سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۴ - - ۳۸۵۰
عليرضا داوود نژاد و بازي لطيف
005646.jpg
عليرضا داوودنژاد در انديشه ساخت فيلمي در حال و هواي دفاع مقدس است.
آيدا آزاد هنوز فيلم هشت پا جديدترين ساخته عليرضا داوودنژاد اكران نشده كه خبر ساخت نون و پياز به خبرگزاري ها مي رسد. هنوز ساخت نون وپياز شروع نشده كه مي گويند عليرضا داوودنژاد مي خواهد بازي لطيف را بسازد.
داوودنژاد هنوز خبر قطعي ساخت اين فيلم با مضمون دفاع مقدس را تاييد نكرده، اما گفته است: اين فيلم به مواجهه رو در روي انسان با مرگ مي پردازد كه متناسب با ظرفيت فرهنگي اجتماعي انساني، واكنش هاي متفاوتي در پي دارد .
داستان ساده تر بازي لطيف كه نوشته قربان محمد پور است، مي گويد: بازي لطيف داستان رزمنده اي ست كه در عملياتي بر اثر اصابت تركش، دو چشم خود را از دست مي دهد.
به همين دليل رزمنده اي مامور مي شود تا به عنوان راهنما، رزمنده نابينا را به عقب برگرداند، اما در حين برگشت راهنما كشته مي شود و رزمنده نابينا مجبور مي شود خودش را به نيروهاي خودي برساند، اما غافل از اينكه بيراه مي رود و ... . اسم محمد باقر آشتياني را به عنوان تهيه كننده فيلم آورده اند.
نون و پياز ديگر فيلمي كه داوودنژاد در انديشه توليد آن است، نگاهي طنز به وقايع دارد. تصور كنيد يك پسر جوان كارگر خوش سيما كه در شمال تهران زندگي مي كند و همه پول هايش را صرف تيپش مي كند، در آرزوي ازدواج با يك دختر پولدار و زيباي تهراني ست. دقت كنيد؛ داستان فيلم مجردها را برايتان تعريف نكرده ايم،اين داستان فيلم نون و پياز است كه هنوز در مرحله پيش توليد قرار دارد.
همين طور كه پرونده كاري عليرضا داوودنژاد را عقب تر مي رويم، به هشت پا مي رسيم كه قرار است بعد از آكواريوم - يعني اوايل آذرماه - اكران شود. محمد رضا فروتن، مهتاب كرامتي، ماهايا پطروسيان، ويشكا آسايش، محمد رضاداوودنژاد، رضا داوودنژاد، احمد نجفي و... بازيگرهاي اين فيلم هستند.

دكه
زنان (125)
پرونده اين شماره ماهنامه زنان، فيلم گيلانه رخشان بني اعتماد بود؛ فيلمي كه زندگي زني به نام گيلانه را روايت مي كند، وقتي مجبور است در سنين پيري از پسر جوانش كه مجروح جنگي ست مراقبت كند.
نگار مفيد- مي گويند رخشان بني اعتماد، مادر سينماي ايران است. مي گويند نگاهش به جوان هاي فيلم هايش آنقدر از سر دلسوزي ست كه هيچ عنوان ديگري به جز مادر سينماي ايران برازنده او نيست. عكس روي جلد اين شماره زنان رخشان بني اعتماد است. در اين شماره گفت وگويي با رخشان بني اعتماد، فاطمه معتمدآريا و باران كوثري انجام داده اند.
بني اعتماد، با همان موضع مادرانه اش درباره فيلم مي گويد: گيلانه از مواردي بود كه هر نوع خودسانسوري به ذات قضيه لطمه مي زد. وقتي تصميم گرفتم راجع به موقعيت يك جانباز و مادرش فيلم بسازم، اگر جرات اين را نداشته باشم كه بروم آن موقعيت را آن طور كه بايد تصوير كنم، اصلا نبايد بروم سراغش. فضاي خاصي بين اين مادر و پسر، حاكم بود. اسماعيل معلول جنگي ست و هيچ راهي براي نشان دادن ارتباط طبيعي و واقعي ميان او و مادرش وجود نداشت. شايد در يك شكل ديگر مي شد تمهيداتي پيدا كرد . كارگردان از جانبازاني صحبت مي كند كه فيلم را ديده اند. جانبازاني كه فيلم را ديدند موضوع را خيلي طبيعي تلقي كردند، چون به اعتقاد من آنها نيت سازنده فيلم را ديده اند .
در گفت وگو با فاطمه معتمدآريا، از چهره اش روي بيل بوردها پرسيده اند و معتمدآريا جواب داده: به نظر من تغييرات هميشه براي مردم جذاب تر از تكرار است. گيلانه شخصيت متفاوتي ست. گاهي اوقات ضد تبليغ، كاركرد تبليغاتي بيشتري دارد. اگر اين همه تصويرهاي ساخته شده دخترها و پسرهاي جوان با چشم هاي رنگي و دماغ هاي عمل كرده و اعضاي تغيير شكل داده شده را از بيل بوردها پايين بكشند و دنبال چيزي تازه و تصويري خلاقانه از آنها در سينماي ايران باشند، قول مي دهم كه اقتصاد سينماي ما به كلي تغيير كند .
باران كوثري، دختر رخشان بني اعتماد كه نقش مي گل را در فيلم بازي كرده، هم در صفحه هاي اين شماره زنان حضور دارد. با بازيگر باتجربه كار كردن، خيلي مهم است. چون به هر حال كلي چيز مي شود ياد گرفت. در مورد خانم معتمدآريا مي گويند نور را خوب مي شناسد. در طول كار، نور كه مي دادند سريع برمي گشتم نگاهش مي كردم تا بفهمم ماجرا چيست؟!
به غير از صفحه هاي مربوط به گيلانه، مطلبي درباره يك ماه با زنان در مجلس داشته اند كه به نظرات نمايندگان زن مجلس در يك ماه گذشته توجه مي كنند.

مائده هاي زميني
آنتي سرماخوردگي
اين روزها كسي را نمي بيني كه سرماخورده نباشد يا مراحل پيش و پس از ابتلا به سرماخوردگي را نگذراند، براي همين پيشنهاد مي كنيم سوپ را در برنامه غذايي تان بگنجانيد.
سمر اميدي تا چند نفر از دستور سوپ هايي كه داده بودم تعريف كردند، بي جنبه شدم و امروز دو نوع سوپ ديگر را معرفي مي كنم.
سوپ قارچ
اگر 6 نفر هستيد، مواد لازم را براي اين سوپ سفيد به اين ميزان تهيه كنيد: يك عدد سينه و ران مرغ، يك عدد پياز درشت، يك كيلو قارچ خرد شده، 100 گرم كره، دو قاشق خامه، نمك و فلفل و پودر آويشن.
ران و سينه مرغ را با پياز و كمي نمك و فلفل و آب مي پزيد. پس از آنكه مرغ پخته شد، مرغ را از قابلمه خارج كرده، كنار مي گذاريد تا سرد شود. سپس روي تخته چوبي به قطعات ريز خرد مي كنيد. پياز را در قابلمه با گوشتكوب مي كوبيد. قارچ خرد شده را در كره تفت داده و به همراه مرغ خرد شده در قابلمه مي ريزيد. سوپ را هم مي زنيد تا جوش بيايد و غليظ شود. نمك و فلفل آن را اندازه كرده و پودر آويشن و كمي آبليمو به آن اضافه مي كنيد. حالا غذا حاضر است. آن را در ظرف سوپخوري بكشيد و روي آن را با خامه تزئين كنيد.
سوپ  نودل
اين يك سوپ من درآوردي ست، اما آنقدر خوشمزه هست كه تهيه آن را به شما هم پيشنهاد مي كنم. مواد لازم براي چهار نفر نصف بسته نودل  پهن، آب مرغ، قارچ سفيد ورقه شده 8 عدد متوسط، پياز خرد شده يك عدد متوسط، سير رنده شده دو يا سه حبه، زنجبيل تازه رنده شده يك قاشق غذاخوري پر، روغن مايع سه قاشق غذاخوري، نمك، فلفل و آبليمو به ميزان دلخواه.
قارچ ها را با كمي نمك و فلفل تفت مي دهيم تا نيم پز شود. در قابلمه بزرگي، جداگانه پيازها را تفت مي دهيم و سير و زنجبيل را اضافه مي كنيم. آب مرغ را با پنج ليوان آب جوش اضافه مي كنيم و بعد از اينكه كمي جوشيد، نودل ها را اضافه مي كنيم. سوپ بايد آبدار باشد، پس اگر نودل ها در آب سوپ شناور نيستند، مقداري آب جوش اضافه مي كنيم. وقتي نودل ها نرم شدند، قابلمه را از روي حرارت برمي داريم، حالا قارچ را به سوپ اضافه مي كنيم و صبر مي كنيم كمي در سوپ جا بيفتد. حالا سوپ حاضر است. آن را در سوپخوري بريزيد و با مقداري سبزي تزئين كنيد. آرزوي ما هنگام سوپ خوردن شما: سرماخوردگي از شما دور باد!

كتابخانه
آلفونس همزاد الفي!
005661.jpg
الفي اتكينز (آلفونس اوبري) وارد فهرست كتاب كودك ايران شد. شش جلد از سري داستان هاي آلفونس توسط ساسان و نسرين وكيل ترجمه شده است.
سعيده امين آلفونس اوبري همان الفي اتكينز است. بزرگترهاي امروز و بچه هاي ديروز اين موجود كنجكاو خواستني را بسيار دوست داشتند. كارتون الفي كوچولو با آن دوست خيالي اش كه دست به كارهاي عجيب و غريب مي زد يكي از پرطرفدارترين انيميشن  هاي كودكانه بود كه از او شخصيت خيالي و به ياد ماندني در ذهن كودكان خوش شانس دهه۶۰ ايران ساخته است.
حالا الفي اتكينز باز هم به ايران آمده، اما اين بار در لابلاي داستان هاي كودكانه، اين بار با نام آلفونس اوبري با آن كله كچل كه چند تار مو بيشتر روي آن نروييده است با آن صورت گرد و چشمان شيطنت آميزش. تاكنون 4 جلد از 6 جلد كتاب هاي ترجمه شده آلفونس به نويسندگي گونيلا بري ستروم، خالق اين آثار توسط نشر صدا چاپ شده و دو جلد آن هم زير چاپ است.
اين 6 كتاب با عنوان هاي: آلفونس و ميلا، اي آلفونس اوبري ناقلا، كجاست آن آلفونس هميشگي، آلفونس دزده،  چه كسي آلفونس دزده را مي ترساند، يك هيولا زير تخت آلفونس اوبري ست! چاپ شده است.
كتاب اول: آلفونس وميلا همه پسرها مي گويند : آدم نمي تواند با دخترها بازي كند البته كه آلفونس هم با دخترها بازي نمي كند...
صد البته! اما... شايد بازي كنند!
... البته ميلا كه نه! ...
كتاب دوم: اي آلفونس اوبري ناقلا آلفونس مي پرسد ... اجازه دارم جعبه ابزار را بردارم ؟ بابا مي گويد: هوم... به اره دست نمي زني كه؟
آلفونس جعبه ابزار بابا را از توي كمد درمي آورد... چه چيزي مي خواهد بسازد؟
كتاب سوم: كجاست آن آلفونس هميشگي؟ - كجاست آن آلفونس...؟
آلفونس بزرگ شده است و فردا مي خواهد به مدرسه برود، اما چرا اينقدر ساكت شده است؟ چرا مثل هميشه شاد و شيطان نيست؟
كتاب چهارم: آلفونس دزده آلفونس دزده... بچه ها درگوشي صحبت مي كنند و هزار جور فكر مي كنند. اي كاش حداقل فقط يك نفر حقيقت را مي دانست. در آن صورت آلفونس خيالش راحت مي شد! 
اين چهار كتاب گونيلا بري ستروم توسط نشر صدا چاپ شده است و دو كتاب پنجم و ششم آن نيز زيرچاپ است.
كتاب پنجم: آلفونس اوبري، آيا اين يك هيولا ست؟ - يك هيولا زير تخت آلفونس اوبري ست! آه مي كشد، تكان مي خورد و پنجه هايش را ليس مي زند و با اين كارها نمي گذارد آلفونس بخوابد. آلفونس بيدار است و به روز خيلي بدي كه پشت سر گذاشته است فكري مي كند! او توپ تازه اش را گم كرده و موقع بازي فوتبال به يك پسربچه مشت زده است. شايد واقعا صدمه اي به او زده باشد! نمي دانم چون پسربچه غيبش زده، اما هيولا هنوز آنجاست. سراسر هفته زير تخت آلفونس است تا اينكه سرانجام آلفونس راه چاره اي به ذهنش مي رسد...
كتاب ششم: چه كسي آلفونس اوبري را مي ترساند؟ - آلفونس با خودش مي گويد: چيزي به اسم روح وجود ندارد تنهاست. چيزي خش خش مي كند. به سنگيني نفس مي كشد. شايد روح است. شايد يك هيولاي وحشتناك است. پدر براي فراري دادن روح، شعري يادش مي دهد، اما با خواندن آن هم روح نمي رود؛  زيرا... اين مجموعه داستان هاي خواندني از همزاد الفي اتكينز حاوي نكات روان شناسي و آموزشي براي اين كودكان و والدين آنهاست كه احيانا داستان ها را براي بچه هاي مي خوانند. الفي اتكينز شخصيت دوست داشتني تمام بچه هاي دنياست. سال گذشته كه جشنواره اروپايي ادبيات كودك در ايران برگزار شد، خانم گونيلا بري ستروم هم به ايران آمد. او تبعه سوئد است و هم اينك 64 سال سن دارد. او هرگز براي بزرگسالان داستان ننوشت، چون نمي توانست وارد دنياي آنها شود. بري ستروم يك تصويرگر زبردست كتاب كودك نيز است.
ادبيات كودك و نوجوان سوئد از جايگاه بالايي برخوردار است و در تمام دنيا شناخته شده است. همه اروپاييان در نمايشگاه جهاني ادبيات كودك كه سالانه در سوئد برگزار مي شود حضور مي يابند. در سوئد كودكان بايد كتاب هاي رايگان در اختيار داشته باشند.
مجموعه داستان هاي آلفونس توسط ساسان و نسرين وكيل ترجمه شده است. طرح متن و جلد آن نيز توسط هومن مردانپور اجرا شده و قيمت آن 800 تومان است. اين مجموعه در 5 هزار نسخه به چاپ رسيده است.

آب و هوا
باز باران
005643.jpg
امروز و فردا در تهران هوايي ابري و باراني داريم، پس دوباره به فكر آب گرفتگي معابر باشيد.
سياوش بختياري- نيمه دوم سال كه مي رسد همه باز هم يادشان مي افتد كه هيچ كس به فكر چاله چوله هاي خيابان نيست. چند سالي هم هست كه موزائيك هاي پياده روها مثل مين عمل مي كنند و زيرشان پر از گل و لاي مي شود. پس از امروز بخصوص فردا مواظب مشكلات اين چنيني باشيد.
جدا از تهران، اصفهان هم آب وهوايي ابري و باراني دارد و هوايي كه چند درجه گرم تر مي شود، بويژه فردا.
در شمال غربي كشور كه تبريز به نمايندگي از آنجا در جدول ما حضور دارد، هوا سردتر از چند روز گذشته مي شود و برف و باران در انتظار شهروندان است. هواي شيراز اين روزها باراني ست، با تغييرات دمايي نه چندان زياد، سرانجام آنكه بندرعباس و طبيعتا جنوب ايران آب و هوايي گرم و آفتابي دارند.
حالا كه اعداد و ارقام و وضعيت جوي جدول ما بهتر از پيش شده و به واقعيت نزديك تر، پس شما هم آنچه مي نويسيم را جدي بگيريد. احتمالا ضرري نخواهيد كرد!

در شهر
مهرباني آبي
نمايشگاه آثار نقاشي بهاره خاكساري كه نيمي از عوايدش به درمان كودكان مبتلا به سرطان اختصاص مي يابد تا 26 آبان در برج ملت برپاست.
پرستو دوكوهكي- اگر مي خواهيد از هنر نقاشي لذت ببريد، براي خانه يا محل كارتان تابلو زيبايي بخريد و در عين حال كار نيكويي هم انجام دهيد، حتما به نمايشگاه مهرباني آبي سر بزنيد.
نقاشي هاي بهاره خاكساري سبك مدرن دارد؛ در واقع تلفيقي ست از اكسپرسيونيسم انتزاعي، امپرسيونيسم و سوررئال. تابلوهاي اين هنرمند 29 ساله را مي توانيد تا پس فردا در گالري برج ملت (روبه روي پارك ملت، جنب برج سايه) ببينيد.
قرار است نيمي از عوايد فروش تابلوهاي مهرباني آبي به موسسه خيريه حمايت از كودكان مبتلا به سرطان (محك) اختصاص يابد.
بهاره خاكساري در اين باره مي گويد: هميشه دغدغه كودكان را داشته ام. سال ها با بچه هاي خياباني كار كرده ام و حفظ حقوق كودك برايم خيلي مهم است. بچه ها دنيايي دارند كه هيچ چيز، هيچ چيز نمي تواند قشنگ تر از اين دنيا باشد .
يكي از علت هايي كه اين هنرمند مي خواهد كارهايش را به نفع كودكان مبتلا به سرطان بفروشد، شايد شغل اصلي او باشد؛ خاكساري حقوق خوانده و چند سال وكيل بچه هاي خياباني بوده است. او  در عين حال به كودكان خياباني نقاشي هم آموزش داده. او در زمينه نقاشي هم نسبتا پركار بوده. در سه سالي كه نقاشي حرفه اي مي كند، چهار نمايشگاه انفرادي با تكنيك هاي كولاژ و اكريليك برگزار كرده كه مضمون هر چهار نمايشگاه يا فضاهاي انتزاعي بوده يا موضوع زن. اين اولين بار نيست كه هنرمندان به نفع كودكان مبتلا به سرطان، آثارشان را مي فروشند. محك، موسسه خيريه فعالي ست و از سال 70 كه تاسيس شده تاكنون ارتباط خوبي با اهالي هنر داشته است. گرچه سال هاي اول پا گرفتن اين موسسه از حمايت هاي نيكوكاران خبري نبود، اما وقتي تلاش هاي افراد اين موسسه باعث شد حدود 70 درصد كودكان مبتلا به سرطان كامل و قطعي درمان شوند، اشتياق همه به كمك كردن زياد شد. شعار محك اين است: به اميد روزي كه هيچ كودك مبتلا به سرطان از فقر نميرد .

سينماي خانگي
وحشت و نفرت
گاتيكا فيلمي ست در ژانر وحشت به كارگرداني متيو كاساويتس و بازيگري هال بري، پنه لوپه كروز و رابرت داوني جونيور.
رضا مسلمي ـ اگر يادتان باشد حدود يك سال پيش در سري پيشين مجموعه سينما چهار فيلمي پخش شد با عنوان نفرت كه داستاني داشت درباره چند جوان حاشيه نشين فرانسوي كه در اثر ماجراهايي دست به طغيان مي زدند. فيلم فضاي تيره و تاريكي داشت و به صورت سياه و سفيد هم ساخته شده بود. ساختار نفرت كه در ميانه دهه 90 ساخته شده بود، نويد ظهور يك كارگردان خوش ذوق فرانسوي را مي داد كه مي توانست روح تازه اي در جان سينماي از پا افتاده فرانسه بدمد، اما متيو كاساويتس كه در كنار كارگرداني، به بازيگري هم اشتغال دارد، ترجيح داد ترك وطن كند و به هاليوود برود تا در آنجا فيلمسازي را ادامه بدهد.
آخرين فيلمي كه كاساويتس كارگرداني آن را برعهده داشت، فيلمي بود با عنوان گاتيكا محصول سال 2003 كه نقش اصلي آن را هال بري برعهده داشت. داستان فيلم درباره خانم دكتر روانشناسي ست كه يك روز به خود مي آيد و مي بيند در همان بيمارستان رواني كه سابق بر اين محل كارش بود، حالا به عنوان بيمار بستري شده در حالي كه اتهام قتل همسرش نيز بر پيشاني او چسبانده شده است. او هيچ چيز از واقعه و صحنه قتل به خاطر نمي آورد. از طرف ديگر روح سرگرداني هم در اين ميان هست كه او را از تنهايي درمي آورد...
فيلم در ژانر وحشت ساخته شده، اما برخلاف انتظاري كه از كاساويتس مي رفت نتوانسته بخوبي حس تعليق و وحشت را به بيننده منتقل كند. منتقدان هم برخورد سردي با فيلم داشتند و در نهايت نمره اي فراتر از C كه معادل عبارت نااميدكننده است به آن ندادند، اما با اين حال فيلم نسبتا جذابي ست كه يك بازي درخشان از پنه لوپه كروز در خود دارد و پيشنهاد مناسبي براي يك آخر هفته به نظر مي رسد.
گاتيكا را مي توانيد با دوبله فارسي در شبكه ويدئويي پيدا كنيد، البته حواستان باشد كه فيلم در آمريكا با درجه R نمايش داده شده كه نشان مي دهد تماشايش براي مخاطبان زير 17 سال مناسب نيست.

از صبح تا شب
ورزشي ها امروز را مي توانند با بسكتبال نوين آغاز كنند كه ساعت 7 صبح از شبكه 3 پخش مي شود، يا اينكه تا بعد ازظهر صبر كنند و ساعت 15:15 برنامه دايره طلايي را از همين شبكه نگاه كنند كه اختصاص به ورزش كشتي دارد، اما در كنار اين برنامه ها، يك گزينه جذاب ديگر هم وجود دارد كه پخش آن از هفته پيش آغاز شده است؛ مستند لژيونرها ساخته محمدرضا رضايي ـ كه پيش از اين يكي- دو مستند جذاب ديگر مثل فوتبال ايراني را ساخته بود ـ درباره زندگي و اوضاع و احوال بازيكنان ايراني شاغل در اروپاست. اين مستند جذاب در 12 قسمت 35 دقيقه اي ساخته شده و هر قسمت آن اختصاص به يكي از بازيكنان ايراني دارد. ساعت پخش لژيونرها 17:45 است و شبكه دوم، اين برنامه را نمايش خواهد داد.
در ميان مجموعه هاي داستاني، باز هم پيشنهادها همان پيشنهادهاي هميشگي هستند؛ مامورين پرونده هاي راكد و پرستاران . اولي را شبكه 3 در حدود ساعت 20:45 نمايش مي دهد و دومي را ـ كه سري جديدش از هفته پيش آغاز شده ـ شبكه يك در ساعت 22:15. شبكه 2 هم همچون سه شنبه هاي گذشته فيلم سينمايي اش را در ساعت 21 نمايش خواهد داد و شبكه يك هم در ساعت 1:15 بامداد قسمت ديگري از مجموعه با من بمان را براي مخاطبان اش نشان مي دهد كه درواقع به نوعي سومين قسمت از تريلوژي حميد لبخنده بعد از مجموعه هاي در پناه تو و در قلب من به شمار مي رود و چند سال پيش از شبكه 3 نمايش داده شد و برخلاف دو مجموعه اول چندان با استقبال روبه رو نشد. 
مجموعه هاي هرشب تلويزيون هم كه مثل شب هاي پيش در ساعت هاي مقررشان نمايش داده خواهند شد؛ شب هاي برره در ساعت 19:45 از شبكه 3، نيمكت در ساعت 20:30 از شبكه يك و مجموعه كلانتري 99 در ساعت 21:15 از شبكه تهران.
درضمن اگر ديشب نتوانستيد سريال هاي محبوب تان را تماشا كنيد امروز اين فرصت را داريد كه جبران كنيد؛ ساعت 13:45 تكرار گاردساحلي از شبكه 3 پخش مي شود و ساعت 15:20 تكرار روزهاي به ياد ماندني از شبكه يك نمايش داده خواهد شد.
ساعت 23:15 هم مثل هفته هاي پيش نوبت به پخش برنامه سينماي حرفه اي مي رسد كه مثل هميشه گزينه جذابي ست. درضمن طرفداران شبكه 4 هم مي توانند امروز در ساعت 18:45 برنامه مستند خارجي را از اين شبكه تماشا كنند، يا اگر به پزشكي علاقه دارند، سراغي از برنامه مجله پزشكي بگيرند كه ساعت 20:30 از اين شبكه پخش مي شود و اختصاص به تازه هاي پزشكي و گفت وگو با فعالان اين عرصه دارد. ساعت 22:45 هم نوبت به پخش برنامه آسمان شب مي رسد كه اختصاص به نجوم و ستاره شناسي دارد.

تهرانشهر
ايرانشهر
جهانشهر
خبرسازان
زيبـاشـهر
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  خبرسازان   |  زيبـاشـهر  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |