دوشنبه ۱۲ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۰ - Jan 2, 2006
بـورس
Front Page

همه خبرها از بورس
طرح اختيار فروش سهام اجرايي شد
011817.jpg
گروه بورس: سخنگوي بورس روز گذشته بار ديگر همه خط هاي خبري را به خود اختصاص داد. او اين بار در كنار ارائه اطلاعات و تحليل هاي تازه، خود به سوژه اخبار رسانه ها تبديل شده بود.
روز گذشته حيدرمستخدمين حسيني كه در كنار رياست هيأت مديره و سخنگوي بورس، سمت معاونت پارلماني وزارت اقتصاد را نيز برعهده داشت از مجموعه وزارت اقتصاد خارج شد تا با تمركز بيشتري به حل و فصل امور بازار سرمايه بپردازد. شنيده ها حاكي است: مستخدمين حسيني پس از اجرايي شدن قانون جديد بازار اوراق بهادار و حداكثر از ابتداي سال آينده به عنوان مديرعامل يك مؤسسه پولي و بانكي خصوصي منصوب خواهد شد و بار ديگر به حوزه فعاليت در بخش خصوصي باز خواهد گشت.
او روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاري هاي مختلف ضمن تاييد خبر رفتن خود از وزارت اقتصاد گفت: به دليل حساسيت شرايط بورس در دوران انتقال و از آن جا كه تدوين اساسنامه جديد و تشكيل زيربناهاي لازم براي اجرايي شدن قانون جديد به زمان زيادي نياز دارد فعلا به طور تمام وقت در اين حوزه فعال خواهم بود.
او در عين حال تاكيد كرد: ظرف دو هفته آينده برنامه شغلي آينده خود را تعيين و اعلام خواهد كرد.
رييس هيأت مديره بورس اوراق بهادر در خصوص انتخاب شهرياري به سمت معاونت پارلماني وزارت امور اقتصادي و دارايي توسط دانش جعفري نيز اظهار داشت: چندي پيش از اين سمت استعفا كرده بودم كه خوشبختانه وزير امور اقتصادي و دارايي با آن موافقت كرد.
او در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاري مهر كه پرسيده بود با توجه به رفتن شما از معاونت پارلماني وزارت اقتصاد و گمانه زني هاي موجود در خصوص انتخاب شما به عنوان رياست بورس اوراق بهادار با عملياتي شدن قانون جديد بازار سرمايه، آيا اين پست را در صورت پيشنهاد خواهيد پذيرفت؟ گفت: هم اكنون كه در حال نهايي كردن اساسنامه و آيين نامه اجرايي قانون جديد بازار سرمايه براي اجرا هستيم ولي در مجموع تمايلي هم براي پذيرش پست رياست بورس اوراق بهادار با عملياتي شدن قانون جديد بازار سرمايه ندارم.
سخنگوي بورس اوراق بهادار در ادامه از ابلاغ آيين نامه اجرايي «خريد سهم با اختيار فروش» خبر داده است.
حيدر مستخدمين حسيني در گفت وگو با «مهر» گفت: پس از تصويب «خريد سهام با اختيار فروش» در شوراي بورس، هيأت مديره بورس اوراق بهادار آيين نامه مربوط به اين مساله را تصويب كرد. و هم اكنون در حال بررسي حواله هاي رسيده از سوي چند شركت براي واگذاري سهام با اختيار فروش هستيم و بزودي اين كار را عملياتي مي كنيم.
مستخدمين حسيني ضمن خودداري طرح اسامي شركت هايي كه براي واگذاري سهام با اختيار فروش اعلام آمادگي كرده اند، گفت: سود تضمين شده پرداخت به سهامداران در قالب طرح «خريد سهام با اختيار فروش» ۵/۱۵ درصد خواهد بود.
سخنگوي بورس در ادامه تأكيد كرد: فعاليت افراد به عنوان كارگزار و معاون به صورت همزمان در بورس امكان  پذير نيست، به عبارت ديگر فعاليت افراد در مقام اجرا و كارگزار در يك مقطع زماني ممكن نيست.
حيدر مستخدمين  حسيني، در گفت وگو با ايلنا، در خصوص انتصاب دو كارگزار رسمي به عنوان دو معاون اجرايي و نظارت گفت: قرار بود كه اين افراد شركت كارگزاري تشكيل دهند ؛ اما اين شركت هنوز شكل نگرفته و هنوز اين افراد كارگزار نشدند. اين افراد در حال حاضر تنها يك شغل دارند و آن هم پستي است كه دبيركل بورس به آنها واگذار كرده است.
مستخدمين  حسيني، با تاكيد بر اينكه فعاليت افراد به عنوان كارگزار و معاون به صورت همزمان در بورس امكان  پذير نيست، تصريح كرد: امكان ندارد كسي كه در سازمان بورس فعاليت اجرايي دارد، فعاليت كارگزاري نيز داشته باشد، فقط يكي از اين دو را مي  تواند، انجام دهد. اين دو معاون از مديران سابق بورس بودند كه به مدت ۱۰ سال در اين سازمان به فعاليت مشغول بودند. هيات نظارت بورس نيز فعاليت نداشتن اين افراد به عنوان كارگزار را تاييد كرده است.
او در ادامه گفت: در شرايط ثبات سياسي و اجتماعي و با اجرايي شدن بر اجرايي شدن برنامه  هاي اقتصادي دولت و نيز اجراي كامل برنامه چهارم توسعه، سهم بازار سرمايه در توليد ناخالص داخلي تا پايان برنامه چهارم به ۵۰ درصد ارزش جاري بازار مي  رسد و در پايان برنامه معادل سپرده  هاي بخش خصوصي يا غير دولتي خواهد شد.
مستخدمين حسيني تصريح  كرد: بورس در حال حاضر يك بازار ثانويه است و منحصراً در اين بازار تنها يك محصول در ويترين آن به مردم ارايه مي  شود. چون قانونگذار اجازه تنوع محصول را نداده و فقط مجوز ارايه سهام داده شده، در تنوع عرضه سهام محدوديت ايجاد مي  شد. در قانون جديد اختيار بسيار مناسب و شايسته  اي از سوي قانونگذار براي ايجاد انواع ابزارهاي مالي و تنوع محصولات مالي با سليقه  هاي مختلف به شوراي بررسي اعطا شده است.
رئيس هيات مديره بورس، اظهار داشت: خلأ قانوني موجب شد كه ايجاد سبد سهام يعني تنوع در ارايه محصول جديد به مردم عملي نشود. اما با اجرايي شدن قانون جديد بازار اوراق بهادار از ابتداي سال ۸۵ ، تحول شايسته  اي در حوزه بازار سرمايه ايجاد خواهد شد.
وي ادامه داد: شركت  هاي بورس بايد منابع مالي خود را از اين بازار تامين كنند كه اين خود باعث كاهش مراجعه براي دريافت تسهيلات به نظام بانكي مي  شود و اين نيز موجب تقاضاي كمتر براي دريافت تسهيلات و كاهش نرخ سود بانكي خواهد شد.
معاون پارلماني وزير امور اقتصادي و دارايي، با بيان اين كه بازار اوليه متولي ندارد، افزود: در حال حاضر، شركت  ها مردم را مورد خطاب قرار مي  دهند و آنان را به خريد سهام دعوت مي  كنند؛ اما اگر مشكلي براي آن شركت  ها رخ دهد، كسي پاسخگوي سهامداران نخواهد بود. مستخدمين حسيني، ادامه داد: در قانون جديد بازار سرمايه، بازار اوليه نيز همچون بازار ثانويه متولي مشخص خواهد داشت و تمام كساني كه مردم را به خريد سهام جهت اجراي طرح  ها و پروژه  ها فرا مي  خوانند، از سازمان بورس اوراق بهادار مجوز دريافت مي  كنند و تحت پوشش آن خواهند بود. رييس هيات مديره بورس، گفت: در شرايط ثبات سياسي و اجتماعي و با اجرايي شدن برنامه  هاي اقتصادي دولت و نيز اجراي كامل برنامه چهارم توسعه انتظار مي  رود كه سهم بازار سرمايه در توليد ناخالص داخلي تا پايان برنامه چهارم به ۵۰ درصد ارزش جاري بازار برسد و در پايان برنامه معادل سپرده  هاي بخش خصوصي يا غير دولتي شود.

فقط نيرو كلر ۵ درصدي شد
گروه بورس: قيمت هر سهم پلاستيران و لنت ترمز ايران ديروز ۵ درصد كاهش يافت.
به گزارش «همشهري» در اين روز نيروكلر تنها شركتي بود كه توانست سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كند.
براي دو شركت سيمان تهران و كمباين سازي طي معاملات اين روز صف خريد تشكيل شد.
بنابراين گزارش ۵۸ نفر ديروز با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد ۴۹۳ هزار و ۳۱۴ سهم كمباين سازي به ارزش ۳/۱ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
همچنين ۶ نفر ديروز براي خريد ۱۴۷ هزار و ۴۸۸ سهم سيمان تهران به ارزش دو ميليارد ريال فرم درخواست خريد پر كردند.
طي معاملات اين روز سهام سرمايه گذاري غدير، سايپا، سرمايه گذاري مسكن، سرمايه گذاري بانك ملي، سيمان هرمزگان و صنايع شيميايي توسط كارگزاران بازارگردان، بازارگرداني شد.
در سوي ديگر بازار روز گذشته سرمايه گذاري غدير و كاشي اصفهان در رديف هاي اول و نخست جدول عرضه جاي گرفتند.
براساس اين گزارش ۶۹ درخواست فروش مربوط به ۶۲۰ هزار و ۶۸۱ سهم ايران خودرو به ارزش دو ميليارد ريال تحويل كارگزاري ها شد.
۱۳۷ نفر نيز در مراجعه به كارگزاري ها ۵۶۵ هزار و ۴۰ سهم لاستيك دنا به ارزش ۸/۱ ميليارد ريال در بازار عرضه كردند.
در اين روز كاري پس از شركت هاي ياد شده بيشترين دستور فروش ها براي سهام سرمايه گذاري ملي، سايپا، سيمان اردبيل و نفت پارس صادر شد.

اساسنامه شركت بورس كشاورزي
را به موقع آماده مي كنيم
ايسنا: اميدواريم به موقع بتوانيم اساسنامه شركت آينده بورس كالاي كشاورزي را آماده و ارائه كنيم.
احمد كبيري دبيركل بورس كالاي كشاورزي در اين باره توضيح داد: براي اجرايي كردن قانون و تغيير وضعيت فعلي مان از حالت سازمان به شركت سهامي عام ما يك گروه كاري تشكيل داده ايم كه اميدواريم ظرف مهلت قانوني بتوانيم كارهايمان را انجام دهيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اساسنامه بورس كالا همزمان با پيشنهاد اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار تدوين خواهد شد؟ اظهار كرد: در قانون جديد شوراي بورس اوراق بهادار، كالا و يا فلزات داريم ذيل اين شورا مجموعه هاي نظارتي هستند بخش اجرايي بورس كه سازمان كارگزاران است در قالب يك سازمان غيرانتفاعي است در قانون جديد علاوه بر تغييراتي كه در شورا داده شده سازماني پيش بيني شده كه زير نظر اين شورا انجام وظيفه مي كند و آن سازمان مرجع نظارت بر كار شركت هاي سهامي عام بورس هاي سه گانه در آينده خواهد بود.
او ادامه داد به وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس شوراي بورس پيشنهاد كرديم كه از بورس هاي كالايي هم نمايندگاني در كار گروه ها حضور داشته باشند. زيرا بايد مسائل متفاوت بورس ها ديده شود و با حضور نمايندگان بورس هاي كالايي اين موارد لحاظ شود حال ما درخواست كرديم و خودمان هم مشغول كار هستيم اميدواريم به موقع بتوانيم اساسنامه شركت آينده بورس كالاي كشاورزي را آماده و ارائه كنيم.
كبيري ادامه داد: در آمريكا بورس سهام و بورس كالاي شيكاگو وجود دارد. دو تشكيلات كاملاً جدا، حوزه هاي نظارتي عملكردشان جدا است، بنابراين در بسياري از كشورها بورس هاي سهام با بورس هاي كالايي از هم جدا هستند.
دبيركل بورس كالاي كشاورزي خاطرنشان كرد: البته حالا قانون تصويب شده و ما نبايد سر چند و چون اين قانون بحث كنيم زيرا مراحل نهايي آن طي شده ابلاغ شده و ما هم بايد اجرا كنيم.
به گفته وي در قانون موجود عنوان بورس هاي كالا به صراحت آمده و در بسياري از مواد از عنوان بورس ها استفاده شده است. فكر مي كنم جا براي بورس هاي كالايي با توجه به نوپا بودن آنها وجود دارد.
كبيري با ذكر اين مطلب كه اگرچه آن تأكيدي كه ما انتظار داشتيم به صراحتي كه قبلاً دولت براساس ماده ۵۸ قرار بود لايحه اي بورس هاي كالايي را ارائه كند از آن حالت اين ماده خارج شده، گفت: به دولت توصيه شده كه اقدامات قانوني را براي انطباق بورس هاي كالايي با قانون جديد و فعال شدن ارائه كند. آن اقدامات قانوني مي تواند شامل ارائه لايحه يا از طريق مصوبات هيأت وزيران باشد. نظرات متفاوتي مي تواند نسبت به قانون وجود داشته باشد اما بايد ديد در عمل سازمان جديد به چه صورت عمل خواهد كرد.

تقسيم سود ۹۱ ميليارد ريالي در سيمان غرب
گروه بورس: هيأت مديره سيمان غرب قصد دارد تقسيم سود ۹۱ ميليارد ريالي را به مجمع عمومي عادي سالانه پيشنهاد كند.
به گزارش «همشهري» براين اساس سهامداران اين شركت امسال به ازاي هر سهم ۸۳۱ ريال سود دريافت مي كنند.
براساس پيش بيني هاي سيمان غرب اين شركت در سال مالي منتهي به پايان مهر ماه ۸۵ ، ۲۱۸ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۱۰۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته خواهد داشت و نيز ۴۴ ميليارد ريال سود عملياتي و ۹۲ ميليارد ريال سود خالص كسب مي كند.
اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۹ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۳ درصد كاهش، سود عملياتي ۳۰ درصد افزايش و سود خالص ۵ درصد افزايش نشان مي دهد.

افزايش سرمايه پگاه اصفهان به ثبت رسيد
گروه بورس:شير پاستوريزه پگاه اصفهان افزايش سرمايه خود را به ثبت رساند.
به گزارش همشهري اين شركت سرمايه خود را از ۶۰ ميليارد ريال به ۸۴ ميليارد ريال افزايش داده است. مبلغ اين افزايش سرمايه از محل سود انباشته و اندوخته طرح توسعه تأمين مي شود.

شاخص ۱۰ واحد پايين افتاد
011811.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در جريان معاملات ديروز بورس تهران بار ديگر روندي نزولي در پيش گرفت.
به گزارش همشهري در اين روز معاملات توسعه معادن روي، سرمايه گذاري مسكن و سرمايه گذاري پتروشيمي بر افت ۱۱ واحدي شاخص كل تأثير گذاشت و آن را به رقم ۱۰ هزار و ۲۴۸ واحد رساند.
شاخص عملكرد تالار اصلي نيز ديروز ۱۰ واحد افت را تجربه كرد و به ۹ هزار و ۹۵۵ واحد برگشت. همچنين شاخص عملكرد تالار فري روز گذشته با ۱۰ واحد كاهش روي ۱۰ هزار و ۴۳۹ واحد ايستاد.
در اين روز كاري عملكرد نامطلوب شركت هاي سرمايه گذاري موجب شد شاخص مالي با افت ۵۲ واحدي روبه رو شده، به رقم ۲۵ هزار و ۹۹ واحد برسد.
شاخص صنعت هم ديروز ۷ واحد افت كرد تا نشان دهد عملكرد شركت هاي صنعتي در اين روز مثبت ارزيابي نشده است. شاخص يادشده روز گذشته در رقم ۷ هزار و ۹۵۰ واحد ثابت شد.
در جريان دادوستدهاي روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران شاخص بازده نقدي و قيمت ۲۹ واحد، شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۳۷ واحد، شاخص سهام كاني هاي فلزي ۳ واحد و شاخص گروه فلزات اساسي دو واحد كاهش يافت. شاخص سهام وسايل نقليه در اين روز ۵ واحد مثبت خورد.

بورس استانبول سال ۲۰۰۵
را با ۶۰درصد رشد پشت سر گذاشت
ايرنا: بورس اوراق بهادار استانبول به عنوان قلب بازارهاي پول و سرمايه تركيه سال ۲۰۰۵ميلادي را با ميانگين رشد حدود ۶۰ درصد پشت سر گذاشت و سود كلاني را عايد بازيگران بورس كرد.
بورس استانبول در سال ۵ ۲۰۰ ميلادي تحت تأثير شروع مذاكرات عضويت تركيه با اتحاديه اروپا و رويكرد جدي سرمايه خارجي به اين كشور و رساندن رقم شاخص خود به نزديك قله ۴۰ هزار واحد، در وراي انتظارات رشد كرد.
در سال گذشته رقم شاخص ۱۰۰ بورس استانبول كه نشانگر تحولات در ارزش سهام ۱۰۰ شركت مهم فعال در اين بازار است و به عنوان شاخص ۱۰۰ ملي نيز از آن ياد مي شود، از رقم ۲۴ هزار و ۹۳۵ واحد به ۳۹ هزار و ۷۷۹ واحد رسيد.
رقم شاخص بورس استانبول در سال ۲۰۰۰ ميلادي برابر ۹ هزار و ۴۳۷ واحد بود كه در سال ۲۰۰۱ به ۱۳ هزار و ۷۸۳ واحد، در سال ۲۰۰۲به ۱۰هزار و ۳۷۰ واحد، در سال ۲۰۰۳ به ۱۸ هزار و ۹۳۵ واحد رسيد كه به ترتيب مؤيد رشدي برابر ۴۶ در صد، منفي ۲۵ در صد، ۷۹ درصد و۳۴ درصد است.
در اين ميان ارزش شركتهاي بازار بورس استانبول نيز از ۶۹ ميليارد و ۵۰۷ ميليون دلار در سال ي ۲۰۰۰ميلادي به ۴۷ ميليارد و ۶۸۹ ميليون دلار در سالي ۲۰۰۱ به ۳۴ ميليارد و ۴۰۲ميليون دلار در سالي ۲۰۰۲ به ۶۸ ميليارد و ۷۱۸ ميليون دلار در سال ۲۰۰۳به ۹۷ ميليارد و ۶۸۶ ميليون دلار در سال ۲۰۰۴ و به ۱۶۰ ميليارد و ۲۲۶ ميليون دلار در سال ۲۰۰۵ ميلادي رسيد.
به گفته كارشناسان اقتصادي، سازمان بورس اوراق بهادار استانبول كه در سال ۱۹۸۵ ميلادي حيات يافت، در مدت فعاليت خود توانست همواره جايگاه خود را در اقتصاد اين كشور توسعه دهد.
تعداد كاربران بورس استانبول به رغم اين كه در سال ۲۰۰۰ميلادي به قله ۵/۱ ميليون نفر رسيد، اكنون حدود يك ميليون كاربر دارد. ولي همواره مورد توجه محافل مختلف اقتصادي است.
بورس استانبول در سال ۱۹۸۶ ميلادي داراي ۴۰ شركت بود و ارزش آن به ۹۳۸ ميليون دلار مي رسيد كه اكنون با ۳۰۳ شركت به ارزشي بيش از ۱۶۰ ميليارد دلار دست يافته است.
حجم معاملات روزانه در اين بازار نيز از حدود ۳ ميليون دلار به بيش از
۵/۲ ميليارد دلار رسيده است.
بررسي ابزارهاي سرمايه گذاري در بازارهاي پول و سرمايه تركيه در سال ۲۰۰۵ ميلادي نشان مي دهد سرمايه گذاران در بورس استانبول، بيشترين سودآوري را داشتند.

آماده سازي سهام ۱۰ شركت دولتي براي فروش
ايسنا: ما پيشنهادمان را درباره آيين نامه سهام عدالت به وزارت امور اقتصادي و دارايي ارائه كرديم اما آنها موظف نيستند در چارچوب پيشنهادهاي ما تصميم بگيرند.
عبداله پوري حسيني رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي درباره آيين نامه سهام عدالت توضيح داد: اگر وزارت امور اقتصادي و دارايي صلاح را در آن بداند كه يك جايي اصلاحاتي در آيين نامه انجام بپذيرد قطعاً اين كار انجام خواهد شد، اما شايد در مورد نقش شركت هاي واسط هم اصلاحيه اي مدنظرشان بود كه اعمال شده و نتيجه را اطلاع خواهند داد. او با اعلام اين مطلب كه نتيجه تا حدودي براي ما روشن شده خاطرنشان كرد: «نهايي شدن و ابلاغ آن چند روزي طول خواهد كشيد.»
او در ادامه تأكيد كرد: «در چند هفته گذشته بيشترين وقت خود را در كنار كارهايي كه به عنوان دبيرخانه هيات عالي واگذاري انجام مي دهيم براي اجرايي شدن آيين نامه سهام عدالت وقت گذاشتيم نظراتي داشته و پيشنهاداتي را ارائه كرد ه ايم، آيين نامه چه با اعمال اصلاحات و يا بدون اصلاحات به اندازه اي كه به سازمان خصوصي سازي مربوط مي شود براي اجراي آن خودمان را آماده مي كنيم.»پوري حسيني در پاسخ به اين پرسش كه آيا سهام شركت هاي جديدي براي واگذاري آماده هستند اعلام كرد: فكر مي كنم حدود ۱۰ شركت را براي جلسه هيات عالي واگذاري بعدي آماده كنيم كه اگر همه شرايط و مقدمات فراهم بود به هر حال بررسي قيمت پايه آنها در جلسه بعدي مطرح خواهد شد.

ايراني ها بورس كالاي تركمنستان را پررونق كردند
ايرنا: روزنامه تركمنستان بي طرف با پررونق خواندن بورس كالا و مواد خام اين كشور در هفته پايان سال جاري ميلادي نوشت: ايراني ها در اين بازار بيشترين خريداران بودند.اين روزنامه بدون اشاره به ارقام خريد بازرگانان ايراني در اين بازار افزود: آنها بيشترين ميزان بنزين و گاز مايع توليدي تركمنستان را خريداري كردند.
به نوشته اين روزنامه،  ترك ها،  ايرلندي ها و اماراتي ها پس از بازرگانان ايراني بيشترين خريد را در بورس تركمنستان به خود اختصاص دادند.

صعود سيمان
011814.jpg
گروه بورس: همزمان با قوت گرفتن احتمال عرضه سيمان در بورس فلزات و اعلام موافقت سازمان حمايت و وزارت بازرگاني با اين موضوع حجم نقدينگي سرازير شده به سوي سهام سيمان روز گذشته افزايش يافت. به گزارش همشهري ديروز ۲۱ ميليارد ريال از نقدينگي بازار براي خريد ۳/۱ ميليون سهم عرضه شده در گروه سيمان پرداخت شد. در اين روز ۱۹۰ مورد داد و ستد بر سهام شركت هاي توليد كننده سيمان انجام پذيرفت. به اين ترتيب سهام سيمان در پايان وقت معاملات ديروز از نظر ارزش مبادلات به همراه سهام خودرو در صدر جدول بورس نشست.
از سوي ديگر طي روز گذشته سهام خودروسازان بورس بار ديگر شاهد انجام بيشترين تعداد معاملات بود به طوري كه ۱/۵ ميليون سهم شركت  هاي خودروسازي و قطعه سازي در ۱۱۰۰ دفعه در مجموع به ارزش ۲۱ ميليارد ريال داد و ستد شد.
سهام ساير گروه هاي فعال در بورس تهران ديروز چندان درخششي از خود نشان ندادند. به طوري كه ارزش معاملات ۳۰ گروه صنعتي فعال ديگر حداكثر به ۷ ميليارد ريال رسيد.نمودار بالاروند حركت شاخص  سهام سيمان را از زمان اعلام تصميم دولت مبني بر عرضه سيمان در بورس فلزات نشان مي دهد. از آن زمان تاكنون منحني شاخص سيمان صعودي بوده است.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۲۴-
۴-
۱,۶۹۰
آبگينه
۴.۱۵-
۵۴-
۱,۲۴۸
آزمايش
۵-
۵۸۳-
۱۱,۰۸۶
آلومراد
۴.۹۸
۱۸۱
۳,۸۱۳
آهنگري تراكتورسازي ايران
۵
۶۹۰
۱۴,۴۹۵
افست
۰.۷۴-
۵۱-
۶,۸۳۰
البرز دارو
۳.۲۹
۱۸۳
۵,۷۳۷
الكتريك خودرو شرق
۳.۰۲
۱۴۳
۴,۸۸۰
ايران ارقام
۱.۵۴
۱۷
۱,۱۲۰
ايران تاير
۲.۷۵-
۲۴۶-
۸,۶۹۸
ايران ترانسفو
۰.۸۷
۲۷
۳,۱۱۸
ايران خودرو
۰.۷۱
۲۷
۳,۸۴۹
ايران خودروديزل
۲.۲۲
۱۴۱
۶,۴۸۷
ايران گچ
۴.۹۱-
۱۰۹-
۲,۱۱۰
ايران مرينوس
۱۴.۷۸-
۵۸۱-
۳,۳۴۹
ايران ياساتايرورابر
۰.۶۲-
۵۴-
۸,۷۰۰
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۴.۹۷-
۱۴۵-
۲,۷۷۴
بانك اقتصادنوين
۵-
۲۶۷-
۵,۰۷۵
بين المللي توسعه ساختمان
۳.۵۶
۱۶
۴۶۶
پارس الكتريك
۱.۰۷-
۱۴-
۱,۲۸۹
پارس خودرو
۴.۳۷-
۲۹۰-
۶,۳۴۰
پارس دارو
۲.۶۸-
۵۶-
۲,۰۳۰
پاكسان
۱.۳۱-
۱۰۲-
۷,۶۶۱
پتروشيمي آبادان
۱.۳-
۱۴۲-
۱۰,۷۵۰
پتروشيمي اراك
۱.۶۹-
۱۲۲-
۷,۱۰۰
پتروشيمي اصفهان
۰.۱۲-
۱۴-
۱۱,۹۴۳
پتروشيمي خارك
۱.۳۶-
۱۹-
۱,۳۸۰
پتروشيمي شيراز
۴.۶۵-
۳۸۵-
۷,۹۰۰
پتروشيمي فارابي
۵-
۷۰-
۱,۳۳۰
پلاستيران
۴.۳۸-
۷۶-
۱,۶۶۱
پمپ سازي ايران
۰.۶۸
۷۵
۱۱,۱۰۰
تامين ماسه ريخته گري
۲.۶۴
۷۲
۲,۸۰۰
تجهيزنيروي زنگان
۰.۸۲-
۳۶-
۴,۳۳۰
تراكتورسازي ايران
۴.۹۷-
۹۹-
۱,۸۹۳
تكنوتار
۴.۹۶-
۱۱۳-
۲,۱۶۴
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۷۷-
۹۱-
۵,۰۵۳
توسعه معادن روي ايران
۳.۰۱-
۵۸-
۱,۸۶۶
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۰.۲۱-
۲۴-
۱۱,۴۶۳
توليد سموم علف كش
۴
۴۱
۱,۰۶۶
توليد محور خودرو
۳.۹۹
۲۳۲
۶,۰۵۰
توليدي پارس قوطي
۴.۹۷-
۴۷-
۸۹۹
توليدي گرانيت بهسرام
۲.۶۹
۱۱۵
۴,۳۹۱
جام دارو
۲.۴۷-
۴۰-
۱,۵۸۱
چيني ايران
۲.۲۴
۱۹۲
۸,۷۷۳
حمل و نقل پتروشيمي
۱.۹۵-
۸۵-
۴,۲۷۵
حمل و نقل توكا
۰.۴۷-
۵۴-
۱۱,۳۷۵
خدمات انفورماتيك
۱.۵۲
۱۳۹
۹,۳۰۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۰۷-
۴-
۵,۸۰۰
خوراك دام پارس
۳.۳۲-
۲۶۳-
۷,۶۵۵
داروپخش (هلدينگ )
۰.۰۲-
۲-
۸,۸۴۳
داروسازي ابوريحان
۲.۷۲-
۱۸۳-
۶,۵۳۹
داروسازي اسوه
۰.۵۹-
۴۹-
۸,۲۷۰
داروسازي جابرابن حيان
۴.۸۱-
۳۱۸-
۶,۳۰۰
داروسازي روزدارو
۱.۲۲
۱۰۷
۸,۸۹۹
داروسازي زهراوي
۳.۲۷-
۹۱-
۲,۶۹۰
داروسازي سبحان
۳.۸۴-
۱۱۹-
۲,۹۸۲
داروسازي كوثر
۴.۹۹
۳۸۹
۸,۱۸۸
دارويي رازك
۴.۹۶
۲۴۵
۵,۱۸۰
دشت مرغاب
۵-
۶۸۶-
۱۳,۰۴۶
دوده صنعتي پارس
۲.۳۹-
۶۹-
۲,۸۲۰
رايان سايپا
۲.۳۲-
۲۳-
۹۶۷
روغن نباتي جهان
۱.۳۵-
۲۱-
۱,۵۴۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۷۴-
۹-
۱,۲۰۰
رينگ سازي مشهد
۱.۸۹-
۱۶۸-
۸,۷۱۰
زامياد
۱.۴
۵۱
۳,۶۹۹
سايپا
۴.۲۵-
۶۹-
۱,۵۵۵
سايپا شيشه
۳.۸-
۷۷-
۱,۹۵۰
سايپاآذين
۰.۳۳-
۱۹-
۵,۷۰۰
سايپاديزل
۲-
۳۴-
۱,۶۷۰
سخت آژند
۰.۱۲
۲
۱,۶۵۰
سرما آفرين
۲.۲-
۴۰-
۱,۷۸۰
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۱.۴۵-
۲۶-
۱,۷۶۹
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۲۵
۸
۳,۲۶۱
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۴۳
۵
۱,۱۷۳
سرمايه گذاري بهمن
۱.۵-
۲۰-
۱,۳۱۵
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۱۴
۲۶
۲,۳۰۰
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۲.۹۲-
۸۹-
۲,۹۵۶
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۳.۳۶-
۱۳۱-
۳,۷۷۰
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۶۲
۷
۱,۱۳۵
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۴.۰۱-
۹۲-
۲,۲۰۵
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۲.۴۴-
۲۳-
۹۲۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۴۲-
۲۳-
۵,۴۵۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۵-
۱۳۷-
۲,۶۰۵
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۷۸
۴۹
۲,۷۹۷
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۲۸-
۳-
۱,۰۸۷
سرمايه گذاري سپه
۲.۷۹-
۵۷-
۱,۹۸۴
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري (هلدينگ )
۴.۷۶-
۱۰۳-
۲,۰۶۰
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۲۳
۵
۲,۱۸۷
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴.۸۳-
۶۳-
۱,۲۴۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۴.۹۸-
۱۸۱-
۳,۴۵۴
سرمايه گذاري مسكن
۱.۷۱-
۱۵-
۸۶۳
سرمايه گذاري ملت
۰.۱۳
۲
۱,۴۸۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۶۱
۱۰
۱,۶۶۱
سرمايه گذاري نيرو
۴.۹۹-
۵۶۲-
۱۰,۶۹۱
سنگ آهن گل گهر
۴.۳۲
۱۲۰
۲,۹۰۰
سوليران
۴.۹۸-
۲۵۱۹-
۴۸,۱۱۱
سيمان اروميه
۴.۲۱-
۶۵۵-
۱۴,۹۰۱
سيمان بهبهان
۵-
۶۵۲-
۱۲,۴۰۰
سيمان تهران
۴.۹۹-
۸۴۹-
۱۶,۱۴۹
سيمان خزر
۱.۰۲-
۱۰۹-
۱۰,۵۴۸
سيمان سپاهان
۳.۵۹-
۱۰۳۰-
۲۷,۶۹۸
سيمان شاهرود
۰.۹۳-
۹۷-
۱۰,۳۰۰
سيمان شرق
۵-
۱۱۳۷-
۲۱,۶۰۹
سيمان شمال
۱.۸۱-
۲۳۲-
۱۲,۵۵۵
سيمان صوفيان
۵-
۱۰۰۸-
۱۹,۱۶۳
سيمان كرمان
۵-
۱۱۰۸-
۲۱,۰۵۷
سيمان هرمزگان
۳.۴۹
۲۸۷
۸,۵۰۰
سيمان هگمتان
۴.۹۹-
۹۵-
۱,۸۰۹
شهد ايران
۴.۱۹
۳۸
۹۴۶
شوكوپارس
۵-
۴۵۳-
۸,۶۱۵
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۵
۱۸۱
۳,۸۰۴
شيمي داروئي داروپخش
۱.۳۴-
۱۱-
۸۱۱
صنايع آذرآب
۱.۰۶
۹۴
۹,۰۰۰
صنايع جوشكاب يزد
۰.۱۳
۱۱
۸,۴۹۸
صنايع شيميايي ايران
۰.۰۵-
۲-
۴,۲۷۸
صنايع كاغذسازي كاوه
۴.۹۷
۴۸
۱,۰۱۳
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۹-
۱۳۶-
۲,۵۸۹
صنايع مس شهيد باهنر
۲.۰۹-
۳۲-
۱,۵۰۰
صنعتي آما
۰
۰
۴,۵۳۰
صنعتي دريايي ايران
۴.۹۹-
۲۵۶-
۴,۸۷۳
عمران و توسعه فارس
۴.۹۹
۱۹۲
۴,۰۴۳
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۵۲
۱۰
۱,۹۲۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۱۵
۴
۲,۷۲۰
فرآورده هاي نسوز پارس
۰.۲۶-
۴۹-
۱۸,۶۰۰
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۹۶
۹۷
۲,۰۵۲
فولاد كاويان
۰.۰۴
۴
۹,۳۹۶
قند اصفهان
۴.۲۹
۷۴
۱,۸۰۰
قند بيستون
۰.۰۸-
۲-
۲,۵۰۰
قندنقش جهان
۳.۱۱-
۲۰۹-
۶,۵۱۳
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۹۳-
۴۴-
۴,۷۰۰
كابلسازي تك
۴.۹۶-
۲۷۳-
۵,۲۳۵
كارخانجات داروپخش
۴.۹۷-
۱۳۵-
۲,۵۸۴
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۰۲-
۸۶-
۸,۳۵۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۱۲
۲
۱,۶۲۰
كارخانه فارسيت درود
۰.۲۴-
۴۹-
۲۰,۰۵۰
كالسيمين
۳.۳-
۱۰۳-
۳,۰۲۰
كربن ايران
۴.۹۹-
۱۲۸-
۲,۴۳۶
كشت وصنعت پياذر
۰.۱۸-
۴-
۲,۲۱۹
كف
۴.۹۶
۱۲۰
۲,۵۳۸
كمباين سازي ايران
۳.۹۶-
۱۶۵-
۴,۰۰۰
گازلوله
۰.۱۳
۳
۲,۴۰۰
گروه بهمن
۰
۰
۳,۷۶۱
گروه صنعتي سپاهان
۱.۰۱-
۳۹-
۳,۸۲۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۷۴
۱۶
۲,۱۹۰
گلتاش
۰
۰
۳,۴۸۱
گلوكوزان
۴.۷۷
۱۶۹
۳,۷۱۰
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۹
۵۷
۱,۱۹۹
لاميران
۳.۵۶-
۱۴۴-
۳,۹۰۰
لبنيات كالبر
۴.۹۸-
۱۷۹-
۳,۴۱۸
لنت ترمز ايران
۱.۳۷
۲۳۰
۱۶,۹۸۷
لوله وتجهيزات سديد
۰.۱۳
۲
۱,۴۸۹
لوله وماشين سازي ايران
۱.۳۸-
۲۷-
۱,۹۳۰
ليزينگ خودروغدير
۳.۱۸-
۸۸-
۲,۶۸۰
ليزينگ صنعت و معدن
۳.۲۹-
۵۹-
۱,۷۳۵
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۴.۷۴-
۳۷-
۷۴۳
ماشين سازي اراك
۰.۲۲
۵
۲,۲۶۰
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۷-
۴۰-
۵,۶۵۸
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۰.۳۳-
۷-
۲,۱۲۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۲.۰۶-
۴۳-
۲,۰۴۹
محورسازان ايران خودرو
۳.۰۲-
۱۷۵-
۵,۶۱۱
معادن منگنز ايران
۰.۶۵-
۴۱-
۶,۲۶۰
معدني و صنعتي چادرملو
۲.۰۶-
۱۱۹-
۵,۶۴۹
ملي سرب و روي ايران
۳.۹۱-
۴۷-
۱,۱۵۶
مهركام پارس
۱.۳
۴۷
۳,۶۴۹
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۱۶-
۳-
۱,۸۶۰
موتوژن
۵-
۷۴۹-
۱۴,۲۳۱
نفت پارس
۱.۴۴-
۸۵-
۵,۸۰۰
نورد آلومينيوم
۱.۳
۱۰
۷۸۰
نورد و لوله اهواز
۴.۹۹-
۱۰۸-
۲,۰۵۷
نوش مازندران
۰
۰
۱,۷۳۱
نيرو محركه
۴.۴۵
۹۶
۲,۲۵۳
نيروترانس
۴.۹۸
۶۱
۱,۲۸۶
نيروكلر


|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |