هارلي در چين
باد را نمي توانيد حس كنيد، ارتعاش را نمي توانيد حس كنيد، حتي متوجه نمي شويد كه داريد پرواز مي كنيد. اين را يكي از جوانان چيني شيفته موتورسيكلت مي گويد كه قصد دارد اولين هارلي داويدسون خود را از اولين شعبه فروش موتورهاي هارلي داويدسون در چين خريداري كند.به گزارش آسوشيتدپرس ماه گذشته شركت هارلي داويد سون كه مركزيت آن در ميلواكي ايالات متحده آمريكا قرار دارد، اولين نمايشگاه و فروشگاه خود را در قلب پكن افتتاح كرد. اين فروشگاه به وسعت 168 متر مربع در منطقه اي قرار دارد كه كشاورزان هنوز محصول خود را با گاري در خيابان جابه جا مي كنند.ورود هارلي داويدسون به بازار چين با 3/1 ميليارد نفر جمعيت و اقتصاد رو به رشد با اميدهاي بزرگي براي آن شركت همراه است، اما انتظار مي رود كه نفوذي تدريجي در اين بازار داشته باشد و بزرگترين مانع آن در حال حاضر، قوانين سفت و سخت رانندگي در شهرهاي بزرگ چين است. مشكل بزرگ ديگر اين شركت قيمت است. موتورهاي هارلي داويدسون در چين بين 12 هزار تا 37 هزار و 450 دلار ارزش دارند، در حالي كه متوسط درآمد در شهرهاي چين 2 هزار و 200 دلار در سال است.
|
|
چراغ هاي جلو به كارخانه باز مي گردند
يك شركت سازنده چراغ هاي جلوي اتومبيل، بيش از 60هزار دستگاه از اتومبيل هاي چندين كارخانه خودروسازي را براي تعويض چراغ جلو به كارخانه فراخوانده است.
شركت Pro- A Motors ناچار شده است 61 هزار و 944 دستگاه آكورا، بي ام و، كاديلاك، شورولت، دوج، فورد، GMC، هوندا، ايسوزو، جيپ، لكسوس، مزدا، مرسدس بنز، ميتسوبيشي، نيسان، پونتياك، ساترن، تويوتا و فولكس واگن را كه در آمريكاي شمالي به فروش رسيده اند به علت فقدان رفلكتورهاي جانبي كه طبق استانداردهاي اداره ايمني بزرگراه هاي ايالات متحده وجود آنها ضروري است، به كارخانه خود فرا بخواند.
هدف تازه
شركت خودروسازي نيسان اين بار خانواده ها را نشانه گرفته است. تبليغات تازه اين شركت كه مبلغي در حدود 50 ميليون دلار هزينه برداشته، حول ميني ون نيسان به نام Quest دور مي زند. اين ميني ون كه دو سه سالي است در بازار وجود دارد و بد نفروخته(40هزار و 357 دستگاه در سال 2005 در ايالات متحده) طبق روال معمول نيسان، زنان را به عنوان مخاطب و مشتري بالقوه در نظر گرفته اما اين بار به عنوان يك ميني ون مناسب براي خانواده عرض اندام مي كند. نيسان اخيراً ميني ون Quest را طراحي مجدد كرده و عمده تغييرات آن در طراحي داخلي اتومبيل صورت گرفته است. البته عده اي به شكل و ظاهر عجيب و غريب طراحي داخلي آن انتقاد كرده اند.به گفته كلي هاميلتون، مدير بازاريابي Quest، كار روي تغيير طراحي داخلي براي مدل 2007 نيسان Quest بيش از 60 ميليون دلار هزينه برداشته است. هاميلتون مي گويد: به نظر من اگر بخواهيم واقع بين باشيم مي توانيم به فروش 40 هزار دستگاه بيشتر اميدوار باشيم، ما مثل هوندا و تويوتا مشتريان پرو پا قرصي نداريم كه بتوانيم به آنها اتكا داشته باشيم. وي مشتريان بالقوه را زنان 30 تا 45 سال خانه دار با درآمد حداقل 75 هزار دلار در سال مي داند.