پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۸ - Oct 6, 2005
نخستين اعلام نظر رئيس جمهوري درباره بحران بورس
003966.jpg
گروه بورس: در پي اوج گيري بحران در بورس اوراق بهادار رئيس جمهوري در نخستين موضع گيري نسبت به اين موضوع بر حمايت دولت از بازار سرمايه تأكيد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد روز گذشته در گفت وگويي تلويزيوني تأكيد كرد: نوسان هاي اخير در بورس التهابي كاذب است. با توجه به اين كه ۸۰ درصد بورس در اختيار مؤسسات و نهادهاي وابسته به دولت يا بخش عمومي است، اين مسئله قابل كنترل است.
وي گفت: مشكل موجود در بورس به زودي برطرف خواهد شد و در اين جهت يكي از تدابير دولت، حمايت جدي از بازار سرمايه است.
اين گزارش حاكي است: هيأت وزيران ظرف روزهاي گذشته به طور جدي براي حل بحران بورس وارد عمل شده و براي اين منظور وزارت اقتصاد را مأمور رسيدگي، بررسي و ارائه گزارش كرده است.
پيش از اين نيز طهماسب مظاهري معاون كل وزير اقتصاد در نشست هايي بامديران شركت هاي بزرگ و همچنين سهامداران فعال در اين بازار راهكارهايي را براي ارائه به دولت جمع آوري كرده بود.
طبق اعلام قبلي وزير اقتصاد قرار بود عصر روز گذشته- چهارشنبه- هيأت دولت بار ديگر براي بررسي بحران بورس و استماع گزارش وزارت اقتصاد در اين باره نشستي ويژه تشكيل دهد كه تا لحظه تنظيم اين خبر جزئيات تصميم اتخاذ شده هنوز اعلام نشده است.
ديروز در آستانه برگزاري نشست هيأت دولت، دبيركل بورس اوراق بهادار با ارسال پيامي الكترونيك روي سيستم هاي مبادلات كارگزاران، از آنان براي حضور در جلسه اي ويژه دعوت به عمل آورد. در پي ارسال اين پيام بار ديگر بازار شايعات درباره موارد قابل طرح در جلسه يادشده داغ شد و فعالان بازار هريك گمانه زني هايي در اين باره داشتند. به هر حال آن چه مشخص است بايد منتظر اعلام نتايج دو نشست ويژه؛ يكي جلسه هيأت وزيران در شب گذشته و ديگري جلسه عصر روز شنبه هيأت مديره بورس بود. به باور ناظران آگاه در پايان اين دو جلسه مي توان تحليل درستي از جريان وقايع و اتفاقات پيش رو ارائه داد.

كارشناسان نظر مي دهند
براي رفع بحران بورس چه بايد كرد؟
003963.jpg
گروه بورس: با وجود حاكم بودن شرايط بحراني در بورس و به رغم ركود ۹ ماهه اين بازار، برخي كارشناسان معتقدند اكنون بهترين زمان براي خريد سهام در بورس است.به گزارش خبرنگار ما طي ۳ ماه گذشته تعداد زيادي از كارشناسان مدعي شده اند قيمت ها در كف قرار دارند و سهامداران را به خريد سهام تشويق كرده اند. اما باز هم شاهد افت پي درپي شاخص ها و پايين آمدن قيمت سهام شركت ها طي ماههاي اخير بوده ايم.برخي كارشناسان حتي شرايط فعلي را نگران كننده نمي دانند و معتقدند افت شاخص ها پديده جديدي نيست و اين مشكل مقطعي است و به زودي برطرف مي شود.از سوي ديگر به باور عده اي از كارشناسان چنانچه قيمت سهام مطابق بازده واقعي بورس بود شاخص ها افت شديد را تجربه نمي كردند. آنها مشكل اصلي را در اقتصاد كشور مي جويند و معتقدند بورس دماسنج اقتصاد است و اقتصاد بيمار بر بورس به طور مستقيم تأثير مي گذارد.عده اي نيز در اين ميان بهبود وضعيت فعلي و مثبت شدن شاخص ها را تنها در گرو تغييردبير كل و هيأت مديره بورس مي دانند.اين عده كارگزاران را به انجام معاملات صوري و پاس دادن سهام به يكديگر متهم مي كنند و غيرشفاف بودن بورس را مهمترين عامل ركود فعلي مي بينند.برخي نيز در اين ميان تنها چاره بازگشت آرامش به بورس را ثبات سرمايه و تزريق تفكرات جديد و ايده هاي نو مي دانند.
زمان خريد است
در همين زمينه نايب رئيس شوراي عالي انجمن حسابداران خبره ايران اعلام كرد: در شرايط كنوني كه قيمت سهام در بورس به كف رسيده است، بهترين زمان براي ورود افراد جديد به بورس و خريد سهام است. وي گفت: تجربه فعلي افت شاخص ها در بورس يك بار نيز در سال ۷۵ تكرار شده بود و در آن زمان نيز اين مشكل برطرف شد.
خستويي وضعيت فعلي بورس را چندان نگران كننده ندانست و اظهار داشت: وضعيت فعلي كه احتمالاً تا اواخر امسال دوام خواهد داشت، تا حد زيادي نيازمند ايجاد اطمينان هاي لازم از طرف دولت است. خستويي عمده ترين دليل افت شاخص ها طي چند ماه گذشته را نگراني سهامداران و بازار از وضعيت آينده كشور دانست و افزود: اين در حالي است كه هم اكنون نگراني جدي در كشور وجود ندارد و تنها بايد آستانه تحمل فعالان و سهامداران افزايش يابد.
بازگشت دوباره آرامش
يك كارشناس مسايل اقتصادي هم گفت: بازگشت دوباره آرامش به بورس تهران به ايجاد ثبات نيازمند است.
مهدي زري باف با بيان اينكه وضعيت بحراني فعلي بورس اوراق بهادار تهران موقتي است، اظهار داشت: بحران فعلي بورس بيش از آنكه ناشي از مسايل دروني بورس باشد، ناشي از مسايل حاشيه اي و مسايل رواني است. اين وضعيت اثراتي است كه از تغييرات در بورس نشأت گرفته مي شود. زري باف با بيان اينكه با حذف مسايل حاشيه اي و رواني در بورس و ايجاد ثبات سرمايه بورس دوباره جان تازه اي خواهد گرفت، افزود: بورس اوراق بهادار تهران در گذشته نيز دچار چنين بحراني شده است. كاهش و افزايش قيمت هاي سهام و عرضه و تقاضا در بورس به مسايل رواني بستگي دارد.
تزريق تفكرات جديد
يك كارگزار بورس هم گفت: بورس نيازمند تزريق تفكرات نو و ايده هاي به روز است.
عليرضا جوادي از كارگزاران بورس اوراق بهادار اظهار داشت: بازار سرمايه  بايد با توجه به تفكرات و ايده هاي علمي با سياست هاي مالي و پولي مناسب همراه شود تا بتواند اقتصاد يك كشور را متحول كرده سرمايه هاي جامعه را به سمت توليد سوق دهد.
وي با بيان اينكه نگاه موجود به بازار سرمايه نگاه سنتي و غيرعلمي است ،گفت: چگونه مي توان انتظار داشت با اعمال سياست هاي نامناسب پولي و مالي بخش توليد را زمين گير كرد و از حداقل حق او يعني سود معقول محروم كرد ولي بازار سرمايه رونق داشته باشد.
جوادي افزود: طي ماهها و سالهاي گذشته به واسطه ارايه صورت هاي مالي نادرست و نشان دادن سودهاي غير معقول و صوري مردم به سمت بازار سرمايه جذب شدند اما به محض آنكه واقعيت ها روشن شد اقبال عمومي به بورس هم كم شد.
نظاره گر افت شاخص ها
يك كارشناس ارشد بازار سرمايه نيز گفت: متوليان بازار سرمايه تنها نظاره گر افت شاخص ها بوده اند و كمتر از ابزارهاي در اختيار خود بهره گرفته اند. ابراهيم صادقي اظهارداشت: يكي از راهكارهاي فوري براي جلوگيري از افت شاخص ها، كاهش ساعت هاي معاملات بورس به ۲ تا ۳ ساعت است.
وي يادآور شد: با توجه به اينكه ۶۰ تا ۷۰ درصد مالكيت و اداره مالكانه شركت هاي فعال عضو بورس را واحدهاي دولتي و يا شبه دولتي تشكيل مي دهند و با عنايت به ارتباط سياست هاي مالي و پولي ناشي از كاهش ارزش پول ملي در مواقع بحراني مناسب است كه بانك مركزي با استفاده از ابزارهاي خود مانند استفاده از ذخاير قانوني به حل مشكل اقدام كند. اين كارشناس ارشد بازار سرمايه از ديگر روش هاي موثر در وضعيت بازار سهام را ايجاد تغييرات در بدنه مديريتي بورس دانست و گفت :فرايند اصلاحات مديريتي در بخش اقتصادي كشور به كندي صورت مي گيرد. بطوريكه افراد درون سيستم نمي دانند در چه جايگاهي قرار گرفته اند.
اقدام رواني
از سوي ديگر عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي گفت: تغيير دبيركل و اعضاي هيأت مديره بورس در شرايط فعلي بهترين شوك رواني براي بهبود بورس اوراق بهادار است كه حداقل تا يك هفته شاخص هاي بورس را مثبت خواهد كرد.
محمد ابراهيم ياوري گفت: بهتر است دولت در نخستين اقدام خود براي بهبود وضعيت فعلي بورس، دبيركل و اعضاي هيأت مديره آن را كه كاملاً آماتور هستند تغيير دهد و يك عده افراد حرفه اي را بر سر كار بياورد. وي تأكيد كرد: بورس كشور به دليل غيرشفاف بودن، اين امكان را به كارگزاري ها و شركت هاي سرمايه گذاري داده است تا با زد و بندها، انجام معاملات صوري و پاس دادن سهام به يكديگر بر شاخص هاي بورس اثرگذار باشند. ياوري با اشاره به اين كه شاكله اصلي بورس در جهت افت شديد قيمت ها از يك سال پيش ريخته شده بود، يادآور شد: اين شاكله غلط منتظر يك شوك اقتصادي، سياسي يا اجتماعي بود كه حتي از يك سخنراني كاملاً معمولي سياسي يا يك سخن غيررسمي اقتصادي نيز تحت تأثير قرار مي گرفت.
وي با اشاره به تأثير منفي تناقض  گويي ها و موضعگيري هاي دبيركل بورس اوراق بهادار بر شاخص ها، تصريح كرد: گروه هاي سياسي و عاملان آنها نيز با مشاهده پيروزي رقيب، پشتوانه هاي مالي خود را بستند و شرايط ايجاد شوك بر بازار را فراهم آوردند.

انتشار عملكرد بهار سرمايه گذاري
بانك ملي در هفتمين ماه سال
گروه بورس: پس از گذشت ۷ ماه از آغاز سال جاري، سرمايه گذاري بانك ملي اطلاعات مالي مربوط به بهار امسال را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت سرمايه گذاري كه درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۴ مبلغ ۷۰۰ ريال اعلام كرده، در ۳ ماه نخست امسال توانسته با كنار گذاشتن ۱۱ ريال تنها دو درصد پيش بيني خود را محقق سازد.
البته عملكرد واقعي شركت ها براساس نوع فعاليت آنها تحليل مي شود.
بنابراين گزارش سرمايه گذاري بانك ملي در مدت يادشده ۴۱ ميليارد ريال از محل سرمايه گذاري ها و ۵/۴ ميليارد ريال از محل فروش سرمايه گذاري ها سود كسب كرده و ميزان سود خالص شركت نيز در اين مدت به ۳۵ ميليارد ريال رسيده است.
اين شركت قصد دارد براي سال مالي ۸۴ مبلغ ۳۲۳ ريال به ازاي هر سهم بين سهامداران خود تقسيم كند.
اين گزارش حاكي است: سرمايه گذاري بانك ملي، خالص سود حاصل از فروش سهام موجود در پرتفوي خود را بين سهامداران خود تقسيم مي كند و اين سود به حساب اندوخته سرمايه اي شركت منظور مي شود.
براساس اين گزارش در موارد استثنايي ممكن است شركت براي حفظ روند سوددهي، با پيشنهاد هيأت مديره و تصويب مجمع تا ۲۰ درصد از اندوخته سرمايه اي ايجاد شده را به حساب تقسيم سود انتقال دهد.

ايران ارقام و ايران گچ در سقف و كف جدول تقاضا
گروه بورس: سقف و كف جدول تقاضا روز گذشته به دو شركت ايران ارقام و ايران گچ اختصاص يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۲۰۲ نفر با مراجعه به كارگزاري براي ما تعداد يك ميليون و ۹۰۳ هزار و ۱۰ برگه سهم اين شركت به ارزش ۷/۹ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
همچنين ۲۴ برگه دستور خريد متعلق به ۱۲۶ هزار و ۵۵۱ سهم ايران گچ به ارزش ۸۱۲ ميليارد ريال ديروز تحويل كارگزاري ها شد.
بنابراين گزارش كارگزاران بازارگردان نيز در اين روز براي متعادل ساختن بازار سهام شركت هاي سرمايه گذاري غدير، سرمايه  گذاري بانك ملي، صدرا، سرمايه گذاري مسكن، سيمان فارس و خوزستان و خدمات انفورماتيك را بازارگرداني كردند.
از سوي ديگر در كفه تقاضا مقام اول و دوم به ترتيب از آن سرمايه گذاري غدير و سرمايه گذاري ساختمان شد. براساس اين گزارش پس از اين دو شركت روز گذشته بيشترين دستور فروش ها براي سهام سيمان تهران، سيمان دورود، سيمان كرمان، سيمان صوفيان، سيمان سپاهان و نيرو ترانس صادر شد.

آرامش به تالار معاملات بازگشت
003960.jpg
گروه بورس: در پايان معاملات روز گذشته بورس تهران فعالان اين بازار در حالي تالارهاي معاملات سهام را ترك مي گفتند كه شاخص كل قيمت سهام ۲/۷ واحد افزايش يافته و به رقم ۱۰ هزار و ۱۳۹ واحد رسيده بود.
به گزارش خبرنگار ما، پس از يك دوره افت مداوم شاخص هاي بورس اوراق بهادار ديروز روندي صعودي در پيش گرفتند به طوري كه در اين روز شاخص عملكرد تالار فرعي با ۱۵ واحد رشد به رقم ۱۰ هزار و ۴۳۹ واحد نزديك شد و شاخص عملكرد تالار اصلي با افزايش ۵ واحدي به رقم ۹ هزار و ۸۲۲ واحد رسيد.
بنا بر اين گزارش، عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس در اين روز موجبات رشد ۱۷۹ واحدي شاخص مالي را فراهم ساخت و شاخص ياد شده را تا مرز ۲۶ هزار و ۳۳۷ واحد بالا برد.
در اين روز كاري شاخص سهام كاني هاي فلزي يك واحد، فلزات اساسي ۶ واحد و شاخص گروه وسايل نقليه دو واحد افت را تجربه كردند، اما شاخص سهام نفت و پتروشيمي ۴۰ واحد ديگر منفي خورد.

عرضه ۳ بلوك عمده تا پايان مهر ماه
گروه بورس: ۳ بلوك عمده سهام تا پايان ماه جاري در تالارهاي معاملات بورس تهران عرضه مي شود.
به گزارش مديريت نظارت بر بازار تعداد ۱۱ ميليون و ۴۸۰ هزار سهم قند هگمتان كه معادل ۷۶ درصد سهام اين شركت است، ۲۴ مهر ماه عرضه خواهد شد. عرضه اين سهام از سوي شركت توسعه صنايع بهشهر و با قيمت پايه هر سهم ۵ هزار ريال صورت مي گيرد.از سوي ديگر دو بلوك ۹۹/۴۹ و ۱۷ درصدي ايران پوپلين نيز تا پايان ماه جاري با قيمت پايه هر سهم ۸۰۰ ريال در بورس تهران عرضه مي شود. عرضه بلوك نخست شامل ۴۹ ميليون و ۱۲ هزار و ۲۳۴ سهم از سوي سرمايه گذاري بانك ملي و بلوك دوم شامل ۱۴ ميليون و ۵۸۲ هزار و ۴۶۱ سهم از سوي شركت مديريت سرمايه گذاري بانك ملي انجام مي گيرد.

سرمايه پگاه اصفهان ۴۰درصد افزايش يافت
گروه بورس: شركت شير پاستوريزه پگاه اصفهان سرمايه خود را افزايش داد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت سرمايه خود را از ۶۰ ميليارد ريال به ۸۴ ميليارد ريال تغيير داد. مبلغ ۱۶ ميليارد ريال از افزايش سرمايه ۴۰ درصدي پگاه اصفهان از محل سود انباشته و مبلغ ۸ ميليارد ريال آن نيز از محل اندوخته طرح توسعه تأمين مي شود.

توزيع برگه سهام جديد دو شركت
گروه بورس: دو شركت حاضر در بورس سهام جديد ناشي از افزايش سرمايه  خود را توزيع مي كنند.
به گزارش همشهري بر اين اساس گواهينامه نقل و انتقال سپرده سهام سرمايه گذاري بوعلي كه سرمايه خود را از ۵۰۰ ميليارد ريال به ۸۰۰ ميليارد ريال افزايش داده آماده توزيع است.
همچنين سهامداران اتمسفر مي توانند برگ سهام جديد اين شركت را با توجه به تغييرات انجام شده در خصوص كاهش و افزايش سرمايه دريافت كنند.

ثبت افزايش سرمايه دو شركت
گروه بورس: بانك كارآفرين افزايش سرمايه ۱۰۰ درصدي خود را به ثبت رساند.
به گزارش خبرنگار ما، بر اين اساس سرمايه بانك كارآفرين از ۳۵۰ ميليارد ريال به ۷۰۰ ميليارد ريال شامل ۷۰۰ ميليون سهم يك هزار ريالي افزايش مي يابد. مبلغ يادشده به وسيله آورده نقدي سهامداران تأمين مي شود.
بنا بر اين گزارش، افزايش سرمايه چرخشگر نيز كه به تصويب مجمع عمومي فوق العاده رسيده بود نيز ثبت شد.
بر اين اساس سرمايه شركت از مبلغ ۳۰ ميليارد ريال به ۷۲ ميليارد ريال شامل ۷۲ ميليون سهم يك هزار ريالي افزايش يافت.
قرار است افزايش سرمايه چرخشگر به وسيله اندوخته طرح و توسعه تأمين شود.

هيأت مديره جديد پتروشيمي آبادان معرفي شد
گروه بورس: پتروشيمي آبادان طي اطلاعيه اي اعضاي هيأت مديره خود را معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت احمد يارول نماينده سرمايه گذاري صنايع پتروشيمي و شيميايي تأمين را به عنوان مدير عامل و عضو هيأت مديره، رحمان ماريني نماينده پتروشيمي فارابي را به عنوان رئيس هيأت مديره و كامران دادخواه نماينده پليمرهاي صنعتي پليكا نوين را به عنوان نايب رئيس هيأت مديره خود انتخاب كرده است.
بنابراين گزارش محمدرضا اسماعيلي مقدم و ناصر الدين افتخاري نيز كه به ترتيب نماينده پتروسينا و صبا تأمين هستند، به عنوان دو عضو هيأت مديره پتروشيمي آبادان معرفي شده اند.

ايران خودرو ديزل سود بيشتري تقسيم مي كند
گروه بورس: ايران خودرو ديزل در اطلاعيه اي ميزان سود خالص شركت را در نيمه نخست امسال مبلغ ۴۳۲ ميليارد ريال اعلام كرد.
به گزارش همشهري اين شركت كه به تازگي پيش بيني سود خود را از ۸۵۱ ريال به يك هزار و ۱۰۰ ريال افزايش داده تا پايان شهريور توانسته به ازاي هر سهم ۴۴۵ ريال كنار بگذارد. بر اين اساس ۴۰ درصد پيش بيني هاي شركت در نيمه نخست سال محقق شده است.
بنابراين گزارش ايران خودرو ديزل دلايل تعديل ياد شده را تغيير تركيب توليد و فروش محصولات و افزايش درآمد حاصل از سرمايه گذاري در شركت هاي سرمايه پذير اعلام كرده است.
براساس اين گزارش اين شركت در نيمه نخست امسال ۴ هزار و ۴۳۰ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۳هزار و ۵۲۴ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته و مبلغ ۹۰ ميليارد ريال نيز از محل سرمايه گذاري ها درآمد كسب كرده است.
ايران خودرو ديزل كه قبلاً تصميم داشت براي سال ۸۴ به ازاي هر سهم به سهامداران خود ۸۴۴ ريال سود بدهد اين رقم را تا ۸۵۰ ريال افزايش داد. بر اين اساس شركت در سال ۸۴ بين سهامداران خود ۲/۸۲۶ ميليارد ريال سود تقسيم مي كند.

زامياد سهامداران را به مجمع دعوت كرد
گروه بورس: سهامداران زامياد به مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده اين شركت دعوت شدند.
به گزارش خبرنگار ما مجمع يادشده، به منظور انتخاب اعضاي هيأت مديره شركت، رأس ساعت
۳۰/۹ روز دوشنبه ۱۸ مهرماه در محل شركت برگزار مي شود.

سهامداران نفت پارس ۷۵ درصد سود به خانه مي برند
گروه بورس: شركت نفت پارس امسال ۷۵ درصد از سود خود را بين سهامدارانش تقسيم مي كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت كه به تازگي سرمايه خود را از ۵۰ ميليارد ريال به ۱۰۰ ميليارد ريال از محل سود انباشته افزايش داده پيش بيني سود جديد خود را يك هزار و ۷۸۹ ريال اعلام كرده است.
پيش از اين نفت پارس درآمد خالص هر سهم خود را براي سال ۸۴ مبلغ ۳ هزار و ۵۷۹ ريال اعلام كرده بود.
بنابر اين گزارش اين شركت در بهار امسال با كسب ۲/۴۱ ميليارد ريال سود خالص به ازاي هر سهم خود ۴۱۲ ريال سود كنار گذاشته كه اين رقم ۲۳ درصد بودجه را پوشش مي دهد.
درآمد حاصل از فروش نفت پارس در اين مدت ۱۹۰ ميليارد ريال و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته آن ۱۱۵ ميليارد ريال برآورد شده است.
بر اساس اين گزارش پيش بيني عملكرد امسال نفت پارس در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ فروش ۱۳ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۵ درصد افزايش، سود عملياتي يك درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۵ درصد كاهش نشان مي دهد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۹۵
۱۴
۱,۴۸۶
آبگينه
۰.۰۸-
۳-
۳,۵۶۵
آلومينيم پارس
۴.۱۷-
۱۷۴-
۳,۹۹۹
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۹
۲۴۳
۵,۱۰۸
ايران ارقام
۰.۰۳
۱
۳,۰۹۱
ايران خودرو
۱.۰۴
۳۷
۳,۶۰۵
ايران خودروديزل
۰.۰۲-
۱-
۵,۱۲۲
ايران دارو
۰.۱۵-
۲-
۱,۳۵۲
ايران دوچرخ
۴.۴
۲۶۹
۶,۳۸۳
ايران گچ
۱.۵۳
۵۳
۳,۵۱۵
ايرانيت
۰.۰۴
۲
۵,۰۱۸
باما
۰.۹۸-
۳۰-
۳,۰۲۷
بانك اقتصادنوين
۳.۸۸
۸۶
۲,۳۰۱
بانك پارسيان
۱.۲۲-
۳۵-
۲,۸۴۳
بانك كارآفرين
۱۴.۰۱-
۹۵-
۵۸۳
پارس الكتريك
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۴۴
پارس خودرو
۰.۱۹-
۱۱-
۵,۸۳۶
پارس دارو
۲.۰۹
۹۰
۴,۴۰۳
پارس سويچ
۰.۵۷-
۱۱-
۱,۹۱۱
پاكسان
۲.۴۱-
۱۷۳-
۷,۰۰۵
پتروشيمي آبادان
۰.۶۳-
۶۴-
۱۰,۱۰۰
پتروشيمي اراك
۰.۷۴
۸۹
۱۲,۰۶۳
پتروشيمي اصفهان
۰.۳۵-
۴۱-
۱۱,۷۸۹
پتروشيمي خارك
۴.۱۶-
۱۷۸-
۴,۰۹۸
پشم شيشه ايران
۰.۵۲
۸
۱,۵۵۶
پمپ سازي ايران
۱.۲۵
۴۲
۳,۴۰۰
تراكتورسازي ايران
۱.۱
۱۸
۱,۶۵۱
تكنوتار
۰.۷۵-
۱۵-
۱,۹۷۸
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲.۰۸
۸۷
۴,۲۶۸
توسعه معادن روي ايران
۴.۰۹
۶۱
۱,۵۵۴
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲.۳۲
۲۷۹
۱۲,۲۸۷
توليد سموم علف كش
۰.۰۹-
۱-
۱,۰۵۳
توليد محور خودرو
۰.۳۵
۱۶
۴,۵۷۶
حمل و نقل توكا
۰
۰
۱۰,۰۵۹
خدمات انفورماتيك
۰.۷۱-
۵۶-
۷,۸۲۴
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۴.۲۳
۲۱۹
۵,۴۰۱
خوراك دام پارس
۲.۲
۴۳
۱,۹۹۷
داده پردازي ايران
۴.۹۸-
۳۲۵-
۶,۱۹۸
داروسازي اسوه
۰.۵۷-
۴۵-
۷,۸۷۵
داروسازي جابرابن حيان
۱.۰۷
۸۷
۸,۲۱۸
داروسازي زهراوي
۰.۲۴-
۷-
۲,۹۱۴
داروسازي سبحان
۰
۰
۳,۳۷۷
دشت مرغاب
۰.۱-
۱-
۱,۰۳۶
روغن نباتي جهان
۴.۸۴-
۵۷-
۱,۱۲۱
رينگ سازي مشهد
۰.۰۱-
۱-
۸,۱۰۸
زامياد
۰.۳۹-
۵-
۱,۲۷۵
ساسان
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۹۴
سالمين
۰.۰۳-
۱-
۲,۹۰۰
سامان گستراصفهان
۰.۰۶-
۲-
۳,۴۳۰
سايپا
۲.۵۲-
۵۰-
۱,۹۳۱
سايپاآذين
۰.۷۵
۴۵
۶,۰۷۱
سايپاديزل
۴.۷
۹۰
۲,۰۰۴
سخت آژند
۰.۰۳-
۱-
۳,۸۵۵
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۵۷-
۹-
۱,۵۵۹
سرما آفرين
۰.۳۹-
۶-
۱,۵۳۱
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۴۸-
۹-
۱,۸۶۷
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۰۳-
۱-
۳,۳۶۲
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۰
۰
۱,۰۶۶
سرمايه گذاري بهمن
۰.۱۳-
۳-
۲,۳۵۱
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۰۱-
۱۶-
۱,۵۷۳
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۱.۸۶
۶۵
۳,۵۶۲
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۳.۰۸-
۳۲-
۱,۰۰۸
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۶-
۱۵-
۲,۴۷۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۴۱-
۴-
۹۷۲
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۶۸-
۲۵-
۳,۶۳۵
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۲.۷۲
۲۹
۱,۰۹۶
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۶۳
سرمايه گذاري سپه
۰.۱۲-
۳-
۲,۴۹۷
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۵۵
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۲۴-
۶-
۲,۴۴۴
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۱۳-
۳-
۲,۳۶۷
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۸۴-
۱۱-
۱,۳۰۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۰۳
۱
۳,۶۵۷
سرمايه گذاري مسكن
۴.۶-
۴۴-
۹۱۲
سرمايه گذاري ملت
۰.۱۵-
۲-
۱,۳۷۱
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۱-
۷-
۶,۶۹۰
سيمان بجنورد
۰.۰۵-
۶-
۱۱,۷۷۸
سيمان تهران
۰.۱۸-
۱۸-
۱۰,۲۴۰
سيمان شرق
۰.۰۲-
۱۲-
۶۱,۶۳۵
سيمان صوفيان
۰.۲۶-
۱۵-
۵,۷۷۵
سيمان فارس و خوزستان
۰.۲۹
۱۲
۴,۱۸۶
شاهد
۰.۰۴-
۱-
۲,۴۲۹
شهد ايران
۴.۹۷-
۴۸-
۹۱۷
شوكوپارس
۰.۰۳-
۲-
۵,۹۳۷
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۷۷-
۲۱-
۲,۷۰۵
شيشه قزوين
۰.۲-
۲-
۹۸۶
صنايع آذرآب
۳.۹۸
۳۳۴
۸,۷۳۲
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۹,۰۴۸
صنايع ريخته گري ايران
۰.۷۴
۵۹
۸,۰۴۷
صنايع شيميايي ايران
۰.۳-
۳-
۹۹۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۱۵
۷
۴,۶۴۸
صنايع لاستيكي سهند
۰.۰۳-
۱-
۲,۹۷۰
صنايع مس شهيد باهنر
۰
۰
۴,۸۰۰
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۹۳۷
فارسيت اهواز
۰.۰۵-
۲-
۳,۸۹۴
فرآورده هاي تزريقي ايران
۴.۵۲
۵۰
۱,۱۵۵
فرآورده هاي غذايي مشهد
۰.۱۳-
۲-
۱,۵۹۴
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۱۱
۲
۱,۷۹۷
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۴۰
فنرسازي خاور
۰.۵۱-
۶-
۱,۱۶۰
فنرسازي زر
۰
۰
۲,۳۱۵
فولاد كاويان
۰
۰
۱,۵۵۱
قند پارس
۰
۰
۱,۹۲۹
قند ثابت خراسان
۰
۰
۵,۲۵۰
قند لرستان
۰
۰
۲,۰۶۰
قند مرودشت
۱.۷۳-
۳۶-
۲,۰۴۹
كابل سازي ايران
۰
۰
۶,۴۴۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۰۲
۱
۴,۱۸۹
كارتن ايران
۲.۳-
۳۳-
۱,۴۰۱
كارخانه فارسيت درود
۰.۲۸
۴۱
۱۴,۹۱۷
كالسيمين
۰.۱۸
۵
۲,۸۶۰
كربن ايران
۱.۴۱
۳۱
۲,۲۲۲
كشت وصنعت پياذر
۰.۰۷-
۲-
۲,۹۴۶
كف
۲.۰۲
۵۷
۲,۸۸۵
كنتورسازي ايران
۰.۰۶
۳
۵,۲۷۸
كيميدارو
۱.۷۵-
۷۳-
۴,۰۹۹
گازلوله
۰.۰۵
۱
۲,۱۰۴
گروه بهمن
۰.۲۴-
۸-
۳,۲۸۹
گروه صنعتي سپاهان
۲.۴۷-
۹۱-
۳,۵۹۱
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۳۵
۳۲
۹,۲۶۰
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۹۹-
۱۲-
۱,۲۰۲
لاميران
۰.۲۲-
۱۳-
۵,۸۹۱
لبنيات پاك
۰.۰۴-
۱-
۲,۴۹۹
لعاب ايران
۰.۵۳-
۱۴-
۲,۶۳۶
لوله وماشين سازي ايران
۰.۶۳
۱۳
۲,۰۹۲
ليزينگ ايران
۲.۸۳
۵۷
۲,۰۷۳
ليزينگ خودروغدير
۱.۲۴-
۳۴-
۲,۷۱۶
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۱-
۱-
۱,۰۰۰
ليفت تراك سازي سهند
۲.۶۹-
۲۱-
۷۶۱
ماشين سازي اراك
۰.۲۳-
۶-
۲,۵۵۹
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۰
۰
۱,۹۴۷
محورسازان ايران خودرو
۰.۲۹-
۱۰-
۳,۴۱۴
معادن بافق
۳.۶۵
۱۸۸
۵,۳۴۰
ملي سرب و روي ايران
۰.۳۸
۱۱
۲,۸۹۶
مهرام
۰.۴۸-
۶-
۱,۲۵۰
مهركام پارس
۰.۲۹
۷
۲,۴۰۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۰۶
۱
۱,۷۲۵
موتوژن
۰.۲۱-
۵۸-
۲۶,۹۸۷
نفت بهران
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۲۹۹
نفت پارس
۰
۰
۶,۲۹۵
نورد آلومينيوم
۰.۱۱
۳
۲,۸۰۹
نورد قطعات فولادي
۴.۹۸
۴۲
۸۸۶
نورد و لوله اهواز
۰.۰۴-
۱-
۲,۴۴۹
نوش مازندران
۱.۹۳-
۳۲-
۱,۶۲۵
نيرو محركه

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |