دوشنبه ۹ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۸ - Oct 31, 2005
مدعي رابطه با امام زمان دستگير شد
گروه حوادث: تحقيقات بر روي يك پرونده كلاهبرداري خاص بعد از دستگيري عامل اصلي كلاهبرداري تا دستگيري ديگر همدستان وي زير نظر داديار دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۲ شاكي يك پرونده كيفري روز گذشته با بازداشت متهم پرونده خود در دادسراي امور جنايي تهران حضور يافتند.
متهم اين پرونده مردي ۵۲ ساله به نام مجيد است كه با ادعاي اينكه با امام زمان(عج) ارتباط دارد بيش از ميليونها تومان كلاهبرداري كرده است. تحقيقات براي دستگيري اين كلاهبردار در پي شكايت چند بيمار كه فريب متهم را خورده بودند، در دستور كار پليس قرار گرفت.
ماموران در بررسي هاي خود متوجه شدند اين متهم با تاسيس دفتر مشاوره اي با نام «راز» در منطقه سعادت آباد تهران ادعا كرده است به خاطر ارتباط با امام زمان(عج) قادر است بيماران را با دعا و داروهاي گياهي درمان كند. متهم از مشتريان خود كه اكثر آنها را بيماران مبتلا به ام اس تشكيل مي دهند به خاطر ادعاها و داروهاي گياهي بي اثرش پولهاي چند ميليون توماني گرفته بود.
اين كلاهبردار همچنين مدعي شده بود به خاطر دو بار ارتباط در هفته با امام زمان(عج) مي تواند مشكلات گرفتاران را حل كند كه با دروغ هاي خود باعث شده بود چند زوج كه براي حل مشكلشان به او مراجعه كرده بودند، از هم طلاق بگيرند.
در حالي كه تحقيقات براي شناسايي متهم فراري ادامه داشت، هر روز بر تعداد شاكيان افزوده مي شد. يكي از شاكيان در شكايتش گفته بود: براي بخشش گناهان خود پيش متهم رفتم كه او ۲۰ ميليون تومان براي زكات گناهانم از من گرفت تا به خاطر ارتباطش با امام زمان(عج) گناهانم بخشيده شود.
در تجسس هاي پليس مشخص شد، مجيد هر دو ماه يك بار مخفيگاه خود را تغيير مي داد و در كرج و شهرهاي شمالي كشور و اصفهان فعاليت داشت.
در حالي كه تعداد شاكيان متهم به ۲۲ نفر رسيده است، مشخص شده كه اكثر آنان داراي تحصيلات دانشگاهي هستند. ماموران توانستند ساعت ۲۳ روز شنبه مخفيگاه او را در هتل لاله تهران شناسايي و وي را دستگير كنند.هم اكنون مجيد با قرار بازداشت داديار شعبه اول جنايي تهران براي تحقيقات در اختيار ماموران اداره آگاهي تهران قرار دارد.
يكي از شاكيان اين پرونده كه همسر و دو فرزندش توسط اين متهم فريب خورده بودند، در گفتگويي با خبرنگار ما گفت: مجيد در ابتدا تحت اين عنوان كه قادر به درمان بيماري صعب العلاج همسرم است وارد خانه ما شد. اين متهم شش ماه با برقراري جلسات تفسير قرآن و شيوه هاي خاص خود و چند ذكر موفق شد اعتبار خاصي بين همسر و دو پسرم پيدا كند. دعاهايي به آنها داد تا به گردن خود بياويزند تا هميشه از بلاها محفوظ باشند. آنها را به رستوران هاي مختلف دعوت مي كرد و به بحث با آنها مي پرداخت و مدعي بود كه سعي دارد آنها را از گناه دور كند و مسير راهيابي به بهشت را به آنان نشان دهد.
بعد از گذشت چند ماه خانواده ام مريد وي شدند. هر چه او امر مي كرد انجام مي دادند. مجيد به آنان گفته بود براي راهيابي به بهشت بايد از عزيزترين كسان خود نيز بگذرند و اين حرف او باعث تفرقه بين خانواده ام و ديگر شاكيان اين پرونده شد. فرزندان مقابل والدين خود مي ايستادند و گمراهان به راهي مي رفتند كه سرانجامش جنون بود.
مجيد در يك مرحله گفته بود قادر به كنترل زلزله است و از مريدان خود خواسته بود در چند روز مختلف تهران را ترك كنند تا در صورت وقوع زلزله كشته نشوند و خانواده من نيز جزو افرادي بودند كه چند مرحله تهران را ترك كردند و در هيچ كدام از آن موارد زلزله اي در تهران رخ نداد.
مجيد از مريدان خود مي خواست تا اموال خود را به فروش برسانند و وجه حاصل از آن را در اختيار او قرار دهند تا مجيد با هزينه كردن آن پول، راه ورود به بهشت را براي مريدانش بگشايد. هنوز معلوم نيست اين وجوهات نقدي در چه راهي خرج شده است.
اين شاكي در ادامه افزود: مدتي قبل همسر و دو فرزندم كه به طور خاصي مريد او شده بودند خانه را ترك كردند و ما بعد از مدتها وقتي چند روز پيش آنان را ديدم در وضعيت روحي نامتعادلي قرار داشتند. اما وقتي پليس به محل زندگي مجيد و مريدانش رفت، اثري از متهم و فريب خوردگانش نبود. اكنون از سرنوشت خانواده ام خبر ندارم.
مجيد با همدستي دو زن كه ظاهري بسيار محجبه داشتند در شركت راز موفق به فريب عزيزان ما شدند. اكنون اين دو زن متواري هستند و جستجو براي دستگيري آنان نيز ادامه دارد. اين دو زن كه مسلط به امور پزشكي بودند بر بالين بيماران حاضر مي شدند و تا صبح براي بيماران ذكر مي گفتند تا به اين طريق اطمينان آنان را جلب كنند و سپس مجيد ادامه مسير تا اغفال كامل آنان را طي مي كرد.
براساس اين گزارش بررسي هاي قضايي، پليسي بر روي اين پرونده كه متهم رديف اول آن داراي سابقه كيفري است، ادامه خواهد داشت.

يك پرونده در دادگاه:
توقيف اموال همسر به خاطر دريافت مهريه ۱۰۰۰ سكه اي
گروه حوادث: زن جواني با شكايت از همسر خود و به اجرا گذاشتن مهريه اش، اموال و دارايي هاي او را مصادره كرد اما شوهرش وي را به سرقت متهم كرد.
علي رحماني وكيل مدافع اين زن در اين زمينه گفت: اين زوج جوان مدتي پيش با يكديگر اختلاف پيدا كردند و موكلم براي به اجرا گذاشتن مهريه يك هزار سكه اي خود شكايت كرد.
بر حسب قانون، دارايي هاي همسر خود از قبيل خودرو، لوازم خانه و ... را مصادره كرد. اين پرونده تا پايان هفته مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.

صبح ديروز در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان
محاكمه مديرمسئول پنج نشريه برگزار شد
006402.jpg
گروه حوادث: رسيدگي به اتهامات پنج نشريه صبح ديروز در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين جلسه با حضور قاضي صارمي و دو قاضي عالي رتبه- رحيمي و باقري- اعضاي هيأت منصفه مطبوعات ساعت ۱۵/۹ آغاز به كار كرد.
در ابتداي جلسه محاكمه ،قاضي صارمي با اشاره به اين كه آدرس مدير مسئول روزنامه صبح كرج تغيير يافته، گفت: به دليل تغيير مكان خانم ناهيد پيله باز احضاريه به وي نرسيده است. همچنين شاكي پرونده فرماندهي ناحيه مقاومت بسيج كرج نيز در دادگاه حضور ندارد. به اين ترتيب رسيدگي به اين پرونده به وقت ديگري موكول مي شود.
در ادامه رسيدگي به پرونده ماهنامه پيام شادي به مدير مسئولي هوشنگ محمد رحيمي فر آغاز شد. نماينده دادستان پس از حضور در جايگاه به قرائت كيفرخواست صادره عليه اين ماهنامه پرداخت و گفت: مدير مسئول اين نشريه متهم به استفاده ابزاري از تصاوير در دو شماره ۱۵ و ۱۶ نشريه خود است.
بنابراين با توجه به طرح شكايت مدعي العموم و براساس بند ۱۰ ماده ۶ قانون مطبوعات و ماده ۶۹۸ از قانون مجازات اسلامي، اتهام هوشنگ محمد رحيمي محرز است و تقاضاي رسيدگي دارم.
سپس مدير مسئول نشريه پيام شادي در جايگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: با توجه به اين كه زمينه انتشار اين نشريه هنري _ سينمايي بوده است، مضاف بر اين كه چهره هاي چاپ شده در دو شماره غير مسلمان نبوده اند، بايد به اين نكته توجه كرد كه تصاوير چاپ شده طبق ضوابط ارشاد به چاپ رسيده است. همچنين تصاوير با قطع بسيار كوچك بر روي جلد چاپ شده است.
وي ادامه داد: به نظر من تصاوير مربوط به شون پن كه در يكي از شماره ها به چاپ رسيده است نيز داراي ايراد نيست. چرا كه وي چندي قبل به ايران آمد و حتي از نماز جمعه ما گزارش تهيه كرد.
آقايان قاضي و هيأت منصفه محترم، چاپ اين عكس ها تنها به خاطر اهميت گزارش و كار خبر بوده است.
بنابراين براساس آخرين دفاع من تقاضا دارم حكم تبرئه صادر شود.
پس از ختم رسيدگي به اين پرونده نماينده دادستان به قرائت اتهام تفهيمي نشريه زاگرس ايران پرداخت و گفت: علي قنبري- مدير مسئول اين نشريه- متهم به اهانت به مقام معظم رهبري است. او در شماره ۲۶۷ خود مطلبي راجع به آقايان كروبي و خاتمي درج كرده كه خلاف مصلحت نظام است و حكم حكومتي را مانند جام زهر دانسته است.
بنابراين طبق ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامي تقاضاي قرار مجرميت را دارم. سپس وكيل متهم در نبود موكلش به دفاع از وي پرداخت و گفت: علي قنبري از سن ۲۵ سالگي در مسئوليت فرمانده، فرماندار و نماينده مجلس در حال فعاليت بوده است. او مطيع رهبري است و مطلب چاپ شده يك مطلب ادبي است. هر كسي از اين مطلب مي تواند يك برداشت داشته باشد. سوابق نويسنده در اين يادداشت بايد مدنظر گرفته شود و به عقيده من جرم منتسبه فاقد بار معنوي و مادي است.سپس، كيفر خواست هفته نامه اميد جوان به مديرمسئولي شهريار پورقاسمي خوانده شد. اين نشريه كه داراي شاكي خصوصي به نام مهسا بود، مطلبي را در مورد وي به چاپ رسانده بود. شاكي با حضور در جايگاه، از شكايت خود منصرف شد و بيان داشت: چند روز قبل از برگزاري جلسه محاكمه نامه كتبي مبني بر عذر خواهي به اينجانب رسيد كه جبران كار شد.
سپس وكيل شاكي با طرح لايحه اي به دفاع از موكلش پرداخت. بر پايه اين گزارش، در پايان نيز به خاطر عدم حضور مدير مسئول نشريه روانشناسي جامعه جلسه رسيدگي به اين پرونده تجديد شد.

شمار قربانيان قطار مرگ در هند به ۱۰۲ تن رسيد
سي ان ان: در پي از خط خارج شدن و سقوط يك قطار مسافربري كه جمعه در ايالت آترا پراداش هند به وقوع پيوست، امدادگران تا ظهر ديروز جسد ۱۰۲ مسافر و پيكر ۹۲ زخمي را از واگن هاي فرو رفته در آب بيرون كشيده اند.
براساس اين گزارش، بارش سنگين روزهاي اخير كه با از بين رفتن ده ها متر از خط آهن اين منطقه نيز همراه بود، منجر به خروج از ريل و فرورفتن قطار در رود شد. اين در حالي است كه در اين حادثه هفت واگن از پانزده واگن اين قطار در آب فرورفته و سرنوشت صدها مسافر در پرده ابهام است.
شايان ذكر است، دقايقي پس از وقوع اين حادثه، امدادگران متشكل از نيروي هوايي، دريايي و ارتش اين كشور وارد عمل شدند و با روشن كردن مشعل به جستجوي اجساد و مفقودين پرداختند. در حال حاضر نيز امدادرساني ادامه دارد و مجروحان به بيمارستان انتقال يافته اند.

متهم ۱۹ ساله پس از قتل خودكشي كرد
آفتاب: پليس ايالت اورلئان اعلام كرد پسر ۱۹ ساله اي كه با تهيه يك قبضه اسلحه ، به منزل يكي از همسايگان خود حمله كرده و پس از به قتل رساندن پدر همسايه و دختر نوجوان وي ، خودكشي كرده است ، از بيماري رواني و روحي رنج مي برده است.
به گفته شاهدان عيني اين ماجرا ، ويليام فرود پس از به قتل رساندن دو نفر به سمت پنجره يكي از همسايگان خود نيز شليك كرده است كه در اين تيراندازي دوم كسي آسيب نديده است.
دختر همسايه كه به ضرب گلوله از پاي درآمده است ؛ از هم مدرسه اي هاي سابق متهم بوده است كه البته به دنبال تحقيقات انجام گرفته متهم هيچ گونه آشنايي با وي نداشته است.
به گفته بازپرس تحقيق پرونده ،متهم ساعت نه صبح روز حادثه از منزل درآمده و در حالي كه اسلحه خود را زير كاپشنش پنهان كرده بود ، به قدم زدن در مقابل منزل مي پردازد. ويليام پس از مدتي با در آوردن اسلحه خود به سمت منزل همسايه رفته و با شليك دو گلوله، ورنون اسميت ۴۲ ساله و دختر ۲۲ ساله وي را از پاي در مي آورد. در اين ميان پسر ۲۰ ساله اسميت با زيركي از منزل فرار كرده و پليس را در جريان قرار مي دهد.
تمامي همسايگان متهم ، وي را فردي آرام و خونسرد معرفي كردند. تحقيقات بيشتر در خصوص اين پرونده و كشف علت خودكشي متهم ادامه دارد .

جسد حلق آويزي كه تزئين تلقي شد
آسوشيتد پرس: اهالي شهر فردريكا زماني كه در حال عبور از يكي از خيابان هاي اين شهر بودند ، با جسد حلق آويز شده زني كه از يكي از درخت هاي پارك مركزي آويزان بود روبه رو شدند، البته هيچ كدام از تماشا كنندگان اين صحنه با پليس تماس نگرفتند؛ چرا كه همگي تصور مي كردند كه برپا كنندگان جشن هالوين، مجسمه زني را براي تزئين از درخت آويزان كرده اند.
پليس فردريكا كه چند ساعت پس از خودكشي اين زن متوجه قضيه شده بود، تلاش گسترده اي را براي كشف هويت اين خانم ۴۲ ساله آغاز كرده است.
به گفته شاهدان عيني ، جنازه حلق آويز شده اين خانم از چند مايلي به خوبي مشهود بوده است.
تا كنون هيچ كدام از اهالي محلي منطقه فوق نتوانسته اند جنازه مقتوله را شناسايي كنند.

شكارچي مردان پولدار در تهران به دام افتاد
گروه حوادث: شكارچي مردان پولدار توسط ماموران آگاهي پايگاه سوم تهران دستگير شد. اين متهم زن تاكنون به ۱۵ فقره سرقت اعتراف كرده است.
در پي شكايت شخصي مبني بر بيهوش كردن وي و سرقت اموالش توسط يك زن، ماموران پايگاه سوم آگاهي با تشكيل پرونده تحقيقات خود را در اين رابطه آغاز كردند.
ماموران در تحقيقات اوليه متوجه شدند يك زن ۲۶ ساله پس از طرح دوستي با مردان پولدار و رفتن به خانه هاي اين افراد، آنان را بيهوش و اموال آنان را سرقت مي كرده است.
ماموران براي رديابي و شناسايي سارق اقدام به تحقيقات بيشتر از متهم كردند و با اطلاعاتي كه از وي دريافت كردند، سرنخ هاي مهمي به دست آوردند. آنها پس از شناسايي محل سكونت متهم و كسب دستور مقام قضايي وي را دستگير و به پايگاه سوم آگاهي تهران انتقال دادند.
مهتاب- ج كه اهل نوشهر و ساكن تهران است در اعترافات خود عنوان كرد: به دليل آنكه از خانواده ام فرار كنم با يك پيرمرد ۷۰ ساله ازدواج كردم و براي درآمد بيشتر اقدام به شناسايي مردان جوان و پولدار مي كردم.
او افزود: پس از آشنايي و ورود به منزل و محل كار شكارهاي خود اقدام به خوراندن آبميوه كه حاوي داروي بيهوشي بود به آنها مي كردم و پس از بيهوشي اموال و پولهاي مردان را مي دزديدم. اين زن كه تاكنون به ۱۵ مورد سرقت اقرار كرده است، در اعترافات خود عنوان كرد: پس از دوستي با يك مرد جوان با وي به يكي از شهرهاي شمالي سفر كردم. در آنجا نيز پس از چند روز تفريح اقدام به بيهوش كردن مرد جوان و فرار كردم كه امكان دارد وي ديگر به هوش نيامده وفوت كرده باشد.
بر اين اساس، ماموران تحقيقات خود را براي شناسايي ديگر شاكيان و شناسايي قرباني احتمالي ادامه مي دهند.

دانشجوي كارشناسي ارشد صنايع غذايي خودكشي  كرد
گروه حوادث: بازپرس ويژه قتل در حال بررسي علت خودكشي دانشجوي كارشناسي ارشد صنايع غذايي دانشگاه شهيد بهشتي تهران هستند.
به گزارش خبرنگار ما، اين دانشجوي كارشناسي ارشد صنايع غذايي ۲۹ ساله به نام علي، ساعت ۴۰ :۱۸روز شنبه، خود را از طبقه ششم خوابگاه شماره ۱۱ دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران در خيابان يوسف آباد به پايين پرت كرد. به گفته بازپرس اصغرزاده اين دانشجو پس از سقوط بلافاصله جان باخت.
به گفته يكي از دوستان علي، وي دچار بيماري افسردگي بود و تحت درمان روانپزشك قرار داشت .علي اهل يكي از شهرستان هاي اطراف شيراز بوده و در حال آماده كردن پايان نامه كارشناسي ارشد خود بود.
تحقيقات براي شناسايي علت اين حادثه از سوي كارآگاهان اداره دهم آگاهي زير نظر بازپرس اصغرزاده آغاز شده است.

توسط پليس آگاهي تهران رسيدگي مي شود
آدم ربايي به خاطر دو حلقه انگشتر
گروه حوادث: جستجوي پليس براي دستگيري يك آدم ربا و همدستانش توسط پليس آگاهي تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، يك ماه و نيم پيش دو واحد يك آپارتمان مسكوني واقع در منطقه سرسبيل تهران، مورد سرقت قرار گرفتند. صاحب خانه و مستاجر آپارتمان بعد از اطلاع از سرقت مراتب را به پليس اطلاع دادند. تحقيقات پليسي آغاز شد و سرنخ ها به برادر كوچك مستاجر مالباخته ختم شد. اين پسر جوان كه معتاد به مواد مخدر نيز بود بازداشت شد. او در تحقيقات پليسي به سرقت منزل اعتراف كرد و روانه زندان شد.
برادر بزرگتر اين سارق جوان ضمن اعلام اين مطلب در ادامه به خبرنگار ما گفت: باور نمي كرديم كه برادرمان سارق باشد. در ملاقات در زندان برادرم لب به اعتراف گشود و حقيقت ماجرا را گفت: شب حادثه قرار بود براي آوردن موتورسيكلت به منزل برادرم بروم. در مسير با فردي كه از او مواد مي خريدم روبرو شدم.
مبلغ ۱۵ هزار تومان به او بدهكار بودم. دوستم به اجبار با من همراه شد و به خانه برادرم رفتيم. در آنجا نمي دانم چگونه از هوش رفتم. وقتي حالم بهتر شد متوجه سرقت از خانه برادرم و صاحب خانه توسط دوستم شدم. او به من گفت: اگر ما را شناسايي كردند تو سرقت را به گردن بگير چون هيچ اثر انگشتي از تو وجود ندارد نمي توانند تو را بازداشت كنند. من نيز حرفهايش را باور كردم و سرقت را به گردن گرفتم و اكنون در زندان هستم؛ به همين علت قادر به تحويل اموال مسروقه نبوده ام.
از خانه صاحبخانه دو حلقه انگشتر كه ارزش معنوي زيادي داشت به سرقت رفته بود. او به خانواده متهم گفته بود اگر انگشترها را برگردانيد رضايت مي دهم. خانواده متهم مذكور وقتي از واقعيت امر مطلع شدند با تلاش بسيار شماره منزل سارق اصلي را پيدا كرده و از او خواستند با تحويل انگشترها به آنان هم خود را از تعقيب پليس نجات دهد و هم برادرشان از حبس رهايي يابد. سارق اصلي كه داود معروف به داود سياه بود، در چند مرحله مذاكره حاضر به تحويل انگشترها نشد تا اينكه وقتي سماجت برادرم را كه شاكي پرونده نيز بود ديد با محل كار وي تماس گرفته و از او خواست ساعت ۲۳ به مكاني واقع در خيابان فلاح برود تا انگشترها را تحويل بگيرد.
در محل قرار، داود و دو مرد ديگر او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و سه روز تمام در يك زيرزمين تاريك نگهداشتند. بعد از اين مدت در حالي كه وضعيت جسمي برادرم بسيار نامناسب بود او را بر روي ريل قطار رها كرده بودند كه يك موتورسوار او را ديد و از مرگ نجات داد.
رسيدگي پليس براي دستگيري داود و همدستانش با ارسال پرونده از پايگاه هشتم به دايره ۱۱ آگاهي تهران زير نظر كارآگاهان اين مركز ادامه خواهد يافت.
رسيدگي نهايي اين پرونده در شعبه سه بازپرسي دادسراي يافت آباد انجام مي گيرد.

با گذشت اولياي دم از قصاص
متهم به قتل به پرداخت ديه محكوم شد
006399.jpg
گروه حوادث: پسر جواني كه مدعي است در دفاع از خود مرتكب قتل شده است با گذشت اولياي دم در جلسه محاكمه، به پرداخت ديه محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، رضوانفر نماينده دادستان _ در ابتداي جلسه محاكمه به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده حامد (۲۱ ساله) متهم به مباشرت در قتل عمدي فردي به نام حسن (۳۲ ساله) است. اين حادثه در تاريخ شش اسفند ماه سال ۸۳ اتفاق افتاده است. متاسفانه در اين پرونده باز شاهد فساد ناشي از خانه هاي مجردي هستيم. اين حادثه زماني اتفاق افتاد كه تنها چند روز از آشنايي متهم و مقتول گذشته بود. ظاهرا متهم پس از آشنايي با مقتول در ترمينال به دعوت وي به خانه مجردي او مي رود و شب دوم با توجه به اعتراف حامد مقتول، با نظر سوء قصد آزار وي را داشته كه حامد با يك ضربه چاقو او را از ناحيه سينه زخمي مي كند. در تحقيقات مقدماتي انجام شده انگيزه قتل ناشي از فساد اخلاقي بوده است. نهايتا با توجه به محتويات پرونده و اعتراف متهم به قتل، تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه حامد متهم به قتل در حالي به دفاع از خود پرداخت كه اولياي دم با حضور در جايگاه از قصاص گذشت و تقاضاي ديه كردند.
حامد پس از تفهيم اتهام در دفاع از خود گفت: من اتهام را قبول دارم اما قصد كشتن او را نداشتم. من يك ضربه بيشتر نزدم. آن هم به خاطر سوء نيتي بود كه حسن نسبت به من داشت. او مرا در يك محيط بسته قرار داده بود. با چاقو مرا تهديد كرد تا به خواسته اش تن بدهم. هر چه سعي كردم تا او را آرام كنم، نشد. تا اينكه با او شروع به صحبت كردم. وقتي كمي آرام تر شد چاقويي را كه در دست داشت داخل يخچال گذاشت. وقتي قصد فرار از چنگ او را داشتم متوجه شدم در قفل است. بر سر همين موضوع با او درگير شدم.
وي در ادامه گفت: در ترمينال با او آشنا شدم، با هم چند ساعتي گذرانديم. من از مشكلاتم تعريف كردم و او با من خيلي همدردي كرد. در آن موقع بود كه مرا دعوت كرد تا به خانه اش بروم. من به او اطمينان كرده بودم. به او ايمان داشتم. فكر مي كردم مرا درك مي كند، تنهايي و دربه دري ام را فهميده است. براي همين به خانه اش رفتم.
آقاي قاضي من مجبور به اين كار شدم. حالا هم از اولياي دم به خاطر گذشت از قصاص تشكر مي كنم.
سپس وكيل تسخيري متهم با طرح لايحه اي به دادگاه خواهان دقت در صدور حكم شد. با اعلام ختم جلسه دادگاه، قضات دادگاه كيفري استان، متهم به قتل را با صدور حكمي به پرداخت ديه محكوم كردند.

پرداخت ديه و تحمل حبس مجازات سقط جنين
گروه حوادث: صبح ديروز جلسه رسيدگي به پرونده مردي كه با كتك زدن همسر خود باعث سقط جنين او شده بود در دادسراي شهيد محلاتي برگزار شد.
بنا بر اين گزارش، در دادگاه شهيد محلاتي به پرونده مردي رسيدگي شد كه با مورد ضرب و شتم قرار دادن همسرش باعث سقط جنين او شده بود. علي و لاله يك زوج جوان هستند كه دو سال پيش با يكديگر ازدواج كردند؛ اما به خاطر اختلافات خانوادگي هميشه با يكديگر مشاجره داشتند كه در اين درگيري ها هميشه مقداري از لوازم خانه مي شكست يا با ضرب و جرح بدني لاله خاتمه مي يافت.
محسن محمدي، وكيل مدافع اين زن جوان در اين زمينه گفت: همسر علي، مدت چهار ماه بود كه باردار شده بود. اما در يكي از همين اختلاف ها كه بر سر نامگذاري فرزند به وجود آمده بود علي او را مورد ضرب و جرح قرار داد و بر اثر ضربات وارده به لاله فرزند چهار ماهه او سقط مي شود.
پس از مراجعه به پزشكي قانوني و مشخص شدن اين كه سقط بر اثر وارد آمدن ضربات سنگين بوده است والدين اين دختر با گرفتن وكيل به دادگاه شكايت كرده و صبح امروز جلسه رسيدگي به پرونده برگزار شد.در اين جلسه علي به خاطر ضرب و جرح همسرش كه به سقط جنين او منتهي شده بود متحمل پرداخت ديه و تحمل حبس به مدت ۱۴ ماه شد.

قتل به خاطر دفاع از شرافت
من به او اطمينان كرده بودم. به او ايمان داشتم. فكر مي كردم من را درك كرده، تنهايي و دربه دري ام را فهميده است. براي همين به خانه اش رفتم.
اهل كنگاور بود، با لهجه خاص اهالي آن خطه. موقع دفاع از خود سر به زير انداخته بود و با چهره اي گلگون از حادثه سخن مي گفت.
او تنها ۴۸ ساعت پس از ورود به تهران متهم به قتل عمدي شد، در ۲۰ سالگي. ياورزاده قاضي بازنشسته دادگاه كيفري استان مي گويد: بيكاري يكي از معضلات اصلي جامعه و از اولويت هاي مسئولان است. متاسفانه جوانان در رسانه هاي عمومي با تصويري از تهران روبرو مي شوند كه احساس مي كنند راه حل تمام بيكاري ها، گرسنگي ها و سرخوردگي ها در تهران است. آنها در ذهنشان تصويري رويايي از تهران دارند اما به محض ورود به اين شهر مرعوب شلوغي، ترافيك و زرق و برق تهران مي شوند. هيجان ناشي از اين برخورد اوليه سبب مي شود به راحتي در دام باندهاي مواد مخدر، فحشا، سرقت و قتل گرفتار شوند.
وي با تاكيد بر اين كه اكثر اين باندها از افراد با تجربه و سرد و گرم چشيده استفاده مي كنند مي افزايد: ظاهر دلسوز و مهربان اعضاي اين باندها سبب مي شود جوانان ساده و بي تجربه روستايي با آنها طرح دوستي ريخته و اعتماد كنند. همين اعتماد سبب مي شود به راحتي به خانه هاي اين افراد بروند و آنجا مورد سوء استفاده جنسي، اخلاقي و روحي قرار گيرند.
اين جوانان بي پناه و درمانده خيلي زود جذب برنامه هاي باندها شده و در عرض مدت كوتاهي به يك موجود خلافكار، عامل توزيع مواد مخدر و يا قاتل تبديل مي شوند.
اين وكيل پايه يك دادگستري با اشاره به تعصب روستايي اين دسته از جوانان مي گويد: بسياري از اين افراد تاب و تحمل برخوردهاي جامعه را ندارند. آنها معمولا در برابر مهاجم مقاومت مي كنند و حتي براي دفاع از حيثيت خود مرتكب قتل مي شوند. در اين حالت باز هم از سوي پليس به اتهام قتل عمدي تحت تعقيب قرار مي گيرند.
ياورزاده معتقد است هر چند قانونگذار در جرايم حدود و قصاص انگيزه شرافتمندانه را مورد نظر قرار نداده است، ولي دفاع مشروع و مهدورالدم بودن مقتول در جرم قتل عمد مي تواند از عوامل مواجهه قتل باشد.
وي تاكيد مي كند: به عقيده من تنها راه چاره اين است كه دولت و همه ارگان هاي ايجاد اشتغال در شهرستانها جلوي مهاجرت هاي بي رويه به تهران را بگيرند. از سوي ديگر بايد مراكزي در تهران افراد بيكار و جوياي كار را تحت چتر حمايتي خود قرار دهند و از آنها در مقابل آسيب هاي احتمالي اجتماعي دفاع كند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |