پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۰ - Jun 1, 2006
از سوي گشت هاي سيار جمع آوري متكديان
گداي ميليونر دستگير شد
006084.jpg
گروه حوادث - با بررسي حساب بانكي گداي ۷۵ ساله اي كه در تهرانپارس از سوي گشت هاي سيار جمع آوري متكديان دستگير شده بود، مشخص شد وي علاوه بر يك آپارتمان شيك در شمال شرق تهران، يك حساب بانكي چند ده ميليون توماني نيز دارد.
بنا به اين گزارش هفته گذشته ماموران گشت سيار جمع آوري متكديان شهرداري تهران هنگام گشتزني، يك متكدي ۷۵ ساله به نام رجب را در تهرانپارس دستگير كردند.
در حاليكه مرد دستگير شده مدعي بود كه اصلا متكدي نبوده و فرد محترمي است كه اشتباها دستگير شده است، تحقيقات درباره وي آغاز شد.
اما در همان لحظات اوليه و در هنگام بازرسي بدني از وي، ماموران شهرداري متوجه شدند كه او به شدت مقاومت كرده و در صدد است چند دفترچه را از ديد آنها مخفي نگه دارد.
ماموران كه به شدت به موضوع مشكوك شده بودند، به بررسي اين دفترچه هاي بانكي پرداخته و با استعلام از بانك متوجه شدند كه وي مبالغ هنگفتي در حسابهاي بانكي خود دارد .در ادامه تحقيقات توسط ماموران شهرداري مشخص گرديد كه اين فرد علاوه بر داشتن دهها ميليون تومان پول در حساب بانكي خود، همچنين صاحب يك آپارتمان شيك در شمال شرق تهران است.
سيد نجم الدين محمدي، مدير كل آسيب هاي اجتماعي شهرداري تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: بعد از تحقيقات انجام شده درباره اين مرد متكدي مشخص شد اين گدا داراي منزل مسكوني و از بزهكاران و سابقه داران حرفه اي بوده نيز معلوم گرديد كه او كه يكي از خلافكاران سابقه دار است از مدتي قبل به تكدي گري پرداخته است و از اين راه به ثروت ميليوني دست پيدا كرده است.

صندلي اتوبوس شركت واحد آخرين مخفيگاه مامور قلابي
006081.jpg
گروه حوادث - متهمي  كه با عنوان جعلي مامور در مناطق جنوب و جنوب غرب تهران اخاذي مي كرد، از سوي ماموران گشت دژبان كل ناجا در خيابان انقلاب شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ مهدي يوسفي جانشين رئيس كلانتري ۱۴۸ انقلاب در خصوص نحوه شناسايي و دستگيري اين متهم، گفت: ساعت ۴۰:۸ صبح چهارشنبه ماموران گشت دژبان كل ناجا در محدوده خيابان انقلاب در حال گشت زني بودند كه ناگهان با شخصي كه به شدت فرد ديگري را به دنبال خود مي كشيد مواجه شدند. اين در حالي است كه اين شخص به محض مشاهده ماموران گشت از محل متواري شده و بلافاصله به داخل اتوبوس شركت واحد در ايستگاه پناه برد. ماموران پليس با ديدن اين صحنه و با احتمال وقوع سرقت از سوي شخص متواري، وي را تعقيب كرده كه سرانجام او را در پشت يكي از صندلي هاي اتوبوس شناسايي و دستگير كردند.
در اين ميان دو تن نيز به عنوان شاكي در خصوص اقدام به اخاذي از سوي اين شخص به محل كلانتري ۱۴۸ انقلاب شكايت كردند.
شاكيان در اظهارات خود به پليس اعلام كردند: صبح پنج شنبه در حال عبور از خيابان انقلاب بودند كه ناگهان متهم به سمت آنها آمده و خود را سرهنگ نيروي انتظامي معرفي كرد. اين در حالي است كه پس از اعلام سمت خود، بلافاصله به قصد اخاذي دست يكي از شاكيان را گرفته و به شدت به دنبال خود كشيد اما زماني كه ماموران گشت را مشاهده كرد از ترس شناسايي از محل متواري شد.
اين متهم با هويت «علي» ۴۰ ساله كه از حدود دو هفته پيش به تهران عزيمت كرده است، در بازجويي ها به ۱۲ فقره اخاذي با عنوان جعلي سرهنگ نيروي انتظامي  در «ميدان انقلاب» ، «راه آهن» ، «باقرشهر» و همچنين اردبيل اعتراف كرد. اين در حالي است كه يك دستگاه خودروي پيكان متهم نيز كشف و در اختيار ماموران كلانتري انقلاب قرار گرفت.
در تحقيقات تكميلي همچنين مشخص شد: يكي از شاكيان حامل ۴ ميليون و سيصد هزار تومان وجه نقد و چك بانكي بوده است.
سرهنگ يوسفي با بيان اين كه اين متهم در اخاذي هاي خود وسايل با ارزش مالباختگان را به سرقت مي برد، گفت: در بازرسي از اين متهم كه با لباس شخصي و تحت عنوان سرهنگ نيروي انتظامي  اخاذي مي كرد هيچ گونه سلاح، بي سيم و يا دستبندي كشف نشد. وي افزود: اين متهم جهت ادامه تحقيقات به پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع خواهد شد.

زن كيف قاپ همسر سارق مسلح بود
گروه حوادث - با دستگيري زن كيف قاپي كه به سرقتهاي ميليوني در شمال تهران دست زده بود، مشخص شد وي يك زن معتاد ومسن است كه حتي توانايي راه رفتن هم ندارد.
به گزارش همشهري هفته گذشته مردي با مراجعه به شعبه سوم دادسراي جنايي تهران مدعي شد كيف دستي وي كه حاوي۵ ميليون تومان تراول چك بوده، از داخل خودروي پژو۴۰۵ وي به سرقت رفته است.
با گزارش پرونده به پليس آگاهي، كارآگاهان با اعلام شماره چك ها از مسئولان بانكها خواستند در صورت مراجعه سارق، موضوع را به پليس اطلاع دهند. در حالي كه بررسي ها در اين باره ادامه داشت مسئولين يكي از بانكهاي تهران در تماسي با پليس آگاهي اعلام كرد مرد جواني براي نقد كردن چكهاي مسافرتي به بانك مراجعه كرده است. با گزارش موضوع كارآگاهان پليس به سرعت در محل حاضرشده و مرد جوان كه محمدرضا نام داشت را دستگير كردند، محمدرضا در جريان بازجويي ها گفت: چكها را از زني به نام مريم معروف به طلا گرفته است. با اين اعترافات، بازپرس پرونده دستور دستگيري اين زن ۵۵ ساله كيف قاپ را صادر كرد. به اين ترتيب با توجه به آنكه احتمال فرار اين زن وجود داشت، پاتوق هاي وي تحت نظر قرار گرفت و در نهايت زماني كه او قصد سوار شدن به يك خودروي مدل بالا را داشت از سوي پليس بازداشت شد، اما مشخص شد كه بر خلاف تصور اوليه او يك زن مسن و بيمار است كه حتي نمي تواند به درستي راه برود.
اين زن در مورد شگرد هاي سرقت خود به كارآگاهان گفت: بعد از سرقت تراول چكها با آژانسهاي محلمان تماس گرفته و با بيان اينكه من فردي مسن هستم از رانندگان آژانس مي خواستم چكهايم را نقد كنند و آنها نيز به خاطر ترحم و گرفتن كرايه، اين كار را برايم انجام مي دادند و به اين ترتيب هر بار بعد از انجام كيف قاپي و يا سرقت از مسافران در شمال تهران به راحتي چكهاي مسروقه را نقد كردم. وي درباره شيوه سرقت ها گفت: شگرد كارم اين بود كه پس از سوار شدن به خودروهاي مسافركش حواس راننده و مسافران را پرت كرده و هنگامي كه آنها متوجه نبودند اقدام به سرقت كيف پول آنها كرده و به سرعت فرار مي كردم.وي در ادامه با بيان اينكه تاكنون ۳ بار ازدواج كرده است گفت: آخرين بار با مردي كه ۲۰ سال از خودم كوچكتر بود و به خاطر ارتكاب چندين فقره سرقت مسلحانه متواري است ازدواج كردم و يك باند كيف قاپي و سرقت به راه انداختيم.

درخواست كمك براي شناسايي قاتل فراري
006078.jpg
گروه حوادث- پليس جنايي كرج با انتشار تصوير چهره نگاري شده يك قاتل مسلح، تلاش گسترده اي را براي دستگيري متهم آغاز كرد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس آگاهي كرج قرار گرفت كه ۲۹ اسفند ،۸۴ زماني كه مرد خريداري وارد يك فروشگاه لوازم يدكي در بلوار دانش آموز شد، با جسدخونين مرد جواني روبه رو شد كه كف مغازه اش افتاده بود.
مرد خريدار، از شدت ترس شروع به داد و فرياد كرد و از مردم و كسبه محل درخواست كمك كرد. با اطلاع موضوع به پليس جنايي و بازپرس ويژه قتل، مأموران در صحنه حادثه حضور يافتند. آنها در بررسي هاي مقدماتي متوجه شدند جسد متعلق به صاحب مغازه به نام كمال است كه ظاهرا قرباني يك سرقت مرگبار شده و با شليك گلوله به قتل رسيده است.
در ادامه تحقيقات از محل، چندتن از كسبه به مأموران گفتند ساعتي قبل مردي را ديده اند كه وارد مغازه شده است اما هيچ يك متوجه تيراندازي نشده اند. بنابراين اين احتمال كه عامل جنايت با استفاده از صداخفه كن دست به جنايت زده است قوت گرفت.
برپايه اين گزارش، با انتقال جسد به پزشكي قانوني، چهره فرضي قاتل مسلح توسط شاهدان و كسبه محل چهره نگاري شد و وي تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
اما هنگامي كه پس از گذشت سه ماه تحقيقات براي شناسايي و دستگيري متهم بي نتيجه ماند، بازپرس شعبه ۱۶ دادسراي جنايي كرج _ پوراحمدي- با صدور دستور قضائي براي انتشار تصوير چهره نگاري شده متهم از مردم درخواست كرد درصورتي كه قاتل خطرناك را شناسايي كردند، موضوع را به پليس ۱۱۰ و يا دادسراي كرج اطلاع دهند.

سارقان آمريكايي خودپرداز را از جا كندند
سايت تيپيكالي اسپنيش:سارقان آمريكايي دستگاه خودپرداز بانك سن خوزه را از جا كنده و ربودند.
بنا به اين گزارش، به دنبال حمله تعدادي از سارقان آمريكايي به يكي از بانك هاي سن خوزه ۱۰ هزار يورو به سرقت رفت. ماجرا از اين قرار بود كه سارقان با حمله به اين بانك، دستگاه خودپرداز آن را از ديوار كنده و به سرقت بردند. پليس سن خوزه آمريكا مبلغ داخل اين خودپرداز را ۱۰ هزار يورو تخمين زد .اين درحالي است كه احتمال مي رود موجودي آن بيشتر هم باشد. پس از وقوع اين حادثه، شش سارق در حال ارتكاب جرمي مشابه در يكي ديگر از خيابان هاي سن خوزه به دام افتادند كه احتمال دارد با سرقت اول در ارتباط باشند.

تعقيب طلافروش، سارقان را از ربودن
سيني طلا منصرف كرد
گروه حوادث - سارقان طلافروشي هنگامي كه متوجه شدند مرد طلافروش براي پس گرفتن سيني طلاجات آنها را تعقيب مي كند، با انداختن سيني قصد فريب دادن طلافروش را داشتند، اما هوشياري طلافروش باعث دستگيري آنها شد.
روز گذشته در پي تماسي با مركز فوريت هاي پليس ،۱۱۰ ماموران كلانتري ۱۱ «سعدي» شهركرد از وقوع سرقتي از يك طلافروشي اطلاع پيدا كرده و بلافاصله عازم محل حادثه شدند. با حضور كارآگاهان پليس مشخص شد لحظاتي قبل، دو مرد سارق وارد مغازه طلافروشي شده و بعد از آن كه تقاضاي ديدن سيني طلا را كرده اند، در يك فرصت با برداشتن آن اقدام به فرار كرده اند، اما مرد طلافروش با خروج از مغازه به سرعت به تعقيب سارقان پرداخته است و سارقان كه متوجه شده بودند مرد طلافروش آنها را تا به دست آوردن طلاهايش رها نمي كند سيني طلاي وي را انداخته و فرار كرده اند.هنگامي كه مرد طلافروش با گمان اين كه سيني طلا را پس گرفته است از تعقيب آنها منصرف شده، متوجه سرقت مقداري از طلاها شده و به اين ترتيب موضوع را به پليس ۱۱۰ اطلاع داده است، كه ماموران پليس وارد عمل شده و پس از گذشت سه ساعت موفق به شناسايي دو سارق شدند.

مادربزرگ آمريكايي نوه اش را سه سال
در سگداني حبس كرد
دنور كانال: يك پيرزن آمريكايي كه به مدت سه سال نوه اش را در سگداني انداخته بود، دادگاهي مي شود.
بنا به اين گزارش، يك پيرزن ۶۱ ساله اهل ايالت كلرادو آمريكا كه به عنوان مشاور در يك ندامتگاه نوجوانان در كامرسي سيتي كار مي كرد، مدت سه سال، روزانه ۱۱ ساعت نوه اش را در يك سگداني كوچك حبس مي كرد. مادر اين پسربچه ۱۳ ساله، سالها پيش به علت سرطان فوت كرده و پدرش نيز به طرز مشكوكي جان باخته بود و به اين ترتيب وي نزد مادربزرگش كاندرلاريو زندگي مي كرد. مادربزرگ نيز كه هر روز ساعت ۴ بعدازظهر به محل كار خود مي رفت پسربچه را داخل سگداني يك متري انداخته و ۱۱ ساعت بعد كه از كار بازمي گشت او را آزاد مي كرد. كاندرلاريو ۶۱ ساله به اتهام كودك آزاري دستگير شده و هم اكنون با قرار وثيقه ۱۰۰ هزار دلاري تا روز دادگاه آزاد است.

سارقان، موتورسيكلت هاي اوراقي را به افغانستان مي بردند
با دستگيري اعضاي يك باند سرقت موتورسيكلت در كاشان مشخص شد سارقان موتورسيكلت ها را پس از اوراق كردن به افغانستان منتقل مي كردند.
به گزارش معاونت آگاهي ناجا، در پي افزايش سرقت موتورسيكلت در شهرستان كاشان ماموران اداره مبارزه با سرقت تلاش گسترده اي را براي شناسايي و دستگيري عاملان سرقت ها آغاز نمودند.
به اين ترتيب با انجام مراقبت هاي غير محسوس در سطح شهر كاشان، دو سارق افغاني دستگير شدند.
دربازجويي از سارقان افغاني آنها اعتراف كردند كه تاكنون حداقل ۱۰ دستگاه موتورسيكلت را از كاشان سرقت كرده و پس از اوراق نمودن اين موتورسيكلتها، وسايل آن را با جاسازي در برخي از خودروها به افغانستان منتقل كرده و در آنجا بار ديگر آنها را مونتاژ مي كرده اند.
با اعترافات اين سارقان، سه عضو ديگر باند نيز در گاراژي در قم دستگير شدند كه در مخفيگاه آنها ۸ دستگاه موتورسيكلت كه به طور ماهرانه اي اوراق شده و در صندوق هاي فلزي جاسازي شده بود كشف گرديد.
بررسي بر روي اين پرونده درخصوص ساير سرقت هاي اين باند ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |