دوشنبه ۱۲ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۰ - Jan 2, 2006
با تصويب يك فوريت لايحه متمم بودجه سال ۸۴؛
كسري بودجه دستگاه هاي دولتي تا پايان سال تأمين مي شود
در حاشيه
* حدادعادل رئيس مجلس در پاسخ به تذكر ايرج نديمي نماينده لاهيجان مبني بر اينكه تريبون مجلس جايگاه افشاگري نمايندگان نسبت به هم نيست گفت: بنده نيز مثل شما معتقدم جايگاه سخن گفتن مجلس را بايد جايگاه متين و معتبري تلقي كنيم و از اهانت به مجلس و نمايندگان خودداري كنيم و مثلاً اگر در سايتي مطلبي خلاف نوشته در پاسخ به او نماينده ديگري را ضمني متهم نكنيم.
* محمدتقي كاوياني پور نماينده مردم نهاوند در مجلس به وزير امور اقتصادي و دارايي درخصوص جلوگيري از سخت گيري بيش از حد بانك ها در پرداخت تسهيلات و وام به مردم تذكر داد.
* عماد افروغ نماينده مردم تهران در مجلس با حمايت از سخنان رئيس جمهوري ايجاد يك كشور صهيونيست در هر نقطه اي از جهان را مانع از فتنه گري آنان ندانست.افروغ با طرح اين سؤال كه اگر كشوري با حضور صهيونيست ها و به نام اسرائيل در هر كشور ديگري تشكيل شود،  آيا مانع فتنه گري آنها خواهد شد خاطرنشان كرد: ايجاد يك كشور يهودي تنها با حضور يهوديان و نه صهيونيست ها بايد صورت گيرد.
* معاون حقوقي پارلماني رئيس جمهور از برگزاري دومين نشست مشترك اعضاي هيات دولت و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
* نماينده مردم تبريز در مجلس در نطق پيش از دستور خود از دولت محمود احمدي نژاد شديدا انتقاد كرد. وي گفت: ايجاد تعهدات جديد در سفرهاي استاني بدون در نظر گرفتن اولويت ها و مشخص شدن منابع مي تواند پاسخي احساسي به نيازهاي احساسي مردم و اقدامي در جهت تقويت خود به جاي تقويت نظام و به قيمت خدشه به مناسبات قانوني و مشاركتي ناشي از حاكميت ملي و نقض اصولي از قانون اساسي، قانون برنامه چهارم توسعه و قانون بودجه سال۸۴ به شمار مي آيد .
گروه سياسي: نمايندگان در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي به يك فوريت لايحه متمم قانون بودجه سال ۸۴ كل كشور راي مثبت دادند.
به گزارش خبرنگار همشهري فرهاد رهبر رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور كه اين لايحه را تقديم مجلس كرده است گفت: به دليل عدم تحقق برخي درآمدها و افزايش برخي هزينه هاي بودجه در سال ۸۴ با كسري بودجه مواجه خواهيم بود.وي افزود: در بودجه دستگاه هاي حاكميتي بخصوص آموزش و پرورش، دفاع، بهداشت، آموزش عالي و پرداخت يارانه با مشكل مواجه هستيم.
وي تصريح كرد: به رغم اين كه براي برخي دستگاه ها نظير آموزش و پرورش ۹۰درصد بودجه تخصيص داده شده اما آنها در پرداخت حقوق كاركنان خود در آذرماه با مشكلات روبرو شده اند.رهبر اظهار داشت: عدم تحقق درآمدها تا پايان سال نزديك به ۳ هزار ميليارد تومان است و هزار ميليارد تومان از اين عدم تحقق مربوط به تحقق نيافتن درآمد مالياتي كشور از شركت هاي دولتي است.
وي گفت: زماني كه دولت نهم مصدر امور را تحويل گرفت در ۶ ماهه اول سال هيچ يك از اقلام هزار ميليارد تومان مذكور محقق نشده تا اينكه با تمهيدات انديشيده شده دولت نزديك به ۴۰۰ ميليارد تومان از اين مقدار تاكنون محقق شده  است.وي تصريح كرد: بودجه سال ۸۴ بدون توجه به عملكرد بودجه دستگاه ها در سال ۸۴ تنظيم و تدوين شده است.
اين موضوع باعث شده كه امروز مواجه با كسري نسبتاً زياد در بهداشت، آموزش و پرورش، آموزش عالي و پرداخت يارانه باشيم.رهبر افزود: آموزش و پرورش از همان ابتداي سال ۸۴ به دليل تخصيص ۵۰۰ ميليارد تومان به كسري بودجه سال ۸۳ با هزار ميليارد تومان كسري بودجه مواجه شده است لذا تعميم ۲۰درصد حق جذب معلمان به كاركنان آموزش و پرورش نيز باعث كسري ۴۰۰ ميليارد توماني به بودجه آموزش و پرورش شده است.وي گفت: در سال ۸۴ آموزش و پرورش ۳۳۰۰ ميليارد تومان كسري بودجه دارد.
رهبر اظهار داشت: اگر تا پايان ماه، اين متمم تصويب نشود چون حدود صددرصد اعتبارات آموزش و پروش تخصيص يافته، در بيشتر استانهاي كشور براي پرداخت معلمان دچار مشكل خواهيم شد.
وي عوارض ناشي از تصويب نشدن اين لايحه تا تاريخ مذكور را شامل پرستاران، كاركنان بخش بهداشت و يارانه ها در بخش كشاورزي برشمرد و گفت: اميدواريم اين لايحه زودتر بررسي و تصويب شود.در صورت تصويب ماده واحده اين لايحه به منظور تامين كسري اعتبارات هزينه اي دستگاه هاي اجرايي در زمينه پرداخت بهنگام حقوق و مزاياي عيدي ديون سالهاي گذشته و ساير هزينه هاي پرسنلي كاركنان مشاغل و بازنشسته و تامين كسري يارانه ها اجازه داده مي شود برخي از تبصره هاي بودجه اصلاح شود.
تصويب يك فوريت
طرح اصلاح كميسيون تلفيق
در جلسه علني روز گذشته مجلس همچنين دوفوريت طرح اصلاح  بندهاي ۱ و ۲ ماده ۲۱۳ آيين نامه داخلي مجلس مطرح كه نمايندگان به يك فوريت طرح مذكور راي مثبت دادند.براساس اصلاحات مورد نظر در طرح مذكور قرار شد اصلاح بند يك و دو ماده ۲۱۳ آيين نامه داخلي مجلس به اين ترتيب صورت گيرد كه به ۹ نفر از كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات و سه نفر از كميسيون هاي تخصصي (به غير از كميسيون هاي تحقيق و تدوين آيين نامه داخلي مجلس) را كميسيون هاي تخصصي انتخاب و به هيات رئيسه مجلس معرفي مي كنند و ماموريت اين كميسيون تا تصويب نهايي قانون برنامه توسعه و يا لايحه بودجه سالانه كل كشور ادامه مي يابد.
شهرداري ها موظف
به حفظ حريم شهرها شدند
براساس مصوبه ديروز نمايندگان مجلس همچنين هرگونه حفاظت از حريم به استثناي شهرك هاي صنعتي، به عهده شهرداري ها است و ساخت و ساز غيرمجاز در اين حريم تخلف محسوب مي شود.
در ادامه رسيدگي به گزارش شور دوم كميسيون عمران در مورد لايحه تعاريف محدوده و حريم شهر، روستا و شهرك و نحوه تعيين آنها و براساس تصويب ماده ۲ آن، حريم شهر عبارت است از قسمتي از اراضي بلافصل پيرامون محدوده شهر كه نظارت و كنترل شهرداري در آن ضرورت دارد و از مرز تقسيمات شهري تجاوز ننمايد.
به منظور حفظ اراضي لازم و مناسب براي توسعه موزون شهرها با رعايت اولويت حفظ اراضي كشاورزي، باغات و جنگل ها هرگونه استفاده براي احداث ساختماني و تاسيسات در داخل حريم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح هاي جامع و هادي امكان پذير خواهد بود. نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تاسيسات كه به موجب طرح ها و ضوابط مصوب در داخل حريم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حريم به استثناي شهرك هاي صنعتي كه در هر حال از محدوده قانوني و حريم شهرها و قانوني شهرداري ها مستثني مي باشند
به عهده شهرداري است و هرگونه ساخت وساز غيرمجاز در اين حريم تخلف محسوب و با متخلفين طبق مقررات رفتار خواهد شد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بررسي جزئيات دوفوريت طرح اصلاح ماده ۱۴۳ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و اصلاح ماده ۶۹ قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت با حذف آزمون ادواري موافقت كرد.
نمايندگان با ۱۴۹ راي موافق براي جلوگيري از تبعيض و رعايت حقوق شهروندان در سراسر كشور مقرر كردند براساس بند ب ماده ۱۴۳ قانون برنامه چهارم توسعه و همچنين آزمون ادواري براي استخدام نيروي انساني در دستگاه هاي دولتي و نهادهاي عمومي را حذف كردند اين طرح از سوي ۲۷ نماينده ارايه شده بود.

با حضور رئيس دفتر مقام معظم رهبري:
مراسم توديع و معارفه نماينده ولي فقيه در سپاه برگزار شد
مهر:مراسم توديع و معارفه نماينده ولي فقيه در سپاه، صبح ديروز با حضور محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري در ستاد مشترك سپاه برگزار شد.
محمدي گلپايگاني در اين مراسم با اشاره به سوابق موحدي كرماني گفت: امروز ما شاهد آن هستيم سرداري از سپاه مي رود و سرداري ديگر جايش را در سپاه مي گيرد.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري با بيان اين مطلب افزود: آقاي موحدي كرماني شخصي است كه سپاه را به خوبي مي شناخت و با تجارب و زهد و تقوا توانست در اين نهاد مهم تاثيرات بسزايي بگذارد.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري كه در مراسم توديع موحدي كرماني و معارفه علي سعيدي نماينده جديد ولي فقيه در سپاه سخن مي گفت، افزود: سعيدي چهره اي است كه براي همه شناخته شده است و اكنون بار سنگين نمايندگي ولي فقيه در سپاه را بر دوش مي كشد. من از فرماندهي كل سپاه مي خواهم همچون گذشته كه همكاري بسيار خوبي با آقاي موحدي كرماني داشتند با آقاي سعيدي نيز داشته باشند تا سپاهي قدرتمند از هر لحاظ نسبت به گذشته داشته باشيم.در اين مراسم سرلشگر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز با اشاره به انتصاب سعيدي به عنوان نماينده جديد ولي فقيه در سپاه گفت:فرماندهي سپاه نيروي نظامي را هدايت مي كند و نمايندگي ولي فقيه دانايي را در ميان نيروهاي نظامي ترويج مي كند. سرلشگر فيروزآبادي اظهار داشت: نماينده ولي فقيه در سپاه بايد دو مقصود را پيگيري كند. اول بينش ديني عميق و دوم خط رهبري و ولايت فقيه.
فيروزآبادي چارچوب كار نمايندگي رهبري در هر نهادي را چشم انداز بيست ساله نظام عنوان كرد و اضافه كرد: نماينده ولي فقيه در سپاه بايد نسبت به گذشته تلاش بيشتري داشته باشد تا به اين هدف و اهداف ديگر دست پيدا كنيم.

وزير كشور از ارتقاي ميزان محبوبيت ناجا
در سطح جامعه خبر داد
ايرنا: وزير كشور در حاشيه مراسمي كه به منظور معارفه جانشين جديد فرماندهي كل قوا در نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، از ارتقاي ميزان محبوبيت ناجا در سطح جامعه خبر داد.مصطفي پورمحمدي در جمع خبرنگاران در مركز فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، افزايش رضايتمندي شهروندان از عملكرد نيروي انتظامي را نتيجه اصلاحات ساختاري صورت گرفته در اين نيرو و پاسخگويي و تعامل مناسب با نمايندگان افكار عمومي ارزيابي كرد.وزير كشور گفت: در شرايطي كه طي سالهاي گذشته ميزان نارضايتي از اين نيرو بين۲۵ تا ۳۰ درصد بود، هم اكنون اين رقم به كمتر از ۱۰درصد كاهش يافته است.وي افزود: در ۹ ماه امسال از ۲۴ ميليون گزارش و ارتباط مردمي كه با پليس۱۱۰ صورت گرفته است، حدود هشت ميليون آن گزارشها و همكاريهاي اطلاعاتي مردمي بوده است.پورمحمدي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا كه از وي درخصوص ميزان بودجه اي كه اين نيرو براي پاسخگويي صحيح، به موقع و كامل به همه وظايف قانوني خود نياز دارد، گفت: انتظار داريم نمايندگان محترم مجلس با افزايش ۱۵درصدي بودجه اين نيرو براي سال آينده موافقت كنند.

فهرست اموال احمدي نژاد منتشر شد
فردا: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در اجراي اصل ۱۴۲ قانون اساسي، فهرست اموال خود را به رئيس قوه قضاييه اعلام كرد. فهرست اموال رئيس جمهور به شرح ذيل است:
۱- يك باب منزل مسكوني به مساحت ۱۷۵ متر و ۱۲۷ متر مربع زيربنا، ۴۰ سال سابقه ساخت در منطقه نارمك تهران۲- حساب جاري بانك ملت شعبه دانشگاه علم و صنعت ايران براي دريافت حقوق از دانشگاه۳- حساب جاري بانك ملي شعبه وزارت كشور مربوط به دوره استانداري اردبيل كه در حال حاضر موجودي ندارد.۴- يك دستگاه اتومبيل پژو ۵۰۴ مدل ۱۹۷۷ سفيدرنگ ۵- دو خط تلفن ثابت شهري

توافق مقدماتي سفر رئيس انرژي اتمي
روسيه به تهران آذرماه حاصل شده بود
ايسنا: خبرگزاري اينترفكس گزارش داد، توافق مقدماتي براي سفر رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه به ايران اوايل دسامبر ۲۰۰۵ (آذرماه) حاصل شده است.
به گزارش خبرگزاري اينترفكس، سرگئي نويكوف، سخنگوي سازمان انرژي اتمي روسيه (روس اتم) بار ديگر اظهار داشت، سرگئي كري نيكو، رئيس اين سازمان در ماه فوريه ۲۰۰۶ براي انجام ديداري كاري به تهران سفر مي كند.
اين گزارش حاكي است، توافق مقدماتي براي سفر كري نيكو به ايران در نشست وي با سفير ايران در مسكو كه اوايل دسامبر سال گذشته ميلادي صورت گرفت، حاصل شده بود.

ديدگاه رئيس جمهوري در خصوص حقوق بشر و هولوكاست:
صهيونيزم، فاشيزم جديد است
011805.jpg
ايلنا: محمود احمدي  نژاد؛ رئيس  جمهوري در پاسخ به سئوالات تعدادي از شهروندان درباره ديدگاه وي در باب حقوق بشر و همچنين جنجال تبليغاتي غرب درباره طرح سئوال وي درخصوص هولوكاست، نظرات خود را مطرح كرد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه ديدگاه شخصي تان درباره حقوق بشر چيست و آيا موافق ديالوگ با اروپا در باب حقوق بشر هستيد، گفت: من در باب حقوق بشر، ديدگاه شخصي و اختراعي ندارم و ديدگاه مكتبي ما هم روشن است. حقوق بشر براي ما يك ابزار تبليغاتي نيست، بلكه حقوق بشر با تعريف ديني  اش براي ما نه فقط اهميت، بلكه قداست هم دارد و حتماً مهم است. اما مسئله گفتگو در اين باب با ديگران، با آن هم موافقيم و بلكه ما اصلاً مدعي هستيم، آن هم نه فقط گفت  وگو با چند كشور خاص و با اهداف سياسي و تبليغاتي، بلكه من معتقدم كل جهان بايد با يكديگر در اين باب، كاملاً صادقانه و مستدل و از موضع برابر، سخن بگويند.
احمدي نژاد در جواب به اين سئوال كه اظهارات شما در باب سابقه تاريخي غرب و يهود و موضوع «هولوكاست»، صف بندي جهاني ميان موافقان و مخالفان را ايجاد كرده است، به نظر خودتان چرا طرح يك سئوال، اين  قدر سروصدا كرد گفت: عصبانيت و واكنش خشن مخالفين، به نظر من پرده  هاي زيادي را كنار زد. بنده سه نكته را با افكار عمومي جهان، طرح كردم:
اول آن كه بين صهيونيزم و يهوديت، تفكيك بايد كرد. چون يهوديان در سرزمين  هاي اسلامي همچون ايران و فلسطين و... هميشه در امنيت و آسايش زيسته  اند و آزادي مذهب داشته، دارند و خواهند داشت ولي صهيونيزم، خودش يك ايدئولوژي غربي و يك ايده استعماري است كه با اهداف سكولاريستي و روشهاي فاشيستي، توسط انگليسي  ها در منطقه تأسيس شد و در حال حاضر با كمك و هدايت مستقيم آمريكا و بخشي از اروپا، مسلمانان را كشتار مي كند.
ديگر اين كه بنيان تاريخي كه براي مشروعيت صهيونيزم، ساخته  اند مسئله قتل عام يهوديان به دست ارتش آلمان است كه در مورد تعداد اين قربانيان، دو ديدگاه رسمي و غيررسمي در خود اروپا وجود دارد ولي هيچ وقت به بحث آزاد علمي گذاشته نشده است و تبديل به يك خط قرمز و اسطوره غيرقابل بحث شده است. البته ديدگاه ما آن است كه جان انسان  ها از هر قوم و نژاد و دين محترم است.
و بالاخره نكته سوم آن است كه اگر در اين نقل تاريخي، هيچ مبالغه  اي هم نباشد و واقعاً همين تعداد يهودي را هم كشته باشند، چرا انتقامش را از مسلمانان مي گيرند؟ چرا خود اروپا كه عامل جنايت بوده، هزينه اش را نپردازد؟ و يك سئوال مهم كه بايد دولتها و رسانه هاي غرب پاسخ اش را به وضوح بدهند اين است كه آنها آن روز چه جناياتي كردند كه امروز صهيونيست  ها نمي  كنند؟ صهيونيزم، اصلاً يك فاشيزم جديد است.
اتفاقاً يهود ستيزي يك سنت قديمي در خود اروپا بوده است والا در جهان اسلام، همواره يهودي  ها راحت بوده  اند. سئوالي به ذهنم خطور كرد كه حالا مطرح مي كنم: آيا فكر نمي كنيد كه يك هدف مهم از ايجاد رژيم ساختگي «اشغالگر قدس» و كوچ دادن يهوديان اروپا به آنجا ،به نوعي ادامه همان يهودستيزي در اروپابوده باشد، يعني هدفشان اخراج يهودي  ها از اروپا و نوعي پاكسازي قومي و مذهبي بوده است. منتهي بهترين راه براي حذف يهودي  ها از كل اروپا همين ساختن يك اردوگاه يهودي در منطقه اسلامي بوده است تا با يك تير، دونشان بزنند. يعني هم يهودي  ها را از اروپا بيرون بريزند و هم با مظلوم نمايي به نام يهود در قلب جهان اسلام يك زائده اروپايي با ماهيت صهيونيستي و ضداسلامي ايجاد كنند؟ آيا به نظر شما اين سئوال مهمي نيست؟ از همه كساني   كه در اين خصوص ادعايي دارند، بخواهيد كه به اين سئوال جواب بدهند.

تأكيد رئيس جمهوري بر تقويت
بيشتر روابط ايران و پاكستان
ايرنا: محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري در ديدار خداحافظي سفير پاكستان با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران و پاكستان دو متحد قديمي در منطقه بوده اند، بر تقويت روابط خوب تهران - اسلام آباد در آينده تأكيد كرد.
رئيس جمهوري در اين ديدار كه ديروز در نهاد رياست جمهوري انجام شد، با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو كشور تصريح كرد: هيچ فاصله اي ميان دو دولت و دو ملت ايران و پاكستان وجود ندارد و ظرفيتهاي بسياري در عرصه هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و منطقه اي مردم ما را به هم پيوند داده است.
احمدي نژاد، اشتياق دولت و ملت ايران براي كمك به آسيب ديدگان زلزله اخير پاكستان را خاطرنشان ساخت و گفت: ما در مشكلات، غم ها و سختيهاي مردم پاكستان شريك هستيم.
رئيس جمهوري با اشاره به ديدار خود با رئيس جمهوري پاكستان در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد و اجلاس سران كشورهاي اسلامي، آمادگي تهران را براي گسترش مناسبات با اسلام آباد در تمام سطوح اعلام كرد.
اقبال احمدخان سفير پاكستان در تهران نيز در اين ديدار گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران را مورد تأكيد قرار داد.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح خبر داد:
بررسي علل سقوط هواپيما خاتمه يافت
نتايج اين بررسي در روزهاي آينده به سازمان قضايي نيروهاي مسلح اعلام مي شود
011931.jpg
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به خاتمه يافتن بررسي هاي انجام شده در رابطه با علل سقوط هواپيماي سي - ۱۳۰ گفت: قرار است ظرف روزهاي آينده نتايج اين بررسي به سازمان قضايي نيروهاي مسلح اعلام شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، سرلشكر حسن فيروزآبادي ديروز در حاشيه مراسم معارفه نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران درخصوص نتايج كار تيم كارشناسي سانحه سقوط هواپيماي سي - ۱۳۰ در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آنچه مسلم است افراد اعزامي  به رزمايش عاشقان ولايت در قالب يك يگان نظامي  اعزام شدند و از لحظه حركت به سوي رزمايش جزو نيروهاي رزمايش محسوب مي شوند.
فيروزآبادي با بيان اين كه ستاد كل نيروهاي مسلح در جلساتي نظرات كارشناسي خود را به بنياد شهيد اعلام كرده است، تصريح كرد: طبق قانون، اين بنياد شهيد است كه نظر نهايي درباره جانباختگان را اعلام مي كند.
وي درخصوص تأخير در اظهار نظر بنياد شهيد تصريح كرد: اين تأخير نيست، بلكه اين مسئله در حال طي روال اداري و قانوني خود است.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اين كه بايستي همگي تابع قانون باشيم، خاطر نشان كرد: به دنبال اين هستيم كه حق اين نيروهاي فعال كه به منظور ارايه اقتدار كشور در رزمايش شركت كردند به شايستگي ادا شود.
فيروزآبادي در پاسخ به سئوالي درخصوص اخباري مبني بر پاك شدن بخشي از نوار مكالمات بين خلبان و برج مراقبت گفت: صد ثانيه سكوت در نوار ضبط شده وجود دارد، ولي اين به معناي پاك شدن نوار نيست، بلكه در مكالمات قبل و بعد از اين بخش سكوت موجود است.
همچنين فيلم حركت هواپيما و نقاط حركت هواپيما وجود دارد و قابل بررسي است.
وي همچنين گفت: هر خلباني در زمان ورود به هواپيما از نظر فني و پروازي هواپيما را مورد بررسي قرار مي دهد و اشكالات فني را عنوان مي كند و خلبان بابك گوهري نيز اشكالات فني را قبل از پرواز متذكر شده بود و با رفع اين اشكالات، هدايت هواپيماي سي -۱۳۰را به عهده گرفته بود.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اين كه چرا از مردم به خاطر وقوع اين سانحه عذرخواهي نشده است، گفت: پس از تحقيقات و اعلام نتايج كارشناسي بايد مقصر اصلي به مردم معرفي شود و در اين صورت مقصر اصلي بايد از مردم عذرخواهي كند.
فيروزآبادي بر لزوم دقت در بررسي هاي علل سانحه سقوط هواپيماي سي- ۱۳۰ تأكيد كرد و گفت: نمي توان در اين مورد زمان تعيين كرد، ولي ما به مردم اطمينان مي دهيم كه اين سانحه دلخراش با گذشت زمان دچار فراموشي نشود.
وي با اشاره به خاتمه يافتن بررسي هاي انجام شده در اين رابطه گفت: قرار است در ظرف روزهاي آينده نتايج اين بررسي به سازمان قضايي نيروهاي مسلح اعلام شود.
جلسه مجلس براي پيگيري مسائل جانباختگان سقوط هواپيما
جلسه اين هفته كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي  براي پيگيري مسأله رفاهي و مالي خانواده شهداي سانحه هوايي
سي-۱۳۰ با حضور مسئولاني از ارتش جمهوري اسلامي، ستاد كل نيروهاي مسلح، وزارت دفاع و نيز مديران عامل خبرگزاري هاي جمهوري اسلامي  ايران(ايرنا)، دانشجويان ايران (ايسنا)، فارس و مسئولاني از صدا و سيما كه در اين حادثه جمعي از پرسنل شان پركشيده اند، برگزار شد.به گزارش ايسنا در اين جلسه سردار عليرضا افشار، معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه درخصوص شهيد محسوب شدن جانباختگان سقوط هواپيماي سي-۱۳۰ گردش كاري تنظيم شده است، گفت:  طبق جمع بندي هاي صورت گرفته اين گردش كار به حضور مقام معظم رهبري براي دريافت نظر ايشان ارائه شده است.
دكتر عماد افروغ رئيس كميسيون فرهنگي نيز در جمع بندي مسائل مطرح شده در اين جلسه با مثبت ارزيابي كردن آن گفت: قرار شد وزارت دفاع به وزارت ارشاد نامه اي بنويسد و گزارشي را درخصوص تجهيزات همراه خبرنگاران، عكاسان و گروه هاي خبري جهت جبران خسارات، دريافت كند و نيز قرار شد وزارت ارشاد درخصوص مسأله استخدام خبرنگاران شهيد ايرنا و ساير دستگاه ها درخصوص حل مسائلي از اين قبيل در حوزه هاي خودشان پيگيري هاي لازم را انجام دهند تا وضعيت استخدامي آنها روشن شود.وي از سردار افشار كه روشن شدن مسأله شهادت جانباختگان حاضر در هواپيما را دنبال مي كند، تشكر كرد.
رئيس كميسيون فرهنگي اظهار اميدواري كرد كه لايحه اي از سوي دستگاههاي مربوطه به مجلس درخصوص نحوه برخورد با چنين حوادثي ارائه شود تا در اين قبيل موارد حتي الامكان مديريت مناسبتري صورت گيرد.
از سوي ديگر، پيرموذن نماينده اردبيل در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با مهر درخصوص طرح استيضاح وزير دفاع نيز گفت: فرياد ما براي استيضاح وزير دفاع پاسخگويي به كشوري بود كه عزادار بود و طرح اين استيضاح باعث شد كه اهرم هاي نظارتي مجلس به شكل تذكر، سئوال و تحقيق و تفحص فعال شود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |