دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۳ - Jun 19, 2006
ده تيم در انتظار صعود
امشب نوبت ماتادورهاست
توقف كروواسي در ايستگاه ژاپن
002202.jpg
گروه ورزشي- تيم ملي فوتبال ژاپن در دومين ديدار خود در رقابت هاي جام جهاني موفق شد تيم پرستاره كروواسي را با تساوي بدون گل متوقف كند.
تيم كروواسي كه در ديدار قبلي مقابل برزيل شكست خورده بود، براي شكست ژاپن پا به ميدان گذاشت تا بتواند شانس صعودش به دور بعدي را افزايش دهد.
اين تيم در نيمه نخست حملات زيادي را روي دروازه ژاپن تدارك ديد كه روي همين يورش ها به يك ضربه پنالتي در دقيقه ۲۲ رسيد. «سرنا» مامور زدن اين پنالتي شد كه شليك او توسط كاواگوجي دروازه بان ژاپن مهار شد. در نيمه دوم باز هم كروواسي توسط پرشو و كلاسنيچ چند موقعيت ديگر را نيز از دست داد و در نيمه دوم نيز گلي از خط دروازه ها عبور نكرد تا امتيازات اين بازي بين دو تيم تقسيم شود. در پايان اين بازي، هيده توشي ناكاتا از ژاپن به عنوان بهترين بازيكن ميدان برگزيده شد.
ژاپن در ديدار بعدي بايد به مصاف قوي ترين تيم اين گروه يعني برزيل برود و كروواسي با استراليا ديدار مي كند. با اين تساوي هركدام از اين دو تيم كه در بازيهاي نخست خود شكست خورده بودند اولين امتياز در جام جهاني را دشت كردند. امروز با انجام سه بازي از گروه هاي G و H تيم هاي حاضر در جام جهاني در گروه هاي هشت گانه هر كدام دو بازي خود را در دور مقدماتي به پايان مي برند. البته قبل از انجام بازيهاي سي  تا سي و دوم، صعود تعدادي از ۱۶ تيمي كه بايد در مرحله يك هشتم نهايي به ميدان بروند مشخص شده است.
آلمان و اكوادور از گروه يك، انگليس از گروه دوم، آرژانتين و هلند از گروه سوم، پرتغال از گروه چهارم از آن جمله اند.
اسپانيا در راه صعود
امروز از سه بازي پيش رو اسپانيا هم شانس بسياري دارد تا در صورت پيروزي مقابل تونس به جمع تيم هاي صعودكننده بپيوندد. ماتادورها در بازي نخست آنچنان روان و كوبنده دروازه اوكراين را به توپ بستند كه همگان باور داشتند اسپانياي جام جهاني آلمان تيم ديگري است. زدن چهار گل به اوكراين كار هر تيمي نبود. تازه اسپانيا در بازي اول خود از همراهي رائول گونزالس محروم بود وليكن با خط هافبكي پركار و دفاعي منسجم همه را انگشت به دهان ساخت. «تورس» از جمله مهاجماني بود كه در بازي با اوكراين نشان داد اعتماد «آراگونز» به او بي جهت نبود. تونس با «روژه لمه» فرانسوي در بازي با عربستان بسيار خوش اقبال بود كه در وقت هاي تلف شده از شكست گريخت. تونس را در بازي با اسپانيا مدعي اول صعود از اين گروه بهتر مي توان سنجيد، تيمي كه سومين حضور پياپي خود را تجربه مي كند.
توگو نردبان صعود سوئيس
سوئيس پس از تساوي روز نخست با فرانسه فاتح جام جهاني ،۹۸ امروز برابر «توگو» به ميدان مي رود. توگو برخلاف ساحل عاج و غنا در بازي با كره جنوبي تيم چهارم دوره پيش تيمي متوسط نشان داد. حتي بازگشت «اتوفيستر» هم نتوانست مانع از شكست اين تيم مقابل شاگردان ديك ادوكات شود. «توگو» مي تواند نردبان صعود سوئيس تلقي شود.
اوكراين براي آرامش و به فراموشي سپردن شكست سنگين مقابل اسپانيا به عربستان رسيد. عربستان در بازي با تونس در آخرين لحظات پيروزي را با تساوي عوض كرد.
اوكراين برخلاف مسابقات انتخابي جام  جهاني در حضور نخستين خود در بازي با اسپانيا كم فروغ ظاهر شد. اين كم فروغي حتي به شوچنكو هم سرايت كرد و اثري از او در بازي با ماتادورها نديديم.
بازي با عربستان فرصت ايده آلي براي شاگردان بلوخين و شوچنكو است تا جبران مافات كنند؛هرچند عربستان هم اميدهاي صعودش را در اين بازي مي جويد. المنتشري، دوخي، سليماني، قطحاني و الدوساري بهترين هاي عربستان در بازي با تونس بودند. سامي الجابر هم در اندك زمان حضورش در بازي با تونس تيز چنگي اش را به رخ كشيد، شايد هم «سزار ددياس پاكتا» امروز او را در تركيب اصلي قرار دهد.
برنامه بازي هاي امروز
ساعت ۳۰/۱۶: توگو _ سوئيس
ساعت ۳۰/۱۹: عربستان _ اوكراين
ساعت ۳۰/۲۳: اسپانيا _ تونس

نگاه
واقعيت همين بود
علي شاكري
تيم ملي فوتبال ايران با پذيرش دو شكست پياپي مقابل مكزيك و پرتغال از صعود بازماند تا تنها بازي باقيمانده اش با آنگولا بدل به يك بازي تشريفاتي شود.
واگذاري بازي به دو حريف پرسابقه تر در جام جهاني با بازيكناني تمام حرفه اي و ساختار فوتبال قوي تر امري طبيعي براي كارشناسان ورزش به شمار مي رود.
غيرطبيعي جلوه كردن اين دو باخت، دليلش به تفكرات غلطي برمي گردد كه واقعيت گريزي را به ورزش ما تحميل كرده اند. آنهايي كه به بهانه هاي مختلف مانع از انتقاد سازنده از اين تيم و كادر فني آن شدند و با حمايت هاي غيراصولي خود به بالا بردن توقعات مردم به موفقيت هاي احتمالي و كاذب تيم ملي در جام جهاني دامن زدند.
همانهايي كه اكنون هيچ پاسخ روشني براي اين ناكاميهاي طبيعي در فوتبال ندارند. براي آنهايي كه با موقعيت فوتبال ايران و جام جهاني آشنا بودند، با توجه به آنچه كه بر سر تيم ملي در راه بازي هاي تداركاتي رفت، اين نتايج بيانگر فاصله واقعي فوتبال ما با تيم هاي پيروز بود و چه بسا مي توانست نتيجه اي بدتر از اين هم رقم بخورد.
هنوز از خاطر نبرده ايم كه چگونه يك روزنامه نگار قديمي ۴۸ ساعت پس از صعود تيم ملي ايران به جام جهاني پس از طرح جذب يك مربي صاحب نام تر از برانكو در يك برنامه تلويزيوني در ظهر جمعه، شب هنگام در شبكه ديگر تلويزيون با جواب دندان شكني از سوي رئيس فدراسيون فوتبال مواجه شد و در اين ميان روزنامه هاي ورزشي بمانند كه هر كدام با طرح گوشه اي از مشكلات با چوب ديگري نواخته شدند. واقعيت فوتبال ايران همين بود كه در جام جهاني ديديم، اگر غير از اين مي شد، بايد شگفت زده مي شديم.

شكست تيم ملي واليبال استراليا مقابل جوانان ايران
گروه ورزشي_ تيم ملي واليبال استراليا در نخستين بازي از پنج بازي تداركاتي خود مقابل تيم جوانان ايران شكست خورد. استراليايي ها كه هنوز خستگي سفر طولاني به تهران را بر تن داشتند، در اين بازي به نفرات اصلي خود استراحت دادند. در غياب «دانيل هاوارد» و «وان بست» كه در سفر به ايران نتوانستند استراليا را همراهي كنند، اين تيم سه بر صفر بازي را به جوانان ايران باخت. دومين بازي اين تيم ساعت ۱۷ امروز برابر تيم ملي بزرگسالان كشورمان خواهد بود.

ايوانف امروز مي آيد، اردوها از فردا شروع مي شود
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: مرخصي يك هفته اي يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم هاي ملي وزنه برداري ايران امروز به پايان مي رسد و با ورود وي به ايران طبق برنامه اردوهاي تيم هاي ملي وزنه برداري نوجوانان، جوانان و بزرگسالان كشور از فردا در شهرستان هاي نور و نهاوند آغاز مي شود.زمان اردوي هر دو دسته بزرگسالان و نوجوانان و جوانان ۲۱ روز است.

نفت اهواز با نام مناطق نفت خيز به ميدان مي آيد
تيم نفت اهواز كه در حال حاضر قهرماني باشگاه هاي آسيا را به عهده دارد دورخيز مناسبي را براي كسب مقام قهرماني در ليگ وزنه برداري ايران در سال جاري انجام داده است. اين تيم در تركيب امسال خود از وزنه برداران نام آشنايي نظير محمدحسين برخواه، سجاد بهروزي، محسن بيرانوند، سعيد علي حسيني، علي دهقانيان، اميد نائيج و محمدعلي فلاحتي نژاد استفاده خواهد كرد. تيم نفت اهواز در ليگ وزنه برداري سال ۸۵ با نام تيم مناطق نفت خيز به ميدان خواهد آمد.

۵ بدمينتون باز ايران در رقابتهاي قهرماني جهان
گروه ورزشي_ در پي دعوت فدراسيون بين المللي بدمينتون از دو بازيكن كشورمان براي حضور در رقابتهاي قهرماني جهان، در مجموع ۵ بازيكن در اسپانيا حاضر خواهند شد.به گزارش روابط عمومي فدراسيون بدمينتون، پيش از نگين اميري پور، بهناز پير زمان بين و كاوه محرابي براي رقابتهاي قهرماني جهان در اسپانيا دعوت شده بودند و با اين دعوت علي شاه حسيني و غلامرضا باقري هم به اين گروه پيوستند.

كوتاه از جام جهاني
002169.jpg
حمايت كلينزمن از جانشين خود
002205.jpg
گروه ورزشي _ درحالي كه جام جهاني هجدهم در ابتداي راه خود قرار دارد، از «يوآخيم لاو» به عنوان جانشين آينده يورگن كلينزمن نام برده مي شود. كلينزمن ۴۱ ساله كه هنوز تصميمي درمورد ماندن در سمت سرمربيگري آلمان نگرفته است خود به حمايت از «لاو» پرداخته است.
كلينزمن در اين باره گفت: «لاو» مطمئنا مي تواند جانشين خوبي برايم باشد. او چشمان تيزبين و توانايي بسياري دارد و تجربه وي از نظر فني بسيار بيشتر از من است.
اتهام «بروس آره نا» به داوران
002181.jpg
«بروس آره نا» سرمربي تيم ملي آمريكا داوران جام جهاني را متهم كرده است كه برخورد ملايم تري با تيم هاي بزرگ و مدعي قهرماني دارند. وي اين مطلب را در پايان بازي تيمش با ايتاليا اظهار داشت كه شاگردانش ۹نفره موفق به متوقف كردن ايتاليا شدند. «خورخه لاريوندا» داور اروگوئه اي در پربرخوردترين بازي دور مقدماتي سه بازيكن از ايتاليا و آمريكا را از بازي اخراج كرد.«آره نا» همچنين گفت: طبيعي است كه تيم برتر يك مسابقه از احترام بيشتري نزد داوران برخوردار است و در هيچ ورزشي غيرعادي نيست. يك روز هم تيم آمريكا از اين قضاوت جانبدارانه برخوردار خواهد شد.
ادعاي دكو
002175.jpg
«دكو» هافبك پرتوان تيم ملي پرتغال كه با گلش در بازي با ايران راه پيروزي اين تيم را هموار كرد، ادعا نمود كه پرتغال مي تواند هر حريفي را شكست دهد. «دكو» كه به عنوان بهترين بازيكن ديدار ايران _ پرتغال شناخته شد، گفت: البته براي شكست دادن هر حريفي بايد برنامه داشت. به اعتقاد او همه تيم هاي حاضر در جام جهاني با هم برابرند و هيچ تيمي برتر از تيم ديگري نيست.
بهانه ليپي
002178.jpg
مارچلو ليپي سرمربي تيم ملي فوتبال ايتاليا درپي تساوي مأيوس كننده تيمش مقابل آمريكا خستگي را بهانه كرد.جالب آن كه ايتاليا پس از برد درخشان مقابل غنا نتوانست تيم ۹نفره آمريكا را مغلوب كند.ليپي اظهار داشت: قطعا ما انتظار نتيجه بهتري داشتيم، اما احساس مي كنم همه انرژي تيم صرف غلبه بر غنا شد و تاوان آن را در بازي با آمريكا پرداختيم.
ابراز شرمندگي فيفا

فدراسيون بين المللي فوتبال از فروش بليت به سه برابر قيمت در يكي از بازيهاي تيم ملي انگليس ابراز شرمندگي كرد. «اسماعيل بهامجي» يكي از ۲۵ عضو كميته اجرايي فيفا چندي پيش اعتراف كرد، ۱۲ بليت ۱۰۰ يورويي مسابقه بازي انگليس_ ترينيداد را ۳۰۰ يورو فروخته است.
ميلوتينوويچ يك تماشاگر معمولي
002184.jpg
«بورا ميلوتينوويچ» با همراهي تيم ها در پنج دوره جام جهاني در جام جهاني هجدهم يك تماشاگر معمولي است. ميلوتينوويچ مي گويد: تماشاگر معمولي بودن براي من بسيار لذت بخش است. وي افزود: تاكنون ۸ بازي را از نزديك ديده ام و به ديدار دوستانم رفته ام كه همه آنها برايم لذت خاصي دارد. وي از برزيل به عنوان مدعي جدي قهرماني نام برد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |