شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۱ - May 7, 2005
شهردار تهران اعلام كرد:
ورود اتوبوس هاي كولر دار به
ناوگان حمل و نقل عمومي تهران
دكتر احمدي نژاد از بخشنامه جديد خود براي هماهنگ سازي حقوق كاركنان پيمانكاران طرف قرارداد با نيروي انساني شاغل در شهرداري خبر داد
001581.jpg
گروه شهري:ادامه بزرگراه شهيد همت تا خردادماه امسال به منطقه ۲۲ متصل مي شود و از اين طريق ارتباط منطقه ۲۲ با منطقه ۵ بعد از رسيدن به پل كن برقرار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران پنجشنبه گذشته در حاشيه ديدار با شهروندان منطقه ۲۲ با تاكيد بر برقراري ارتباط شبكه هاي شرق و غرب و شمال و جنوب تهران گفت: عمليات احداث ادامه بزرگراه همت به طول ۵/۴ كيلومتر به سمت غرب تهران آغاز شده كه باتوجه به عبور ۵/۳ كيلومتري اين بزرگراه از اراضي ارتش خوشبختانه شاهد همكاري بسيار خوب ارتش درجهت آزادسازي اين مسير و سرعت گرفتن عمليات هستيم.
وي افزود: ادامه اين مسير به سمت غرب تا بزرگراه كرج منجر به تشكيل يك حلقه كامل بزرگراهي در شهر خواهد شد.
احمدي نژاد با اشاره به اجراي چند كار بزرگ در حوزه عمران و حمل و نقل در شهر تهران گفت: با احداث پل آزادگان برروي بزرگراه كرج حلقه بزرگراه آزادگان از محل همين پل و ادامه مسير تا بزرگراه همت و بزرگراه شمال تكميل خواهد شد.
به گفته شهردار تهران از سمت شرق هم ادامه همت _ شهيد زين الدين در دست انجام است كه تا اوايل تابستان حلقه شرقي تا ميدان استقلال به همراه پل وفادار آماده بهره برداري خواهد بود.
همچنين عمليات احداث پل همت به آزادراه شمال هم آغاز شده كه باتوجه به اينكه بخشي از اراضي نيروي انتظامي بر سر راه اين طرح واقع شده مشغول مذاكره هستيم تا هرچه زودتر كار آزادسازي اين املاك آغاز شود.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به آغاز عمليات احداث پارك بانوان اشاره كرد و افزود: براي اين پارك و همچنين پروژه هاي ديگري ازجمله باغ وحش، باغ مينياتوري و باغ پرندگان در مجموعه چيتگر اعتباري حدود ۲ ميليارد تومان اختصاص يافته است.
همچنين به گزارش خبرنگار ما، سه شنبه اين هفته پارك آ زادگان به مساحت ۱۱۲ هكتار آماده بهره برداري خواهد بود كه ازجمله جاذبه هاي درنظر گرفته شده درون اين بوستان بزرگ شهري طراحي فضاي لذتبخش با آميزه اي از رقص نور، آب و صداست كه براي نخستين بار در سطح كشور و حداكثر ظرف يكماه آينده در معرض ديد و استفاده عموم قرار خواهد گرفت.
احمدي نژاد گفت: براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران صندوق هاي رفاهي تاكسيراني و اتوبوسراني تقويت مي شود و در همين راستا مجموعا ۲ ميليارد تومان به نسبت مساوي به صندوق هاي رفاهي شركت واحد و تاكسيراني اضافه شد و متعاقب آن تسهيلات قرض الحسنه پرداختي و يا وام اضطراري به كاركنان شركت واحد يك ميليون تومان و به پرسنل سازمان تاكسيراني به ۵۰۰ هزار تومان افزايش خواهد يافت.
وي گفت: البته اعتبار صندوق رفاهي سازمان تاكسيراني به مرور زمان تا ۵ ميليارد تومان قابل افزايش است.
خبرنگار ما همچنين به نقل از شهردار تهران درخصوص مشكل كارگران پيمانكاري در ميان آن دسته از سازمان هاي اجرايي كشور كه خدمات اداري خود را به پيمانكاران نيروي انساني واگذار مي كنند و يا نيروي انساني موردنياز خود را از طريق پيمانكار جذب مي كنند مناسباتي شكل گرفته كه منجر به رواداشتن ظلم به نيروهاي انساني جذب شده مي شود، چراكه معمولا اين افراد با حداقل حقوق و دستمزد مصوب شوراي كار اجير مي شوند كه در راستاي حل اين معضل از سال قبل حوزه معاونت مالي و اداري شهرداري تهران كار بررسي اصلاح اين وضعيت را در دستور كار خود قرارداده است.
وي توضيح داد: برهمين اساس هفته گذشته بخشنامه اي ابلاغ شد تا تمام كاركناني كه از طريق پيمانكاران نيروي انساني در شهرداري تهران مشغول به كار هستند ازنظر مبنا و مقياس تقريبا معادل كاركنان شهرداري حقوق دريافت كنند و با تغيير وضع تحت پوشش خدمات اداري شهر كه متعلق به شهرداري است قرار گيرند.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبني بر اينكه چرا تاكسي هاي فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) زيرنظر سازمان تاكسيراني قرار ندارند گفت: سازمان تاكسيراني طي مذاكراتي با مسوولان فرودگاه امام (ره) موفق شد با ارايه توجيهات قانوني اين مشكل را برطرف كند لذا طي صورت جلسه اي كه تنظيم شده قرار است خدمات تاكسي سرويس فرودگاه حضرت امام (ره) به تاكسيراني محول و تحت نظارت و پوشش اين سازمان فعاليت كنند.
احمدي نژاد در بازديد خود از منطقه ۲۲ شهر تهران با اشاره به مشكلات شهرسازي و سقف تراكم مجاز شهرداري هايي كه از گذشته در اين منطقه شكل گرفته بودند خبر داد: هفته گذشته در كميسيون ماده ۵ شوراي عالي شهرسازي و معماري مقرر شد ضمن اينكه سقف تراكم مجاز اين شهرك ها از ۵۰ و ۸۰ درصد به ۱۰۰ درصد افزايش يابد فقط عوارض زيربنا را نيز بپردازند.
شهردار تهران در حاشيه ديدار با شهروندان منطقه ۲۲ و در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اظهار بي اطلاعي از مطالب عنوان شده توسط يكي از مسئولين وزارت كشور گفت: اين مباحث به طور قطع بي ارتباط با مسائلي كه بنده مطرح كردم نيست اما در مورد اتوبوس ها تقريبا مي توان گفت كه اظهارات فرد مذكور در جهت اثبات مطالب و مشكلات شهرداري تهران در زمينه ورود اتوبوس هاي جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي است.
وي افزود: اينكه برخي ادعا مي كنند به دليل كمكي كه به شهرداري كردند اين سازمان نبايد اخذ عوارض يا بدهي هاي دستگاههاي دولتي را خواستار شود اين درحالي است كه كمكها بر اساس آنچه قانون تعيين كرده صورت مي گيرد و دستگاههاي دولتي نيز به مانند افراد عادي بايد براي ساخت و ساز خود عوارض پرداخت كنند و اين دو موضوع هيچ ربطي با يكديگر ندارد.

عضو شوراي شهر تهران:
مهندسان ناظر، بر ساخت و سازها نظارت كافي ندارند
گروه شهري: دكتر حمزه شكيب _ رئيس كميته ايمن سازي ابنيه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: صدور شناسنامه فني و ملكي ساختمان و اجراي دقيق آن از سوي سازمان نظام مهندسي و شهرداري ها تحولي مهم و اساسي در كيفيت و مقاوم سازي بناهاي كشور به وجود خواهد آورد.
به گزارش خبرنگار ما، وي خاطرنشان كرد كه با اجرايي شدن شناسنامه فني علاوه بر مهندس ناظر يك مهندس مجري بركليه مراحل اجرايي ساخت و ساز نظارت دارد و از اين گذشته ارتباط مهندس ناظر با مالك قطع شده و او صرفا با سازمان نظام مهندسي ارتباط دارد و در برابر آن جوابگو است.
عضو كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر افزود: متاسفانه هم اكنون وضع به گونه اي است كه نظارت به درستي انجام نمي شود و مهندس ناظر نظارت مستمر بر مراحل كار ندارد و شهرداري نيز به لحاظ قانوني صرفا به امضاي مهندس ناظر اكتفا مي كند زيرا مسئوليت نظارت برعهده مهندس ناظر است.
شكيب درعين حال نظارت بر ساخت و ساز را از جنبه هاي مختلف مورد تاكيد قرارداد و گفت: عوامل مختلفي در اين زمينه دخيل است و اين امر يك نظارت عاليه اي را بر سياستگذاري ها، اعمال قوانين و مقررات موجود در چرخه ساخت و ساز مي طلبد، از اين رو وزارت مسكن و شهرسازي به عنوان متولي ساخت و ساز در كشور بايد اين نظارت را اعمال كند.
وي افزود: متاسفانه بسياري از مصالحي كه هم اكنون در بازار وجود دارد مصالح غيراستاندارد است و نظارت كافي بر توليد آن اعمال نمي شود.
شكيب افزود: به لحاظ فني قوانين و مقررات به اندازه كافي وجود دارد ولي متاسفانه هنوز اين قوانين به نحو مطلوب عملياتي نشده است و نظارت لازم بر ساخت و سازها صورت نمي گيرد و در برخي موارد متاسفانه حتي مهندسين حضور فيزيكي هم پيدا نمي كنند.از سوي ديگر رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن گفت:استاندارد مصالح ساختماني پيش نياز نظارت بر ساخت و ساز است
دكتر قاسم حيدري نژاد، رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن افزود: درحال حاضر، شهرداري تهران با مشكلات متعددي مواجه است، از اين رو، نمي تواند بر امور فني ساختمان نظارت داشته باشد. شهرداري درصورتي مي تواند بر فرايند ساخت و ساز نظارت كند كه ابزار لازم فراهم با شد.

مدير عامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهر تهران:
محيط زيست در تهيه آيين نامه اجرايي
مديريت پسماندها كوتاهي مي كند
مهر: آيين نامه اجرايي قانون مديريت پسماندها كه در تاريخ ۱۷/۳/۸۳ از سوي مجلس هفتم به تصويب رسيد، هنوز از سوي سازمان محيط زيست تهيه و ابلاغ نشده است.
مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهر تهران با اشاره به تاخير در روند تهيه اين آيين نامه از سوي سازمان محيط زيست كشور، گفت: آيين نامه اجرايي قانون مديريت پسماندها كه مي بايست با همكاري وزارت كشور، محيط زيست و سازمان بازيافت تهيه و براي تصويب به دولت مي رفت، به دليل كوتاهي سازمان محيط زيست هنوز آماده نشده است.دكتر ابوالفضل ابراهيمي با اشاره به اينكه سازمان بازيافت هر گونه همكاري را در اين راستا صورت داده، افزود: گويا اين آيين نامه هنوز در هيات دولت به جمع بندي نهايي نرسيده و همين مساله موجب گرديده كه معضل زباله هاي ويژه و خطرناك همچنان باقي بماند.
ابراهيمي در عين حال افزود: سازمان بازيافت آماده هرگونه همكاري با سازمان هاي مربوطه در زمينه اجراي مديريت پسماندها براي حل معضل آلودگي زباله هاي بيمارستاني است، اما اگر آنها كمكي به شهرداري نمي كنند لااقل سنگ اندازي هم نكنند.

مديركل روابط عمومي شهرداري تهران:
شهرداري تهران فرصت كار و خدمت
را صرف جدال لفظي نمي كند
درپي اظهارات مديركل روابط عمومي وزارت كشور كه هفته گذشته در جمع خبرنگاران عليه شهرداري تهران بيان كرد، اعلايي مديركل روابط عمومي شهرداري تهران در گفت وگو با خبرنگار روزنامه همشهري گفت: شهرداري تهران مايل نيست فرصت كار و خدمت را به جدال لفظي با اين و آن صرف كند.دوستان بهتر است به جاي بيان مطالب خلاف واقع و مشوش كردن اذهان عمومي، به ميدان رقابت در خدمت رساني به مردم وارد شوند.
وي در ادامه گفت: خوشبختانه مردم تهران همه روزه شاهد خدمات گسترده خدمتگزاران خود در شهرداري تهران هستند و به همين دليل بهترين داور براي قضاوت بين اين خدمات و آن گفته ها هستند.

هشدار در مورد فروشندگان كيسه زباله
001575.jpg
اخيراً مشاهده شده است افرادي با عنوان مأمورين شهرداري منطقه ۱۸ با مراجعه به خانه   ها اقدام به فروش اجباري كيسه هاي زباله به شهروندان مي نمايند. روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۸ ضمن اعلام اين خبر از شهروندان منطقه ۱۸ تقاضا كرده است تا در صورت مشاهده اين افراد نسبت به اخذ كارت شناسايي اقدام و از پرداخت هر گونه وجه نقد خودداري و مراتب را با شماره تلفن ۶۲۰۵۴۳۲ اطلاع دهند. در اين اطلاعيه خاطرنشان شده است كه شهرداري منطقه به هيچ عنوان اقدام به فروش كيسه هاي زباله ننموده است.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان منطقه ۶
واحد مركزي خبر: دو عضو شوراي اسلامي شهر تهران با شهروندان منطقه ۶ شهرداري ديدار و گفتگو كردند. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۶ تهران، در ديدار خانم ها حبيب اللهي و سلطانخواه با شهروندان كه سفرجي شهردار منطقه نيز حضور داشت، مشكلات و معضلات مردم بررسي و دستورات لازم براي رفع آنها صادر شد.

آيين نامه  آلودگي صوتي خودروها
001572.jpg
فارس: شورايعالي حفاظت محيط زيست آئين نامه جلوگيري از آلودگي صوتي ناشي از خودروهاي توليد داخل را تصويب كرد.براسا س اين آئين نامه كه از ابتداي سال آينده به مورد اجرا گذاشته خواهد شد، آلودگي صوتي خودروهاي توليدي كارخانه هاي داخلي نبايد از حد مجازي كه ميزان آن تعيين خواهد شد، بيشتر باشد.در بيست و پنجمين جلسه شورايعالي حفاظت محيط زيست كه به رياست رئيس جمهور برگزار شد، همچنين مقرر گرديد برخي از طرح ها و پروژه هاي بزرگ توليدي و خدماتي از قبيل كارخانجات سيمان، قطعات خودرو و قند و شكر با ظرفيت بالا مشمول ارزيابي اثرات زيست محيطي شوند.

افتتاح ميدان ميوه و تره بار
001578.jpg
با حضور جمعي از مسئولان شهرداري و سازمان ميادين و تره بار، بازار روز ميوه و تره بار شاهد به مساحت تقريبي دو هزار مترمربع و با ۸ غرفه واقع در تقاطع بلوار شاهد _ خيابان وليعصر _ جنب ميدان شاهد به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵ پروژه بازار ميوه و تره بار شاهد بصورت پروژه مشاركتي است كه براساس توافقات صورت گرفته بين سازمان ميادين و تره بار و شهرداري منطقه ۱۵ به اجرا رسيده است.مديريت شهري تهران از چندي پيش در تلاش است به منظور دسترسي آسان شهروندان به مايحتاج خود در هر يك از محله هاي تهران مركز عرضه فرآورده هاي كشاورزي راه اندازي كند.

نگاه
001569.jpg
داوود كاظمي
به مناسبت برپايي نمايشگاه بين المللي كتاب تهران

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |