يكشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۹۷ - Sep 11, 2005
سومين فصل ركود در بورس تهران
سهامداران شركت هاي بورس تهران از زمستان پارسال تا تابستان امسال به طور متوسط ۱۵ درصد زيان داده اند
001557.jpg
گروه بورس-سروش خسروي: تابستان رفته رفته به روزهاي آخر خود نزديك مي شود. با پايان يافتن تابستان امسال سومين فصل ركود بورس تهران نيز به سرانجام مي رسد. زمستان ۸۳ در كنار بهار و تابستان۸۴ حاصلي جز ۱۵ درصد زيان براي سهامداران بورس به همراه نداشته است.
در اين مدت شاخص قيمت و بازده نقدي كه نشان دهنده ميانگين بازده بازار سهام تهران است معادل ۱۵ درصد پايين تر نشسته و اين رقم يعني هر سرمايه گذار فعال در تالارهاي مبادلات به طور ميانگين۱۵ درصد زيان داده است.
در نيمه نخست امسال براي نخستين بار بازده بازار منفي بوده وحتي در سال هاي بد بورس نيز نيمه اول سال را فصل رونق و صعود مي دانستند اما امسال وضع به گونه اي ديگر رقم خورده است.
آمار و ارقام رسمي ارائه شده از سوي سازمان بورس اوراق بهادار نشان مي دهد: ارزش جاري بورس تهران از ۴۲۲ هزار ميليارد ريال در زمستان گذشته به ۳۵۸ هزار ميليارد ريال كاهش يافته، به اين ترتيب در سه فصل گذشته در مجموع ۶۴ هزار ميليارد ريال از ارزش هاي موجود در بازار سهام تهران از كف رفته است.
افت ارزش بازار در حالي با اهميت شناخته مي شود كه بدانيم در اين مدت ركورد پذيرش و عرضه سهام جديد در بورس شكسته شده است. با وجود پذيرش دست كم ۲۰ شركت جديد در تالارهاي مبادلات بورس باز هم ارزش بازار افتي ۷ ميليارد دلاري را تجربه كرده است. تاريخ بورس تهران در چهل سال گذشته تاكنون چنين سقوط سريع و باورنكردني را به ياد ندارد.
از سوي ديگر ميزان افت شاخص كل هم جالب توجه به نظر مي رسد. در دوره ياد شده شاخص عملكرد بورس تهران۳۰ درصد افت كرده و در حال حاضر رقم آن برابر رقم شاخص در پاييز ۸۲ است، به اين ترتيب مي توان گفت شاخص عملكرد بورس در پي ركود طولاني مدت اخير دو سال بازگشت به گذشته را شاهد بوده است.
در چنين شرايطي سهامداران بزرگ و عمدتاً دولتي با انجام بازارگرداني در بورس تلاش دارند قيمت ها را در سطوح مطلوب خود حفظ كنند.
در اين بين جالب توجه ترين نوع بازارگرداني را مي توان بر سهام بزرگترين شركت بورس يعني سرمايه گذاري غدير شاهد بود. به گواه آمار و ارقام رسمي سازمان بورس در دو ماه گذشته قيمت سهام اين شركت حتي يك ريال هم نوسان نداشته و بازارگردان ها نوسان قيمت را در سهام غدير به صفر رسانده اند. به اين ترتيب فعالان بازار شاهد هستند كه يكي از اصول اساسي بازار يعني «كشف قيمت» براساس نيروهاي بازار و كفه هاي عرضه و تقاضا به فراموشي سپرده شده است.
بورس تهران در حالي وارد فصل پاييز مي شود كه شاخص عملكرد بازار در حال حركت به سوي ۱۰ هزار است جايي كه بسياري آن را «خط قرمز» بازار مي دانند.

كاهش شاخص كل به مرز ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد
001554.jpg
گروه بورس: روز گذشته مرز ديگري در شاخص عملكرد بورس تهران در آستانه شكسته شدن قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما در نخستين روز هفته شاخص عملكرد بورس تهران با
۶/۳۱ واحد افت ديگر مواجه شد و در مرز ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد متوقف شد، در طول هفته گذشته شاخص عملكرد بازار از رقم ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد پايين تر نشسته بود.
افت دوباره شاخص كل قيمت سهام در حالي روي داد كه شاخص مالي ۲۹۱ واحد رشد را تجربه مي كرد. شاخص مالي بيانگر عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري در بازار است.اما از سوي ديگر شاخص صنعت ۳۹ واحد كاهش يافت و به اين ترتيب بيشترين تأثير را بر روند كلي بازار بر جاي گذاشت.
ديروز در تالار اصلي فعالان بازار شاهد افت ۴۲ واحد شاخص عملكرد بازار بودند اما در تالار فرعي شاخص ۶/۱۴ واحد ثبت شد. روز گذشته در حالي كه شاخص سهام ساختمان ۵/۱۳ واحد صعودي بود شاخص گروه وسايل نقليه با ۱۰۳ واحد سقوط مواجه شد. سهامداران ۵۰ شركت فعال تر بورس هم شاهد افت ۵/۴۶ واحدي شاخص عملكرد اين گروه بودند.

عامل ريسك تازه در بورس تهران
001560.jpg
دبير كل فعلي بورس
گروه بورس: اين روزها انتشار اخبار مبهم درباره دبير كل آينده بورس ريسك تازه اي را به بازار سهام وارد آورده است.
به گزارش خبرنگار ما، محافل خبري از استعفاي دبير كل بورس خبر مي دهند و مراجع تصميم گيرنده با سكوت خود به ابهام هاي موجود در اين زمينه دامن زده اند.
حسين خزلي خرازي مدير عامل كارگزاري بانك كشاورزي در اين باره گفت: رفتن دكتر حسين عبده تبريزي از بورس حتمي است؛ به طوري كه از نوع صحبت هاي وي و تشريح عملكرد دوساله او در آخرين سخنراني هايش مي توان چنين برداشتي را داشت.
وي كه با ايران اكونوميست گفت وگو مي كرد افزود: براي پست دبير كلي افراد زيادي معرفي شده اند اما دبير كلي دكتر ياوري كه در برخي خبرگزاري ها انعكاس يافته شايعه اي بيش نيست و حتي خود او از اين امر بي اطلاع است.
از سوي ديگر حيدر مستخدمين حسيني، رئيس هيأت مديره بورس در اين باره گفت: امكان دارد دبير كل استعفايش را نوشته باشد ولي ما هنوز آن را دريافت نكرده ايم.
وي افزود: تاكنون هيچ كار گروه ويژه اي براي ارزيابي نفرات جهت تعيين دبير كل جديد در هيأت مديره بورس تشكيل نشده است. بحث انتخاب دبير كل بورس چيزي نيست كه بتوان به سرعت درباره آن تصميم گرفت بنابراين بحث هايي كه در چند روز اخير مطرح شده حدس و گمان افراد بوده است.

اوضاع بورس بر خصوصي سازي تأثير منفي گذاشت
فارس: فروش سهام دولتي در عرضه هاي آتي موكول به قيمت گذاري هايي است كه بر روي سهام شركتها صورت مي گيرد.
عبدالله پوري حسيني رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي اظهار داشت: به نظر مي رسد سال گذشته قيمتهايي كه بر روي سهام گذاشته شد، قيمتهاي بالايي بود و اين امر باعث شد تا سهام عرضه شده با استقبال روبه رو نشود. ضمن اين كه وضعيت نه چندان خوب بورس چه از نظر شاخصها و چه از نظر حجم مبادلات نيز بر عرضه سهام توسط خصوصي سازي تأثير منفي گذاشت.
وي تأكيد كرد: با توجه به شرايط كنوني بورس نيز احتمال بالايي براي فروش سهام داده نمي شود. چنانچه قيمتهاي جديد را دست بالا نگيريم .

عرضه ۶۵ درصد سهام بيمه هاي دولتي در بورس
گروه بورس: در صورت تصويب مجمع تشخيص مصلحت نظام ۶۵ درصد سهام شركت هاي بيمه دولتي در بورس تهران عرضه مي شود.
دكتر عبدالناصر همتي رئيس كل بيمه مركزي با اعلام اين مطلب گفت: طرح واگذاري سهام شركت هاي بيمه به بخش خصوصي در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال رسيدگي و بررسي است.وي افزود: با نهايي شدن اين طرح در مجمع و تأييد مقام معظم رهبري امكان واگذاري ۶۵ درصد سهام بيمه هاي دولتي در بورس اوراق بهادار فراهم خواهد آمد.

بازگشت ۶ شركت
گروه بورس: دادوستد سهام ۶ شركت بورس در جريان معاملات ديروز از سر گرفته شد.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته نماد معاملاتي گروه بهمن در پي برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه به منظور تقسيم سود نقدي و افزايش سرمايه باز شد.
همچنين روز گذشته نماد معاملاتي مارنسيت دورود و نماد گلوكزان بعد از برگزاري مجمع فوق العاده به منظور افزايش سرمايه بازگشايي شد و در اين روز كاشي پارس، صنعتي ناب و نساجي غرب پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه به چرخه معاملات بورس بازگشتند.

دلايل انفجار حباب قيمت سهام در بورس
فارس: بورس دولتي است و حتي در سال هاي اخير ۸۰ درصد خصوصي سازي هاي انجام شده در حقيقت انتقال دارايي از اين جيب به آن جيب بوده و سهام عرضه شده به شركت هاي سرمايه گذاري دولتي فروخته شده است.
محمدباقر صدري اظهار داشت: اكثر كارگزاران بورس اوراق بهادار تهران در اختيار شركت هاي سرمايه گذاري دولتي است. طي سال هاي اخير و در جريان خصوصي سازي سهام شركت هاي دولتي به شركت هاي سرمايه گذاري دولتي واگذار شده كه نشان دهنده سيكل معيوب و بيمار بازار سرمايه و خصوصي سازي است.
وي با اشاره به اين كه بورس بايد به يك نهاد مستقل تبديل شود، يادآور شد: بورس بايد با افزايش تعداد سهامداران و بهسازي مديريتها به ترميم هيأت مديره و خود بپردازد.
وي به وضعيت كنوني بورس اشاره كرد و افزود: سال گذشته هيچ كس مانع افزايش غيرطبيعي قيمتها نشده و قيمتها آنچنان پيش رفت كه به واسطه تركيدن حباب آن امروز بورس با بحران روبه رو شده است. گروه اقتصادي جديد دولت بايد در جهت اصلاحات در بورس و هماهنگ شدن با بورس هاي جهاني گام بردارد و ساختار دولتي بورس را متحول كند.

طرح واگذاري سهام دولتي به مردم به زودي آغاز مي شود
ايرنا: بخش اول واگذاري سهام شركت هاي دولتي به عموم، در دستور كار دولت قرار گرفته و بزودي عملي مي شود.
داود دانش جعفري، وزير اقتصاد با اعلام اين مطلب افزود: اقدامات مقدماتي در زمينه واگذاري سهام شركت هاي دولتي، كه در شعار انتخاباتي دكتر احمدي نژاد مطرح شده بود، انجام شده و نحوه اين واگذاري مشخص شده و به زودي واگذاري اين سهام به صورت اقساط، در هيأت دولت نهايي خواهد شد.
وزير اقتصاد گفت: در واگذاري سهام شركت هاي دولتي محدوديتي وجود ندارد و تمامي شركت هاي كوچك و بزرگي كه در اختيار دولت قرار دارند و واگذاري آنها مغايريتي با قانون اساسي نداشته باشد، مشمول اين طرح خواهند شد.
تالار كرج دوم شد
ايرنا: هفته گذشته شش  درصد از كل  معاملات  تالارهاي منطقه اي  در كرج انجام  شد.
علي  صالح آبادي  افزود: با اين  ميزان  خريد و فروش ، تالار معاملات  كرج  به  رتبه  دوم  در سطح كشور رسيد.
مدير تالار كرج، تعداد سهام  و ارزش  اين  معاملات  در مدت  ياد شده  را ۲۷ ميليون  و ۹۲۳ هزار و ۸۷۳ سهم  به  ارزش  ۸۹ ميليارد و ۸۶۱ ميليون  ريال  اعلام كرد كه  نسبت  به  هفته  ماقبل ، به  ترتيب  ۳۲ درصد و ۶۷ درصد كاهش  داشته  است .
صالح آبادي ، متوسط  ارزش  خريد و فروش  روزانه  در هفته  گذشته  را ۱۷ ميليارد و ۹۷۲ ميليون  ريال  اعلام  كرد و  اظهار داشت : در اين  مدت  ۴۲ درصد ارزش  داد و ستد مربوط  به  خريد سهم  بود و مابقي  به  فروش  اختصاص  داشت .

تحليل حركت هاي «موجي» در بازار سهام
گروه بورس: يك تحليلگر و وبلاگ نويس بورسي مي گويد: رشد نامتوازن بازار از جمله دلايل ايجاد امواج كاهش شاخص ها در بورس بوده است.
بهروز شهدايي كه با روش هاي بنيادين (فاندامنتال) به تحليل بازار مي پردازد تأكيد مي كند: رشد فيزيكي بازار بيش از آن كه مايه تقويت بنيه بورس شود حركت هاي موجي را در بازار سهام شكل داده است.
وي مي افزايد: بازار سهام در حال حاضر بيش از پيش به يك بازار احساسي و سطحي تبديل شده، به اين ترتيب بازار كمتر بر مبناي تحليل استوار است و متأسفانه بسياري از تصميم گيري ها در بورس براساس محاسبات «دارتي» و احتمالات «شانسي» متمركز شده است.
اين وبلاگ نويس بورس مي گويد: با توجه به وضعيت فعلي بازار امروزه شاهديم، بخشي از بازار به صورت خودجوش و در قالب وبلاگ هاي بورسي، تالارهاي گفت وگو و حتي برگزاري نشست هاي خصوصي در حال پر كردن خلأهاي اطلاع رساني موجود در بازار هستند و تلاش مي كنند فعالان بورس را به سوي تحليل هاي منطقي سوق دهند.

گشايش باجه خريد و فروش سهام در كرمانشاه
واحد مركزي خبر: باجه  خريد و فروش  سهام  بورس  اوراق  بهادار كرمانشاه  ديروز در تالار بانك  سپه  شعبه  مركزي  اين  شهر گشايش  يافت. 
مدير عامل  كارگزاري  بانك  سپه  گفت:  تاكنون  ۱۲باجه  خريد و فروش سهام در تهران  و ديگر استانهاي  كشور ايجاد شده  است .
سيد ابراهيم عنايت  افزود:آن دسته از متقاضيان سرمايه گذاري كه  دسترسي  به  تالار بورس  ندارند، مي توانند با مراجعه  به  اين  باجه ها نسبت  به  سرمايه گذاري  و خريد و فروش  سهام در بورس  اقدام  كنند.وي  گفت : راه اندازي  باجه هاي  بورس  اوراق  بهادار، افزون  بر تقويت  بنيه  اقتصادي  و سرمايه گذاران ، نقش  بسزايي  در كاهش  نرخ  تورم  خواهد داشت .

برگزاري  همايش  توسعه  كيفي  بازار سرمايه  در مشهد
واحد مركزي خبر: همايش  توسعه  كيفي  بازار سرمايه  در حوزه  كارگزاري  در دانشگاه  امام  رضا(ع)  مشهد برگزار شد.
دبير اين  همايش  گفت:  فعالان  بازار سرمايه  و كارگزاران  بورس  منطقه اي خراسان  رضوي  در اين  همايش  يك  روزه  با راههاي  تاثير فناوري  اطلاعات  برفعاليت هاي  شركتهاي  كارگزاري  در ايران ، جايگاه  و نقش  شبكه  كارگزاري  در توسعه  بازار سرمايه ، فرهنگ  سازي  براي  جذب  و هدايت  منابع  پس اندازي  راكد و كاهش  خطرپذيري  تجاري  شركتهاي  كارگزاري  بيشتر آشنا شدند.ايرجي  افزود: از ۲۵ مقاله  رسيده  به  دبيرخانه اين همايش۱۰مقاله  كاربردي  انتخاب  و ارائه  شده است.

افت سريع شاخص ها بازار وبلاگ هاي بورسي
و كلاس هاي آموزشي را داغ كرد
گروه بورس: افت پي در پي شاخص هاي بورس اين روزها بازار كلاس هاي آموزش سرمايه گذاري در بازار سهام را پررونق كرده است.
به گزارش خبرنگار ما سهامداران تازه كار كه از زمستان پارسال تاكنون به طور متوسط ۱۵ درصد زيان را متحمل شده اند براي جلوگيري از ضرر و زيان هاي بيشتر به شركت در اين گونه كلاس ها روي آورده اند.
در حال حاضر به جز برخي مراكز وابسته به سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران تعدادي از تحليلگران بازار سرمايه نيز به سرعت اقدام به تشكيل كلاس هاي تازه كرده اند.
در تازه ترين مورد، اعلام شد كه اولين دوره كلاس هاي آموزش سرمايه گذاري در بورس توسط گروه تحليلگران مادسهام در مهر ماه برگزار خواهد شد، كلاس هاي اين دوره در ۶ جلسه و روزهاي پنج شنبه برگزار مي شود.
از نكات جالب در برگزاري اين گونه كلاس ها مي توان به حضور فعال وبلاگ نويسان بورسي در آنها اشاره كرد، قرار است دوره هاي ياد شده توسط نويسندگان وبلاگ ها در سايت www.TehranABC.COM برگزار شود.

رايان سايپا مقام نخست را از آن خود كرد
گروه بورس: حجم تقاضا براي خريد سهام رايان سايپا طي معاملات ديروز بورس تهران به شدت افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۲۵۵ نفر با مراجعه به كارگزاري ها براي خريد تعداد دو ميليون و ۳۱۴ هزار و ۱۰۳ سهم اين شركت به ارزش ۱/۱۲ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
در اين روز ۱۶۹ نفر براي خريد تعداد يك ميليون و ۶۸۰ هزار و ۴۹۲ سهم ايران ارقام به ارزش ۳/۶ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند و ۲۳۷ فعال بازار نيز براي خريد يك ميليون ۸۱۵ هزار و ۴۵۶ سهم ليزينگ خودرو غدير به ارزش ۱/۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
بنابراين گزارش عمران و توسعه فارس هم روز گذشته از جمله شركت هايي بود كه با تقاضاي زياد سهامداران براي خريد سهام اين شركت مواجه شد.
براساس اين گزارش كارگزاران بازارگردان نيز ديروز سهام ۴ شركت سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري بانك ملي، پتروشيمي اراك و سيمان فارس و خوزستان را بازارگرداني كردند تا به سيال شدن بازار كمك شود.
از سوي ديگر سرمايه گذاري غدير ديروز نيز پرچمدار جدول عرضه شد و پس از آن بيشترين تقاضاي فروش مربوط به سيمان شمال، سيمان كرمان، نيرو ترانس، سيمان تهران، سيمان شرق، سيمان كارون و سيمان صوفيان بود.

افزايش سرمايه بسته بندي پارس ثبت شد
گروه بورس: شركت بسته بندي پارس افزايش سرمايه خود را به ثبت رساند.
به گزارش خبرنگار ما، سرمايه اين شركت از مبلغ ۱۰ ميليارد ريال به ۳۰ ميليارد ريال از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران افزايش يافته است.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۳.۵۱-
۶۴-
۱,۷۵۹
آبگينه
۲.۸۳-
۱۹۸-
۶,۸۰۰
آلومتك
۰.۹۱-
۳۳-
۳,۶۰۲
آلومينيم پارس
۴.۹
۵۴
۱,۱۵۶
ارج
۰
۰
۶,۸۸۵
البرز دارو
۰.۰۲-
۱-
۴,۵۲۰
الكتريك خودرو شرق
۰
۰
۳,۰۰۰
ايتالران
۰.۰۹-
۷-
۷,۷۹۵
ايران ترانسفو
۳.۵۸-
۱۲۰-
۳,۲۳۰
ايران خودرو
۱.۱۴-
۴۱-
۳,۵۴۰
ايران خودروديزل
۴.۶
۶۱
۱,۳۸۸
ايران دوچرخ
۱.۴۷-
۶۱-
۴,۰۸۷
ايرانيت
۴.۹۹-
۵۷۰-
۱۰,۸۵۵
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۵
۲۷۴
۵,۷۵۴
باما
۰.۰۳-
۱-
۳,۲۸۳
بانك اقتصادنوين
۳.۲۵
۷۹
۲,۵۱۰
بانك پارسيان
۴.۷۱
۱۴۷
۳,۲۶۵
بانك كارآفرين
۳.۸-
۴۵-
۱,۱۴۰
بسته بندي ايران
۱.۰۵-
۶۶-
۶,۲۰۰
بسته بندي پارس
۲.۳۸-
۱۳۸-
۵,۶۶۰
بين المللي توسعه ساختمان
۰.۳۹-
۵-
۱,۲۸۷
پارس خودرو
۰.۲۳
۱۵
۶,۴۸۰
پارس دارو
۴.۹۹
۲۲۲
۴,۶۷۵
پارس سرام
۲.۴۷-
۵۳-
۲,۰۸۹
پاكسان
۱.۴-
۱۵۶-
۱۱,۰۰۰
پتروشيمي اراك
۱.۱۷-
۱۷۰-
۱۴,۴۱۰
پتروشيمي اصفهان
۴.۷۷-
۵۸۲-
۱۱,۶۲۰
پتروشيمي خارك
۱.۴۵
۲۴
۱,۶۷۹
پرميت
۰
۰
۱,۰۰۰
پشم بافي توس
۱.۱۳-
۱۵۰-
۱۳,۱۰۰
تامين ماسه ريخته گري
۱.۱۳-
۴۴-
۳,۸۵۱
تراكتورسازي ايران
۴.۲۸
۸۷
۲,۱۲۰
تكنوتار
۴.۹۹
۳۶۳
۷,۶۳۷
تهران شيمي
۱.۵۲
۳۱
۲,۰۷۶
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۷-
۸۱-
۴,۶۷۷
توسعه معادن روي ايران
۰
۰
۶,۸۷۲
تولي پرس
۲.۳۳-
۴۱-
۱,۷۱۹
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲.۰۳-
۲۹۹-
۱۴,۴۵۰
توليد سموم علف كش
۱.۰۹
۱۲
۱,۱۱۱
توليدمحورخودرو
۴.۹۶-
۶۳-
۱,۲۰۸
توليدي گرانيت بهسرام
۴.۹۹-
۱۰۱-
۱,۹۲۲
چيني ايران
۰.۸۶-
۵۹-
۶,۸۰۰
حمل و نقل توكا
۰.۳۳-
۳۳-
۱۰,۰۷۸
خدمات انفورماتيك
۴.۹۹-
۳۵۴-
۶,۷۳۵
خوراك دام پارس
۱.۰۵-
۲۴-
۲,۲۵۵
داده پردازي ايران
۵-
۴۰۴-
۷,۶۸۰
داروپخش (هلدينگ )
۰.۱۶-
۱۳-
۷,۹۶۲
داروسازي جابرابن حيان
۰.۶۲
۵۰
۸,۱۰۰
داروسازي زهراوي
۱.۲۱-
۴۰-
۳,۲۶۹
داروسازي سبحان
۳.۹۶-
۳۴۶-
۸,۳۹۱
داروسازي فارابي
۱.۷۶-
۶۱-
۳,۴۰۰
داروسازي كوثر
۳.۱۴
۴۵۷
۱۵,۰۰۰
دارويي رازك
۲.۹۹
۱۶۷
۵,۷۵۰
داملران
۰.۲۶-
۳-
۱,۱۵۱
درخشان تهران
۰
۰
۳,۴۸۵
دشت مرغاب
۰.۰۳-
۴-
۱۵,۲۱۱
دوده صنعتي پارس
۴.۹۹
۲۴۹
۵,۲۳۶
رايان سايپا
۴.۹۲
۵۰
۱,۰۶۷
روغن نباتي جهان
۰.۶۵-
۸-
۱,۲۲۰
رينگ سازي مشهد
۰.۵۷-
۴۹-
۸,۵۹۰
زامياد
۱.۵۹
۴۷
۲,۹۹۹
ساختمان اصفهان
۰.۲۹
۴
۱,۳۹۲
ساسان
۴.۲۴-
۱۳۱-
۲,۹۵۵
سامان گستراصفهان
۲.۸۹-
۱۰۴-
۳,۵۰۰
سايپا
۴.۹۶-
۹۴-
۱,۸۰۲
سايپا شيشه
۰
۰
۲,۱۳۵
سايپاآذين
۰.۳۸
۲۳
۶,۰۸۸
سايپاديزل
۰.۵-
۱۲-
۲,۳۸۱
سخت آژند
۰
۰
۴,۳۴۷
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۱۴-
۱۷-
۱,۴۷۲
سرما آفرين
۳.۰۱
۴۹
۱,۶۷۵
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۴.۹۹
۹۷
۲,۰۴۲
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۶۸
۲۳
۳,۳۸۵
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۰۹
۱
۱,۱۲۴
سرمايه گذاري بهمن
۳.۲۹-
۹۰-
۲,۶۴۸
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۶.۸۳-
۱۴۶-
۱,۹۹۱
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۱۴
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۲-
۲-
۱,۰۰۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۳۵
۲۴
۶,۷۹۹
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۱۲-
۴-
۳,۳۰۰
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۴.۹۹-
۶۳-
۱,۲۰۰
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۴.۹۵-
۸۳-
۱,۵۹۵
سرمايه گذاري سپه
۰.۴۲-
۱۱-
۲,۶۰۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۴.۹۹-
۸۴-
۱,۶۰۱
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴.۹۱-
۱۲۶-
۲,۴۳۸
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۴
۱
۲,۴۱۹
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۹۰
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴.۹۶-
۷۹-
۱,۵۱۳
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۰۵
۲
۳,۶۴۰
سرمايه گذاري مسكن
۲.۵۸-
۲۸-
۱,۰۵۹
سرمايه گذاري ملت
۵-
۷۲-
۱,۳۶۸
سرمايه گذاري ملي ايران
۵-
۶۰۷-
۱۱,۵۳۶
سنگ آهن گل گهر
۴.۹۹-
۵۹۱-
۱۱,۲۴۴
سيمان تهران
۵-
۳۱۹-
۶,۰۶۲
سيمان داراب
۱.۶۴-
۱۷۳-
۱۰,۳۹۱
سيمان سپاهان
۳.۱۲-
۷۹۰-
۲۴,۵۰۷
سيمان شاهرود
۴.۹۹-
۵۱۳-
۹,۷۶۳
سيمان شرق
۰.۰۲
۱
۵,۹۴۱
سيمان فارس و خوزستان
۴.۶۵
۲۰۴
۴,۵۹۰
شاهد
۴.۹۶-
۱۲۱-
۲,۳۱۸
شهد ايران
۰.۷۳
۸
۱,۰۹۹
شوكوپارس
۱.۰۵
۴۳
۴,۱۵۷
شيشه همدان
۱.۶۹-
۱۶۳-
۹,۴۶۲
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۱-
۱-
۸,۵۴۰
صنايع شيميايي ايران
۳.۷۳-
۴۴-
۱,۱۳۵
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۴۹-
۲۶-
۵,۲۷۰
صنايع لاستيكي سهند
۴.۹۷
۵۳
۱,۱۱۹
صنايع مخابراتي راه دورايران
۲.۰۵-
۶۱-
۲,۹۱۶
صنايع مس شهيد باهنر
۴.۹۹
۱۰۴
۲,۱۹۰
صنعتي بهشهر
۰.۷
۳۶
۵,۱۵۰
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۲,۰۰۰
عايق پلاستيك
۴.۹۹
۲۲۵
۴,۷۳۸
عمران و توسعه فارس
۰
۰
۱,۰۲۱
فارسيت اهواز
۴.۹۱
۳۲
۶۸۴
فرآورده هاي غذايي مشهد
۴.۴۲-
۸۱-
۱,۷۵۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۷
فرآورده هاي نسوز پارس
۲.۰۴-
۲۵۰-
۱۲,۰۲۳
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۷۴
۷۶
۱,۶۷۸
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۰
۰
۱,۲۰۰
فنرسازي خاور
۴.۹۱
۵۹
۱,۲۶۰
فنرسازي زر
۳.۴۹
۸۵
۲,۵۱۸
فولاد كاويان
۰.۰۵-
۱-
۱,۸۶۰
فيبر ايران
۵-
۳۸۷-
۷,۳۶۰
قند اصفهان
۰.۲۸-
۴-
۱,۴۰۰
قند شيرين خراسان
۲.۵۸
۵۶
۲,۲۳۰
كابل سازي ايران
۰.۱۸-
۱۳-
۷,۰۸۶
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۴۷
۲۲
۴,۷۰۰
كارتن ايران
۰.۸۵-
۲۸-
۳,۲۵۰
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۴.۹۸-
۲۸۸-
۵,۴۹۱
كارخانجات داروپخش
۱.۷-
۱۴۳-
۸,۲۶۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۲۹.۷۳-
۶۲۹-
۱,۴۸۷
كارخانه فارسيت درود
۴.۹۶-
۱۰۸-
۲,۰۶۹
كاشي پارس
۰.۳۷
۶۳
۱۶,۹۰۰
كالسيمين
۴.۸۸
۱۱۴
۲,۴۵۱
كشت وصنعت پياذر
۰
۰
۳,۵۷۲
كمباين سازي ايران
۳.۴۲-
۱۰۱-
۲,۸۵۰
كنتورسازي ايران
۴.۷۷
۲۲۹
۵,۰۳۰
گازلوله
۴۸.۴۴-
۲۲۸۲-
۲,۴۲۹
گروه بهمن
۲.۸۲-
۱۷۵-
۶,۰۲۶
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۲.۹۶
۱۲۶
۴,۳۷۹
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۳۴-
۷-
۲,۰۵۱
گلتاش
۴.۹۹-
۲۰۸-
۳,۹۵۸
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۹-
۲۰۳-
۳,۸۶۷
لاستيك دنا
۰.۱۲-
۷-
۵,۸۸۸
لبنيات پاك
۹.۱۷
۴۶۹
۵,۵۸۵
لبنيات كالبر
۵-
۹۳۲-
۱۷,۷۰۸
لوله وتجهيزات سديد
۳.۶۳-
۹۶-
۲,۵۵۰
لوله وماشين سازي ايران
۴.۹۹
۱۰۸
۲,۲۷۴
ليزينگ ايران
۵
۱۰۸
۲,۲۶۸
ليزينگ خودروغدير
۴.۹۹
۱۶۴
۳,۴۴۸
ليزينگ صنعت و معدن
۴.۹۵-
۴۱-
۷۸۸
ماشين سازي اراك
۰
۰
۲,۷۵۲
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۹۷-
۱۲۸-
۲,۴۵۰
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۰
۰
۴,۰۳۹
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۴.۱۳-
۹۱-
۲,۱۱۲
محورسازان ايران خودرو
۵
۱۶۷
۳,۵۱۰
معادن بافق
۱.۳۹-
۱۱۰-
۷,۷۸۰
معدني و صنعتي چادرملو
۰
۰
۵,۸۵۰
ملي سرب و روي ايران
۲.۹۴-
۹۷-
۳,۲۰۰
مهرام
۳.۳۲-
۹۲-
۲,۶۸۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۴۴-
۲۷-
۱,۸۵۰
موتوژن
۰.۶۵
۱۸۰
۲۷,۸۳۰
نفت بهران
۵-
۳۹۱-
۷,۴۳۲
نورد آلومينيوم
۴.۸۳-
۱۴۰-
۲,۷۵۹
نورد قطعات فولادي
۴.۸۸
۴۰
۸۵۹
نورد و لوله اهواز
۰
۰
۵,۲۰۶
نوسازي وساختمان تهران
۴.۶۷
۵۸
۱,۲۹۹
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت
سهام تاساعت ۱۳ ديروز است.
منبع:سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |