شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۱ - May 7, 2005
جايگزيني مناسب براي لپ تاپ هاي مارك دار و گرانقيمت
لپ تاپ هاي كامل و ارزان
001515.jpg
لپ تاپ ۲۰۰۰ دلاري
001521.jpg
لپ تاپ ۱۷۰۰ دلاري
گروه دانش - امير بهادري نژاد: هنگامي كه يك فرد قصد خريد لپ تاپ را دارد، جرأت نمي كند كه مارك هاي شناخته شده آن را خريداري نكند. البته اگر يك فرد شجاع هم براي خريد لپ تاپ هاي گمنام اقدام نمايد به احتمال بسيار زياد پس از خريد خود، پشيمان خواهد شد.
اما اخيراً دو شركت ژاپني لپ تاپ هايي به بازار عرضه كرده اند كه هم ارزان قيمت است و هم كارايي آن تفاوت چنداني با كارايي مارك هاي شناخته شده و گران قيمت ندارد.
يكي از اين لپ تاپ ها تنها ۶/۱ كيلوگرم وزن دارد كه شامل آداپتور برق هم مي شود كه بسياري از شركت هاي توليد كننده لپ تاپ ها در آگهي هاي خود، وزن لپ تاپ را بدون در نظر گرفتن وزن آداپتور اعلام مي كنند.
اين لپ تاپ كه ۱۷۰۰ دلار قيمت دارد شامل يك تراشه
Transmeta ۱‎/۶گيگا هرتزي، حافظه ۵۱۲ مگابايتي و هارددرايو ۴۰ گيگابايتي است كه در آن WI _FI نيز نصب شده است.
اين دستگاه همچنين شامل يك كابل DicectHD است كه لپ تاپ را به يك هارد درايو خارجي براي ساير كامپيوترها تبديل مي كند.
اين لپ تاپ از جمله معدود لپ تاپ هايي است كه مي توان بدون boot كردن كل كامپيوتر، به صورت آني به گوش دادن سي دي و يا تماشاي DVD پرداخت.
همچنين صاحبان اين نوع لپ تاپ ديگر مجبور نيستند براي بالا آمدن ويندوز انتظار طولاني بكشند. علاوه بر اين mediaplayer آن كه براساس نرم افزار لينوكس عمل مي كند، عمر باتري دستگاه را بالا مي برد چون هنگامي كه كاربر تنها از لپ تاپ براي گوش دادن به موسيقي از آن استفاده مي كند، پردازشگر كامپيوتر (processor) را كه باتري بسيار زيادي مصرف مي كند، قطع مي نمايد.
بزرگترين نقطه ضعف اين لپ تاپ، مجهز نبودن اين دستگاه به خروجي ويديو است كه نمي توان آن را به تلويزيون وصل كرد و به تماشاي DVD پرداخت.
همچنين با آنكه شركت سازنده اين لپ تاپ مدعي شده كه با يك باتري شارژ شده مي توان ۶/۴ ساعت كار كرد اما در واقع، مدت زمان كار مفيد با باتري در حدود ۶/۳ ساعت مي باشد.
اندازه مانيتور اين دستگاه ۴/۱۰ اينچ است كه نسبت به لپ تاپ هاي ديگر كوچك تر است. همچنين صفحه كليد آن ۱۰ درصد كوچكتر از صفحه كليد لپ تاپ هاي معمولي مي باشد به همين دليل افرادي كه صاحب انگشت هاي پهن هستند در حين تايپ كردن دچار مشكل مي شوند.
با آنكه اين لپ تاپ بسيار سبك است اما قطعات آن در برابر ضربه مقاوم است بجز درايو اپتيكال كه كاربر تصور مي كند از جنس پلاستيك ساخته شده است.
اما لپ تاپ ديگري كه يك شركت ژاپني ديگر به بازار عرضه كرده دو هزار دلار قيمت دارد ،پنتيوم آن ۲/۱ گيگا هرتزي است، حافظه آن ۵۱۲ مگابايت مي باشد و از هارددرايو ۸۰ مگابايتي بهره مند است .از جمله ويژگي هاي مثبت اين لپ تاپ مي توان به صفحه نمايشگر بزرگ  آن اشاره كرد. همچنين اين كامپيوتر قابليت شناسايي صاحب اصلي خود را با اسكن كردن اثر انگشت وي دارد. اين نوع لپ تاپ با ۸۵/۱ كيلوگرم وزن سنگين تر از لپ تاپ قبلي است اما تقريباً تمام ويژگي هاي آن لپ تاپ را برخوردار مي باشد.
البته اين لپ تاپ داراي خروجي صدا و تصوير است كه با استفاده از اين قابليت مي توان صدا و تصوير لپ تاپ را به ترتيب به دستگاه پخش موسيقي و تلويزيون انتقال داد.
اما نقطه ضعف اين لپ تاپ كوچك بودن صفحه كليد آن و همچنين وجود محل اتصال كابل در هر دو طرف لپ تاپ است به همين دليل نمي توان در كنار آن چند كتاب و يا كاغذ قرارداد چون كابل ها مزاحم هستند.
به هر حال با توجه به اينكه هر دو لپ تاپ مورد نظر كارايي لپ تاپ هاي مارك دار را با قيمت پايين تر دارند، مي توان از آنها به عنوان جايگزين هاي ايده آل براي لپ تاپ هاي گران قيمت و معروف استفاده كرد.

پايان عصر تلويزيونهاي آنالوگ
حركت بسوي تصاوير ديجيتال
001512.jpg
گروه دانش: نتايج يك نظرسنجي حاكي از آن است گسترش تلويزيونهاي با كيفيت (HDTV) باعث حركت سريعتر به سوي استفاده از تلويزيونهاي ديجيتالي خواهد شد.
در واقع تنها عاملي كه باعث فروش تلويزيونهاي آنالوگ خود و خريد تلويزيونهاي ديجيتالي توسط مردم مي شود، كيفيت بالاي تصوير اين نوع تلويزيونها است.
همچنين با استفاده از اين تلويزيونهاي ديجيتالي مي توان به بازبيني برنامه هاي تلويزيوني و يا توقف كردن تصوير پرداخت، دقيقا همان كاري كه با دستگاههاي ويدئو قابل انجام است. البته جالب اينكه تنها ۱۰ درصد از مردم به دليل اين ويژگي اقدام به خريد تلويزيونهاي ديجيتالي مي كنند.
در اين نظرسنجي، ۲۴ درصد مردم علت اصلي خريد تلويزيونهاي ديجيتالي را استفاده از قابليت هاي HDTV اعلام كرده اند.
براساس پيش بيني دانشمندان، در سال ۲۰۰۹ بيش از ۷۴ درصد خانواده هاي اروپايي صاحب تلويزيون ديجيتال خواهند شد در حاليكه اين رقم در سال ۲۰۰۳ تنها ۲۱درصد بود.
البته كشور انگليس در اين حوزه پيشگام بوده چون ۶۰ درصد از خانواده هاي اين كشور تلويزيون ديجيتالي خريداري كرده اند.
دولت انگليس قصد دارد حداكثر تا سال ،۲۰۰۸ تمام تلويزيونهاي آنالوگ را جمع آوري بكند.
با توجه به اينكه با استفاده از اين تلويزيونها مي توان حركت توپ و تصاوير بازيكنان را بسيار شفاف تر تماشا كرد، پيش بيني مي شود پيش از برگزاري جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان، ميزان فروش اين نوع تلويزيونها چند برابر بشود.

اينترنت
فهرست كامل برندگان جايزه اسكار اينترنتي
001509.jpg
گروه دانش: در صفحه روز پنج شنبه، نوشتيم آكادمي بين المللي علوم و هنرهاي ديجيتال اسامي برترين سايت هاي اينترنتي را در يك سال گذشته اعلام كرد كه در حقيقت جايزه اسكار اينترنتي (جايزه وبي) به گردانندگان اين سايت ها اهداء خواهد شد.
آنچه در پي مي آيد، اسامي برترين سايت هاي برگزيده سال توسط هيأت داوران و كاربران اينترنتي است.
انتخاب مردمي
انتخاب داوران
حوزه
Wordcount.org
grafarc.org
هنر
Azbar.org
Nyas.org
اتحاديه
Cars.com
Mbusa.com
خودرو
Ingdirect.com
Etrade.com
بانكداري
Mcsweeneys.net
Mcsweeneys.net
ادبيات
Google.com
Tenbyten.org
هدايت گري
Momu.co.kr
Momu.co.kr
استفاده از انيميشن
Zelda.com
Spacesounds.com
استفاده از موسيقي
Boingboing.net
Boingboing.net
بلاگ
Nrdc.org
Themeatrix.com
موسسات خيريه
Cnet.com
Sony.com/locationfreetv
انفورماتيك
Montereybabyaquarium.org
Knowingpoe.thinkport.org
آموزش
babycenter.com
kidshealth.org
خانواده
Paypal.com
Fortune.com
خدمات مالي
Miniclip.com
Metaphorical.net
بازي
Connexions-direct.com
Cancer.gov
سايت دولتي
Consumerreports.org
Consumerreports.org
نقد
Hivstopswithme.org
Merckhomeedition.com
بهداشت
download.com
download.com
سخت افزار و نرم افزار
Crimelibrary.com
Findlaw.com
حقوق
Hgtv.com
Epicurious.com
زندگي
Grist.org
Alternet.org
مجله
Gardenstatemovie.com
Postvisual.com
فيلم
Bbc.co.uk/radio1
Bbc.co.uk/radio1
موسيقي
News.bbc.co.uk
News.bbc.co.uk
خبر
Nytimes.com
Guardian.co.uk
روزنامه
Pfizer.com
Parkinsonshealth.com
دارو و درمان
Motherjones.com
Weaponsofmisdirection.com
سياست
Spiritualityhealth.com
Speakigoffaith.com
مذهب
Chipotle.com
Chipotle.com
رستوران
Virginradio.co.uk
Virginradio.co.uk
راديو
Cp.berkeley.edu
Schoolofvisualarts.edu
مدرسه
Hands-on-cern.physto.se
Hands-on-cern.physto.se
علوم
Singingfish.com
Singingfish.com
خدمات
Espn.com
Whatifsport.com
ورزش
Momu.co.kr
Skype.com
ارتباطات
Comedycentral.com
Comedycentral.com
تلويزيون
Yellowstonepark.com
Newzealand.com
جهانگردي
Lonelyplanet.com
Flightmaker.com
سفر
Channelone.com
Channelone.com
جوان

واكسن  جديد سياه  سرفه
اداره  دارو غذاي  امريكا، اعلام  كرد واكسن  جديد موسوم  به  بوستريكس  كه  براي  مقابله  باابتلاي  بزرگسالان  ده  تا هجده  ساله  به  بيماري  سياه سرفه  يا پرتوزيس  ساخته  شده  مورد تاييد اين  اداره  است .پيشتر هيچ  واكسن  تاييد شده اي  در امريكا وجود نداشت  كه  براي  پيشگيري  از ابتلاي  كودكان  هفت  ساله  و بالاتر به  سياه  سرفه  مصرف  شود.در امريكا ايمن  سازي  افراد در سن  كمتر از ده  سال  اجرا مي  شود و تاكنون  روشي  براي  جلوگيري  از ابتلاي  افراد بالاي  ده  سال  به  بيماري  سياه  سرفه  وجود نداشته  است .

سياست هاي مالزي در بيوتكنولوژي
ايرنا: با معرفي بيوتكنولوژي به عنوان موتور جديد رشد مالزي، مقامات اين كشور در صدد ايجاد قوانيني ساده تر براي پذيرش شركت هاي بيوتكنولوژي در بازار بورس مالزي هستند.
آنها از اين طريق مي خواهند سرمايه گذاران مخاطره اي و مؤسسات تجاري را به سرمايه گذاري در اين عرصه ترغيب نمايند.
وزارت علوم و فناوري مالزي به دنبال كليه راههايي است كه از آن طريق بتوان نيروي محركه بيوتكنولوژي را تقويت كرد.
يكي از اين راهها تشويق بيشتر دانشمندان براي انجام تحقيق و توسعه در مراكز آموزش عالي و كمك به تجاري كردن ايده هاي آنان است.
نخست وزير مالزي تا پايان آوريل سياست هاي كشور در زمينه  بيوتكنولوژي را اعلام خواهد كرد كه در آن راههاي تشويقي براي سرمايه گذاران و افزايش شركت هاي بيوتكنولوژي گنجانده شده است.
شركت Hovid Bhdبه عنوان اولين شركت بيوتكنولوژي دانش محور در بازار بورس مالزي پذيرفته شده است.
اين شركت با توليد چاي و گياهان دارويي فعاليت خود را در عرصه فرآورده هاي دارويي و غذايي گسترش داد.

كشف يك جسد موميايي ۲۳۰۰ ساله
001518.jpg
گروه دانش: چند روز پيش باستانشناسان مصري يك جسد موميايي ۲۳۰۰ ساله را كه به طرز زيبايي تزئين شده، كشف كرده اند كه تصوير آن را ملاحظه مي كنيد. اين موميايي، در گورستان پادشاه تتي دفن شده بود كه در برگيرنده گورهايي اتاق مانند است.
موميايي در داخل يك جعبه چوبي مخصوص و در گودالي ۶ متري كه با ماسه پرشده بود قرار داشت.
پس از بررسي هاي مقدماتي با دستگاه هاي سي تي اسكن، موميايي كشف شده، به نمايش عمومي گذاشته خواهد شد.
به گفته «ظهي حواس» ، باستانشناس مصري، شايد اين زيباترين موميايي باشد كه تاكنون كشف شده است. اين موميايي يك نقاب طلايي برصورت دارد، بدن آن كامل است و در يك تابوت مخصوص بسيار زيبا قرار دارد.
اين تابوت با رنگ هاي متنوع و تكه پارچه هاي رنگي تزيين شده كه كنار يكديگر چسبانده شده و تصوير «مات» الهه حقيقت را تشكيل مي دهند.
اين جسد موميايي از سال هاي ۳۸۰ تا ۳۴۳ پيش از ميلاد برجاي مانده است.

روش  جديد  بررسي  گرفتگي  عروق  كرونر قلبي
محققان  علوم  پزشكي  در دانشگاه  توبنگين  آلمان  روشي  ابداع  كرده اند كه  با استفاده  از آن  مي توان  ميزان  گرفتگي  عروق  كرونر قلب  بيماران  را به  طور مشخص  تري  تشخيص  داد.اين  محققان  مي گويند در بيماراني  كه  عروق  كرونر آن  ها به  ميزان  متوسط  يا خفيف  دچار گرفتگي  به  وسيله  رسوبات  كلسيم  است ، مي  توان  به  روش  شانزده   ام دي  سي  تي  ميزان  تنگي  عروق  را به  درستي  تشخيص  داد.
ميزان  حساسيت  و دقت اين  تست ، به  ترتيب  نود و سه  و نود و چهار درصد بود.

ايران
ICT به ۱۱۹ روستاي اردبيل مي رود
ايسنا: مديرعامل شركت مخابرات استان اردبيل، گفت: در يك ماه آينده در ۱۱۹ روستا دفتر ICT روستايي راه اندازي مي شود و روستاييان از خدمات اينترنت و پست بانك براي اولين بار در استان استفاده خواهند كرد.
آغاز مرحله چهارم طرح كنكور الكترونيكي «فام»
گروه دانش: مرحله چهارم طرح كنكور اينترنتي رايگان «فام» از امروز (شنبه) آغاز مي شود.
چهارمين مرحله آزمون طرح كنكور الكترونيكي از امروز (۱۷/۲/۸۴) آغاز مي شود و روز پنج  شنبه ۲۲/۲/۸۴ به پايان مي رسد و كاربران روز جمعه قادر به دريافت و مشاهده نتايج آزمون خود هستند.علاقه مندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت www.Fam.ir مراجعه كنند.

امنيت
جديدترين محصولات امنيتي سيسكو
: SG سيسكو سيستم در حال آماده شدن براي انتشار جديدترين محصولات امنيتي خود است. اين محصول مجموعه اي از ابزارهايي است كه براي كمك به شركت ها در آسان كردن مديريت شبكه و تنظيم و تعديل هزينه ها، عمليات امنيتي چندگانه را بر روي يك پلاتفرم واحد قرار مي دهد.
سيسكو كه بزرگ ترين سازنده  روترها و ابزارهاي ديگر ارتباطي براي هدايت و كنترل ترافيك ها است، در تلاش براي رشد در بازار محصولات امنيت شبكه است. رقباي كوچكي نيز نظير Juniper Networks و Check Point Software Technologies در تلاش براي رشد در اين بازار هستند.
طي سال گذشته، سيسكو شركت هاي متعددي را خريداري كرده و محصولاتي را براي كمك به مشتريان خود براي حفاظت آن ها در برابر تهديدهايي نظير ويروس ها و كرم ها منتشر كرده كه مي تواند رايانه را از كار انداخته و موجب سرقت داده ها شوند. سيسكو در حدود سي درصد از بازار امنيت شبكه را با فروشي بالغ بر يك ميليارد دلار در سال گذشته در دست داشته است.
جان چمبرز، مدير اجرايي سيسكو، جزييات بيشتري را درباره  سري هاي جديد ASA5500 محصولات شركت ارايه خواهد داد. اين محصولات بر روي محصول محافظ خودكاري كه سيسكو پيش از اين در اواسط فوريه منتشر كرده، ساخته شده تا پيش از آن كه حملات منتشر شوند، از آن ها جلوگيري كند.محصولات ASA ۵۵۰۰ كه هدف آن ها بر روي مشتريان شركت متمركز است، در ماه مه در دسترس قرار خواهد گرفت و هزينه ي آن از‎/۵ ۳ تا ۱۷ هزار دلار خواهد بود.

نصب كيوسك  كامپيوتري در روستاها
گروه دانش: امروز، روز بسيار مهمي براي كودكان در روستاي وارنا ايالت راجستان هند است. چون كودكان اين روستا براي اولين بار در زندگي خود، كامپيوتر مي بينند.
در كشور هند، شكاف ديجيتالي بيداد مي كند. در شهرهاي بزرگ اين كشور از جمله دهلي و بانگلور، در حوزه IT  پيشرفت هاي خيره كننده اي صورت گرفته اما در برخي از روستاها، كودكان نه تنها به كامپيوتر بلكه به برق و آب آشاميدني سالم هم دسترسي ندارند.اما چندي پيش يك كارشناس حوزه IT  در هند تصميم گرفت اين شكاف ديجيتالي را از بين برد. به همين دليل با سفر به يك روستا در هند، اقدام به تأسيس يك كيوسك اينترنتي كرد و در آن كيوسك كامپيوتر قرار دارد.
البته تنها كودكان و نوجوانان مجاز به استفاده از كامپيوتر داخل كيوسك بودند. به هر حال كودكاني كه در عمر خود كامپيوتر نديده بودند به اين دستگاه نزديك شدند و بدون كوچك ترين آموزشي به كار با آن پرداختند.
نكنه جالب اين كه پس از گذشت چند روز اين كودكان با تمرين مداوم آموختند كه چگونه با كامپيوتر كار كنند.با وجود اين كه اطلاعات آنها از زبان انگليسي بسيار محدود بود اما از طريق صفحه كليد وارد اينترنت شدند و نحوه كار با آن را آموختند.
نظر به اين كه اغلب مدارس كشور هند توانايي خريد كامپيوتر و يا استخدام معلمان ورزيده را ندارند، طرح كيوسك كامپيوتري بهترين راه حل براي كاهش شكاف ديجيتالي در روستاهاي اين كشور به شمار مي آيد. كودكان دهكده پس از روشن شدن هوا مي توانند وارد كيوسك بشوند و به كار با كامپيوتر و اينترنت بپردازند.كودكاني كه براي اولين بار با كامپيوتر مواجه مي شوند، بدون هدف دكمه هاي صفحه كليد را فشار مي دهند و ماوس را در دست مي گيرند. اما پس از گذشت چند ساعت و يا چند روز، كودك متوجه چگونگي كاركرد صفحه كليد و ماوس مي شود و در درازمدت مي آموزد كه چگونه وارد اينترنت بشود.
هنگامي كه ساير كودكان، دوست صميمي خود را در حال كار با كامپيوتر مي بينند آنها نيز براي كار كردن با دستگاه تشويق مي شوند.
با چنين شيوه اي، حداكثر طي ۹ ماه، تمام كودكان روستا تا حدودي با فنون كامپيوتري آشنا مي شوند. البته هزينه تأسيس يك كيوسك اينترنتي در هر روستا ۱۹۰۰ دلار است كه مجري طرح معتقد است كه ا ين همه هزينه كردن، ارزش دارد. با توجه به اين كه آينده را در اينترنت مي بينند، كودكان چاره اي به جز آشنا شدن با اين پديده ندارند.

هوش مصنوعي
ربات بجاي عصاي سفيد
001524.jpg
گروه دانش: دانشمندان موفق به توليد يك نوع ربات شده اند كه افراد نابينا را قادر مي سازد با استفاده از آن به خريد در فروشگاهها بپردازند.
اين ربات با استفاده از امواج راديويي و اشعه ليزر، موانع مقابل فرد نابينا را شناسايي كرده و از برخورد وي با اين موانع جلوگيري مي كند.
هدف از طراحي اين ربات، خارج كردن سگ هاي راهنما از فرايند راهنمايي افراد نابينا نيست بلكه قرار است در فروشگاههاي بزرگ چند دستگاه از اين ربات در دسترس افراد نابينا قرار بگيرد تا با استفاده از آن خريد خود را انجام بدهند و پس از پايان خريد، ربات را در فروشگاه رها كنند.هدف بعدي طراحان اين ربات، نصب تگ هاي راديويي در قفسه هاي فروشگاه است تا اينكه افراد نابينا بتوانند اجناس و كالاهاي مورد نياز خود را با كمك امواج راديويي در داخل فروشگاه به راحتي بيابند و براي يافتن آن وقت زيادي را صرف نكنند.
در حال حاضر قيمت يك دستگاه از اين نوع ربات در حدود ۸ هزار پوند است اما در صورتيكه به توليد انبوه برسد قيمت آن به يك سوم كاهش خواهد يافت.
پيش بيني مي شود در آينده اي نزديك از اين ربات ها  در فرودگاهها و رستورانها نيز استفاده بشود.

آف لاين
مايكروسافت XP Wi-Fi را به روز مي كند
SG :مايكروسافت، يك نرم افزار به روز رساني براي سيستم عامل ويندوز XP خود ارائه داده تا از WPA2، كه با نام Wi-Fi Protected Access 2 نيز شناخته مي شود، پشتيباني كند. اين به روز رساني در اوايل آوريل منتشر شده، اما تنها طي تعطيلات آخر هفته در مركز دانلود مايكروسافت ارايه شده است.
مايكروسافت گفته است كه اين patch همچنين شامل پشتيباني براي WPS/IE (Wireless Provisioning Services Information Element) بوده كه پروتكلي است كه توزيع پيكربندي و اطلاعات خدماتي را بر روي كلاينت بي سيم انجام مي دهد. WPA2 كه ۸۰۲.۱۱i نيز ناميده مي شود، در ژوئن سال ۲۰۰۴ به تصويب رسيده و هدف آن بهبود امنيت شبكه هاي بي سيم است.
اين محصول جايگزين WPA(Wi-Fi Protected Access) شده و تكنيك جديدي را با نام (AES(Advanced Encryption Standard ارايه مي دهد. با افزوده شدن پشتيباني براي WPA2، مايكروسافت اكنون مي تواند به عرضه و فروش سرويس پك دو ويندوز XP به همراه پشتيباني كامل ازFIPS ۱۴۰-۲ (Federal Information Processing Standard- Publication ۱۴۰-۲) بپردازد. FIPS ۱۴۰-۲ يك استاندارد امنيتي در آمريكا است كه براي تصديق و تأييد module هاي پنهان سازي به كار رفته و براي برخي از كسب و كارها اجباري است.
كاربراني كه patch ويندوز XP را دانلود مي كنند، قادر خواهند بود تا SSID (Service Set Identifiers) هاي از پيش پنهان شده را در بخش «Choose Wireless Network» مشاهده كنند. اين عملكرد، اتصال كاربران به شبكه هاي عمومي Wi-Fi را كه پيش از اين متصل نبوده اند، آسان مي سازد.
مايكروسافت گفته است كه WPA2/WPS IE Update از ويژگي هاي متعدد WPA2 پشتيباني مي كند. برخي از اين ويژگي ها عبارتند از:
۱) WPA2 Enterprise كه از IEEE ۱،۸۰۲X استفاده كرده و WPA Personal كه از PSK استفاده مي كند.
۲) AES كه از CCMP (Counter Mode-Cipher Block) Chaining-Message Authentication Code Protocol)) استفاده كرده و قابليت اعتماد داده، تصديق و سنديت داده و جامع بودن و درستي داده ها را براي ساختارهاي بي سيم فراهم مي كند.
۳) استفاده از (PMK (Pairwise Master Key كه امكان دسترسي سريع تر به شبكه ها را فراهم مي سازد.
۴) استفاده از مجوزي كه امكاني را فراهم مي سازد تا كلاينت بي سيم WPA2 سنديت ۸۰۲ ، ۱X را براي دسترسي هاي بي سيم ديگر به كار گيرد.

بازار
تهديدخطوط اينترنت پرسرعت
گروه دانش: در گذشته در كشور آمريكا از پيك هاي دوچرخه سواري براي توزيع احكام دادگاه ها و ساير مدارك استفاده مي شد اما پديده خطوط اينترنت پر سرعت، كسب و كار اين پيك ها را به خطر انداخته چون با اين خطوط مي توان تعداد زيادي از اين مدارك را در كوتاه ترين زمان ممكن از طريق پست الكترونيكي به مقصد ارسال كرد. اين پيك ها چند سال پيش بحران بزرگي را كه همان «ورود دستگاه فكس» بود پشت سر گذاشتند و برخي از آنها معتقدند كه بحران خطوط اينترنت پرسرعت را نيز پشت سر خواهند گذاشت.تا چند سال قبل، متوسط درآمد يك پيك موتور سوار در آمريكا ۱۰۰ دلار در روز بود كه هم اكنون دستيابي به چنين رقمي تقريباً غيرممكن است.در صورت تداوم روند فعلي شايد تا ۱۰ سال ديگر، پيك هاي دوچرخه سوار كاملاً از چرخه زندگي شهري حذف بشوند.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |