يكشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۴ - Nov 20, 2005
در ميان تدابير شديد امنيتي گشايش يافت
اجلاس  وفاق ملي عراق در قاهره
مجلس نمايندگان آمريكا طرح خروج نيروهاي اين كشور از عراق را رد كرد
008133.jpg
008136.jpg
008139.jpg
گروه سياسي خارجي:اجلاس وفاق ملي عراق ديروز در ميان تدابير شديد امنيتي در قاهره گشايش يافت.
اين اجلاس با ابتكار و نظارت اتحاديه عرب برگزار مي شود و هدف آن به گفته دبيركل اتحاديه مذكور، بررسي و حل اختلافات قومي و مذهبي گروه هاي مختلف عراق است.
در اين كنفرانس علاوه بر ۶۰ تن از رهبران گروه سياسي عراق، وزراي خارجه كشورهاي كويت، عربستان، بحرين، عراق، سوريه، اردن، الجزاير و مصر و نمايندگاني از ايران، تركيه، سازمان ملل و پنج كشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل حضور دارند.
اگرچه اتحاديه عرب اميدوار است كه اجلاس مذكور دستاورد مثبتي داشته باشد و بتواند نقش اتحاديه مذكور در عراق را پررنگ كند اما با توجه به اظهارات گروه هاي مطرح سياسي در عراق، نمي توان به نتايج آن كاملاً اميدوار بود. احزاب شيعي و نيز دولتمردان عراق بارها اعلام كرده اند كه حاضر نيستند بقاياي رژيم گذشته و اعضاي حزب بعث عراق را به رسميت بشناسند . اين درحالي است كه گروه هاي اهل تسنن عراق اين نشست را زمينه اي براي به رسميت شناختن عناصر مذكور در ساختار سياسي آينده عراق مي دانند.
عمرو موسي دبير كل اتحاديه عرب در افتتاحيه اين اجلاس اعلام كرد نبايد در آغاز اجلاس وفاق ملي عراق سطح انتظارات خود را به نحو اغراق آميزي بالا برد.
ابراهيم جعفري نخست وزير عراق نيز ابراز اميدواري كرد ترديدها درباره اين نشست با حسن نيت برطرف شود.
در جلسه افتتاحيه اين نشست عمروموسي ضمن محكوم كردن عمليات تروريستي عليه تأسيسات زيربنايي عراق و مردم اين كشور گفت: تأكيد بر عربي بودن اتحاد و يكپارچگي عراق مورد توافق همه طرف هاست و مراجع شيعي و بزرگان سني هم با آن موافق هستند.
عمروموسي در حالي اين سخنان را ايراد كرد كه گروه هاي كرد وبخشي از شيعيان عراق،تمايل چنداني بر عربي بودن عراق ندارند.
در همين حال سخنگوي دولت عراق تأكيد كرد اگر كنفرانس وفاق ملي عراق در پي راضي كردن همه طرف هاي عراقي باشد، با شكست مواجه خواهد شد.
ليث كبه گفت: راضي كردن همه طرف ها و گروه ها كاري محال خواهد بود و تجربه ما در دولت عراق ثابت كرده است كه اين اقدام همه كارها را مختل مي كند.
رئيس جمهور مصر نيز برگزاري اجلاس وفاق ملي عراق در قاهره را سرآغاز خروج بيگانگان از عراق و زوال آنان دانست و بر ضرورت همكاري كشورهاي همسايه براي ايجاد ثبات در عراق تأكيد كرد.
۳۵ كشته و زخمي در انفجار جنوب بغداد
ديروز بر اثر انفجار يك خودرو بمب گذاري شده در بازاري در منطقه پل دياله در جنوب بغداد ۱۵ نفر كشته و ۲۰ تن ديگر زخمي شدند.
پليس عراق نيز از كشته شدن دو سرباز عراقي و جراحت ۴ سرباز ديگر در رمادي خبر داد. اين حادثه در پي انفجار بمب در مسير يك نفربر آمريكايي به وقوع پيوست.
تحقيق بين المللي درباره شكنجه در عراق
ايرنا: كميسر عالي  حقوق  بشر سازمان  ملل  در بيانيه اي  خواستار يك تحقيق  بين المللي  در ارتباط با شرايط و وضعيت  افراد بازداشتي  در عراق  شد.
لوييز آربور كميسر عالي حقوق  بشر سازمان ملل  خاطرنشان  كرد كه  افشاگري اخير درمورد افراد بازداشتي  در ساختمان  وزارت  كشور عراق  كه  ظاهرا موردشكنجه  قرار گرفته اند نشان دهنده  وجود مشكلات  فراوان  در ارتباط با وضعيت افراد بازداشتي  در آن كشور است .
او گفت : « دولت  عراق  با اعلام  آغاز تحقيق  درباره  شرايط بازداشت شدگان ، وجود مشكل  را در رابطه  با آنان  مورد تصديق  قرار داده  است .
ولي  با توجه  به ماهيت  اصولي ، فراگير بودن  مساله  و اهميت  اعتماد مردمي به  هر گونه  تحقيقي كه  در اين  زمينه  به  عمل  خواهد آمد، از مقامات  (عراق ) مي خواهم  درخواست براي  يك  انجام  تحقيق  بين المللي  را مد نظر قرار دهند».
خانم  آربور در بيانيه  خود كه  نسخه اي  از آن در مقر سازمان  ملل  درنيويورك  منتشر شد اظهارداشت : «بين المللي  بودن  تحقيقات  به  مقامات  (عراقي )كمك  خواهد كرد تا وضعيت  موجود را با يك  روش  بي طرفانه  و هدفمند مورد بررسي قرار دهند».

حمله انتحاري در عراق ۳۰ كشته برجا گذاشت
در جريان يك حمله انتحاري در شهركي واقع در شمال شرق بغداد، دست كم
۳۰ تن كشته و ده ها تن ديگر مجروح شدند.
به گزارش ايرنا، شبكه تلويزيوني سي. ان. ان ديشب با اعلام اين خبر افزود: تعدادي از شيعيان در حال عزاداري براي يكي از اقوام خود بودند كه يك خودرو پس از هجوم به سمت جمعيت عزادار منفجر شد و ده ها كشته و يا مجروح برجا گذاشت.
سي. ان.ان در خبر فوري خود به جزئيات بيشتري درمورد اين حادثه اشاره نكرد.

فردا در لاهه برگزار مي شود
اولين جلسه علني دادگاه متهم فروش مواد شيميايي به عراق
فارس: اولين جلسه علني «فان آن رات» متهم فروش مواد شيميايي به عراق، فردا در شهر لاهه برگزار مي شود كه در اين جلسه برخي مصدومين شيميايي ايران نيز حضور خواهند داشت.
«مشكان مشكور» يك فرد آگاه درخصوص اين پرونده با خبرنگار خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر تصريح كرد:«فان آن رات در آذرماه سال گذشته در هلند دستگير شد؛ وي در سال هاي جنگ عراق عليه ايران مقادير زيادي مواد شيميايي از ژاپن و بعد از آمريكا خريداري و به عنوان دلال از طريق اروپا و بندر عقبه در اردن به عراق حمل مي كرده است.»
وي افزود:«اين مواد شيميايي در كارخانه هاي تسليحات شيميايي عراق به ويژه در سامرا به گلوله هاي توپ و يا بمب هايي كه از طريق هوا به مناطق تحت حاكميت جمهوري اسلامي ايران و به سوي افراد نظامي و غير نظامي پرتاب و موجب شهادت و يا زخمي شدن عده اي از هموطنانمان مي شد، تبديل مي گرديد.»
مشكور بيان كرد:«آن رات در جنگ عراق و كويت، از عراق خارج شد و توسط دستگاه قضايي آمريكا به دليل تخلفات گمركي تحت تعقيب قرار گفت؛ زيرا گمرك آمريكا مدعي شده بود كه آن رات مخالف قوانين اين كشور و با ارائه بارنامه و گواهي نامه جعلي مواد شيميايي را به خارج منتقل كرده است.»
وي ادامه داد: «در سال ۲۰۰۰ آن رات در ايتاليا دستگير و بازداشت شد و توسط مقامات ايتاليايي و با سپردن وثيقه آزاد و سپس به عراق فرار كرد كه در زمان حمله آمريكا به عراق، ازطريق سفارت هلند در سوريه به اين كشور رفت.»
مشكور با بيان اينكه آن رات مدتي را در هلند با حمايت دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا و هلند زندگي مي كرد، گفت: «بعد از زندگي مخفيانه، تلاش مي شود كه وي از انزوا خارج شود و سپس مصاحبه اي را انجام مي دهد و به طور تلويحي به دست داشتن در تامين مواد ممنوعه به عراق اقرار مي كند.»
وي تصريح كرد: «سپس دادستاني هلند به لحاظ همين اظهارات آن رات را تحت تعقيب قرار مي دهد و پس از مدتي تحت نظر گرفتن، زماني كه وي قصد خارج شدن از هلند را داشت، او را دستگير مي كند كه بعد از آن پرونده به طور علني مطرح مي گردد.»

تظاهرات هزاران فلسطيني در حمايت از سوريه
008061.jpg
ايسنا: هزاران فلسطيني با برپايي تظاهراتي در غزه همبستگي خود را با سوريه و مقاومت در رويارويي با اعمال فشارهاي شديد آمريكا ابراز كردند.
به گزارش روزنامه السفير -چاپ لبنان - تظاهركنندگان كه از مقابل مسجد العمري در غزه به سوي مقر شوراي قانونگذاري فلسطيني حركت كردند، با سر دادن شعارهايي همبستگي خود را با سوريه و نيروهاي مقاومت در رويارويي با اعمال فشارهاي آمريكا ابراز كردند.
تظاهركنندگان همچنين پرچم هاي سوريه، لبنان و فلسطين را در دست داشتند و شعارهايي را در حمايت از سوريه و دشمني با اسرائيل سر دادند.
شيخ نافذ عزام، يكي از رهبران جنبش جهاد اسلامي نيز در اين تظاهرات كه از سوي اين جنبش ترتيب داده شده بود، طي سخناني سكوت كشورهاي عربي و اسلامي را در قبال اعمال فشارهاي خارجي عليه سوريه و گروه هاي مقاومت محكوم كرد.
وي از مردم كشورهاي عربي و اسلامي خواست تا براي خروج از هدف حملات آمريكا قرار گرفتن اقدام كنند، زيرا سقوط دمشق به معناي سقوط بيروت، قاهره، رياض و ديگر پايتخت هاي كشورهاي عربي است.

شيوه هاي بازجويي در بازداشتگاه هاي مخفي سيا
ايرنا : شبكه  خبري  اي .بي .سي  آمريكا روز جمعه  اعلام  كرد عوامل  سيا جزئياتي را درمورد شش  روش  بازجويي  مورد تائيد افسران  ارشد براي  استفاده  در بازداشتگاه هاي  مخفي  سيا در آسيا و اروپاي  شرقي ، فاش  كرده اند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از واشنگتن ، اين  شبكه  خبري  پس  از مصاحبه  با مقامات  قبلي  و فعلي  سيا گزارش  داد روش هاي  ياد شده  از مارس  ۲۰۰۲ ميلادي  به دريافت  اعترافاتي  قابل  ترديد و مرگ  يك  مرد منجر شده  است .
باب  بائر افسر سابق  سيا به  اي بي سي  گفت  روش هاي  مزبور به  بازجويي هاي  بدي  منجر شد.به  عبارت  ديگر اگر شكنجه  به  اندازه  كافي  شديد باشد، مي توان  هر فردي  را به  هر اعترافي  وادار كرد.برخي  از مقامات  سيا كه  خواستند نامشان  فاش  نشود، شش  روش  ياد شده  راشامل  ضربه  به  شكم ، ايستادن  طولاني ، سلول  سرد، از بين  بردن  دائمي و موقت تمركز و تخته  آب  خواندند.
اي بي سي  افزود كه  اين  شش  روش  بازجويي  بر روي  حدود ۱۰ عضو ارشد القاعده  كه  در بازداشتگاه هاي  مخفي  در پايگاه هاي  نظامي واقع  در مناطقي  در آسيا و اروپاي  شرقي  زنداني  هستند، اجرا شده  است .بازجويان  در روش  ضربه  به  شكم ، ضربه اي  را با هدف  ايجاد درد و نه  ايجاد جراحت  داخلي ، به  شكم  زنداني  وارد مي كنند.
بنا بر اين  گزارش ، در روش  بازجويي  ايستادن  طولاني  مدت ، زندانيان  مجبورهستند كه  با دست  و پاي  بسته  بيش  از ۴۰ ساعت  سرپا بايستند.روش  ديگر بازجويان  سيا، سلول  سرد است  كه  در آن ، زنداني  با بدني برهنه  مجبور است  در سلولي  بايستد كه  دماي  آن نزديك  به  ۱۰ درجه سانتيگراد است  و به  طور مستمر بر روي  آن آب سرد ريخته  مي شود.
مقامات  سيا همچنين  گفتند كه  استفاده  از روش  تخته  آب در چند ثانيه نتيجه  مي دهد. بنا به  گفته  مقامات  ياد شده ، در روش  تخته  آب ، زنداني  كه  صورتش  داخل يك  كيسه  نايلون  قرار گرفته ، به  صورتي  روي  يك  تخته  بسته  مي شود كه  سرش پايين  تر از پاهايش  قرار مي گيرد.در اين  شرايط زماني  كه  روي  او آب ريخته مي شود، او احساس  خفگي  مي كند و با التماس  مي خواهد كه  اعتراف  كند.

مخالفت گروه هاي مقاومت فلسطين با نظارت
تل آويو بر گذرگاه رفح
گروه سياسي خارجي: موافقت تشكيلات خودگردان فلسطين با نظارت اسراييل بر گذرگاه مرزي رفع با واكنش تند نيروهاي مقاومت فلسطين مواجه شد.
مشيرالمصري سخنگوي حماس گفت: اين توافقنامه كه زيرنظر وزير امورخارجه آمريكا امضا شد ثابت مي كند كه عقب نشيني ارتش اشغالگر از نوار غزه كامل نشده است. وي گفت: تشكيلات خودگردان با امضاي اين توافقنامه به ملت فلسطين توهين كرده است.خضر حبيب از رهبران جهاد اسلامي نيز اين توافقنامه را نقض حاكميت فلسطيني ها دانست و با آن مخالفت كرد.
رمزي رباح عضو دفتر سياسي جبهه دمكراتيك فلسطين نيز اين اقدام تشكيلات خودگردان را تسليم شدن در مقابل اسراييل دانست و گفت: در چنين شرايطي اسراييلي ها حتي مي توانند مانع عبور فلسطيني ها از اين گذرگاه شوند.
درهمين حال محمود الاسدي  رئيس  بخش  روابط عمومي سازمان  آزاديبخش  فلسطين  (ساف ) در لبنان  اعلام  كرد كه  حضور ناظران  اروپايي  در گذرگاه  ارتباطي  رفح  در جنوب  باريكه  غزه  نقض  حاكميت  حكومت  خودگردان  فلسطين  است .
وي  در گفت  وگو با ايرنا با اشاره  به  كارشكني هاي  رژيم  صهيونيستي  براي  دستيابي  به  توافق  درباره    بازگشايي  گذرگاه  رفح  اظهارداشت : درخواست  اسرائيل  براي  نصب  دوربين  جاسوسي  در گذرگاه  و حضور ناظران  اروپايي  با حاكميت  ملي  فلسطين  مغايرت  دارد.

اجلاس سران آپك پايان يافت
ايرنا: اجلاس  دو روزه  سران  سازمان  همكاري  اقتصادي  آسيا و اقيانوس  آرام  (اپك  ) ديروز  با انتشار بيانيه  مشترك  سران  پايان  يافت .
اين  اجلاس  با حضور رهبران  و مقام هاي  بلند پايه  دولت ها و كشورهاي  ۲۱عضو آپك  درشهر «بوسان» كره  جنوبي  برگزار شد.
در اين  اجلاس  دو روزه  چالش هاي  پيش  روي  جهان  مورد بررسي  قرار گرفت  و سران  آپك  در بيانيه  پاياني  بر مبارزه  با تروريسم ، پيشبرد مذاكرات  سازمان  تجارت  جهاني  و مبارزه  با فساد اقتصادي  تأكيد كردند.
با توجه  به  ابراز نگراني  مقام هاي  آپك  در روزهاي  گذشته  درباره  تحولات  جهاني  و اظهارات  رهبران  اين  كشورها، پيش بيني  شده  بود مسايل  تجارت  آزاد، مبارزه  با تروريسم  و آنفلوآنزاي  مرغي  مهمترين  محورهاي گفت و گوي  سران  آپك  باشد.در بيانيه  سران  آپك  تأكيد شد كه  كشورهاي  عضو بايد همكاري  خود را براي  مقابله  با آنفلوآنزاي  پرندگان  و پيشبرد فرايند تجارت  آزاد تقويت  كنند.
مبارزه  با ارزهاي  جعلي  و توليد كالاهاي  تقلبي  و پايبندي  كشورهاي  عضو بر قانون  حق  مالكيت  معنوي  از ديگر محورهاي  ذكر شده  در بيانيه  پاياني  اجلاس  سران  آپك  است .رهبران  ۲۱ كشور عضو آپك ، همچنين  خواستار فقرزدايي  در جهان  شدند و بر كاهش  آلودگي  و توسعه  منابع  انرژي  تأكيد كردند.اعضاي آپك همچنين خواستار جديت در حل مسئله هسته اي كره شمالي شدند.

همزمان با دفاع بوش از ادامه اشغال
مجلس نمايندگان آمريكا طرح خروج از عراق را رد كرد
ايرنا: جرج  بوش  رئيس  جمهوري  آمريكا روزشنبه  در حاشيه  اجلاس  سران  آپك  در كره جنوبي ، گفت  فرماندهان  ارشد نظامي آمريكا خروج  نظاميان  اين  كشور از عراق  را زمينه ساز يك  فاجعه  مي دانند.
به  گزارش  شبكه  خبري  آسيا آبزرور هنگ  كنگ ، رئيس  جمهوري  آمريكا گفت  كه حضور نظامي آمريكا در عراق  براي  جنگ  با تروريست  هاست .
وي  با ادعاي  اين  كه  نظاميان  آمريكا درعراق  تنها با تروريست ها مي جنگند، گفت  تا وقتي  نيروهاي  آمريكا در عراق  به  پيروزي  برسند، به  مبارزه  و جنگ  ادامه  خواهند داد.
از سوي ديگر به گزارش خبرگزاري فرانسه از بوسان بوش در تازه ترين حمله لفظي خود به منتقدان جنگ در عراق، روز شنبه گفت كه تعيين تاريخ براي عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از اين كشور رهنمودي براي يك فاجعه است.
در همين حال مجلس نمايندگان آمريكا با اكثريت آرا طرح درخواست براي خروج سريع از عراق را كه از سوي جمهوريخواهان ارايه شده بود، رد كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس، دمكرات هاي آمريكا كه بارها به بوش پيشنهاد كرده بودند زماني براي خروج نيروها از عراق تعيين كنند اين طرح جمهوريخواهان را حيله اي سياسي خوانده و با آن مخالفت كردند. بنا بر اين گزارش، مجلس نمايندگان آمريكا با ۴۰۳ راي منفي در برابر ۳ راي مثبت با قطعنامه غيرالتزام آور خروج نيروهاي نظامي از عراق مخالفت كردند.
سران جمهوريخواهان اعلام كرده بودند اين امر را براي پاسخ به اعتراض دمكرات ها ارايه كرده  اند. جان مورتا سناتور جمهوريخواه مانند همكاران دمكرات خود بر ضد اين طرح راي داد.
اين در حالي است كه وي به عنوان يكي از كهنه سربازان آمريكا در جنگ ويتنام روز پنج شنبه خواستار خروج نظاميان آمريكايي از عراق شده بود.
نمايندگان جمهوريخواه ۲۴ ساعت بعد از اين اظهارات تصميم گرفتند طرح خود را به راي بگذارند اما مورتا علت مخالفت خود را اينگونه اعلام كرد كه اين شيوه عاقلانه نيست و پيشنهاد وي آن بود سربازان آمريكايي ظرف شش ماه از عراق خارج شوند.
اين دومين باري است كه در طول يك هفته گذشته سياست خارجي جرج بوش به مباحث جدي در كنگره آمريكا دامن مي زند. روز سه شنبه سناي آمريكا نيز با درخواست دمكرات ها براي تعيين جدول زماني مشخص براي خروج نظاميان از عراق مخالفت كرده بود و در عوض دولت بوش را موظف كرد گزارش منظمي از اوضاع عراق ارايه كنند.سناي آمريكا سال ۲۰۰۶ را سال مهمي در روند انتقالي در عراق اعلام كرد.

رئيس جمهور جديد سريلانكا با وعده صلح سوگند ياد كرد
ماهيندا راجاپاكسه كه مراسم تحليف خود را ديروز به عنوان رئيس جمهور جديد سريلانكا به جاي آورد، مسئوليت خطيري براي برقراري يك صلح پايدار با شورشيان تاميل دارد كه در صورت ناكامي در اين امر احتمال بازگشت كشور به دوران جنگ داخلي وجود دارد.به گزارش آسوشيتدپرس، راجا پاكسه كه پيروزي وي در روز جمعه مصادف با شصتمين سالروز تولدش شد، توانست با اختلافي ناچيز رقيب سرسخت خود يعني رانيل ويكرمه  سينگه را شكست دهد و به رياست جمهوري سريلانكا برگزيده شود. البته تحريم انتخابات به وسيله  شورشيان تاميل، نقش موثري در پيروزي وي داشت.راجاپاكسه در حالي زمام امور كشور را در دست مي گيرد كه كشور در آستانه درگيري و منازعات قومي مجدد است.

۱۳ كشته و زخمي در انفجار استانبول
واحد مركزي خبر: انفجار بمب در شهر استانبول تركيه يك كشته و ۱۲ زخمي برجاي گذاشت. به گزارش واحد مركزي خبر از آنكارا، اين بمب جمعه شب در يك ايستگاه اتوبوس در منطقه بيليك دوزو شهر استانبول منفجر شد.
استاندار استانبول عوامل حزب كارگران كرد تركيه پ ك ك را به اين اقدام تروريستي متهم و اعلام كرد اين انفجار به ناآرامي هاي اخير در شرق تركيه مربوط است. هيچ گروهي مسئوليت اين انفجار را برعهده نگرفته است.

بوش به چين رفت
جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا در ادامه سفر آسيايي خود به دعوت هوجين تائو رئيس جمهوري چين شنبه شب وارد پكن پايتخت چين شد.
رئيس جمهوري آمريكا بعد از حضور در بوسان كره جنوبي و شركت در اجلاس سران سازمان همكاري اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام وارد چين شد.
به گزارش شين هوا، اين سومين سفر بوش به چين پس از انتصاب وي به عنوان رئيس جمهوري آمريكاست.وي در اين سفر سه روزه با هو جين تائو رئيس جمهوري و ون جيا بائو نخست وزير چين ديدار و گفت وگو خواهد كرد. كاندوليزارايس وزير خارجه آمريكا نيز در اين سفر بوش را همراهي مي كند.
بوش در واشنگتن و پيش از سفر به آسيا، گفت، بين واشنگتن و پكن همكاري مطلوبي وجود دارد و دو طرف در آينده خواهند توانست در زمينه هاي مختلف مانند مذاكرات دوحه، بيماري آنفلوآنزاي پرندگان، مبارزه با تروريسم و استفاده موثر از انرژي همكاري داشته باشند.

۵ شرط زرقاوي براي توقف حملات عليه اردن
ايسنا: ابومصعب الزرقاوي براي متوقف كردن حملاتش در اردن پنج شرط تعيين كرد.به گزارش روزنامه الشرق الاوسط - چاپ لندن - ابومصعب الزرقاوي، رهبر شبكه جهاد در سرزمين (بين النهرين) در نوار ويديويي كه در يك پايگاه  اينترنتي پخش شد، براي متوقف كردن حملات در اردن پنج شرط تعيين كرد.
براساس اين نوار ويديويي تا زماني كه اردن از حمايتش از نيروهاي آمريكايي در عراق دست برندارد، اين حملات ادامه خواهد داشت. از ديگر شروط تعيين شده الزرقاوي بستن سفارتخانه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در امان، خودداري از آموزش عراقي هايي كه در خدمت پليس و نيروهاي مسلح هستند، بستن زندان هاي مخفي در اردن و خارج كردن ديپلمات هاي اردني از بغداد است.

پيام اسد تسليم لحود شد
خبرگزاري فارس : پيام بشار اسد رئيس جمهوري سوريه تسليم اميل لحود رئيس جمهوري لبنان شد.روزنامه اماراتي الخليج با اعلام اين خبر افزود: اين پيام در چارچوب همكاري و هماهنگي بين لبنان و سوريه و نيز روابط دو جانبه در تمامي زمينه ها، صورت گرفته است.
بشار اسد اخيرا با ارسال شكوائيه به اعضاي شوراي امنيت به جز آمريكا و فرانسه، از برخورد كميته تحقيق ترور رفيق حريري نخست وزير پيشين لبنان به رياست وتلن مليس قاضي آلماني با دمشق و مسئولان سوري شكايت كرد.
رفيق حريري ۱۴ نوامبر سال گذشته در بيروت ترور شد و كميته بين المللي تحقيق، پس از چند ماه تحقيق در اين باره، در گزارشي برخي مسئولان بلندپايه سوري و لبناني را به دست داشتن در آن و دمشق را به همكاري نكردن با كميته متهم كرد.

يك گروه اسلامي در انگليس اعلام موجوديت كرد
لندن- ايرنا: يك  گروه  اسلامي به  نام  اهل  السنه  و الجماعه  در انگليس  اعلام  موجوديت  كرد.
اين  گروه  قرار است  جايگزين  گروه  المهاجرون  شود كه  تحت  رهبري  عمربكري محمد روحاني  اردني  فعاليت  مي كرد و سال  گذشته  منحل  شد.
به گزارش  شبكه  خبري  بي .بي .سي ، رهبري  اين  گروه  را فردي  به نام  سايمون سليمان  بر عهده  دارد. وي  ملكه  انگليس  را دشمن  اسلام  خوانده  است .
گروه  المهاجرون  كه  يك  گروه  تندرو بود، به علت  حمايت  از فعاليتهاي تروريستي  با واكنش  جامعه  مسلمانان  انگليس  روبرو و در نتيجه  منحل  شد.سليمان  كه  رهبري  گروه  اسلامي جديد را برعهده  دارد، از رهبران  گروه  منحل شده  المهاجرون  بوده  است .
فعاليت  اين  گروه  پس  از انفجارهاي  تيرماه  در لندن  ممنوع  اعلام  شد، اگرچه  اين  گروه  پيش  از آن فعاليت  خود را پايان  يافته  اعلام  كرده  بود.
گروه  اهل  السنه  و الجماعه  اعلام  كرده  است  كه  حدود هزار عضو دارد.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |