبولي از خود ارائه دهند. شركت هايي نظير جيلي، چري و اس .اي. آي. سي در نمايشگاه محصولات جديد و متنوعي را عرضه كرده بودند كه نشان مي داد آنها نه تنها مي خواهند سهم 10 درصدي خود از بازار خودروي چين را افزايش دهند كه مي خواهند در آينده نزديك به بازارهاي بين المللي هم راه يابند.
پايان يازدهمين نمايشگاه بين المللي خودرو شانگهاي در واقع آغازي است براي شركت هايي كه به بازار بسيار بزرگ و تقريبا دست نخورده چين فكر مي كنند. بايد منتظر ماند و تاثيرات اين نمايشگاه را در چند ماه آينده ديد.

فرمول 1
قهرمان را جاي ديگر پيدا كنيد
تيم رويايي فرمول يك
001200.jpg
مسلما تيم رويايي فرمول، شما را به ياد تيم ايتاليايي فراري و راننده افسانه اي آن، مايكل شوماخر مي اندازد، اما امسال افسانه و رويا را بايد در جايي ديگر جست وجو كرد؛ در تيمي كه تمام برنامه ريزي هاي چندساله گذشته آن نويد فصلي مانند فصل جاري را مي داد، تيمي كه به آرامي و حركتي لاك پشت گونه به سوي قهرماني و پيشتازي حركت كرد و حالا كه بدون هيچ رقيبي تنها يكه تاز فرمول يك است، بعيد به نظر مي رسد براحتي اين شادي بي حد و حصر خود را با كسي تقسيم كند، يعني تيم رنو.
اين تيم امسال با دو راننده مشهور خود يعني فرناندو آلونسو و جيان كارلو فينريچلا توانسته است يكه تازي چندساله فراري را پايان بدهد و خود با اختلاف زياد درصدر جدول رده بندي مسابقات قرار گيرد. فعلا پس از اين تيم تويوتا و مك لارن قرار دارند، اما با درخشش دوباره شوماخر احتمالا فراري جدي ترين رقيب رنو در فصل جاري خواهد بود. درجدول رانندگان فرناندو آلونسو با 36 امتياز درصدر است و پس از او يارنو ترولي از تيم تويوتا با 18 امتياز در جاي دوم است و در مكان سوم هم مشتركا فينريچلا از تيم رنو و مايكل شوماخر از تيم فراري هر دو با 10 امتياز قرار دارند.
اما با مطرح شدن تيم رنو اين سوال براي علاقه مندان فرمول يك پيش آمد كه تيم رنو چگونه به اين افتخار دست يافته است. تيم رنواسپرت در سپتامبر سال 1976 با ائتلاف رنو گورديني و آلپاين پايه گذاري شد و كنترل آن به جرارد لاروس، راننده پيشين مسابقات سپرده شد. در سال 1977 شركت تازه تاسيس اعلام كرد كه پروژه اي در دست دارد و طي آن مي خواهد به مسابقات فرمول يك راه يابد. مديريت اين پروژه برعهده ژان كلود برنارد بود. در ماه ژوئن همان سال تيم رنو براي اولين بار در تاريخ خود در مسابقات فرمول يك شركت كرد. در آن سال تيم رنو كه با يك خودرو به نام آ۵۰۰ در مسابقات شركت مي كرد، به هيچ موفقيتي دست نيافت. تنها موفقيت اين تيم در پايان سال، كسب يك عنوان چهارمي بود. در سال بعد رنو با دو خودرو در مسابقات شركت كرد. آنها پس از چند مسابقه بدون موفقيت خودروي آر.اي 10 را به خدمت گرفتند. در مسابقه فرمول يك فرانسه در همان سال رنو به اولين مقام سومي خود دست يافت. در سال 1980 رنو خودروي خود را به مدل آر.اي 20 ارتقا داد و در 3 مرحله از مسابقات در برزيل، آفريقاي جنوبي و اتريش به موفقيت هايي دست يافت. در سال 1981 رنو خودروي آر.اي 30 را به خدمت گرفت. با اين خودرو تيم رنو به موفقيت هاي بيشتري رسيد و رنه آرنو، راننده آنها در پايان فصل در مكان پنجم قرار گرفت.در پايان سال تيم رنو خودروي خود را دوباره به روز كرد و مدل جديد آر.اي 30بي را در اختيار گرفت. سال 1982، اولين سالي بود كه تيم رنو در چند مرحله از مسابقات به قهرماني رسيد. در اين سال رنو در مجموع رده بندي تيمي مسابقات در جاي سوم قرار گرفت. رنه آرنو در پايان فصل 1983 قرارداد جديدي با فراري به امضا رساند و رنو براي جايگزيني او ادي چيور را استخدام كرد. علاوه بر او ژان كلود ميگو هم به عنوان رئيس بخش آيروديناميك استخدام شد. در سال 1983 رنو دچار شكست بسيار سنگيني شد. با اينكه اين تيم درچند مرحله به قهرماني دست يافت، اما با وجود هزينه هاي بسيار سنگين، اين فراري بود كه عنوان قهرماني مسابقات را از آن خود كرد.سال 1984 رنو با چند شركت ديگر قراردادهايي منعقد كرد، اما اين سال واقعا سال شكست رنو بود. در ميان فصل آنها به شدت احساس خطر مي كردند و خودروي آراي 60 را جايگزين مدل قبلي كردند، اما باز هم نتوانستند وضع خود را بهتر كنند. در اين سال شركت اعلام كرد تا 3 سال آينده از مسابقات كناره گيري خواهد كرد. در سال 1986 فقط آيرتون سناي، راننده فقيد برزيلي توانست در چند مسابقه به موفقيت هايي دست يابد، اما اين براي بقاي رنو كافي نبود.رنو در سال 1988 به عنوان تامين كننده موتور به فرمول يك بازگشت و در طول دهه 90 با تيمهاي ويليانرر بنتون به موفقيت هاي بيشماري دست يافت. در ابتداي سال 2000 رنو تيم بنتون را خريداري كرد و در سال 2001 دوباره به مسابقات بازگشت؛ بازگشتي كه نقطه عطفي در تاريخ رنو محسوب مي شود. اين تيم در ابتدا از يك موتور 10 سيلندر V شكل با زاويه زياد استفاده كرد. هرچند در ابتدا به موفقيت چنداني دست نيافت، اما در سال 2003 فرناندو آلونسو، اولين پيروزي تيم را در مجارستان به ارمغان آورد.سال 2004 سال رقابت اين تيم با تيم بارهوندا بود؛ رقابتي كه در پايان به سود بارهوندا خاتمه يافت.اما امسال، سال جديدي براي رنو است. بايد منتظر ماند و ديد آيا پروژه ژان كلود برنارد بالاخره به قهرماني ختم مي شود يا نه.

سبقت
001248.jpg
افزايش سود نيسان
اخيرا شركت خودروسازي نيسان اعلام كرده است در سه ماهه اول سال جاري ميلادي، 11 درصد سود داشته و دليل اصلي اين سود بالا، بازار آمريكا اعلام شده است. با اين حال مسئولان نيسان انتظار دارند در پايان سال مجموع درآمدشان در حدود يك درصد افزايش يابد. اين شركت كه 44 درصد سهام آن در اختيار رنو فرانسه است، طي مدت يادشده 360 ميليون دلار سود خالص داشته است و پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان سال جاري به 7ميليارد دلار برسد. قرار بود اين شركت با عرضه 28 مدل جديد، ميزان توليد خود را در سال 2008 به 4 ميليون دستگاه در سال برساند، اما اخيرا آقاي كارلوس گوسن اعلام كرده است اين هدف تا بهار سال 2009 به تعويق مي افتد. مديران نيسان در حالي درآمد بالايشان را جشن مي گيرند كه شركت هاي آمريكايي مانند جنرال موتور و فورد در بدترين وضعيت مالي خود در چند سال گذشته هستند.
001164.jpg
توليد اس. يو. وي جديد مرسدس بنز
هسته مديريتي دايملر كرايسلر در هفته گذشته اعلام كرد كه يك مدل جديد اس. يو. وي مرسدس بنز در كارخانه برمن آلمان ساخته خواهد شد. دكتر اكهار كوردز، مسئول بخش مرسدس بنز در هسته مديريت دايملر كرايسلر در اين مورد گفته است كه ما علاقه خود را براي حضور در بازار گرم و رو به رشد اين كلاس از خودرو را با ساخت يك خودرو جديد نشان خواهيم داد. اين تصميم پس از مدتها رايزني با بخشهاي تحقيقاتي شركت دايملر كرايسلر كه وظيفه اصلي آنها مطالعه وضعيت بازار خودرو در سراسر جهان است، گرفته شده به دنبال واكنش هاي مثبتي كه نسبت به مدلهاي كلاس بي و كلاس ام از سوي مردم نشان داده شده است.به احتمال بسيار زياد اين خودرو جديد از كلاس ام خواهد بود. علاوه بر برمن در آلمان، كارخانه خوئيز دوفورا در برزيل هم براي ساخت اين اس. يو. وي مدنظر مديران دايملر كرايسلر قرار گرفته است.
001161.jpg
مدلهاي جديد فورد در كره جنوبي
بالاخره پس از مدتها رايزني، مدلهاي ماستنگ، فايوهاندرد و فري استايل فورد در بازار خودرو كره عرضه شدند. اين خودروها هفته پيش براي اولين بار در كره، در نمايشگاه بين المللي خودرو سئول كه در حال برگزاري است، به نمايش عمومي درآمدند و قرار است پس از نمايشگاه عرضه سراسري آنها در كره آغاز شود.
جف اگن، مدير بازاريابي آسياي فورد اين عرضه سراسري را فرصتي استثنايي براي فورد مي داند تا فن آوري ها و دستاوردهاي چند سال گذشته خود را در يك بازار جديد و رو به رشد محك بزند. از سوي ديگر «چونگ جانه هين» رئيس خدمات پس از فروش فورد در كره هم حضور اين محصولات جديد فورد در نمايشگاه سئول را يك فرصت استثنايي ذكر كرده است تا آينده خودروهايي كه در كره به فروش بالايي خواهند رسيد، ترسيم شوند. با توجه به محبوبيت اين مدلهاي جديد در آمريكا، انتظار مي رود در كره هم به فروش بسيار بالايي دست يابند.
001215.jpg
طرح 10 ساله كره اي ها
سازمان دهندگان نمايشگاه بين المللي خودرو سئول اواسط هفته جاري اعلام كردند كه دولت كره براي كمك به صنعت خودرو و براي بهتر برگزار شدن اين نمايشگاه، تمهيدات ويژه و كمك هاي خاصي را در نظر گرفته است. آنها همچنين اضافه كردند اين نمايشگاه كه در شمال غربي سئول برگزار مي شود، به بزرگترين رويداد بين المللي خودرو در كره تبديل شده است، اما براي كسب اعتبار جهاني بيشتر بايد اقدامات موثري در رابطه با آن انجام شود. يكي از اين اقدامات از سوي مسئولان، اختصاص فضاي بيشتر به شركت هايي است كه مي خواهند محصولات جديد خود را در اين نمايشگاه عرضه كنند.مسئولان كره اي طرحي 10 ساله در دست دارند كه طي آن در پايان اين طرح، نمايشگاه خودرو سئول به يكي از پنج نمايشگاه هاي برتر دنيا تبديل خواهد شد. در نمايشگاه امسال كه در حال برگزاري است، 179 شركت از 10 كشور جهان كه قطعه سازان و لاستيك سازان خودرو هم در ميان آنها ديده مي شوند، شركت دارند كه در مجموع 211 خودرو به نمايش درآمده است كه 22 دستگاه آن براي اولين بار عرضه شده اند.

محيط زيست
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
جهانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
شهر آرا
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  محيط زيست  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |