كتيبه راهنما براي 200 اثر تاريخي تهران
تهيه كتيبه راهنما براي 200 اثر تاريخي تهران لابد خبر خوبي است، بخصوص اگر معاون گردشگري استان راوي آن باشد.
فضل الله باني در اين باره گفت: در برخي از مواقع، وقتي مردم به بازديد اماكن تاريخي در استان تهران مي روند، هيچ اطلاعي درباره آن اثر ندارند، به همين دليل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تصميم گرفته تا در 200 مكان تاريخي كتيبه راهنما نصب كنند. وي افزود: اين كتيبه ها حاوي اطلاعاتي در خصوص شناسنامه، قدمت، شماره ثبت و تمامي ويژگي هاي آن اثر است.
معاون گردشگري استان تهران هزينه پيش بيني شده براي اجراي اين طرح را 60 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: همچنين قرار است در مسيرهاي اين مكان هاي تاريخي، تابلوهاي راهنما نصب شود تا بازديدكنندگان براحتي بتوانند از اين مكان ها ديدن كنند.
فضل الله باني با اشاره به همكاري تمامي نهادها و سازمان هاي دولتي براي اجراي اين طرح افزود: مذاكراتي با سازمان زيباسازي شهرداري صورت گرفته تا همكاري لازم براي اجراي اين طرح حاصل شود.
آب و فاضلاب سرگردان در تهران
مشــكـلات آب و فاضلاب تهران، قنات هاي سرگردان و چاه هاي فاضلاب رهاشده در اعماق خاك شهر هر از چند گاه رو نشان داده و حضور خود را به مسئولان شهر يادآوري مي كنند. تهران شهري است كه قنات ها و رودخانه هاي سرچشمه گرفته از دامنه جنوبي البرز، روستاها و دره هايش را سيراب مي كرد و حالا اين آبهاي سرگردان سر از پاركينگ برجها و زيرزمين خانه ها و چاه هاي آشپزخانه و دستشويي ها در مي آورد.
مشكل فاضلاب تهران در آخرين دردسرآفريني خود، دانشجويان دانشكده عمران دانشگاه خواجه نصير طوسي در خيابان وليعصر را شوكه كرد، آنهم وقتي كه فاضلاب اين دانشكده فوران كرد.
مهنوش معتمدي آذر، عضو شوراي شهر تهران اين مشكل را ناشي از قصور سازمان آب و فاضلاب تهران نسبت به انجام وظايفش دانست.
اميررضا واعظي آشتياني، خزانه دار شوراي شهر تهران هم، نبود مديريت واحد شهري را علت اصلي قصور اين سازمان در انجام وظايفش نسبت به مسائل شهري عنوان كرد. او كه به افزايش روزافزون اين حوادث در تهران اشاره كرد، فوران آب در پاركينگ يك ساختمان در منطقه يك را به عنوان مثالي ديگر عنوان كرد.
۱۴۳۳ دستگاه اتوبوس ديزلي، گازي شدند
آمار تجهيز اتوبوس هاي ديزلي به سوخت گاز طبيـــعي از طريق تبديل كارخانه اي و كارگاهي به 1433 دستگاه رسيد.
عباس آخــــوندي، كارشناس بخش تبديل كارگاهي سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور ضمن اعلام اين خبر گفت: اين اقدام در راستاي اجراي قرارداد منعقده ميان سازمان بهينه سازي و شركت هاي سازنده اتوبوس گازسوز صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه شركت ايران خودرو ديزل تاكنون 1213 دستگاه اتوبوس گازسوز توليد كرده است،افزود: دو شركت سازمان واحد موتور و شهاب خودرو ديزل نيز به ترتيب 121 و 100دستگاه اتوبوس گاز طبيعي سوز توليد كرده اند. بر اساس گزارش هاي منتشر شده، تردد اتوبوس هاي گازسوز، انتشار منواكسيد كربن را 9 برابر تردد اتوبوس هاي ديزلي كاهش مي دهد و سهم مهمي در كاهش آلودگي شهرهاي بزرگ دارد.
۲۵۰۰ پاركومتر جديد در تهران
در حالي كه خيابان هاي تهران نياز به حداقل 13 هزار پاركومتر جديد دارد، طي سال گذشته 2500 دستگاه پاركومتر در سطح پايتخت نصب شده است. بررسي هاي كارشناسي صورت گرفته توسط سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و حفاظت محيط زيست حاكي از آن است كه بخش عمده اي از مشكلات ترافيك شهر تهران به نبود سياست مناسب در پارك خودروها برمي گردد چرا كه سطح قابل توجهي از خيابان ها توسط خودروهايي اشغال مي شود كه مدت زمان طولاني در حاشيه خيابان پارك شده اند. اين وضعيت سبب مي شود كه توقف كوتاه مدت خودروها براي سوار يا پياده كردن مسافر براي دقايقي ترافيك خيابان ها را مختل كند. كارشناسان معتقدند روزانه حدود يك ميليارد تومان بنزين در ترافيك تهران هدر مي رود در حالي كه اعتبار برآورد شده براي نصب 2500 پاركومتر جديد، 65 ميليارد ريال برآورد شده است. پارك خودرو در مناطقي كه مجهز به پاركومتر است، مستلزم پرداخت هزينه اي برابر 25 تومان در هر 10 دقيقه است كه در صورت خالي بودن قلك پاركومتر، راننده 7 هزار تومان جريمه خواهد شد.