چهارشنبه ۷ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۶ - Dec 28, 2005
جزئيات جديد در پرونده قتل تهرانپارس
گروه حوادث: آخرين تحقيقات پليسي مشخص كرد اعظم، دختر جواني كه در اتومبيل پرايد خود در اتوبان شهيد باقري به قتل رسيده بود، پيش از جان باختن مشخصات ضارب خود را با اطرافيانش در ميان گذاشته است.
به گزارش همشهري، آخرين روز از پاييز سال جاري، اعظم ۲۶ ساله،  دانشجوي سال آخر رشته گرافيك در اتوبان شهيد باقري به سمت دانشكده خود حركت مي كرد.
يك منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: وي در برخورد با تصادفي ساختگي، اتومبيل خود را در كنار اتوبان متوقف كرده و براي بررسي حادثه رخ داده، از اتومبيل پياده شد. در همان زمان يك راكب موتورسيكلت به او حمله كرد.
چاقو به عمق ۱۵ سانتي متري پهلوي اعظم قرار گرفت. شدت ضربه به حدي بود كه اعظم تنها توانست با صداي بلند از عابران كمك بخواهد و بر زمين غلتيد.
دو مرد جوان با كمك يكي از عابران زن،  اعظم را با اتومبيل خود به بيمارستان تهرانپارس انتقال دادند. عمليات پزشكي براي درمان اعظم آغاز شد. پيش از آن كه اعظم به اتاق عمل منتقل شود به خواهر خود گفت: كسي كه مرا چاقو زده، نمي شناختم. پزشكان در اتاق عمل، جراحي زخم عميق را آغاز كردند اما نيم ساعت پس از كنترل خونريزي، به علت افت فشار خون، اعظم در ريكاوري بيمارستان جان باخت.
اين منبع آگاه ادامه داد: تاكنون دو نفر به عنوان مظنون بازداشت شده اند كه هر دو اين افراد از خواستگاران اعظم بودند.
ناصر _ كارمند بانك- حدود يك سال قبل تقاضاي ازدواج خود را با خانواده مقتوله مطرح كرده بود. اما اعظم از همان ابتدا به او جواب رد داد. ناصر كه سماجت خود در تقاضاي ازدواج را بي نتيجه ديد، شروع به تهديد اعظم كرد. او حتي اعظم را به اسيدپاشي تهديد كرده است كه سند اين تهديدها تا سه ماه قبل از حادثه موجود است.بنابراين گزارش وحيد (۲۹ ساله) نيز حدود سه ماه قبل به خواستگاري اعظم آمده بود كه در اين مدت خانواده اعظم در حال بررسي شرايط اين جوان بودند.
هر چند تاكنون شش روز از بازداشت اين دو در دايره ۱۰ اداره آگاهي مي گذرد، اما تاكنون هيچ يك به برنامه ريزي قتل و دخالت در آن اعتراف نكرده اند. يكي از شاهدان نيز گفت: زماني كه اتومبيل پرايد كه مجروح در آن قرار داشت مقابل بيمارستان توقف كرد، مردي موتورسوار از راننده خواست تا براي جابه جا كردن اتومبيل، سوئيچ را در اختيار او قرار دهد، اما پس از آن از محل متواري شد.
يكي از فرضيه هاي پليسي در اين پرونده، اجيرشدن فردي براي مضروب كردن اعظم بود. اين فرضيه در حال حاضر در دست بررسي است. اين گزارش حاكي است، دو روز قبل دختري به نام راحله، جزئياتي از آخرين مكالمات مقتول با خود را در دايره ۱۰ اداره آگاهي مطرح كرده بود. بررسي ها نشان داد ادعاهاي او در مورد نوع رابطه اعظم با ناصر و وحيد كذب بوده است. اين منبع آگاه در پايان گفت: شكايت خانواده مقتول عليه راحله ثبت شده است. بررسي هاي تكميلي در دايره ۱۰ اداره آگاهي زير نظر بازپرس اصغرزاده ادامه دارد.

مدعي ارتباط با امام زمان (عج) منكر اتهامات خود شد
011352.jpg
گروه حوادث: مردي كه به اتهام ادعاي ارتباط با امام زمان(عج) و فريب دادن شهروندان تهراني و كلاهبرداري چند ميليوني بازداشت شده بود روز گذشته در دادياري يكم دادسراي امور جنايي تهران منكر ارتكاب جرايم انتسابي خود شد.
به گزارش همشهري، صبح روز گذشته مردي كه با ادعاي برقراري ارتباط با امام زمان(عج) متهم به كلاهبرداري ميليون ها تومان از شهروندان تهراني شده بود، در شعبه اول دادياري دادسراي امور جنايي تهران اتهامات خود را انكار كرد. اين متهم «مجيد- ك» ۵۵ ساله با سوءاستفاده از وابستگي مردم به اعتقادات و باورهاي مذهبي با راه اندازي مؤسسه اي با نام «راز» موفق به كلاهبرداري ميليون ها تومان وجه نقد شد.
اين متهم به همراه دو تن از همدستانش كه يك زن و يك مرد بودند، با ادعاي درمان بيماري هاي سخت و ناعلاج از طريق ارتباط با امام زمان(عج) مبالغي بالاي ۱۰ ميليون تومان از مردم دريافت كرده و پس از خواندن دعا و انجام اعمالي براي راضي كردن خانواده بيمار براي پرداخت پول بيشتر از آنان اخاذي مي كرده است.
پرونده اين متهم و همدستانش به اتهام كلاهبرداري و جعل اسناد در دادسراي امور جنايي تهران مورد بررسي قرار مي گيرد و پس از دادرسي، اين متهمان در دادگاه بعثت محاكمه خواهند شد.
تاكنون ۳۰ شاكي در پرونده مذكور وجود دارند. شكات مدعي هستند عزيزانشان با حرف هاي اغفال كننده متهم اصلي فريب خورده و آنچنان مريد وي شدند كه هرچه او مي گفت انجام مي دادند و در حال حاضر همگي از منازل خود گريخته و از سرنوشت آنان خبري در دست نيست.
چندي پيش ردي از افراد گم شده در شهرستان شيراز كشف شد، متأسفانه افراد مذكور قبل از حضور پليس محل ذكر شده را ترك كردند. تحقيقات نشانگر اين مطلب است كه مجيد با ادعاي نقشه خواني، حل مشكل، سركتاب بازكردن و ... افراد را فريب مي داد. اين متهم حتي با اغفال شهروندان تهراني مبالغ زيادي به عنوان خريد زمين بهشت از آنان گرفته بود.
اين در حالي است كه مجيد روز گذشته در پاسخ به سؤالات داديار هاشميان منكر ارتكاب جرايم منتسبه به خود شد.برپايه آخرين اخبار با چاپ عكس مجيد در جرايد افراد زيادي به دادسرا و اداره آگاهي مراجعه كرده و مدعي شدند خود يا اطرافيانشان فريب اين مرد را خورده اند.
رضوانفر معاون دادسراي امور جنايي تهران به خبرنگار ما گفت: «در ابتدا بايد ادعاي شاكيان بررسي شود و به همين دليل داديار پرونده دستور ارجاع پرونده هاي فقداني را كه در مراكز پليس تشكيل شده بود به دادسراي امور جنايي تهران صادر كرده است تا با بررسي تاريخ تنظيم اين شكايات نتايج لازم به دست بيايد.»
وي افزود: اين پرونده از دو بعد بايد بررسي شود؛ يك بعد آن كلاهبرداري اين فرد و همدستانش است و بعد ديگر بررسي ادعاي مذهبي كه متهم رديف اول عنوان كرده است. اما در حال حاضر تنها مسئله كلاهبرداري اين فرد رسيدگي مي شود. «جست وجو براي شناسايي افراد اغفال شده توسط مجيد و مخفيگاه ديگر همدستان وي ادامه دارد.

آن سوي حادثه
صدور شناسنامه با نام پدر ، جد پدري يا مادر؟
ايسنا: دو روز پيش مدير امور حقوقي سازمان ثبت احوال كشور گفته بود كه در صورت عدم دريافت شناسنامه از سوي پدر در ازدواج هاي موقت، شناسنامه به نام خانوادگي مادر صادر مي شود.
وي با تاكيد بر اين كه بايد ازدواج هاي موقت ثبت شود تا مشكل دريافت شناسنامه براي فرزندان اين ازدواج پيش نيايد، تصريح كرده بود در صورتي كه ازدواج موقت ثبت نشده باشد، پدر و مادر ايراني هر دو يا جد پدري بايد براي دريافت شناسنامه فرزند خود به مراكز ثبت احوال مراجعه كنند. وي با بيان اين كه اولويت دريافت شناسنامه براي نوزاد به ترتيب با پدر، جد پدري و مادر است، تشخيص پدر و مادر طفل متولد شده را با دادگستري دانسته و گفته بود: در صورتي كه پدر فوت كرده باشد، دادستان براي طفل قيم تعيين مي كند و چنانچه شناسنامه اي با نام خانوادگي مادر ثبت شده باشد پس از مشخص شدن هويت پدر، مي تواند نسبت به تغيير نام خانوادگي اقدام كند.
بهمن كشاورز در اين زمينه معتقد است كه در مورد اطفال حاصل از ازدواج موقت زوجه (مادر) مي تواند با مراجعه به دادگاه خانواده و اثبات واقعه نكاح كه به تبع آن الحاق فرزند به پدر هم ثابت خواهد شد پدر را به گرفتن شناسنامه براي فرزند مجبور كند.
وي، درباره ثبت نام مادر در شناسنامه اطفال حاصل از ازدواج موقت در صورت عدم مراجعه پدر وي جهت دريافت شناسنامه طفل، گفت: طبق قانون در مواقعي كه پدر طفلي مشخص نباشد، يعني در مورد اطفال نامشروع، مادر وي مي تواند با مراجعه به ثبت احوال با نام خود براي طفل شناسنامه بگيرد و در اين مورد در جاي نام پدر نامي فرضي گذاشته خواهد شد. اين وكيل دادگستري با اشاره به قانون موجود در زمينه ثبت نام پدر در شناسنامه اطفال حاصل از ازدواج غير دائم، اظهار داشت: در مورد اطفال حاصل از ازدواج موقت زوجه (مادر) مي تواند با مراجعه به دادگاه خانواده و اثبات واقعه نكاح كه به تبع آن الحاق فرزند به پدر هم ثابت خواهد شد پدر را به گرفتن شناسنامه براي فرزند اجبار كند كه اين امر باعث تعلق ارث و ساير حقوق به چنين فرزندي خواهد شد. اين حقوقدان با بيان اينكه به نظر مي رسد بايد تدبيري براي گره گشايي از كار مادران داراي فرزند نامشروع انديشيده شود، خاطرنشان كرد: حتي در مورد اطفال نامشروع نيز نظري از ديوان عالي كشور وجود دارد كه پدر براي گرفتن شناسنامه چنين طفلي مكلف دانسته شده است، اما به طور كلي نظر مسوول حقوقي سازمان ثبت احوال را مي توان مبتني بر مشكل گشايي از مادران در چنين حالتي تفسير كرد. وي درباره تكاليف كيفري كه با صدور شناسنامه به نام مادر بر وي بار مي شود، تصريح كرد: زماني كه شناسنامه به نام مادر باشد ساير حقوق و تكاليف بر آن بار نمي شود.
كشاورز در مورد تعيين قيم براي طفل در صورت عدم وجود پدر، گفت: اگر پدر طفلي فوت كند و وي جد پدري نيز نداشته باشد دادستان براي وي قيم تعيين مي كند و در اين مورد مادر براي قيموميت وي اولي است. براساس اين گزارش يك قاضي ديوان عالي كشور نيز معتقد است كه صدور شناسنامه براي فرزندان حاصل از ازدواج هاي موقت به نام مادر باعث وارد شدن فشار زياد به مادران در زندگي و بروز آسيب هاي اجتماعي در آينده مي شود.
بهرام بهرامي ، در مورد تصميم جديد سازمان ثبت احوال مبني بر صدور شناسنامه نوزادان حاصل از ازدواج موقت به نام مادر در صورت عدم مراجعه پدر طفل، اظهار داشت: از بعد اجتماعي اين مساله، مقداري يكسان سازي را به هم مي زند زيرا تاكنون تنها براي اطفالي كه پدرشان مشخص نبود شناسنامه را به اسم مادر تنظيم مي كردند و اين امر در مورد فرزندان حاصل از ازدواج هاي موقت پيش بيني نشده بود. وي افزود: اين موضوع ممكن است بازخوردهاي مطلوبي در جامعه نداشته باشد و در ثاني مشكلات مربوط به ارث و مسائل آتي را پيش آورد. اين قاضي ديوان عالي كشور به سنگين شدن مسئوليت مادر در صورت صدور شناسنامه فرزند به نام وي اشاره و خاطرنشان كرد: از آنجا كه در مورد فرزندان چه حاصل از ازدواج دائم و چه حاصل از ازدواج موقت، بحث ارث و مسائل ديگر مطرح مي شود، اگر پدر را از اين قضيه بيرون نگه داريم در واقع به نوعي بار مسووليت را به عهده مادر تحميل كرده ايم و اين هم براي مادر و هم براي فرزندان مشكلاتي را ايجاد خواهد كرد.
وي تصريح كرد: در اينجا هم چنانكه در مورد ثبت ازدواج دائم و فسخ آن وجود دارد، اينطور پيش بيني شود كه اگر مردي ازدواج كرد و صاحب فرزندي شد خواه اين ازدواج، موقت يا دائمي باشد وي مكلف است نسبت به اخذ شناسنامه براي فرزند اقدام كند و اگر اين اقدام را انجام نداد مجازات براي وي تعيين شود. اين مدرس دانشگاه در ادامه اظهار داشت: در قانون فعلي چنانچه فرزندي اعم از ازدواج دائم يا موقت به وجود آيد تمامي حقوق آنها يكسان است و حتي معتقدم بايد حقوقي كه براي فرزند حاصل از ازدواج غير دائم در نظر گرفته مي شود افزايش يابد. وي با اشاره به مشكلاتي كه ثبت نام مادر در شناسنامه فرزند به وجود مي آورد، تصريح كرد: اين قضيه باعث خواهد شد كه اولا مردان به ازدواج موقت نگاهي غيرمقدس داشته باشند و جامعه با مشكلات عديده اي مواجه شود، ثانيا فرزنداني به وجود آيد كه نسبت به پدرانشان مشكل داشته باشند و ثالثا فشار زيادي بر مادران در زندگي وارد شود. بهرامي تاكيد كرد: چنانچه اسم مادر در شناسنامه نوزاد ثبت شود در آينده طبق علم رفتارشناسي نمونه ويژه اي خواهد شد و اين موجب آسيب هاي اجتماعي مي گردد. وي در خصوص تعيين قيم از سوي دادستان براي طفل در صورت فوت پدر، گفت: طبق قانون اگر فرزندي پدر و جد پدري نداشته باشد براي وي قيم تعيين مي شود كه اين قيم مي تواند مادر نوزاد باشد.

صدور كيفرخواست براي يك پرونده جنايي
گروه حوادث: كيفرخواست عامل جنايت خيابان يوسف آباد صادر شد.به گزارش همشهري، جسد پيرزن روي فرش خانه اش واقع در خيابان يوسف آباد افتاده بود. ساعت ها از مرگ وي مي گذشت و او در تنهايي جان سپرده بود. پسرش چند ساعت بعد از مرگ مادر نگران حال وي شد و براي جويا شدن از علت پاسخ ندادن تلفن خانه و تلفن همراه مادرش به خانه او مراجعه كرد.زنگ در را كه زد باز كسي پاسخگو نبود. با دستاني لرزان با كليد خود در منزل مادرش را گشود و با اولين گامي كه به داخل گذاشت چشمانش بهت زده بر روي جسد مادر ثابت شد.پيرزن با ضربات متعدد يك جسم سخت كه به سرش كوبيده شده بود جان سپرده بود. ساعتي بعد از كشف جسد پليس آگاهي تهران و بازپرس كشيك قتل در صحنه حاضر شدند. از محل جنايت يك گوشي تلفن و گوشي تلفن همراه سرقت شده بود.عامل جنايت تمام كمدهاي منزل را به هم ريخته بود، گويي دنبال چيزي مي گشت كه در نهايت در پيدا كردن آن نيز ناكام ماند.همسايه ها به پليس گفتند كه روز قبل از كشف جسد ابراهيم ۲۲ ساله را كه چند سال قبل براي كندن چاه به آن آپارتمان آمده بود، در حال گفت وگو با مقتوله ديده بودند و پس از آن خبر مرگ پيرزن را شنيده اند.پليس مخفيگاه ابراهيم را در شهرستان قوچان شناسايي و وي را بازداشت كرد. ابراهيم به قتل پيرزن اعتراف كرد.قرار مجرميت اين متهم از سوي بازپرس حسيني صادر شد و ديروز خاكي نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران با صدور كيفرخواست پرونده را به دادگاه كيفري استان ارجاع داد.

بررسي مجدد بر روي پرونده مرگ يك دختر نوجوان
گروه حوادث: پرونده مرگ دختر ۱۴ساله اي كه به دلايل نامعلوم جان باخته است پس از مطالعه نماينده دادستان، مجدداً  تحت بررسي قرار گرفت.به گزارش همشهري، اين دختر ۲۴ ساله كه مهسا نام دارد، شهريور ماه امسال در پي دل درد شديد به بيمارستاني در جنوب شهر انتقال يافت. پزشكان پس از معاينه اوليه، به او سرم تزريق كردند و مرخص گرديد.اما قبل از رسيدن به خانه، به طور ناگهاني جان باخت.كارشناسان پزشكي قانوني علت مرگ را وارد شدن يك جسم سخت به دهان مهسا و انسداد مجاري تنفسي متوفي اعلام كردند. بازپرس حسيني پس از بررسي، پرونده را مختومه اعلام كرد . خاكي- نماينده دادستان- پس از مطالعه پرونده به بازپرس پرونده اعلام كرد بايستي در مورد نوع جسم سخت بررسي هاي تكميلي صورت گيرد.

حمله مسلحانه به مالك يك طلا فروشي
گروه حوادث: دو سارق مسلح شبانه به مالك يك طلافروشي و پسرش حمله ور شدند.به گزارش همشهري، ساعت ۲۲ روز دوشنبه مالك يك طلا فروشي در تهران همراه پسر جوانش بعد از پايان كار روزانه به منزلشان واقع در شهرك والفجر رسيدند. مالك طلا فروشي به قصد پارك كردن خودرواش به سمت پاركينگ آپارتمان حركت كرد اما ناگهان دو مرد مسلح آنها را در تاريكي و خلوتي پاركينگ غافلگير كردند.مردان مسلح ناشناس بعد از تهديد كيف دستي مالك طلافروشي را كه حاوي مقادير اندكي وجه نقد و كليد مغازه بود ربودند.
در حين فرار بين آنها درگيري ايجاد شد كه سارقان با شليك تير موفق به فرار شدند ولي در اين حادثه كسي مجروح نشد.بعد از فرار سارقان مسلح، مالباختگان با مركز فوريتهاي پليس ۱۱۰ تماس گرفتند و مراتب را به اطلاع پليس رساندند. كارآگاهان اداره يكم آگاهي مركز بلافاصله وارد عمل شدند.پليس در اولين مرحله باخبر شد كليدهاي طلافروشي به سرقت رفته است،اين مغازه را تحت مراقبت قرار داد.
برپاين اين گزارش با انجام عمليات چهره نگاري از سارقان مسلح جستجوي پليس براي شناسايي مخفيگاه آنان و بازداشت آنها آغاز شده است.

حادثه در جهان
هديه كريسمس از سوي قاتلان زنجيره اي
آسوشيتدپرس:متهمان زندان هاي برخي از زندان هاي ايالتي آمريكا همزمان با فرارسيدن تعطيلات كريسمس و آغاز سال جديد ميلادي در اقدامي بي سابقه كاردستي هايي را ساخته و در اختيار كودكان نيازمند قرار دادند.
تامي جوينر كه به اتهام قتل عمد به حبس ابد محكوم شده است و سازنده يكي از اين كاردستي ها است در اين خصوص مي گويد: من به خوبي اولين هديه كريسمسي را كه گرفتم به ياد دارم؛ يك دوچرخه بسيار كوچك كه همواره دوستش داشتم.متهم فوق يكي از سي متهمي است كه به دليل اتهاماتي نظير قتل هاي زنجيره اي و يا قتل عمد در بخش هاي فوق امنيتي زندان فدرال ايالت لوئيزيانا به سر مي برند. هداياي ساخته شده اين زندانيان در نمايشگاه كوچكي كه در يكي از سالنهاي نمايش اين زندان برپا خواهد شد قرار گرفته و كودكاني كه خانواده هاي خود را در حادثه كاترينا از دست داده و يا بي خانمان شده اند، از آن ديدار و اين هدايا در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.دو زنداني ديگري كه از مدت ها پيش در زندان فدرال به سر برده و هر سال اين مراسم را كم وبيش به انجام مي رسانند در مصاحبه اي با خبرنگاران اعلام كردند كه امسال تعداد زندانياني كه براي ساخت كاردستي كودكان نيازمند به آنها مراجعه كرده اند بسيار بيشتر شده است.

دومين قتل تصادفي در يك هفته
آسوشيتدپرس: پليس كاروليناي شمالي اعلام كرد كه پسر چهارساله اي كه تصادفاً اسلحه اي را در اختيار داشته است با شليك يك گلوله به سر خود، فوت كرده و در اين رابطه دو نفر دستگير شده اند. پليس اين ايالت در حالي كه از افشاي نام اين پسر خودداري كرده اعلام كرده است كه اين حادثه در يك منزل مسكوني در جنوب شهر رخ داده است. در حال حاضر نيكول لاولي ۲۰ ساله و كارليس فرنسيس ۴۳ ساله به اتهام سهل انگاري در نگهداري از كودك خود روبه رو شده و با قرار وثيقه آزاد شده اند. به گفته بازپرس تحقيق پرونده، دو كودك ديگر نيز در لحظه وقوع اين حادثه در منزل بوده اند. پليس تاكنون نسبت متهمان با مقتول را اعلام نكرده است. به گزارش پليس اين دومين بار ظرف هفته گذشته است كه كودكي با به دست آوردن اسلحه ديگري خود را تصادفاً به قتل مي رساند.

استعفاي مدير شركت خط آهن بعد از حادثه قطار ژاپن
بي بي سي: رئيس شركت خط آهن غرب ژاپن كه يكي از قطارهايش در ماه آوريل از خط خارج شد با به عهده گرفتن مسئوليت اين حادثه از سمت خود استعفا كرد.قطار مسافربري وابسته به اين شركت راه آهن غرب ژاپن در ساعات پر رفت وآمد بامدادي از خط خارج شد و با يك بلوك آپارتماني در شهر آماگاستي برخورد كرد.سخنگوي شركت راه آهن غرب ژاپن گفت كه معاون تاكشي كاكيوچي به جاي وي عهده دار رياست شركت خواهد شد.استعفاي وي يك روز پس از دومين حادثه در سال جاري براي خطوط راه آهن ژاپن اعلام مي شود.روز گذشته قطار سريع السير شركت ديگري موسوم به «جي آر ايست» از خط خارج شد كه كشته شدن ۴ مسافر و مجروح شدن ۳۳ نفر را به همراه داشت.اين قطار كه داراي شش واگن بود ساعت ۷ و ۲۰ دقيقه به وقت محلي در حالي كه در باد و بوران شديد زمستاني مسافرت مي كرد از خط خارج شد.
ژاپن در سال جاري با يكي از سنگين ترين بارش هاي برف در تاريخ هواشناسي اين كشور روبه رو بوده است. ماموران خط آهن ژاپن مي گويند كه هواي بد عامل حادثه بوده است.به گفته كارشناسان سرعت باد در منطقه نزديك به ۷۰ كيلومتر در ساعت بوده است و ممكن است زماني كه قطار از روي پلي عبور كرده در زير واگن ها پيچيده و آنها را از جا كنده باشد.
خبرنگاران مي گويند كه حادثه نشت گاز در اين شهر بسيار رخ مي دهد هرچند گفته مي شود در اين حادثه، گازي كه منتشر شده بوي نامعمولي شبيه به بوي تند سير داشته است.
گزارشهاي اوليه حاكي از آن است كه ماده اي كه در اين حادثه به كار رفته، متيل مركاپتان بوده كه تركيبي از كربن، هيدروژن و سولفور است.
چون گاز طبيعي فاقد بو و مزه است، اين ماده را به آن اضافه مي كنند تا در صورت نشت قابل تشخيص باشد اما در حجم زياد، سمي و خطرناك است.

محاكمه قاتل برگزار نشد
گروه حوادث: محاكمه نوجواني كه متهم به قتل پسر ۱۶ساله اي است، صبح ديروز به خاطر عدم ارائه علت اصلي مرگ از سوي پزشكي قانوني برگزار نشد.
به گزارش همشهري، در اين پرونده فدا (۱۷ ساله) تبعه افغانستان متهم به قتل عمدي حسين (۱۶ ساله) در تاريخ ۲۵ دي ماه سال ۸۳ است. اين حادثه زماني در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت كه عصر روز حادثه به مأموران انتظامي در شهرري وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل اطلاع داده شد.
با حضور مأموران در صحنه حادثه، مشخص شد حسين در پي درگيري با چند افغاني در اثر ضربات چاقو به قتل رسيده است. به اين ترتيب، چند تن از دوستان مقتول پس از شناسايي به اداره آگاهي اين شهرستان احضار شدند و جسد براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت.
يكي از شاهدان حادثه درخصوص قتل حسين در بازجويي ها به مأموران گفت: ساعتي قبل از وقوع جنايت چند تن از دوستان حسين با چند افغاني كه يكي از آنها فدا نام داشت، درگير شدند. بعد از درگيري حسين متوجه شد كه فدا كفش كتاني وي را حين درگيري با خود برده است، بنابراين با همراهي چند تن از دوستانش مجدداً براي پس گرفتن كفش به محل سكونت فدا رفتند. نرسيده به خانه فدا، ناگهان از يك ميني بوس چند نفر افغاني پياده شدند. درگيري بين آنها اتفاق افتاد و حسين با ضربات چاقو به قتل رسيد.با سرنخ هاي به دست آمده از سوي پليس، فدا شناسايي و دستگير شد وي به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد. اما در تمام مراحل تحقيق مدعي شد كه دو ضربه چاقو به حسين زده است. متهم با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد و كيفرخواست پرونده براي رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارسال شد.
قاضي عزيز محمدي پس از مطالعه پرونده، متوجه شد كه پزشكي قانوني علت مرگ را يك ضربه چاقو به پهلوي مقتول عنوان كرده است. در حالي كه متهم مدعي است، دو ضربه چاقو به او زده است.بر پايه اين گزارش، قاضي پرونده از آن جايي كه احتمال خطا در پرونده را مشهود ديد، مجدداً پرونده را براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني ارسال كرد.صبح ديروز قرار بود فدا (۱۷ساله) براي نخستين بار از خود دفاع كند اما چون پرونده هنوز از پزشكي قانوني به شعبه ۷۱ دادگاه ارسال نشده بود رسيدگي به پرونده به وقت ديگري موكول شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |