دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۴ - - ۳۷۶۸
هدف: جذب گردشگر
ارائه تصويري تازه از ايران در عرصه جهاني
003720.jpg
صبا شاد فر
پخش تيزرهايي با هدف جذب گردشگر و معرفي جاذبه هاي جغرافيايي ايران، يكي دو هفته است از شبكه هاي معتبر خارجي آغاز شده و اين مي تواند به معرفي جغرافياي چهارفصل كشورمان در جهان كمك كند
پيگيران شبكه هاي خبري جهان، يكي دو هفته اي مي شود كه خارج از بخش اخبار كه اصولا با نگاه يك طرفه اي نيز به ايران همراه است، تصويري تازه از كشورمان مي بينند. تصويري زيبا و جذاب كه شايد در اين سالها كمتر به چشم اين بينندگان خورده باشد ؛ پخش تيزرهاي گردشگري ايران از شبكه هايي چون بي.بي.سي و العربيه در اين چند هفته، نگاه هاي زيادي را به خودش جلب كرده است.
با استانداردهاي جهاني
در سالهاي اخير و در پي تمايل چند شبكه خبري خارجي براي ارائه تصاويري كوتاه از جاذبه هاي توريستي كشورهاي مختلف، تيزرهايي با اين هدف روي آنتن اين شبكه ها مي رفت، ولي هميشه جاي ايران خالي بود؛ كشوري كه بنا به گفته خيلي ها، از جذاب ترين كشورهاي جهان براي توريست هاو گردشگران است. نكته قابل اشاره در آنچه كه روي آنتن مي رفت، تفاوت هاي كيفي آثار در مقايسه با آثار كشورهايي بود كه درباره شان تيزر ساخته مي شد و خيلي زود مشخص شد كه برنامه سازان خود شبكه ها هستند كه با سفر به كشورهاي مختلف، اين تيزرها را مي سازند. يكي از دلايلي كه كار براي ايران در اين زمينه عقب افتاده بود، تمايل براي ساخت اين تيزرها در داخل بود و سرانجام در فرصت كوتاه باقيمانده تا زمان تحويل تيزرها، كار به مهدي كرم پور واگذار شد؛ يكي از چهره  هاي نسل جوان فيلمسازي كه در اين سالها تجربه زيادي در زمينه ساخت كليپ و تيزر اندوخته است و البته سال گذشته نخستين فيلم سينمايي بلندش با نام جايي ديگر در سينماهاي سراسر كشور روي پرده رفت.
تيزرهاي ايران بايد با كيفيتي به شبكه ها ارائه مي شد كه با سيستم پخش آنها همخواني داشته باشد؛ نوعي استاندارد جهاني كه معمولا در ايران و برنامه سازي هاي ما چندان رعايت نمي شود. كرم پور در اين باره مي گويد: جدا از اين مسئله كه ما بايد رسانه تلويزيون و نوع كاركرد آن را در نظر مي گرفتيم، مسئله استانداردهاي پخش هم مطرح بود؛ هم درتصوير و هم در صدا؛ ما بايد از كادرهاي استاندارد و ميكس استريو استفاده مي كرديم تا كار در شبكه اي مثل بي.بي.سي قابل پخش باشد. براي پخش هر چيزي در اين شبكه ها، كار بايد به لحاظ كيفي، كد مخصوص بگيرد و بارها اتفاق افتاده كه كارهاي ساخته شده در خارج از شبكه، موفق به دريافت كد نمي شوند، ولي تيزرهاي ساخته شده ما در 3 روز، موفق به دريافت كد پخش شدند و بلافاصله روي آنتن رفتند.
هدف: جذب گردشگر
ارائه يك كار براي معرفي جفرافياي ايران، چندان ساده به نظر نمي رسد؛ از يك سو مسئله انتخاب جاذبه ها مطرح است و از سوي ديگر تسلط بر مناطق مختلف. كرم پور پيش از اين در زماني كه كار عكاسي را به شكل جدي انجام مي داده، دوبار تجربه سفر به دور ايران را داشته و جز اين، يك مستند نيز در كويرهاي ايران ساخته است و براي همين، چندان با مناطق مختلف ايران بيگانه نيست، اما در مورد انتخاب لوكيشن ها به خلاف آنچه كه در اين موارد مطرح مي شود، وي هدف ديگري را مدنظر قرار داده: نگاه ما براي ساخت اين تيزرها، مسئله ميراث فرهنگي نبود،  يعني قصد نداشتيم مقولات ملي و بناهاي تاريخي را به نمايش بگذاريم. هدف، نگاهي تازه به مقوله گردشگري بود و ارائه تصويري امروزي از آنچه كه در ايران اين سالها جريان دارد. يك تصوير جذاب كه بتواند گردشگران را به سمت ايران جلب كند.
با چنين نگاهي مسير سفر به گونه اي انتخاب مي شود كه از مناظري چون كوير، جنگل و مرداب يعني همه داشته هاي جغرافيايي چهار فصل ايران تصويربرداري شود. گروه فيلمبرداري به مدت 15 روز با بهترين دوربين D.V موجود در ايران و با امكانات كامل از كويرهاي كاشان، ابيانه، اصفهان و گلپايگان كارشان را آغاز مي كنند و پس از حضور در جمع عشاير مناطق سميرم و بروجن راهي شمال كشور مي شوند تا در بندر انزلي، ماسوله، خلخال و چند شهر ديگر تصاوير جنگل، مرداب و دريا را ثبت كنند؛ كاري كه با همكاري خوب افراد مسئول در شهرهاي مختلف و گروهي كه همراه كرم  پور بوده، طبق برنامه و بسرعت انجام مي شود.
003723.jpg
مسير سفر به گونه اي انتخاب مي شود كه از مناظري چون كوير، جنگل و مرداب، يعني همه داشته هاي جغرافيايي چهار فصل ايران تصويربرداري شود؛ از كويرهاي كاشان، ابيانه و اصفهان تا شمال كشور
يك خاطره تلخ
فارغ از مسئله خود تيزرها، اتفاقي چند روز پس از پايان كار، همه گروه را با غمي سنگين رو به رو كرد. درگذشت كاظم شهبازي، تصويربردار اين سري كارها چند روز پس از آغاز تدوين، سبب شد كه تيزرهاي گردشگري، آخرين اثري باشد كه از شهبازي به يادگار مانده است. كرم پور درباره كار با شهبازي مي گويد: او بهترين تصويربرداري بود كه در ايران كار مي كرد و افتخار مي كنم كه آخرين كارش را در كنار من بود. فيلمبرداري صبور و خوش اخلاق كه در زمينه رنگ و نور بيشتر نقاشي مي كرد تا فيلمبرداري. حالا پخش تصاوير شهبازي از بزرگترين شبكه هاي خبري جهان شايد يادگاري باشد از آخرين كار او كه در سراسر جهان پخش مي شود.
ارائه يك تصوير تازه
پخش مكرر تيزرهاي گردشگري ايران، از يكسو مي تواند به ارائه تصوير بهتري از ايران در سطح جهاني بينجامد و از سوي ديگر به جذب گردشگر در ايران كمك كند. كرم پور درباره ارائه اين تصوير مي گويد: در وضع فعلي با توجه به فشارهاي خارجي روي ايران، پخش اين تيزرها را در چنين حجمي بايد به فال نيك گرفت. ما كاري در سطح استانداردهاي خارجي ارائه داديم و براي همين هم تا اينجاي كار، چند شبكه ديگر هم تقاضاي پخش آنها را كرده اند و كارهاي ديگري هم خواسته اند. با اين شكل فكر مي كنم تصويري كه از ايران در اين سطح ارائه مي شود تصويري جذاب باشد و اميدوارم كه دولت جديد هم پيگيرانه اين مسئله را دنبال كند. وي در مورد نوع كارش و تصويري كه به گردشگر خارجي ارائه داده نيز مي گويد: اين يك تصوير تميز از ايران است. تصويري واقعي و برخلاف آنچه كه به بيننده خارجي القا مي شود و ايران را كشوري حامي تروريسم معرفي مي كنند. سعي فراواني كرديم كه در تصاوير اين تيزرها و نريشن هاي روي آن، اين مسئله را رعايت كنيم. ايران سرزمين شعر و ادبيات وعرفان است، نه يك حامي تروريسم و اين چيزي است كه همه جهان بايد آن را بدانند.

موزه دفاع مقدس براي صيانت از حافظه تاريخي ملت ايران
به عقيده رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، موزه دفاع مقدس به عنوان يك سكوي پرتاب، نقشي زيربنايي براي آگاهي دادن به نسل جوان و نوجوان دارد و موجب خواهد شد تا از حافظه تاريخي ملت ايران به خوبي صيانت شود.
ميرفيصل باقرزاده حضور و مشاركت مردم را در اين امر بسيار مهم ارزيابي مي كند و مي گويد كه موزه دفاع مقدس بايستي به قدري جاذبه داشته باشد كه مردم حتي بخشي از نذورات و موقوفات خود را به آن اختصاص دهند.
رئيس بنياد حفظ آثار با اشاره به دلايل عقب افتادگي 17 ساله براي ساخت موزه اعتقاد دارد كه ساخت موزه بعد از زمان جنگ توسط نيروهاي مسلح جدي فرض نشد و اين پروژه عملا مورد حمايت دولتمردان قرار نگرفت و بي مهري كه بعد از جنگ نسبت به خود جنگ و قهرمانان حقيقي آن صورت گرفت، باعث به تعويق افتادن آن شد.
وي با انتقاد از دولتمردان به دليل بي توجهي به جايگاه رزمندگان مي گويد: عده اي احياي موزه دفاع مقدس را ترويج جنگ و خشونت مي دانستند و معتقد بودند كه تنها با ساز و كارهاي سياسي مي توان امنيت ملي را تضمين كرد، در حالي كه اگر پشتوانه رزمندگان اسلام و دفاع جانانه مردم نبود، ما نمي توانستيم اين دستاوردهاي سياسي را داشته باشيم. خوشبختانه در سال 83 با همكاري شهرداري تهران، يك فضاي 20هكتاري جهت ساخت پارك موزه دفاع مقدس به صورت رايگان در اختيار قرار گرفت و قرار شد رايگان آن را بسازند كه اين بخش مقدماتي موزه خواهد بود كه بيشتر جنبه تحقيقي دارد و با آنچه كه در جوار حرم حضرت امام بايد ساخته شود، تفاوت اساسي خواهد داشت.
باقرزاده، نقش موزه را در مبارزات فرهنگي و حفظ هويت ملي و اسلامي كشورمان در عمود زمان مهم مي داند و مي گويد: مجموعه ارگان دولت بايستي مشاركت كنند تا اين پروژه ملي تحقق پيدا كند.
به عقيده او، موزه يك مبدا براي آشنايي آزادانديشان دنيا است تا بتوانند تصوير درستي از حقيقت اسلام، انقلاب، جمهوي اسلامي و ملت ايران به  دست آورند و در پرتو آن نوعي مصونيت روحي در برابر تبليغات بيگانگان بيابند.

رالف فاينس و كمك به مردم آفريقا
003762.jpg
رالف فاينس و راشل ويسز پس از مشاهده فقر و گرسنگي ساكنان آفريقا به ياري مردمان اين سرزمين شتافتند.
اين دوهنرپيشه كه در حال حاضر سرگرم فيلمبرداري فيلم باغبان با وفا در كنيا هستند، عنوان كردند كه از ديدن فقروگرسنگي مردمان اين ديار شوكه شده اند. فاينس كه فيلم هاي بيمار انگليسي و فهرست شيندلر را دركارنامه هنري اش ثبت كرده است، اعلام كرد كه درصدد است با جمع آوري كمك هاي ساير عوامل فيلم و هنرپيشگان مطرح، موجبات ساخت پل، مدرسه وجاده را در مناطق شرق كنيا فراهم كند؛ اين درحالي است كه راشل ويسز، هنرپيشه فيلم كنستانتين نيز براي اين كار اعلام آمادگي كرده است.
سيمون چانينگ ويليامز، تهيه كننده فيلم باغبان وفادار دراين مورد مي گويد: درآفريقا شهرهايي وجود دارد كه مردمان آن از فقر و گرسنگي بشدت رنج مي برند. تعداد بسياري ازعوامل فيلم ازديدن رويدادهاي اين منطقه بهت زده شده اند و تمايل دارند اقداماتي را براي بهبود شرايط موجود انجام دهند.

اليوراستون و تاثيرات ناكامي اسكندر
اليوراستون اعلام كرد كه ناكامي فيلم اسكندر، ريشه در عدم درك تاريخ باستان توسط جوانان آمريكايي دارد.
اين كارگردان كه بتازگي نسخه تدوين شده اين اثر را وارد بازار
دي.وي.دي كرده است، در شرايطي فيلم ناموفق اسكندر را دركارنامه هنري اش ثبت كرد كه ساير فيلم هايش از جايگاه ويژه اي در تاريخ سينما برخوردار هستند.وي دراين مورد گفت: ساخت فيلم هايي مثل شجاع باعث شده كه كودكان و نوجوانان تصور كنند كه خشونت واقعي چنين است. آنها هرگز به فرهنگ هاي قديمي به مثابه فرهنگ هايي جداگانه كه ارزش هايشان بيشتر از فرهنگ آمريكايي است، نگاه نمي كنند.
درطول ساخت اين فيلم فرهنگ يوناني و ايراني همواره مد نظرم بود. به عقيده استون، اسكندر داستان يك قهرمان نيست، بلكه مي توان اين شخصيت را يك فرد كاملا پيچيده دانست.او با اشاره به انتقاد شديد منتقدان از فيلمش مي گويد: اعتبار من بارها و بارها، تا سرحد مرگ زيرسئوال رفته است. ازهمين رو از اينكه هنوز زنده هستم ، شگفت زده ام.
اليور استون دركارنامه اش آثاري مانند :دورز، متولد چهارم ژوئيه ، قاتلين بالفطره ، جوخه ، پيچ تند ، جي. اف. كي و بهشت و زمين را دارد.فيلم متولد چهارم ژوئيه او اين هفته از برنامه سينما يك پخش خواهد شد .

بيل موري و گل هاي شكسته
003756.jpg
براي بيل موري فرآيند ساخت فيلم گل هاي شكسته مانند حمل كردن يك پيانو، سخت و آزار دهنده بوده است.
اين هنرپيشه كه در حال حاضر، فيلم گل هاي شكسته ساخته جيم جارموش را در نوبت اكران دارد، مي گويد: درحال حاضر با بحران هايي مواجه هستم كه گريز از آنها برايم دشوار است. من نيز مانند ساير مردم مشكلاتي دارم و اين مشكلات به عمرمن يا تعداد روزهايي كه سپري كرده ام، بازنمي گردد، بلكه احساس مي كنم به روش زندگي ام مربوط است.
موري در فيلم گل هاي شكسته نقش مرد منزوي و غمگيني را بازي مي كند كه در سنين ميانسالي درمي يابد، پسري 19 ساله دارد كه هرلحظه احتمال دارد در خانه اش را به صدا درآورد.
هنرپيشه تحسين شده فيلم گمشده درغربت دراين اثر با بازيگراني چون جسيكا لانگ، شارون استون و فرانسيس كانروي همبازي است.
فيلم گل هاي شكسته جمعه (5 آگوست) به نمايش عمومي درمي آيد و اميد بسياري به موفقيتش وجود دارد.

خواندني ها
مكالمات فرانسوي
مكالمات فرانسوي شامل گفت وگوهايي با امانوئل لويناس ، ونيك اشنايدر ، ميشل سرلوس ايريگاري و ... است؛ اين گفت وگوها توسط رائول مورتلي صورت گرفته ، شيوا مقانلو آنها را به فارسي برگردانده و توسط نشر چشمه روانه بازار كتاب شده است.
اصل كتاب مكالمات فرانسوي شامل شش
گفت  وگو با فلاسفه قرن بيستم است كه اين گفت وگوها به زبان فرانسه انجام شده است، خود رائول مورتلي ، آنها را به زبان انگليسي ترجمه و منتشر كرده است.
اين مجموعه گفت وگوها استراق سمعي در مضامين معاصر زندگي روشنفكرانه فرانسه است، شكل سئوال و جواب هاي كوتاه، معرفي مناسبي از آثار غالبا
دلهره آور فيلسوفان مدرن فرانسوي به دست مي دهد. در اين كتاب، چهره هاي مشهوري چون ژاك دريدا ، لوس ايريگاري ، امانوئول لويناس و ميشل سر در كنار متفكراني آمده اند كه نوشته هاي آنها صرفا به تازگي تاثيرات خود را بر جهان انگليسي زبان نشان داده اند مانند ميشل لودوف و مونيك اشنايدر.
رائول مورتي به شيوه اي سهل و خواندني، ايده ها ، شخصيت فردي و اجتماعي اين متفكران جذاب و ارزشمند را ترسيم مي كند، هر متفكر يكي، دو خط يا بيشتر از حضور خود در صحنه هاي فلسفه پاريسي مي گويد. فمينيسم، پديده شناسي، ادبيات، نشانه  شناسي و روانكاوي تنها بعضي از سوژه هاي بسياري هستند كه در اين كتاب گرد هم آمده اند.
مكالمات فرانسوي  در 149 صفحه با شمارگان يكهزار و 500 نسخه و قيمت يكهزار و 200 تومان توسط نشر چشمه روانه بازار كتاب شده است.

ديدني ها
نمايشگاه خوشنويسي
به مناسبت تولد حضرت علي (ع)، نمايشگاهي از آثار سه هنرمند خطاط از 26 مرداد ماه در نگارخانه سوره برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه آثار خوشنوسي سعيد شريفي ، كامبيز حضرت پور و سعيد نقاشيان به مناسبت تولد حضرت علي در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.
اين نمايشگاه تا 5 شهريور ماه در نگارخانه سوره داير خواهد بود و علاقه مندان مي توانند جهت بازديد از آن ، همه روزه از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 19 به محل اين نگارخانه، واقع در ميدان انقلاب، جنب سينما بهمن مراجعه كنند.
فصل سرد
نمايشگاه نقاشي بهاره خاكساري با عنوان فصل سرد در گالري ثالث داير است.
در اين نمايشگاه 17 تابلو از بهاره خاكساري با تكنيك رنگ روغن در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.اين نمايشگاه تا 19 مرداد ماه در گالري ثالث داير خواهد بود و علاقه مندان مي توانند جهت بازديد از آن، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 21 به محل اين گالري واقع در خيابان كريم خان ، نرسيده به ميدان هفت تير ، نشر ثالث مراجعه كنند.

در شهر
دوست يابي
خانه فرهنگ حر وابسته به منطقه جنوب سازمان فرهنگي - هنري شهرداري، اقدام به برگزاري سمينار دوست يابي با حضور دكتر حسين نژاد كرده است.
اين سمينار سه  شنبه هجدهم مرداد ماه از ساعت 15 الي 17 با حضور كارشناسان و استادان دانشگاه در خانه فرهنگ حر، واقع در خيابان كارگر جنوبي، ميدان حر برگزار مي شود.
علاقه مندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 666402365 تماس حاصل فرمايند.
پرواز بادبادك ها
منطقه جنوب سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران، به منظور گسترش نشاط و شادي در بين كودكان و نوجوانان اقدام به برگزاري جشنواره بادبادك ها كرده است.
اين جشنواره در تاريخ نوزدهم مرداد ماه از طريق خانه فرهنگ حر (666402365) و تاريخ بيست و ششم مرداد ماه توسط خانه فرهنگ شيخ هادي (8 6649859) برگزار مي شود.
سما در نگارخانه
نگارخانه نقش فرهنگسراي طبيعت (اشراق)  اقدام به برگزاري نمايشگاه نقاشي تحت عنوان سما از تاريخ 16 مرداد ماه كرده است.
در اين نمايشگاه 30 اثر از آثار هنرمند معاصر، خانم افرادي رازلقيي داراي مدرك كارشناسي هنر نقاشي، الهام گرفته از اشعار مولانا با تكنيك رنگ روغن، اكريليك و گواش با سبك انتزاعي و فيگوراتيو تا تاريخ 22 مرداد ماه در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت. علاقه مندان مي توانند جهت بازديد از نمايشگاه مذكور، همه روزه از ساعت 13 9 و 20 14 به نشاني فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي طبيعت (اشراق)  مراجعه كنند.

در فرهنگسراها
مشاوره خانواده
فرهنگسراي اقوام وابسته به سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران با حضور متخصصان، جلسات مشاوره فردي خانواده را برگزار مي كنند.اين جلسات روزهاي چهارشنبه هر هفته ساعت 10 صبح به صورت رايگان برگزار مي شود.علاقه مندان جهت كسب اطلاع بيشتر مي توانند با شماره تلفن 66237470 تماس حاصل كنند.
ايستگاه نشاط
خانه فرهنگ سلمان فارسي براي ايجاد فضاي شاد و مفرح، اقدام به برپايي ايستگاه نشاط و بازي در كمپ زيتون كرده است.به گزارش روابط عمومي منطقه جنوب، اين ايستگاه شامل برنامه هاي متنوعي چون پرتاب دارت، طناب كشي، مچ اندازي، پرتاب توپ و پرش و... است كه در تاريخ هجدهم مرداد ماه از ساعت 19 برگزار مي شود.علاقه مندان جهت شركت در اين برنامه مي توانند به نشاني: ميدان ابوذر، جنب شهرداري تهران منطقه 17، انتهاي خيابان قفيلي، كمپ زيتون مراجعه و جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 55645389 تماس حاصل كنند.
كارگاه امداد سبز
فرهنگسراي طبيعت (اشراق) اقدام به برگزاري جلسات آموزشي مختلف در قالب كارگاه امداد سبز كرده است.در اين كارگاه، كاشت قارچ هاي خوراكي در رزهاي سه شنبه و پنج شنبه، كاربري گياهان دارويي در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه، انرژي هاي پنهان در غذاهاي گياهي و طبيعي همراه با آموزش گياهي، روزهاي سه شنبه مشاوره رايگان در رابطه با گل ها و گياهان آپارتماني، روزهاي شنبه در سالن دوكوهه فرهنگسرا به صورت هفتگي آموزش داده مي شود.علاقه مندان مي توانند جهت ثبت نام و شركت در كلاس هاي مذكور به نشاني فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره، فرهنگسراي طبيعت (اشراق)، واحد طبيعت مراجعه كنند.
مسابقه دوچرخه
خانه فرهنگ سلمان فارسي وابسته به منطقه جنوب سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران به منظور بسط نشاط و شادي بانوان، اقدام به برگزاري مسابقه دوچرخه سواري بانوان كرده است.به گزارش روابط عمومي منطقه جنوب، اين مسابقه در تاريخ هفدهم مرداد ماه از ساعت 8 صبح در پارك چيتگر برگزار مي شود.
علاقه مندان جهت شركت در اين برنامه مي  توانند به نشاني:  خيابان قزوين، خيابان قلعه مرغي، خيابان يوسفي، پلاك 33 مراجعه و جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 55645389 تماس حاصل كنند.
چهل پرده از شاهنامه
نگارخانه انديشه برپاكننده نمايشگاه آثار شمس الدين  خلخالي است. اين آثار شامل نقاشي 40 پرده از شاهنامه فردوسي است و از 15 الي 27 مرداد ماه برپاست.
علاقه مندان مي توانند جهت بازديد همه روزه از ساعت 9 الي 19 به نشاني: خيابان شريعتي، نرسيده به پل سيد خندان، پارك هلال احمر، نگارخانه فرهنگسراي مدرسه، مراجعه و جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره  تلفن هاي 5 88505513 حاصل كنند.

ذهن زيبا
با نيكوكاري از كارهاي ناپسند جلوگيري كن .
امام حسن (ع)

مومن تملق نمي گويد وحسد نمي برد، مگر درطلب علم .
امام جعفرصادق(ع)

هركس كه بخشندگي كند، بزرگي به دست آورد.
امام حسين (ع)

طمع ريشه همه بدي  هاست.
حضرت عيسي (ع)

شبكه
امشب فيلم سينمايي رئيس بزرگ با بازي بروس لي از شبكه دوم پخش خواهد شد.
رئيس بزرگ داستان چنگ چائو آن،  جواني شهري است كه همراه يكي از اقوام نزديك خود براي كار راهي يك كارخانه يخ سازي مي شود. او به خانواده اش قول داده كه تحت هيچ شرايطي خودش را درگير دعوا و نزاع نكند، اما بعد از برپايي يك گردهمايي در محوطه كارخانه، افراد و اعضاي خانواده چنگ ناپديد مي شوند.
او تصميم مي گيرد اين معما را حل كند. چنگ متوجه مي شود تمام اين ناپديد شدن ها و فتنه ها زير سر رئيس بزرگ است و مصمم مي شود كه با او و عواملش مبارزه كند. اين فيلم از معدود آثار بروس لي است كه توانست به موفقيتي بين المللي دست يابد، اما فيلم تلويزيوني پيدا و پنهان نيز امشب حدود ساعت 21 از شبكه سوم پخش خواهد شد.
اين فيلم، داستان ماني دانشجوي رشته پزشكي است كه در آغاز زندگي مشتركش با ميترا دچار بحران شديد مالي مي شود و براي بيرون رفتن از اين بحران شب ها در يك آژانس اتومبيل مشغول به كار مي شود.
او يكي از شب ها با خانمي به نام ساغري آشنا مي شود كه اين مسئله زندگي او را متحول مي كند.
از سوي ديگر مجموعه خارجي شواليه سياه نيز امشب حدود ساعت 21 از شبكه دوم پخش خواهد شد.
در اين قسمت اسموريس، جادوگري كه در درخت سياه اسير شده است، براي آزادي خود تلاش مي كند. آيوانهو و فينگل نيز سعي مي كنند دختر بچه اي به نام مري را كه داخل درخت سياه گرفتار شده نجات دهند، ولي هر دو از اين موقعيت براي كشتن آيوانهو استفاده مي كنند و ...
مجموعه روزهاي به ياد ماندني نيز امشب حدود ساعت 22:15 از شبكه اول پخش خواهد شد.

خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
علمي
شهر آرا
|  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  علمي  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |