پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۷ - Jul 6, 2006
آرزوهاي آلمان در دورتموند دفن شد
ايتاليا با فوتبالي متفاوت در مسير قهرماني چهارم
004992.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: جام جهاني ۲۰۰۶ با تمام زيبايي هايش در اين دوره با حذف تراژيك آلمان در مرحله نيمه نهايي براي ميزبان به تلخي گرائيد. به عقيده ژرمن ها اين شكست از شايستگي هاي تيم ميزبان كم نكرد و گروه كلينزمن با حمايت همه جانبه از سوي مقامات ورزش اين كشور مواجه شد. حتي فرانتس بكن باوئر نيز اظهار اميدواري كرده است تا كلينزمن به همكاري اش ادامه دهد.
حذف آلمان اولين شگفتي اين جام نبود و در مراحل قبلي نيز دست سرنوشت تيم هاي سرشناس و معتبري را از جام كنار زده بود. حذف تيم هاي هلند، سوئيس و اسپانيا در مرحله يك هشتم نهايي و آرژانتين، برزيل در مرحله يك چهارم نهايي ازجمله حوادث مهم اين دوره از بازي ها بود.
ايتاليا با اين موفقيت بزرگ در آستانه قهرماني ديگري قرار گرفته است. آنها در سال ۱۹۳۴ براي اولين بار فاتح اين رقابت ها شدند و در دوره بعدي جام نيز اين موفقيت را تكرار كردند. ايتاليا براي اين كه بار ديگر به فينال برسد انتظار طولاني كشيد و در سال ۱۹۷۰ با شكست آلمان به ديدار نهايي رسيد اما تاب رقابت با برزيل را نداشت. اين تيم در سال ۱۹۸۲ با «انزو بيرزوت» مربي باتجربه خود آخرين قهرماني را براي لاجوردي پوشان به ارمغان آورد. ايتاليا در اين جام اگرچه در دور مقدماتي پرفروغ نبود اما اين گروه در ادامه بازي ها به انسجام رسيد. ايتاليا در حال حاضر در خطوط سه گانه بهترين نفرات را در اختيار دارد. آنها داراي يك دروازه بان پرقدرت به نام جيان لوئيجي بوفون هستند كه تاكنون تنها يك بار دروازه اش باز شده است. در خط دفاع نيز ايتاليايي ها با مرداني چون زامبروتا، ماتاراتزي، كاناوارو و گروسو يكي از بهترين مجموعه هاي دفاعي را با كمترين اشتباه ممكن در اختيار دارند. آنها در بازي با آلمان شايستگي هاي خود را بيش از پيش نشان دادند.
در خط مياني نيز كه محور اصلي مبارزه با آلمان ها بود آنها با چهره هاي كارآمدتر از ميزبان توانستند نبض بازي را در اختيار بگيرند. «آندري پيرلو» و «جنارو گتوزو» ازجمله مردان كارآمد ايتاليا در اين منطقه بودند كه قطعا در ديدار فينال نيز مي توانند ايتاليا را به هدفش نزديك تر كنند. آنها نه تنها در بازي سازي تيم نقش اصلي داشتند بلكه در اكثر نبردهاي فيزيكي در مقابل حريف فاتح بودند. توتي و توني نيز در خط حمله با خلق موقعيت هاي متعدد براي اولين بار در اين جام دفاع آلمان را با مشكل روبه رو ساختند.
البته ايتاليا علاوه بر يازده ستاره داخل ميدان داراي يك نيمكت پر از ستاره بود كه بازيكناني نظير جيلاردينو و دل پيرو روي آن قرار دارند. حضور اين دو بازيكن كليدي در ادامه ديدار با ژرمن ها نشان داد تفاوت بسياري بين بازيكنان ذخيره آلمان و ايتاليا وجود دارد.
ايتاليا با مارچلو ليپي به دنيا ثابت كرد كه اين تيم با ارائه يك بازي شناور در تمامي سطوح زمين ديگر از شيوه منسوخ تدافعي دور شده و به يك بازي زيبا و باطراوت روي آورده است. درمورد تيم ملي آلمان نيز بايد به اين نكته اشاره كرد كه آنها در همان ديدار با آرژانتين نشان دادند در مواقع حساس طرح تازه اي براي پياده كردن در زمين ندارند و در ديدار با ايتاليا نيز تعويض هاي سنتي كليزمن براي تغيير نتيجه بي فايده بود. سقف فوتبال آلمان همين بود كه در مقابل ايتاليا اتفاق افتاد.
ايتاليا در فينال فرصت رسيدن به چهارمين قهرماني اش را از دست نخواهد داد و هريك از دو تيم فرانسه يا پرتغال كه به اين مرحله برسند در مقابل مجموعه بدون نقص ليپي روز سختي را در پيش خواهند داشت. حالا بايد تا روز يكشنبه صبر كرد تا شاهد هنرنمايي ديگري از سوي ايتاليايي ها باشيم.

«كاناوارو»: خشم ناشي از ناكامي هاي گذشته، انگيزه ما بود
005007.jpg
ايرنا: «فابيو كاناوارو» كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  ايتاليا گفت : زخم  به  جامانده  از ناكامي در دو دوره  مسابقات  مهم  گذشته ، انگيزه  ما براي  رسيدن  به  فينال  بود.قهرمان  سه  دوره  جام  جهاني  پس از شكست  ۲ بر صفر آلمان  در نيمه  نهايي  مسابقات  ۲۰۰۶ به  فينال  راه  يافت .اين  موفقيت  پس  از حذف  زودهنگام  ايتاليا از مسابقات  يورو ۲۰۰۴ و همچنين  جام  جهاني  ۲۰۰۲ به  دست  آمد.ايتاليا   بايرون  مورنو داور اكوادوري  را عامل  اين  شكست  دانست .كاناوارو ۳۲ ساله  كه  يكشنبه  براي  صدمين  بار پيراهن  تيم  ملي  كشورش  را بر تن  مي كند، اظهار داشت : پس  از آن دو شكست ، از خشم  خود براي  تلاش  در زمين  استفاده  و آنرا به  امر مثبتي  تبديل  كرديم .وي  افزود: به  شكستن  ركورد پائولو مالديني  و ۱۲۶ مسابقه  ملي  فكر نمي كنم  فاصله  زيادي  تا اين  ركورد دارم .اين  بازيكن  همچنين  ادامه  داد: رومن  پرودي  نخست  وزير ايتاليا كه براي  تماشاي  ديدار با آلمان  به  اين  كشور سفر كرده  بود، در جشن  پس  از اين  پيروزي  به  تيم  پيوست .

ديدگاه
حيات رشته هاي ورزشي در خطر
علي شاكري
انحلال تيم هاي ورزشي مختلف را در سال جاري جدي بگيريم. خطري كه حتي مي تواند فوتبال را هم با وجود اقبال عمومي سرمايه گذاري از سوي صاحبان صنايع و بخش هاي دولتي و خصوصي با مشكل روبه رو كند. افزايش بي رويه دستمزدها در برخي از رشته هاي گروهي و حتي انفرادي موجب شده تا بسياري از تيم ها چاره اي جز انحلال پيدا نكنند. اين مشكل هم اكنون حيات رشته هايي چون واليبال، بسكتبال، هندبال و حتي تكواندو، كشتي و وزنه برداري را به خطر انداخته است. اگر بازهم دير به فكر چاره بيافتيم، چه بسا اين خطر ورزش هاي بي سروصدايي چون كاراته، بوكس، بدمينتون، تنيس روي ميز،  تنيس و... را هم شامل  شود. رشته هايي كه هنوز تبليغات رسانه اي كمرنگ حول و حوش مسابقات باشگاهي شان توقعات قهرمانان اين رشته ها را چندان بالا نبرده است. سالهاست كه صحبت از ضابطه مند نمودن دستمزد ورزشكاران مطرح است اما تمام راه حل هاي قبلي كه حتي با مشاركت مديران باشگاه ها و نمايندگان بازيكنان صورت گرفت ثمري به همراه نداشته است. بهترين راهكار براي حل اين مشكل ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا (توجه بيشتر باشگاه ها به سازندگي) و ديگري تدوين قانوني با دربرگرفتن حقوق تمامي طرف هاي ذي نفع است. ادامه روند كنوني نه حيات يك رشته ورزشي خاص، بلكه حيات كل ورزش را تهديد مي كند.

آزمايش دوپينگ از ۱۶ وزنه بردار
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: فدراسيون وزنه برداري كشورمان سال پركاري را پيش روي خود دارد. شركت قهرمانان اين رشته در مقاطع سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ميادين مختلف مانند رقابت هاي جهاني دومنيكن، بازي هاي آسيايي دوحه و مسابقات قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا در كره جنوبي از جمله برنامه هايي است كه در سال جاري اين فدراسيون پيش روي خود دارد و به همين منظور وزنه برداران منتخب در حال حاضر در اردوهاي آمادگي زير نظر مربيان در حال آماده سازي خود هستند.فدراسيون وزنه برداري براي آن كه همچون سال گذشته به دليل استفاده تني چند از وزنه برداران از داروهاي نيروزا بار ديگر گرفتار محروميت از سوي فدراسيون جهاني نشود با همكاري ستاد ملي مبارزه با دوپينگ ۱۶ وزنه بردار حاضر در اين اردوها را مورد آزمايش دوپينگ قرار داده و خوشبختانه نتيجه تمامي تست هاي گرفته شده منفي بوده است.اصغر ابراهيمي، شاهين نصيري نيا، سعيد علي حسيني، محسن داوودي، احسان دارابيگي، سجاد بهروزي، نواب نصيرشلال، علي پروانه اجيرلو، رسول تقيان، علي دهقانيان، عليرضا سيماني، اميد نائيج، مهدي آگاه، محمدحسين برخواه، مهدي محمدي و حسين رضازاده ۱۶ وزنه برداري هستند كه نتايج آزمايشات دوپينگ آن ها منفي اعلام شده است.براساس هماهنگي هاي به عمل آمده از وزنه برداران حاضر در اردوهاي ملي باز هم آزمايش دوپينگ به عمل خواهد آمد.

هندبال جوانان ايران به كليم اف سپرده شد
گروه ورزشي - سرمربيگري تيم هندبال جوانان ايران نيز به «يوري كليم اف» سپرده شد تا اين پيرمرد روسي در كنار تيم بزرگسالان اين مسئوليت خطير را هم عهده دار شود. اينكه او چگونه خواهد توانست در آن واحد هر دو تيم را هدايت كند، سؤالي بود كه با عليرضا رحيمي در ميان گذاشتيم. رئيس فدراسيون هندبال به همشهري گفت: با توجه به استراحت ملي پوشان بزرگسال به دليل آغاز ليگ برتر باشگاه هاي ايران و اهميت مسابقات جوانان آسيا و در روزهايي كه «كليم اف» كاري با تيم ملي بزرگسالان ندارد، از تجارب او در آماده سازي اين تيم استفاده مي كنيم. تيم جوانان ايران هم اكنون زيرنظر قاسم شعبانپور و مصطفي غلامي مراحل آماده سازي خود را براي حضور در هيروشيما طي مي كند.
كناره گيري مهدوي از تيم ملي
سيدابوالحسن مهدوي مدير تيم ملي بزرگسالان ايران از سمت خود كناره گيري كرد. البته اين كناره گيري شامل همكاري با ساير بخش هاي هندبال نخواهد شد و او همچنان به عنوان عضو قديمي در خدمت اين ورزش خواهد بود.
انتصاب سخنگو
از سوي عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال، كامران رهبري به عنوان سخنگوي اين فدراسيون منصوب شد. رهبري با حفظ سمت نايب رئيسي اين مسئوليت را پس از واگذاري مديريت روابط عمومي به حسين دانش پذيرفته است.

اردوي چهارم تيم واليبال جوانان در امارات
004989.jpg
گروه ورزشي - ملي پوشان جوان واليبال ايران براي حضور در تورنمنت بين المللي امارات با ۱۹ بازيكن امروز پا به اردوي چهارم مي گذارند.اين مرحله از اردو تنها ۵ روز طول خواهد كشيد و اين تيم روز ۱۹ تيرماه عازم شهر دوبي مي شود. پس از سه مرحله اردو و دو بازي جدي تداركاتي با تيمهاي ملي بزرگسالان استراليا و ايران، تورنمنت دوبي و آنهم رويارويي با حريفاني مطرح بهترين كمك را به آماده سازي اين تيم براي شركت در مسابقات جوانان آسيا مي كند. گريبوف و عباس برقي (مربيان اين تيم) بسيار خوش اقبال بودند كه در سايه روابط خوب بين فدراسيون هاي دو كشور جايگزين تيم ملي بزرگسالان ايران شدند. در مسابقات امارات تيمهاي پاكستان، هند، امارات، عمان، اسلووني، فرانسه و ايران شركت دارند. اين مسابقات در روزهاي ۲۱ تا ۲۷ تيرماه برگزار مي شود.

جلاير تكذيب كرد
رئيس هيات واليبال استان تهران شايعات مربوط به كناره گيري خود را تكذيب كرد. عباس جلاير اين شايعات را متوجه چند مربي بداخلاق دانست و گفت: آنها با من خصومت شخصي دارند. وي افزود: طي ۴۵ سال خدمتم در سنگر ورزش هميشه خدمتگزار ورزشكاران و مردم بوده ام و هيچگاه از زير بار مسئوليت شانه خالي نكردم. حميد گرشاسبي معاون توسعه امور ورزش تهران نيز با رد بركناري جلاير گفت: روساي هيات هاي ورزشي مخالفاني دارند كه در برخي موارد به دامن زدن چنين شايعاتي كمك مي كنند.

بازديد رئيس سازمان تربيت بدني از فدراسيون پزشكي
گروه ورزشي-«محمد علي آبادي» معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني روز گذشته به فدراسيون پزشكي ورزشي رفت و از قسمت هاي مختلف آن ديدن كرد.رئيس سازمان تربيت بدني در بخش فيزيوتراپي ضمن ارزيابي نحوه خدمات رساني به ورزشكاران مصدوم از دستگاهها و تجهيزات موجود در اين بخش ديدن كرد.علي آبادي در ديدار از كميته خدمات درماني ورزشي ، نقش اين كميته و آمار مربوط به آن را به عنوان يكي از اركان تخصيص بودجه سازمان تربيت بدني به استانها شمرد.علي آبادي از كرم الله عليمرادي سرپرست فدراسيون پزشكي خواست تا ضمن بالا بردن آمار عضويت ورزشكاران به ۱۰درصد از جمعيت كل كشور به همان ميزان خدمات پزشكي بهتري به ورزشكاران ارائه كند.

تاريخ آغاز ليگ هاي برتر كاراته اعلام شد
گروه ورزشي - نشست سوم مسئولان كاراته با مديران باشگاههاي شركت كننده در ليگ هاي اين رشته تاريخ آغاز رقابت هاي ليگ برتر آقايان و بانوان را به همراه داشت. در اين جلسه پس از صحبت هاي عليرضا سمندر رئيس و آشوري دبير فدراسيون كاراته و مسئول كميته مسابقات طبقه بندي تيم ها در دسته هاي مختلف صورت گرفت. در اين ميان تكليف يك تيم از ليگ برتر آقايان به دليل شرايط مساوي بين دو تيم متقاضي به زمان ديگري موكول شد. بدين ترتيب ليگ برتر آقايان روز ششم مردادماه و ليگ برتر بانوان از روز سي ام تير آغاز خواهد شد. در ليگ برتر بانوان ۱۴ تيم و در ليگ برتر آقايان ۶ تيم شركت دارند

جودوكاران ايران در راه آلمان و فرانسه
گروه ورزشي- پيكارهاي جام جهاني جودو شهريورماه امسال در كشور فرانسه برگزار مي شود و جودوكاراني كه مورد توجه مربيان تيم ملي  اند پيش از حضور در اين ميدان در يك اردوي يك هفته اي از تاريخ ۱۸ تا ۲۵ تيرماه جاري در اين كشور شركت مي كنند.
فدراسيون جودو از وحيد سرلك و مسعود حاجي آخوندزاده در وزن ۶۰- كيلوگرم، آرش ميراسماعيلي در ۶۶- كيلوگرم، ذكريا مرادي در ۷۳- كيلوگرم، ايرج اميرخاني و رضا چاه خندق در ۸۱- كيلوگرم ، حسين قمي در ۹۰- كيلوگرم، عباس فلاح در ۱۰۰- كيلوگرم و محمدرضا رودكي و سيد محمود ميران در ۱۰۰+ كيلوگرم به عنوان جودكاراني نام برد كه قرار است در اردوي فرانسه به انجام تمرينات بپردازند.
اين در حالي است كه تيم جودوي جوانان ايران نيز كه خود را براي شركت در رقابت هاي جهاني دومينكن آماده مي كند پيش از حضور در اين ميدان، در تورنمنت بين المللي آلمان كه در سطح A جهاني و در فاصله روزهاي ۲۱ و ۲۲ مردادماه سال جاري در اين كشور برگزار مي شود، شركت خواهد كرد.
الياس اكبري، ابراهيم قاسمي نژاد، ايرج ميرخاني، علي محمدنيا و امير ملكي پور، پنج جودوكاري هستند كه براي حضور در تورنمنت آلمان انتخاب شده اند.

صباباتري و ساجس با هم بخشيده شدند
گروه ورزشي - جرايم نقدي دو تيم فيناليست بسكتبال ليگ غرب آسيا بخشيده شد. پس از نيمه كاره رها شدن بازي صباباتري ايران و ساجس لبنان در بازي چهارم در تهران از سوي نماينده لبنان كنفدراسيون بسكتبال غرب آسيا هر دو تيم را جريمه نقدي و سوريه را به عنوان محل بازي پنجم تعيين كرد. درپي اين تصميم مسوولان بسكتبال ايران واكنش سختي از خود بروز دادند. حتي تهديد به خروج از مسابقات غرب آسيا كردند.
ديروز حسن نوربخش به نقل از جعفريان دبير بسكتبال ايران كه در نشست كميته فني غرب آسيا شركت كرده است اعلام داشت: تكليف تيم قهرمان اين منطقه هنوز روشن نيست و به احتمال فراوان صباباتري اين عنوان را به دست خواهد آورد.وي افزود: با پذيرش درخواست هاي ايران از اين كنفدراسيون خارج نخواهيم شد.

فعاليت۱۰ درصد جمعيت كشور در ورزش هاي همگاني
ايرنا: سرپرست فدراسيون ورزش هاي همگاني گفت: بر اساس آمارهاي موجود تنها ۱۰درصد از جمعيت كشور به ورزشهاي همگاني مي پردازند.سيدباقر فاطمي نسب گفت: به رغم تلاشهاي مطلوبي كه در جهت تقويت فرهنگ ورزش هاي عمومي به عنوان ركن سلامتي افراد جامعه در سالهاي اخير توسط اين فدراسيون انجام گرفته، هنوز بسياري از مردم حتي از پرداختن دقايقي از وقت خود به ورزش خودداري مي كنند.وي با اشاره به برنامه هاي جديد فدراسيون ورزشهاي همگاني براي عمومي تر كردن اين گونه ورزش ها افزود: در بحث ورزشهاي عمومي يكي از مباحث جدي اين فدراسيون در چند ساله گذشته، بردن ورزش به درون منازل بوده است كه خوشبختانه نتايج خوبي را در پي داشته است.وي بابيان شاخصه هاي ورزش همگاني اضافه كرد: سهل الوصول بودن، زودبازده بودن ونشاط وشادابي به دنبال داشتن از امتيازات و ويژگي هاي بارز ورزشهاي همگاني است كه بايد توجه بيشتري از سوي مردم به آن شود.

نكونام به اوساسونا پيوست
005010.jpg
فارس: هافبك تيم ملي فوتبال ايران بعد از ارائه بازي هاي درخشان در جام جهاني ،۲۰۰۶ مورد توجه مسئولين تيم اوساسونا قرار گرفت تا به عنوان اولين ايراني باشد كه در رقابت هاي باشگاهي اسپانيا حاضر مي شود.قرارداد نكونام با باشگاه اساسونا ۲ ساله است. نكونام پيشتر عضو تيم الشارجه بود كه با اتمام اين قرارداد، راهي اسپانيا شد. خوزه آنجل زيگاندا، سرمربي تيم فوتبال اوساسونا بازي هاي نكونام را در جام جهاني ۲۰۰۶ تماشا كرده و تصميم گرفت كه هافبك ۲۵ ساله ايراني را به خدمت بگيرد. با توجه به شرايط موجود نكونام در فصل آينده مي تواند با پيراهن تيم فوتبال اوساسونا در مسابقات باشگاهي اسپانيا موسوم به لاليگا حضور داشته باشد.

ملاقات مصطفوي با علي آبادي
ايسنا: داريوش مصطفوي، رئيس اسبق فدراسيون فوتبال با معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني ديدار و گفت وگو كرد.داريوش مصطفوي روز گذشته به ديدار علي آبادي رفت و گفت وگويي دو ساعته با وي انجام داد.در اين نشست پيرامون مسائل كلان فوتبال و مشكلات پيش روي اين ورزش بحث و تبادل نظر شد.شنيده ها حاكي است، مصطفوي يكي از گزينه هاي سازمان تربيت بدني براي قبول پست رياست فدراسيون فوتبال به شمار مي رود.

آسيب ديدگي قهرمان سنگين وزن كشتي
گروه ورزشي- يك اتفاق معمولي سجاد برزي نفر چهارم كشتي فرنگي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن را به بيمارستان كشاند. اين كشتي گير ۱۲۰ كيلويي كشورمان به هنگام تمرين با عليرضا رضايي قهرمان سنگين وزن كشتي آزاد در اردوي تيم ملي روي اجراي فن حريف زانويش به شدت آسيب ديد كه بلافاصله به بيمارستان انتقال داده شد.خوشبختانه با تلاش پزشكان زانوي برزي به حالت عادي برگشته، اما بايد مدتي استراحت كند. فدراسيون كشتي كليه هزينه هاي پزشكي سجاد برزي را متقبل شده است.

اينسو و آنسوي جام جهاني۲۰۰۶
005064.jpg
ليپي: اين پيروزي بي سابقه بود
004995.jpg
گروه ورزشي - مارچلو ليپي بار ديگر شادي را به مردم ايتاليا بازگرداند. درحالي كه بحران فوتبال ايتاليا را فراگرفته بود اين موفقيت مهم تأثير عمده اي بر ورزش ايتاليا خواهد گذاشت و ممكن است حتي باعث حل اين بحران در ايتاليا شود.
ليپي بعد از اين برد گفت: ما سرمست از پيروزي هستيم. اين پيروزي فوق العاده و بي سابقه بود. بازيكنان ما شادي و شعف را بار ديگر به ملت ايتاليا هديه كردند.
هواداران تيم ملي ايتاليا در شهرهاي مهم اين كشور ازجمله تورين، ميلان، رم ناپل بعد از اين ديدار به خيابان ها ريختند و تا پاسي از بامداد روز چهارشنبه به جشن و پايكوبي پرداختند.
پله: ايتاليا بهتر از آلمان بود
005004.jpg
پله اسطوره فوتبال برزيل كه به طور مستقيم نظرات خود را در اختيار شبكه دولتي «Rai» در برنامه جام جهاني مي گذاشت در مورد ديدار آلمان با ايتاليا گفت: ايتاليا در اين بازي به مراتب بهتر از ميزبان ظاهر شد و در نهايت به پيروزي رسيد. وي درباره تيم ملي آلمان گفت: آنها براي دومين بار طي چهار روز، در وقت اضافي بازي كردند كه اين موضوع باعث كاهش قدرت بدني آنها شد و در مقابل ايتالياي باهوش و زيرك غافلگير شدند و دروازه شان دوبار فروريخت.
كلينزمن: بايد بازيكنان آلمان را ستود
005001.jpg
براي هواداران آلمان فقط كسب مقام قهرماني در اين دوره اهميت داشت و هيچ كس فكر نمي كرد آلمان در كمتر از دو دقيقه اينچنين فروريزد.يورگن كلينزمن سرمربي تيم ملي آلمان بعد از شكست تيمش برابر ايتاليا گفت: از عملكرد بازيكنانم در اين بازي رضايت دارم و بايد آنها را به دليل حضور قدرتمندشان در طول اين دوره از بازي ها ستود. تيم آلمان در اين دوره از بازي ها از چنان شخصيتي برخوردار بود كه همه تيم ها را تحت تأثير خود قرار داد. اين بازي براي تيم ما تجربه بزرگي دربرداشت و البته چهره تازه اي از آلمان را به جهانيان نشان داد.
حمايت همه جانبه از كلينزمن
شكست آلمان مقابل ايتاليا عليرغم اين كه بسيار ناراحت كننده بود اما هواداران آلمان تا دقايقي بعد از پايان بازي مردان اين تيم را مورد تشويق قرار دادند.
علاوه بر اين حادثه روز گذشته فرانتس بكن باوئر با حمايت از يورگن كلينزمن اعلام كرد: اميدوارم كلينزمن در پست خود باقي بماند.
لاولپه در راه اروپا
004998.jpg
تيم ملي مكزيك اگرچه به دور دوم رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ راه يافت، اما بازي هاي اين تيم از نظر منتقدان راضي كننده نبود. يك تساوي، يك پيروزي و يك شكست در مرحله اول در مقابل آنگولا، ايران و پرتغال اين تيم را به يك هشتم نهايي برد اما تقابل اين تيم با آرژانتين پايان آرزوي مكزيكي ها بود. لاولپه بعد از ناكامي در اين دوره قصد كناره گيري از سمت خود را دارد. آلبرتو دلاتوره رئيس فدراسيون فوتبال مكزيك اين خبر را اعلام كرد. لاولپه قصد دارد ادامه دوران مربيگري خود را در اروپا سپري كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |