يكشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۷ - Sep 11, 2005
حضرت امام جعفر صادق(ع): اگر بخواهي در يك مجلس، عقل مردي را آزمايش كني درخلال سخنانت مطلبي را ذكر كن كه ناشدني است. اگر متوجه شد و انكارش كرد عاقل است، ولي اگر آن را پذيرفت و ناسنجيده تصديق كرد، او مردي احمق است.
سفينه، جلد يكم، صفحه ۳۴۱
امروز با حافظ
بي زر و گنج به صد حشمت قارون باشي
اي دل آندم كه خراب از مي گلگون باشي
چشم دارم كه به جاه از همه افزون باشي
در مقامي كه صدارت به فقيران بخشند
رقابت ۳ فيلم ايراني با ۱۳ فيلم خارجي در جشنواره كودك
ايرنا: اسامي ۲۱ فيلم خارجي  حاضر در بخش  رقابتي  و خارج  از مسابقه  بين الملل  جشنواره  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  اصفهان  اعلام  شد.
روابط عمومي  اين  جشنواره  گزارش  داد: ۱۳ فيلم  خارجي  در بخش مسابقه  بين الملل  به  همراه  ۸ اثر در بخش  خارج  از مسابقه  حضور دارند. سه  فيلم  ايراني  در بخش  ياد شده  به  رقابت  با ساير آثار مي پردازند.
فيلم هاي «آلوشا» از كنستانين  برونزيت  و «ايتاليايي» ساخته  آندري  كراوچاك (روسيه )، «درياي  بيكران» ساخته  ايو تارجكوف  محصول  مشترك  آمريكا، مقدونيه ، چك  و آلمان ، «نارنجي  پوش» از جورام  لارسن  (هلند) و «گروه  همخوانان» ساخته  كريستوفر باراتير محصول  مشترك  آلمان ، فرانسه  و سوييس  از آثار بخش  مسابقه  بين الملل  جشنواره  كودك  به  شمار مي روند.
«فرجي  كوچولوي  خاكستري  - راز مزرعه» از تروند جاكوبسن  (نروژ)، «ماشين پدالي» ساخته  رومن  باريا (اسپانيا)، «روبات  ها» از چريس  ودا و كارلوس سالدانا محصول  مشترك  آمريكا و ايتاليا، «راز گل  سرخ» ساخته  تاديوس  ويلكوس (لهستان )، «كريسمس  جادويي  روپرت» از فلاويو مورتي  (ايتاليا)، «سارجنت پرنده» ساخته  ساندرا نتل بيك  (آلمان )، «قاشق» از ويليام  وان  ساندي  بك هيوسن  (هلند) و «تتسوجين» از شين  تويشي  (ژاپن ) ديگر فيلم هاي  بخش  مسابقه  هستند.
همچنين  فيلم هاي «كودك  نابغه» از باب  كلاري  محصول  مشترك  انگلستان ، آمريكا و آلمان ، «ماموريت  لندن» ساخته  كوين  آلن (انگليس  و آمريكا)، «ستاره  جادويي» از ويستاو زيبا(لهستان ) و «كسي  خبر ندارد» ساخته  كوري  اداهيروكازو (ژاپن )از آثار بخش  خارج  از مسابقه  بين الملل  جشنواره  كودك  محسوب  مي شوند.
«پلوك  و يدك  كش» از بن  سومبوگوارت  و پيتر وان  ريجن  (هلند)، «پوكمن  براي هميشه» از كانيهيكو يوياما محصول  مشترك  ژاپن  و آمريكا، «دندان ها» از ادواردنامور (انگلستان ) و «والنتين» اثر آلخاندرو اگرستي  محصول  اسپانيا ديگر عناوين  بخش  خارج  از مسابقه  را تشكيل  مي دهد.
بيستمين  جشنواره  بين المللي  فيلم هاي  كودكان  و نوجوانان  از ۷ تا ۱۲ مهرماه  آتي  در اصفهان  برگزار مي شود.

محمود حكيمي نويسنده و پژوهشگر:
آثار عرفاني آكنده از حيات، حركت و زيبايي است
خبرگزاري فارس: محمود حكيمي نويسنده و پژوهشگر كشورمان گفت: جانمايه ادبيات فارسي و زيباترين آن از نظر من، ادبيات عرفاني است، چرا كه آثار رسيده از عرفان، سرشار از حكمت ها و آكنده از حيات و حركت و زيبايي و لطافت است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري همايش زيبايي شناسي ديني محمود حكيمي افزود: ادبيات عرفاني مانند رودخانه اي خروشان، راهي طولاني را پشت سر گذارده است و عارفان بزرگي چون سنايي، عطار، مولوي، سعدي و حافظ، هنر و حقيقت را با هم درآميختند و با مصالحي از حكمت، عاطفه و خيال، كاخ هاي بلند و زيبايي را به صورت نظم و نثر، پي افكندند.وي در ادامه گفت: كساني كه از زيبايي ها جز زيبايي هاي محسوس را نمي فهمند و يا نمي پذيرند، درست مانند كساني هستند كه لذت را در لذايذ طبيعي ناشي از امور محسوس، محدود مي كنند و لذايذ ادبيات عرفاني را مانند لذت علم و آزادي و كمال، يا نمي فهمند و يا آنها را نمي پذيرند.
«حكيمي» يادآور شد: البته همه انديشمندان نيك مي دانند كه در طول تاريخ، بسياري از رياكاران زاهدنما، نام صوفي و عارف بر خود نهادند و رفتار و اخلاق برخي از صوفيان، آن چنان زشت و نازيبا بود كه خود عارفان شريف به نقد آنها پرداختند و مقصود ما از آثار عرفاني، طبعاًآن آثار نيست.اين نويسنده همچنين گفت: كتاب هاي عرفاني در ادبيات فارسي سرشار از حكايت ها و قصه هاي بسيار زيباست.«كشف الاسرار» ميبدي، «كشف المحجوب» هجويري، «اسرار التوحيد» محمد منور، «تذكره  الاولياء» منسوب به عطار و «تابستان العارفين» و... سرشار از داستان ها، حكايت ها و قصه هاي عرفاني است.
«حكيمي» افزود: اين حكايت هاي زيبا بيشتر شرح انسان دوستي ها و جوانمردي هاي عارفان است و اگر در برخي از موارد از كرامات آنان هم سخن رفته است، همان كرامات در اوج زيبايي هستند و جوانمردي و مروت را به انسان ها مي آموزند.وي با بيان اينكه ذكر و يا بازنويسي برخي از اين حكايت ها در اخلاق و رفتار مخاطبان بسيار مؤثر خواهد بود، عنوان كرد: تاثير داستان ها و حكايت هاي عرفاني بر انديشه و كردار انسانها غيرقابل انكار است، چون عارفان تلاش مي كنند كه با اشعار عرفاني و داستان هايي زيبا بذر محبت و عشق پروردگار را در دل انسان ها بكارند.«حكيمي» در پايان گفت: آنان عشق واقعي را با محبت و عشق به ذات احديت آغاز مي كنند و البته عشق به خداوند، عشق به انسان را نيز به دنبال دارد.

كوتاه از هفت هنر
چهل بنا در چهل شب تلويزيون
به گفته سيدمحمدرضا سيدحسيني، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد اين مجموعه مستند در چهل قسمت با همكاري صدا و سيماي استان يزد و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به كارگرداني سيدمحمد حسيني خواه و تهيه كنندگي اسماعيل ثقفي در دست تهيه مي باشد.وي هدف از تهيه اين مجموعه تلويزيوني را معرفي بناهاي شاخص استان به طور گويا و فني تر به صورت مستند ذكر كرد و افزود: كار ضبط و تهيه اين مجموعه براساس كتاب منتشر شده ۴۰ بنا از هم اكنون آغاز شده و بعد از اتمام از مهرماه سال ۸۴ به مدت چهل شب در برنامه زنده شبانه مهر و ماه پخش خواهد شد.
يك نمايش ايراني در جشنواره شكسپيرشناسي
هنرپيشه هملت عنوان نمايشي است كه قرار است در جشنواره شكسپير شناسي ارمنستان شركت كند.اين نمايش كه نويسندگي آن به عهده عزت الله مهرآوران است، آندرانيك خچوميان به عنوان كارگردان و پريزاد سيف و عزت الله مهر آوران به عنوان بازيگر حضور دارند. گروه نمايشي آرار، يكشنبه، ۲۰ شهريور، به كشور ارمنستان سفر مي كند.
گردهمايي هنرمندان قديمي اداره تئاتر
مدير روابط عمومي اداره تئاتر گفت: در مهر ماه قرار است كه تمامي هنرمندان كه سال ها در اداره تئاتر فعاليت داشتند، گردهم آمده و مراسمي نيز برگزار شود. در اين برنامه افرادي چون جمشيد مشايخي، علي نصيريان و ... حضور خواهند داشت.
«با مردم برمي گرديم» در ايتاليا
فيلم سينمايي با مردم برمي گرديم، ساخته محمد نوري زاده به جشنواره فيلم تورنتو (ايتاليا) راه يافت، اين جشنواره به آثار مذهبي اختصاص دارد.با مردم برمي گرديم داستان طلبه جواني است كه به يك آبادي سرسبز و آباد وارد مي شود و اما اين آ بادي را خالي از سكنه مي يابد.نوري زاده اين اثر را براي گروه معارف شبكه ۲ سيما ساخته است.
۷۰۰ تماشاگر از آرش بيضايي ديدن كردند
نمايش «آرش» بهرام بيضايي به كارگرداني ميكائيل شهرستاني با استقبال ۷۰۰ نفر تماشاگر طي دو هفته در سالن ۵۰ نفره خانه نمايش مواجه شد. ۳۰درصد اين تماشاگران ميهمان بوده و ۷۰ درصد با خريد بليت به صورت تمام بها از اين اثر ديدن كردند. همچنين طي هفته گذشته حدود ۸۰ نفر از هنرمندان و منتقدان تئاتر به صورت ميهمان به تماشاي اين نمايش نشستند. اين نمايش تا پايان اين هفته در خانه نمايش اداره تئاتر به اجراي خود ادامه خواهد داد.
نقد فيلم در خانه هنرمندان
فيلم «سايه غبار/ مخالف خوان» به كارگرداني محمدصادق جعفري در خانه هنرمندان نقد و بررسي مي شود. اين فيلم تلاش مي كند، زندگي خانواده هايي را بررسي كند كه در زير سايه مرگ و در آرامگاه هاي خانوادگي زندگي مي كنند. سايه غبار ۲۲ شهريور ماه ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان ايران به نمايش گذاشته مي شود.
مردان ناشناخته ۲ در موزه سينما
فيلم سينمايي مردان ناشناخته ۲ ساخته بريان سينگر، ۲۲ شهريور ماه در باشگاه فيلم موزه سينما به نمايش درمي آيد. اين فيلم كه محصول ۲۰۰۳ سينمايي هاليوود است، بازيگراني چون: پاتريك استوارت، هيوجك كن، يان مك كالين، هالي بري، فمك جانسون، جيمز مارسون، آنا پاكوئين، برايان كاكس و آلن كامينگ به ايفاي نقش پرداخته اند.قسمت اول اين فيلم، چندي پيش تحت بررسي همين عنوان در باشگاه فيلم موزه سينما به نمايش درآمد.
۲ فيلم ايراني در جشنواره اسكندريه
فيلم هاي «مهمان مامان» ساخته داريوش مهرجويي و «اشك سرما» به كارگرداني عزيزالله حميدنژاد در جشنواره بين المللي «اسكندريه» مصر به نمايش گذاشته مي شود.جشنواره بين المللي فيلم اسكندريه از ۱۶ شهريور در مصر آغاز شده و تا ۲۲ ماه جاري ادامه دارد.فيلم مهرجويي علاوه بر اين در جشنواره بين المللي فيلم نيوزيلند نيز حضور مي يابد.
جايزه براتيسلاوا به هنرمند ايراني
داوران بين المللي به اتفاق آرا جايزه اول نمايشگاه تصويرگري دوسالانه براتيسلاوا  را به عليرضا گلدوزيان تصويرگر كتابهاي «جوراب سوراخ» و «مداد قرمز و مداد سياه» شباويز اعطا كردند.هيأت داوران بين المللي ۱۳ نفر از اندونزي، يونسكو، اسلوواني، برزيل، روسيه، دانمارك، ژاپن، كانادا، آلمان، هلند، لهستان، يونان و ايران بودند. داور ايراني اين مجموعه ابوالفضل همتي آهويي بود.
تسهيلات رايگان براي فيلمسازان
دبيرخانه جشنواره ملي سينمايي و تلويزيوني مبارزه با ايدز به هنرمندان به ويژه فيلمسازان و سينماگران جوان كشور تسهيلات ويژه رايگان ارائه مي دهد.اخذ مجوزهاي لازم براي فيلمبرداري در سطح شهر، هماهنگي با ارگانها و سازمان هاي ذيربط، قرار دادن تجهيزات فني، پخش و بازاريابي آثار از جمله اين تسهيلات است.
تمديد هشت لحظه در تئاتر شهر
اجراي نمايش هشت لحظه به كارگرداني زهرا صبري كه در تالار كوچك مجموعه تئاتر شهر روي صحنه است، به دليل استقبال تماشاگران به مدت دو روز تمديد شد.مراسم پاياني اين نمايش ساعت ۲۰ دوشنبه ۲۱ شهريور در تالار كوچك مجموعه تئاتر شهر با قدرداني از عوامل و دست اندركاران و نيز تقدير از خدمات خبرنگاران فعال حوزه تئاتر «گيسو فغفوري» برگزار خواهد شد.
نقد كتاب در مجموعه فرهنگي تهران
جلسه نقد و بررسي كتاب «بريم خوش گذروني» نوشته عليرضا محمودي، در ادامه سلسله نشستهاي نقد و بررسي كتاب روز چهارشنبه بيست و سوم شهريورماه ساعت ۱۸ در مجموعه فرهنگي هنري تهران برگزار مي شود.اين كتاب با حضور دكتر عباس پژمان (مترجم و منتقد ادبي)، دكتر بهناز عليپور گسگري ، فتح الله بي نياز و محمدرضا گودرزي مورد نقد و بررسي قرار خواهد گرفت.شركت براي عموم در اين نشست آزاد است.
مجموعه آثار پرويز شاپور
مجموعه آثار پرويز شاپور طنزنويس فقيد در كتابي ۶۰۰ صفحه اي به نام «قلبم را با قلبت ميزان كن» از سوي انتشارات مرواريد به بازار كتاب راه يافته است. در اين كتاب كاريكلماتورها، مجموعه نوشته و طرحهاي طنز شاپور از سال ۱۳۳۷ تا سال ۱۳۷۰ آمده است.

نمايشگاه كاريكاتور خليج فارس
«خليج هميشه فارس» عنوان نمايشگاهي است كه با ۵۰ اثر از هنرمندان كاريكاتوريست ايران، به همت خانه كاريكاتور و با همكاري باشگاه نويسندگان و هنرمندان شهر از امروز در محل اين باشگاه برپا مي شود. در اين نمايشگاه آثار هنرمندان كاريكاتوريست اديك بنوسيان، علي درخشي، جمال رحمتي، كيارش زندي، افشين سبوكي، داود شهيدي، اسماعيل عباسي، بهمن عبدي، بهرام عظيمي، جواد عليزاده، داود كاظمي، حسين كريم زاده، ابوالفضل محترمي و فيرزه مظفري، در معرض ديد علاقمندان قرار مي گيرد. علاقمندان براي بازديد اين نمايشگاه مي توانند از ساعت ۹ الي ۲۰ به باشگاه نويسندگان و هنرمندان شهر به نشاني خيابان پاسداران، اقدسيه، گلستان جنوبي، شماره ۲۲ مراجعه كنند.

خيام نامه در كتاب ماه ادبيات و فلسفه
يكصد و هفتاد و پنجمين نشست كتاب ماه ادبيات و فلسفه به نقد و بررسي كتاب «خيام نامه، زندگي، فلسفه و شعر او» نوشته محمدرضا قنبري اختصاص دارد كه در ساعت ۱۷ روز ۲۲ شهريور در محل خانه كتاب برگزار مي شود.در اين نشست دكتر محمدرضا قنبري و دكتر مهدي محبتي در خانه كتاب اين كتاب را مورد نقد و بررسي قرار مي دهند.

ديدار وزير ارشاد با شاعر مثنوي شهادت
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه ديدارهاي هفتگي خود با هنرمندان، به منزل شاعر معاصر قادر طهماسبي (فريد) رفت.
در اين ديدار صميمي و دوستانه شاعر مثنوي مشهور «سبكباران خراميدند و رفتند» درباره آخرين فعاليت هاي خود توضيحاتي داد. سه مجموعه شعر در دست انتشار و نگارش رماني با حال و هواي معنوي و عرفاني، از تازه ترين فعاليت هاي قادر طهماسبي به شمار مي آيد.
شنيدن قسمت هايي از مثنوي شهادت كه شاعر هنگام سرودن آن را بر روي نوار كاست ضبط كرده بود از جذاب ترين بخشهاي اين ديدار بود.

تله تئاتر دهاني پر از كلاغ
تله تئاتر «دهاني پر از كلاغ» با همكاري مشترك حوزه هنري و صداوسيما ساخته مي شود.به گفته مسعود عسگري- مدير توليد و برنامه ريز اين تله تئاتر- بازيگران اين تله تئاتر همگي در مدرسه عالي بازيگري حوزه هنري مشغول به تحصيل هستند و آقاي داريوش ارجمند سرپرستي آنها را برعهده دارد.
عسگري افزود: به زودي بازبيني نهايي تله تئاتر «دهاني پر از كلاغ» انجام خواهد شد و قرار است پس از بازبيني به منظور جذاب ترشدن به لحاظ تصويري براي مخاطب بخش هايي را به كار اضافه كنند.

برگي از تاريخ
شهادت آيت الله مدني
آيت الله سيداسدالله مدني در سال ۱۲۹۲ ش (۱۳۲۳ق) در روستاي آذرشهر آذربايجان شرقي چشم به جهان گشود و در سنين جواني براي تحصيل علوم ديني به قم عزيمت نمود. وي پس از گذراندن دروس مقدماتي و سطح، در حدود چهار سال به تحصيل دروس فقه و اصول در محضر حضرت امام خميني(ره) مشغول شد. سپس راهي نجف اشرف گرديد و در جلسات درس حضرات آيات: سيدابوالحسن اصفهاني، سيد عبدالهادي شيرازي، سيد محسن حكيم و سيد ابوالقاسم خويي شركت نمود. آيت الله مدني، سال ها پيش از ورود به عرصه مبارزات سياسي، در مقابل افكار ضد ديني كسروي مقابله كرده بود و با شهيد نواب صفوي همكاري داشت. با آغاز قيام مردمي ايران به رهبري حضرت امام خميني(ره) و تبعيد آن حضرت به نجف اشرف، آيت الله مدني در كنار استاد و رهبر خود قرار گرفت و در ايام سفر به ايران، ضمن نام بردن از حضرت امام، رسالت و وظايف مردم مسلمان را در برابر رژيم پهلوي بيان مي كرد. آيت الله مدني در سال ۱۳۵۰ به فرمان امام جهت تدريس علوم ديني به خرم آباد رفت و در آنجا حوزه علميه تاسيس نمود. چندي بعد براثر فعاليت هايي كه عليه رژيم ستم شاهي داشت به مدت بيش از سه سال به شهرهاي مختلف تبعيد شد و با اوج گيري انقلاب اسلامي، از تبعيد به قم بازگشت. اين روحاني مبارز، پس از پيروزي انقلاب به دعوت مردم همدان، راهي اين شهر گرديد و از طرف مردم اين استان به مجلس خبرگان قانون اساسي راه يافت. آيت الله مدني پس از شهادت آيت الله قاضي طباطبايي، نخستين امام جمعه تبريز، از سوي امام خميني(ره) به عنوان نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز انتخاب شد و در اين سنگر به پاسداري و حراست از آرمان هاي انقلاب اسلامي همت گماشت. اين مجاهد نستوه سرانجام در بيستم شهريور ۱۳۶۰ ش برابر دوازدهم ذيقعده ۱۴۰۱ ق در ۶۸ سالگي در همين سنگر پس از اقامه نماز در محراب نماز جمعه تبريز توسط منافقين به شهادت رسيد و پس از تشييعي با شكوه در تبريز و قم، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاك سپرده شد.
حمله به برج هاي دو قلو در نيويورك
در بامداد روز سه شنبه بيستم شهريور ۱۳۲۰ ش برابر با يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ ميلادي، چندين هواپيماي مسافربري خطوط هوايي آمريكا توسط چند تن از اعضاي گروهك هاي تروريستي ربوده شد. دقايقي بعد از ساعت ۴۵/۸ دقيقه و ۹ بامداد، ۲ فروند از اين هواپيماها به ساختمان هاي عظيم تجارت جهاني در نيويورك كوبانده شدند. با اين حمله تروريستي، نخستين رويداد بزرگ هزاره سوم ميلادي رقم خورد و ساعاتي بعد، اين ساختمان ها، در فضايي دهشتناك فرو ريخت. همزمان با حمله به برج هاي دوقلو در نيويورك، هواپيماي ديگر ربوده شده، به ساختمان مركزي وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) در واشنگتن برخورد كرد و خساراتي به بار آورد. همچنين هواپيماي چهارم در ايالت ويرجينيا سقوط كرد. در اين واقعه هزاران نفر جان خود را از دست داده و خسارات سنگيني به كشور آمريكا وارد آمد. واكنش هاي گوناگون جهاني درباره اين حادثه ابراز شد كه دگرگوني رويكرد ايالات متحده آمريكا در عرصه سياست خارجي و جهاني آن كشور، يورش همه جانبه به پناهگاه هاي گروه القاعده در افغانستان و سرنگوني رژيم طالبان از آن جمله اند. هر چند دولت آمريكا، مسببان اصلي اين حادثه را گروه القاعده و طالبان مي دانست، با اين حال علي رغم بمباران متعدد افغانستان و حضور نيروهاي نظامي آمريكا در افغانستان، موفق به دستگيري رهبران اصلي آن گروه نشدند.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
سانسور توفان كاترينا
رييس جمهور آمريكا براي درامان ماندن از انتقادات مردم و رسانه هاي گروهي مايكل براون، رييس سازمان مديريت وضعيت هاي اضطراري را از ايالت لوئيزيانا فراخواند. البته انتظار نمي رفت كه با موج انتقادات مخالفان بوش، رييس جمهور آ مريكا لبه تيغ قرار بگيرد، بنابراين رييس جمهور آمريكا همان كاري را كرد كه معمولا برخي از مسئولان دولتي مورد انتقاد انجام مي دهند.مايكل براون اين روزها حسابي در معرض انتقاد افكار عمومي قرار گرفته بود، جورج بوش براي كاهش فشارهاي وارده به كاخ سفيد امروز به مي سي سي پي و لوئيزيانا مي رود. جداي از نيروهاي گارد ملي آمريكا و ارتش آن، كشورهاي عضو ناتو نيز براي امداد آسيب ديدگان توفان كاترينا هواپيما و كشتي به منطقه فاجعه زده فرستاده اند. البته گفتني است كه براي به كنترل درآوردن شهر نيواورلئان، شهردار اين شهر با حمايت پليس و گارد ملي اخراج اجباري بازماندگان از شهر را آغاز كرده است. به باور برخي از رسانه هاي گروهي، مسئولان آمريكايي براي اين كه مورد تهاجم رسانه اي قرار نگيرند از نزديك شدن شبكه هاي تلويزيوني به اماكن عمومي فاجعه كاترينا جلوگيري مي كنند، علاوه بر آن براي جلوگيري از تهييج افكار عمومي نيز تمهيداتي براي پخش تصاوير قربانيان فاجعه توفان از شبكه هاي تلويزيوني داخل آمريكا درنظر گرفته شده است.
بستن وبلاگ ها
با كسي شوخي نداريم، قرار نيست كه هركسي از راه برسد و وبلاگ راه اندازي كند بعدش هم آن را رها كند.سرويس پرشين بلاگ طي اطلاعيه اي به تمامي وبلاگ نويس ها اخطار داده كه اگر وبلاگ هاي غيرفعال خودشان را فعال نكنند آنها را مي بندند.به گفته دست اندركاران پرشين بلاگ، حدود ۱۰۰ هزار وبلاگ غيرفعال در شبكه آنها وجود دارد، بنابراين با حذف وبلاگ هاي غيرفعال و كم محتوا امكان كيفي كردن وبلاگ ها وجود دارد. وبلاگ نويسي هم تبي بود كه به جان برخي از جوانان افتاد اما با گذشت زمان نفس برخي از آنها به خاطر كمبود سوژه و محتوا به شماره افتاد.
جو اروپايي براي دام هاي ايراني
منابع خبري اروپا اعلام كرده اند كه اتحاديه مركزي عشاير ايران براي دام هاي عشاير، سه كشتي جو از اروپا وارد مي كنند. البته مديران عشايري وضعيت كمبود جو در ايران را بحراني نمي دانند، با اين حال دامداران از كمبود جو گلايه دارند. به گفته همان منابع قرار بود كه مقادير زيادي جو از روسيه و قزاقستان به ايران وارد شود اما بروز آنفولانزاي مرغي ايراني ها را از اين كار بازداشت. حالا بايد ديد كه جو اروپايي به مزاج دام هاي ايراني چقدر سازگار است، حداقل اگر آنها را چاق نكند آب و هواي اروپايي را در رگ و پوست آنها مي دمد.
آثار باستاني سد كارون
دست اندركاران راه اندازي سد كارون سه، دست به ابتكار جالبي زده اند، آنها مجموعه اشياي باستاني كشف شده در حوزه درياچه سد كارون را در معرض تماشاي مردم و بازديدكنندگان قرار داده اند.به عبارت ديگر اين اشياي باستاني از محوطه ها و بناهاي باستاني حوزه سد كشف شده كه در محل «ديدگاه كارون سه» با فروش بليت ۲۰۰ توماني قابل مشاهده است. درهرحال اين ابتكار را بايد به فال نيك گرفت اما نبايد انتظار داشت كه مردم به صرف تماشاي آثار باستاني دوره عيلامي به محل سد كارون سه سفر كنند، بهتر است مسئولان سازمان ميراث فرهنگي اين آثار باقي مانده را به موزه ملي انتقال دهند.
www.salmasi.persianblog.com

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
شناسنامه
فكر كرد. نمي شه. ممكن نبود. نگاهي به دور و برش انداخت سخت بود. نا اميد شد و گوشه گير، كناري نشست. گريست هق هق  از ته قلب .شناسنامه اش را مرور كرد. نامش آرش بود و مليتش ايراني .كمانش را رها كرد. آسمان را دريد.
آرمين قبادي پاشا

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۱ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۹و ۳۶ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و ۱۹ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۴۴ دقيقه

گل و گياه
سنبله اي
001563.jpg
نام علمي: Stachys macrantha Superba'
خانواده: LABIATAE
گياه پوششي دائمي به بلندي ۶۰ و گستردگي ۳۰ سانتي  متر است داراي برگ هاي روزت، كركدار و بيضي شكل بوده و خوشه هاي گل به رنگ ارغواني ،  صورتي و متراكم از اوايل تابستان تا اوايل پاييز ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي يا نيمه سايه، خاك نسبتا ًغني با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در بهار يا پاييز و تقسيم بوته در بهار صورت مي گيرد.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |