چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۳ - Jun 1, 2005
مشاور ارشد وزير رفاه :
دولت با بيمه اجباري ۵/۱ ميليون كارگر
ساختماني موافقت كرد
ايسنا: مشاور ارشد وزير رفاه با اعلام موافقت كميسيون اجتماعي دولت با بيمه اجباري كارگران ساختماني گفت: بخشي از حق بيمه با تصويب «بيمه اجباري كارگران ساختماني» توسط دولت پرداخت مي شود.
رزاق صادق در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران منابع لازم براي بيمه اجباري كارگران ساختماني را مشاركت صاحبان پروانه ساختمان، دولت و بيمه شدگان با توجه به محاسبات بيمه اي اعلام كرد و گفت: سهم حق بيمه دولت ۳ درصد، كارگران ساختماني ۷ درصد و سهم حق بيمه مالكان پروانه ساختماني بدون توجه به متراژ به ازاي هر متر مربع يكسان دريافت مي شود. به گفته وي بر اساس اين طرح، كارگران ساختماني تا زمان پايان اعتبار كارت مهارت فني اعم از اشتغال دائم يا موقت، مشمول بيمه اجباري مي شوند.
صادق به ايسنا گفت: بر اساس اين قانون، كارگران ساختماني در قالب سه گروه شامل كارگر ساده، نيمه ماهر و ماهر با دستمزدهاي متفاوت وارد سيستم بيمه اي شده و از خدمات درماني، پرداخت غرامت دستمزد در زمان وقوع حادثه، از كارافتادگي كلي، جزئي و نقص عضو و همچنين پرداخت مستمري بازنشستگي و فوت برخوردار مي شوند.
مشاور ارشد وزير رفاه با اشاره به وجود حدود يك و نيم ميليون كارگر ساختماني در كشور گفت: دوره زماني لازم براي پوشش افراد مشمول بيمه كارگران ساختماني، ۵ سال در نظر گرفته شده است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد
تمهيدات ترافيكي مراسم
شانزدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)
محدوديت ها و تسهيلات ترافيكي در اطراف تهران و حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) از ساعت ۲۴ روز جمعه آغاز مي شود
003687.jpg
عكس: محمد كربلايي احمد
گروه اجتماعي- ليلا خاكسار: روز گذشته و در گفت وگوي سردار ساجدي نيا با خبرنگاران تمهيدات ترافيكي مراسم شانزدهمين سالگرد ارتحال امام(ره) از سوي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام شد.
سردار ساجدي نيا، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به تسهيلات ويژه ترافيكي به منظور حضور شركت كنندگان در مراسم يادبود بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: پليس راهنمايي و رانندگي با همكاري و تعاملاتي كه با سازمانهاي مختلف داشته، برنامه ريزي دقيقي براي برگزاري هرچه باشكوهتر اين مراسم به عمل آورده، تا مهمانان داخلي و خارجي با امكانات بهتري بتوانند در اين مراسم حضور داشته باشند.
وي گفت: محدوديتهاي ترافيكي براي كاهش بار ترافيك در اين مسيرها به اين شكل است كه از ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۳/۳/۸۴ الي ۱۶ روز بعد (شنبه ۱۴/۳/۸۴) توقف و تردد كليه وسايل باربري سنگين شامل انواع كاميونت، كاميون و تريلي در كمربندي آزادگان از ميدان بسيج تا جاده مخصوص، خ شهيد رجايي تا بزرگراه فدائيان اسلام، خيابان شهرزاد، بزرگراه بعثت، بزرگراه شهيد تندگويان و كليه خيابانهاي منشعب از محورهاي مذكور ممنوع بوده و از ساعت ۵ صبح روز ۱۴/۳/۸۴ تا پايان مراسم و تخليه پاركينگها و برقرار شدن وضعيت عادي تردد و توقف اين قبيل وسايل نقليه ممنوع خواهد بود.
سردار ساجدي نيا در ارتباط با وسايل نقليه باربري گفت: ادامه حركت وسايل نقليه باربري در جاده ساوه- تهران از تقاطع حسن آباد، واوان، چهاردانگه به سمت شرق ممنوع بوده و رانندگان اين قبيل وسايل نقليه مي توانند از مسيرهاي جاده ساوه، پل خاور، كمربندي آزادگان، جاده قديم كرج به سمت تهران يا كرج ادامه مسير دهند و از عليشاه عوض به سمت تهران نيز تردد وسايل نقليه باربري ممنوع است.
از ساعت ۱۷ روز جمعه مورخ ۱۳/۳/۸۴ الي خاتمه مراسم، تردد كليه وسايل نقليه باربري در جاده تهران- ساوه و بالعكس حد فاصل تهران تا سه راهي كهنز (تقاطع منتهي به ميدان عليشاه عوض) ممنوع بوده و رانندگان اين گونه وسايل نقليه از طريق جاده قديم كرج سه راهي شهريار، محور عليشاه عوض- رباط كريم و بالعكس مجاز به تردد خواهند بود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در ارتباط با كاروان هاي اعزامي از استانهاي مختلف اظهار داشت: از ساعت ۵ روز شنبه مورخ ۱۴/۳/۸۴ تا خاتمه مراسم و عادي شدن وضعيت، تردد كليه وسايل نقليه سبك و سنگين به استثناء اتوبوس هاي شركت واحد و كاروان اعزامي از استانهاي خراسان، چهار محال و بختياري، زنجان، كرج، قزوين، آذربايجان شرقي و غربي از بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل شهيد صنيع خاني تا بهشت زهرا و از سه راهي باقرآباد تا آزاد راه تهران- قم ممنوع مي باشد.
از ساعت ۵ روز شنبه مورخ ۱۴/۳/۸۴ تا پايان مراسم، حركت كليه وسايل نقليه به استثناي اتوبوس هاي كاروان هاي اعزامي از شهرستان هاي جنوب، جنوب شرقي و غربي در آزادراه تهران- قم، حد فاصل پل حسن آباد تا ميدان جهاد ممنوع بوده و اين گونه وسايل نقليه از طريق جاده تهران- قم به سمت تهران ادامه مسير خواهند داد و آن دسته از خودروهايي كه قصد شركت در مراسم عزاداري را دارند از طريق جاده تهران- قم، در شرقي بهشت زهرا (گلدسته) داخل بهشت زهرا شده و در پاركينگ  هاي پيش بيني شده مستقر خواهند شد.
از ساعت ۵ روز شنبه ۱۴/۳/۸۴ تا پايان مراسم، حركت كليه وسايل نقليه به استثناي اتوبوس هاي كاروان هاي زائران خارجي، آزادگان، ارگانها و نهادهاي دولتي، مدعوين و افرادي كه داراي كارت مجاز تردد مي باشند در آزادراه تهران- قم، حدفاصل ميدان جهاد تا عوارضي تهران- قم ممنوع بوده و وسايل نقليه شخصي كه قصد عزيمت به بهشت زهرا و حرم مطهر را دارند مي توانند از كمربندي آزادگان، جاده قديم قم، در شرقي وارد بهشت زهرا شده و يا از طريق جاده تهران- قم به مقصد مورد نظر عزيمت نمايند.
سردار ساجدي نيا در مورد تاكسي ها و محدوديتهاي توقف نيز گفت: تاكسي ها و مسافران عازم به فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) از ساعت ۵ بامداد مورخه ۱۴/۳/۸۴ تا خاتمه مراسم مي بايست از طريق محور تهران- ساوه تردد نمايند.
تعدادي از اتوبوس هاي تحت اختيار وزارت راه و ترابري جهت جابه جايي رايگان زائران متفرقه شهرستان ها در پاركينگ ضلع جنوبي پليس راه استان تهران مستقر و استثنائاً در مسير آزاد راه تهران- قم حد فاصل ميدان جهاد تا عوارضي تهران- قم مجاز به تردد مي باشند.
موتورسواران شركت كننده در مراسم ارتحال مي توانند از پاركينگ مقابل سالن دعاي ندبه در محوطه بهشت زهرا جهت پاركينگ موتورسيكلت خود استفاده نمايند.
از ساعت ۲۴ مورخه ۱۳/۳/۸۴ تا پايان مراسم ممنوعيت توقف در معابر مشروحه ذيل اعمال خواهد شد:
آزاد راه تهران- قم از ميدان جهاد به سمت جنوب تا ۵ كيلومتر بعد از عوارضي در هر دو سمت.
بزرگراه بهشت زهرا حد فاصل آزاد راه تهران- قم تا سه راهي باقرآباد در هر دو سمت.
بزرگراه صالح آباد از پل شهيد صنيع خاني تا بهشت زهرا در هر دو سمت.
كليه مداخل ورودي و خروجي و خيابانهاي اصلي بهشت زهرا و خيابانهاي فرعي منتهي به پاركينگ.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با گراميداشت حضور عاشقان حضرت امام خميني(ره) در اين مراسم باشكوه كه پيش بيني مي شود بيش از يك ميليون نفر در آن شركت كنند از همه مردم خواست كه در جهت نظم بخشي و رواني بيشتر ترافيك در محورهاي اطراف حرم، با مأموران و عوامل مستقر همكاري لازم را به عمل آورند.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي:
حجم كتاب هاي درسي كاهش مي يابد
003690.jpg
فارس: رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال تهيه راهنماي برنامه هاي درسي هستيم و در صورتي كه در راهنماي برنامه هاي درسي به اين نتيجه برسيم كه حجم كتاب هاي درسي بايد كاهش پيدا كند، اين كاهش صورت مي گيرد.
مهدي نويد ادهم افزود: هم اكنون در حال تهيه راهنماي برنامه هاي درسي هستيم كه تاكنون راهنماي برنامه درسي درس هاي هنر، ديني و قرآن تمام شده است و راهنماي درس تربيت بدني تنظيم شده و براي تصويب به شوراي عالي آموزش و پرورش فرستاده شده است. وي در خصوص فعاليت انجام شده در راهنماي برنامه درسي گفت: به عنوان مثال در راهنماي برنامه درس ديني، هدف از آموزش اين درس، انتخاب بخش هاي مختلف اين درس در هر پايه، تناسب موضوعات و نحوه آموزش موضوعات مختلف، بررسي و عنوان مي شود.
نويد ادهم اضافه كرد: وقتي راهنماي برنامه هاي درسي آماده شد، توليد كتاب هاي درسي و برنامه هاي آموزشي مبتني بر آن خواهد بود، زيرا در اين برنامه، اهداف، اصول حاكم و مباني درسي مشخص مي شود. وي به موضوع برنامه محوري نيز اشاره كرد و اظهار داشت: برنامه محوري به معني كم كردن حجم كتاب ها نيست بلكه در يك مجموعه تحت عنوان برنامه  آموزشي، فعل و انفعالات ياددهي و يادگيري بررسي مي شود.

جسته ، گريخته
003693.jpg
پول سختي كار براي معلمان فني و حرفه اي
فارس: اختصاص سختي كار به معلمان فني  و حرفه اي طرحي است كه به سازمان مديريت و برنامه ريزي منعكس شده كه اميدواريم به زودي اين درصد تعيين و ابلاغ شود.
مدير كل دفتر آموزش و پرورش فني و حرفه اي گفت: دو سال است كه طرحي را در خصوص معلمان مدارس فني  و حرفه اي دنبال مي كنيم تا براي رشته هاي سخت، به معلمان سختي كار تعلق گيرد.
گريه براي درخت گردو
ايرنا: كهنسال ترين  درخت  گردوي  استان  لرستان  معروف  به  درخت  هزار ساله  روستاي  «گيزه  لان» روز دوشنبه  بر اثر صاعقه  سرنگون  شد.
به  گزارش  روز سه شنبه  خبرنگار ايرنا، اين  درخت  كهنسال  كه  به  اندازه  يك  ساختمان  ۱۰ طبقه  ارتفاع  دارد ۲۰ متر قطر داشت  و پيش  از اين  با سه  شاخه  اصلي  خود بر فراز بخش  وسيعي  از اين  روستا سايه  مي افكند.
به  گفته  روستاييان  اين  درخت  هر سال  ۳ تن  گردو توليد مي كرد كه  محصول  آن  بين  ۲۰ خانوار روستاي  گيزه لان  تقسيم  مي شد.
مردم  اين  روستا كه  ساليان  سال  با اين  درخت  پير انس  گرفته  بودند بعد از سقوط  مرگبار آن  به  حدي  متاثر شدند كه  زنان  بر لاشه  درخت  مويه  كردند.
روستاي  گيزه  لان  شهرستان  دلفان  در ۱۶۰ كيلومتري  شمال  خرم آباد به  دليل  وجود چشمه سارهاي  فراوان  يكي  از مناطق  مستعد رويش  درخت  گردو است .
هديه رئيس جمهوري چه شد
فارس: سخنگوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت كه اين انجمن نسبت به سرنوشت هديه يك ميليون دلاري رئيس جمهور به روزنامه  نگاران و طولاني شدن روند تصميم گيري وزارت ارشاد و انجمن صنفي در اين باره شديداً معترض است.
مهدي فضائلي گفت: از يك سال و نيم پيش كه هديه يك ميليون دلاري رئيس جمهور به روزنامه نگاران در اختيار انجمن صنفي روزنامه نگاران قرار گرفت وعده هاي اين انجمن براي توزيع مناسب آن بين روزنامه نگاران و از جمله خريد لپ تاپ تحقق نيافته است كه انجمن روزنامه نگاران مسلمان به وزارت ارشاد به عنوان متولي اصلي و انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران به عنوان مجري در اين باره اعتراض شديد دارد.
وي افزود: خبرهاي متناقض و مبهمي درباره سرنوشت اين هديه شنيده مي شود كه واگذاري بخش عمده اي از پول به انجمن صنفي روزنامه نگاران و قرارداد اين انجمن با يك پيمانكار براي ورود لپ تاپ به كشور از اين خبرهاست كه همگي مبهم اند.
سالانه ۵/۱ ميليون نفر
از رسيدن به دانشگاه بازمي مانند
ايرنا: دانشجويان ايراني خارج از كشور سالانه يك ميليارد دلار براي امر تحصيل و زندگي خود هزينه مي كنند.
دكتر «جعفر توفيقي» دوشنبه شب در نشست پرسش و پاسخ دانشجويان دانشگاه شهيد باهنر كرمان در اين باره گفت: حدود ۴۰ هزار دانشجوي ايراني در دانشگاه هاي خارج از كشور تحصيل مي كنند.
وي اين مطلب را در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان در خصوص دانشگاه هاي پولي در ايران بيان و اضافه كرد: اكثر اين دانشجويان در كشورهاي اطراف و با وضع اسفناكي زندگي مي كنند.
توفيقي افزود: هر ساله حدود يك ميليون و ۵۰۰ هزار نفر به نظام آ موزش عالي دسترسي پيدا نمي كنند.

هيأت ايراني براي تعيين سهميه حجاج سال ۸۴ عازم عربستان شد
مهر: روابط عمومي سازمان حج و زيارت از اعزام يك هيأت به سرپرستي رييس اين سازمان به عربستان به منظور تعيين سهميه حجاج سال جاري خبر داد. به گزارش روابط عمومي سازمان حج و زيارت ، نمايندگاني از بعثه مقام معظم رهبري ، هلال احمر و سازمان هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران سيد احمد زرهاني را در اين سفرهمراهي مي كنند.براساس اين گزارش ، قرار است اين هيأت روز چهارشنبه در مذاكره رسمي با دكتر عبدالسلام فواد الفارسي وزير عربستان، سهميه حجاج ايراني در سال ۸۴ و ساير نيازمندي هاي حجاج را تعيين كنند.در اين گزارش پيش بيني شده است كه سهميه زايران ايراني حج تمتع از ۸۸ هزار نفر در سال ۸۳ به ۹۰ هزار نفر در سال جاري برسد.

دفتر كنسولگري عراق در ايلام داير مي شود
ايرنا: سفير عراق  در جمهوري  اسلامي  ايران  اعلام كرد تردد زوار ايراني  به  عتبات  عاليات  به زودي  از سر گرفته  مي شود.
«محمدمجيد الشيخ » گفت: اكنون  يك  هيات  بلندپايه  ايراني  در حال  رايزني  براي  ازسرگيري  تردد زوار دو كشور در عراق  به سر مي برند.وي  ادامه  داد: بر اساس  توافق  مسوولان  عراقي  در روزهاي  گذشته  قرار است  روزانه  يك  هزار و۵۰۰ زاير ايراني  از طريق  خروجي هاي  رسمي  جمهوري  اسلامي  ايران  به  شهرهاي  مذهبي  عراق  اعزام  شوند.وي  تاكيد كرد: چنانچه  امكانات  امنيتي  و بهداشتي  بيشتري  در خروجي هاي  مرزي  ايران  با عراق  ايجاد شود تردد اين  ميزان  زاير تا پنج  هزار نفر در روز افزايش  مي يابد.سفير عراق در جمهوري اسلامي ايران گفت: دفتر كنسولگري عراق با توجه به استقبال زوار از خروجي مرزي مهران در استان ايلام داير مي شود.«محمدمجيد الشيخ» در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام بيان كرد: با توجه به روابط فاميلي مردم ايلام و مردم عراق و نيز فاصله كوتاه مرز مهران تا شهرهاي مذهبي عراق ايجاد دفتر كنسولگري در اين استان ضروري است.

توصيه به همكاري هاي حقوقي ايران و بحرين
مهر: رييس قوه قضائيه در ديدار با نخست وزير بحرين بر ضرورت همكاري و هماهنگي ميان كشورهاي منطقه و اسلامي و افزايش مبادلات فرهنگي، اقتصادي، حقوقي، قضايي و سياسي براي خنثي كردن توطئه هاي استكبار جهاني تاكيد كرد.
آيت الله هاشمي شاهرودي با تشريح ديدگاههاي جمهوري اسلامي ايران بر اهميت توجه به حقوق انسان ها و همكاري و هماهنگي تمام كشورها به ويژه كشورهاي اسلامي براي حفظ كرامت انساني تاكيد كرد.
براساس اين گزارش، شيخ خليفه بن سلمان آل خليفه، نخست وزير بحرين نيز در اين ديدار ابراز اميدواري كرد كشورش بتواند از پيشرفت هاي چشمگير ايران اسلامي در زمينه هاي مختلف صنعتي و اقتصادي استفاده كند.وي جايگاه جمهوري اسلامي ايران را در منطقه و در ميان كشورهاي اسلامي مهم توصيف كرد و خواستار ارتقاي روابط ايران با كشورهاي اسلامي شد.
نخست وزير بحرين بر اصلاح و ارتقاي روابط كشورهاي اسلامي تاكيد و گفت: اصلاحات به شرط تناسب با شرايط كشورها و ديكته نشدن آن از جانب كشورهاي خارجي پذيرفتني است و اسلام در اصلاح امور ظرفيت لازم، كامل و جامع را دارا است.

سازمان تأمين اجتماعي به زائرين
حرم مطهر خدمات درماني رايگان ارائه مي دهد
گروه اجتماعي:  به مناسبت فرا رسيدن شانزدهمين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره)، سازمان تأمين اجتماعي آمادگي كامل براي ارائه خدمات درماني رايگان به خيل عظيم راهيان مرقد مطهر را دارد. در اين ايام كليه مراكز درماني اين سازمان در سراسر كشور به صورت شبانه روزي در خدمت زائرين حرم مطهر مي باشند. در ضمن بيماراني كه با فرم اعزام از طريق ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) به مراكز درماني ملكي سازمان منتقل مي گردند به طور رايگان درمان خواهند شد.همچنين باند هلي كوپتر بيمارستان هاي تأمين اجتماعي فياض بخش و ميلاد تهران نيز مطابق روال هر سال جهت فرود اضطراري هلي كوپتر براي ارائه خدمات درماني به بيماران اورژانسي آماده است.همچنين كانتينر سيار اين سازمان به منظور ارائه خدمات درماني در جوار مرقد مطهر حضرت امام(ره) مستقر خواهد بود.

توضيح يك خبر
گروه اجتماعي: در پي درج خبر «۲۳ سفره خانه سنتي به صورت غيرقانوني فعاليت مي كنند» در صفحه ۶ روز دوشنبه مورخ ۹/۳/۸۴ به نقل از خبرگزاري ايرنا، رئيس اتحاديه قهوه خانه داران و قهوه خانه هاي سنتي تهران اعلام كرد. نام اصلي اتحاديه «اتحاديه قهوه خانه داران و قهوه خانه هاي سنتي» است و در مورد غيرقانوني بودن ۲۳ سفره خانه سنتي از سوي اينجانب اشاره اي نشده است و لازم به ذكر است كه اتحاديه قهوه خانه داران و قهوه خانه هاي سنتي تهران مجاز به صدور پروانه كسب با دو عنوان قهوه خانه  معمولي و قهوه خانه سنتي مي باشد كه اين موضوع برابر مصوب هيأت عالي نظارت بر سازمان هاي صنفي كشور كه عالي ترين مرجع ذيصلاح در امور اصناف است مي باشد.

۷۰ درصد مصرف  «اكس»   درميهمانيهاي دوستانه است
ايسنا:بيش از ۷۰ درصد مصرف كنندگان «اكس» اولين مرتبه به پيشنهاد دوستانشان در مهماني هاي اكس پارتي از اين قرص ها مصرف كرده اند.
عاتكه تهراني، كارشناس دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي با اشاره به نتايج بررسي وضعيت سوءمصرف مواد شبه  آمفتامين در سال ۸۲ در شهر تهران گفت: نتايج اين پژوهش نشان داد كه حدود ۷۰ درصد مصرف كنندگان نمونه مورد مطالعه اولين موقعيت آشنايي با ماده اكستاسي را منزل دوستان و نزديك ۱۵ درصد در منزل خودشان عنوان كرده اند.
اين كارشناس با تاكيد بر لزوم توجه خانواده ها به ايفاي بهينه نقش پدر و مادر گفت: بعضي از خانواده ها متاسفانه نقش خود را از دست داده اند و مهارت والد بودن ندارند و بايد بدانند به جز تامين لباس، غذا، جا و مكان وظايف مهمتري را بر عهده دارند. وي با بيان اين كه ۸/۸۴ درصد مصرف كنندگان اكس در نمونه مورد مطالعه، اولين مرتبه به پيشنهاد دوستانشان اكس مصرف كرده اند، افزود: متاسفانه خانواده ها مي پندارند با رسيدن فرزندانشان به سن بلوغ، آنها را بايد در دوست يابي و رفت وآمد آزاد بگذارند و اين رفتار را مدرن و متمدنانه مي دانند؛ در صورتي كه فرزندان در طي دوران بلوغ نيازمند توجه بيشتر و داشتن رابطه صميمي همراه با محبت و عشق دوطرفه با والدين خود هستند.
به گفته تهراني تمامي كشورهاي جهان به منظور پيشگيري از اعتياد روي تحكيم نظام خانواده متمركز شده اند؛ چرا كه به ميزان استحكام خانواده احتمال ابتلا فرزندان به انواع آسيب هاي اجتماعي مانند فرار از منزل، بزهكاري و اعتياد كاهش مي يابد.
اين كارشناس پيشگيري از اعتياد بيشترين فراواني مصرف كنندگان اكستاسي در نمونه مورد مطالعه را گروه سني ۱۸ تا ۲۴ سال عنوان كرد و گفت: ۹/۶۸ درصد جمعيت مصرف كنندگان ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند و در رتبه بعدي گروه سني ۲۵ تا ۲۹ سال با ۷/۲۶ درصد مصرف كنندگان جامعه نمونه را به خود اختصاص داده اند كه اكثريت آنها گرفتار يكي از مشكلات خانوادگي مانند طلاق والدين و يا غيره بودند. به گفته وي همچنين نزديك به ۸۱ درصد جامعه نمونه مصرف كنندگان اكس، مجرد، ۶/۱۰ درصد مطلقه و ۳/۴ درصد متاهل بودند.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |