سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۴ - - ۳۷۲۲
شمارش معكوس براي انتخاب ميزبان المپيك
ميني المپيك در شانزه ليزه
004815.jpg
لندن با فاصله كمي نسبت به پاريس در رتبه دوم ايستاده. هر چند پرونده پايتخت انگليس نيز عالي گزارش شده، اما مشكلات جا به جايي مسافران، اين شهر را از پاريس متمايز مي كند
يكشنبه هفته گذشته (15 خرداد) شهر پاريس روزي كاملا ورزشي را پشت سر گذاشت. در حالي كه در مجموعه تنيس رولان گاروس، فينال اوپن فرانسه برگزار مي شد، خيابان شانزه ليزه به ورزشگاه بزرگي تبديل شده بود كه مسابقات 38 رشته ورزشي به طور نمايشي در آن برگزار شد. اين حركت در فاصله يك ماه تا انتخاب ميزبان المپيك 2012 پيامي تاثير گذار براي كميته بين المللي المپيك بود كه عشق به بازي ها ، شعار انتخاباتي پاريس به عنوان يكي از پنج نامزد نهايي را متجلي مي كرد.
با وجود آسمان ابري و هوايي كه از دماي معمول روزهاي پاياني بهار سردتر بود، حدود يك ميليون نفر به خيابان شانزه ليزه آمدند تا شاهد پايگاه هاي 28فدراسيوني باشند كه از شب قبل در آن مكان آماده شده بود. مردم علاوه بر تماشاي ورزشكاران مي توانستند در كنار آنها مسابقه دهند. از واليبال ساحلي گرفته تا تنيس و حتي استخر كوچكي كه بعضي ها را وسوسه مي كرد تا تني به آب بزنند. در حمايت از اين برنامه، بسياري از مدال آوران المپيك كه از حاميان ميزباني پاريس هستند، در مراسم شركت داشتند.
ماري ژوزه پرك، قهرمان سه مدال طلاي المپيك هاي 1992 و 1996 در دو و ميداني زنان در مورد استقبال مردم گفت: حضور مردم در اين مراسم بدين معني بود كه فرانسه واقعا خواستار ميزباني اين مسابقات است. شهردار پاريس برتران دلانوئه كه با هزينه اي در حدود 2/2 ميليون يورو مجري اصلي اين برنامه بود، گفت: پاريس براي سال 2012 از تمام مردم دنيا دعوت مي كند كه در فضايي دوستانه ارزش هاي ورزش را زنده نگه دارند. فرانسه متحد در تدارك دهكده المپيك بي نظيري در قلب شهر پاريس است كه جا به جايي مردم به آساني صورت گيرد و هيچ تفاوتي ميان ورزشكاران المپيك و پارا المپيك نباشد. المپيك 2012 در پاريس، مردمي، استوار، حافظ محيط زيست و حماسي خواهد بود. شهردار پاريس در مورد ماهيت بين المللي اين شهر گفت: اين شهر ميزبان مردمي از تمام نقاط دنيا بوده و هويت پاريسي ما از تمام دنيا سرچشمه مي گيرد و به همين دليل تمام دنيا را در سال 2012 به مسابقات المپيك دعوت مي كنيم. او در مورد احتمال پيروزي پاريس در راي گيري ماه آينده در سنگاپور گفت: ميزباني هنوز در دستان ما نيست و مبارزه ما هنوز ادامه دارد. در پايان اين مراسم و در ابتداي شب نيز كنسرتي برگزار شد كه مردم به تماشاي آن نشستند.
برتري  نسبي پاريس و لندن
تنها يك روز پس از جشنواره المپيك پاريس، كميته بين المللي المپيك نظرش را در مورد پرونده پنج شهر نامزد ميزباني مسابقات اعلام كرد. طبق اين گزارش 123 صفحه اي كه براي كمك به اعضاي كميته بين المللي المپيك در انتخاب ميزبان تنظيم شده، پرونده شهرهاي پاريس و لندن عالي و مادريد و نيويورك خوب توصيف شده است، در حالي كه هيچ توضيحي در مورد مسكو به چشم نمي خورد.
در اين پرونده شرايط اقامت مسافران و همچنين زيرساخت هاي راه هاي زميني و راه آهن پاريس عالي گزارش شده. همچنين بودجه اي كه پايتخت فرانسه در نظرگرفته پشتوانه مناسبي دارد و كاملا مطالعه شده است. در اين گزارش كه توسط هياتي به رهبري نوال المتوكل مراكشي تنظيم شده، نكات مثبت پاريس اينگونه بيان شده: ثبات سياسي، حمايت مردم و سنديكاها از اين ميزباني، قدرت اقتصاد فرانسه كه در گزارش بانك جهاني در سال 2003 در رتبه پنجم قرار دارد، پيشينه و زير ساخت هاي ورزشي (مركز ورزش هاي آبي، پيست دوچرخه سواري، درياچه مصنوعي) و شهري و در نهايت تجربه پاريس در برگزاري مسابقات ورزشي.
در مورد تجربه پاريس در برگزاري مسابقات ورزشي در گزارش IOC آمده است: پاريس تجربه بالايي در برگزاري مسابقات ورزشي دارد، چرا كه 24مسابقه بين المللي در 10 سال اخير در اين شهر برگزار شده. جام جهاني فوتبال در سال 1998، مسابقات دو و ميداني قهرماني جهان در سال 2003 و مسابقات توردوفرانس كه مرحله پاياني آن هر ساله در اين شهر برگزار مي شود،  از اين جمله اند. طبق اين گزارش پاريس تمام خواسته هاي كميته بين المللي المپيك در مورد اهميت و وسعت بازي ها را در نظر گرفته است.
بر اساس اين گزارش، لندن با فاصله كمي نسبت به پاريس در رتبه دوم ايستاده. هر چند پرونده پايتخت انگليس نيز عالي گزارش شده، اما مشكلات جا به جايي مسافران، اين شهر را از پاريس متمايز مي كند. اهميت زيادي دارد كه برنامه بهبود وضع جا به جايي عمومي تا پيش از سال 2012 پايان يابد. مشكل ديگر لندن ساخت دهكده المپيك است و در گزارش IOC در اين مورد آمده است: با توجه به وسعت پروژه، تهيه تقويمي دقيق اجتناب ناپذير است تا تمام زيرساخت ها در زمان مقرر پايان يابد.
پرونده مادريد به عنوان يكي ديگر از كانديداها نكات مثبتي مانند پيشينه ورزشي و توجه به مسائل محيط زيست را دارد. مشكل اصلي پايتخت اسپانيا اما مسئله اسكان مسافران در نزديكي دهكده بازي هاست. در گزارش كميته بين المللي المپيك در اين باره آمده است: مادريد براي برگزاري المپيك نياز به استفاده از هتل هاي شهرهاي مجاور دارد كه در فاصله يك ساعتي آن قرار دارند. اما شهردار مادريد همچنان خوشبين است و مي گويد كه اين شهر بيش از هر زماني شانس ميزباني دارد. مشكل بزرگ نيويورك اما مشخص نبودن مكان دقيق تاسيس استاديوم اصلي برگزاري بازي ها بود و همين مسئله در نهايت به كنار رفتن اين شهر از جمع نامزدها انجاميد.
اين شهر كه با ميزباني المپيك مي خواست خاطره تلخ يازدهم سپتامبر را به فراموشي بسپارد، از پيروزي در اين نبرد دشوار قطع اميد كرده و از حالا براي ميزباني المپيك 2016 برنامه ريزي مي كند.
مسكو نيز وضعيت چندان مناسبي ندارد و در گزارش مذكور نقاط ضعف زيادي در مورد آن آورده شده است. حتي الكساندر چرنوف، مسئول پرونده ميزباني مسكو نيز به اين مسئله معترف است. بارها به ما گفته شده كه ما جزو شانس هاي اصلي ميزباني مسابقات نيستيم. به ما گفته اند كه پرونده ما نقاط ضعف زيادي دارد. در گزارش هيات بازديد كننده در مورد مسكو عنوان شده كه نبود يك تقويم دقيق، پيشرفت پروژه را با مشكل رو به رو مي كند.
اما واكنش فرانسويان پس از اعلام اين گزارش جالب بود.
ژان فرانسوا لا مور، وزير ورزش و جوانان فرانسه مي گويد: اين گزارش ثابت مي كند كه ميزباني پاريس به رسميت شناخته شده. ما براي متقاعد كردن، حرفه اي و براي موفقيت، هيجان زده هستيم. اينها محورهاي اصلي پرونده ماست و تا روز ششم ژوئيه به كارمان ادامه خواهيم داد.
آنري سراندور،  رئيس كميته ملي المپيك و نايب رئيس كميته ميزباني در اين مورد معتقد است: برگزاري ميني المپيك در شانزه ليزه و گزارش كميته بين المللي المپيك دو خبر خوب براي ورزش فرانسه به فاصله دو روز بود. حالا نسبت به يك سال گذشته آرامش بيشتري داريم، ولي هنوز بايد مراقب باشيم. بايد از اشتباهات پرهيز كنيم و با اشتياق به كارمان ادامه دهيم.
بر اساس اين گزارش و كناره گيري نيويورك، پاريس و لندن شانس بيشتري براي ميزباني سي امين دوره المپيك دارند. البته اين گزارش هيچ امتيازي براي نامزدها ندارد و تنها به 117 عضو كميته بين المللي المپيك كمك مي كند تا در روز ششم ژوئيه شايسته ترين شهر را به عنوان ميزبان انتخاب كنند. البته در انتخاب ميزبان المپيك معمولا مسائل ژئوپوليتيك نيز تاثير گذار است. با وجود تمام اين مسائل پاريس اميدوار است كه يك ماه پس از فستيوال با شكوه شانزه ليزه، جشن ديگري به مناسبت كسب ميزباني المپيك برگزار كند.

مرگبارترين جاده دنيا
ترجمه: آرمين هدايتي - سربازان آمريكايي به آن خيابان بمب مي گويند و خود عراقي ها آن را خيابان مرگ مي نامند، دليل آن هم وجود بمب هاي متعدد كار گذاشته شده در گوشه و كنار اين جاده است كه از 10مايلي خيابان ها و بزرگراه  منتهي به فرودگاه بغداد آغاز مي شود.
تروريست ها در خودروهايي كه پر از مواد منفجره است، در ورودي و خروجي هاي اين جاده به انتظار ورود كاروان هاي نيروهاي آمريكايي و ديگر هدف ها نشسته اند.
شورشيان نيز در خودروهايي كه شيشه هايش مشكي است در ترافيك مخفي مي شوند و سپس در زمان مناسب شيشه را پايين كشيده و روي مردم آتش مي گشايند.
اين افراد معمولا با لباس كاركنان بزرگراه ظاهر مي شوند تا بتوانند با استفاده از سيستم كنترل از راه دور، اسلحه هاي خودكار و بمب هايي را كه در مناطق مختلف كار گذاشته شده فعال كنند. چندي پيش خطرناك بودن اين جاده و عدم شناسايي صحيح افراد توسط نيروهاي آمريكايي موجب كشته شدن يكي از ماموران اطلاعاتي بلندپايه ايتاليايي در اين جاده شد و خشم مقامات ايتاليايي را برانگيخت.
در دو سوي اين جاده كه از محل سابق فرودگاه بين المللي صدام به سمت شرق ادامه پيدا مي كند پايگاه هاي نظامي و محل سكونت طرفداران صدام كه عمدتا شامل اعراب سني و نيز گروه هايي چون جهاد و القادسيه هستند به چشم مي خورد.
ديگر افراد ساكن اين منطقه را كه تعدادشان نيز كم نيست و به لحاظ اقتصادي وضعيت خوبي ندارند، فدائيان صدام تشكيل مي دهند؛ كساني كه هميشه گوش به زنگ خطرات و عمليات تروريستي بوده و در محل هاي استراتژيك مستقر مي شدند تا بتوانند در مواقع خطر از صدام دفاع كنند.
پس از تصرف بغداد به دست نيروهاي آمريكايي اين محل به دست شورشيان افتاد و آنها از آن به عنوان مخفيگاه استفاده مي كردند.
حدود۲ سال و يك ماه پيش، زماني كه تانك هاي آمريكايي با هدف تسخير كاخ رياست جمهوري از محل استقرارشان يعني فرودگاه بغداد به راه افتادند، اين جاده آخرين محلي بود كه مورد تهاجم آنها قرار گرفت و دليل آن هم خطرناك بودن جاده و شرايط استراتژيك خاص آن بود.
امروزه كاخ رياست جمهوري عراق به منطقه سبز تغيير نام داده است و از آن به عنوان محل سفارت آمريكا و دولت جديد عراق استفاده مي شود.
شورشيان در عراق ثابت كرده اند كه بسيار توانا و فعال هستند. آنها كه مرتبا درحال تغيير تاكتيك هستند حتي توانسته اند تحسين فرماندهان آمريكايي را نيز برانگيزند، اما از طرف ديگر مردم عراق بارها انزجار خود را از شورشيان اعلام كرده اند، زيرا معتقدند در نظر آنها جان افراد غيرنظامي از كمترين اهميتي برخوردار نيست.
اما مسئله اي كه هنوز تغيير نكرده آسيب پذيري جاده فرودگاه است، مسيري كه بخصوص براي خارجي ها بسيار تنفربرانگيز و ترسناك است و عراقي هاي زيادي نيز به هنگام حملات شورشيان به خارجي ها در آن كشته مي شوند.
از ميان خارجي هاي كشته شده در اين جاده مي توان به مارلا روزيكا 28ساله از ليك پورت اشاره كرد. وي كه داوطلبانه براي كمك به عراق سفر كرده بود نقش بسزايي نيز در متقاعد كردن كنگره آمريكا براي كمك به عراق و افغانستان ايفا كرد.
روز 16آوريل فردي به قصد عمليات انتحاري با منفجر كردن خودرو خود در ترافيكي كه پشت يكي از نفربرهاي آمريكايي ايجاد شده بود ماشين روزيكا را به آتش كشيد. در اين حادثه او و چهار عراقي ديگر جان باختند.
چهار روز پس از اين حادثه، سه خارجي ديگر در يك حمله تروريستي كه با اسلحه خودكار صورت گرفت جان باختند. اين حوادث چنان ناگوار بودند كه يك شركت آمريكايي فعال در زمينه تجهيزات امنيتي اعلام داشت قصد دارد براي حفظ جان افراد از تاكسي سرويس هاي زره پوش در مسير فرودگاه استفاده كند. هزينه اين سفر كوتاه براي هر نفر 2هزار و 390 دلار است كه شايد گرانترين تاكسي سرويس فرودگاه درجهان باشد.
اما اين سفر چه با يك خودروي زره پوش، چه با يك نفربر آمريكايي يا حتي يك تاكسي سرويس فرودگاه صورت گيرد، سلامت آن تنها به شانس و اقبال سرنشينان بستگي دارد. سالم رسيدن به فرودگاه براي هر شخصي بسيار خوشحال كننده و در عين حال باورنكردني است.
به محض اينكه فرودگاه را ترك مي كنم يا از شهر به سمت فرودگاه حركت مي كنم براي آرامش خود آيات قرآن را زمزمه مي كنم.
اين گفته محمود دوليمي كارگر 52 ساله فرودگاه بغداد است كه براي امرار معاش خود در روزهاي تعطيل به عنوان راننده تاكسي مشغول كار است. من هيچ وقت نمي توانم زمان مرگ خود را در اين جاده پيش بيني كنم، ولي به عنوان يك مسلمان به خدا ايمان دارم و سرنوشت خود را به او واگذار مي كنم.
سال گذشته به تمامي ديپلمات ها و افراد مهمي كه قصد سفر به عراق را داشتند توصيه مي شد كه از اين مسير استفاده نكنند و به جاي آن با چرخ  بال هايي كه براي اين منظور در نظر گرفته شده اند به مقصدهاي مورد نظر بروند. راننده هاي عراقي كه خارجي ها را جابه جا مي كنند مدام درطول مسير بزرگراه شش باندي منتهي به جاده فرودگاه، مسير حركت خود را عوض مي كنند تا بدينوسيله از حملات احتمالي در امان باشند. همچنين آنها معتقدند كه نبايد به سمت چپ بزرگراه ، جايي كه محل تقاطع دو مسير بزرگراه است، نزديك شد زيرا خطر بمب گذاري در بين دو تقاطع هميشه وجود دارد. برخي ديگر از رانندگان زماني كه به پل هاي بزرگراه نزديك مي شوند ناگهان تغيير جهت مي دهند تا بدينوسيله ريسك اصابت مواد منفجره به خودروي خود را كاهش دهند.
درطول اين مسير روي برخي از خودروهاي نظامي آمريكايي با خط درشت قرمز اين جمله درج شده: رعايت فاصله تا 100 متر برجك هايي نيز در اين مسير به چشم مي خورد كه نيروهاي امنيتي از داخل آنها و با شليك هاي هوايي سعي در دور كردن رانندگان از محل هاي خطرناك دارند، اما اين مسئله باعث ايجاد جوي ناامن و همچنين عصبانيت در بغداد شده، زيرا عراقي ها بر اين باورند كه اكثر كشته شدگان اين حوادث كساني هستند كه با قوانين عبور و مرور در منطقه ناآشنا هستند يا خيلي سريع نسبت به اعلام عقب گرد نيروهاي آمريكايي واكنش نشان مي دهند. آنها نيز به دليل سوء ظن و اشتباهات، افراد زيادي را به كام مرگ مي كشانند.
اما واكنش فرماندهان آمريكايي نسبت به اين مسئله بسيار ساده است. آنها آمار تلفات و كشته شدگان را مخفي نگه مي دارند تا بدينوسيله دغدغه نيروهاي خود و نيز مسافران جاده را از بين ببرند. يكي از مسافران اين جاده احمد هاشم 27ساله و اهل كردستان عراق است. وي كه در رشته مهندسي تحصيل كرده، مي گويد: من هر زمان كه در جاده فرودگاه هستم احساس مي كنم بين من و ابديت فاصله اي به باريكي يك تار مو وجود دارد.
منبع: نيويورك تايمز

پيشخوان
004860.jpg
فيگارو
روزنامه فيگارو با بررسي وضعيت منسوجات چيني در بازار جهاني نوشته است: نبردي بر سر قدرت نمايي چيني ها درعرصه صنايع نساجي رخ نخواهد داد. اين روزنامه همچنين در خبر ديگري به اختلافات انگليس با فرانسه و آلمان بر سر بودجه اتحاديه اروپايي پرداخته است. اختلافات بر بودجه اتحاديه پس از عدم تصويب قانون اساسي اروپا در فرانسه و هلند به اوج خود رسيد.
004839.jpg
ال اكونوميستا
روزنامه ال اكونوميستا، ضمن انتقاد از عملكرد اقتصادي دولت فوكس، رئيس جمهور مكزيك نوشته است: رئيس جمهوري هنوز راه درازي براي اصلاحات اقتصادي دارد و براي اين كار بايد ابتدا وابستگي هاي اقتصادي خويش را رها كند.
004851.jpg
گلوب اندميل
روزنامه گلوب اندميل، تيتر و عكس اول خود را به موضوع تحولات جديد صورت گرفته در عرصه مراقبت هاي پزشكي اختصاص داده است. اين روزنامه در بخشي از خبر خود به تغيير سياست هاي دولت كانادا در رابطه با مراقبت هاي پزشكي پرداخته و از مشكلات بخش خصوصي در اين عرصه خبر داده است. براساس اين تصميم در ايالت كبك، موسسات خدمات درماني خصوصي مي توانند به فعاليت بپردازند.
004833.jpg
عرب نيوز
روزنامه عرب نيوز خبر اول خود را به بيانيه پاياني اجلاس كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس اختصاص داده است. اين روزنامه در بخشي از اين خبر نوشته است: كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس، ضمن مخالفت با هرگونه اقدام خشونت بار در عراق، اقدامات توريستي صورت گرفته در اين كشور را محكوم كردند. روزنامه عرب نيوز همچنين عكس اول خود را به خبر تظاهرات مردم فيليپين در شهر مانيل، پايتخت اين كشور عليه گلوريا آرويو، رئيس جمهور اين كشور اختصاص داده است.

ذهن زيبا
هرگاه بتوانيم از نيروي تخيل به همان اندازه استفاده كنيم كه از نيروي بصري استفاده مي كنيم، هر كاري انجام پذير است.
كارلايل

آدم بي مغز و پرگو چون آدم ولخرج و بي سرمايه است.
پاسكال

آنقدر شكست مي خورم تا راه شكست دادن را بياموزم.
پطر كبير

پيروزي آن نيست كه هرگز زمين نخوري، آنست كه بعداز هر زمين خوردني برخيزي.
ماهاتما گاندي

شبكه
امشب هر جا كه هستيد راس ساعت 21پاي تلويزيون بنشينيد و از شبكه 2 فيلم سينمايي جست وجوي صورتي ، ساخته بليك ادواردز را تماشا كنيد.
جست وجوي صورتي، ششمين قسمت از مجموعه فيلم هاي سينمايي است كه ادواردز در آن شخصيت معروف خود سربازرس كلوزو را وارد يك ماجراي پليسي مي كند.
اين فيلم سال 1982 و پس از مرگ پيتر سلرز بازيگر نقش كلوزو ساخته شد. در فيلم جست وجوي صورتي، تمام صحنه هايي كه از او در فيلم نمايش داده مي شود به صحنه هايي از فيلم هاي قبلي اش مربوط است كه در اين فيلم ها نشان داده نشده و در تدوين حذف شده اند. اين صحنه ها هنگام تدوين فيلم با صحنه هاي بازيگران ديگر ادغام شده اند.
در اين قسمت الماس پلنگ صورتي يك بار ديگر به سرقت رفته است و مسئولان دولتي از سربازرس كلوزو مي خواهند تا موضوع را پيگيري كند، اما هواپيماي او در ميانه راه ناپديد مي شود و اين بار ماري جووه گزارشگر سرشناس تلويزيون فرانسه تصميم مي گيرد تا رمز و راز ماجرا را كشف كند. به همين دليل او با تمام كساني كه كلوزو را مي شناسند و در ارتباط با او بوده اند، مصاحبه مي كند. در اين مصاحبه ها افرادي مانند رئيس كلوزو و همسر سابق او هم حضور دارند. كاتر، دستيار كلوزو هم سعي مي كند اطلاعات مناسبي را در اختيار ماري بگذارد، اما ماري توسط رئيس يك باند مافيايي ربوده مي شود و...
امشب حدود ساعت 20،قسمت جديد مجموعه تلويزيوني ماموران پرونده هاي راكد نيز از شبكه 3 پخش مي شود.
قسمت جديد مجموعه خارجي پرستاران هم حدود ساعت 22:30 از شبكه اول روي آنتن مي رود.
اما برنامه هاي تبليغاتي نامزدهاي رياست جمهوري؛ ساعت 11:15، فيلم تبليغاتي علي لاريجاني ساخته داوود ميرباقري از شبكه خبر پخش خواهد شد. ساعت 18:30 نيز فيلم تبليغاتي اكبر هاشمي رفسنجاني، ساخته كمال تبريزي از همين شبكه پخش مي شود.
ساعت 19:45 نيز يكي ديگر از فيلم هاي تبليغاتي لاريجاني از شبكه اول روي آنتن مي رود و ساعت 21:45 فيلم محسن مهرعليزاده ساخته محرم زينال زاده از همين شبكه پخش مي شود.
محسن رضايي ساعت 18 در شبكه 2 به بيان ديدگاه هايش مي پردازد و ساعت 19، مهدي كروبي در شبكه 4 به سئوالات كارشناسان پاسخ خواهد داد. ساعت 21،  محمود احمدي نژاد در شبكه 5 درباره مشكلات شهر تهران سخن خواهد گفت و ساعت 22:45 نيز مصطفي معين در گفت وگوي ويژه خبري شبكه 2 حاضر خواهد شد. ساعت 23:30 نيز محمدباقر قاليباف در شبكه 3 به سئوالات مردمي پاسخ مي دهد.

در فرهنگسراها
چكاوك شيدا
نمايشگاه گروهي هنرهاي تجسمي با عنوان چكاوك شيدا در نگارخانه آبي فرهنگسراي سالمند برپا است.
در اين نمايشگاه تعداد۴۰اثر هنري شامل سياه قلم، مداد رنگي، كنته و نقاشي رنگ روغن به نمايش گذاشته شده است.
در نمايشگاه فوق تعداد۱۰ نفر از هنرمندان جوان آثار هنري خود را به سبك رئال در معرض ديد عموم قرار داده اند. سبك رئال سبك واقعيت گراست، آنچه كه در طبيعت به صورت واقعيت محض مشاهده مي شود، با مواد و متريال هاي مختلف روي بوم يا كاغذ انتقال داده مي شود.
نمايشگاه چكاوك شيدا از تاريخ 21 لغايت 28 خردادماه برپا است و علاقه مندان جهت بازديد مي توانند از ساعت۹ الي 20 به نشاني: ميدان امام حسين(ع)، خيابان 17شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنند.
خوشنويسي و كوهنوردي
كتابخانه دكتر حسابي وابسته به منطقه جنوب سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، دو برنامه جديد ويژه تابستان تدارك ديده است.
آموزش خوشنويسي با همكاري انجمن خوشنويسان كشور و كانون كوهنوردي با همكاري فدراسيون كوهنوردي برنامه هاي تابستاني اين كتابخانه هستند.
كلاس هاي خوشنويسي (خط تحرير، نستعليق) دو روز در هفته از ساعت 16 تا 18 با حضور غلامرضا يعقوبي برگزار مي شود و پنج شنبه هر هفته علاقه مندان مي توانند به صورت رايگان در برنامه كوهنوردي شركت كنند و تمامي كوهنوردان بيمه خواهند شد.
كتابخانه دكتر حسابي در خيابان ابوذر، خيابان شهيد علمي، كوچه دكتر حسابي قرار دارد. اطلاعات بيشتر را با شماره تلفن 5731697 به دست آوريد.

جهانشهر
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
درمانگاه
شهر آرا
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  دخل و خرج  |  درمانگاه  |  شهر آرا  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |