چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۱ - Nov 16, 2005
در تحقيقات كارآگاهان فاش شد
انتقامگيري با استفاده از اسيد
گروه حوادث: بعد از گذشت پنج ماه تحقيق پليسي، مأموران اداره دهم آگاهي تهران موفق شدند مخفيگاه يك مرد اسيدپاش كه منجر به قتل دوست پدرش شده بود، كشف كنند و او را بازداشت كنند.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و نهم ارديبهشت خبر وقوع جنايتي به  اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل و كارآگاهان اداره آگاهي رسيد. مقتول امير عباس نام داشت كه در منزل يكي از دوستانش كه او نيز مدتي قبل فوت شده بود به قتل رسيده بود.
مأموران تشخيص هويت و كارآگاهان اداره دهم آگاهي خود را به محل حادثه رساندند. امير عباس نيمه شب در حالي كه خواب بود بر اثر ريختن اسيد بر بدنش به قتل رسيده بود. تحقيقات اوليه پليس معلوم كرد كه عامل جنايت علي رضا نام دارد.
علي رضا فرزند دوست فوت شده اميرعباس بود. پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود متوجه شد علي رضا كينه اي از مقتول به دل داشت و وقوع اين جنايت براي انتقامگيري بوده است.جست وجوها ادامه داشت تا اين كه بعد از گذشت پنج ماه افسران اداره دهم آگاهي ردي از متهم فراري در شهرستان قم كشف كردند.
عمليات دستگيري آغاز شد. اكيپ پليسي روز گذشته به مخفيگاه علي رضا مراجعه كرده و طي يك عمليات ضربتي موفق به بازداشت اين متهم فراري شدند.
علي رضا به تهران انتقال يافت. بازجويي هاي پليسي از وي آغاز شد. اين متهم در خصوص علت و چگونگي ارتكاب اين جنايت به افسر پرونده گفت: «آشنايي امير عباس با پدرم سرآغاز از بين رفتن آرامش خانوادگي ما بود. والدينم بعد از چند ماه آشنايي با اين مرد و رفت و آمدهاي او به خانه ما دچار اعتياد شدند. مدت زيادي طول نكشيد كه پدرم در اثر مصرف موادمخدر جان سپرد. مرگ پدر ضربه روحي بدي به من وارد كرد.»اين متهم در ادامه مدعي شد: «پس از مرگ پدرم رفت و آمدهاي اين مرد به خانه ما پايان نيافت. او با وعده هايي دروغين مبني بر اين كه قصد صيغه كردن مادرم را دارد هر شب به خانه ما مي آمد و حضور او در منزل ما موجب عصبانيت من مي شد ولي مادرم و امير عباس توجهي به ناراحتي من نداشتند.
حس انتقام از اين مرد لحظه اي از فكرم دور نمي شد در نهايت تصميم گرفتم او را بكشم. روز حادثه مقداري اسيد خريداري كردم، مي دانستم آن شب به خانه ما مي آيد. نيمه شب وقتي از خواب بودن او مطمئن شدم بر بالينش حاضر شده و اسيدها را بر بدنش ريختم، او از درد به خود مي پيچيد و ضجه هاي او مرهمي بود بر تمام دردها و غمهايي كه در اين مدت به خاطر حضور وي در كانون خانواده ما در ذهنم مستولي شده بود، بعد از ارتكاب جنايت از تهران گريخته و در شهرستان قم مخفي شدم.»
تحقيقات تكميلي از اين متهم در خصوص ادعاهايش در مورد انگيزه ارتكاب اين جنايت توسط كارآگاهان اداره دهم آگاهي زير نظر بازپرس پرونده ادامه خواهد يافت.

مردي كه دخترش را كشته بود محاكمه شد
007731.jpg
007737.jpg
گروه حوادث: مردي كه در پي اختلاف خانوادگي دختر ۱۶ ماهه خود را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، محاكمه اين مرد ساعت ۱۲ ظهر ديروز با حضور قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي شريفي، فراهاني، رحيمي و باقري برگزار شد. در ابتدا رضوانفر- نماينده دادستان- به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: علي (۴۷ ساله) داراي سابقه كيفري، متهم به قتل عمدي فرزند ۱۶ ماهه خود به نام آرزو است. بدين شرح كه مأموران دايره ۱۰ اداره آگاهي به موجب دستور تلفني بازپرس ويژه قتل تهران در تاريخ ۲۷ تيرماه سال ۸۳ با مراجعه به پزشكي قانوني با جسد آرزو مواجه شدند و مشخص شد كه شب گذشته الهام مادر آرزو متوجه رنگ پريدگي بچه اش شده و وي را به بيمارستان لقمان برده است. در آن جا مداوا براي نجات وي نتيجه نداده و او جان باخته است.
بازپرس ويژه قتل، پدر او را تحت تعقيب قرار داد و اعلام كرد كه شب گذشته، با متكايي كه زير سر طفل قرار داشت مبادرت به خفه كردن او كرده است او از داشتن بچه رضايت نداشته و هزينه بالاي زندگي را علت اين حادثه دانسته است ولي ظاهراً الهام مادر بچه اصرار به نگهداري بچه مي كند. كه در نهايت مبادرت به قتل وي كرده است. پزشكي قانوني علت مرگ را فشار در گردن اعلام كرده است.رضوانفر ادامه داد: با توجه به اين كه اقرار متهم با نظريه پزشكي قانوني منافات داشت مجدداً از متهم تحقيقات جامع به عمل آمد و او بار ديگر به قتل اعتراف كرد. با توجه به دلايلي كه گفتم مجرميت متهم طبق بند الف ماده ۲۰۶ قانون مجازات اسلامي محرز است اما با توجه به اين كه براساس ماده ۲۲۰ بحث قصاص منتفي است اما با توجه به اين كه مادر طفل درخواست ديه كرده طبق ماده ۲۰۸- ۶۱۲- ۲۹۷- ۲۹۸- ۳۰۰- ۳۰۲ بند الف ۳۰۴ و مواد ۲۰۸ و ۶۱۲ قانون مجازات اسلامي تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه مادر آرزو با حضور در جايگاه با اعلام شكايت عليه همسرش گفت: مدتي قبل زني وارد زندگي ام شده بود. او تنها مي خواست با اين كار قتل را گردن من بيندازد. من از اين مرد شكايت و درخواست ديه دارم. در ادامه جلسه محاكمه علي (متهم) ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: چندي قبل از اين حادثه متوجه شدم همسرم سومين فرزندمان را باردار است با او صحبت كردم و از او خواستم تا بچه را سقط كند اما او موافقت نكرد. يك بار زماني كه با هم درگير شده بوديم، او به من گفت بچه در شكم من است هر بلايي كه مي خواهي بر سر دو فرزند ديگرت بياور و تو مي تواني اين كار را بكني.
قانون به تو اين اجازه را مي دهد.وي ادامه داد: آقاي قاضي همين حرف الهام مرا وسوسه كرد. شب حادثه وقتي همسرم به حمام رفت. آرزو كنارم خوابيده بود و من داشتم تلويزيون نگاه مي كردم تا اين كه ناگهان خواب رفتم.در خواب ديدم كه همسرم دارد مرا خفه مي كند وقتي بيدار شدم متكا را از زير سر دخترم كشيدم و روي صورتش گذاشتم و او را خفه كردم. وقتي همسرم از حمام بيرون آمد مي خواست چراغ را روشن كند به او گفتم اين كار را نكن ولي او روشن كرد. ناگهان چهره آرزو را ديد كه كبود شده بود وقتي به بيمارستان رفتيم او جان باخت.برپايه اين گزارش، پس از طرح لايحه وكيل متهم به دادگاه، قرار است حكم در خصوص پرونده به زودي صادر شود.

گدا در پاسگاه ،خلافكار حرفه اي بود
خبرگزاري فرانسه: يك نفر پرتغالي كه براي گدايي به يكي از پاسگاه هاي پليس اين كشور رجوع كرده بود خلافكار حرفه اي از آب درآمد.
اين مرد ۳۲ ساله پرتغالي به يكي از پاسگاه هاي پليس واقع در ۸۰ كيلومتري شهر «ليسبون» مراجعه كرده، اظهار داشت در راه مانده و براي بازگشت به خانه اش در شمال پرتغال به مقداري پول نياز دارد.
اين در حالي است كه پليس با بررسي سوابق اين مرد به اين نتيجه رسيد كه او يكي از خلافكاران حرفه اي و تحت تعقيب است.
اين گزارش حاكي است، فوريه سال ۲۰۰۴ نيز مرد ۴۴ ساله اي كه به همين ترتيب براي گدايي به پاسگاه پليس مراجعه كرده بود بازداشت شد. او نيز به جرم رانندگي بدون گواهي نامه تحت تعقيب بود كه پس از دستگيري به ۱۰۶ روز حبس محكوم شد.
گفتني است، از ميزان مجازات اين مرد هنوز گزارشي در دست نيست چرا كه تعداد اتهاماتش زياد است و به محاكمه نياز دارد.

مادري كه كودكش را تنبيه كرد
سايت جنايي: دادگاه عالي ايالت دالاس روز گذشته مادري را كه براي درمان دختر پنج ماهه اش كه شست دست خود را مي مكيده بر روي دست وي پودر فلفل ريخته بود ؛ به اتهام قتل عمد بازداشت كرد . كودك متهم زماني كه بر طبق عادت شستش را به طرف دهانش برده بود فلفل به درون گلوي وي پريده و او را خفه كرده بود .
آنجلا ديسابلا ۲۱ ساله از سوي دادگاه عالي به گذراندن ۷ سال حبس محكوم شد . اعضاي هيات منصفه اعلام كردند كه مي توانستند متهم را به دليل سهل انگاري در نگهداري از فرزند و اعمال خشونت عليه وي به مدت زمان حبس بيشتري محكوم كنند .
آنجلا در دادگاه ادعا كرد كه نحوه درمان بيماري دخترش را از يك سايت اينترنتي حاوي نكات بهداشتي آموخته و بلافاصله آن را اجرا كرده است . وي همچنين در طول جلسات دادگاه ، در حالي كه به شدت اشك مي ريخت اعتراف كرد كه دخترش را تصادفا به قتل رسانده است .

۲۹ سال حبس در انتظار مادر خواب آلود
آسوشيتد پرس : مادري كه در حين شير دادن به كودك خود بر اثر مصرف داروهاي خواب آور به خواب رفته و زماني كه از خواب برخاسته متوجه مي شود كه كودكش بر اثر خفگي جان سپرده است ، از سوي دادستاني كل ويسكونسين با اتهام قتل غيرعمد روبه رو شد .
لوريندا هاكين در اولين بازجويي خود در اين خصوص گفت : زماني كه در روز بيست و سوم سپتامبر در حال شير دادن به دختر چهار ماهه خود بودم ناگهان به دليل استفاده از داروهاي خواب آور احساس خواب آلودگي كرده و سرم را بر روي بالشتي كه بالاي سر دخترم بود گذاشتم . پس از مدتي كه از خواب بلند شدم متوجه شدم كه دخترم بر اثر تكان خوردن من در زير بدنم قرار گرفته و نفس نمي كشد . بلافاصله از جا برخاسته و او را به بيمارستان رساندم، اما دير شده بود . دادستان در اولين جلسه دادگاه متهم را با اتهام قتل غير عمد روبه رو كرد . درصورتي كه اتهام وي اثبات شود، متهم به حداقل ۲۹ سال حبس محكوم مي شود و اين در حالي است كه مبلغ صد ميليون دلار نيز جريمه قانوني چنين جرمي است . به گفته بازپرس تحقيق پرونده، متهم به الكل معتاد بوده و از سوي ديگر به دليل استفاده از داروهاي ضد افسردگي در طول روز همواره احساس خواب آلودگي مي كند.

پرونده قتل پسر ۹ ساله براي محاكمه به دادگاه رفت
007734.jpg
گروه حوادث: پرونده مردي كه متهم به قتل كودك ۹ ساله اي در رباط كريم است پس از رفع نقص تحقيقات براي محاكمه در اختيار دادگاه كيفري قرار گرفت.
ماجرا از آنجا آغاز شد كه آذرماه سال ۸۲ زن جواني هراسان به درمانگاهي در رباط كريم مراجعه كرد و ادعا كرد پسر ۹ ساله اش به خاطر سقوط از بلندي به كما رفته است.
پزشكان بلافاصله اقدامات خود را براي نجات جان پسر ۹ ساله كه امين نام داشت آغاز كردند اما او به علت شدت جراحات فوت كرد. به خاطر اين كه علت مرگ پسربچه مشكوك بود موضوع به پليس اطلاع داده شد كه ماموران با حضور در درمانگاه از مادر امين بازجويي كردند. مادر اين كودك در تحقيقات ادعا كرد، امين هنگام بازي از طبقه دوم به پائين سقوط كرده است.
ماموران كه به گفته هاي اين زن مشكوك شده بودند به بررسي هاي خود ادامه دادند و در تحقيقات محلي پي بردند همسر اين زن از مدتي قبل در زندان به سر مي برد و در اين مدت زن جوان به نام زيبا با مردان غريبه ارتباط برقرار كرده و آنها را به خانه خود مِي آورده كه زمان حادثه يكي از مردان غريبه در خانه او بوده است.
با به دست آمدن اين سرنخ ماموران، زيبا را به اداره آگاهي احضار كردند كه او اين بار لب به اعتراف گشود و از قتل پسرش پرده برداشت. متهم اظهار داشت: روز حادثه مرد جواني به نام جواد براي استعمال مواد مخدر به خانه من آمده بود. او در حال ترياك كشيدن بود كه امين به او اعتراض كرد و خواست كه از خانه ما برود. جواد عصباني شد و امين را بلند كرد و محكم به زمين كوبيد كه اين موضوع باعث مرگ پسرم شد.
با اعترافات زيبا، ماموران ،تحقيقات براي دستگيري جواد را آغاز كرده و پس از يك ماه موفق به دستگيري او شدند. بازپرس پرونده پس از تحقيقات تكميلي جواد را در اين حادثه مقصر شناخت و براي او قرار مجرميت صادر كرد كه دادستان رباط كريم با تاييد قرار صادره پرونده را با صدور كيفرخواست به اتهام قتل عمد به دادگاه كيفري فرستاد. قرار است به اين پرونده در وقت فوق العاده در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري رسيدگي شود.

نخستين جلسه محاكمه متهم پرونده
خوابگاه طرشت برگزار شد
گروه حوادث: نخستين جلسه محاكمه متهم پرونده خوابگاه طرشت صبح ديروز در شعبه ۷۹ دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد.
در اين جلسه نماينده دادستان تهران با قرائت كيفرخواست گفت: با توجه به اين كه قرباني اين حادثه بالغ بوده و دليلي براي سقوط نداشته است، متهم در بازجويي دچار تناقض گويي شده و شهود حرفهاي متناقضي مطرح كرده اند، بايد پرونده مورد ارزيابي بيشتر قرار گيرد كه با توجه به محتويات پرونده، براي متهم به اتهام قتل عمد تقاضاي مجازات دارم. در ادامه جلسه دادگاه اولياي دم مقتول نيز با حضور در جايگاه، متهم را به عنوان قاتل پسرشان معرفي كرده و براي او تقاضاي اشد مجازات كردند. قاضي شايسته سپس اتهام را به او تفهيم كرده و از او خواست از خود دفاع كند كه متهم به قتل با رد اتهام خود به تشريح حادثه پرداخت. او در آخرين دفاع خود از قاضي تقاضاي برائت كرد.
پس از دفاعيات متهم پنج قاضي دادگاه و وكلاي دوطرف پرونده اين حادثه را از موارد لوث تشخيص داده براي تصميم گيري در اين رابطه وارد شور شدند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |